abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134256112
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:16 schreef Kowloon het volgende:
Ik vroeg me al af waar het jaarlijkse vuurwerkverbodtopic bleef. :') Hoepel een eind op met je domme verboden. Ik heb echt zo genoeg van al die zure mensen.
Is niet zuur, is rationeel. Al die mensen die op de spoedeisende hulp belanden en dan vervolgens uitgeschakeld zijn voor normale arbeid. Kapitaal vernietiging. }:| .
I´m back.
pi_134256140
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is niet zuur, is rationeel. Al die mensen die op de spoedeisende hulp belanden en dan vervolgens uitgeschakeld zijn voor normale arbeid. Kapitaal vernietiging. }:| .
Onzin. Ik steek graag vuurwerk af, ook vuurwerk uit het buitenland, en dat gaat volkomen veilig en zonder rotzooi. Als je pleit voor een algemene regeling, waar dus ook iedereen onder valt die wel normaal met vuurwerk om kan gaan, dan ben je niets meer dan zo'n verbodsfetisjist.
pi_134256157
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Onzin. Ik steek graag vuurwerk af, ook vuurwerk uit het buitenland, en dat gaat volkomen veilig en zonder rotzooi. Als je pleit voor een algemene regeling, waar dus ook iedereen onder valt die wel normaal met vuurwerk om kan gaan, dan ben je niets meer dan zo'n verbodsfetisjist.
Ja, okee, alleen hoogopgeleiden kunnen vuurwerk afsteken natuurlijk, jou zal nooit iets overkomen.
I´m back.
pi_134256166
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is wel zuur. ;)

Hoeveel meer mensen worden er 'voor normale arbeid uitgeschakeld' door bijv. een auto-ongeluk of omdat ze thuis van de trap lazeren?
Zullen we dat ook maar verbieden dan?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_134256178
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 december 2013 10:59 schreef nikky het volgende:
Men gunt elkaar ook helemaal niets meer he?
Mwoah ben niet snel voor dingen afschaffen maar zet gewoon op oud en nieuw een p2000 monitor aan en je hoort om de paar seconde wel weer een piepje dat er ergens een brandweer of ambulance nodig is. En dan vraag ik mij inderdaad af of vuurwerk niet voor teveel verwoesting zorgt en we niet gewoon een vuurwerkshow moeten regelen met professionals per gemeente oid.

Aan de andere kant heb ik als pubertje ook gewoon genoten van het afsteken van mijn vuurpijltjes en ander ongein en heb ik mij ook echt niet aan de exacte gebruiksaanwijzing gehouden en snap ik ook wel dat de jongeren van nu het ook leuk vinden.

Ik ben verdeeld, ik snap het verbod wel maar snap ook dat mensen gewoon hun ding willen doen.
pi_134256180
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:26 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Het is wel zuur. ;)

Hoeveel meer mensen worden er 'voor normale arbeid uitgeschakeld' door bijv. een auto-ongeluk of omdat ze thuis van de trap lazeren?
Zullen we dat ook maar verbieden dan?
Ja.
I´m back.
pi_134256183
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, alleen hoogopgeleiden kunnen vuurwerk afsteken natuurlijk,
Zegt hij dat?
pi_134256198
Overigens zijn autorijden en de trap afgaan normale handelingen, vuurwerk afsteken niet, en daarbij behoren bepaalde specifieke risico's. Vuurwerk dus niet zelf afsteken, maar door een professioneel bedrijf.
I´m back.
pi_134256206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:22 schreef Ludd het volgende:

[..]

Oogarts op publieke omroep tijd vorig jaar. Weet niet precies waar ik dit gezien heb.

Lijkt het jou onaannemelijk dan? Waar denk jij dan dat oogletsel vooral door veroorzaakt wordt?
Onoordeelkundig gebruik van de vuurpijl. Denk aan babypijltjes die horizontaal worden afgevuurd. Ook een instabiele ondergrond waardoor grotere pijlen omvallen.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_134256210
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, alleen hoogopgeleiden kunnen vuurwerk afsteken natuurlijk, jou zal nooit iets overkomen.
Je wuift het weg, daar trap ik niet in. ;) Bij normaal gebruik blijft enkel het normale achtergrondrisico over. Thuis frituren kan ook zeer gevaarlijke situaties opleveren met ernstige brandwonden, ook voor omstanders, toch is dat gelukkig niet verboden. Gebruik je vuurwerk zoals het ontworpen is, dan is vuurwerk afsteken niet minder veilig dan andere activiteiten.
pi_134256211
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:28 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens zijn autorijden en de trap afgaan normale handelingen, vuurwerk afsteken niet, en daarbij behoren bepaalde specifieke risico's. Vuurwerk dus niet zelf afsteken, maar door een professioneel bedrijf.
Ik laat mijzelf ook door een professioneel bedrijf te trap afgaan hoor.
pi_134256213
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:27 schreef Ludd het volgende:

[..]

Zegt hij dat?
Hij zegt dat hij het wel op een verantwoorde manier kan, waar ik van maak dus hoogopgeleiden kunnen dat tokkielaagopgeleiden niet, vrije interpretatie.
I´m back.
  zaterdag 14 december 2013 @ 11:30:49 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_134256229
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:29 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Onoordeelkundig gebruik van de vuurpijl. Denk aan babypijltjes die horizontaal worden afgevuurd. Ook een instabiele ondergrond waardoor grotere pijlen omvallen.
Of een te zware pijl die in een te kleine fles geplaatst worden. Babypijltjes zijn sowieso een killer qua oogletsel. Al zou je die op de juiste wijze afsteken, dan kiezen ze toch nog vaak het horizontale pad.
pi_134256241
Oogletsel is natuurlijk prima te voorkomen met een veiligheidsbril.
pi_134256252
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Je wuift het weg, daar trap ik niet in. ;) Bij normaal gebruik blijft enkel het normale achtergrondrisico over. Thuis frituren kan ook zeer gevaarlijke situaties opleveren met ernstige brandwonden ook voor omstanders, toch is dat gelukkig niet verboden.
Tegenwoordig slaan die frietpannen gewoon af bij te hoe temp als zo'n laagopgeleide na een avondje stappen de frietpan aanzet en met zijn bezatte kop op de bank in slaap valt, zodat de hele kiet niet affikt incluis de laagopgeleide met zijn zatte kop... dit soort save guards heeft het vuurwerk niet. En hee, bro, onze regering wil jou niet missen voor ons land als belastingbetalende hoogopgeleide hè...
I´m back.
pi_134256260
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij het wel op een verantwoorde manier kan, waar ik van maak dus hoogopgeleiden kunnen dat tokkielaagopgeleiden niet, vrije interpretatie.
Dat is wel een heel vrije interpretatie. :D Veilig vuurwerk afsteken is geen rocket science, maar gewoon een kwestie van enkele veiligheids'regels' in acht nemen. De combinatie van overmatige alcohol gebruik en het afsteken van vuurwerk is natuurlijk wel een risicofactor.
pi_134256273
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:31 schreef Kowloon het volgende:
Inderdaad, het ziet er debiel uit, maar ik zet ook een vuurwerkbril op als ik rond de jaarwisseling naar buiten ga.
pi_134256277
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:31 schreef Kowloon het volgende:
Die niet cool is, en niet wordt gedragen, Daphne.
I´m back.
pi_134256284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is wel een heel vrije interpretatie. :D Veilig vuurwerk afsteken is geen rocket science, maar gewoon een kwestie van enkele veiligheids'regels' in acht nemen. De combinatie van overmatige alcohol gebruik en het afsteken van vuurwerk is natuurlijk wel een risicofactor.
Gelukkig dat de hoogopgeleide doorgaans nooit te veel alcohol nuttigt idd.
I´m back.
pi_134256298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

Inderdaad, het ziet er debiel uit, maar ik zit ook een vuurwerkbril op als ik rond de jaarwisseling naar buiten ga.
Ik eerlijk gezegd niet. :P Zet hem alleen op als ik wat zwaarder vuurwerk afsteek.
pi_134256301
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gelukkig dat de hoogopgeleide doorgaans nooit te veel alcohol nuttigt idd.
Waarom probeer je krampachtig opleidingsniveau in dit topic te betrekken?
pi_134256318
Hier al sinds eind november de meeste avonden (keihard) geknal. Het blijkt zo moeilijk te zijn om het de rond oudjaarsdag af te steken. Derhalve maakt het mij niet uit als het consumentenvuurwerk wordt afgeschaft, graag zelfs.
pi_134256330
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik eerlijk gezegd niet. :P Zet hem alleen op als ik wat zwaarder vuurwerk afsteek.
Ik doe het ook voor anderen die vuurwerk afsteken. Hier in de buurt steken meerdere mensen vuurwerk af, ook een klein vuurpijltje wat de verkeerde kant opschiet kan ernstige gevolgen hebben. Ik draag die vuurwerkbril dus meer tegen het vuurwerk dat anderen afsteken.
pi_134256338
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:37 schreef TresBon het volgende:
Hier al sinds eind november de meeste avonden (keihard) geknal. Het blijkt zo moeilijk te zijn om het de rond oudjaarsdag af te steken. Derhalve maakt het mij niet uit als het consumentenvuurwerk wordt afgeschaft, graag zelfs.
Wat nu afgestoken wordt is al verboden. Daar helpt een verbod rond de jaarwisseling dus niets aan!
pi_134256347
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:36 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waarom probeer je krampachtig opleidingsniveau in dit topic te betrekken?
Ik denk dat dat niet ver bezijden de waarheid is, voor sommige mensen hoor.
Verder zat ik net in een ander topic, en zie ik idd parallellen.
I´m back.
pi_134256348
Het zou 'rationeler' zijn om alcohol op op O&N af te schaffen. Vuurwerk, heeft, mits goed gebruikt, een lage kans op falen. Alcohol heeft, mits goed gebruikt, een grote kans op falen. Als ik deze beslissingkwestie in een rationele omgeving zou maken, bijvoorbeeld in een lab, zou ik als eerste de grootste faalfactor wegnemen, dus alcohol. Ook als de effecten van beiden worden gecombineerd is het grootste aandeel van het resultaat toe te schrijven aan alcohol.
pi_134256350
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat nu afgestoken wordt is al verboden. Daar helpt een verbod rond de jaarwisseling dus niets aan!
Dat zei ik ook niet
pi_134256352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:37 schreef TresBon het volgende:
Sneu gedoe.
I´m back.
pi_134256356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ook coca cola afschaffen
Ook alle negers afschaffen.
Ура для россии
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')