dit dus.quote:
Ik vind dat lucifers en aanstekers verboden moeten zijn. Mee eens?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:28 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Hoi, ik ben vertegenwoordiger jongeren Brandwondencentrum en ik vindt dat het verboden moet zijn
Ja, elektrisch koken voldoet primaquote:Op maandag 21 januari 2013 22:30 schreef sterandje het volgende:
[..]
Ik vind dat lucifers en aanstekers verboden moeten zijn. Mee eens?
Het onderzoek waar uitkwam dat 60% van Nederland voor een vuurwerkverbod voor consumenten is, mits er een professionele vuurwerkshow georganiseerd wordt, is van peil.nl en afgenomen onder 1363 man. Hier kan je het vinden: https://n4.noties.nl/peil.nl/quote:Op maandag 21 januari 2013 22:27 schreef sterandje het volgende:
Allereerst hoe is het onderzoek opgezet en uitgevoerd? Hoe groot was de onderzoekspopulatie? Welke doelgroep? Met andere woorden, ik hecht niet zo veel waarde aan alleen cijfers van onderzoeken die ik niet onder ogen heb gehad.
Daarnaast denk ik dat verbieden veel nadelen heeft.
- De vuurwerkverkoop draagt volgens mij flink bij aan de schatkist. (geen idee hoeveel hiervan weer ingeleverd wordt door vandalisme e.d.)
-Meer illegaal vuurwerk.
-Wanneer er de zogenaamde vuurwerkshows gehouden gaan worden krijg je plekken in steden en dorpen waar veel publiek op af komt. Grote groepen mensen die elkaar niet kennen en onder invloed van drank zijn kunnen volgens mij ontaarden in opstootjes en vechtpartijen.
JE neemt je stekker weer mee naar binnen en je elektrische vuurwerk brand, maar kan je weer terug in de doos stoppen. Zonde om op straat te laten staan als het volgend jaar weer gebruikt kan worden.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:39 schreef UNESCO-Ilona het volgende:
[..]
Het onderzoek waar uitkwam dat 60% van Nederland voor een vuurwerkverbod voor consumenten is, mits er een professionele vuurwerkshow georganiseerd wordt, is van peil.nl en afgenomen onder 1363 man. Hier kan je het vinden: https://n4.noties.nl/peil.nl/
Ben toch ook wel benieuwd hoe elektrisch vuurwerk geen rommel zou veroorzaken..
Ik zit nog lang niet aan 1363 respondanten, dus misschien mag ik niet heel veel zeggen, maar deze enquête is juist ook veel verspreid door social media gericht op anti-vuurwerkverbod. Ik verwacht dat dat mijn statistieken meer beïnvloedt dan de 'bitchers'.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:45 schreef sterandje het volgende:
[..]
JE neemt je stekker weer mee naar binnen en je elektrische vuurwerk brand, maar kan je weer terug in de doos stoppen. Zonde om op straat te laten staan als het volgend jaar weer gebruikt kan worden.
Maar ff zonder gekheid.
1363 man... Dat is toch geen onderzoek? Hier kan je toch geen representatief beeld van de Nederlandse bevolking mee neerzetten. Zeker niet omdat de mensen die graag over vuurwerk bitchen hun mening hierover willen geven en dus eerder geneigd zijn om hun mening te geven.
Hoorde ook op het journaal dat er tijdens de jaarwisseling meer slachtoffers zijn met klachten aan hun ogen dan dat er Amerikaanse soldaten in de oorlog in Irak problemen met hun ogen op hadden gelopen. Sowieso is dit al een vergelijking de nergens op slaat een oorlog en vuurwerk vergelijken. Daarnaast weet ik niet of ze de 4000 overleden militairen gevraagd hebben of ze alles nog konden zien.
Zowel jouw enquete als die van de Hond zeggen nul komma nul, net als bij peilingen bij verkiezingen blijkt er weer weinig van te kloppen.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:53 schreef UNESCO-Ilona het volgende:
[..]
Ik zit nog lang niet aan 1363 respondanten, dus misschien mag ik niet heel veel zeggen, maar deze enquête is juist ook veel verspreid door social media gericht op anti-vuurwerkverbod. Ik verwacht dat dat mijn statistieken meer beïnvloedt dan de 'bitchers'.
En absoluut, oorlog en vuurwerk vergelijken is onlogisch. De enige overeenkomstige factor is de aanwezigheid van enkele knallen.
Wat is er mis met illegaal vuurwerk hoe meer hoe beter > meer hulpverleners nodig > meer werkgelegenheid > economie groeitquote:Op maandag 21 januari 2013 23:04 schreef sterandje het volgende:
Om nog op je onderzoek in te gaan en waarom ik tegen verbieden (in het algemeen) ben:
- Wanneer je vuurwerk gaat verbieden zal je denk ik meer illegaal vuurwerk krijgen. De overlast die nu veroorzaakt wordt is voornamelijk door (zwaar illegaal) vuurwerk. Wat niet mag trekt namelijk sommige mensen namelijk heel erg aan.
- Professionele vuurwerkshows zijn leuk, maar halen het net bij de gezelligheid en sfeer die je creëert door met vrienden en familie bij elkaar te zijn. Daarnaast ben ik van mening wanneer je grote groepen mensen bij elkaar die geen enkele binding met elkaar hebben dat het wachten is op problemen. (ik ga uit van groepen van duizenden mensen, zeker in grote steden)
- Wanneer een vuurwerkshow gehouden wordt gaat is dit het (zware) siervuurwerk waar harde knallen aan vast zitten en ontzettend veel kracht. Ook bij professionele vuurwerkshows gaat geregeld wat mis. (internet staat er vol mee) Wanneer dit in een dichtbevolkt gebied is heb je in een klap een grote groep mensen die gewond kunnen raken. Toch denk ik dat een vuurwerkshow wel iets kan zijn, maar zeker niet als vervanging van..
Hoe meer illegaal vuurwerk > meer ongelukken > meer blijvend arbeidsongeschikten > meer mensen hebben een uitkering nodig > economie krimpt...quote:Op maandag 21 januari 2013 23:42 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Wat is er mis met illegaal vuurwerk hoe meer hoe beter > meer hulpverleners nodig > meer werkgelegenheid > economie groeit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |