Niet door hebben hoe walgelijk SR isquote:Op maandag 23 december 2013 23:06 schreef thespaceman1 het volgende:
![]()
dat je niet kijkt of geeft prima, maar wat voor verzuurd en naar persoon ben je als je er tijd en moeite in steekt om je er tegen af te zetten. Levenloos... ga iets nuttigs met je leven doen ofzo.
je eigen smaak/mening als feit zienquote:Op maandag 23 december 2013 23:07 schreef Abed het volgende:
[..]
Niet door hebben hoe walgelijk SR is
Stort gewoon zoveel dat je internet afgesloten wordt andersquote:Op maandag 23 december 2013 23:08 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
je eigen smaak/mening als feit zien![]()
ik hoor graag wat voor betere en niet-walgelijke dingen voor de wereld jij vandaag gedaan hebt.
vervelend he, meningen die botsen met jouw kleine wereldje.quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef Abed het volgende:
[..]
Stort gewoon zoveel dat je internet afgesloten wordt anders
Je hebt tig andere topic waar jullie aan elkaar pielemans kunnen zitten toch, deze is voor mensen die het wel snappen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:18 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
vervelend he, meningen die botsen met jouw kleine wereldje.
mensen die SR haten zijn zure types die alleen maar kritiek kunnen leveren op dingen en helemaal niets bijdragen aan de wereld en derhalve gemist kunnen worden. nogmaals: wat heb jij zelf voor goeds gedaan vandaag of gisteren?quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef Abed het volgende:
Mensen die SR goed vinden hebben ook de pietitie getekend.
vervelend he, meningen die botsen met jouw kleine wereldje.quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
mensen die SR haten zijn zure types die alleen maar kritiek kunnen leveren op dingen en helemaal niets bijdragen aan de wereld en derhalve gemist kunnen worden. nogmaals: wat heb jij zelf voor goeds gedaan vandaag of gisteren?
ik stel je een vraag... kritiek op iets mag (graag zelfs) maar niet van mensen die zelf alleen maar op hun vette reet nutteloos zitten wezen en alleen maar hun gal lopen te spuwen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef Abed het volgende:
[..]
vervelend he, meningen die botsen met jouw kleine wereldje.
Ik werk dagelijks met verstandelijk gehandicapten, hier hoef ik niet mee te koop te lopen maar je vraagt ernaar.quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
mensen die SR haten zijn zure types die alleen maar kritiek kunnen leveren op dingen en helemaal niets bijdragen aan de wereld en derhalve gemist kunnen worden. nogmaals: wat heb jij zelf voor goeds gedaan vandaag of gisteren?
Ok, prima antwoordquote:Op maandag 23 december 2013 23:21 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik werk dagelijks met verstandelijk gehandicapten, hier hoef ik niet mee te koop te lopen maar je vraagt ernaar.
quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef Abed het volgende:
[..]
Stort gewoon zoveel dat je internet afgesloten wordt anders
Ik kan nu eenmaal slecht tegen misplaatst 'goed doen'.quote:Op maandag 23 december 2013 23:22 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Ok, prima antwoordjammer dan dat je nu zoveel energie steekt in het afzeiken van iets. Gebruik die energie voor iets positievers en kijk/volg geen SR
En ik kan slecht tegen matige TT's.quote:Op maandag 23 december 2013 23:24 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik kan nu eenmaal slecht tegen misplaatst 'goed doen'.
1. De DJ's zitten daar puur uit promotie voor zichzelf/3FM. Het goede doel is puur een excuus om ordinair aandacht te krijgen van hun projectje. De nepheid straalt er van af.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:16 schreef Daskaar het volgende:
maar wil iemand me de grootste bezwaren geven, even kijken wat een gezond verstand erover te zeggen heeft.
ok en door bovengenoemde redenen vindt je dat we niet 12 miljoen moeten inzamelen om de armsten van de wereld te voorzien van basis dingen om niet te sterven aan diarree.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
1. De DJ's zitten daar puur uit promotie voor zichzelf/3FM. Het goede doel is puur een excuus om ordinair aandacht te krijgen van hun projectje. De nepheid straalt er van af.
2. Ik probeer echt dit gedoe te ontwijken. Maar helaas is de commercie zo groot dat je er niet aan ontkomt.
3. Ieder jaar weer zo'n kut kazig house anthem die ik niet wil horen (zie punt 2.)
4. Zogenaamd niet eten maar wel aan die voedingsshakes zitten. Beetje het zelfde idee dat je een maand niet aan seks doet. Maar dan telt seks met condoom niet mee. Zo hypocriet als de pest dus.
5. Giel en kornuiten verdienen van ons belastingsgeld bakken vol met geld. Maar wat stoppen ze zelf in het goede doel? Geen fluit. Giel krijgt gewoon op het einde vd maand gewoon weer zijn salaris en een waarschijnlijk een dikke bonus nog ook.
6. Giel
7. Een of ander zorginstelling gaf daarstraks een flink som geld aan Serious Request. Terwijl de ene naar de andere zorg medewerker word ontslagen in NL. Onze eigen zorgstelsel gaat er enorm op achteruit. Maar dan wel doneren aan een bodemloze put wat Afrika heet. En alleen omdat ze met de circus van Serious Request mee moeten doen, kijk ons nou weer vrijgevig en sociaal zijn. Terwijl ons eigen zieken en ouderen in hun eigen kots en pis moeten roller omdat er geen geld is voor verzorging.
The end
Hier moeten mensen naar de voedselbank.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ok en door bovengenoemde redenen vindt je dat we niet 12 miljoen moeten inzamelen om de armsten van de wereld te voorzien van basis dingen om niet te sterven aan diarree.
Ja ik geeft dat geld liever aan mijn omgeving uit. Raar toch? Dat ik de voorkeur geef aan mijn eigen oma, mijn overbuurman, of het ongeneselijke vrouwtje hier uit het dorp. In plaats van geld weg te strooien in Afrika waar toch niets van terecht komt. Beter geven ze dan ieder jaar geld aan hetzelfde doel. Dan bereik je nog wat. Die paar miljoen euro gaat de wereld echt niet verbeteren als je dat serieus denkt. Iets met een aap en een gouden ring. 9 vd 10 mensen die doneren lopen er maar al te mooi mee te pronken, en dat is in mijn ogen puur een donatie aan hun eigen zelfverheerlijking. Zoals Giel die 11 maanden in het jaar een arrogante lul is, maar tijdens SR is het opeens een emotionele jongen. Nee het is zo doorzichtig als wat.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ok en door bovengenoemde redenen vindt je dat we niet 12 miljoen moeten inzamelen om de armsten van de wereld te voorzien van basis dingen om niet te sterven aan diarree.
wat wil je daarmee zeggen?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier moeten mensen naar de voedselbank.
Ik vind ook niks aan SR maat ben verder normaal. Abed overdrijft nogal...quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
De wereld is gedoemd te mislukken door mensen als u.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
1. De DJ's zitten daar puur uit promotie voor zichzelf/3FM. Het goede doel is puur een excuus om ordinair aandacht te krijgen van hun projectje. De nepheid straalt er van af.
2. Ik probeer echt dit gedoe te ontwijken. Maar helaas is de commercie zo groot dat je er niet aan ontkomt.
3. Ieder jaar weer zo'n kut kazig house anthem die ik niet wil horen (zie punt 2.)
4. Zogenaamd niet eten maar wel aan die voedingsshakes zitten. Beetje het zelfde idee dat je een maand niet aan seks doet. Maar dan telt seks met condoom niet mee. Zo hypocriet als de pest dus.
5. Giel en kornuiten verdienen van ons belastingsgeld bakken vol met geld. Maar wat stoppen ze zelf in het goede doel? Geen fluit. Giel krijgt gewoon op het einde vd maand gewoon weer zijn salaris en een waarschijnlijk een dikke bonus nog ook.
6. Giel
7. Een of ander zorginstelling gaf daarstraks een flink som geld aan Serious Request. Terwijl de ene naar de andere zorg medewerker word ontslagen in NL. Onze eigen zorgstelsel gaat er enorm op achteruit. Maar dan wel doneren aan een bodemloze put wat Afrika heet. En alleen omdat ze met de circus van Serious Request mee moeten doen, kijk ons nou weer vrijgevig en sociaal zijn. Terwijl ons eigen zieken en ouderen in hun eigen kots en pis moeten roller omdat er geen geld is voor verzorging.
The end
Als het goed is (lees: als er genoeg gedoneerd wordt) gaat dat er af.quote:Op dinsdag 24 december 2013 07:26 schreef SEMTEX het volgende:
Ik negeer het dit jaar, ik erger me aan Paul Rabberings haar.
8. 90% van de bedrijven die doneren doneren niet vanwege het goede doel, maar vanwege de hele goedkope reclame. Dit is zo doorzichtig en walgelijk, als je doneert, doneer dan anoniem als bedrijf.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
6. Giel
The end
Aanname en eigen mening.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Thuis staat SR aan, en ook bij mij op het werk, omdat mensen dat leuk vinden, verder kom ik het weinig tegen hoor, af en toe een kort artikel hier en daar op sommige sites, maar valt best mee verder.quote:2. Ik probeer echt dit gedoe te ontwijken. Maar helaas is de commercie zo groot dat je er niet aan ontkomt.
Ook hier, niet naar 3FM luisteren, dan valt het best mee.....quote:3. Ieder jaar weer zo'n kut kazig house anthem die ik niet wil horen (zie punt 2.)
Domme vergelijking, weet je zelf hoop ik ook.quote:4. Zogenaamd niet eten maar wel aan die voedingsshakes zitten. Beetje het zelfde idee dat je een maand niet aan seks doet. Maar dan telt seks met condoom niet mee. Zo hypocriet als de pest dus.
Klopt, ze verdienen best goed, maar dat staat los van deze actie. tenzij je vind dat iemand die goed verdient niet aan goede doelen mag meewerken, dan heb je helemaal gelijk.quote:5. Giel en kornuiten verdienen van ons belastingsgeld bakken vol met geld. Maar wat stoppen ze zelf in het goede doel? Geen fluit. Giel krijgt gewoon op het einde vd maand gewoon weer zijn salaris en een waarschijnlijk een dikke bonus nog ook.
Ja, dit is een heel goed argument, lang over nagedacht?quote:6. Giel
Dat heet onbaatzuchtigheid. het zegt wat over die mensen dat ze ondanks hun eigen relatieve ellende, het toch nog nodig vinden om een medemens te helpen.quote:7. Een of ander zorginstelling gaf daarstraks een flink som geld aan Serious Request. Terwijl de ene naar de andere zorg medewerker word ontslagen in NL. Onze eigen zorgstelsel gaat er enorm op achteruit. Maar dan wel doneren aan een bodemloze put wat Afrika heet. En alleen omdat ze met de circus van Serious Request mee moeten doen, kijk ons nou weer vrijgevig en sociaal zijn. Terwijl ons eigen zieken en ouderen in hun eigen kots en pis moeten roller omdat er geen geld is voor verzorging.
quote:The end
quote:Op maandag 23 december 2013 23:24 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik kan nu eenmaal slecht tegen misplaatst 'goed doen'.
Ik sluit me aan bij Indiaan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
6. Giel
The end
Waarvan de helft bestaat uit tokkies of bijstandsmoeders die zo nodig 4 kinderen moesten...quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier moeten mensen naar de voedselbank.
Ja, want in Afrika blijft men maar zielig, oorlog na oorlog, stammenstrijd na stammenstrijd, en 10 kinderen en een hiv infectie verder, want die gratis condooms, das niks, daar ontploft je tollie van.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Waarvan de helft bestaat uit tokkies of bijstandsmoeders die zo nodig 4 kinderen moesten...
Dat hebben ze niet bewezen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:07 schreef Valkyrjur het volgende:
Persoonlijk ben ik ook geen fan van het hele SER-circus. De meeste redenen daarvoor zijn echter al volop genoemd dus die zal ik niet herhalen. Maar gewoon even een vraag aan de fan's van Serious Request: Hoeveel denken jullie dat er nou echt bij de kinderen waarvoor deze actie bedoeld is terecht komt? Dus niet besteedt wordt aan de jaarsalarissen van de heren in de top van het Rode Kruis, niet blijft hangen bij de hoge omes in de landen zelf.
Hebben de grote landelijke inzamelingsacties van bijvoorbeeld giro 555 of Foster Parents plan (vroegah) al niet bewezen dat het ingezamelde geld gewoon lekker veilig op de bank blijft staan en er maar heel weinig daadwerkelijk bij de slachtoffers terecht komt?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, want in Afrika blijft men maar zielig, oorlog na oorlog, stammenstrijd na stammenstrijd, en 10 kinderen en een hiv infectie verder, want die gratis condooms, das niks, daar ontploft je tollie van.
Maar vooral hier in Nederland alle mensen die het niet zo breed hebben wegzetten als tokkies met een gat in hun hand en een alcoholverslaving.
Zeker waar, al komt het 'het is de eigen schuld van iedere Nederlander die in geldnood zit' argument ook iets te vaak voorbij als mensen zich afvragen waarom niet eens een jaartje een doel of doelen in eigen land.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen is dat het achterlijk is dat je door mensen bedachte landsgrenzen laat bepalen welk mensenleven meer waard is dan een ander. Ik snap ook wel dat je als Nederland zijnde niet heel de wereld kan helpen, maar alleen geld voor 'je eigen ras/volk' willen geven zit nogal tegen het extreem-rechtse aan. Ja, in Afrika zijn er genoeg mensen die zelf eens wat op moeten gaan bouwen, maar laten we niet doen alsof elke blanke Nederlander die naar de voedselbank daar helemaal niets aan had kunnen doen, en alsof er hier in ons eigen landje geen 'bodemloze put'-gevallen zijn waar je eigenlijk geen cent meer in moet steken.
Dat klopt idd ja. Maar ik ben van mening dat in Nederland de overheid zelf in staat moet zijn te zorgen dat niemand hier honger heeft. Alleen dat geld van de burger maken ze rechtstreeks over naar de zoveelste frauderende en graaiende bankdirecteur die z'n bank om ziet vallen en schreeuwt recht te hebben op die miljarden aan belastinggeld.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zeker waar, al komt het 'het is de eigen schuld van iedere Nederlander die in geldnood zit' argument ook iets te vaak voorbij als mensen zich afvragen waarom niet eens een jaartje een doel of doelen in eigen land.
Maar het moet allemaal exclusief en 'vergeten rampen', en dat is naar mijn idee wat onzinnig. Nog los van het feit dat afgelopen 60 jaar duidelijk heeft gemaakt dat miljarden naar Afrika pompen niets meer is dan een heel klein druppeltje op een grote gloeiende plaat, en 3FM het altijd presenteert alsof ze een half continent van de afgrond hebben gered.
Ik doneer maandelijks een vast bedrag aan een goed doel, maar nu ik kritiek heb op het concept telt dat in één keer allemaal niet mee mee?quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Daar gaat het me helemaal niet om. Niemand hoeft iets te geven en ik voel me niet verheven boven zo iemand. Ik voel me wel verheven boven volgevreten egoïsten die kritiek hebben maar zelf nooit wat voor een ander doen, ook los van SR of soortgelijke acties. Dat is wat anders dan iemand die kritiek heeft op SR, want dat laatste mag zeker.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:19 schreef JackHerrer het volgende:
Wat mij nog het meest ergert zijn de verheven reacties van de SR fans (ook van de dj's trouwens). Dat wanneer je het programma niks vindt of niet doneert je gelijk een moreel minderwaardig mens bent.
Zie:
[..]
Ik doneer maandelijks een vast bedrag aan een goed doel, maar nu ik kritiek heb op het concept telt dat in één keer allemaal niet mee mee?
Ik vraag me ook af hoe de donateurs van SR terugkijken op faalprojecten zoals het jaar met dat muskietennet, dat achteraf bijna niet blijkt te en toch 10 miljoen gestort hebben. Of maakt dat niet uit, zolang er maar gezegd kan worden dat je meegedaan hebt en geld gestort?
Sowieso is dat gewoon zo lekker middeleeuws, aflaatjes kopen. Nu ff 20¤ storten aan Giel en consorten en dan bij het kerstdiner verheven gaan zitten doen over wat een filantroop je wel niet bent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:19 schreef JackHerrer het volgende:
Wat mij nog het meest ergert zijn de verheven reacties van de SR fans (ook van de dj's trouwens). Dat wanneer je het programma niks vindt of niet doneert je gelijk een moreel minderwaardig mens bent.
Zie:
[..]
Ik doneer maandelijks een vast bedrag aan een goed doel, maar nu ik kritiek heb op het concept telt dat in één keer allemaal niet mee mee?
Ik vraag me ook af hoe de donateurs van SR terugkijken op faalprojecten zoals het jaar met dat muskietennet, dat achteraf bijna niet blijkt te en toch 10 miljoen gestort hebben. Of maakt dat niet uit, zolang er maar gezegd kan worden dat je meegedaan hebt en geld gestort?
Want als je geld geeft aan diarree negertjes ben je per definitie goed bezig. Uiteraard.quote:Op maandag 23 december 2013 23:08 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
je eigen smaak/mening als feit zien![]()
ik hoor graag wat voor betere en niet-walgelijke dingen voor de wereld jij vandaag gedaan hebt.
Nee, maar je hebt in elk geval de intentie om nog iets goeds te doen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Want als je geld geeft aan diarree negertjes ben je per definitie goed bezig. Uiteraard.
Ach ja. De nobele bedoelingen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:48 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt in elk geval de intentie om nog iets goeds te doen.
Lekker makkelijk lullen dit. Zo kun je alles wel negatief omdraaien he?quote:
Topictitel lezen te lastig voor je wellicht? Ga ergens anders je geweten vrijkopen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:49 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen dit. Zo kun je alles wel negatief omdraaien he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |