abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 26 december 2013 @ 21:08:23 #241
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_134726105
En straks willen we weten hoeveel shit er nou uiteindelijk gecleaned is! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_134761049
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

1. De DJ's zitten daar puur uit promotie voor zichzelf/3FM. Het goede doel is puur een excuus om ordinair aandacht te krijgen van hun projectje. De nepheid straalt er van af.
Ik heb niet zoveel op met Giel Beelen, maar het moment dat het uiteindelijke bedrag werd bekendgemaakt zag je anders duidelijk dat het hem veel deed. En dat er wat bekendere lieden zitten is ook logisch om marketingtechnische redenen natuurlijk. Als je 50-jarige Anita die niemand kent er neerzet kijkt er geen hond.

quote:
2. Ik probeer echt dit gedoe te ontwijken. Maar helaas is de commercie zo groot dat je er niet aan ontkomt.
Ik heb er nauwelijks iets van meegekregen terwijl vrijwel ieder moment thuis de tv en/of radio aan stond.

quote:
3. Ieder jaar weer zo'n kut kazig house anthem die ik niet wil horen (zie punt 2.)
Dan kijk je niet.

quote:
4. Zogenaamd niet eten maar wel aan die voedingsshakes zitten. Beetje het zelfde idee dat je een maand niet aan seks doet. Maar dan telt seks met condoom niet mee. Zo hypocriet als de pest dus.
De shakes bevatten de noodzakelijke bouwstoffen om toch nog enigszins te kunnen functioneren. Zonder die shakes krijg je ècht honger en zit je na 2 dagen stoned om je heen te kijken zonder iets fatsoenlijks te kunnen zeggen. Vooral functioneel dus.

quote:
5. Giel en kornuiten verdienen van ons belastingsgeld bakken vol met geld. Maar wat stoppen ze zelf in het goede doel? Geen fluit. Giel krijgt gewoon op het einde vd maand gewoon weer zijn salaris en een waarschijnlijk een dikke bonus nog ook.
Bron?

quote:
6. Giel
Dan kijk je niet.

quote:
7. Een of ander zorginstelling gaf daarstraks een flink som geld aan Serious Request. Terwijl de ene naar de andere zorg medewerker word ontslagen in NL. Onze eigen zorgstelsel gaat er enorm op achteruit. Maar dan wel doneren aan een bodemloze put wat Afrika heet. En alleen omdat ze met de circus van Serious Request mee moeten doen, kijk ons nou weer vrijgevig en sociaal zijn. Terwijl ons eigen zieken en ouderen in hun eigen kots en pis moeten roller omdat er geen geld is voor verzorging.
Het is handig reclame maken ja, maar zolang je niet weet waar dat geld precies vandaan komt is het spijkers op laag water zoeken.
pi_134761134
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ach ja. De nobele bedoelingen. O+ _O_ _O- :W .
Als we allemaal denken dat wat we doen niets uitmaakt gebeurt er nooit wat. Was jij trouwens niet degene die bij NWS-topics regelmatig aangeeft dat Nederlanders alleen maar kunnen huilen en kleinzerig zijn?
pi_134770485
Nederland heeft door de eeuwen altijd al vooraan gestaan als het om hulp geven gaat.

In deze gaat het niet daarom. Het gaat erom dat dit hele circus SER armoede bestrijding als een drogreden opgeeft om mensen op een slinkse manier geld af te troggelen. Daar gaat het om.
pi_134775143
Hoe kan er plotseling een diaree probleem overal in de armste landen in de wereld zijn ontstaan?
Was dit probleem er niet altijd al? Dus waarom juist plotseling nu ineens miljoenen moeten inzamelen?
Alsof die mensen decennia lang nooit zijn geholpen, terwijl er al een halve eeuw ontwikkelingshulp wordt geboden. Er is iets ernstigs verkeert gegaan met het helpen van de derde wereld over de afgelopen halve eeuw. Bendes met zware wapens, warlords, oorlogen, conflicten, honger, ziekte zijn er alleen erger door geworden.
Conclusie: grote sommen geld inzamalen is niet de oplossing, maar juist het versterken van de problemen voor de armsten in de wereld. Oplossing: uitsluitend goederen en medicijnen.
pi_134775796
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 02:13 schreef Synthercell het volgende:
Oplossing: uitsluitend goederen en medicijnen.
En die zijn gratis? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  † In Memoriam † zaterdag 28 december 2013 @ 03:29:15 #247
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134775817
quote:
Hoe kan er plotseling een diaree probleem overal in de armste landen in de wereld zijn ontstaan?
Was dit probleem er niet altijd al? Dus waarom juist plotseling nu ineens miljoenen moeten inzamelen?
Alsof die mensen decennia lang nooit zijn geholpen, terwijl er al een halve eeuw ontwikkelingshulp wordt geboden. Er is iets ernstigs verkeert gegaan met het helpen van de derde wereld over de afgelopen halve eeuw. Bendes met zware wapens, warlords, oorlogen, conflicten, honger, ziekte zijn er alleen erger door geworden.
Conclusie: grote sommen geld inzamalen is niet de oplossing, maar juist het versterken van de problemen voor de armsten in de wereld. Oplossing: uitsluitend goederen en medicijnen.
Je weet hoe groot en arm Afrika is ? Er is niets. Het kost dus miljoenen-miljarden-triljarden om het weer te laten functioneren.

Vergelijk het met kamperen op een betonnen vlakte met je tentje. Er is niets (geen water, geen sanitair) en zelfs je haringen krijg je de grond niet in.

En SR zet zich altijd in voor stille rampen. Rampen die er dus wel zijn, maar waar nog niets aan gedaan is omdat je geld maar één keer uit kan geven.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_134776268
quote:
Oplossing: uitsluitend goederen en medicijnen.
Dat is toch juist wat het Rode Kruis met dat geldbedrag doet?
Amen.
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:53:33 #249
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_134803472
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 03:29 schreef 2cv het volgende:

[..]

Je weet hoe groot en arm Afrika is ? Er is niets. Het kost dus miljoenen-miljarden-triljarden om het weer te laten functioneren.

Ik zag laatst een lijstje waarop werd afgebeeld hoeveel miljard er Afrika in ging en hoeveel er het continent werd uitgesluist; een veelvoud er van. Afrika is potentieel ontzettend rijk, alleen wordt het leeggeroofd en ziet de gewone man er niks van. Bovendien wonen veel Afrikanen op plekken waar het helemaal niet slim is om te wonen. Daar bovenop groeit de bevolking veel te snel en wonen er veel te veel mensen in sloppenwijken in plaats van op het platteland te blijven.

Daarnaast zijn er ook heel veel Afrikanen die in onze ogen vreselijk arm en hulpbehoevend zijn, terwijl ze zichzelf prima kunnen bedruipen met hun geit en hun moestuintje. Velen leven zoals hun voorouders dat ook al honderden, misschien wel duizenden jaren geleden deden en zouden het misschien ook helemaal niet anders willen. Maar de goedmensen in Europa moeten zonodig deze mensen helpen :')

Anyway; SR vermijd ik heel graag.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  † In Memoriam † zondag 29 december 2013 @ 01:12:57 #250
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134813513
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:53 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik zag laatst een lijstje waarop werd afgebeeld hoeveel miljard er Afrika in ging en hoeveel er het continent werd uitgesluist; een veelvoud er van. Afrika is potentieel ontzettend rijk, alleen wordt het leeggeroofd en ziet de gewone man er niks van.
Waar kan ik dat lijstje vinden ? En vooral ook: wie heeft dat lijstje gemaakt ?

quote:
Bovendien wonen veel Afrikanen op plekken waar het helemaal niet slim is om te wonen.
Als je geen poen hebt, ga je wonen waar je geboren bent omdat verhuizen geld kost.

quote:
Daar bovenop groeit de bevolking veel te snel
Daar kunnen goede doelen ook iets aan doen.

quote:
en wonen er veel te veel mensen in sloppenwijken in plaats van op het platteland te blijven.
Op het platteland is het armoede. Anders zou men daar niet weg trekken. Diegenen die een fractie minder arm zijn dan andere plattelanders zullen naar de stad willen verhuizen. Natuurlijk is hun hoop vals, maar het IS tenminste hoop.

quote:
Daarnaast zijn er ook heel veel Afrikanen die in onze ogen vreselijk arm en hulpbehoevend zijn, terwijl ze zichzelf prima kunnen bedruipen met hun geit en hun moestuintje. Velen leven zoals hun voorouders dat ook al honderden, misschien wel duizenden jaren geleden deden en zouden het misschien ook helemaal niet anders willen. Maar de goedmensen in Europa moeten zonodig deze mensen helpen :')
Zeg jij.

quote:
Anyway; SR vermijd ik heel graag.
Dat mag :)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 29 december 2013 @ 10:56:52 #251
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_134819047
Volgens mij stond er ook zoiets in de Volkskrant een tijd terug. De westerse landen geven bijv 1 miljard aan ontwikkelingshulp en halen in diezelfde tijd 2 miljard aan olie, 1 aan goud en nog 1 aan overige producten en diensten uit het continent. Hilarisch en tragisch tegelijk.
Maar gelukkig is diarree in Burundi volgend jaar verdwenen. :)
pi_134849206
Tuurlijk... Volgend jaar gooien ze het op mondkapjes voor de baby's vanwege de stof in Afrika. })

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2013 21:43:34 ]
pi_134921616
Ik ben ook anti serious request omdat giel beelen altijd zijn lul laat zien.
pi_134924257
:o ..dan moet ik wat gemist hebben want daar heb ik nog nooit van gehoord.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2013 13:59:51 ]
pi_134948842
Als meer mensen deze site hebben gekend dan had dit meer topics gehad.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 december 2014 @ 20:01:01 #258
862 Arcee
Look closer
pi_147752439
En omhoog. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:09:19 #259
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_147752717
Beelen :r :r :r
pi_147752855
Ik had hier natuurlijk al gepost gelukkig.
  vrijdag 19 december 2014 @ 21:26:35 #261
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_147756215
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')