abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134464996
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:53 schreef Jian het volgende:
Facebook petities ...... :')
hearhear :)
  donderdag 19 december 2013 @ 22:16:09 #152
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134468209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hoeveel doden en gewonden door voetbalwedstrijden, politiek of automobilisten?

Alles maar verbieden dan?
Dit, en dit en dit, moeten ze dan ook maar verbieden, is dat het standaard antwoord geworden in de ze discussie?

Het verhaal van trigt013 is het meest zinnige dat ik gelezen heb, tot nu toe. Prima verhaal!
  donderdag 19 december 2013 @ 22:17:21 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134468283
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]
Anders zou niemand vuurwerk uit België halen.
Dat is al lang achterhaald. Het komt, per post, uit Oost-Europa.
pi_134468313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:16 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dit, en dit en dit, moeten ze dan ook maar verbieden, is dat het standaard antwoord geworden in de ze discussie?

Het verhaal van trigt013 is het meest zinnige dat ik gelezen heb, tot nu toe. Prima verhaal!
Moet je wel mijn inhoudelijke reactie lezen die ik voor Trigt013 heb getypt.
pi_134468408
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:03 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat zijn geen feesten, voetbal mogen ze van mij ook gerust verbieden.
Ja voetbal interesseert mij ook niets, maar dat betekent niet dat ik voor een verbod ben.
Maar wat mogen ze van jou niet verbieden?

En waarom is een feest een criterium om iets wel of niet te verbieden?
  donderdag 19 december 2013 @ 22:20:36 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134468455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kinderen of volwassenen met een simpel legaal rotje kunnen bijna helemaal niks verwonden,
Dit lijkt me de kern van de hele lakse houding tegenover vuurwerk. Natuurlijk is dat simpele rotje wel gevaarlijk! Zelfs een sterretje kan iemand verminken, er moet met al het vuurwerk veilig worden omgesprongen. De voorlichting is blijkbaar nog niet voldoende geweest, ondanks al die campagnes. Stunten is de reden dat het fout gaat, ook met legaal vuurwerk.
pi_134468470
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat is al lang achterhaald. Het komt, per post, uit Oost-Europa.
Heb jij je eigen bekrompenheid en tunnelvisie wel door?
  donderdag 19 december 2013 @ 22:22:03 #158
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134468539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Heb jij je eigen bekrompenheid en tunnelvisie wel door?
Ja.
Maar dat doet er niet toe als ik zeg dat het niet uit België komt. Daar worden de regels namelijk ook strenger.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:22:29 #159
66825 Reya
Fier Wallon
pi_134468561
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je het volledig illegaal maakt gaat men het in België halen...
Paradoxaal genoeg is in een flink aantal Belgische gemeenten het afsteken van vuurwerk verboden.
pi_134468573
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:20 schreef Lemans24 het volgende:
Dit lijkt me de kern van de hele lakse houding tegenover vuurwerk. Natuurlijk is dat simpele rotje wel gevaarlijk! Zelfs een sterretje kan iemand verminken, er moet met al het vuurwerk veilig worden omgesprongen. De voorlichting is blijkbaar nog niet voldoende geweest, ondanks al die campagnes. Stunten is de reden dat het fout gaat, ook met legaal vuurwerk.
quote:
Kinderen of volwassenen met een simpel legaal rotje kunnen bijna helemaal niks verwonden, maar met een illegale Belgische grondbloem kunnen ze mensen gewoon vermoorden of op zijn minst akelig letsel toedienen. Zolang tegenstanders van vuurwerk dit verschil niet kunnen maken, heeft een discussie weinig zin.
Daarom heeft een discussie met jou weinig zin.
pi_134468654
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:22 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja.
Maar dat doet er niet toe als ik zeg dat het niet uit België komt. Daar worden de regels namelijk ook strenger.
Je ware antwoord lees ik dikgedrukt
  donderdag 19 december 2013 @ 22:24:22 #162
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134468673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Daarom heeft een discussie met jou weinig zin.
Jij zegt dat simpele rotjes geen mensen kunnen verwonden, dat is gewoon pertinent onjuist. Natuurlijk is een illegaal geïmporteerd stuk explosief gevaarlijker, maar dat betekent niet dat al het legale vuurwerk er niet toe doet. Dat is ook bijzonder gevaarlijk als er mee gegooid en geklooid wordt.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:24:57 #163
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134468703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je ware antwoord lees ik dikgedrukt
Ach, wat jij wilt.
Vooringenomen.
pi_134469020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:24 schreef Lemans24 het volgende:
Jij zegt dat simpele rotjes geen mensen kunnen verwonden, dat is gewoon pertinent onjuist. Natuurlijk is een illegaal geïmporteerd stuk explosief gevaarlijker, maar dat betekent niet dat al het legale vuurwerk er niet toe doet. Dat is ook bijzonder gevaarlijk als er mee gegooid en geklooid wordt.
Je doet me denken aan politici. die maken ook graag regeltjes over zaken die ze nooit in het echt hebben gezien
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:24 schreef Lemans24 het volgende:
Ach, wat jij wilt.
Vooringenomen.
Moet je eens alle reacties teruglezen in dit topic en zien wie er werkelijk vooringenomen is. Tip: je kan hem nu in je eigen badkamer vinden.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:42:20 #165
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134469527
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je doet me denken aan politici. die maken ook graag regeltjes over zaken die ze nooit in het echt hebben gezien

[..]

Moet je eens alle reacties teruglezen in dit topic en zien wie er werkelijk vooringenomen is. Tip: je kan hem nu in je eigen badkamer vinden.
Mr. Hankee The Chrismas Poo?

Hij wordt steeds mooier. Ik moet dus eerst gezien hebben dat rotjes ook schade aan kunnen richten, om te zeggen dat ze ook gevaarlijk kunnen zijn als je er verkeerd mee omgaat? Die dingen worden door andere mensen getest EN er zijn al talloze gewonden door gevallen, daar hoef ik geen getuige van te zijn, mag ik hopen.

En ja, ik ben vooringenomen. En jij ook.
Hebben we er wat aan in deze discussie?
pi_134470690
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mr. Hankee The Chrismas Poo?

Hij wordt steeds mooier. Ik moet dus eerste gezien hebben dat rotjes ook schade aan kunnen richten, om te zeggen dat ze ook gevaarlijk kunnen zijn als je er verkeerd mee omgaat? Die dingen worden door andere mensen getest EN er zijn al talloze gewonden door gevallen, daar hoef ik geen getuige van te zijn, mag ik hopen.

En ja, ik ben vooringenomen. En jij ook.
Hebben we er wat aan in deze discussie?
Ik ben soms vooringenomen, soms ook niet. In dit topic was ik het zeker niet.
Wel was ik, zoals vaker, voorstander van vrijheid van het individu. Iets waar jij totaal geen boodschap aan had. Ik denk niet dat dat kwam doordat je vooringenomen bent, maar doordat je last hebt van tunnelvisie en bekrompenheid. Dat is gewoon een inschatting die ik maak ad hand vd mensenkennis die ik heb. Uiteraard kan ik het mis hebben, maar ik heb de inschatting wel kunnen maken ad hand van je reacties.

Als je weet wat rotjes zijn, dan weet je ook dat je die kunt vasthouden in je hand terwijl ze knallen, zonder blijvend letsel op te lopen. Dit is wel totaal anders dan bij een strijker of een Belgische grondbloem. Dit is dan ook niet voor niets illegaal vuurwerk.

Er zijn genoeg mensen die kunnen genieten van legaal vuurwerk zonder schade aan anderen aan te brengen, zoals er genoeg mensen zijn die kunnen genieten van een voetbal wedstrijd zonder een stad te vandaliseren wanneer 'hun' club verloren heeft. Je hebt met deze mensen rekening te houden en hun keuze van levensinvulling te respecteren. Over deze mensen heen willen walsen met een verbod omdat er een paar mensen rondlopen zonder verantwoordelijkheid is behoorlijk kortzichtig. Ik zou niet weten hoe ik je dit alles moet duidelijk maken.

En als Mr. Hankee The Christmas Poo bij jou in de badkamer zit, geef hem dan even snel reanimatie als hij niks tegen je zegt.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:16:10 #167
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134471098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik ben soms vooringenomen, soms ook niet. In dit topic was ik het zeker niet.
Wel was ik, zoals vaker, voorstander van vrijheid van het individu. Iets waar jij totaal geen boodschap aan had. Ik denk niet dat dat kwam doordat je vooringenomen bent, maar doordat je last hebt van tunnelvisie en bekrompenheid. Dat is gewoon een inschatting die ik maak ad hand vd mensenkennis die ik heb. Uiteraard kan ik het mis hebben, maar ik heb de inschatting wel kunnen maken ad hand van je reacties.
Dat je rotjes in je handen kunt houden, zonder schade, wist ik niet. Want, nee, ik steek nooit vuurwerk af, heb er een grafhekel aan.

Maar je hebt mijn reacties toch niet helemaal goed gelezen, want ondanks mijn tunnelvisie, ben ik niet voor een verbod, maar voor volledige legalisering en strenge handhaving.
En mensenkennis toepassen op forumreacties heeft niet zoveel zin, je typt nu eenmaal wat makkelijker dan dat je zoiets echt zo bot zou zeggen.
pi_134471257
Waarom wordt deze discussie eigenlijk gevoerd?
pi_134471406
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:42 schreef Lemans24 het volgende:
Hij wordt steeds mooier. Ik moet dus eerst gezien hebben dat rotjes ook schade aan kunnen richten, om te zeggen dat ze ook gevaarlijk kunnen zijn als je er verkeerd mee omgaat? Die dingen worden door andere mensen getest EN er zijn al talloze gewonden door gevallen, daar hoef ik geen getuige van te zijn, mag ik hopen.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:16 schreef Lemans24 het volgende:
Dat je rotjes in je handen kunt houden, zonder schade, wist ik niet. Want, nee, ik steek nooit vuurwerk af, heb er een grafhekel aan.
Prachtig gewoon hoe ik hier gelijk heb gekregen.
Snap je misschien waarom ik een beeld van je heb gekregen dat ik omschreef als bekrompen en tunnelvisie.

Maar mijn complimenten dat je je fout durft toe te geven. Dat is ook een kunst die de meerderheid van het volk helaas niet beheerst. Zo bekrompen ben je dus helemaal niet, want ik heb nog nooit bekrompen mensen meegemaakt die hun fouten toegeven. Dus dat ik je bekrompen heb genoemd, neem ik terug.Tunnelvisie niet :)
  donderdag 19 december 2013 @ 23:24:35 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134471457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

[..]

Prachtig gewoon hoe ik hier gelijk heb gekregen.
Snap je misschien waarom ik een beeld van je heb gekregen dat ik omschreef als bekrompen en tunnelvisie.

Maar mijn complimenten dat je je fout durft toe te geven. Dat is ook een kunst die de meerderheid van het volk helaas niet beheerst. Zo bekrompen ben je dus helemaal niet, want ik heb nog nooit bekrompen mensen meegemaakt die hun fouten toegeven. Dus dat ik je bekrompen heb genoemd, neem ik terug.Tunnelvisie niet :)
OK, dan zijn we het eens ;)
pi_134471824
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:16 schreef Lemans24 het volgende:

Maar je hebt mijn reacties toch niet helemaal goed gelezen, want ondanks mijn tunnelvisie, ben ik niet voor een verbod, maar voor volledige legalisering en strenge handhaving.
Nou, ik heb je reacties wel goed gelezen, maar ik heb ze alleen niet goed onthouden. Ik weet alleen dat je enorm veel reageerde en dat je mensen met rotjes zwaar wilt beboeten als zij het een paar dagen eerder afsteken dan toegestaan. Tsja toen haakte ik af. Nu snap je waarom. Bovendien gaf je mij de impressie dat je iedere keer geen problemen had wel een totaalverbod of vuurwerk enkel in handen van de staat, als ik cynisch zei dat we dan maar van alles kunnen verbieden. De volgende keer zal ik je reacties teruglezen om te zien of ik je reacties echt slecht heb gelezen.

En strenge handhaving? Zeg maar rustig extreem zware handhaving :)
pi_134471843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:19 schreef Krullenbollie het volgende:
Waarom wordt deze discussie eigenlijk gevoerd?
Waarom worden er sowieso discussies gevoerd?
pi_134471954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Waarom worden er sowieso discussies gevoerd?
Om tot een besluit te komen, om tot een of meerdere inzicht(en) te komen, maar dit is best overbodig.

Tijd teveel is misschien een reden.
pi_134472395
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:34 schreef Krullenbollie het volgende:

[..]

Om tot een besluit te komen, om tot een of meerdere inzicht(en) te komen, maar dit is best overbodig.

Voor de één overbodig, voor de ander nodig.
Maar hierover weer discussiëren gaat mij weer te ver :)

En tijd te veel? Nah ik denk het niet, iedereen zoekt zijn/haar middel om de verveling tegen te gaan.
Maar toch, discussiëren vind ik nutteloos, maar toch heb ik het kennelijk nodig.
De discussies zelf brengen een mens nergens, maar de manier waarop men discussieert kan andere geestelijk deuren open laten gaan. Maargoed ik ben dan ook zwaar cynisch.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:45:59 #175
241662 Jian
Well, well, well
pi_134472478
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:34 schreef Krullenbollie het volgende:

[..]

Ga koken ofzo!
pi_134570361
quote:
Meldpunt vuurwerkoverlast geopend

Vijftien lokale GroenLinks-fracties hebben vanmiddag een meldpunt voor vuurwerkoverlast geopend, net als vorig jaar. In enkele uren tijd waren er 214 klachten binnen.

De fracties vinden dat de overheid nog altijd te weinig doet tegen de overlast. "Elk jaar wordt er weer meer en zwaarder vuurwerk afgestoken en nemen de schade en het aantal vuurwerkslachtoffers toe", zegt GroenLinks-fractievoorzitter Bonte in Rotterdam in een verklaring.

Vorig jaar kwamen bij het meldpunt meer dan 82.000 klachten binnen, onder meer over te vroeg afgestoken vuurwerk, harde knallen en onveilige situaties.

Shows
De initiatiefnemers willen het liefst dat vuurwerk alleen wordt afgestoken bij professionele shows.

Het meldpunt is open tot 4 januari. Daarna worden de klachten gebundeld en later aangeboden aan de Tweede Kamer.
Lekker je buren verlinken.
  zondag 22 december 2013 @ 18:56:09 #177
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_134570813
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Lekker je buren verlinken.
Lekker buren die niet kunnen wachten tot 31 december en je telkens het gevoel geven terug in het oorlogsgebied te zijn. Katten gestressed en kinderen durven niet naar buiten.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_134570900
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:56 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Lekker buren die niet kunnen wachten tot 31 december en je telkens het gevoel geven terug in het oorlogsgebied te zijn. Katten gestressed en kinderen durven niet naar buiten.
Wat ik me wel af vraag, staat er dan binnen 24 uur na de melding een bemiddelaar of 2 op je stoep?

zondag 22 december 2013 @ 19:04:36 #179
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_134571118
Ze moeten gewoon alles wat sterker is dan een strijker onder illegaal vuurwerk scharen en HEEL zwaar tegen op gaan treden, lees: tot volgend jaar in de bak zitten inclusief nieuwjaar 2014.

Alles opgelost. (gaat trouwens niet op voor karbiet, dat is een geval appart)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator zondag 22 december 2013 @ 19:06:32 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134571194
karbiet is gewoon koeltoer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_134571526
Carbid is voor boeren.
  zondag 22 december 2013 @ 20:45:36 #182
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_134576630
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat ik me wel af vraag, staat er dan binnen 24 uur na de melding een bemiddelaar of 2 op je stoep?

[ afbeelding ]
Nuh, mans genoeg om gewoon te praten en dan begrijpen de meeste mensen het wel. Net zoals ik de scooterjeugd had gevraagd om in de ochtend minder lawaai te maken omdat ik nachtdiensten had gehad op de SEH.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_134580621
Ik ben niet direct voor verbieden, maar vind wel dat Nederlanders echt niet met vuurwerk om kunnen gaan. Echt niet. Misschien is zelfs altijd toelaten een beter idee, maar wel torenhoge boetes al er schade wordt veroorzaakt.
pi_134585751
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef skrn het volgende:
Ik ben niet direct voor verbieden, maar vind wel dat Nederlanders echt niet met vuurwerk om kunnen gaan. Echt niet. Misschien is zelfs altijd toelaten een beter idee, maar wel torenhoge boetes al er schade wordt veroorzaakt.
Alsjeblieft niet. Hier is het al eind oktober/begin november nagenoeg elke avond raak. Als het één dag per jaar was, prima. Maar ik woon liever niet het hele jaar door in een oorlogsgebied. Wat betreft je eerste zin: helemaal mee eens (al weet ik niet hoe het in andere landen is)
  maandag 23 december 2013 @ 01:48:29 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134592926
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef skrn het volgende:
Helemaal voor!
Iets wat het hele jaar toegestaan is, is al snel niet spannend meer.

Spuitbussen zijn vrij verkrijgbaar en ontploffen ook zeer spectaculair als je ze in het vuur gooit. Toch is het maar een marginaal probleem.
  maandag 23 december 2013 @ 01:51:28 #186
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134592996
Ik ben wel principieel tegen meldpunten, dus daar ga ik geen overlast melden. Als er echt iets serieus aan de hand is, kun je beter direct de politie bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')