Ach, Slotervaart is nog prima. Van alle wijken in Amsterdam vond ik alleen Geuzenveld echt ruk. O, en achterin Noord natuurlijk, dat was ook altijd één groot anti-feest.quote:
Nee joh, er is weinig mis mee. Maar in de Grachtengordel of Jordaan wonen is toch tofferquote:Op maandag 9 december 2013 23:35 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ach, Slotervaart is nog prima. Van alle wijken in Amsterdam vond ik alleen Geuzenveld echt ruk. O, en achterin Noord natuurlijk, dat was ook altijd één groot anti-feest.
Dat is natuurlijk wel zo. Ik heb ook nog een tijdje aan het einde van Osdorp gewoond (tram 17, Dijkgraafplein, good times). Voorzijde van Noord is overigens hartstikke tof, zeker aanrader om een keer iets te gaan drinken/eten in bijvoorbeeld EYE. Altijd leuk om Amsterdam vanaf de andere kant van 't IJ te zien. Geuzenveld zou ik lekker laten voor wat 't is.quote:Op maandag 9 december 2013 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee joh, er is weinig mis mee. Maar in de Grachtengordel of Jordaan wonen is toch tofferGeuzenveld en Noord ben ik beiden nog nooit geweest
![]()
Christus. Ik ging net even naar Meer & Vaart, dat vind ik altijd al ver weg.quote:Op maandag 9 december 2013 23:48 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo. Ik heb ook nog een tijdje aan het einde van Osdorp gewoond (tram 17, Dijkgraafplein, good times).
Beide tips neem ik mee naar achter.quote:Voorzijde van Noord is overigens hartstikke tof, zeker aanrader om een keer iets te gaan drinken/eten in bijvoorbeeld EYE. Altijd leuk om Amsterdam vanaf de andere kant van 't IJ te zien. Geuzenveld zou ik lekker laten voor wat 't is.
Verhuis jij elk jaar, ofzo?quote:Op maandag 9 december 2013 23:48 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo. Ik heb ook nog een tijdje aan het einde van Osdorp gewoond (tram 17, Dijkgraafplein, good times). Voorzijde van Noord is overigens hartstikke tof, zeker aanrader om een keer iets te gaan drinken/eten in bijvoorbeeld EYE. Altijd leuk om Amsterdam vanaf de andere kant van 't IJ te zien. Geuzenveld zou ik lekker laten voor wat 't is.
Verrek nu je het zegtquote:Op maandag 9 december 2013 23:48 schreef brooklyndodger het volgende:
Geuzenveld is net als iemand tetris aan het spelen is met flatgebouwen
Op alle fronten voorbijgestreefd door Metropool Hengeloquote:Op maandag 9 december 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
Ach, Amsterdam. Ooit betekende het veel. Tegenwoordig een dorp in Europa, een gehucht in de wereld.
En omvat tegenwoordig ook Groningenquote:Op maandag 9 december 2013 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op alle fronten voorbijgestreefd door Metropool Hengelo
Nee joh. De Dam is zo, en het Damrak, en de Kalverstraat. De rest is gewoon prima. Mijn universiteit zit op vijf minuten van de Dam en het is er heel normaal.quote:Op maandag 9 december 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
Het centrum is gewoon bagger. Veel te veel gericht op toeristen. Net een openluchtmuseum waar de schoonmakers een weekje vrij hebben.
Oudemanhuispoort? (quote:Op maandag 9 december 2013 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee joh. De Dam is zo, en het Damrak, en de Kalverstraat. De rest is gewoon prima. Mijn universiteit zit op vijf minuten van de Dam en het is er heel normaal.
Hengelo moet ik als Pluskutter hatenquote:Op maandag 9 december 2013 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op alle fronten voorbijgestreefd door Metropool Hengelo
Dan pakken we toch binnenkort gewoon iets totaal randoms in een kleine zaal mee?quote:Op maandag 9 december 2013 23:57 schreef meowingtons het volgende:
Ik denk dat het niet indie genoeg is
maar ik zoek iets leuks waar we samen weer heen kunnen, zag niet zo snel heel veel helaas
quote:
Haha, het zit diep hé?quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:01 schreef Moody het volgende:
Ik snap die Atlas van de Gemeenten ook niet zo. Keer op keer komt A'dam er uit als aantrekkelijkste gemeente van Nederland. Wellicht voor mensen die 2x modaal verdienen, maar de rest woon er 4 hoog achter en heeft nog nooit de rest van Nederland bekeken
Die atlas is gebaseerd op hoe graag mensen er willen wonen, en blijkbaar zijn dat er heel erg veel. Natuurlijk is een groot deel van Amsterdam veel slechter dan andere delen van andere steden maar met dat argument kun je élke stad in het land afschrijven.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:01 schreef Moody het volgende:
Ik snap die Atlas van de Gemeenten ook niet zo. Keer op keer komt A'dam er uit als aantrekkelijkste gemeente van Nederland. Wellicht voor mensen die 2x modaal verdienen, maar de rest woon er 4 hoog achter en heeft nog nooit de rest van Nederland bekeken
Ja, het zit je wel degelijk diep.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik snap de verheerlijking gewoon echt niet
Die Atlas van Gemeenten geeft ook punten als jouw woonplaats dicht bij zee ligt
Zal deels komen door de neerbuigendheid van dat deel van Nederland t.o.v. de rest. Heb je wellicht gelijk inquote:
Ik als Brabo kon altijd hartstikke goed overweg met die Amsterdamse bluf.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Zal deels komen door de neerbuigendheid van dat deel van Nederland t.o.v. de rest. Heb je wellicht gelijk in
Daar erger ik me ook aan, hoor. Ik ben zelf niet Amsterdams en een groot deel van de mensen hier denkt serieus dat er geen Nederland is buiten Rotterdam, Den Haag en Utrecht.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Zal deels komen door de neerbuigendheid van dat deel van Nederland t.o.v. de rest. Heb je wellicht gelijk in
Hier in Den Helder is het nog goedkoper!quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Al zie ik mensen soms schrikken wat ze hier kunnen kopen voor het geld van een lullig appartementje in Almere
Kan ook prima met die lui omgaan, het is meer de ingebakken gedachte in Nederland dat dat deel van Nederland meer te bieden heeft.quote:
Van hier naar Maastricht is 4 uur hoor.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Kan ook prima met die lui omgaan, het is meer de ingebakken gedachte in Nederland dat dat deel van Nederland meer te bieden heeft.
Nederland kun je in 2 uur bereizen, waar hebben we het over?
Sorry, concert was niet in Amsterdam, dan interesseert het me niet.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:07 schreef Norrage het volgende:
Gisteren...zo goed![]()
Heb je dat wel meegekregen Moody? Jonathan Wilson..
Vooral wat hier het eerste nummer is, Angelgodver wat was dat goed. Ja sorry.
Als ik vertelde dat ik uit de regio Oss kwam, kreeg ik geregeld 'MAASKANTJE' naar mijn kop geslingerd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:10 schreef Tchock het volgende:
Als je tegen de gemiddelde Amsterdammer zegt dat je uit Zwolle komt is dit ongeveer het beeld dat je in hun hoofd kunt zien vormen:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:07 schreef Norrage het volgende:
Gisteren...zo goed![]()
Heb je dat wel meegekregen Moody? Jonathan Wilson..
Vooral wat hier het eerste nummer is, Angelgodver wat was dat goed. Ja sorry.
Bruggequote:
Met het openbaar vervoer van Maastricht naar Antwerpen is echt een ramp trouwensquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je in Maastricht woont, ga je naar Keulen, Antwerpen of Parijs
De verbinding Antwerpen - Nederland is sowieso om te janken. Ik snap dat echt niet, heb een paar keer geprobeerd een route te plannen over dat traject maar het is dramatischquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Met het openbaar vervoer van Maastricht naar Antwerpen is echt een ramp trouwensDat duurt eeuwig en de route is zo onlogisch, via Luik is het kortste
Maar dat geheel terzijde.
Ben ik nog nooit geweestquote:
Het was zo goedquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is dan weer het nadeel van het wonen in een "uithoek" (en het hebben van kinderen)
Da's niet alleen bij steden, hoor.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:14 schreef Tchock het volgende:
Stedendiscussies zijn zo vermoeiend. Alsof bij 99% van de mensen spontaan elke nuance tegelijk uit hun hoofd verdwijnt
Londenquote:
Maar wel het meest. Volledig intelligente mensen die dan ineens niet meer verder komen dan Schubbekutteveenquote:
Jajajajaaaaquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het was zo goed
Het zou voor jou de moeite waard zijn geweest om vanuit Enschede de auto gepakt te hebben naar de Effenaar ofzo....
Luister dit filmpje dan maar, komt een klein beetje in de buurt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:15 schreef Moody het volgende:
Ben wel blij dat ik wat centraler in Europa woont dan Amsterdammers
[..]
JajajajaaaaHeb het langs zien komen en heb nog getwijfeld. Maar als je tot 18u/19u moet werken (eigen bedrijf) en afhankelijk bent van diensten van de vrouw of de oppas, is het soms lastig
Toch.......jaloers
Ik wil er dolgraag een keer naartoe maar het lijkt me een behoorlijk afschuwelijke stad buiten het wallpaper-beeld van Manhattan dat iedereen kent.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:16 schreef DO2 het volgende:
Nou, ik zal er ook nog eens eentje tegenaan gooien:
New York,.
New York is net Amsterdam....arrogante New York bewoners denken zelf ook dat ze in de beste stad van de wereld wonen, en stralen dat ook uit....Net als Amsterdam dus..quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:16 schreef DO2 het volgende:
Nou, ik zal er ook nog eens eentje tegenaan gooien:
New York,.
Nee, man! New York.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil er dolgraag een keer naartoe maar het lijkt me een behoorlijk afschuwelijke stad buiten het wallpaper-beeld van Manhattan dat iedereen kent.
Uitgestrekte wijken met meer inwoners dan de Amsterdam en Utrecht samen met zo veel armoedequote:
Op de Bronx na valt dat nog best mee. Ik vond steden als Washington echt tig keer erger.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uitgestrekte wijken met meer inwoners dan de Amsterdam en Utrecht samen met zo veel armoedeHele buurten waar zelfs de politie liever omheen rijdt
Ik vond de gemiddelde New Yorker erg behulpzaam.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
New York is net Amsterdam....arrogante New York bewoners denken zelf ook dat ze in de beste stad van de wereld wonen, en stralen dat ook uit....Net als Amsterdam dus..
Nee, NYC is het niet voor mij. (en toch ben ik er 2x in 1 jaar geweest)
De Bronx is nog een goede wijk hoor, Harlem komt de politie niet eens meerquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Op de Bronx na valt dat nog best mee. Ik vond steden als Washington echt tig keer erger.
De Bijlmer kun je wegstrepen tegen Queen. Osdorp kun je wegstrepen tegen Brooklyn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uitgestrekte wijken met meer inwoners dan de Amsterdam en Utrecht samen met zo veel armoedeHele buurten waar zelfs de politie liever omheen rijdt
Harlem is juist opgeknapt het afgelopen decennium.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:20 schreef meowingtons het volgende:
[..]
De Bronx is nog een goede wijk hoor, Harlem komt de politie niet eens meer
Jouw Amsterdamhaat zit echt heel erg diepquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
De Bijlmer kun je wegstrepen tegen Queen. Osdorp kun je wegstrepen tegen Brooklyn.
Maar goed. Oud Zuid <-> Manhattan
En al die kut buitenlanders overal. Dat is ook het probleem van Amsterdam. Zeker van Amsterdam. Al die kut buitenlanders die naar Amsterdam komen om te blowenquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:20 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik vond de gemiddelde New Yorker erg behulpzaam.
Ik heb van die zogenaamde arrogantie niet zoveel meegekregen, hoor.
En dat Amsterdam KUDT is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Juist. Het gaat om de mentaliteit en leefbaarheid.
Lelystad en Almere zijn een en al kut en dat zijn nou ook geen grote stedenquote:
Joh, die zitten allemaal rond De Wallen, heb je amper last van.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
En al die kut buitenlanders overal. Dat is ook het probleem van Amsterdam. Zeker van Amsterdam. Al die kut buitenlanders die naar Amsterdam komen om te blowen
Afknappen op NYC vanwege criminaliteit, is wel volstrekt onterecht. Dat bestaat bijna niet meer. Veiligste stad waar ik heb rondgelopen. Veiliger en relaxter dan een SF, Londen, Amsterdam of Washington.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:21 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Harlem is juist opgeknapt het afgelopen decennium.
Typisch ook dat toeristen altijd zeiken over die stukken terwijl Amsterdammers er nooit komenquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Joh, die zitten allemaal rond De Wallen, heb je amper last van.
Ik moet hier nog heen, als ik weer bij mijn pa in Amerika zit gaan we naar Vancouver. Het klinkt heel mooi :3quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Mooiste stad waar ik ooit ben geweest is trouwens met afstand Vancouver.
Of Rembrandtplein.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Typisch ook dat toeristen altijd zeiken over die stukken terwijl Amsterdammers er nooit komenWat moet je ook in godsnaam op het Damrak en dergelijke.
Ik erger me ook vooral aan die buitenlanders als ik naar Paradiso of de Melkweg ga. Die constante joint-lucht overal en dan het lopen over de dam ofzo als ik er naartoe gaquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Typisch ook dat toeristen altijd zeiken over die stukken terwijl Amsterdammers er nooit komenWat moet je ook in godsnaam op het Damrak en dergelijke.
Ohja, daar was ik ook geweest, toch plaats ik Wenen denk ik boven Rome al heeft Rome wel een prima sfeertjequote:Op dinsdag 10 december 2013 00:24 schreef Tchock het volgende:
Mooiste stad die ik ken is RomeWeergaloos.
Romequote:Op dinsdag 10 december 2013 00:24 schreef Tchock het volgende:
Mooiste stad die ik ken is RomeWeergaloos.
De mijne Istanbul,quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Siennaquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Florence is sowieso mooier. Sienna en Lucca ook
Rome is mooi, maar net als A'dam, voor een lang weekend.
Florence is pas een kutstadquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Een week was er prima te doen (tweemaal zelfs)quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens. Florence vond ik helemaal niet heel boeiend. Sienna en Lucca nooit geweest. In elk geval kan ik me wéken vermaken in Rome. Het is dat ik totaal niet weet wat ik er moet doen anders zou ik er zo gaan wonen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Vancouverquote:
Volgens mij ben jij zo'n koning. Jouw favoriete steden, muziek en vast ook vrouwen komen overeen met de mijnequote:Op dinsdag 10 december 2013 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Waarom pakken we niet een keer de auto naar zo'n stad?quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:26 schreef meowingtons het volgende:
Ik wil nog steeds een keer naar Kopenhagen, lijkt me een prachtige stad
Ga godverdomme je rijbewijs dan halen, dan hoef ik niet alles te rijden. Ik wil best het meerendeels rijden, maar af en toe rust is ook wel fijnquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom pakken we niet een keer de auto naar zo'n stad?Paar uur rijden maar. Bier achterin en een flesje appelsap voor jou en gaan.
Ben wel benieuwd dan. Ben al een paar keer in Florence geweest en het is geweldig. Een openluchtmuseum zonder de torenhoge prijzen en criminaliteit van een wereldstad. Honderden musea. Love it.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Florence is pas een kutstad
Moody, je valt me tegen.
Kopenhagen is zeker leukquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:26 schreef meowingtons het volgende:
Ik wil nog steeds een keer naar Kopenhagen, lijkt me een prachtige stad
Florence ook kut, vanwege toerisme en uitmelkerijquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd dan. Ben al een paar keer in Florence geweest en het is geweldig. Een openluchtmuseum zonder de torenhoge prijzen en criminaliteit van een wereldstad. Honderden musea. Love it.
Ohja Stockholm wil ik ook nog graag heenquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kopenhagen is zeker leuk
Ik wil ook nog graag naar Zweden, Goteburg of Stockholm
Londen Legoland, daar ben ik wel geweest jaquote:
quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij zo'n koning. Jouw favoriete steden, muziek en vast ook vrouwen komen overeen met de mijne
Tokio
Vancouver
Londen![]()
Maxi
We gingen toch met zijn allen naar zo'n oostblok festival?quote:
Vond het echt een rotstad. Hartstikke leuk om te zijn, maar meer uit een soort fascinatie. Droevige grijze bende, maar op zijn eigen manier wel heel charmant. Zou er niet snel 's nachts over straat gaan, en dan heb ik het eigenlijk niet eens over een specifiek deel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:29 schreef DO2 het volgende:
Oh, Berlijn is trouwens ook zeer de moeite waard.
Ik ben daar nog nooit geweestquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:29 schreef DO2 het volgende:
Oh, Berlijn is trouwens ook zeer de moeite waard.
Roep even als je het eind van de regenboog gevonden hebt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:28 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ga godverdomme je rijbewijs dan halen, dan hoef ik niet alles te rijden. Ik wil best het meerendeels rijden, maar af en toe rust is ook wel fijn
Sowieso. En Raalte.quote:
Nouja we doen het wel ooitquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Roep even als je het eind van de regenboog gevonden hebt.
[..]
Sowieso. En Raalte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaaa, dansen! dansen!
Meen je dat nou? Ik heb daar echt mijn ogen uitgekeken. En me ook nooit onveilig gevoeld, ofzo.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vond het echt een rotstad. Hartstikke leuk om te zijn, maar meer uit een soort fascinatie. Droevige grijze bende, maar op zijn eigen manier wel heel charmant. Zou er niet snel 's nachts over straat gaan, en dan heb ik het eigenlijk niet eens over een specifiek deel.
Ik was telkens enthousiast hoor. Ik weet niet hoe jij polstquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Animo polsende moest ik in mijn uppie gaan
Ik heb ook mijn ogen uitgekeken, want de straten en U-bahn en clubs zijn echt geweldig. Maar toch altijd het idee dat ik door een soort distopische game liep, of zoquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:32 schreef DO2 het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik heb daar echt mijn ogen uitgekeken. En me ook nooit onveilig gevoeld, ofzo.
Ik wilde jullie net feliciteren met het feit dat het zo lang over steden als Berlijn en NYC ging zonder dat het woord 'hipster' viel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:33 schreef Norrage het volgende:
Berlijn is wel hipster-heaven natuurlijk
Noorwegen is het mooiste land waar ik geweest ben.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:35 schreef Moody het volgende:
Oslo is ook prachtig BTW. En rete-gemoedelijk voor een hoofdstad.
In Polen is toch ook zo'n bekend festival?quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:37 schreef Moody het volgende:
Welk Oostblok festival gaan we doen dan?
Niet zelf geweest, maar van mijn ouders gehoord dat het wel heel mooi en leuk is maar wel éxtreem commercieel. En omdat het heel klein is is er ook weinig wat niet zo is in de hele stad.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:37 schreef DO2 het volgende:
Venetie schijnt ook erg mooi te zijn. Iemand daar ervaringen mee?
Ja, da's natuurlijk wel een minpunt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Venetie is prachtig, je moet wel door al die toeristische meuk heenkijken.
Ik hoor altijd dat het leuk is voor een dag of 2, het trekt mij ook niet echtquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:37 schreef DO2 het volgende:
Venetie schijnt ook erg mooi te zijn. Iemand daar ervaringen mee?
In 1 dag heb je het gezien hoor, als je niet te lang in de musea blijft hangen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:39 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ik hoor altijd dat het leuk is voor een dag of 2, het trekt mij ook niet echt
quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Sziget bedoel je denk ik. Dat is in Hongarije. Schijnt wel uber te zijn.
Dat is nogal een voorbarige conclusie, maar goed, het is natuurlijk ook niet zo heel groot. Wonen net zo veel mensen als in Utrecht maar dan allemaal bovenop elkaar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:40 schreef DO2 het volgende:
Als ik naar de plaatjes kijk op google zie ik ook telkens dezelfde gebouwen voorbij komen.
Dus er is vast niet zo heel veel te zien in Venetie.
Lijkt me ook leuk, ja. Een paar weken pokeren, daar. Houd ik er misschien nog wat geld aan over ook.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:40 schreef Norrage het volgende:
Stiekem is Las Vegas het coolst natuurlijk
Wie weet ooit in een eurotripje ofzo, maar ik hoef er niet noodzakelijk heenquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:41 schreef Moody het volgende:
[..]
In 1 dag heb je het gezien hoor, als je niet te lang in de musea blijft hangen.
Wel een stad die je moet gezien hebben. Een grote gouden massa gebouwd op het water.
Zeker doen. Geweldige stad.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:42 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik moet echt eens naar Istanbul. Die stad staat stijf bovenaan.
Ook geweest en idd geweldig. Je moet wel naar het Aziatische deel, dat is gezelliger en "Turkser" dan het Europese deel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:42 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik moet echt eens naar Istanbul. Die stad staat stijf bovenaan.
Het was meer een voorzichtige veronderstelling.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is nogal een voorbarige conclusie, maar goed, het is natuurlijk ook niet zo heel groot. Wonen net zo veel mensen als in Utrecht maar dan allemaal bovenop elkaar.
Edit: die laatste zin is zo pijnlijk niet waar zie ik nu
Stap 1, wees 21quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:43 schreef Tchock het volgende:
Bovenaan mijn lijst staat 'Europa uit'
Nou ja, in het Venetië wat iedereen kent wonen ongeveer 60.000 mensen. Echt heel klein dus.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:44 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het was meer een voorzichtige veronderstelling.
I'm doing the matchquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Paar weken pokeren
De inleg per tafel begint meestal bij $500. Do the match
Ik weet het. Baantje vinden en sparen. En wachten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:44 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Stap 1, wees 21
Stap 2, ga mee naar Amerika
quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Paar weken pokeren
quote:
Ik had het er net met Tchock over, ik wilde ze wel live zien, maar dit is zo disco, gadverdammequote:Op dinsdag 10 december 2013 00:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Is de nieuwe Broken Bells al de revue gepasseerd?
Best wel redelijk matig. Had zomaar een nummer van de Bee Gees kunnen zijn.
Gast donder op met je muziekquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Is de nieuwe Broken Bells al de revue gepasseerd?
Best wel redelijk matig. Had zomaar een nummer van de Bee Gees kunnen zijn.
Dat maakt die stad juist zo bijzonder. Dat het eigenlijk 2 steden in 1 zijn. Ik heb overigens geen echte voorkeur.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Ook geweest en idd geweldig. Je moet wel naar het Aziatische deel, dat is gezelliger en "Turkser" dan het Europese deel.
Nee joh... Je kan je al voor 100 dollar inkopen op de goedkope tafels.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Paar weken pokeren
"al"quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:47 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nee joh... Je kan je al voor 100 dollar inkopen op de goedkope tafels.
En voor 500 dollar wil ik het ook best doen.
Als we zo gaan beginnen dan ga ik iets zeggen met een 4 en een 1.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gast donder op met je muziekDit is het stedentopic ja.
Dit disco??quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:46 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ik had het er net met Tchock over, ik wilde ze wel live zien, maar dit is zo disco, gadverdamme
Da's wel minimaal, hoor. Hier moet je je ook voor minimaal 100 euro inkopen.quote:
Rustig maar, was een grapje.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als we zo gaan beginnen dan ga ik iets zeggen met een 4 en een 1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rustig maar, was een grapje.
Trouwens leute, Broken Bells klinkt zo bekend maar ik weet echt niet waar ik ze van moet kennenIemand een idee?
Danger MouseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik heb al aardig wat ervaring opgedaan.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Je gaat elke avond $500 inleggen als broekie? Dure vakantie
Er zitten zoveel disco invloeden in, daar gaat het om. Dit is geen Broken Bells, ik moet hier van huilenquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit disco??alles wordt bijna disco genoemd tegenwoordig..
In ieder geval: klinkt lekker
Je kent ze van The Shins en Danger Mousequote:Op dinsdag 10 december 2013 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trouwens leute, Broken Bells klinkt zo bekend maar ik weet echt niet waar ik ze van moet kennenIemand een idee?
[..]
PEC?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Danger Mouse en The Shins zangerdudeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaaa, dansen! dansen!
quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ooohhh tuurlijk met James Mercer*geluid van vallende kwartjes overstemt post*
Werkt altijd.quote:
Wat moet het zijn dam? Vorige album ging ook alle kanten op...quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:50 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Er zitten zoveel disco invloeden in, daar gaat het om. Dit is geen Broken Bells, ik moet hier van huilen
Ook voor flink geld? Dat is anders he.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:50 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik heb al aardig wat ervaring opgedaan.
Eigen schuld. Als je uit de omgeving van Oss komt ben je voor TOP.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik krijg al weken voetbalcomebacks. Mooi leven als PSV'er.
FC Oss. R.I.P. TOP.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eigen schuld. Als je uit de omgeving van Oss komt ben je voor TOP.
Jij bent er zeker zo een die dan zegt dat 'de derby sowieso niet echt leefde.'quote:
Mijn Amsterdamse vrienden lopen zich te verkneuteren dat PEC en PSV het samen het slechtst doen van de Eredivisie.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik krijg al weken voetbalcomebacks. Mooi leven als PSV'er.
Oh nee, absoluut niet. Het leefde gigantisch. Maar GAE was gewoon op elk vlak beter en PEC slaat voor de zoveelste keer de afgelopen maanden een enorm modderfiguur. Hoe dat toepasbaar is in een discussie ontgaat me gewoon.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die dan zegt dat 'de derby sowieso niet echt leefde.'
Heerlijk genieten.
Zou een absolute schande zijn als hij het niet haalt. En dan moet ook meteen het hele bestuur weg.quote:
Dat ook.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou een absolute schande zijn als hij het niet haalt. En dan moet ook meteen het hele bestuur weg.
Grote nederlagen zijn altijd toepasbaar. Zeker als het een beetje recent is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh nee, absoluut niet. Het leefde gigantisch. Maar GAE was gewoon op elk vlak beter en PEC slaat voor de zoveelste keer de afgelopen maanden een enorm modderfiguur. Hoe dat toepasbaar is in een discussie ontgaat me gewoon.
Niet de schuld van Cocu. Alleen met Toivonen heeft ie ontzettend geblunderd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat ook.
Maar al die miljoenen pompen en dan niets presteren. De trainer van Groningen zou al ontslagen zijn.
Ja, ik ga vrij regelmatig naar het HC om te pokeren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Ook voor flink geld? Dat is anders he.
Heb ook vaak gepokerd, ook een paar keer in Holland Casino. Maar als het om flinke knaken gaat, hebben mensen met flappen in overschot vaak het voordeel.
Nou ja, grote mond. Punt is gewoon dat Eagles 3 van de vorige 33 ontmoetingen gewonnen had, dus er heerste een beetje een onterechte stemming dat het niet al te lastig ging worden. Over het algemeen hebben PEC-fans geen hoge pet op van de Eagles tegenwoordig. Neemt niet weg dat ze/we er dolgraag hadden gewonnen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Grote nederlagen zijn altijd toepasbaar. Zeker als het een beetje recent is.
Persoonlijk ben ik redelijk neutraal over PEC en GAE, maar omdat ze in Zwolle een beetje een grote mond kregen vond ik de overwinning voor GAE wel lekker.
Het levert wel wat op, ja. Maar je wordt er niet rijk van,quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Zeg nou gewoon dat je goed kan pokeren
Levert het nog flink geld op?
Ik denk oprecht dat Vitesse dan nog steeds gewonnen had.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Klopt wel. Ook deels pech. Als Vitesse rood had gekregen, hadden ze 3-1 of 4-1 gewonnen
Cijferjournalistiek. Het rommelt aan alle kanten en ze moeten bij PSV gewoon beseffen dat er dit jaar helemaal niets gewonnen wordt, afgezien misschien van de play-offs voor Europees voetbal. En daar verandert niets aan als je Cocu ontslaat behalve dat zijn trainerscarrière een enorme dreun oploopt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat ook.
Maar al die miljoenen pompen en dan niets presteren. De trainer van Groningen zou al ontslagen zijn.
Weet je wat het probleem een beetje is. Het bestuur heeft gewoon te veel puin moeten ruimen. Vandaag las ik weer dit stukje van Van Raaij:quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou een absolute schande zijn als hij het niet haalt. En dan moet ook meteen het hele bestuur weg.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar het is wel dankzij zijn beleid dat PSV uiteindelijk moest aankloppen bij de gemeente. Volgens mij is het imago van de club nog nooit zo kut geweest als de afgelopen seizoenen. Vorig seizoen was heel naar qua uitstraling, en dit jaar is het meelijwekkend. Meh.quote:"Het voetbal moet centraal staan en de financiën moeten eraan gerelateerd worden. En niet andersom", zegt Van Raaij in gesprek met 040TV. "De corebusiness is voetbal en niet het verkopen van grond en spelers. Als voetbalclub moet je zorgen dat het kapitaal op het veld staat."
Gelukkig is dit topic snel vol, anders zaten we heel lang met deze TT.quote:Op maandag 9 december 2013 23:33 schreef Tchock het volgende:
Ik wist echt geen goede TT dus heb maar het album gedaan dat ik toevallig aan had staan. Is overigens niet echt noemenswaardig.
[ afbeelding ]
Ze moeten 'm ook niet ontslaan. Gewoon doorgaan.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat Vitesse dan nog steeds gewonnen had.
[..]
Cijferjournalistiek. Het rommelt aan alle kanten en ze moeten bij PSV gewoon beseffen dat er dit jaar helemaal niets gewonnen wordt, afgezien misschien van de play-offs voor Europees voetbal. En daar verandert niets aan als je Cocu ontslaat behalve dat ziejn trainerscarrière een enorme dreun oploopt.
Ja, eens. En dan die intens droevige persconferentie over het rapport van o.a. Waterreus en Van Bommel waar alleen maar werd ingedektquote:Op dinsdag 10 december 2013 01:06 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem een beetje is. Het bestuur heeft gewoon te veel puin moeten ruimen. Vandaag las ik weer dit stukje van Van Raaij:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar het is wel dankzij zijn beleid dat PSV uiteindelijk moest aankloppen bij de gemeente. Volgens mij is het imago van de club nog nooit zo kut geweest als de afgelopen seizoenen. Vorig seizoen was heel naar qua uitstraling, en dit jaar is het meelijwekkend. Meh.
Keulen vind ik niets aan, ook al woon ik er in de buurt. Al zijn er ergere steden, bijv. Frankfurt. Dan vind ik mijn eigen Bonn toch veel mooier.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je in Maastricht woont, ga je naar Keulen, Antwerpen of Parijs
Keulen is toch veel mooier dan Bonn?quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Keulen vind ik niets aan, ook al woon ik er in de buurt. Al zijn er ergere steden, bijv. Frankfurt. Dan vind ik mijn eigen Bonn toch veel mooier.
Ik word vooral ziek van de ontzettende ambiguïteit in de doelstellingen. Ze zetten er een hondsjonge ploeg neer, mompelen wat over opbouwjaren (refereren dan beetje aan Ajax, terwijl die jeugdopleiding structureel gewoon veel en veel beter in elkaar zit), maar ondertussen krijg je dan weer van die onzinnige uitspraken als: 'Wij zijn PSV, wij moeten ieder jaar meedoen om de landstitel.'quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, eens. En dan die intens droevige persconferentie over het rapport van o.a. Waterreus en Van Bommel waar alleen maar werd ingedekt![]()
Lijkt me gigantisch pijnlijk om het bestuur van je club het zo naar de afgrond te zien brengen.
Bonn is ook mooi hoor. Oude hoofdstad. Kleine stad, veel historie.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Keulen is toch veel mooier dan Bonn?
Is veel mooier dan ik dacht, ik was er tot een paar maand geleden nog niet geweest.quote:
Sowieso het woord van de dag; ambiguïteitquote:Op dinsdag 10 december 2013 01:10 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik word vooral ziek van de ontzettende ambiguïteit in de doelstellingen. Ze zetten er een hondsjonge ploeg neer, mompelen wat over opbouwjaren (refereren dan beetje aan Ajax, terwijl die jeugdopleiding structureel gewoon veel en veel beter in elkaar zit), maar ondertussen krijg je dan weer van die onzinnige uitspraken als: 'Wij zijn PSV, wij moeten ieder jaar meedoen om de landstitel.'
Gewoon stuurloze, halfbakken teringzooi.
Ja, precies. PSV voelt zich te goed om in de mond te nemen dat er gewoon een jaar opgebouwd moet worden en waarschijnlijk nog meer.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:10 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik word vooral ziek van de ontzettende ambiguïteit in de doelstellingen. Ze zetten er een hondsjonge ploeg neer, mompelen wat over opbouwjaren (refereren dan beetje aan Ajax, terwijl die jeugdopleiding structureel gewoon veel en veel beter in elkaar zit), maar ondertussen krijg je dan weer van die onzinnige uitspraken als: 'Wij zijn PSV, wij moeten ieder jaar meedoen om de landstitel.'
Gewoon stuurloze, halfbakken teringzooi.
Welke delen ben je geweest? East is bijvoorbeeld weer heel anders dan West.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is veel mooier dan ik dacht, ik was er tot een paar maand geleden nog niet geweest.
Ik ben er een keer geweest, maar het is allemaal niet echt blijven hangen. Keulen heeft een betere indruk achtergelaten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Bonn is ook mooi hoor. Oude hoofdstad. Kleine stad, veel historie.
Trier is ook prachtig. Maar om Trier met Keulen of Bonn te vergelijken is hetzelfde als je A'dam of Utrecht met Deventer vergelijkt. Allemaal mooi, maar op een andere manier.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik ben er een keer geweest, maar het is allemaal niet echt blijven hangen. Keulen heeft een betere indruk achtergelaten.
Qua Duitse steden wint Trier natuurlijk altijd.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Trier is ook prachtig. Maar om Trier met Keulen of Bonn te vergelijken is hetzelfde als je A'dam of Utrecht met Deventer vergelijkt. Allemaal mooi, maar op een andere manier.
Misschien wordt mijn mening wel iets teveel gebaseerd op de godsgruwelijke Dom. Het centrum zelf vind ik ook niet heel bijzonder, al moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet vaak kom. Misschien had ik beter "leefbaarder" kunnen zeggen. In Bonn is alles gewoon nog op de fiets bereikbaar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Keulen is toch veel mooier dan Bonn?
Voornamelijk centrum, heb je nog tips? Ben nog van plan om zaterdag te gaan. Ik wil sowieso nog naar het Sherlock Holmes museum, moet daarnaast ook nog wat kerstinkopen doen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:12 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Welke delen ben je geweest? East is bijvoorbeeld weer heel anders dan West.
Hmm, dat zit rond Regent's Park, toch? Dan is het misschien wel aardig om daarna naar Camden te gaan en naar Primrose Hill, daar heb je een ontzettend tof uitzicht over Londen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voornamelijk centrum, heb je nog tips? Ben nog van plan om zaterdag te gaan. Ik wil sowieso nog naar het Sherlock Holmes museum, moet daarnaast ook nog wat kerstinkopen doen.
Scherp!quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:22 schreef Felagund het volgende:
We hebben de TT trouwens wel heel letterlijk genomen dit topic.
Niet ver vandaan idd, bedankt voor de tip. Blijf jij eigenlijk het hele jaar of vlieg je met kerst terug?quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:23 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hmm, dat zit rond Regent's Park, toch? Dan is het misschien wel aardig om daarna naar Camden te gaan en naar Primrose Hill, daar heb je een ontzettend tof uitzicht over Londen.
Ik vlieg terug voor de kerst. Had ook hier kunnen blijven, maar is natuurlijk een goede mogelijkheid om weer even vrienden en familie te zien in NL. Jij?quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet ver vandaan idd, bedankt voor de tip. Blijf jij eigenlijk het hele jaar of vlieg je met kerst terug?
Het is -altijd- tijd voor Radioheadquote:
Dat laatste, denk ik, want ik heb ze nog niet live gezien. Het album is gewoon lekkerquote:Op dinsdag 10 december 2013 01:25 schreef Felagund het volgende:
Ik vind dat album van Wooden Shjips waar Norrage lyrisch over is wel aardig, maar niet heel bijzonder. Of was het vooral een goede liveband?
nietquote:Op dinsdag 10 december 2013 01:16 schreef Moody het volgende:
Mooie stad hoor. Je fiets is er ook veilig.
Awesome!quote:Flying Lotus Finishing New Album
In late November, Flying Lotus tweeted, "So excited for u all to hear this. Alllllmost done." As it turns out, he was probably referring to his next Flying Lotus album. Today, in a Twitter Q&A session, he said the LP has a tracklist, a title, and it's "almost ready for mixing".
He said the album has more of a "jazz feel", that he's in the process of scoring a film, and he's been working with jazz legend Herbie Hancock. Also, his current favorite artist is Freddie Mercury.
http://pitchfork.com/news/53181-flying-lotus-finishing-new-album/
Wat hebben die lui eigenlijk gepresteerd dat ze 42 euro plus servicekosten durven te vragen voor een kaartje?quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:53 schreef Norrage het volgende:
Editors naar Tivoli. En je kan de kaarten alleen krijgen door voor de deur te gaan liggen bij Plato![]()
Geniaal
Een aardig debuut en een niet-verkeerde tweede plaat. Hopeloos overtrokken band naar mijn mening.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:54 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat hebben die lui eigenlijk gepresteerd dat ze 42 euro plus servicekosten durven te vragen voor een kaartje?
Ik vond café Weemoed altijd wel leuk in Tilburg. Voor de rest niet echt aan mij besteed, al is de 013 natuurlijk een hartstikke tof poppodium.quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:00 schreef brooklyndodger het volgende:
Hey stedendiscussie ik ben net weer wakker en ik ben een blijf een trotse (semi)-Tilburger.
Mist gelukkig het gejaagde van Amsterdam, de hipheid van Utrecht maar is eigenlijk gewoon een groot dorp waar alles is wat je eigenlijk nodig heb(prima kroegen, een van de beste concertzalen van Nederland en een hoop kleine podia).
En het is spuuglelijk maar ach welke stad is dat niet(ohwee wie nu Amsterdam zegt)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dan is 40 euro nog niks."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Davequote:Op dinsdag 10 december 2013 10:01 schreef MCH het volgende:
Ik ben afgelopen weekend bij The Kik geweest wat iedereen natuurlijk een verschrikkelijke kutband vindt met een frontman die ze niet kunnen uitstaan maar ik vond het prachtig. Ze deden namelijk een show over de nederbiet. Zaal vol babyboomers en tussen de liedjes door vertelde Dave op komische wijze het verhaal van de nederbiet. Held Armand was er ook nog. 12,50 euro was ik kwijt.
Dat komt ook nog in Utrecht. Moet ook maar heen denk ikquote:Op dinsdag 10 december 2013 10:01 schreef MCH het volgende:
Ik ben afgelopen weekend bij The Kik geweest wat iedereen natuurlijk een verschrikkelijke kutband vindt met een frontman die ze niet kunnen uitstaan maar ik vond het prachtig. Ze deden namelijk een show over de nederbiet. Zaal vol babyboomers en tussen de liedjes door vertelde Dave op komische wijze het verhaal van de nederbiet. Held Armand was er ook nog. 12,50 euro was ik kwijt.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:57 schreef Norrage het volgende:
Er zijn steeds mensen die vinden dat ze groter zijn dan Arcade FireIn Nederland zijn ze ook groter dan Arcade Fire, zie maar hoe vaak ze gedraaid worden op 3FM.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dan is 40 euro nog niks.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ze deden maar twee eigen nummers.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:18 schreef Felagund het volgende:
Ik vind The Kik wel leuk, maar alleen voor een paar nummers. Ik kan er geen heel album achter elkaar van luisteren.
[..]
In Nederland zijn ze ook groter dan Arcade Fire, zie maar hoe vaak ze gedraaid worden op 3FM.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat komt ook nog in Utrecht. Moet ook maar heen denk ik
Paar jaar geleden deze ze al, toen nog als The Madd, iets vergelijkbaars op De Parade. Hadden ze ook gastzangers, sommige orgineel en sommige huidige. Zo deed Lucky Fonz een nummer van Q65 omdat dat de enige was die ze konden vinden die net zo beroerd engels zong als de orginele zanger (die al een poosje dood is)
Begin dit jaar uitgekomenquote:Op dinsdag 10 december 2013 10:28 schreef Norrage het volgende:
Hey die nieuwe Depeche Mode is best wel leuk. Ben totaal geen fan, (alhoewel dat vooral komt omdat ik ze niet ken...).
3 dagreizen lopenquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:07 schreef Kerftminister het volgende:
Heren, heb jullie hulp nodig.
Heb morgen een concert van Deltron 3030 in De Melkweg. Maar heb geen idee hoe er met vervoer te komen, hoe ver is het ongeveer lopen vanaf het station? Valt dat te doen, of wordt er aangeraden om met de bus ofzo te gaan?
Waar woon je?quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:07 schreef Kerftminister het volgende:
Heren, heb jullie hulp nodig.
Heb morgen een concert van Deltron 3030 in De Melkweg. Maar heb geen idee hoe er met vervoer te komen, hoe ver is het ongeveer lopen vanaf het station? Valt dat te doen, of wordt er aangeraden om met de bus ofzo te gaan?
Den Bosch, maar gaat meer vanaf Amsterdam Centraal tot De Melkweg zelf, lijkt niet zo ver op Google Maps, maar klopt dat? Moet namelijk inplannen hoe laat we daar vertrekken aangezien 23:38 de trein al vertrekt.quote:
Pak gewoon een tram van/naar Leidseplein. Volgens mij rijden 1, 2 en 5 sowieso vanaf CS.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Den Bosch, maar gaat meer vanaf Amsterdam Centraal tot De Melkweg zelf, lijkt niet zo ver op Google Maps, maar klopt dat? Moet namelijk inplannen hoe laat we daar vertrekken aangezien 23:38 de trein al vertrekt.
Yes ga ik doen, dankjewel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:20 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Pak gewoon een tram van/naar Leidseplein. Volgens mij rijden 1, 2 en 5 sowieso vanaf CS.
Toch is dat album van Shearwater niet zo enorm goed. Een beetje saaiig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:58 schreef methodmich het volgende:
Vandaag twee coverplaten gekocht. De ene is van Matthew Sweet & Susanna Hoffs, die deze keer de jaren tachtig onder handen nemen. De ander van het welbekende Shearwater. Die staat nu op, leuk om te horen hoe zij bekende nummers van onder andere Xiu Xiu, David Thomas Broughton en The Baptist Generals in een nieuw jasje steken.
Het is niet wereldschokkend, maar wel aardig om te horen hoe zij dat aanpakken, vind ik. Zeker omdat ze wel originele songs gekozen hebben.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Toch is dat album van Shearwater niet zo enorm goed. Een beetje saaiig.
Die heb ik vorig weekend gekocht. Toch wel weer leuk, zelfs een nummer als Free Falling wordt ineens aanhoorbaarquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:58 schreef methodmich het volgende:
Vandaag twee coverplaten gekocht. De ene is van Matthew Sweet & Susanna Hoffs, die deze keer de jaren tachtig onder handen nemen.
Haha, jij vindt de versie van Tom Petty zelf dus niet zo?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Die heb ik vorig weekend gekocht. Toch wel weer leuk, zelfs een nummer als Free Falling wordt ineens aanhoorbaar
Daar heb ik altijd al een enorme hekel aan gehadquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:34 schreef methodmich het volgende:
Haha, jij vindt de versie van Tom Petty zelf dus niet zo?
Okee, ben benieuwd. Moet hem nog luisteren, maar kom ik vandaag niet meer aan toe. Morgen dan maar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Daar heb ik altijd al een enorme hekel aan gehad
Van die coverplaat vind ik Girls Talk een van de betere trouwens, en Kid ook wel en zelfs They Don't Know, waar ik nogal huiverig voor was qua andere versie, valt erg mee. Our Lips Are Sealed vind ik iets minder geslaagd.
twitter:flyinglotus twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 18:09:11About to be 300k today probably. Zip file coming right up. reageer retweet
1. "Morning"quote:Last night (Nov. 25), Capitol Records head Dan McCarroll presided over approximately 100 or so people gathered in Studio A of the label’s legendary Los Angeles building to listen to Beck’s new album Morning Phase, scheduled for release this February. The follow-up to 2008’s Modern Guilt, Morning Phase is also Beck’s first for the iconic label, in line more with Capitol’s classic catalogue than its current pop moneymaker, Katy Perry.
For the album, Beck reunited the core players from his beloved 2002 album, Sea Change – Smokey Hormel, Justin Meldal-Johnson, Roger Joseph Manning Jr., Joey Waronker – with the inspiration of making something “coming out of a California tradition,” as he told Rolling Stone recently. “I’m hearing the Byrds, Crosby, Stills and Nash, Gram Parsons, Neil Young – the bigger idea of what that sound is to me.”
Listening to the playback of the album, what we heard was all of that and more. While Beck has been quick to dismiss the notion that the new album is a sequel to Sea Change, Morning Phase does strike a similar mood throughout, rich with multi-tracked harmonies and warm, detailed melodies.
It’s easy to imagine Morning Phase hitting a new generation with the same impact that Sea Change galvanized listeners more than a decade ago. It’s the sound of surviving that tumultuous heartbreak, and being able to look back on it with more fondness than regret, older, wiser and through the forgiving patina of time.
Opening song “Morning” sets the album’s deep, languid mood, with Beck intoning, “Woke up this morning/ From a long night in the storm,” over rich acoustic guitars and a patient rhythm.
The album is cloaked in a mood both rustic and luxurious, with an astounding attention to detail in the mix, an ideal soundtrack to Beck’s tales of “getting through that long, dark night of the soul – whatever you want to call it,” as he said in the same Rolling Stoneinterview. “These songs were about coming out of that – how thingsdo get better.”
Beck’s father, David Campbell, reprises his Sea Change role in handling brass and string arrangements on Morning Phase, most beautifully evident with the orchestral swells of the song “Wave,” which invokes thoughts of Bjork in its emotional intimacy.
While maintaining a consistent mood, Beck is still able to touch on a wide variety of sounds across Morning Phase. “Blackbird Chain” is the sort of breezy, mid-‘70s country-rock that once ruled the FM airwaves and album charts, while “Unforgiven” boasts heavy synths akin to UK alt-R&B crooner James Blake over a stark beat worthy ofPortishead. The grandeur of “Waking Light” even conjured images of classic Pink Floyd.
When Capitol Music Group CEO and chairman Steve Barnett announced that the album was over and introduced Beck himself to the audience, it felt abrupt, given the record’s relaxed and engaging atmosphere that leaves listeners genuinely craving more. Somehow, he was able to cram so much emotion and musical inspiration into a surprisingly economical collection. With Morning Phase, Beck makes every note count.
Ik snap deze tweet niet. Wat bedoelt ie?quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:42 schreef On het volgende:
twitter:flyinglotus twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 18:09:11About to be 300k today probably. Zip file coming right up. reageer retweet
Hij is momenteel een map aan het uploaden met allemaal (nog niet eerder uitgebracht) materiaal.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik snap deze tweet niet. Wat bedoelt ie?
twitter:
Tof! Ik las vandaag dat er binnenkort een nieuwe plaat van 'm uitkomt, maar ik neem aan dat die niet wordt bedoeld hier.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:31 schreef On het volgende:
[..]
Hij is momenteel een map aan het uploaden met allemaal (nog niet eerder uitgebracht) materiaal.twitter:
twitter:flyinglotus twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 21:34:47Ideas+drafts+loopshttp://t.co/BY11jufVDh reageer retweet
Nieuwe album wordt meer jazzy.twitter:flyinglotus twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 21:36:37ft...shabazzz palacesthundercatdj mehdibathsniki randaandreya trianaviktor vaughnearl sweatshirtmapei and yeezus reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
Heb weer eens lopen prutsen met jaarlijstjesHier te luistren:
top 2013, a playlist by Melchior Van Wessem on SpotifyLeuke lijst, Nor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
Heb weer eens lopen prutsen met jaarlijstjesHier te luistren:
top 2013, a playlist by Melchior Van Wessem on SpotifyDank. Die ga ik morgen eens luisterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vast nog een paar onbekende (of vergeten) pareltjes die ik spot
![]()
Shabazz Palaces, heten ze,quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:11 schreef brooklyndodger het volgende:
Shabbaz places mogen ook met een nieuw album komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |