abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134328531
Wat een geneuzel, verhuis gewoon naar de maan als je hier niet tegen kan.

Op internet is een mooi voorstanders pagina opkomst https://www.facebook.com/vuurwerk.moet.blijven.petitie
  † In Memoriam † maandag 16 december 2013 @ 14:56:31 #127
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_134329329
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:52 schreef IBAZ het volgende:
Vuurwerk hoeft niet verboden te worden. Het moet afgestoken worden door professionals. Een mooie vuurwerkshow waar iedereen naar mag kijken. Maar niet elke boerenlul vuurwerk in zijn handen geven.
Je moet gewoon je kop houden. Das alles.

ff sereneus: pak je boeltje in en verkas naar een land waar ze die regel hebben. We hebben al genoeg zeurwijven hier.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_134329520
Sommige mensen zijn pas tevreden als alle beetjes plezier verboden zijn en we allemaal in het grijs gekleed en met een staatskapsel naar ons werk gaan. Dan hebben we 10 feestdagen per jaar en die noemen we feestdag1, feestdag2, etc. Want anders zou er wel eens iemand aanstoot kunnen nemen aan de benaming van die feestdag. Alle risico's naar 0, dus niemand mag roken en drinken, op naar de 100% ARBOveilige Libelle maatschappij!

:r.
pi_134329656
quote:
13s.gif Op maandag 16 december 2013 15:03 schreef Luigi het volgende:
Sommige mensen zijn pas tevreden als alle beetjes plezier verboden zijn en we allemaal in het grijs gekleed en met een staatskapsel naar ons werk gaan. Dan hebben we 10 feestdagen per jaar en die noemen we feestdag1, feestdag2, etc. Want anders zou er wel eens iemand aanstoot kunnen nemen aan de benaming van die feestdag. Alle risico's naar 0, dus niemand mag roken en drinken, op naar de 100% ARBOveilige Libelle maatschappij!

:r.
Zegt de man die op Kerst aan het bitchen is en zich beledigd voelde toen er werd gezegd dat hij niet moest zeuren :7
pi_134329780
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2013 15:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zegt de man die op Kerst aan het bitchen is en zich beledigd voelde toen er werd gezegd dat hij niet moest zeuren :7
Dat heeft echt heel veel met dit topic te maken ja. Van mij hoeft er niets verboden te worden, ik heb een broertje dood aan verboden. Dus leuk dat je probeert dit persoonlijk te maken, maar helaas. Je faalt. Weer.
pi_134329820
Kan iemand even aangeven hoe de meningen verdeeld zijn zodat ik me niet per ongeluk bij de minderheid aansluit?
-
pi_134329904
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 15:11 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat heeft echt heel veel met dit topic te maken ja. Van mij hoeft er niets verboden te worden, ik heb een broertje dood aan verboden. Dus leuk dat je probeert dit persoonlijk te maken, maar helaas. Je faalt. Weer.
Over persoonlijk maken gesproken. Jij bent wel de ketel die de pot probeert te verwijten, of niet? :)
pi_134330452
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 15:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Over persoonlijk maken gesproken. Jij bent wel de ketel die de pot probeert te verwijten, of niet? :)
Ontopic svp.
  maandag 16 december 2013 @ 15:57:20 #134
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134331299
quote:
16s.gif Op maandag 16 december 2013 14:33 schreef NECAnGeL het volgende:
Wat een geneuzel, verhuis gewoon naar de maan als je hier niet tegen kan.
De meteorieten vliegen je daar om de oren...

In de landen waar ze regels hebben, zullen ze daar een reden voor hebben (meestal doden en gewonden). En zodra die regels er zijn, worden die ook nageleefd. Zo niet, dan ben je de sigaar. En hier? Uitlokken van illegale vuurwerkbestellingen, tjonge jonge wat kinderachtig.

Prima als het volgens de regels kan, maar dat gebeurt dus niet nu.
Eén rotje buiten de afgesproken tijden? 500 euro boete. Nog een keer? 5000 euro en een taakstraf. Vuilcontainer in de fik? Maand de cel in. Schade aan een persoon? Een jaar of meer de cel in.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lemans24 op 16-12-2013 16:06:01 ]
pi_134339494
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 23:44 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zo ís het ook een probleem.
Hoeveel mensen die hun ogen kwijtraken? Ik geloof 65 in drie jaar. En 300 die 'gewoon' blind raken. Zijn er andere, ernstiger, oorzaken van blindheid?
65 in drie jaar? En dat op een bevolking van 17 miljoen?
Ik zou niet eens weten wat nog minder slachtoffers eist.
En die 300, zijn dat dan ook de 'rundjes met vuurwerkstuntjes'?
Natuurlijk is hierdoor blind worden, als je geen vuurwerk hebt/afsteekt, heel erg. Maar kan je dit nu werkelijk een landelijk probleem noemen. Er zijn ziektes/ongelukken die jaarlijks meer slachtoffers/doden eisen en daar wordt soms/vaak ook geen probleem van gemaakt. En vuurwerk daarom verbieden? Dan heb je net mijn punt geheel gemist.
Ja er kan wat aan gedaan worden. Maar een totaalverbod is een zwaktebod.
pi_134339533
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je moet gewoon je kop houden. Das alles.

ff sereneus: pak je boeltje in en verkas naar een land waar ze die regel hebben. We hebben al genoeg zeurwijven hier.
hearhear
pi_134339552
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan blijf je op 31 december lekker thuis. Opgelost.
hearhear
pi_134339712
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 15:57 schreef Lemans24 het volgende:
Eén rotje buiten de afgesproken tijden? 500 euro boete. Nog een keer? 5000 euro en een taakstraf. Vuilcontainer in de fik? Maand de cel in. Schade aan een persoon? Een jaar of meer de cel in.
Nu ben je wel heel triest. Maar je hardere straffen spreken mij wel aan wanneer het om echte criminaliteit gaat.
  maandag 16 december 2013 @ 19:55:41 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134339981
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nu ben je wel heel triest. Maar je hardere straffen spreken mij wel aan wanneer het om echte criminaliteit gaat.
Ik ben over de hele linie voor veel hogere boetes en vooral voor handhaving.
En als vuurwerk illegaal is, is het een explosief en hoort daar een strenge straf bij. Kijk even hoe Australië het doet, daar zijn de boetes nog veel hoger. En mogen ze de schade vergoeden, net goed.
pi_134340225
Zwarte Piet en vuurwerk hebben een overeenkomt, erg gewild bij de grote massa. Vandaar dat men die dingen (cultuur) aanvalt, want hoe meer verzet in een bevolking, hoe makkelijker die is te organiseren.
pi_134453431
Wij hebben nu ook een evenement aangemaakt https://www.facebook.com/events/678294018869383/ & een online petitie http://houdevuurwerktraditie.petities.nl/
  donderdag 19 december 2013 @ 17:43:51 #142
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_134456471
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

65 in drie jaar? En dat op een bevolking van 17 miljoen?
Ik zou niet eens weten wat nog minder slachtoffers eist.
En die 300, zijn dat dan ook de 'rundjes met vuurwerkstuntjes'?
Natuurlijk is hierdoor blind worden, als je geen vuurwerk hebt/afsteekt, heel erg. Maar kan je dit nu werkelijk een landelijk probleem noemen. Er zijn ziektes/ongelukken die jaarlijks meer slachtoffers/doden eisen en daar wordt soms/vaak ook geen probleem van gemaakt. En vuurwerk daarom verbieden? Dan heb je net mijn punt geheel gemist.
Ja er kan wat aan gedaan worden. Maar een totaalverbod is een zwaktebod.
Hoeveel doden en gewonden door Kerst, Sinterklaas of Pasen?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:48:53 #143
34974 trigt013
pi_134456639
Mensen zijn hier erg goed in discussiëren. Probleem ligt vooral in de druk die op de ziekenhuizen en oogartsen komen te liggen door vuurwerk. De prijs van oog slachtoffers is net zo hoog als 1000 staaroperaties. Ook is de inzet van politie en vandalisme zo hoog dat het 250 euro per nederlander kost. Ik vind dat veel, voor dat geld kunnen we leukere feesten houden. Ik ben primair niet tegen vuurwerk, maar ik zie gewoon dat een deel van de bevolking niet met de verantwoordelijkheid om kan gaan. Ook het feit dat bijna niemand die vuurwerk afsteekt zijn rotzooi opruimt.

Ik zou voor vuurwerk zijn als mensen hun verantwoordelijkheid zou nemen. Maar met deze aantal doden, slachtoffers, maatschappelijke schade, vandalisme en vervuiling en dat ik 250 euro betaal voor anderen hun "feestje" vind ik over de grens gegaan.

Ik ben voor een centraal afgestoken vuurwerk met feest en verbod op consumentenvuurwerk. Ik heb de slachtoffers gezien en dit zou je geen enkel kind wensen.
pi_134456703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:15 schreef NECAnGeL het volgende:
Wij hebben nu ook een evenement aangemaakt https://www.facebook.com/events/678294018869383/ & een online petitie http://houdevuurwerktraditie.petities.nl/
Dit gaat vast enorm helpen.
  donderdag 19 december 2013 @ 18:53:45 #145
241662 Jian
Well, well, well
pi_134459063
Facebook petities ...... :')
  donderdag 19 december 2013 @ 19:00:41 #146
241662 Jian
Well, well, well
pi_134459321
Maar goed de enquêtes op internet geven het wel aan, mensen worden die tokkies die legaal vuurwerk buiten de daarvoor opengestelde uren en illegaal vuurwerk überhaupt afsteken gewoon zat, het verzet tegen de verkoop van consumentenvuurwerk neemt daardoor toe en uiteindelijk zal het verbod dan ook wel volgen. Dat is op zich jammer voor degenen die gewoon voor een beetje knallen tijdens de jaarwisseling zijn, maar deze lakse overheid die weigert de verboden adequaat te handhaven zal uiteindelijk voor het gemak van een totaalverbod gaan.
  donderdag 19 december 2013 @ 19:04:17 #147
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_134459431
Eigenlijk mogen ze het wel afschaffen. Zijn we ook eens van dat gezeik af.

Echte liefhebbers geven niet om 31 december en steken het hele jaar door af.
En of het nou verboden word of niet blijven die ook gewoon afsteken want het gaat om het vuurwerk en niet de jaarwisseling.

Dus verbied het maar dan zijn we van dat gezeik af. En kunnen mensen hun hobby ook gewoon zonder klopjacht uitvoeren.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_134464284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:43 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Hoeveel doden en gewonden door Kerst, Sinterklaas of Pasen?
Hoeveel doden en gewonden door voetbalwedstrijden, politiek of automobilisten?

Alles maar verbieden dan?
  donderdag 19 december 2013 @ 21:03:34 #149
34974 trigt013
pi_134464391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hoeveel doden en gewonden door voetbalwedstrijden, politiek of automobilisten?

Alles maar verbieden dan?
Dat zijn geen feesten, voetbal mogen ze van mij ook gerust verbieden.
pi_134464971
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:48 schreef trigt013 het volgende:
Mensen zijn hier erg goed in discussiëren. Probleem ligt vooral in de druk die op de ziekenhuizen en oogartsen komen te liggen door vuurwerk. De prijs van oog slachtoffers is net zo hoog als 1000 staaroperaties. Ook is de inzet van politie en vandalisme zo hoog dat het 250 euro per nederlander kost. Ik vind dat veel, voor dat geld kunnen we leukere feesten houden. Ik ben primair niet tegen vuurwerk, maar ik zie gewoon dat een deel van de bevolking niet met de verantwoordelijkheid om kan gaan. Ook het feit dat bijna niemand die vuurwerk afsteekt zijn rotzooi opruimt.

Ik zou voor vuurwerk zijn als mensen hun verantwoordelijkheid zou nemen. Maar met deze aantal doden, slachtoffers, maatschappelijke schade, vandalisme en vervuiling en dat ik 250 euro betaal voor anderen hun "feestje" vind ik over de grens gegaan.

Ik ben voor een centraal afgestoken vuurwerk met feest en verbod op consumentenvuurwerk. Ik heb de slachtoffers gezien en dit zou je geen enkel kind wensen.
Nu lees ik de eerste beste argumenten, maar dit zijn nog geen argumenten om vuurwerk te verbieden, maar wel om het probleem aan te pakken. Daar ben ik ook voor. Jij en ik betalen niet alleen een paar hondertjes per x aantal vuurwerkslachtoffers, maar ook per x aantal voetbalwedstrijden, of per x aantal welvaartsvoeding. Mensen nemen nou eenmaal nooit verantwoordelijkheid voor hun beestachtig gedrag. Maar we hebben het dan wel over een zeer klein percentage voor de bevolking. Als je het land gaat vormen naar een land van verboden zodat niemand meer de kans krijgt zich als een beest te gedragen, dan heb je geen vrij land meer en worden sowieso miljoenen mensen gestraft voor de daden van een paar 10 tot 100 duizenden.
Een land vol verboden wens je geen enkel mens toe.

Maar NL is nu eenmaal een land waarin beestachtig gedrag getolereerd wordt en soms zelfs beloond. Een verbod lost daar dus helemaal niks mee op, want mensen met beestachtig gedrag laten zich niet tegen houden door een verbod. Anders zou niemand vuurwerk uit België halen. En daar zit een bron van vuurwerk dat mensen zwaar kan verwonden en erger. Kinderen of volwassenen met een simpel legaal rotje kunnen bijna helemaal niks verwonden, maar met een illegale Belgische grondbloem kunnen ze mensen gewoon vermoorden of op zijn minst akelig letsel toedienen. Zolang tegenstanders van vuurwerk dit verschil niet kunnen maken, heeft een discussie weinig zin.
Mensen met illegaal vuurwerk lijken ook de gevaren van dit soort vuurwerk niet te kennen, of het interesseert ze niet, dat kan ook. Maar daar zit een kern van het probleem. En daarvoor is een taakstrafje van een x aantal plantsoendienst gene oplossing. Eerder een statussymbool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')