Of we doen gewoon met een paar FOT'ers een poll oidquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Laten we nu eens TS zijn vraag serieus bespreken hier.
Wat verwacht je, wat is de deal, genoeg pro's hier dus kom met een goed plan / voorstel en we kunnen misschien helpen.
Gewoon iemand die professioneel fotograaf (of in ieder geval een aantoonbaar goede fotograaf is doormiddel van portfolio) en een 3-tal interieur visualisaties wil beoordelen in ruil voor een link naar je portfolio in de final post. Het gaat om deze 3 variates van een appartement in Den Haag:quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Laten we nu eens TS zijn vraag serieus bespreken hier.
Wat verwacht je, wat is de deal, genoeg pro's hier dus kom met een goed plan / voorstel en we kunnen misschien helpen.
Maar nogmaals, waarom een fotograaf?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:12 schreef JDx het volgende:
[..]
Gewoon iemand die professioneel fotograaf (of in ieder geval een aantoonbaar goede fotograaf is doormiddel van portfolio) en een 3-tal interieur visualisaties wil beoordelen in ruil voor een link naar je portfolio in de final post. Het gaat om deze 3 variates van een appartement in Den Haag:
http://www.nvusdesigns.co(...)ontest-the-nominees/
Omdat we al een 3D artiest en interieur architect hebben. Fotografisch gezien (belichting, camera standpunt, instellingen van de camera etc) moet het ook mooi zijn, dat is ook een kunst in 3D. Wij werkten ook altijd samen met een fotograaf toen ik nog in de 3D wereld zat.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar nogmaals, waarom een fotograaf?
Helder, dank.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:37 schreef JDx het volgende:
[..]
Omdat we al een 3D artiest en interieur architect hebben. Fotografisch gezien (belichting, camera standpunt, instellingen van de camera etc) moet het ook mooi zijn, dat is ook een kunst in 3D. Wij werkten ook altijd samen met een fotograaf toen ik nog in de 3D wereld zat.
Ben je nog op zoek naar een bepaalde fotograaf in de interieur hoek of is dat irrelevant?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:12 schreef JDx het volgende:
[..]
Gewoon iemand die professioneel fotograaf (of in ieder geval een aantoonbaar goede fotograaf is doormiddel van portfolio) en een 3-tal interieur visualisaties wil beoordelen in ruil voor een link naar je portfolio in de final post. Het gaat om deze 3 variates van een appartement in Den Haag:
http://www.nvusdesigns.co(...)ontest-the-nominees/
quote:
+ iemand die z'n centen er mee verdiend. Laten we vooral de discussie pro of niet pro hier niet gaan aanzwengelen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:03 schreef JDx het volgende:
Als ik onder de indruk ben van je portfolio
Inderdaadquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
Laten we vooral de discussie pro of niet pro hier niet gaan aanzwengelen.
TS ziet dat anders blijkbaarquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
[..]
+ iemand die z'n centen er mee verdiend. Laten we vooral de discussie pro of niet pro hier niet gaan aanzwengelen.
Helemaal eens hoor, ik bedoelde ook zeker niet dat TS geld zou moeten bieden. Maar als ik pro was, en zou weten dat die blog hooguit door een handjevol Chinezen wordt gelezen die mij toch never nooit gaan inhuren, zou ik bedanken voor de eer. Tenzij TS weer een uitgebreid netwerk heeft, natuurlijk. Vandaar mijn (goedbedoelde) tip aan hem om dat wat meer te verduidelijken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nou laten we het dan even vanuit mijn perspectief bekijken.
Ik leef van m'n fotografie, dus dan zou ik simpel gezegd in de doelgroep pro kunnen worden bestempeld. Ok, ik doe weinig binnenhuis fotografie maar mijn visie op fotografie en het gehuil op wel en niet verdienen met dit soort dingen kan ik wel even kwijt.
Veel mooie initiatieven komen voort uit dan wel goede plannen, vrijwilligerswerk of via blogs zoals ik bij deze zou kunnen zien. Ik verdien aan veel klussen m'n centen en juist dan voor dit soort gelegenheden zou ik mijn ERMOETGELDVERDIENDWORDENBROODOPDEPLANKBLABLA even aan de kant zetten om vanuit een professioneel perspectief mijn netwerk te laten groeien want menig fotograaf maar ook in alle andere takken van ZZP'er zijn is netwerken belangrijker dan de daadwerkelijke opdracht. Je kan oordelen, je zit in een jury en laat jouw professionele mening even schijnen op iets. En wat dat dan moet zijn, irrelevant. Je kan er een bosje bloemen voor krijgen of een drankje. Namelijk om te overleven als goede ZZP'er heb je naast kwaliteit ook een enorme gunfactor nodig en die kan je genereren met dit soort kleine klusjes. En daarnaast wat verwacht je van dit soort vragen, alsof je een nieuwe lens / camera kan kopen met dit soort klussen.
Vergeet niet wat belangrijk is, tuurlijk moet er geld verdiend worden maar ook de acceptatie van jou als freelancer, netwerk vergroten en de gunfactor genereren is enorm belangrijk. Kijk verder dan alleen je portemonnee.
Dat was de vraag toch helemaal niet TS zoekt een fotograaf om als jurylid te fungeren. Onbetaald ben ik bangquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nou laten we het dan even vanuit mijn perspectief bekijken.
Ik leef van m'n fotografie, dus dan zou ik simpel gezegd in de doelgroep pro kunnen worden bestempeld. Ok, ik doe weinig binnenhuis fotografie maar mijn visie op fotografie en het gehuil op wel en niet verdienen met dit soort dingen kan ik wel even kwijt.
Veel mooie initiatieven komen voort uit dan wel goede plannen, vrijwilligerswerk of via blogs zoals ik bij deze zou kunnen zien. Ik verdien aan veel klussen m'n centen en juist dan voor dit soort gelegenheden zou ik mijn ERMOETGELDVERDIENDWORDENBROODOPDEPLANKBLABLA even aan de kant zetten om vanuit een professioneel perspectief mijn netwerk te laten groeien want menig fotograaf maar ook in alle andere takken van ZZP'er zijn is netwerken belangrijker dan de daadwerkelijke opdracht. Je kan oordelen, je zit in een jury en laat jouw professionele mening even schijnen op iets. En wat dat dan moet zijn, irrelevant. Je kan er een bosje bloemen voor krijgen of een drankje. Namelijk om te overleven als goede ZZP'er heb je naast kwaliteit ook een enorme gunfactor nodig en die kan je genereren met dit soort kleine klusjes. En daarnaast wat verwacht je van dit soort vragen, alsof je een nieuwe lens / camera kan kopen met dit soort klussen.
Vergeet niet wat belangrijk is, tuurlijk moet er geld verdiend worden maar ook de acceptatie van jou als freelancer, netwerk vergroten en de gunfactor genereren is enorm belangrijk. Kijk verder dan alleen je portemonnee.
Ja het argument dat fotografen vaker horen, je pakt je camera en maakt een foto 1 minuut werk. Waarom moet ik daar 80 euro voor betalenquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef JDx het volgende:
Inhuren, wat staat er tegenover, klus, jullie nemen het allemaal veel te serieus, het is 1 minuut werk, zeg welke je het mooiste vind en ik zet je op de site:
EN dat is het tweede wat fotografen vaak horen. Het is gratis reclame voor jou als je op mijn site/blog/facebookpagina staatquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:41 schreef JDx het volgende:
Ik dacht iemand wil vast wel wat gratis reclame, dat is het.
Wat the fuck boeit het, als je het niet wilt doen negeer je de oproep toch?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:44 schreef SunChaser het volgende:
[..]
EN dat is het tweede wat fotografen vaak horen. Het is gratis reclame voor jou als je op mijn site/blog/facebookpagina staat
Dat een foto geld kost weet ik, daar heb ik dagelijks mee te maken, maar gewoon even zeggen welke je de mooiste vindt kost jou echt niets, levert je alleen een extra backlinkje op naar je website.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:44 schreef SunChaser het volgende:
[..]
EN dat is het tweede wat fotografen vaak horen. Het is gratis reclame voor jou als je op mijn site/blog/facebookpagina staat
En dit.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:45 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat the fuck boeit het, als je het niet wilt doen negeer je de oproep toch?
Shiiit, wist niet dat er nog zulke zeikerds rondliepen op Fok!quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:47 schreef SunChaser het volgende:
Het geeft iig aan hoe paupers met de branche omgaan qua denkwijze
Omdat niet iedereen hetzelfde denkt als jij?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Shiiit, wist niet dat er nog zulke zeikerds rondliepen op Fok!
Topic mag wat mij betreft dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |