Lekker je buren verlinken.quote:Meldpunt vuurwerkoverlast geopend
Vijftien lokale GroenLinks-fracties hebben vanmiddag een meldpunt voor vuurwerkoverlast geopend, net als vorig jaar. In enkele uren tijd waren er 214 klachten binnen.
De fracties vinden dat de overheid nog altijd te weinig doet tegen de overlast. "Elk jaar wordt er weer meer en zwaarder vuurwerk afgestoken en nemen de schade en het aantal vuurwerkslachtoffers toe", zegt GroenLinks-fractievoorzitter Bonte in Rotterdam in een verklaring.
Vorig jaar kwamen bij het meldpunt meer dan 82.000 klachten binnen, onder meer over te vroeg afgestoken vuurwerk, harde knallen en onveilige situaties.
Shows
De initiatiefnemers willen het liefst dat vuurwerk alleen wordt afgestoken bij professionele shows.
Het meldpunt is open tot 4 januari. Daarna worden de klachten gebundeld en later aangeboden aan de Tweede Kamer.
Lekker buren die niet kunnen wachten tot 31 december en je telkens het gevoel geven terug in het oorlogsgebied te zijn. Katten gestressed en kinderen durven niet naar buiten.quote:
Wat ik me wel af vraag, staat er dan binnen 24 uur na de melding een bemiddelaar of 2 op je stoep?quote:Op zondag 22 december 2013 18:56 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Lekker buren die niet kunnen wachten tot 31 december en je telkens het gevoel geven terug in het oorlogsgebied te zijn. Katten gestressed en kinderen durven niet naar buiten.
Nuh, mans genoeg om gewoon te praten en dan begrijpen de meeste mensen het wel. Net zoals ik de scooterjeugd had gevraagd om in de ochtend minder lawaai te maken omdat ik nachtdiensten had gehad op de SEH.quote:Op zondag 22 december 2013 18:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat ik me wel af vraag, staat er dan binnen 24 uur na de melding een bemiddelaar of 2 op je stoep?
[ afbeelding ]
Alsjeblieft niet. Hier is het al eind oktober/begin november nagenoeg elke avond raak. Als het één dag per jaar was, prima. Maar ik woon liever niet het hele jaar door in een oorlogsgebied. Wat betreft je eerste zin: helemaal mee eens (al weet ik niet hoe het in andere landen is)quote:Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef skrn het volgende:
Ik ben niet direct voor verbieden, maar vind wel dat Nederlanders echt niet met vuurwerk om kunnen gaan. Echt niet. Misschien is zelfs altijd toelaten een beter idee, maar wel torenhoge boetes al er schade wordt veroorzaakt.
Helemaal voor!quote:Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef skrn het volgende:
Ik ben niet direct voor verbieden, maar vind wel dat Nederlanders echt niet met vuurwerk om kunnen gaan. Echt niet. Misschien is zelfs altijd toelaten een beter idee, maar wel torenhoge boetes al er schade wordt veroorzaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |