Dat is trouwens iets wat mij wel heel erg aanspreekt aan EVFs, de mogelijkheid om 'm in te stellen zoals je de foto van plan bent te bewerken. Ik moet nu de kadering altijd maar een beetje gokken (Pentax K-5). Krijg je alsnog wel een RAW op je kaartje als 'm zo instelt?quote:Op maandag 23 december 2013 13:42 schreef Uncle het volgende:
[..]
De x100s staat voorlopig standaard op zwart/wit EN vierkant.
Jep, filter bewerking is alleen op de JPG en je kunt instellen dat er ook een RAW wordt opgeslagen. In de EVF zie je dna alsnog zoals de JPG eruit komt te zien. Dus dan zie je een vierkante zwart/wit foto. Mooi ook dat de exposure compensation real time mee wordt aangepastquote:Op maandag 23 december 2013 13:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat is trouwens iets wat mij wel heel erg aanspreekt aan EVFs, de mogelijkheid om 'm in te stellen zoals je de foto van plan bent te bewerken. Ik moet nu de kadering altijd maar een beetje gokken (Pentax K-5). Krijg je alsnog wel een RAW op je kaartje als 'm zo instelt?
Kan op dezelfde manier natuurlijkquote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef problematiQue het volgende:
Geen idee of dat mogelijk is, maar ik doe dat toch liever niet. Lijntjes in de zoeker zouden fijn zijn, dat wel.
Met Ducttape op de spiegel afplakken!quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef Uncle het volgende:
[..]
Kan op dezelfde manier natuurlijkGewoon zelf twee dunne lijntjes tekenen.
en het kan
non destructive methode zijn inderdaad een stuk minder leuk altijd. Maar doorgaans wel goedkoper als je spijt krijgtquote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Met Ducttape op de spiegel afplakken!
Is mogelijk en heel makkelijk. Bij het nieuwe focusscreen (idd ook met lijntjes te krijgen) zit zelfs een pincetje om het helemaal goed te kunnen doen. Is in minder dan 5 minuten gepiept.quote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef problematiQue het volgende:
Geen idee of dat mogelijk is, maar ik doe dat toch liever niet. Lijntjes in de zoeker zouden fijn zijn, dat wel.
Lijkt bijna op een vorm van stilleven... De rust die de foto uitslaat.quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben afgelopen zondag naar een buitenwijk van Shanghai geweest dat op een Engels dorpje moet lijken:
Vind er een tikkie te weinig contrast in zitten tov je andere platen. Hier ook wat meer diffuus licht oid. Wel mooi plaatje, maar de plek maakt het echt bijzonder. Was er niet iets wat je subtiel in beeld kon brengen, maar wat niet opvalt, chinees naambordje oid?quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben afgelopen zondag naar een buitenwijk van Shanghai geweest dat op een Engels dorpje moet lijken:
[ afbeelding ]
Ik heb ze steeds in een winkel gekocht, de 1e voor m'n istDs in de winkel van Pentax Rusland, de 2e bij Foto Preim in Aken.quote:
Ik zou ipv een 6D eerder een 2e hands 5d mk2 ofzo pakken. 6D vind ik echt een nét niet camera eerlijk gezegdquote:Op maandag 23 december 2013 21:24 schreef DonJames het volgende:
Heeft iemand de 6D of de D600/610 al eens mogen testen? Full frame lonkt.. al zal het nog wel even bij lonken blijven
Mijn probleem is andersom, ik kan veel camera's niet gebruiken omdat de body te klein is voor mijn kolenschoppen.quote:Op maandag 23 december 2013 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat is iets wat mij opviel. Als ik naar een camera ga die in een iets hogere klasse zit dan mijn huidige. Zijn die body's zo groot. En ik heb al van die kleine handjes..
Haha ja lastig is dat toch he.quote:Op maandag 23 december 2013 22:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mijn probleem is andersom, ik kan veel camera's niet gebruiken omdat de body te klein is voor mijn kolenschoppen.
Het licht was echt heel slecht, vandaar weinig contrast. Ik wil hier nog een keer terug heen als het mooier weer is.quote:Op maandag 23 december 2013 18:04 schreef freud het volgende:
[..]
Vind er een tikkie te weinig contrast in zitten tov je andere platen. Hier ook wat meer diffuus licht oid. Wel mooi plaatje, maar de plek maakt het echt bijzonder. Was er niet iets wat je subtiel in beeld kon brengen, maar wat niet opvalt, chinees naambordje oid?
Het was er ook vrijwel uitgestorven, dus dat kan kloppenquote:Op maandag 23 december 2013 17:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Lijkt bijna op een vorm van stilleven... De rust die de foto uitslaat.
Waar is dat?quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Je nieuwe bewerking is zóveel sterker...!quote:Op woensdag 25 december 2013 11:16 schreef problematiQue het volgende:
Hallo, hier is het geen Kerst dus het leven gaat door. Een oude (2011) foto opnieuw bewerkt:
[ afbeelding ]
Oorspronkelijke bewerking:
[ afbeelding ]
Ik heb nu ook wel vaak dat ik nabewerkingen van vroeger zie en dat je dan denkt: wtf was ik aan het doenquote:Op woensdag 25 december 2013 11:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
Een hele vooruitgang zeg, super foto zo!
Zit veel meer diepte in de foto zo. Nice
Gebruik jij met kerstshoots een normale boom of een kerstboom?quote:
quote:Op woensdag 25 december 2013 12:42 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik heb nu ook wel vaak dat ik nabewerkingen van vroeger zie en dat je dan denkt: wtf was ik aan het doen
[..]
Gebruik jij met kerstshoots een normale boom of een kerstboom?#badumtsss
quote:slecht, shit is een spelletje
ben aan het moven geef anders een belletje
wat is goed, ik heb een nieuw moddelletje
you don't get it in, man ik zeg het je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
blijven oefenen!quote:Op woensdag 25 december 2013 21:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
M'n kerstduiveltje
quote:Op woensdag 25 december 2013 12:48 schreef Susteren het volgende:
[..]
[..]HefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is die ook niet van 'de leven'?
Ellende is (helaas) voor veel kinderen een dagelijkse bezigheidquote:Op donderdag 26 december 2013 10:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)an-kinderen-in-2013/
Ontroerende foto reeks van kinderen in 2013. Vreugde maar vooral veel verdriet.
Indrukwekkend.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nee man, da's Sefquote:Op donderdag 26 december 2013 02:42 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hefis die ook niet van 'de leven'?
Waarom lijk jij op giel beelenquote:Op donderdag 26 december 2013 10:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Omdat we van dezelfde melkboer komen.quote:Op donderdag 26 december 2013 13:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Waarom lijk jij op giel beelen
Ja, lekker gewerktquote:
Nope, wasda?quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:47 schreef Ynske het volgende:
Iemand al eens gespeeld met een Lomography Smartphone Scanner?
Vandaag wordt de drukste dag bij mij op het werk en ik sta alleen op mijn afdeling. Jeujquote:Op vrijdag 27 december 2013 09:56 schreef Uncle het volgende:
Same here. Verder wel een dooie boel onderweg en hier op de afdeling...
een scanner welke je op je telefoon kunt aansluiten om je 35mm te scannenquote:
Hier is het rustig..quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Vandaag wordt de drukste dag bij mij op het werk en ik sta alleen op mijn afdeling. Jeuj
Welke helft?quote:
quote:
Met werken gaat de kerst snel voorbij jaquote:Op vrijdag 27 december 2013 09:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Moest gister al lekker werkenVandaag ook weer
Radioquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo Hardwell
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Die tweede..... mooiquote:Op woensdag 25 december 2013 11:16 schreef problematiQue het volgende:
Hallo, hier is het geen Kerst dus het leven gaat door. Een oude (2011) foto opnieuw bewerkt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zaterdag = schaatsmarathon-dagquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
gaat men nog met de camera op pad vandaag?
Neequote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
En dan neem ik aan dat jij niet op de schaatsen staatquote:
Mogguhquote:
Neuj, die tijd hebben we gehad. Nu maak ik de foto's voor het schaatsteam van de vrouwquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
En dan neem ik aan dat jij niet op de schaatsen staat
Ook niet echt. Denk dat het iets in de geest van films kijken, lezen, koken, wandelen gaat wordenquote:
Ook leuk natuurlijk!quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:27 schreef Uncle het volgende:
[..]
Neuj, die tijd hebben we gehad. Nu maak ik de foto's voor het schaatsteam van de vrouw
Voor die eerste drie dingen was het gister echt een goede dag, wat een k*tweer. Vandaag zou dat wandelen er toch wel bij moeten jaquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ook niet echt. Denk dat het iets in de geest van films kijken, lezen, koken, wandelen gaat worden
Heb ik dus ook gister gedaanquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ook leuk natuurlijk!
[..]
Voor die eerste drie dingen was het gister echt een goede dag, wat een k*tweer. Vandaag zou dat wandelen er toch wel bij moeten ja
Nope.. Zo naar de bouwmarkt voor verf en behang.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
Prachtig! 'DramatiQue'quote:Op woensdag 25 december 2013 11:16 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goedemorgen. Eerst wat boodschappen straks, maar het is mooi weer hier in het zuiden, ik neem mijn camera wel mee.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
Jazeker:quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
quote:De Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM (¤640+) bij Amazon.de in de aanbieding.
Om 14:00 uur en nu met ¤626.96 al goedkoper dan in NL.
Misschien wordt de Nikon D7000 om dezelfde tijd ook nog interessant; hoewel deze op dit moment met ¤644 duurder is dan de ¤608 in NL. pricewatch: Nikon D7000 Zwart
Verder nog En de Sony DT SAL-50F18 (PW: ¤159) komt om 15:00 uur langs als Boxing Deal Lightning Deal.
Is nu al £129 / ¤154.60.
En de Nikon D5100 (PW: ¤358) om 20:00 uur, nu al £299.99 / ¤360
EDIT: De Nikon D7000 is ¤579 geworden en de Canon 15-85mm ¤539.95.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:58 schreef Susteren het volgende:
Gvd Showtek gaat te hard op SlamFM, ik zet m'n radio uit, dit kan niet meerKijk ook eens op hun podcasts. Ik weet van Hardwell dat hij een enorm prettige yearmix heeft gemaakt. Bingo players hebben ook een vet optreden op hun fb gezet vanwege 1mio likes. Wordt imo wel overschaduwd door overlijden van Paul...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo HardwellIk nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
Voor wie rijdt ze?quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:27 schreef Uncle het volgende:
[..]
Neuj, die tijd hebben we gehad. Nu maak ik de foto's voor het schaatsteam van de vrouw
Afhankelijk van de camera die je gebruikt...quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:21 schreef Mercan het volgende:
Zijn er mensen die full-time of vaak bruiloften fotograferen.
Wat ik me afvraag is tot welke ISO waarde jullie vaak gaan tijdens het fotograferen.
Jullie ervaringen....quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Afhankelijk van de camera die je gebruikt...
Op m'n D300 ben ik niet hoger gegaan dan 800.quote:
Het gaat me eigenlijk niet om of de camera hoge ISO aankan.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:25 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Op m'n D300 ben ik niet hoger gegaan dan 800.
Op m'n D800 zou ik tot 3200 durven gaan
Als ik op iso 25600 ruisvrij zou kunnen schieten zou ik dat zeker doen. Dus de capaciteiten van de camera spelen zeker wel een rol.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:28 schreef Mercan het volgende:
[..]
Het gaat me eigenlijk niet om of de camera hoge ISO aankan.
Maar meer ben ik benieuwd naar welke ISO waarden mensen vaak gebruiken bij bruiloften.
Zal ik het anders stellen, schieten jullie vaak boven de 3200 ISO tijdens bruiloften?
Dat is waar.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als ik op iso 25600 ruisvrij zou kunnen schieten zou ik dat zeker doen. Dus de capaciteiten van de camera spelen zeker wel een rol.
Het doel blijft toch gewoon 'goed belichte foto's"?
Anders wordt het een lagere iso met flits.
4 bruiloften gedaan. Niet boven de 1600 gegaan. Camera Canon 60Dquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:28 schreef Mercan het volgende:
[..]
Maar meer ben ik benieuwd naar welke ISO waarden mensen vaak gebruiken bij bruiloften.
Zal ik het anders stellen, schieten jullie vaak boven de 3200 ISO tijdens bruiloften?
Natuurlijk wil je zo laag mogelijk in je iso gaan zitten. Want bij alle camera's neemt het dynamisch bereik af met hogere iso-waardes (vaak rond de 800-1600).quote:
Zelfs met voldoende licht wil ik nog wel eens 3200 pakken om een sluitertijd te kunnen faciliteren.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:44 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Natuurlijk wil je zo laag mogelijk in je iso gaan zitten. Want bij alle camera's neemt het dynamisch bereik af met hogere iso-waardes (vaak rond de 800-1600).
Dus is het ergens donker en kun je geen groter diafragma kiezen, dan moet je of flitsen, of toch je iso omhoog gooien.
Gaat je iso waarde boven de grens die jij nog acceptabel vindt (qua ruis of bereik), dan blijft alleen flitsen over.
Tss top serious request jaquote:Op zaterdag 28 december 2013 20:38 schreef Susteren het volgende:
Jongens allemaal ff SlamFM checken, chille muziek nu.
http://www.slamfm.nl/slamplayer/radio.php
Deephouse
Lekker groovy, dadelijk ook hockeyfeest dusja kom al aardig in de sfeer
Nu is 't niet meer deephousequote:
Ik zweer check deze eens:quote:
Deephouse & minimal is niet mijn ding, doe mij maar de betere techno zoals knifeparty, dogblood, bingo players, hardwell, etc.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:49 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik zweer check deze eens:
Die is gewoon té groovy, heerlijk gewoon![]()
Ruisvrije platen zijn echt zooo overaten imho... Mits je niet op de absolute limiet van je toestel zit heb ik echt totaal geen bezwaar tegen een beetje ruis in een foto. Sterker, op een D3s zijn de platen zo clean dat ik dikwijls een beetje ruis toevoeg in nabewerking omdat ik de platen anders TE 'klinisch' vindquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als ik op iso 25600 ruisvrij zou kunnen schieten zou ik dat zeker doen. Dus de capaciteiten van de camera spelen zeker wel een rol.
Het doel blijft toch gewoon 'goed belichte foto's"?
Anders wordt het een lagere iso met flits.
Koga schaatsteam. Als je op hun site kijkt dan zie je wat ik elke week schiet langs de baan.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor wie rijdt ze?
Marathons zijn leuk om op de plaat te zetten, heb ik vaker gedaan, vooral in de tijd dat ik zelf nog een wedstrijdlicentie had.
Je kan ook een Canon kopenquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:46 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ruisvrije platen zijn echt zooo overaten imho... Mits je niet op de absolute limiet van je toestel zit heb ik echt totaal geen bezwaar tegen een beetje ruis in een foto. Sterker, op een D3s zijn de platen zo clean dat ik dikwijls een beetje ruis toevoeg in nabewerking omdat ik de platen anders TE 'klinisch' vind
Ik niet , niet omdat de camera dat niet aankan maar op 'n feest vind ik lage f en sluitertijd op 30/1000 ivm tweede gordijnflits mooierquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:28 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ik kan ook mijn D3s houden. Dan schiet ik nog ruisvrij waar de 7D al ophoudtquote:Op zondag 29 december 2013 00:24 schreef freud het volgende:
[..]
Je kan ook een Canon kopen. Op hoge iso garandeer ik mooie korrel op mijn 7D.
Het heet "high iso artistic graining" niet ruis...quote:Op zondag 29 december 2013 10:26 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik kan ook mijn D3s houden. Dan schiet ik nog ruisvrij waar de 7D al ophoudt
Je zou een twitter account moeten nemen. Kun je heel de dag lekker op klagen :pquote:Op zondag 29 december 2013 03:00 schreef Susteren het volgende:
Hockeyfeest was echt 3x niks, was dat ik gratis consumpties kreeg anders was k meteen weer weg
Allemaal greedy 14 jarige meiden die bedelen om alcohol
Heb ik al maar fok is chillerquote:Op zondag 29 december 2013 12:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je zou een twitter account moeten nemen. Kun je heel de dag lekker op klagen :p
quote:Op zondag 29 december 2013 12:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah nee, doe dat de mensen met twitter please niet aanquote:Op zondag 29 december 2013 12:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Impossibru!quote:Op zondag 29 december 2013 03:00 schreef Susteren het volgende:
Hockeyfeest was echt 3x niks, was dat ik gratis consumpties kreeg anders was k meteen weer weg
Allemaal greedy 14 jarige meiden die bedelen om alcohol
Hoeft niet hebben ze de ontvolg knop voor.quote:Op zondag 29 december 2013 12:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Ah nee, doe dat de mensen met twitter please niet aan
Ja maar maar 10 volgers hebben is ook zo sneuquote:Op zondag 29 december 2013 13:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoeft niet hebben ze de ontvolg knop voor.
Ik zou op die leeftijd juist blij zijn met gewillige jonge meisjesquote:Op zondag 29 december 2013 12:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Damn, you dirty boyquote:Op zondag 29 december 2013 13:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou op die leeftijd juist blij zijn met gewillige jonge meisjes
Mja, ben ik niet met je eens. Je hebt een breed scala aan bruiloften, van marktplaats 150 euro tot veel nullen in 't Gooi. Ik ken iemand die budget bruiloften schiet met een instapmodel dslr en kitlens en ik heb ook fotografen met de beste gear zien klootzakken als een idioot. Ik heb een t**fushekel aan flitsen, maar soms kan het echt niet anders.quote:Op zondag 29 december 2013 12:23 schreef Uncle het volgende:
Overigens ben ik van mening dat als je bruiloften wilt schieten dat je dan niet aan kunt komen met een camera waarmee iso 3200 al drama resultaten geeft. Dat dat vroeger niet anders kon is geen argument aangezien de techniek al zoveel verder is. Je wilt gewoon in slechte licht omstandigheden ook available light kunnen schieten zonder bewogen platen te krijgen. Dus bruikbare platen op 6400 of 8000 zou elke bruiloft fotograaf moeten kunnen leveren...
Jij zegt het, iedere vent denkt hetquote:Op zondag 29 december 2013 13:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien koopt Susteren daarom al die nieuwe gear! ~**__**~ EeN 5d mark III iS GwOoN dE NiEwE BlAcKBeRrY ~**__**~quote:Op zondag 29 december 2013 14:50 schreef freud het volgende:
Aandacht is op elke leeftijd OK hoor. En hoe oud is Sus eigenlijk? Ook toch nog jong?
quote:Op zondag 29 december 2013 13:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja maar maar 10 volgers hebben is ook zo sneu
Hoelang heeft dat geduurd?quote:Op zondag 29 december 2013 14:59 schreef Susteren het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar ik doe gewoon niks meer met twitter, de lol is er wel vanaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op zondag 29 december 2013 15:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoelang heeft dat geduurd?Maar een jaar of 2, maar zit al stuk langer op FOKSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
quote:Op zondag 29 december 2013 15:01 schreef Susteren het volgende:
[..]
Maar een jaar of 2, maar zit al stuk langer op FOK
Vergeet niet dat sommige mensen ook gewoon ontzettend goed en mooi kunnen flitsenquote:Op zondag 29 december 2013 12:23 schreef Uncle het volgende:
Overigens ben ik van mening dat als je bruiloften wilt schieten dat je dan niet aan kunt komen met een camera waarmee iso 3200 al drama resultaten geeft. Dat dat vroeger niet anders kon is geen argument aangezien de techniek al zoveel verder is. Je wilt gewoon in slechte licht omstandigheden ook available light kunnen schieten zonder bewogen platen te krijgen. Dus bruikbare platen op 6400 of 8000 zou elke bruiloft fotograaf moeten kunnen leveren...
Dit, mensen die haten op de swag van susterenquote:Op zondag 29 december 2013 13:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 december 2013 17:15 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dit, mensen die haten op de swag van susteren
Enne what happened?quote:Op zondag 29 december 2013 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En zodat jullie 't ook weten, Puala en ik zijn uit elkaar Voor degene die niet wisten dat we wat hadden, we hadden wat
We pasten minder goed bij elkaar en dachten over bepaalde dingen anders waardoor we beter uit elkaar kunnen gaan dan samen blijven.quote:
Hmm jammer.quote:Op zondag 29 december 2013 17:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
We pasten minder goed bij elkaar en dachten over bepaalde dingen anders waardoor we beter uit elkaar kunnen gaan dan samen blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
quote:Op zondag 29 december 2013 17:54 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm jammer.Dan eerder zo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Ze vond het niet tof dat je haar ondergoed aan had? An moest ook wennen aan mijn naaldhakken hoorquote:Op zondag 29 december 2013 17:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
We pasten minder goed bij elkaar en dachten over bepaalde dingen anders waardoor we beter uit elkaar kunnen gaan dan samen blijven.
Thanksquote:
Ja, zoietsquote:Op zondag 29 december 2013 18:23 schreef freud het volgende:
[..]
Ze vond het niet tof dat je haar ondergoed aan had? An moest ook wennen aan mijn naaldhakken hoor.
Voor veel mannen bestaat er niet zoiets als een "te kort rokje".... Maar dat dat ook telt als ie het zelf aan heeft... Tja...quote:Op zondag 29 december 2013 19:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier ben ik ook altijd mijn rokjes en jurkjes kwijt.. steeds die vent van me er mee aan de haal. Kan hem 100x zeggen dat dat veel te kort voor hem is.. hij 1.94 ik 1.57.
Mijn punt is meer dat je je als fotograaf niet moet verlagen tot dat niveau. Ik heb ook collegas op werk die bijbeunen als bruiloft fotograaf. Maar als ik die foto's zie dan zou ik daar niet betaald voor worden. Een bewogen of onscherpe foto blijft een slechte foto. Zelfs voor maar 150 euro. Voor mij kan het geen argument zijn dat als de klant tevreden is dat je dan je geld waard bent. Ik vind dat je ook je eigen niveau moet waarborgen. Als iemand mij wil betalen voor slecht werk dan bedank ik gewoon.quote:Op zondag 29 december 2013 14:31 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, ben ik niet met je eens. Je hebt een breed scala aan bruiloften, van marktplaats 150 euro tot veel nullen in 't Gooi. Ik ken iemand die budget bruiloften schiet met een instapmodel dslr en kitlens en ik heb ook fotografen met de beste gear zien klootzakken als een idioot. Ik heb een t**fushekel aan flitsen, maar soms kan het echt niet anders.
Ik sluit me hierbij aan, je foto's zijn immers je visitekaartje.quote:Op zondag 29 december 2013 20:25 schreef Uncle het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je je als fotograaf niet moet verlagen tot dat niveau. Ik heb ook collegas op werk die bijbeunen als bruiloft fotograaf. Maar als ik die foto's zie dan zou ik daar niet betaald voor worden. Een bewogen of onscherpe foto blijft een slechte foto. Zelfs voor maar 150 euro. Voor mij kan het geen argument zijn dat als de klant tevreden is dat je dan je geld waard bent. Ik vind dat je ook je eigen niveau moet waarborgen. Als iemand mij wil betalen voor slecht werk dan bedank ik gewoon.
En ja, dat is inderdaad makkelijk praten als je al een fulltime baan hebt met een prima inkomen en alles wat ik aan fotografie verdien extra is
Dat heb ik ook hoor, heb ook een goeie baan. Ik snap wat je zegt, en ik kijk er ook zo tegenaan. Besef me ook zeker dat er genoeg mensen zijn die andere waarden en standaarden hebben, en dat mag. Zonder die mensen konden een hoop mensen geen fotograaf betalen. Het is hetzelfde als dat ik het niet snap als mensen geen afspraken kunnen maken of zich er aan houden, maar dat gebeurt ook regelmatig.quote:Op zondag 29 december 2013 20:25 schreef Uncle het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je je als fotograaf niet moet verlagen tot dat niveau. Ik heb ook collegas op werk die bijbeunen als bruiloft fotograaf. Maar als ik die foto's zie dan zou ik daar niet betaald voor worden. Een bewogen of onscherpe foto blijft een slechte foto. Zelfs voor maar 150 euro. Voor mij kan het geen argument zijn dat als de klant tevreden is dat je dan je geld waard bent. Ik vind dat je ook je eigen niveau moet waarborgen. Als iemand mij wil betalen voor slecht werk dan bedank ik gewoon.
En ja, dat is inderdaad makkelijk praten als je al een fulltime baan hebt met een prima inkomen en alles wat ik aan fotografie verdien extra is
Over die 7D: Ik schoot dit non-plaatje dit weekend op iso 12.800. Valt best mee voor een crop camera.quote:Op zondag 29 december 2013 00:24 schreef freud het volgende:
[..]
Je kan ook een Canon kopen. Op hoge iso garandeer ik mooie korrel op mijn 7D.
Het valt mee (en 12.800 is heel hoog natuurlijk), maar toch zou dit voor mij onbruikbaar zijn. Te veel ruis.quote:Op zondag 29 december 2013 21:36 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Over die 7D: Ik schoot dit non-plaatje dit weekend op iso 12.800. Valt best mee voor een crop camera.
[ afbeelding ]
Dat is heel prettige ruisquote:
Jij hier?quote:Op zondag 29 december 2013 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is heel prettige ruis
Hoewel ik die 7D ook niet onaardig vind eigenlijk
Ik kijk zo af en toe meequote:
Veel mensen overdrijven het ruis probleem ook omdat ze op een PC/laptop scherm foto's te ver ingezoomd gaan bekijken. Bekijk je op een pc een foto 1:1 dan zou je dezelfde foto na afdrukken vanaf een veel grotere afstand bekijken.quote:Op zondag 29 december 2013 21:58 schreef Mercan het volgende:
Het "onderwerp" maakt het in dit geval nog redelijk acceptabel vind ik.
Ik kijk zo af en toe meequote:Op zondag 29 december 2013 22:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik kijk zo af en toe meeIk kan aan jou hetzelfde vragen trouwens he
Dat zegt toch alles? Voor webplaatjes volstaat iso 12.800 prima. En ik neem aan voor FF nog wat hoger. 50.000 plus iso. Uiteindelijk interesseert me die hele iso kwestie niet zo veel.quote:
quote:Op zondag 29 december 2013 22:41 schreef Yvesss het volgende:
Topictitel: Waar Pde Hoog en Timmos eens lekker samen fotograferen gaan. Just for old times sake. Vergeet de iso niet.
Dat moet inderdaad al een jaar of 4/5 geleden zijn gok ik.. Of was het 2010 P?quote:Op zondag 29 december 2013 22:41 schreef Yvesss het volgende:
Topictitel: Waar Pde Hoog en Timmos eens lekker samen fotograferen gaan. Just for old times sake. Vergeet de iso niet.
Ik kreeg pasgeleden van Puala nog een foto toegestuurd. Volgens mij was dat Doel en dat was april 2010. Zo lang geleden dusquote:Op zondag 29 december 2013 23:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat moet inderdaad al een jaar of 4/5 geleden zijn gok ik.. Of was het 2010 P?
Ook verhalen van de personen die ze gemaakt hebben.quote:The story of 2013 told through the high-impact news images of the year, exploring how photojournalism has changed in the age of smartphones and social media.
Jij was er nog bij in Nijmegen toch?quote:Op zondag 29 december 2013 23:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik kreeg pasgeleden van Puala nog een foto toegestuurd. Volgens mij was dat Doel en dat was april 2010. Zo lang geleden dus
Nijmegen? Was dat niet Amersfoortquote:Op maandag 30 december 2013 06:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij was er nog bij in Nijmegen toch?
Afgelopen jaar?quote:Op maandag 30 december 2013 06:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nijmegen? Was dat niet Amersfoort
Ah nee. Heb al een aantal jaar bijna niets in FOT gedaan. Gebrek aan fotografische motivatiequote:
Geen vakantie hier hoorquote:Op maandag 30 december 2013 09:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Geen koffie voor mij in de vakantie
werksequote:Op maandag 30 december 2013 09:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geen vakantie hier hoorDus gewoon
(dubbele bak zelfs
)
Dankquote:
4 jaar alweer bijna dan tochquote:Op zondag 29 december 2013 23:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik kreeg pasgeleden van Puala nog een foto toegestuurd. Volgens mij was dat Doel en dat was april 2010. Zo lang geleden dus
Succesquote:Op maandag 30 december 2013 09:40 schreef Timmos het volgende:
[..]
4 jaar alweer bijna dan toch..
Werkze, zal ik weer lekker kapot gaan in de sportschool..
Geniet ervan!quote:Op maandag 30 december 2013 09:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Was om half 7 wakker maar met een goede reden. Op vakantieeeeeee
Veel plezier!quote:Op maandag 30 december 2013 10:46 schreef Flipmoehoe het volgende:
Goedemorgen! Zo maar is een rondje hardlopen aangezien de mountainbike bij de makert is
niet zo heel ver hoor, 5km maar.quote:
Weinig keus meer met mijn rug dus 3/4x in de week fitness nu, goed te doenquote:Op maandag 30 december 2013 10:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SuccesSportschool is niet aan mij besteed helaas
merk ik ook aan de weegschaal
![]()
Profotonetquote:Op maandag 30 december 2013 19:37 schreef Mercan het volgende:
Met welke bedrijven hebben jullie goede ervaringen mbt trouwalbums.
Thnx voor de tip!quote:Op maandag 30 december 2013 19:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Profotonet
Daar nu een paar albums/boeken van in de handen gehad. Echt goede (afdruk) kwaliteit
Rood staat agressief en onbetrouwbaar imho.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:07 schreef DonJames het volgende:
Oneens. Er gaat niks boven een rode power tie![]()
behalve geen das dan, ik probeer die dingen altijd zo veel mogelijk te vermijden
Nee goud is zeker beterquote:Op dinsdag 31 december 2013 10:43 schreef Uncle het volgende:
Helemaal mee eens, net als rode randjes op een objectief overigens...
BEK HOUWE JA?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:26 schreef Susteren het volgende:
[..]
Rood staat agressief en onbetrouwbaar imho.
Nice! Binnenkort weer eens naar Suitsupply, wil al best lang een sport coatquote:Op dinsdag 31 december 2013 10:53 schreef andreas612 het volgende:
Morgen pak op maat laten maken, zou niet meer dan 80eu moeten kosten
Suitsupplyquote:Op dinsdag 31 december 2013 10:59 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nice! Binnenkort weer eens naar Suitsupply, wil al best lang een sport coat![]()
[ afbeelding ]
Hij kan zich toch niet tot de 600D met kitlens beperken als er ook een 1DX met Canon EF 400mm f/2.8L IS II USM lens te krijgen isquote:
Suitsupplyquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:44 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Suitsupply, je koopt toch wel een kostuum van Borrelli mag ik hopen
!
Ja maar dan kies je je eigen projecten uit die je gratis doet. Dat klakkeloos uitgaan van het is maar een minuutje werk en je krijgt gratis reclame zijn de twee stomste dingen die je als fotograaf te horen krijgt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
Sun, waar is dit nou weer voor nodig?
En daarnaast de branche verandert tegenwoordig sneller dan dat veel fotografen bij kunnen houden. Er is meer dan de portemonnee zoals ik al eerder zei maar dat wordt wel eens vergeten.
Slot op verzoek.
Waarom ga je nog verder erover als het topic al dicht is?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja maar dan kies je je eigen projecten uit die je gratis doet. Dat klakkeloos uitgaan van het is maar een minuutje werk en je krijgt gratis reclame zijn de twee stomste dingen die je als fotograaf te horen krijgt.
Tuurlijk mag JD op zoek naar iemand die t gratis doet maar stellen dat t weinig tijd kost en gratis PR is is gewoon idioot
Ik had ook niet verwacht dat jij het zou begrijpen hoor.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:16 schreef Susteren het volgende:
[..]
Waarom ga je nog verder erover als het topic al dicht is?
Ik denk dat je je nog langer onbetaald hebt zitten opwinden dan dat het beoordelen van de foto's had gekost.
Heb je een voorbeeld?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:26 schreef Susteren het volgende:
What's up met die Elite fotografen? Merk dat de helft enorm veel headroom gebruikt bij studiofoto's en de benen/voeten afsnijd, is dat een nieuwe trend ofzo? Vind het zelf echt niet uitzien.
quote:
Hmm normaal snijd je dan toch gewoon het hoofd uit en doe je die voor de titel?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:34 schreef Xilantof het volgende:
Coverfoto's....
Bovenin de titel van het blad.
Is die van de editie met "Help! Ik heb het lichaam van een 12-jarige met het hoofd van een 40-jarige"?quote:
Die jongen moet serieus meer eten, maarja da's een heel ander verhaalquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Is die van de editie met "Help! Ik heb het lichaam van een 12-jarige met het hoofd van een 40-jarige"?
Ik vind de hele indeling van de foto gewoon raar en storend, ik zou minstends 1/4 deel rechts en boven eraf halen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:41 schreef SunChaser het volgende:
Vind t een prima foto, wie zit er te wachten op benen
Je woont in Bangkok?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:53 schreef andreas612 het volgende:
Morgen pak op maat laten maken, zou niet meer dan 80eu moeten kosten
Ik moest wel lachen, laatste dag van 't jaar ook nogquote:Godmiljaar, en den sjtuise zonger bezien....
Damn.quote:Op woensdag 1 januari 2014 06:58 schreef andreas612 het volgende:
Shanghai, ze hebben hier een fabric market, voor 150 eu heb je d'r ook een trenchcoat bij
quote:Cameraland.nl
De grootste stunt van het jaar 2014, wij dachten laten we het nieuwe jaar eens fantastisch beginnen.
De sigma 200-500mm f2.8 van ¤18.999 voor het symbolische bedrag van 2014 euro, ja het is echt waar je leest echt tweeduizend en veertien euro!
Reageer snel want dit zal maar 1 keer voor komen.
Bestel de lens via de volgende link:
www.cameraland.nl/objectieven/200-500-2-8-ex-dg-apo-hsm-canon-af/
De spelregels:
Niet voor handelaren of wederverkopers.
De lens word niet verzonden, hij dient afgehaald te worden.
Er is maar 1 exemplaar beschikbaar.
Het betreft de Sigma 200-500mm f2.8 + 2x Converter (400-1000mm f5.6) op Canon EF Vatting & Pelicase voor transport.
Dat ding ligt al een behoorlijke tijd in de etalage, geen gekke deal welquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Damn.
Ik moet/wil dit jaar misschien ook voor het eerst aan een pak maar dan ben je ook een vermogen kwijt als je wat mooiers/beters wil dan uit het rek bij je lokale V&D. Het hele pakket (pak, overhemd, schoenen, das enz.) tikt makkelijk ¤600+ aan. Beetje gek veel voor iets wat ik haast nooit aan zal hebben...
En dan zie je die prijzen daar in Azië waar je voor een derde van dat bedrag een op maat gemaakt pak, paar op maat gemaakte overhemden en das hebt.
Het loont haast om daarheen te vliegen en daar de hele rataplan te kopen
EDIT: oh enne:
[..]
[url=Facebook]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=792342864114634&set=a.294641523884773.91607.175921119090148&type=1[/url]
[ afbeelding ]
Wejo, je zal maar net naar een grotere lens aan het kijken zijnquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Damn.
Ik moet/wil dit jaar misschien ook voor het eerst aan een pak maar dan ben je ook een vermogen kwijt als je wat mooiers/beters wil dan uit het rek bij je lokale V&D. Het hele pakket (pak, overhemd, schoenen, das enz.) tikt makkelijk ¤600+ aan. Beetje gek veel voor iets wat ik haast nooit aan zal hebben...
En dan zie je die prijzen daar in Azië waar je voor een derde van dat bedrag een op maat gemaakt pak, paar op maat gemaakte overhemden en das hebt.
Het loont haast om daarheen te vliegen en daar de hele rataplan te kopen
EDIT: oh enne:
[..]
[ afbeelding ]
Is het een mantelpakje?quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:08 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Wejo, je zal maar net naar een grotere lens aan het kijken zijnbeste deal van de eeuw.
Maat van me heeft een tijd terug wel een redelijk goed pak kunnen scoren bij de WE, was iets van 150 euro. Is dan niet taylored uiteraard maar als ie je goed past dan is het ook goed waar voor je geld.
Vandaag dus opgemeten en besteld, 103 eu totaal, zit dan nog wel een blouse bij. Alleen nog stropdas en schoenen en gaan
Daar heb je amper een 70-200 2.8 ii voorquote:
Bedenk dat je bij SigZilla ineens opgezadeld zit met een nogal opzichtige lens die een slordige zestien kilo weegt.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:58 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat ding ligt al een behoorlijke tijd in de etalage, geen gekke deal wel
En er héél snel bij zijn; was er maar 1 vanquote:Op woensdag 1 januari 2014 16:08 schreef andreas612 het volgende:
Wejo, je zal maar net naar een grotere lens aan het kijken zijnbeste deal van de eeuw.
Nou ja; eerst maar kijken of ik tegen die tijd überhaupt pak doe; grote kans van niet namelijk...quote:Maat van me heeft een tijd terug wel een redelijk goed pak kunnen scoren bij de WE, was iets van 150 euro. Is dan niet taylored uiteraard maar als ie je goed past dan is het ook goed waar voor je geld.
quote:Vandaag dus opgemeten en besteld, 103 eu totaal, zit dan nog wel een blouse bij. Alleen nog stropdas en schoenen en gaan
Ik denk dat deze lens zeer snel ergens op Ebay/Marktplaats/verkoopsite staat. Met zo'n korting kun je daar gigantisch aan verdienen. Je kunt wel een winst maken waarvan je een 5D3 met een paar L-lenzen kunt kopenquote:Op woensdag 1 januari 2014 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, tering. Jammer dat die al weg is, want ik zou 'm denk ik zo kopen voor dat geld
Denk dat je iets had moeten tekenen van: Ik zal hem niet wederverkopen binnen x tijd op straffe van x euro boete.quote:Op donderdag 2 januari 2014 00:32 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik had em ook zo gekocht, als ik het eerder had geweten. Even uitproberen en dan misschien weer verkopen voor 13k
Dan nog... 2 jaar mee spelen en daarna verkopen. Lijkt me wel gaaf hoor voor natuur en sport fotografie. Het is dan wel niet te tillen, maar daar moet je dan rekening mee houden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 06:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Denk dat je iets had moeten tekenen van: Ik zal hem niet wederverkopen binnen x tijd op straffe van x euro boete.
Als je gezien hebt hoe ontzettend snel de AF is dan kun je sportfotografie alvast wegstrepenquote:Op donderdag 2 januari 2014 08:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan nog... 2 jaar mee spelen en daarna verkopen. Lijkt me wel gaaf hoor voor natuur en sport fotografie.
Afhankelijk van welke sportquote:Op donderdag 2 januari 2014 08:51 schreef Uncle het volgende:
[..]
Als je gezien hebt hoe ontzettend snel de AF is dan kun je sportfotografie alvast wegstrepen
De 200-500/2.8 moet je natuurlijk met een enorme korrel zout nemen, het is nooit een serieuze productielens geweest, puur een marketingstunt en een omdat-het-kan project. Volgens mij moest je dat ding zelfs vooraf bij Sigma bestellen als je er een wou, en idd mag je er een landrover met statiefmount op het dak onder zetten. Autofocus is ook zo traag dat je er wat sport betreft alleen een slakkenrace mee kan schieten. Wel fascinerend dat je door het frontglas heen het binnenwerk met rails en al aan het werk kan zien als je aan het focussen/zoomen bent.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:16 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Bedenk dat je bij SigZilla ineens opgezadeld zit met een nogal opzichtige lens die een slordige zestien kilo weegt.
Houdt dus in dat er nog iets van een statiefje onder moet en met zestien kilo vergt dat nogal wat van dat statiefje dat dan uiteindelijk ook nog even meegesleept mag worden. Heb je het ding eenmaal in stelling dan geloof ik best wel dat er goeie plaatjes uit komen en inderdaad, gemeten aan de historische kostprijs van het ding krijg je hem nooit meer zo goedkoop.
SigZilla is commercieel waarschijnlijk niet geworden wat Sigma ervan verwachtte, tenzij men de verkoop van het SigMonster (de 300-800mm) ermee heeft weten op te krikken. Ondanks een prijskaartje van zo'n 7.000 euro (exclusief kosten voor statief en de advocaat om de scheiding af te handelen als je met het ding thuiskomt) zie je SigMonster nog relatief vaak in natuurgebieden.
Bedenk dat dit exemplaar niet voor de grap voor dat geld te koop is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 00:32 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik had em ook zo gekocht, als ik het eerder had geweten. Even uitproberen en dan misschien weer verkopen voor 13k
Doorverkoop kunnen ze onmogelijk verbieden natuurlijk. Ik denk niet dat het in nederland is toegestaan om extra voorwaarden aan een particuliere verkoop te stellen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:53 schreef Ener-G het volgende:
Voorwaarde voor aankoop van het ding tegen die absurd lage prijs was wel dat ie niet doorverkocht mocht worden of uberhaupt aangekocht door een handelaar.
quote:De spelregels:
Niet voor handelaren of wederverkopers.
De lens word niet verzonden, hij dient afgehaald te worden.
Er is maar 1 exemplaar beschikbaar.
Daar letten ze dan nu al niet goed op:quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:26 schreef Ener-G het volgende:
Geenidee hoe het juridisch zit, maar het stond toch echt wel als voorwaarde vermeld:
[..]
Staat hij er al op?quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Daar letten ze dan nu al niet goed op:
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Een NOTKquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
Staat hij er al op?
kan t niet openen, hoeveel vragen ze nu dan?
2000 euro buit is ook de moeite niet echt, dus vergeet de camera tas met andere spulletjes nietquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:18 schreef kanovinnie het volgende:
Hij woont bij mijn in de buurt. Vanavond ff inbreken
Goed punt. Hij staat ook meteen met naam en achternaam in zijn profielquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:19 schreef Uncle het volgende:
[..]
2000 euro buit is ook de moeite niet echt, dus vergeet de camera tas met andere spulletjes niet
Hij maakt wel mooie fotos.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goed punt. Hij staat ook meteen met naam en achternaam in zijn profiel
Ik ga zo ook eens kijken hoe druk het is.. Denk dat 't niet tegen gaat vallen hier.. Voor O&N waren er al vrij veel nieuwe gezichten..quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:12 schreef freud het volgende:
Verbazingwekkend rustig in de sportschool! Hier een stapeltje pushups en bovenlijf oefeningen weggewerkt. Monopods voor de 400 f2.8 zijn zoooooo 2013.
5 min later weet ik ook al waar ie woontquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goed punt. Hij staat ook meteen met naam en achternaam in zijn profiel
2.6 KM rijden vanaf ons huis. Zullen we vanavond ff wandelen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:40 schreef Puala het volgende:
[..]
5 min later weet ik ook al waar ie woont![]()
Hahaquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2.6 KM rijden vanaf ons huis. Zullen we vanavond ff wandelen?
Tsja, van jou en mij is het idd ook wel te vinden, maar handig is het niet neequote:Op donderdag 2 januari 2014 13:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Haha![]()
Maar serieus, hoe stom ben je. Je gaat met naam en toenaam overal vermelden wat je hebt gekocht én je hebt je adres online staan. Niet dat ik die toeter zou willen hebben, maar toch![]()
Neem dan ook de andere camera spullen bij m mee, hij heeft wel leuke dingenquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, van jou en mij is het idd ook wel te vinden, maar handig is het niet neeKan zo wel ff langsrijden, aanbellen en vragen of ik 'm mag lenen
pure blufquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, van jou en mij is het idd ook wel te vinden, maar handig is het niet neeKan zo wel ff langsrijden, aanbellen en vragen of ik 'm mag lenen
Dat sowieso. Vraag me wel af hoe hij zou reageren.quote:
IKEA kast?quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:48 schreef Ynske het volgende:
mn zelfbouwpakketje is afgeleverd
vanavond aan de knutsel
Nee een zelfbouw cameraquote:
Weighted pushups mag ik toch hopen?quote:
Gefeli!quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:15 schreef Flipmoehoe het volgende:
zo... ik word nog druk dit jaar want...
[ afbeelding ]
Nee, 20+ reps is conditie, 6-8 is optimaal voor kracht. Zelf train is vanwege m'n sport laatste tijd niet meer voor kracht maar vooral explosiviteit, meestal doe ik nu paar setjes met 15 reps met gemiddeld gewicht. Maar in zomervakantie ga ik denk ik weer focussen op kracht.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:52 schreef kanovinnie het volgende:
Dus je wordt niet sterk van 300 pushups op een avond?
Sigma 200-500mm uit het losse handje. Susteren doet het gewoon.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:55 schreef Susteren het volgende:
Maar in zomervakantie ga ik denk ik weer focussen op kracht.
Je weet dat ik dit ben met m'n mk3 he?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:02 schreef Uncle het volgende:
[..]
Sigma 200-500mm uit het losse handje. Susteren doet het gewoon.
Droom verderquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:03 schreef Susteren het volgende:
[..]
Je weet dat ik dit ben met m'n mk3 he?
[ afbeelding ]
Heel tof gedaan zeg! Gefeli, ook aan je betere wederhelftquote:Op donderdag 2 januari 2014 15:15 schreef Flipmoehoe het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, ik ga voor verbranding en conditie, niet bulk. Ik doe setjes van 15-20 pushups met planken ertussendoor. De afwisseling is wel lekker voor je spieren.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:51 schreef Susteren het volgende:
[..]
Weighted pushups mag ik toch hopen?
[ afbeelding ]
Die doe ik altijd, kun je gewoon in de 8 rep range blijven en het toch zo zwaar maken als je wilt, met standaard pushups zit je al gauw aan de 20+ reps waar je qua krachttraining natuurlijk amper nog wat aan hebt
Aah okey! Ik wil juist aankomen in massa, vandaarquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:15 schreef freud het volgende:
[..]
Heel tof gedaan zeg! Gefeli, ook aan je betere wederhelft
[..]
Nee, ik ga voor verbranding en conditie, niet bulk. Ik doe setjes van 15-20 pushups met planken ertussendoor. De afwisseling is wel lekker voor je spieren.
Gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:15 schreef Flipmoehoe het volgende:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:15 schreef Flipmoehoe het volgende:
[ afbeelding ]
nope...quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog mensen wat ingestuurd voor de zilveren camera?
1/800 shutter speed?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:53 schreef J03llV het volgende:
Gisteren met Oud en nieuw mogen schieten met een D50! Kwam er na een tijdje achter dat liveview er met deze modellen niet op zat.. Ook kon ik geen instellingen te zien krijgen op het scherm, het enige wat ik kon was fotos terugkijken en het volle menu met alle instellingen op het schermpje van de d50.
Nu had ik een vraagje, op de display van de instellingen ( ik weet niet of dit een specifieke naam heeft ) Zag ik helemaal linksbovenin cijfertjes staan met daar achter twee symbooltjes, leken op "o's" maar waren open aan de bovenkant. Was dit de shutterspeed? Want had echt geen idee. Het was bijvoorbeeld: 8oo
[ afbeelding ] Ik heb een plaatje gezocht, en waar de 15 staat in het plaatje stonden deze symbolen
Sorry voor de verwarring en misschien rare vraag,
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 2 januari 2014 15:15 schreef Flipmoehoe het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:02 schreef Susteren het volgende:
[..]
1/800 shutter speed?
Jaa zo simpel dacht ik dus ook, maar zou er dan niet gewoon 1/800 staan ipv 8 met 2 rare rondjes? Of was dit standaard met de vroegere pro camera's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan kan je nog beter gaan bankdrukken..quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:51 schreef Susteren het volgende:
[..]
Weighted pushups mag ik toch hopen?
[ afbeelding ]
Die doe ik altijd, kun je gewoon in de 8 rep range blijven en het toch zo zwaar maken als je wilt, met standaard pushups zit je al gauw aan de 20+ reps waar je qua krachttraining natuurlijk amper nog wat aan hebt
Nou weighted pushups voelen anders aan, en afhankelijk van hoe breed je ze doet train je er ook net wat anders mee dan met bankdrukken. Ideaal is een combinatie imho, beginnen met setje pushups en daarna twee setjes bankdrukken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:11 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dan kan je nog beter gaan bankdrukken..
Oh okee, bedankt!quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:17 schreef m1st1g het volgende:
die 8oo is idd je sluitersnelheid.
Boekje staat gewoon online :http://www.nikonsupport.e(...)jFO_PJ/D50_Nl_04.pdf
Gefeliciteerd! Originele manier van aankondigen ook.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:15 schreef Flipmoehoe het volgende:
[ afbeelding ]
Kan je voor spiergroei toch juist beter naar 10-12 gaan denk ik.. 10 reppert hieroquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:16 schreef Susteren het volgende:
[..]
Aah okey! Ik wil juist aankomen in massa, vandaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |