Dat is trouwens iets wat mij wel heel erg aanspreekt aan EVFs, de mogelijkheid om 'm in te stellen zoals je de foto van plan bent te bewerken. Ik moet nu de kadering altijd maar een beetje gokken (Pentax K-5). Krijg je alsnog wel een RAW op je kaartje als 'm zo instelt?quote:Op maandag 23 december 2013 13:42 schreef Uncle het volgende:
[..]
De x100s staat voorlopig standaard op zwart/wit EN vierkant.
Jep, filter bewerking is alleen op de JPG en je kunt instellen dat er ook een RAW wordt opgeslagen. In de EVF zie je dna alsnog zoals de JPG eruit komt te zien. Dus dan zie je een vierkante zwart/wit foto. Mooi ook dat de exposure compensation real time mee wordt aangepastquote:Op maandag 23 december 2013 13:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat is trouwens iets wat mij wel heel erg aanspreekt aan EVFs, de mogelijkheid om 'm in te stellen zoals je de foto van plan bent te bewerken. Ik moet nu de kadering altijd maar een beetje gokken (Pentax K-5). Krijg je alsnog wel een RAW op je kaartje als 'm zo instelt?
Kan op dezelfde manier natuurlijkquote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef problematiQue het volgende:
Geen idee of dat mogelijk is, maar ik doe dat toch liever niet. Lijntjes in de zoeker zouden fijn zijn, dat wel.
Met Ducttape op de spiegel afplakken!quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef Uncle het volgende:
[..]
Kan op dezelfde manier natuurlijkGewoon zelf twee dunne lijntjes tekenen.
en het kan
non destructive methode zijn inderdaad een stuk minder leuk altijd. Maar doorgaans wel goedkoper als je spijt krijgtquote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Met Ducttape op de spiegel afplakken!
Is mogelijk en heel makkelijk. Bij het nieuwe focusscreen (idd ook met lijntjes te krijgen) zit zelfs een pincetje om het helemaal goed te kunnen doen. Is in minder dan 5 minuten gepiept.quote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef problematiQue het volgende:
Geen idee of dat mogelijk is, maar ik doe dat toch liever niet. Lijntjes in de zoeker zouden fijn zijn, dat wel.
Lijkt bijna op een vorm van stilleven... De rust die de foto uitslaat.quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben afgelopen zondag naar een buitenwijk van Shanghai geweest dat op een Engels dorpje moet lijken:
Vind er een tikkie te weinig contrast in zitten tov je andere platen. Hier ook wat meer diffuus licht oid. Wel mooi plaatje, maar de plek maakt het echt bijzonder. Was er niet iets wat je subtiel in beeld kon brengen, maar wat niet opvalt, chinees naambordje oid?quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben afgelopen zondag naar een buitenwijk van Shanghai geweest dat op een Engels dorpje moet lijken:
[ afbeelding ]
Ik heb ze steeds in een winkel gekocht, de 1e voor m'n istDs in de winkel van Pentax Rusland, de 2e bij Foto Preim in Aken.quote:
Ik zou ipv een 6D eerder een 2e hands 5d mk2 ofzo pakken. 6D vind ik echt een nét niet camera eerlijk gezegdquote:Op maandag 23 december 2013 21:24 schreef DonJames het volgende:
Heeft iemand de 6D of de D600/610 al eens mogen testen? Full frame lonkt.. al zal het nog wel even bij lonken blijven
Mijn probleem is andersom, ik kan veel camera's niet gebruiken omdat de body te klein is voor mijn kolenschoppen.quote:Op maandag 23 december 2013 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat is iets wat mij opviel. Als ik naar een camera ga die in een iets hogere klasse zit dan mijn huidige. Zijn die body's zo groot. En ik heb al van die kleine handjes..
Haha ja lastig is dat toch he.quote:Op maandag 23 december 2013 22:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mijn probleem is andersom, ik kan veel camera's niet gebruiken omdat de body te klein is voor mijn kolenschoppen.
Het licht was echt heel slecht, vandaar weinig contrast. Ik wil hier nog een keer terug heen als het mooier weer is.quote:Op maandag 23 december 2013 18:04 schreef freud het volgende:
[..]
Vind er een tikkie te weinig contrast in zitten tov je andere platen. Hier ook wat meer diffuus licht oid. Wel mooi plaatje, maar de plek maakt het echt bijzonder. Was er niet iets wat je subtiel in beeld kon brengen, maar wat niet opvalt, chinees naambordje oid?
Het was er ook vrijwel uitgestorven, dus dat kan kloppenquote:Op maandag 23 december 2013 17:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Lijkt bijna op een vorm van stilleven... De rust die de foto uitslaat.
Waar is dat?quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Je nieuwe bewerking is zóveel sterker...!quote:Op woensdag 25 december 2013 11:16 schreef problematiQue het volgende:
Hallo, hier is het geen Kerst dus het leven gaat door. Een oude (2011) foto opnieuw bewerkt:
[ afbeelding ]
Oorspronkelijke bewerking:
[ afbeelding ]
Ik heb nu ook wel vaak dat ik nabewerkingen van vroeger zie en dat je dan denkt: wtf was ik aan het doenquote:Op woensdag 25 december 2013 11:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
Een hele vooruitgang zeg, super foto zo!
Zit veel meer diepte in de foto zo. Nice
Gebruik jij met kerstshoots een normale boom of een kerstboom?quote:
quote:Op woensdag 25 december 2013 12:42 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik heb nu ook wel vaak dat ik nabewerkingen van vroeger zie en dat je dan denkt: wtf was ik aan het doen
[..]
Gebruik jij met kerstshoots een normale boom of een kerstboom?#badumtsss
quote:slecht, shit is een spelletje
ben aan het moven geef anders een belletje
wat is goed, ik heb een nieuw moddelletje
you don't get it in, man ik zeg het je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
blijven oefenen!quote:Op woensdag 25 december 2013 21:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
M'n kerstduiveltje
quote:Op woensdag 25 december 2013 12:48 schreef Susteren het volgende:
[..]
[..]HefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is die ook niet van 'de leven'?
Ellende is (helaas) voor veel kinderen een dagelijkse bezigheidquote:Op donderdag 26 december 2013 10:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)an-kinderen-in-2013/
Ontroerende foto reeks van kinderen in 2013. Vreugde maar vooral veel verdriet.
Indrukwekkend.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nee man, da's Sefquote:Op donderdag 26 december 2013 02:42 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hefis die ook niet van 'de leven'?
Waarom lijk jij op giel beelenquote:Op donderdag 26 december 2013 10:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Omdat we van dezelfde melkboer komen.quote:Op donderdag 26 december 2013 13:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Waarom lijk jij op giel beelen
Ja, lekker gewerktquote:
Nope, wasda?quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:47 schreef Ynske het volgende:
Iemand al eens gespeeld met een Lomography Smartphone Scanner?
Vandaag wordt de drukste dag bij mij op het werk en ik sta alleen op mijn afdeling. Jeujquote:Op vrijdag 27 december 2013 09:56 schreef Uncle het volgende:
Same here. Verder wel een dooie boel onderweg en hier op de afdeling...
een scanner welke je op je telefoon kunt aansluiten om je 35mm te scannenquote:
Hier is het rustig..quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Vandaag wordt de drukste dag bij mij op het werk en ik sta alleen op mijn afdeling. Jeuj
Welke helft?quote:
quote:
Met werken gaat de kerst snel voorbij jaquote:Op vrijdag 27 december 2013 09:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Moest gister al lekker werkenVandaag ook weer
Radioquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo Hardwell
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
Die tweede..... mooiquote:Op woensdag 25 december 2013 11:16 schreef problematiQue het volgende:
Hallo, hier is het geen Kerst dus het leven gaat door. Een oude (2011) foto opnieuw bewerkt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zaterdag = schaatsmarathon-dagquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
gaat men nog met de camera op pad vandaag?
Neequote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
En dan neem ik aan dat jij niet op de schaatsen staatquote:
Mogguhquote:
Neuj, die tijd hebben we gehad. Nu maak ik de foto's voor het schaatsteam van de vrouwquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
En dan neem ik aan dat jij niet op de schaatsen staat
Ook niet echt. Denk dat het iets in de geest van films kijken, lezen, koken, wandelen gaat wordenquote:
Ook leuk natuurlijk!quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:27 schreef Uncle het volgende:
[..]
Neuj, die tijd hebben we gehad. Nu maak ik de foto's voor het schaatsteam van de vrouw
Voor die eerste drie dingen was het gister echt een goede dag, wat een k*tweer. Vandaag zou dat wandelen er toch wel bij moeten jaquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ook niet echt. Denk dat het iets in de geest van films kijken, lezen, koken, wandelen gaat worden
Heb ik dus ook gister gedaanquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ook leuk natuurlijk!
[..]
Voor die eerste drie dingen was het gister echt een goede dag, wat een k*tweer. Vandaag zou dat wandelen er toch wel bij moeten ja
Nope.. Zo naar de bouwmarkt voor verf en behang.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
Prachtig! 'DramatiQue'quote:Op woensdag 25 december 2013 11:16 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goedemorgen. Eerst wat boodschappen straks, maar het is mooi weer hier in het zuiden, ik neem mijn camera wel mee.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
Jazeker:quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:04 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh,
quote:De Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM (¤640+) bij Amazon.de in de aanbieding.
Om 14:00 uur en nu met ¤626.96 al goedkoper dan in NL.
Misschien wordt de Nikon D7000 om dezelfde tijd ook nog interessant; hoewel deze op dit moment met ¤644 duurder is dan de ¤608 in NL. pricewatch: Nikon D7000 Zwart
Verder nog En de Sony DT SAL-50F18 (PW: ¤159) komt om 15:00 uur langs als Boxing Deal Lightning Deal.
Is nu al £129 / ¤154.60.
En de Nikon D5100 (PW: ¤358) om 20:00 uur, nu al £299.99 / ¤360
EDIT: De Nikon D7000 is ¤579 geworden en de Canon 15-85mm ¤539.95.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:58 schreef Susteren het volgende:
Gvd Showtek gaat te hard op SlamFM, ik zet m'n radio uit, dit kan niet meerKijk ook eens op hun podcasts. Ik weet van Hardwell dat hij een enorm prettige yearmix heeft gemaakt. Bingo players hebben ook een vet optreden op hun fb gezet vanwege 1mio likes. Wordt imo wel overschaduwd door overlijden van Paul...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo HardwellIk nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
Voor wie rijdt ze?quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:27 schreef Uncle het volgende:
[..]
Neuj, die tijd hebben we gehad. Nu maak ik de foto's voor het schaatsteam van de vrouw
Afhankelijk van de camera die je gebruikt...quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:21 schreef Mercan het volgende:
Zijn er mensen die full-time of vaak bruiloften fotograferen.
Wat ik me afvraag is tot welke ISO waarde jullie vaak gaan tijdens het fotograferen.
Jullie ervaringen....quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Afhankelijk van de camera die je gebruikt...
Op m'n D300 ben ik niet hoger gegaan dan 800.quote:
Het gaat me eigenlijk niet om of de camera hoge ISO aankan.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:25 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Op m'n D300 ben ik niet hoger gegaan dan 800.
Op m'n D800 zou ik tot 3200 durven gaan
Als ik op iso 25600 ruisvrij zou kunnen schieten zou ik dat zeker doen. Dus de capaciteiten van de camera spelen zeker wel een rol.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:28 schreef Mercan het volgende:
[..]
Het gaat me eigenlijk niet om of de camera hoge ISO aankan.
Maar meer ben ik benieuwd naar welke ISO waarden mensen vaak gebruiken bij bruiloften.
Zal ik het anders stellen, schieten jullie vaak boven de 3200 ISO tijdens bruiloften?
Dat is waar.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als ik op iso 25600 ruisvrij zou kunnen schieten zou ik dat zeker doen. Dus de capaciteiten van de camera spelen zeker wel een rol.
Het doel blijft toch gewoon 'goed belichte foto's"?
Anders wordt het een lagere iso met flits.
4 bruiloften gedaan. Niet boven de 1600 gegaan. Camera Canon 60Dquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:28 schreef Mercan het volgende:
[..]
Het gaat me eigenlijk niet om of de camera hoge ISO aankan.
Maar meer ben ik benieuwd naar welke ISO waarden mensen vaak gebruiken bij bruiloften.
Zal ik het anders stellen, schieten jullie vaak boven de 3200 ISO tijdens bruiloften?
Natuurlijk wil je zo laag mogelijk in je iso gaan zitten. Want bij alle camera's neemt het dynamisch bereik af met hogere iso-waardes (vaak rond de 800-1600).quote:
Zelfs met voldoende licht wil ik nog wel eens 3200 pakken om een sluitertijd te kunnen faciliteren.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:44 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Natuurlijk wil je zo laag mogelijk in je iso gaan zitten. Want bij alle camera's neemt het dynamisch bereik af met hogere iso-waardes (vaak rond de 800-1600).
Dus is het ergens donker en kun je geen groter diafragma kiezen, dan moet je of flitsen, of toch je iso omhoog gooien.
Gaat je iso waarde boven de grens die jij nog acceptabel vindt (qua ruis of bereik), dan blijft alleen flitsen over.
Tss top serious request jaquote:Op zaterdag 28 december 2013 20:38 schreef Susteren het volgende:
Jongens allemaal ff SlamFM checken, chille muziek nu.
http://www.slamfm.nl/slamplayer/radio.php
Deephouse
Lekker groovy, dadelijk ook hockeyfeest dusja kom al aardig in de sfeer
Nu is 't niet meer deephousequote:
Ik zweer check deze eens:quote:
Deephouse & minimal is niet mijn ding, doe mij maar de betere techno zoals knifeparty, dogblood, bingo players, hardwell, etc.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:49 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik zweer check deze eens:
Die is gewoon té groovy, heerlijk gewoon![]()
Ruisvrije platen zijn echt zooo overaten imho... Mits je niet op de absolute limiet van je toestel zit heb ik echt totaal geen bezwaar tegen een beetje ruis in een foto. Sterker, op een D3s zijn de platen zo clean dat ik dikwijls een beetje ruis toevoeg in nabewerking omdat ik de platen anders TE 'klinisch' vindquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als ik op iso 25600 ruisvrij zou kunnen schieten zou ik dat zeker doen. Dus de capaciteiten van de camera spelen zeker wel een rol.
Het doel blijft toch gewoon 'goed belichte foto's"?
Anders wordt het een lagere iso met flits.
Koga schaatsteam. Als je op hun site kijkt dan zie je wat ik elke week schiet langs de baan.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor wie rijdt ze?
Marathons zijn leuk om op de plaat te zetten, heb ik vaker gedaan, vooral in de tijd dat ik zelf nog een wedstrijdlicentie had.
Je kan ook een Canon kopenquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:46 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ruisvrije platen zijn echt zooo overaten imho... Mits je niet op de absolute limiet van je toestel zit heb ik echt totaal geen bezwaar tegen een beetje ruis in een foto. Sterker, op een D3s zijn de platen zo clean dat ik dikwijls een beetje ruis toevoeg in nabewerking omdat ik de platen anders TE 'klinisch' vind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |