quote:Op woensdag 30 december 2009 17:06 schreef Sheriam het volgende:
Dan kan je ook wel zeggen dat we de wetten tegen moord, doodslag, diefstal en verkrachting kunnen schrappen, want dat gebeurt tenslotte ook nog, hoewel het verboden is.
Ik weet niet of jij de vuurwerkshows in Scheveningen (zomer) wel eens hebt gezien, maar dat komt echt wel in de buurt hoorquote:Op woensdag 30 december 2009 17:54 schreef Hondenfluitje het volgende:
Vuurwerk zoals in Sydney krijgen we hier never nooit in Nederland. Ik weet niet tot hoeveel '' ze daar schieten, maar in ieder geval een veel groter kaliber als in Nederland.
Ja dat is dus een beetje wat mijn dillemma is...quote:Op woensdag 30 december 2009 17:54 schreef Hondenfluitje het volgende:
En daarbuiten heb je het over tokkies die strijkers afsteken. Strijkers zijn al verboden, niet waar? Een verbod op LEGAAL vuurwerk zal niks helpen tegen ILLEGAAL vuurwerk. Ik denk dat het juist een averechts zal hebben omdat er toch wel vraag naar blijft. Dan pas gaat het echt fout, onwetende mensen die professioneel vuurwerk gaan afsteken =![]()
Ga daar nou echt niet van uit, want als ze het verbieden gaat het illegale vuurwerk steeds meer naar voren komen.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:33 schreef eQuaL het volgende:
Ik denk ook dat als je het verbiedt, en je houdt het een paar jaar vol, dat er genoeg mensen zijn die het prima vinden zo
En voor die tokkies die zo nodig elk jaar strijkertjes moeten afsteken: begin een soort van vuurwerk-park. Waar je de hele dag van alles kan afstekenVolgens mij is dat een gat in de markt als dat verbod er zou komen
Je spreekt van verbieden. Ik draai het liever om. Het intrekken van het "recht" op het afsteken van vuurwerk, het is immers de rest van het jaar ook verboden.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:26 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ga daar nou echt niet van uit, want als ze het verbieden gaat het illegale vuurwerk steeds meer naar voren komen.
Laat mensen gewoon EEN keer per jaar vuurwerk afsteken.
Ja, je zegt het veel beter dan ik het deed. Mijn dank.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:34 schreef Thomass het volgende:
[..]
Je spreekt van verbieden. Ik draai het liever om. Het intrekken van het "recht" op het afsteken van vuurwerk, het is immers de rest van het jaar ook verboden.
Hoe ouder ik word (21 nu) hoe enger ik vuurwerk vind worden. Het is voornamelijk een geliefd item bij mensen onder de 20, met een gemiddeld wat lager opleidingsniveauquote:Op woensdag 30 december 2009 20:36 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja, je zegt het veel beter dan ik het deed. Mijn dank.
Maar goed, de rest van het jaar is het toch al verboden en nu die andere 3 dagen nog. Zo kan het toch ook?![]()
Hopelijk gebeurd het nooit.
Tja weet je, so what? Wat is er mis mee om geen vuurwerk af te kunnen steken? Als het ons collectief zoveel geld en overlast zou schelen??quote:Op woensdag 30 december 2009 22:47 schreef Hukkie het volgende:
Mwa, toen ik vandaag wat vuurwerk ging halen, stonden er meer ouderen in de rij dan jongeren.
Bovendien zijn er voor velen geen alternatieven, behalve thuis voor de buis naar de vuurwerkshow in Sidney te gaan kijken.
Je lijkt in de veronderstelling dat de overlast zal afnemen door een verbod op vuurwerk?quote:Op woensdag 30 december 2009 22:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Tja weet je, so what? Wat is er mis mee om geen vuurwerk af te kunnen steken? Als het ons collectief zoveel geld en overlast zou schelen??
25 mensen per jaar op hoeveel miljoen? En dat vind je veel?!quote:Op woensdag 30 december 2009 22:54 schreef addictivebeat het volgende:
In het begin vond ik het volslagen belachelijk idee, maar nu ik heb gehoord dat elk jaar 25 mensen blind worden als gevolg van vuurwerk stond ik er wel even bij stil. Elk jaar 25 arbeidsongeschikten erbij krijgen is heel duur, buiten het feit dat ook onschuldigen permanent letsel oplopen.
25 blinden, dat houdt dus in dat die mensen NIETS meer zien. Enig idee hoeveel 1 blinde voor de maatschappij kost? (Nee? Ik ook nietquote:Op woensdag 30 december 2009 23:04 schreef Brickboy het volgende:
[..]
25 mensen per jaar op hoeveel miljoen? En dat vind je veel?!Die vallen in het niets bij de totale groep arbeidsongeschikten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |