abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134088492
Zwangerschap & geboorte

05 december: Sethiwe
05 december: P8 (papa)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox (meisje)
14 januari: Oksel (papa)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
13 mei: Ikina
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted
10 juni: JaleesaJoia
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry***

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
16 juli: Sunshine1982

3 augustus: Sugarsnap
***7 augustus: Mereltje & Forno***

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  maandag 9 december 2013 @ 18:50:02 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134088858
Over 11-12-'13 trouwens: dat is mijn uitgerekende datum. :s)
pi_134088954
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 18:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Wat een leuke datum O+
In life, every ending is a new beginning..
pi_134089052
O ja, da's wel een bijzondere datum om op uitgerekend te zijn. Of om op geboren te zijn!
pi_134089865
quote:
Over 11-12-'13 trouwens: dat is mijn uitgerekende datum. :)
Jamaar, jij bent toch pas net zwanger?? Jij hebt gisteren een skips gedaan

Hmz zal ik wel of niet met voorlopige datum erin gaan....
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 december 2013 @ 19:37:57 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_134090793
Ik moet me toch maar eens gaan inschrijven voor zwangerschapsgym/ yoga. De VK had me een bepaalde yogacursus hier aangeraden... maar pfff ik vind het toch een beetje zweverig overkomen als ik de site bekijk :')

Mensen die nog tips hebben?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_134091170
Wanneer moet je dat soort dingen eigenlijk gaan regelen?
Heb me nog zo weinig ingelezen en heb daar ook nog niet mn koppie naar staan :@
pi_134091711
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:37 schreef Chanty het volgende:
Ik moet me toch maar eens gaan inschrijven voor zwangerschapsgym/ yoga. De VK had me een bepaalde yogacursus hier aangeraden... maar pfff ik vind het toch een beetje zweverig overkomen als ik de site bekijk :')

Mensen die nog tips hebben?
Mijn yogajuf zei dat het enige verschil tussen zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga het feit is dat je bij yoga je ogen dicht doet.. Geen idee of het echt zo is hoor :) Ik vind yoga altijd wel fijn ontspannend, maar ik hoop wel dat mijn les nog wat actiever wordt want de vorige keer vond ik de oefeningen wat lauwtjes. Het ging bijvoorbeeld bij een oefening vooral om het bewust worden van je ademhaling en waar die zit etc, maar als je al ooit aan yoga hebt gedaan weet je dat al.
pi_134092394
Dat zou ik ook als yogajuf zeggen. :')
Zwangerschapsgym is vaak veel veelzijdiger.. En meer thema's.

Ik kan niets met het hele zweefteefgebeuren van veel yoga groepen.
En ik lees te vaak dat er foutieve dingen gemeld worden die puur bij de juf haar visie passen (maar dat is ook zo bij zwangerschapsgym)
pi_134092744
Hoe snel je een cursus moet regelen hangt af van hoe groot het aanbod is. Ik heb me na de echo met ruim 12 weken aangemeld. Toen nog voldoende plek. Cursus zwangerschapsyoga begint vrij vroeg in de zwangerschap (voor mij bij 22 weken, klaar met 35 weken; er vallen best wat weken tussenuit vandaar dat het zo lang duurt).

Bij de eerste zwangerschapsgym gedaan, maar dat is er in het dorp niet meer. Toen pas met 32 weken begonnen.

Insteek bij beide cursussen is volgens mij wel redelijk hetzelfde. Ervaringen delen, uitleg over bevalling/kraamperiode/etc. en wat oefeningen doen. Pas bij de gym na de bevalling was het echt actie :).

Morgen controle bij de vk. Toch wel flink nerveus om of het kindje het nog wel doet :@. Ondertussen wel iets dat lijkt op een beginnend buikje en sinds kort wat minder moe. Maar nu weer tijd om na te denken...bweh. Vertrouwen is er nog niet echt, maar ondertussen is m'n man al wel de werkkamer aan het slopen.
pi_134093061
Dat hele gym en yoga clubjes gedoe is niets voor mij. :@
Ik koos gewoon iets nog veel zweverigers uit, haptonomie. Vandaag hadden we lesje twee en heeft mijn man weer een paar heerlijke oefeningen geleerd om mij te helpen ontspannen en om tijdens de bevalling ruimte te maken voor de babies. O+ En nu fingers crossed dat manlief de oefeningen vaak gaat oefenen. :)

En ze waarschuwde me ook nog even voor het feit dat vorige bevalling vrij snel ging. Van eerste wee tot geboren in 4 uur. Ik moet er niet aan denken dat de babies in de auto geboren worden. Wel een puntje om te bespreken bij de volgende afspraak met de gyn.
pi_134093286
quote:
Mooie datum. O+

Gek om te zien dat van de eerste drie in de lijst niet bekend is (openbaar) wat het wordt. Ben opeens heel nieuwsgierig, dus Sethiwe en Skips, deze week hoor! :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134093589
Ja skips je hebt een hele mooie uitgerekende datum, lijkt me wel iets om dan te bevallen ;). Ga jij er ook voor dan?

Ik weet ook echt niet wat het word, word ook steeds nieuwsgieriger.
pi_134093794
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:31 schreef Sethiwe het volgende:

Ik weet ook echt niet wat het word, word ook steeds nieuwsgieriger.
Zo knap vind ik dat als je kunt wachten!
Ik ben zo nieuwsgierig dat ik niet kan wachten. Ik denk trouwens dat jij een meisje krijgt :Y

Ik voelde gisteravond gedraai en geschop in mijn buik O+ :D
pi_134093816
Momo nog een :* voor jou. Wat sneu van je poes

Nikki ben je de dag een beetje doorgekomen?

*O* voor alle nieuwe zwangere, alle mijlpalen en stickers

Fazzoletti welkom terug, fijn dat je een goede vakantie heb gehad. Ben benieuwd naar je echo :)

chanty wat vervelend die hoofdpijn. Wel fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad! Gefeliciteerd met jullie jubileum!
Ik wilde eerst naar zwangerschapsgym maar ben ivm bekkenklachten elke week naar een zwanger en fit cursus geweest die door mijn bekkentherapeut werd gegeven.

kursor succes morgen bij de vk ^O^ hopelijk kan je na morgen wat meer vertrouwen hebben in je lichaam en je kleintje

11-12-13 is idd wel een hele mooie datum O+ En ik ben ook wel heel benieuwd naar wat het gaat worden bij jullie!

Ik denk dat ik vanaf volgende week de boodschappen maar online ga bestellen. Ik dacht dat mijn bekken uit elkaar zou vallen toen ik van winkel naar winkel aan het slenteren was vandaag.
Morgen naar de vk en daarna klossen halen ik ben bijna een LLM'er :o
  maandag 9 december 2013 @ 20:51:31 #16
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134094631
Huuuuuu, ik was druk bezig met een veiling voor een e-reader voor bijna niets.. Biedt iemand per ongeluk ¤2750 in plaats van ¤27,50. Nou heb ik niet meer kunnen bieden, want de veilingmeesters konden er niets aan veranderen. Ik zag mezelf al heerlijk liggen lezen tijdens m'n bevallingsverlof. En nu zijn m'n hormonen helemaal van streek en teleurgesteld. :'( :')

--

Hihi, voor mij maakt het niet uit wanneer ik beval. 11-12-'13 is wel mooi natuurlijk. Kix wordt wel steeds 'ongeduldiger', die kijkt er echt naar uit. Ik ook hoor, maar ben ook nog niet klaar met het zwanger zijn.

--

Kursor, succes morgen! :*

--

En GM, klopt.. Die 'Skips' was net pas.. Maar het gaat zo snel!
pi_134094716
Ja ging goed Ikke. Ik na even een half uurtje acclimatiseren was ik wel weer oké en heb ik nog wel de 9,5 uur werken gehaald vandaag. :)

Voor de geïnteresseerden... er komt een programma over bevallingen op rtl8. Geen vaste tijd maar elke avond na de film. Ik ben stiekem wel benieuwd. Ik zag in het voorstukje al een paar verse beebjes langskomen. O+ Geen idee of het programma echt wat is maar ik ga in ieder geval even kijken.
  maandag 9 december 2013 @ 20:55:58 #18
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_134094884
GotC, over de zorgkeuze van Hema, ik heb het nagezocht natuurlijk. Alle zorgaanbieders waar ik gebruik van wil maken, heeft een contract met Hema/Menzis. Maar bedankt voor de waarschuwing!
pi_134095243
Oooh mijn pa belde net, of de kleine al gegroeid was, hoe t met mij was, en vervolgens, dat hij zeker weet dat het een jongetje is, hij heeft al een naam, en hij gaat een grasveld maken in de tuin en een voetbalshirt kopen.. En ik zat snif snif op de bank, mijn grote ruwe stoere papa O+
S. 2014
J. 2016
pi_134095259
pfff 9.5 uur gewerkt!! Waar haal jij al die energie toch vandaag Nikki?
Bedoel je dat "ik word moeder" op rtl8?? Straks ook maar eens kijken, wel met zakdoekjes in de buurt, want als ik verse baby's zie gaan de sluizen open :+
  maandag 9 december 2013 @ 21:15:01 #21
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_134095760
Hier alles goed, kleine is 39cm en 1400gram. Kinderkamer is ook opgehaald en opgebouwd, aankomend Weekend nog een wandje van piepschuim voorzien (lees: isoleren, want koude wand onder schuin dak) en dan weer behangen en schilderen.

Maar de kommode, bed en klerenkast staan :) vloerbedekking ligt erin, das toch net ff iets aangenamer dan de PVC vloer die eronder ligt.

Nu de kleren (kleertjes) wassen en dan kunnen die de kast in ipv. overal in plastic zakken te liggen :P
pi_134097239
Voor die dames die geen yoga of suffe klasjes willen is Mom in Balance misschien iets?
Hier in Den Haag/Scheveningen doen ze bij okay weer bijv. oefeningen enz op het strand; in de regel buiten, het is wel echt actief, gericht op fit zijn/blijven en met de informatie die je mag verwachten van een zwangerschapscursus.

De dames die ik erover gesproken heb waren allemaal heel enthousiast. Ze hebben locaties door heel nl verspreid.

http://www.mominbalance.nl/
:)
pi_134097593
Ik ga dit keer helemaal niks doen :P. Al klinkt dit wel leuk mignonne!
Eerste keer ook een zwangerfit cursus gedaan. Hoopte op een leuke groep en flink actief. Bleek een stom groepje van 3 klagers te zijn. En t was nauwelijks actief.. Nu heb ik t gewoon al druk genoeg met mn dreumes.
Oh en de puflessen.heb ik ook niet gebruikt, mijn lijf nam t gewoon over.

Ik wil dit keer wel mn buik op laten schilderen <3
  maandag 9 december 2013 @ 21:50:37 #24
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134097598
Mom in balance hoor ik ook overal positieve verhalen over. Alleen voor mij huidige toestand is het te actief :')

Ontdekte dat er hier wel een speciale cursus is voor vrouwen die zwanger zijn van hun tweede, derde etc. kind. Daar moet ik nog eens achteraan gaan!
Oude (on)bekende.
pi_134098127
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:50 schreef Kwisted het volgende:
Ik ga dit keer helemaal niks doen :P. Al klinkt dit wel leuk mignonne!
Eerste keer ook een zwangerfit cursus gedaan. Hoopte op een leuke groep en flink actief. Bleek een stom groepje van 3 klagers te zijn. En t was nauwelijks actief.. Nu heb ik t gewoon al druk genoeg met mn dreumes.
Oh en de puflessen.heb ik ook niet gebruikt, mijn lijf nam t gewoon over.

Ik wil dit keer wel mn buik op laten schilderen <3
:D Je omschrijft het erg leuk!
Ik heb deze keer ook niets gedaan aan gymclubjes maar maak me nu opeens zorgen over of ik de ademhaling nog wel goed weet enz. :')
Iemand nog een goed Youtube tip daarvoor of zo?

Oh en *O* ik heb VERLOF!
Echt heerlijk!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134098644
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:03 schreef ikke_84 het volgende:
pfff 9.5 uur gewerkt!! Waar haal jij al die energie toch vandaag Nikki?
Bedoel je dat "ik word moeder" op rtl8?? Straks ook maar eens kijken, wel met zakdoekjes in de buurt, want als ik verse baby's zie gaan de sluizen open :+
Ja dat programma bedoel ik. :)

En werken... tja het is mijn hobby, ik kan niet zonder. Maar toch tel ik ditkeer weken af. ;) Na deze week hopelijk nog 9 weken al weet ik nog niet of ik dat ga trekken.

Flower verlof! *O*
pi_134098661
Lesje twee net gehad en die was al beter dan de vorige. Ook oefeningen om om te gaan met pijntjes e.d., dus dat vind ik wel gewoon praktisch. Er wordt hier ook een informatiecursus gegeven zonder oefeningen volgens mij, met elke 'les' een gastspreker zoals een lactatiekundige of een verpleegkundige van de kraamafdeling. Misschien is zoiets ook iets voor sommige dames?
  maandag 9 december 2013 @ 22:21:25 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134099412
Ik doe gym, en dat vind ik erg leuk en weinig zweverig. Ik ben het alleen niet helemaal eens met de "het is nu eenmaal naar, dus even doorbijten en dan is het achter de rug"-insteek van de cursus. Ik doe ook hypnobirthing. Dat is mij eigenlijk te zweverig (ik ben ook blij dat de cursus bijna is afgelopen :@) maar helpt me wel heel erg goed om de bevalling positief tegemoet te zien als iets moois wat ons te wachten staat, ipv iets vervelends wat ons gaat overkomen. We leren daar ook goed na te denken over onze eigen wensen rondom de bevalling en deze te verwoorden.
De combinatie van beiden vind ik voor mij werken, hopelijk denk ik daar na de bevalling ook zo over ;).
KuikenGuppy
  maandag 9 december 2013 @ 22:22:48 #29
52229 Chanty
pi_134099485
Bedankt voor alle reacties so far. Ik heb weer wat huiswerk te doen en dingen om over na te denken. Pfff moet wel even voort maken geloof ik :')

quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat hele gym en yoga clubjes gedoe is niets voor mij. :@
Ik koos gewoon iets nog veel zweverigers uit, haptonomie. Vandaag hadden we lesje twee en heeft mijn man weer een paar heerlijke oefeningen geleerd om mij te helpen ontspannen en om tijdens de bevalling ruimte te maken voor de babies. O+ En nu fingers crossed dat manlief de oefeningen vaak gaat oefenen. :)

En ze waarschuwde me ook nog even voor het feit dat vorige bevalling vrij snel ging. Van eerste wee tot geboren in 4 uur. Ik moet er niet aan denken dat de babies in de auto geboren worden. Wel een puntje om te bespreken bij de volgende afspraak met de gyn.
Op zich klinkt dat haptonomie wel fijn wat betreft partnerondersteuning en ja het klinkt ook wat zweverig als het gaat om contact maken met het kind. Ik zie mijn man dit niet echt doen, die is zo nuchter en als hij dan ook nog thuis moet oefenen en zo.... Maar ik vroeg me af: is jouw man ook erg nuchter of staat hij sowieso vanuit zichzelf al meer open voor dit soort dingen?
  maandag 9 december 2013 @ 22:23:32 #30
52229 Chanty
pi_134099526
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:59 schreef flowerbox het volgende:

[..]

:D Je omschrijft het erg leuk!
Ik heb deze keer ook niets gedaan aan gymclubjes maar maak me nu opeens zorgen over of ik de ademhaling nog wel goed weet enz. :')
Iemand nog een goed Youtube tip daarvoor of zo?

Oh en *O* ik heb VERLOF!
Echt heerlijk!
Woeiii nu lekker rustig aan doen *O*
  maandag 9 december 2013 @ 22:24:05 #31
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134099553
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb. :') Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.

Online mini-cursus iemand? Kan nooit kwaad. Of bestaat dat niet? :')

(Ik heb trouwens wel een borstvoedingscursus gevolgd! *O*)
pi_134099666
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb. :') Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.

Ppppffffff, pfffpffpffpff, pppffffff

Klaar *)
pi_134099671
Skip, ik heb ook nooit een cursus gedaan, maar tijdens de bevalling krijg je heus een spoedcursus ademen van de vk als je dat niet al goed doet. :Y

Volgens mij was het iets als: in en dan in 4 keer uit, ofzo. Ik weet het niet eens meer. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134099702
quote:

Ik heb ook nooit een cursus gedaan ;)

En na 2 zwangerschappen heb k het grondig aangepakt qua cursus :+
pi_134099705
quote:
12s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Klaar *)
Is dat de 4 keer uit? :D
  maandag 9 december 2013 @ 22:27:33 #36
52229 Chanty
pi_134099747
quote:

Ik denk dat het belangrijk is dat je leert ontspannen en ademhalingsoefeningen kunt toepassen. En dat laatste is volgens mij overal online wel te vinden. Heb ook al eens bij de psycholoog wat van dat soort ontspannings/ ademhalingsoefeningen gedaan. Dus of je nou echt zenuwachtig moet worden weet ik niet. Denk dat het voordeel is van zo'n cursus of wat dan ook dat je een aantal keren geoefend hebt en hoe het uiteindelijk in het echie uitpakt is toch afwachten.
pi_134099775
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit een cursus gedaan ;)

En na 2 zwangerschappen heb k het grondig aangepakt qua cursus :+
:D

Ik dacht altijd dat je tussen de eerste en tweede was begonnen, maar zelfs daarna dus.
  maandag 9 december 2013 @ 22:28:15 #38
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134099790
quote:
12s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Klaar *)
Daar kan ik helemaal niet 'altijd is Kortjakje ziek' op doen. -O-
pi_134099841
En voor jouw geruststelling, ik zie net zoveel vrouwen die binnenkomen die geen cursus hebben gedaan en die het prima redden, als vrouwen die wel een cursus hebben gedaan en geen idee meer hebben hoe ze moeten ademen, en alles wat er tussenin zit.

Een cursus is fijn voor jezelf, als je het graag wilt, als je denkt dat je er zelf baat bij hebt, maar het is geen voorwaarde om goed te kunnen bevallen.
pi_134099844
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Soempie het volgende:

[..]

Is dat de 4 keer uit? :D
Ik heb geen idee :D Ik heb nu alleen geleerd hoe ik moet ademen tijdens de ontsluiting :P
pi_134099913
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:28 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Daar kan ik helemaal niet 'altijd is Kortjakje ziek' op doen. -O-
En dat moet je laten }:|
niet hyperventileren in mijn verloskamer graag :+

ik had een poosje geleden nog een kraamverzorgster die heel enthousiast begon over kaarsjes uitblazen enzo :X heel leuk maar die mevrouw werd er helemaal duizelig van, doe dan maar niet :D
pi_134099918
Puffen op "deze wee komt nooit meer terug"
En als je gaat persen je tong tegen je voortanden aan duwen zodat je de goede kant op perst.

Dat is alles wat ik heb onthouden.
pi_134099970
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat je tussen de eerste en tweede was begonnen, maar zelfs daarna dus.
de 2e was 6 maanden oud toen de opleiding begon. Ik heb me ingeschreven toen ze 10 weken was ofzo. Ik zit nu halverwege mn 3e jaar.
  maandag 9 december 2013 @ 22:31:45 #44
52229 Chanty
pi_134099989
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:44 schreef mignonne het volgende:
Voor die dames die geen yoga of suffe klasjes willen is Mom in Balance misschien iets?
Hier in Den Haag/Scheveningen doen ze bij okay weer bijv. oefeningen enz op het strand; in de regel buiten, het is wel echt actief, gericht op fit zijn/blijven en met de informatie die je mag verwachten van een zwangerschapscursus.

De dames die ik erover gesproken heb waren allemaal heel enthousiast. Ze hebben locaties door heel nl verspreid.

http://www.mominbalance.nl/
Morgen eens lezen, maar ik word als moe als ik alleen naar de site kijk :') Ik geloof dat ik hier veeeeeel te onsportief voor ben _O-
pi_134100002
Hier deed ik bij persen gewoon alsof ik moest poepen (zo voelde het ook?). 2 persweeën en M. was er. _O- :@
pi_134100101
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:31 schreef Soempie het volgende:
Hier deed ik bij persen gewoon alsof ik moest poepen (zo voelde het ook?). 2 persweeën en M. was er. _O- :@
duidelijk effectief :D

en doen alsof je moet poepen is de enige goeie richting die je op moet dus waarom ook niet :P
  maandag 9 december 2013 @ 22:34:15 #47
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134100129
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:29 schreef mignonne het volgende:
En voor jouw geruststelling, ik zie net zoveel vrouwen die binnenkomen die geen cursus hebben gedaan en die het prima redden, als vrouwen die wel een cursus hebben gedaan en geen idee meer hebben hoe ze moeten ademen, en alles wat er tussenin zit.

Een cursus is fijn voor jezelf, als je het graag wilt, als je denkt dat je er zelf baat bij hebt, maar het is geen voorwaarde om goed te kunnen bevallen.
*;.

Ach, het komt ook allemaal wel goed, maar soms komt het toch even binnen dat ik helemaal geen idee heb. Net als het idee straks moeder te zijn. Kijk ik heel erg naar uit (net als dat ik op een 'vreemd' soort manier naar de bevalling uitkijk), maar soms komt er in plaats van een 'dat komt allemaal wel/gaat grotendeels vanzelf-gedachte' een hellup naar boven ;).
pi_134100277
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:34 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

*;.

Ach, het komt ook allemaal wel goed, maar soms komt het toch even binnen dat ik helemaal geen idee heb. Net als het idee straks moeder te zijn. Kijk ik heel erg naar uit (net als dat ik op een 'vreemd' soort manier naar de bevalling uitkijk), maar soms komt er in plaats van een 'dat komt allemaal wel/gaat grotendeels vanzelf-gedachte' een hellup naar boven ;).
Ignorance is bliss soms ;) komt helemaal goed, verstand op nul en bevallen want dat kun je, echt waar!
  maandag 9 december 2013 @ 22:38:37 #49
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134100336
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

En dat moet je laten }:|
niet hyperventileren in mijn verloskamer graag :+

ik had een poosje geleden nog een kraamverzorgster die heel enthousiast begon over kaarsjes uitblazen enzo :X heel leuk maar die mevrouw werd er helemaal duizelig van, doe dan maar niet :D
Oh echt? Dat noemde de VK juist een tijd terug. Net als de 'deze wee komt nooit meer terug' van Kyara. 7 keer was perfect volgens de VK. Nohhhh, ik neem wel zakjes mee om in te hyperen en dan schreeuw hijg ik dan tegen de VK dat het door haar Kortjakje komt. :{w

Maar Kortjakje is dus serieus niet aan te raden?
  maandag 9 december 2013 @ 22:38:51 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134100356
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:30 schreef Kyara het volgende:

En als je gaat persen je tong tegen je voortanden aan duwen zodat je de goede kant op perst.

Dat is alles wat ik heb onthouden.
Huh echt? Nooit gehoord! Ik wist bij god niet wat ik moest gaan doen toen de mevrouw zei dat ik moest gaan persen. Ik deed maar wat :')

Dat puffen van de cursus heb ik geen enkele keer gedaan toen het om het echie ging. Gewoon heel geconcentreed in- en uitademen en adems tellen. Dat was 't enige dat lukte.

Neemt niet weg dat ik de cursus wel interessant vond v.w.b. info over bevalling en het leggen van contacten met andere preggies :)
pi_134100375
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

de 2e was 6 maanden oud toen de opleiding begon. Ik heb me ingeschreven toen ze 10 weken was ofzo. Ik zit nu halverwege mn 3e jaar.
Ik vind het knap met twee kindjes. En daarbij had ik nog eerder het idee dat je al langer in het vak zat, vanwege je open houding/ respectvolle communicatie (weet even niet hoe het anders te omschrijven), je uitleg, enz.
  maandag 9 december 2013 @ 22:44:39 #52
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134100650
Ik heb bij eerste wel een cursus gedaan (yoga). Grootste voordeel voor mij was dat ik daardoor heel rustig en vol zelfvertrouwen de bevalling in ging. En daarnaast vond ik het wel lekker om een paar uur per week zo bewust stil te staan bij het zwanger zijn.

De geleerde technieken heb ik uiteindelijk helemaal niet toegepast. Bevalling ging eigenlijk gewoon vanzelf, mijn lichaam deed wat het moest doen en ondanks de pijn etc voelde ik me heel sterk en rustig O+ En nu ben ik dus bang dat mijn tweede bevalling alleen maar kan tegenvallen, nadat de eerste zo soepel ging :X Relatief soepel dan, ze moesten me na afloop wel weer aan elkaar naaien :')
Oude (on)bekende.
pi_134100657
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:38 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Oh echt? Dat noemde de VK juist een tijd terug. Net als de 'deze wee komt nooit meer terug' van Kyara. 7 keer was perfect volgens de VK. Nohhhh, ik neem wel zakjes mee om in te hyperen en dan schreeuw hijg ik dan tegen de VK dat het door haar Kortjakje komt. :{w

Maar Kortjakje is dus serieus niet aan te raden?
je moet doen wat voor jou goed voelt! Echt, als jij denkt ik wil puffen op kortjakje dan moet je dat vooral doen. bijna ALLES wat jou door de weeën heen sleept is geoorloofd; het belangrijkste is dat het voor jóu werkt. Als je bij jezelf denkt dat je veel liever gewoon rustig in en uit wilt ademen en dat werkt voor jou, laat je dan vooral niet vertellen dat je 3 keer op een wee móet puffen of dat je op kortjakje moet puffen.
pi_134100689
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:39 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind het knap met twee kindjes. En daarbij had ik nog eerder het idee dat je al langer in het vak zat, vanwege je open houding/ respectvolle communicatie (weet even niet hoe het anders te omschrijven), je uitleg, enz.
:o wat lief! dankjewel <3 wat een mooi compliment O+
  maandag 9 december 2013 @ 22:47:59 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134100809
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

je moet doen wat voor jou goed voelt! Echt, als jij denkt ik wil puffen op kortjakje dan moet je dat vooral doen. bijna ALLES wat jou door de weeën heen sleept is geoorloofd; het belangrijkste is dat het voor jóu werkt. Als je bij jezelf denkt dat je veel liever gewoon rustig in en uit wilt ademen en dat werkt voor jou, laat je dan vooral niet vertellen dat je 3 keer op een wee móet puffen of dat je op kortjakje moet puffen.
:D Visual!

"Mevrouw. Ik moet u hier toch even onderbreken. Ik kan in dit ritme géénszins Kortjakje of welk ander kinderliedje dan ook ontwaren. Je kan hoog of laag springen, we gaan NIET verder tot u op zijn minst Alle eendjes zwemmen in het water heeft gepuft :{w "
pi_134100937
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

"Mevrouw. Ik moet u hier toch even onderbreken. Ik kan in dit ritme géénszins Kortjakje of welk ander kinderliedje dan ook ontwaren. Je kan hoog of laag springen, we gaan NIET verder tot u op zijn minst Alle eendjes zwemmen in het water heeft gepuft :{w "
pi_134100938
quote:

[..]

_O-

nouja ik heb het al zo vaak zien gebeuren, een verpleegkundige of verloskundige die heel hard een ander ritme staat te puffen dan die mevrouw, omdat zij vindt dat er zo gepuft moet worden. :? ik begrijp daar echt helemaal niets van.

Okay bij vrouwen die zó hard schreeuwen en gillen dat het vier verloskamers verder nóg te horen is, kan het nuttig zijn om ze een andere techniek te geven om de weeën op te vangen. Ondanks dat die manier voor hen werkt. T moet voor je buurvrouw ook gezellig blijven :')
maar verder, boeiend? als die mevrouw zich goed voelt, het goed op kan vangen en zichzelf geen hyperventilatie puft, waarom zou je het dan anders willen?
  maandag 9 december 2013 @ 22:56:27 #58
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134101212
quote:

[..]

_O-. Ja, nouhouuuuu! Ik heb gewoon echt geen idee. En als mensen het dan over technieken hebben klinkt dat als een soort van 'standaard' ofzo. En nav wat m'n VK zei dacht ik dat dat de 7 keer was op Kyara of Kortjakje. Maar ergens is het logisch dat er geen standaard is en dat je so-wie-so op dat moment kijkt wat prettig is.

Ach, het grootste gedeelte van de tijd (behalve dan mijn lichtelijk gammele moment net) maak ik me totaal niet druk om de bevalling. Zoals gezegd kijk ik er zelfs op een bepaalde manier wel naar uit :).

En nu vind ik dat ik echt moet gaan slapen! :W
  maandag 9 december 2013 @ 22:59:04 #59
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134101361
Als ik hier op die bevallingen even binnensluip hè, zijn jullie RTL 8 aan het kijken? Doe mij even zo'n relaxte bevalling als die Fleur-in-het-roze-overhemd :o wauw!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 9 december 2013 @ 23:01:01 #60
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134101447
Hier wordt overigens ook Kortjakje gepredikt bij de yoga. En deze wee komt nooit meer terug, for that matter. Ik ben er ook van overtuigd dat het komt zoals het komt en dat die technieken ook vanuit de natuur wel volgen.
pi_134101623
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:59 schreef Kimpossible het volgende:
Als ik hier op die bevallingen even binnensluip hè, zijn jullie RTL 8 aan het kijken? Doe mij even zo'n relaxte bevalling als die Fleur-in-het-roze-overhemd :o wauw!
Ja hè! Alleen dan wel graag zonder al die familie in de kamer :X
  maandag 9 december 2013 @ 23:08:32 #62
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134101791
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:04 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja hè! Alleen dan wel graag zonder al die familie in de kamer :X
Euh, ja. Die op het moment suprème ook nog ongegeneerd hun hoofd tussen d'r benen stopten. Nooo thanks!

De bevalling op de baarkruk was ook vrij rustig, vond ik. Al snap ik nu wel wat men bedoelt met dat het dan ineens wel heel snel (te snel qua uitscheurrisico's) kan komen. Van niks (hoofdje stond nog niet volgens mij?) naar compleet mens in een halve perswee :o

Ik vind t fijn ook eens zulke bevallingen te zien. Al zijn het voor deze mensen nr. 4 en 5. Ik zei net tegen vriendlief, er zijn dagen dat ik meer moeite heb met poepen :+ :')
pi_134101856
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:08 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Euh, ja. Die op het moment suprème ook nog ongegeneerd hun hoofd tussen d'r benen stopten. Nooo thanks!

De bevalling op de baarkruk was ook vrij rustig, vond ik. Al snap ik nu wel wat men bedoelt met dat het dan ineens wel heel snel (te snel qua uitscheurrisico's) kan komen. Van niks (hoofdje stond nog niet volgens mij?) naar compleet mens in een halve perswee :o

Ik vind t fijn ook eens zulke bevallingen te zien. Al zijn het voor deze mensen nr. 4 en 5. Ik zei net tegen vriendlief, er zijn dagen dat ik meer moeite heb met poepen :+ :')
Nee volgens mij was dat een stagiaire. Toch?

Hoe gaat het me je? En alweer 26 weken! Weer een weekje erbij :)
pi_134102271
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:08 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik zei precies hetzelfde tegen mn man :D
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 december 2013 @ 23:21:02 #65
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134102325
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:10 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee volgens mij was dat een stagiaire. Toch?

Hoe gaat het me je? En alweer 26 weken! Weer een weekje erbij :)
Ah, ook goed. Dat mag dan wel :9

Het gaat wel aardig! Lees hier alles trouw mee, maar merk dat het me vaak aan de energie ontbreekt om netjes mee te posten :@. 26 weken inderdaad, mooie mijlpaal O+. Na de kettingbezoeken aan de gyn hoeven we nu pas 23 december weer! Bij mijn laatste controle had ik 2 dagen geen bloed gezien, waarop meneer de gyn zei 'ja, maar ja, we weten hoe het gaat hè. Succes, morgen, want dan zal het wel weer raak zijn.' Thanks, mate }:| . Ter compensatie heeft mijn eigenwijze lijf het 4 dagen volgehouden, maar nu is het weer bal. Het went, maar ik ben wel een tikje teleurgesteld in mijn lijf. Doe. Gewoon. Normaal.

Maar he! Ondertussen is alles voor de baby binnen, op een matrasje en wat kleertjeskleertjes (heb vooral veel rompers en pyjama-achtige pakjes) na! Er is zelfs een proefdruk van het geboortekaartje onderweg O+

Ja, t gaat goed! :s)

Bij jullie ook? Ik zag een prachtige bol voorbij komen in het buikentopic! Hoewel dat hele topic volgepost wordt met goeie figuurtjes en mooie opplakbuukskes haha.
  maandag 9 december 2013 @ 23:21:30 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134102341
26 weken, da's een half jaar :o :D
KuikenGuppy
  maandag 9 december 2013 @ 23:23:37 #67
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134102442
Ja, stoer he? Ik zei het tegen vriendlief. Eigenlijk wel bizar. Hoewel het in maanden niet echt klopt natuurlijk haha. Op eerste kerst is het precies een half jaar na de (vermoedelijke) bevruchting. Ook zoiets geks. Dat is écht een half jaar!

Jij doet er gewoon een ronde 30 weken. Dat komt in maanden geloof ik nog veel dichter bij dat halfjaar! O+
  dinsdag 10 december 2013 @ 01:53:52 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134106524
Er voorbij zelfs al ;).

En omg, ik werd net een aantal keren achter elkaar freakishly hard geschopt door mini, echt dat het pijn deed :X. Ik kon daarna echt een voetje voelen uitsteken O+ maar er tegenaan duwen, leverde weer een flinke schop op... 't Kind moet duidelijk nog manieren leren :').
KuikenGuppy
  dinsdag 10 december 2013 @ 02:04:50 #69
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
  dinsdag 10 december 2013 @ 02:17:40 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134106707
Hee, mede-nachtploegger O+.
KuikenGuppy
pi_134106712
Hier nog een slapeloze :(. T is echt weer drama 's nachts.. Net als bij mn 1e zwangerschap, leef ik echt in de nacht, blugh :r
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  dinsdag 10 december 2013 @ 03:10:12 #72
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134107086
Als je zo post denk ik dat er wat begonnen is. Maar dat zal wel niet?
pi_134107095
En ja hoor, hier is de eerste 'er is er nog nooit eentje blijven zitten' opmerking gevallen. :')
  dinsdag 10 december 2013 @ 04:24:53 #75
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134107202
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 03:28 schreef Soempie het volgende:
En ja hoor, hier is de eerste 'er is er nog nooit eentje blijven zitten' opmerking gevallen. :')
Nu middenin de nacht?

De app geeft die opmerking ook vandaag zag ik. :')

Voorwerk hier. Maar het is slaapbaar dus valt mee.
pi_134107342
quote:

(Ik heb trouwens wel een borstvoedingscursus gevolgd! *O*)
Ik heb tijdens de bevalling eigenlijk echt geen moment meer gedacht aan de techniekjes geleerd bij de cursus. :')
pi_134107649
Mogguh allemaal!

Slapeloze mensen hier, ik vond 6 uur wakker al zo vroeg...
Hoevaak hebben jullie nog getest na de 1e? Ik breng mezelf alleen maar aan het twijfelen terwijl er echt strepen staan, de 1 wat lichter dan de ander maar het is een streep!
/onzekere modus uit
S. 2014
J. 2016
pi_134107716
Skippy ben maar niet bang t gaat vanzelf goed!

Gm, de eerste periode is voor veel dames onzeker. Vanaf je eerste echo zal t beter en echter worden :)

Ik ga vanmiddag kijken voor een positiejas en jurkje. Even naar de prenatal!
pi_134107804
:O :O :O boy oh boy oh boy oh boy... Ik ben er geloof ik wel een stuk of 7 keer uitgeweest, m'n peuter werd steeds huilend wakker ;( Ben ik niet meer gewend! Dus nu brak en gaar op werk... Vanavond cursus maar ik heb helemaal geen zin meer, ben zo mooooeeee!

GM, ik heb deze keer wel 5 keer getest ofzo. Wilde het echt echt echt zeker weten :')
Tralalalaaa
pi_134107966
Ik heb maar 1 keer getest, al iets teveel hCG-bepalingen gehad hiervoor. Het zei me dat er mogijk iets was, maar niet wat. Ik sta er door mijn ervaring natuurlijk anders in denk ik.

Skip, stelt het je gerust als ik wel 3-4x per ontsluitingswee Kortjakje heb gedaan? Hoe ik er bij lag vertel ik nog maar niet :@
  dinsdag 10 december 2013 @ 08:38:18 #81
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_134107969
GM ik testte om de dag tot het streepje naar mijn zin donker genoeg was (en dan ook nog met 2 verschillende testen - kv en de action - hoezo ongelovig.....!). Gewoon doen als je dat prettig vind :) .

En dat puffen... Zolang je probeert door je neus inademen en door je mond uit gaat het wel aardig. Hier verder geen systeem gehad hoor.
En die cursus ben ik nog over in dubio. Ik wil wel weer gymmen omdat dat gewoon even lekker is (en voor de nagym met debuik en bekkenbodem oefeningen) maar ik weet dat ik een ks krijg. Dus alle info is overbodig.
pi_134108021
Ik heb bij mijn bevalling eigenlijk helemaal niet gepuft. Ik heb voornamelijk met mijn ogen dicht door mijn neus geademt en door mijn mond weer uit. Ging prima. Kreeg mezelf daardoor een beetje in mijn eigen wereldje.
pi_134108330
Puffen vond ik toch wel zo vreselijk nutteloos. Het voelde ook zo gemaakt, onnatuurlijk ofzo. Gewoon diep in- en uitademen werkte bij mij. Dus wat mignonne zegt: kijk wat bij je past.
pi_134108344
hier eerste keer zwangerschapspilates gedaan. Was meer bewegen voor zwangeren dan echt pufles. Maar toch wel ook een stuk "theorie" en een partnerles, waar ik echt wel wat aan heb gehad. Mijn partner wees me iig tijdens de bevalling op mijn ademhaling. Meer had ik ook "niet nodig", heb nooit ontsluitingsweeen gehad of persweeen hoeven wegpuffen.

Dit keer yoga gedaan, meer voor het sociale dan voor het puffen. Maar denk dat ik er toch wel wat van heb opgestoken. Vent was ook weer 1x mee, en die zat nu al weer grapjes te maken met dingen die wij tijdens de les geleerd hebben.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134108375
Het risico van puffen is hyperventilatie. Bij hyperventilatie komt er te weinig zuurstof het lichaam binnen, wat daardoor niet ontspant, maar juist aanspant. En de ontspanning is wat de bevalling bevordert!
Diep inademen voelde voor mij ook het beste, juist vanwege deze wetenschap.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:16:56 #86
52229 Chanty
pi_134108388
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 07:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mogguh allemaal!

Slapeloze mensen hier, ik vond 6 uur wakker al zo vroeg...
Hoevaak hebben jullie nog getest na de 1e? Ik breng mezelf alleen maar aan het twijfelen terwijl er echt strepen staan, de 1 wat lichter dan de ander maar het is een streep!
/onzekere modus uit
Ik testte om de dag omdat ik het zo leuk vond om steeds dat streepje te zien komen en ook steeds sneller en donkerder O+ Maar toen ik een keer een lichter streepje had begon ik toch te zenuwen. Gelukkig had ik toen een paar dagen later mijn intake bij de VK met 7 weken. Die zei dat ik niet meer moest testen, het is een schijnzekerheid want als het mis is duurt het ook even voor je dat in de test ziet. Daarbij heb ik ook gelezen dat bij een heel hoog hcg gehalte een test ook weer anders kans uitslaan. En verrassend genoeg heb ik naar de VK geluistered en daarna geen test meer gedaan. Week later had ik ook mijn eerste echo dus dat geeft dan ook wel rust.

Je moet doen wat je fijn vindt, maar pas op dat je niet meteen in de stress schiet als je test straks een keer wel lichter is.
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:31:37 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134108603
Wijze woorden, Chanty ;).
KuikenGuppy
pi_134108848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:16 schreef Cwen het volgende:
Het risico van puffen is hyperventilatie. Bij hyperventilatie komt er te weinig zuurstof het lichaam binnen, wat daardoor niet ontspant, maar juist aanspant. En de ontspanning is wat de bevalling bevordert!
Diep inademen voelde voor mij ook het beste, juist vanwege deze wetenschap.
en op pufles leer je dus hoe je wél goed ademt. In feite opletten dat je niet meer uitademt dan dat je inademt, want dan raak je buiten adem, en heb je risico op hyperventileren.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134108869
TAP, succes vandaag.

Skips, iemand had het op m´n facebook gepost. Als een app het zou doorgeven had ik hem eraf gegooid. :P Hoe is het na het voorwerk vannacht?

GM, deze zwangerschap 1 keer getest. Vorige zwangerschap 3 keer: eerste test zag ik wel een streepje, maar m'n man niet. Volgende dag testen gekocht en toen was de streep veel duidelijker en kon m'n man er ook wat mee. Zaten er 2 in het pak, dus maar opgemaakt.

Een vriendin zei iets van: probeer vertrouwen te hebben in je lichaam (waarmee ze niet bedoelde dat het per se goed zou blijven gaan na het testen, tenminste dat heb ik ervan gemaakt). En dat kwam op dat moment wel aan. Als het mis zou gaan zou dat ook wel zo zijn zonder te testen. Maar gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik kan me ook voorstellen dat anderen wel een tijd blijven testen om te zien dat de streep donkerder wordt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Soempie op 10-12-2013 09:58:36 ]
pi_134110118
Sethiwe, meldplicht!!
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:04:27 #91
390026 Aisly
A flower a day..
pi_134110321
Skips, inderdaad zo'n hard, strak en opgeblazen gevoel achtig iets. Vandaag gelukkig weer over!
En 11-12-13 O+

Chanty, ik heb de yoga met een week of 16 geregeld. Bij mij in de buurt wordt er zwangerschapsyoga bij de vk gehouden, dus eigenlijk niet verder gezocht. Vond het wel makkelijk. Vanavond de eerste les, ben echt benieuwd!

Flowerbox met verlof! *O* Geniet ervan!

Hier vandaag alweer 23 weken, tijd vliegt! Ow en vriendlief heeft gisteren onze kleine voor het eerst gevoeld O+ O+ O+
pi_134110729
migonne, ik ben het helemaal eens met wat Soempie zegt over jouw manier van communiceren. Volgens mij is dat een heel belangrijk deel van een vk en jij bent daar een ster in!

Oh en Proj, ben jij nu stiekem bezig? Zo ja, denk om je ademhaling :+ :%

Ik heb echt al een heerlijke ochtend achter de rug. Alle Sint-meuk weer naar zolder en alle kerstspul naar beneden. Verder nog de klossen opgehaald voor het bed (8 stuks!).

En alle neutrale babykleding alvast naar beneden gehaald. Zo leuk om door heen te neuzen. O+
*hormonen*
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:34:29 #93
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_134112651
GM, ik heb deze keer volgens mij een stuk of 7 keer getest. Vooral omdat we het niet konden geloven dat door 1 ongelukje het alweer raak zou zijn.

Mignonne, het is dat je zover weg woont, anders had ik je graag willen hebben als mijn vk!
pi_134112890
flower wat lekker dat je nu verlof hebt! Geniet ervan!

Waar blijven de LLM'ers??

Ik heb deze keer geen sticker gekregen van de vk -O- Bloeddruk was aan de hoge kant (120/90 en normaal is die rond de 100/60) dus moest bloed laten prikken en donderdag komen ze de bloeddruk nog een keer extra meten en de urine controleren.
Wel gelijk een paar klossen meegenomen aangezien ik daar toch in de buurt was.
pi_134113096
Oh gelukkig ikke 84 jij had ook nog geen klossen. Die vrouw keek me daar aan alsof ik daar ter plekke ging bevallen. :D

Ja ik geniet lekker van mijn eerste verlofdagje.
pi_134113299
Flowerbox: heerlijk, verlof. Geniet er van!

Ikke: dat is balen. Was je bloed wel in orde?
pi_134113562
ikke, en hadden ze nu ook urine nagekeken? was die wel goed?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134114144
holy moly. het is her 24,1 graden op kantoor... ik val bijna in slaap! zweet me ook kapot! :z
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134114161
bloed hebben ze geprikt maar daar heb ik de uitslag nog niet van en urine was schoon.
Ik ga zo maar even slapen ipv stofzuigen en dweilen, misschien dat dat helpt
pi_134115857
Sorry een late meldt!
Slecht geslapen en hele ochtend druk geweest, bezoek gehad, dus geen tijd om te posten.
Maar het is hier rustig, ga zo weer een bezoekje brengen aan de verloskundige, ben benieuwd wat ze willen doen.

Waar blijft skips?
Na de voorweeën post is ze er volgens mij niet meer geweest.

Flowerbox geniet van je verlof.

Ikke wat balen van je bloeddruk. Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden.

Momo lekker temperatuurtje, maar niet om te werken...

Ik volg yoga en daar hoorde ik idd dat puffen niet zo handig is, omdat je daardoor sneller gaat hyperventileren. Maar je leert om onderin je buik/ rug te ademen, diep uitademen door je mond en weer rustig inademen. Ben benieuwd of het bij mij werkt.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:30:52 #101
30252 Soempie
Procreating
pi_134116016
Ik was er net van overtuigd dat je aan het bevallen zou zijn. :P Succes zo bij de vk! Ben benieuwd wat ze voorstelt. :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:41:25 #102
52229 Chanty
pi_134116257
Balen ikke dat je bloeddruk niet goed is.

Sethiwe succes straks!

Hier net met een collega even de stad in geweest en positiekleding geshopt bij de H&M *O* zaten wel wat dingen bij, als ik die aan doe dan is het wel overduidelijk dat ik zwanger ben O+
pi_134116262
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:56 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, nouhouuuuu! Ik heb gewoon echt geen idee. En als mensen het dan over technieken hebben klinkt dat als een soort van 'standaard' ofzo. En nav wat m'n VK zei dacht ik dat dat de 7 keer was op Kyara of Kortjakje. Maar ergens is het logisch dat er geen standaard is en dat je so-wie-so op dat moment kijkt wat prettig is.
Ga je aan mij denken tijdens je bevalling :o
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:43:03 #104
30252 Soempie
Procreating
pi_134116293
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ga je aan mij denken tijdens je bevalling :o
Bij de bevalling van M. heb ik aan jou gedacht. O+

Daarna vroeg ik om een ruggenprik. :D :*
pi_134117638
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:43 schreef Soempie het volgende:

[..]

Bij de bevalling van M. heb ik aan jou gedacht. O+

Daarna vroeg ik om een ruggenprik. :D :*
Ja, dat weet ik nog inderdaad. Dat je dat schreef. O+
pi_134117923
Qua cursus:ik heb rltijdens mn eerste zwangerschap op zwangerschapsgym gezeten. Het was wel leuk,maar dat ik er nou echt veel aan heb gehad..neuh. Vandaar dat ik nu niet op cursus ga.
Mijn ervaring is dat als je niet gauw
in paniek raakt,je zelf wel houdingen en manieren vindt om het "prettigst" met weeen om te gaan.

Ik heb een goede 20 weken echo gehad! Moest nog even in de wachtruimte plaats nemen om het een tweede maal te proberen om het hartje goed te laten beoordelen want de baby wou er niet goed voor gaan liggen. Tweede maal lukte dit en was ook dat helemaal in orde.
En het is echt een meisje! Fijn toch nog even bevestiging te horen,kan ik de bewaarde bonnetjes voor al het roze wat ik gekocht heb,wegdoen :-)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_134118247
Respect voor de zwangeren die al een kotertje hebben rondhopsen _O_
Ik ben zo intens moe, kom tot niks en wil ook niks.
Zou niet weten hoe je dat doen moet met een peuter om je heen.

(moet wel toegeven dat het ook niet lukt door mn nu ruime week durende clusterhoofdpijn, maar toch!)
pi_134118767
en het wordt alleen maar zwaarder, als je met dikke belly die kleine op moet tillen of aan moet kleden of mee moet spelen op de grond en dan overeind probeert te komen...

leuk he?

O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134118917
Je zoekt je momenten ook gewoon iets meer uit om te kunnen rusten.. een dvd aanzetten doet soms al wonderen :@
pi_134119613
Ik heb trouwens tijdens mijn 2e zwangerschap Zwangerfit gedaan. Sporten onder begeleiding van een gespecialiseerde fysiotherapeut. Er waren ook theorielessen maar die heb ik maar overgeslagen. Misschien is dat nog een tip?
pi_134119632
Oh, we zijn vandaag zo verwend :@ We zouden een Maxi Cosi krijgen voor kerst (tip van de week, bij babyentiener.nl hebben ze een rode Pebble van vorig seizoen voor 119 euro), maar ik heb er meteen een Koeka wiegdeken bij gekregen, met fluffy achterkant, twee hoezen voor het verschoonkussen en een setje met nagelknippertjes, borstel en badthermometer. En nog een hele lieve knuffel bij de Loods 5 :@

En een goede echo voor Poppejans! *O*
pi_134119808
Mooi kerstcadeau Dot!

Mooie echo voor Poppejans! *O*

Hier begint het besef nu wel langzaam te komen, dat ik misselijk ben en rugpijn heb zal ook best meehelpen.
Herkent iemand steken in de doos, zo vroeg in de zwangerschap?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:33:38 #113
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_134119926
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mooi kerstcadeau Dot!

Mooie echo voor Poppejans! *O*

Hier begint het besef nu wel langzaam te komen, dat ik misselijk ben en rugpijn heb zal ook best meehelpen.
Herkent iemand steken in de doos, zo vroeg in de zwangerschap?
:Y groei van de baarmoeder ! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_134120017
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

:Y groei van de baarmoeder ! :)
Dan gaat t goed :)
S. 2014
J. 2016
pi_134120496
Poppejans fijn dat de echo goed was, toch een hele geruststelling.

Dot, oh leuk om zo verwend te worden.

Be kunnen ze niets voor je doen, lijkt me wel heel lang duren die hoofdpijn?

We zijn weer goedgekeurd. Bloeddruk was weer gestegen, moet maar gaan bevallen was het advies. Eind van de week gaan ze proberen of ik gestript kan worden. Volgende week controle bij een gynaecoloog.
pi_134120520
Wat dat betreft ben ik blij dat mijn dochter al 9 is, die hoef ik niet steeds op te tillen, en daar kan ik gewoon een spelletje mee doen. Maar vaak genoeg speelt ze ook buiten of met een vriendinnetje op haar kamer. En als ze op school is kan ik soms ook nog even een uurtje slapen doordat ik enkel 's morgens en 's avonds werk (schoonmaak). Vind het prima te doen zo :)
pi_134120652
Sethiwe nee helaas, max 4 paracetamol per dag is het enige, mag geen andere medicijnen om het scherpe randje er af te krijgen.
Weet van m'n moeder dat ze er bijna 9 maanden last van had tijdens haar zwangerschappen dus kan mijn borst nog natmaken :{

Edit:
Het stukje hoofdpijn is ook een van mn angsten geweest voor het zwanger worden waar ik uitvoerig over heb gehad met de huisarts bij het verwijderen van het spiraal.
Risico die ik genomen heb.

[ Bericht 23% gewijzigd door BlueEyes op 10-12-2013 17:00:58 ]
pi_134121397
Hoezo maar 4 per dag trouwens? Welke sterkte?
pi_134121639
4x500 mg
Liever niet meer was advies van de ha.
Heb al codeine, valium en brufen moeten skippen.
Wist vantevoren dat alleen pcm ik het ook niet op zou redden, dus ga er ook niet meer innemen.
pi_134122036
Ik zou gaan voor de 6 X wanneer je dat echt nodig hebt.. als dat net dat beetje extra verlichting geeft echt doen.

Is overigens ook gewoon wat verloskundigen aanhouden als dosering.. :)
pi_134122314
BE ganse dagen hoofdpijn lijkt mij idd niet leuk.. Ik hoop dat het over gaat en dat je er niet 9 maand moet mee rond lopen..

Hier niets te melden, alles rustig. Ik denk dat ik Frummel wel voel schoppen, zo af en toe iets dat van binnen in mijn buik duwt, geloof niet dat het mijn maag of darmen zijn ;-)
pi_134122431
Terug van een lekker lang weekend weg, en jullie blijven maar als een speer gaan, ik houd jullie niet bij!

Chanty, ik doe yoga en vind het helemaal niet zweverig ofzo. Gewoon ademhalingsoefeningen op een matje :D
Ik heb overigens geen liedjes opgedragen gekregen om te puffen vanuit de yoga of andere informatiebijeenkomsten. Wel veel 'doe wat voor jou goed voelt', en dat was ik ook precies van plan.

Flower lekker verlof! *O*

Poppejans, een goede echo *O*

Dot, lekker toch, verwenneritis O+

Iemand anders trouwens ook de 'I am expecting'-app? Mijn baby is deze week een bosje asperges. Wat.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_134122856
Dot,wauw dat is inderdaad flinke verwennerij, Koeka spul is echt mooi maar zo ontzettend duur...

RFR een bos asperges wtf?! Whahaha..
Ik vind sowieso die vergelijkingen met fruit/groente vage shit
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_134122946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:54 schreef RunForrestRun het volgende:
Terug van een lekker lang weekend weg, en jullie blijven maar als een speer gaan, ik houd jullie niet bij!

Chanty, ik doe yoga en vind het helemaal niet zweverig ofzo. Gewoon ademhalingsoefeningen op een matje :D
Ik heb overigens geen liedjes opgedragen gekregen om te puffen vanuit de yoga of andere informatiebijeenkomsten. Wel veel 'doe wat voor jou goed voelt', en dat was ik ook precies van plan.

Flower lekker verlof! *O*

Poppejans, een goede echo *O*

Dot, lekker toch, verwenneritis O+

Iemand anders trouwens ook de 'I am expecting'-app? Mijn baby is deze week een bosje asperges. Wat.
Mijn baby is deze week een lenteui :')
pi_134123382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:08 schreef Poppejans het volgende:
RFR een bos asperges wtf?! Whahaha..
Ik vind sowieso die vergelijkingen met fruit/groente vage shit
Ik snap dingen als 'een groene kool' of 'een grapefruit' wel, maar asperges? Of zoals Dot, een lenteui. :')
It will set you free
pi_134123687
Ik zit op de overgang dadel/ vijg...
pi_134124988
Be ik vind 4 paracetamol ook wel weinig. Hoop echt dat het niet zolang aanhoudt voor je, 9 maanden hoofdpijn is wel erg lang.

Haha die vergelijking met groente/ fruit is soms wel grappig om te lezen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:26:35 #128
30252 Soempie
Procreating
pi_134125518
Sethiwe, hopelijk gebeurt het dan deze week vanzelf (na de strippoging, maar misschien nog daarvoor). Wilde ze vandaag niet een strippoging doen (of jij niet?)? Zou dat minder effectief zijn met 40 weken en 5 dagen, dan wat later?

Volgens mij gaat ze bij mij donderdag wel kijken of strippen lukt en daarna gaat alle info door naar het ziekenhuis.

Blue, wat naar die hoofdpijn. Hoop dat het bij jou toch anders loopt dan bij je moeder..

Dot, wat gaaf, zoveel cadeaus voor je lenteuitje. O+

Poppejans goede SEO *O*
pi_134125545
Hier een nactarine haha. Maar ik neem altijd aan dat dat zonder beentjes gerekend wordt :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:30:42 #130
30252 Soempie
Procreating
pi_134125670
Nog steeds geen nieuws van Skips na half 5 vannacht? :o
pi_134125810
:o ik denk dat ze altijd is kort jakje aan het doen is. Of juist niet :+

Ik zei het al vanochtend hè?
pi_134125875
Hier een kersje! O+
pi_134125880
Whut, is Skips vermist? :o
pi_134125914
Oeh, Skip, spannend?
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:39:54 #135
30252 Soempie
Procreating
pi_134126005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:34 schreef flowerbox het volgende:

Ik zei het al vanochtend hè?
Ja, ik zag het. Ik was in de veronderstelling dat ze daarna nog wel gereageerd had, maar niet dus. :o Spannend!
pi_134126029
Ik ben ingeschreven bij een bureau die mensen zoekt voor tv programma's enzo. Helaas val ik in dit geval net buiten de doelgroep, iemand anders misschien interesse?? Zie onderstaand bericht :) :

Hoi,

Voor een nieuw programma zijn wij hard op zoek naar koppels die binnen nu en 4 maanden hun eerste kind verwachten. Deze koppels zoeken we ten behoeve van een nieuwe TV documentaire serie: “Pappa’s"!

Ben je zwanger en verwacht je tussen aankomende januari en april je eerste kindje? Wanneer je uiteindelijk wordt uitgekozen voor de serie ontvang je hiervoor een vergoeding van 750 euro.

Als je iemand anders kent die binnenkort een baby verwacht, geef dat vooral aan ons door! Je ontvangt 75 euro (aanbrengpremie) wanneer deze persoon wordt uitgekozen voor de serie.

Ben jij diegene die wij zoeken klik dan op ‘JA’. Ken jij echter iemand anders waar dit voor geldt? Meld je dan zo snel mogelijk door te mailen naar Friso@*******.nl.
Mochten wij geïnteresseerd zijn in je aanmelding zullen wij contact met je opnemen.

Als je het niet geworden bent, zal je een mail van ons krijgen. Let op: Bellen of mailen heeft geen zin

Met vriendelijke groet,

Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:42:11 #137
30252 Soempie
Procreating
pi_134126086
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:34 schreef flowerbox het volgende:

Ik hoop niet een 'altijd is kort jakje'. Hyperventilerend de bevalling door. :X Skips doet denk ik puffen op rijm. 8-)
pi_134126087
Kan je nog een leuk extraatje mee verdienen ook :D
pi_134126381
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:42 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik hoop niet een 'altijd is kort jakje'. Hyperventilerend de bevalling door. :X Skips doet denk ik puffen op rijm. 8-)
Deze wee komt nooit meer teruuuuuuuuug. :D
pi_134126647
Aisly, bijzonder hè als je vriend de kleine voor het eerst voelt. O+

Ikke geen sticker van de VK. -O- Donderdag nieuwe ronde nieuwe kansen.

En Poppejans echt echt echt een meisje. O+

BlueEyes wat ruk van je hoofdpijn. :( Ik ben dus ook een enorme hoofdpijnklant en heb er beide zwangerschappen tot een week of 18 last van gehad. Echt hardcore hoofdpijn tot meermaals overgeven aan toe. Nu is het gelukkig weer weg maar ik werd er echt een beetje moedeloos van. Anyway, het kán dus zomaar zijn dat het nog weg gaat als de ergste hcg uit je lichaam is.

Dot wat een leuke kerstcadeaus!!!
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:56:24 #141
30252 Soempie
Procreating
pi_134126701
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:47 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Deze wee komt nooit meer teruuuuuuuuug. :D
'Deze voel ik in m'n ruggggg.' :D
pi_134126711
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:56 schreef Soempie het volgende:

[..]

_O-

Puffen :N Ik ben blij dat ik daar niet aan begonnen ben :D
pi_134126803
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:56 schreef Soempie het volgende:

[..]

_O-
pi_134126943
Even een update; de kleine laat nog steeds op zich wachten...
Extremistisch gematigd.
pi_134127422
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:26 schreef Soempie het volgende:
Sethiwe, hopelijk gebeurt het dan deze week vanzelf (na de strippoging, maar misschien nog daarvoor). Wilde ze vandaag niet een strippoging doen (of jij niet?)? Zou dat minder effectief zijn met 40 weken en 5 dagen, dan wat later?

Volgens mij gaat ze bij mij donderdag wel kijken of strippen lukt en daarna gaat alle info door naar het ziekenhuis.
Ze heeft niet aangeboden om nu al te strippen en het hoeft van mij ook niet. Vind na de 41 weken wel goed. Denk zelf niet dat die paar dagen verschil maken, (kan natuurlijk wel) maar meer of de kleine en mijn lichaam er klaar voor zijn. Ik geniet nog van het zwanger zijn, dus vind het niet erg om nog niet te bevallen. Moet niet te lang duren natuurlijk.

Ik hoop voor je dat strippen donderdag niet meer nodig is en anders je het laatste zetje geeft.

Skips ik hoop dat je ondertussen bevallen bent en anders dan maar puffen in dichtvorm. :%
pi_134127475
P8 spannend he. Voelt je vrouw zich nog goed of is ze er wel klaar mee?
pi_134128454
Weet even niet waar en op wie te reageren na een voor mij spannende dag, daarom even ego-post: hartje vanmorgen bij de controle weer goed kunnen horen! O+ het kindje doet het echt, nog steeds :@. Zou ik het dan afgelopen week toch al wel gevoeld hebben? Stom hè, ik weet echt niet goed meer hoe dat bij m'n dochter was (nog wel wanneer ;)).
pi_134128712
Skips! Zou het? Ohh ben zo benieuwd :%

Sethiwe en Soemp, wat komt het ook voor jullie dichtbij nu! O+
pi_134128801
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:39 schreef Kursor het volgende:
Weet even niet waar en op wie te reageren na een voor mij spannende dag, daarom even ego-post: hartje vanmorgen bij de controle weer goed kunnen horen! O+ het kindje doet het echt, nog steeds :@. Zou ik het dan afgelopen week toch al wel gevoeld hebben? Stom hè, ik weet echt niet goed meer hoe dat bij m'n dochter was (nog wel wanneer ;)).
Fijn O+ :*
pi_134128960
Fijn Kursor!

En spanning en sensatie voor P8! *O*

Skips houdt het ook spannend :o . Zou er al een skippyballetje zijn?
It will set you free
pi_134129051
Ik kom afscheid nemen :W
K.yann is alweer bijna een week oud, dus het word tijd dat ik een topic op ga schuiven.
We zijn helemaal verliefd op ons ventje O+
Hij doet het goed, alleen de borstvoeding lukt nog niet...meneer heeft in de baarmoeder op zijn tong gezogen en nu drukt hij zijn tong steeds tegen zijn gehemelte waardoor hij niet kan aanhappen. Gelukkig pakt hij de fles wel, dus ik ben druk aan het kolven geslagen ):O

Nog een fijne zwangerschap gewenst allemaal en tot ziens in het babytopic!

Ter afsluiting nog even een babyspam:

https://www.dropbox.com/s(...)12-09%2011.36.21.jpg
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:47:24 #152
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134131818
Ongeduldig welkom! :D *O*

Soemp ahww O+ whaha wel leuk kerstinkopen! :9

Aisly kan zeker met die termijn hoor, harde buik :Y

Skips ik denk dat je me vergeten bent :{w
aka ik wil gewoon een rijm :D
En jij moet idd heel erg op je uitgerekende datum bevallen :Y :D O+
Ohjee wat stom van die ereader! :(
Whihi hebben je hormonen haast ofzo :+ joh ik had ook cursus gehad maar op dat moment denk je alleen maar; PFFFFF!!!!!! AAAHHHHHH!!!!
Tenminste, ik wel :+
En met buik-, rug en beenweeen ben je niet blij. Persen vond ik niet moeilijk, gewoon je gevoel volgen..

chanty rottig van de hoofdpijn :{

GM wat schattig O+

Nikki jeuz ik heb vandaag ruim 8 uur gewerkt en ik ben gesloopt! Was blij dat ik mn dreumes nog een uurtje kon zien O+

Kwisted same here haha ik ga ook niks doen deze keer gok ik :+ hoogstens zwemmen op 't eind ofzo!
Ik heb ook geen contact meer met de mensen van mn cursus idd. We hebben nog geboortekaartjes gestuurd en een terugkomavond en dat was het..

Ohja buikschilderen, ook leuk. Ik ga eens denken.

Flowerbox verlof!! *O*

quote:

[..]

:D _O-

Kim proefdruk, leukkk O+

Burdie huiselijk geweld in je buik :o Whihi voeten die uitsteken XD
Ja, hier ook een eigenwijze. Voel ik een plop, hand van manlief op mn buik, Bob is gelijk stil :') Was met mn dochter ook al zo XD

TAP ach jeetje wat een nacht zeg... ;( Ging het nog een beetje vandaag?

Ikke fijn die sticker maar jammer van je bloeddruk! Hoop dat alles goed is :* Fijn dat je urine iig schoon is.

Sethiwe ja, ga eens bevallen jij O+

Poppejans fijn dat je 20w echo goed was!! Hihi en echt een meid, leuk die bevestiging idd O+

Blueeyes haha ja.. ach ja je doet het gewoon! Zorg voor zo'n kleine gaat door. En zo'n zwangerschap is ook weer heel anders merk ik :)
Gelukkig houdt dochter ervan om de trap op te klimmen, dat scheelt weer voor mijn bekken! :+
Ochjee had je moeder er ook zo lang last van... ;(

Dot wat leuk!! Shoppennn O+ :D

RFR lekker weekendje weg! O+ :D

Omg lenteui en asperges :') Die van mij is gewoon een citroen deze week :{w

Kursor fijn weer hartje horen! O+
Ik snap je gevoel wel, was maandag bij de vk, alweer 4 weken na de echo en vond het ook heeeelll geruststellend. Bij mn dochter ook niet zo gehad. Denk dat je nu meer besef hebt van wat er in je buik zit?

Angelatje veel plezier in het babytopic, geniet van jullie ventje! Succes met kolven! Wat een schattig fotootje O+

Nou wij maandag dus weer bij de vk geweest, bloeddruk 110/70, hoog voor mijn doen, en dan eet ik gewoon al iets zouter en wat dropjes af en toe :') Whaha.
Hartje horen vond ik ook weer heeerlijk, echt geweldig. Dochter zat op de arm van papa en vond het maar gek wat die mevrouw deed bij mama haar buik :o :? O+
Enne, wat is dit, ik mag al een afspraak gaan maken voor mijn 20w echo... :o :o Zo ver was ik toch nog helemaal niet zwanger?!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134132031
Enf _O_ masterpost!

Angelatje :W je klinkt echt verliefd O+
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:55:20 #154
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134132260
Enf, wauw. Respect voor jouw prachtige Posts altijd :o

Angelatje, tot ziens in het babytopic! Ik hoop dat jullie gauw de juiste hulp krijgen voor de bv :*
pi_134133837
^^ wat enf zegt!

geniet lekker angelaatje! Hopelijk lukt het hem tzt nog om live te drinken!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:31:15 #156
52229 Chanty
pi_134133972
Haha het is nu wel heel verleidelijk om +1 bij Enf te doen :+
Maar nee, ik ga morgen proberen even goed te reageren.

Alleen even zeggen: Angela O+ tot over een aantal maanden :W

EN SKIPS PUFVERDIKKIE KREEG JE INEENS HAAST NA ALLE PUFADVIEZEN? :%
pi_134134201
Skip nog AWOL? o|O
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134134260
Skiiiihiiiiip!
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:37:23 #159
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134134274
Skips is very late calling in for duty! Er is niet gekortjakjet vandaag. -O-

Ik heb de hele dag op bed gelegen en ga nu weer verder slapen. Morgen een veel langere update, deal!
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:40:39 #160
30252 Soempie
Procreating
pi_134134423
Ahw, jammer.. -O-

Alles verder wel goed Skips? :*

Angela O+ Tot in het volgende topic!
pi_134134534
He skips ons de hele dag in spanning houden, dat kan natuurlijk niet!

Angela wat een mooi mannetje en wat klink je ook heerlijk verliefd. Ik kom je spoedig achterna.

Kursor wat fijn dat je het hartje weer hebt gehoord. Ik hoop dat je snel meer schopjes gaat voelen.
pi_134134730
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:37 schreef ProjSkippy het volgende:

Ik heb de hele dag op bed gelegen en ga nu weer verder slapen. Morgen een veel langere update, deal!
-O- lekker slapen, proj. Morgen is ook een prachtige datum hoor.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:52:21 #163
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134134978
Ja, lekker makkelijk hoor, mij +1 geven :+
:D O+

Skips jammer geen actie dus nog! Lekker uitrusten nu 't nog kan! :*
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:54:51 #164
52229 Chanty
pi_134135110
quote:

Wat een anti-climax -O-

Slaap lekker meis, hopelijk morgen puffen :*
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:03:09 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134135547
Slaap lekker Skippylief :*.
KuikenGuppy
pi_134135586
quote:

:* slaap lekker!
pi_134139997
Geen nachtploeg -O- ?

Nou ja, misschien maar beter ook. Ik hoop dat iedereen nu heerlijk ligt te slapen. Proj incl. :*
  woensdag 11 december 2013 @ 06:28:59 #168
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134140116
quote:

Had je ons mooi tuk gisteren haha.

Vandaag is je dag! Go for it! ;)
pi_134140195
Vandaag op tijd met melden ;).
Nog geen spannende dingen, ga nog een poging doen om verder te slapen.

Skips mijlpaal der mijlpalen, 40 weken *O* *O* en volgens mij vergeet ik meerdere woensdag wisseldagen *O*
pi_134140217
Skips! You made it!! *O*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 december 2013 @ 07:53:06 #172
52229 Chanty
pi_134140336
Zingt: van je ahja skippy skippy jeey! Hiep hoi! Van je ahja skippy skippy jeey! Hiep hoi! *O*

En ook een *O* voor de andere wisselaars!
pi_134140378
Ultieme jompel voor skip!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134140527
Skippy 40 weken!! *O*

Ik heb vanmorgen een wedstrijdje sokken aantrekken verloren van mijn peuter. }:|
pi_134140532
Momo hoe gaat het met jou?
Vind t zo leuk nog ff samen met jou te posten :)

Hier lag man vannacht tegen mn buik/rijstkorrel te praten, vooral te vertellen dat ZIJ :') moet blijven zitten, en dat hij belooft de best mogelijke papa te zijn... O+
S. 2014
J. 2016
pi_134140647
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 08:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier lag man vannacht tegen mn buik/rijstkorrel te praten, vooral te vertellen dat ZIJ :') moet blijven zitten, en dat hij belooft de best mogelijke papa te zijn... O+
O+ O+

Skip, 40 weken!! *O*

Kursor, wat fijn om te lezen :Y O+
pi_134140941
oh, is Skippy niet bevallen terwijl ze aan mij dacht? -O-

Maar 40 weken volmaken is ook top! *O*
pi_134141001
40 weken voor skips!! *O* *O*
Tralalalaaa
pi_134141002
Skip 40 weken. *O*
Vandaag zelf 30 weken.

Kreeg een mailtje dat de blije doos van Prenatal klaarstaat, is het wat? Wat zit er in, iemand die het weet?
  woensdag 11 december 2013 @ 09:15:55 #180
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_134141118
Ja hoor, zit iets van een speen in......drinkbeker volgens mij, paar samples zalfjes....sokjes en korting op pampers? als je die samen gebruikt met de wehkamp aanbieding voor pampers kom je de eerste maand een heeeeeel eind.

Vanavond een rondleiding door het ziekenhuis, ook leuk!
pi_134141264
*O* Proj 40 weken!

Nummerzoveel *O* alweer 30 weken, gaat ook snel met jou! Die doos van Prenatal is wel de moeite waard hoor. En hoe zit met die van Babydump? Die moet ik nog ophalen.

Wat lief van je man, gw87. O+

Nobono, leuk een rondleiding door het zkhs. In MCL zuid? Veel plezier!

En natuurlijk vandaag *O* *36 week*
en dan op een bakfiets heel hard naar school fietsen is niet zo goeie combi :X
pi_134141298
Opvallend dat er veel wisseldagen zijn op woensdag en zaterdag he. :)
  woensdag 11 december 2013 @ 09:28:58 #183
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_134141398
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:22 schreef flowerbox het volgende:

Nobono, leuk een rondleiding door het zkhs. In MCL zuid? Veel plezier!

Nope, Heerenveen, dat is voor ons net even iets dichterbij en zeer waarschijnlijk minder drukte op de weg er naartoe als ik als de brandweer over de weg moet scheuren om mijn vrouw daar te krijgen! :P

Waren er laatst weer even een keer heen voor een echo en toen moest ik gewoon even nadenken hoe ik daar ook alweer kwam, terwijl ik er normaal zo heen rij, dat wordt nog wat.

*O* *O* *O* voor de wisseldagen!
*O* Speciaal voor de wisseldag, der wisseldagen!
pi_134141406
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Skip 40 weken. *O*
Vandaag zelf 30 weken.

Kreeg een mailtje dat de blije doos van Prenatal klaarstaat, is het wat? Wat zit er in, iemand die het weet?
Ik heb m vorige week opgehaald. Zit een "I love mama" speentje in, sokjes, klein pakje pampers en een beker geloof ik (weet t niet meer zo goed :@ ) Verder een hoop folders en tijdschriften die ik nog niet bekeken heb.
pi_134141420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:15 schreef NoBoNo het volgende:
Ja hoor, zit iets van een speen in......drinkbeker volgens mij, paar samples zalfjes....sokjes en korting op pampers? als je die samen gebruikt met de wehkamp aanbieding voor pampers kom je de eerste maand een heeeeeel eind.

Vanavond een rondleiding door het ziekenhuis, ook leuk!
Korting ??? Oh, ik ga vanavond toch maar wat beter in die doos kijken :D
pi_134141432
Skip 40 weken *O* Mooie datum om te bevallen vandaag
  woensdag 11 december 2013 @ 09:36:40 #187
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_134141566
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:29 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Korting ??? Oh, ik ga vanavond toch maar wat beter in die doos kijken :D
Ik zie net dat de wehkamp aanbieding over is, maar goed dan krijg je nog steeds wel de korting van de bon hoor, dat is geen punt. Alleen was het samen met de aanbieding van de Wehkamp bijna voor half geld!
pi_134142331
Oh, volgens mij is die bon hier dan bij het oud papier beland :')

Net helemaal goedgekeurd door de vk. Arie is wel druk, we hebben nog geen hartslag gezien van onder de 150 tot nu toe en de vk had hem even wakker gemaakt omdat ik vroeg of ze al kon voelen hoe hij lag, dus nu was hij zelfs 160 :D
pi_134142643
Skip mijlpaal der mijlpalen *O* *O*

Kursor ik vind het zo fijn voor je meis, dat deze zwangerschap goed gaat! Heerlijk is dat he, hartje luisteren O+ O+

Sethiwe het zal nu niet lang meer duren! Succes!

Angelatje wat een droppie is je zoon O+ ! Tot snel in het babytopic! Hopelijk vind je snel hulp voor de BV.

Dot is weer goedgekeurd bij de VK *O*

Momo ik zag een paar dagen geleden het nieuws voorbij komen van je kat :'( Veel sterkte :'(

36 weken voor Flowerbox! Doe je wel rustig aan? Niet op bakfietsen crossen o|O

GM87 van harte gefeliciteerd! Helemaal super dat je zwanger bent *O* ! En alsnog welkom in dit topic :+ En ongeduldig natuurlijk ook!! Whohoo, leuk nieuwe zwangeren erbij *O*

Hier vandaag een goede dag. Afgelopen week niet zo. Niet ziek, maar erg MOE en chagrijnig. Heb veel lopen bekvechten met lief en dat was niet leuk. Veel geslapen ook. Mijn hormonen zitten mezelf in de weg :'( Ik hoef maar op nu.nl te lezen dat Obama een speech heeft gehouden op de herdenking van Mandela en ik zit al hardop te janken :') Verder 2 keer gevallen afgelopen week. 1 keer toen ik op mijn hurken zat, ineens lag ik met mijn benen in de lucht }:| En eergisteren ben ik uitgegleden in huis toen ik van een klein trapje af liep. Ineens zat ik op mijn kont op de onderste tree. Keihard te janken :D Mijn extra gewicht zorgt geloof ik voor een evenwichtstoornis :) Hoe dan ook, ik moet beter uitkijken, da's duidelijk.

En vanochtend werd ik ineens wakker en hup, ineens is de zon weer gaan schijnen. Ben vrolijk en voel me top *O* Hopelijk houdt dat aan!
  woensdag 11 december 2013 @ 10:31:57 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134142699
Skippydag *O* O+.

30 weken voor nummer_zoveel *O*.
Sticker voor Dot *O*.

Hier zat in de blije doos: 2 blikjes alcoholvrij witbier ( :r), een klein pakje pampers, een speen, een proefmonstertje sudocreme, een avent fles en een hoop tijdschriften en reclame. Er zat ook een kortingsbon in voor geboortekaartjes, mits je ze voor 31 december bestelt :').

Oooh ik had net toch zoiets liefs... Ik legde mijn handen op mijn buik en voelde baby wat schoppen/bewegen. Dus ik begin wat tegen baby te babbelen, en ineens voel ik dat 'ie met zijn/haar billetjes en ruggetje helemaal in het kommetje van mijn hand kruipt en zich lekker tegen me aan knuffelt O+.
Nu wil ik mijn baby :') :'( O+.
KuikenGuppy
  woensdag 11 december 2013 @ 10:53:31 #191
390026 Aisly
A flower a day..
pi_134143238
Skips 40 weken! *O*
Flowerbox 36 weken *O*
Nummer zoveel 30 weken *O*
Wissels!! *O* O+

Ahhh wat lief Burdie O+
Kan niet wachten tot ik ook wat meer voel dan de karatetrappen

Fijn dat je je beter voelt vandaag Musique! Wel oppassen dat je niet meer valt hoor!

Gisteren m'n eerste yogales gehad, flinke groep zeg! Lagen lekker knus naast elkaar haha. Maar ook hier deze les geen zweverige dingen maar echt alleen ademhalingsoefeningen.
Vanavond even het kraamhotel bekijken, eens kijken wat ze daar allemaal te vertellen hebben :) (ow en vriendlief wil vanavond bij de kamers kijken of de tv's daar ook een PS aansluiting hebben, ik denk dat hij nog steeds iets andere verwachtingen heeft van de bevalling.. Zal 'm eens wat bevallingen op youtube laten zien >:) )
  woensdag 11 december 2013 @ 10:54:41 #192
52229 Chanty
pi_134143266
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:31 schreef Burdie het volgende:
Skippydag *O* O+.

30 weken voor nummer_zoveel *O*.
Sticker voor Dot *O*.

Hier zat in de blije doos: 2 blikjes alcoholvrij witbier ( :r), een klein pakje pampers, een speen, een proefmonstertje sudocreme, een avent fles en een hoop tijdschriften en reclame. Er zat ook een kortingsbon in voor geboortekaartjes, mits je ze voor 31 december bestelt :').

Oooh ik had net toch zoiets liefs... Ik legde mijn handen op mijn buik en voelde baby wat schoppen/bewegen. Dus ik begin wat tegen baby te babbelen, en ineens voel ik dat 'ie met zijn/haar billetjes en ruggetje helemaal in het kommetje van mijn hand kruipt en zich lekker tegen me aan knuffelt O+.
Nu wil ik mijn baby :') :'( O+.
O+

Die blije doos daar moet je toch een tijdschrift abonnement voor nemen om die te krijgen?
pi_134143457
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:54 schreef Chanty het volgende:

[..]

O+

Die blije doos daar moet je toch een tijdschrift abonnement voor nemen om die te krijgen?
Nee, die krijg je gratis als je je aanmeld :)

Weet iemand hoe Mama-licious valt in jassen? Ik heb er nu een gevonden via MP, maar dat is een L. De verkoopster zegt dat ze zelf 38 heeft en hij toch wat groot was. Ik heb meestal 38/40 voor bovenkleding, dus ik hoop dat hij mij dan wel goed zit, maar als hij heel groot valt zal dat natuurlijk ook niet zo zijn.
pi_134143545
Zandje dat klinkt echt O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_134143719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

Weet iemand hoe Mama-licious valt in jassen? Ik heb er nu een gevonden via MP, maar dat is een L. De verkoopster zegt dat ze zelf 38 heeft en hij toch wat groot was. Ik heb meestal 38/40 voor bovenkleding, dus ik hoop dat hij mij dan wel goed zit, maar als hij heel groot valt zal dat natuurlijk ook niet zo zijn.
Ik heb maat 40 en mijn mama licious jas maat L zit me nu precies goed.
pi_134143786
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb maat 40 en mijn mama licious jas maat L zit me nu precies goed.
Dan heb ik goede hoop *O* Loop nu rond in mn ski-jas namelijk :')

Die C&A jas die ik had zag er na twee maanden al echt niet meer uit, heel de stof was gaan pillen en stiekem was hij ook niet echt heel warm, dus die heb ik gelukkig terug kunnen brengen als klacht.
pi_134143818
Soempie waar ben je?

Musique doe je voorzichtig?

Chanty je hoeft geen abonnement te nemen, wel bellen ze je op of je een abonnement wil afsluiten en je krijgt veel reclame in de doos.

Burdie wat schattig O+
  woensdag 11 december 2013 @ 11:25:38 #198
52229 Chanty
pi_134144090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik heb voor bovenkleding altijd 34/ 36 en heb een 36 besteld en die zit prima. Ik zou hem nu zelfs al kunnen dragen als ik de knoopjes dicht doe en met knoopjes los geeft ie genoeg ruimte voor een buik om in te groeien. Ben zelf klein en vond de jas niet heel groot vallen.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:33:27 #199
52229 Chanty
pi_134144283
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:14 schreef Sethiwe het volgende:
Soempie waar ben je?

Musique doe je voorzichtig?

Chanty je hoeft geen abonnement te nemen, wel bellen ze je op of je een abonnement wil afsluiten en je krijgt veel reclame in de doos.

Burdie wat schattig O+
Ah ok, ik was in verwarring gebracht door de onderste alinea hier: http://wij.nl/wij-jonge-ouders/artikel/gratis-cadeaupakket

Bellen mogen ze. Heb wel de felicitas zwanger box aangevraagd. Even vijf minuten met zo'n man gekeuveld wat echt hilarisch was :') Hij was zich helemaal aan het inleven in hoe fantastisch en spannend zwanger zijn is terwijl het een MAN was van volgens mij net 20 jaar :')
pi_134144334
Nobono, wel goed rijden vandaag he? Tjongerschans here you come :P

Musique, ik moet zo weer :X . Ik trek maar extra tijd uit er voor.
pi_134144626
:W helaas nog steeds niet helemaal bijgelegen omdat ik met koorts op bed lig }:| Komt weer slecht uit zo na de vakantie want het is gigantisch druk op werk. Maar goed, ziek is ziek.

*O* voor alle wisseldagen en de nieuwe zwangeren!!

En nog even een sneakpreview van m'n beeb, dit was bij 15W4, ondertussen ben ik alweer op 18W1 :o
Blijkbaar ligt het lekker zo :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:47:56 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134144635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ah ok, ik was in verwarring gebracht door de onderste alinea hier: http://wij.nl/wij-jonge-ouders/artikel/gratis-cadeaupakket

Bellen mogen ze. Heb wel de felicitas zwanger box aangevraagd. Even vijf minuten met zo'n man gekeuveld wat echt hilarisch was :') Hij was zich helemaal aan het inleven in hoe fantastisch en spannend zwanger zijn is terwijl het een MAN was van volgens mij net 20 jaar :')
Je krijgt met het inschrijven ook elke week een mail over je zwangerschap; hoe groot je kindje die week is, etc. En je moet een account aanmaken om je daarvoor af te kunnen melden (of heel veel onaardige mailtjes sturen, werkt ook O-) ) dus gebruik niet je alledaagse emailadres, tenzij je geen bezwaar hebt tegen de nieuwsbrief ;).
KuikenGuppy
pi_134144684
Ik laat dat soort dingen altijd naar Paxlie gaan :D
10 euro korting bij opgeven van je mailadres ok.. done en nu heeft Paxlie zijn hele inbox vol met babydump mail :D _O- ik weet niet of hij er zo om kan lachen als dat ik soms doe :+
  woensdag 11 december 2013 @ 11:56:54 #204
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_134144900
Voor dat soort zaken heb ik al jaren een alternatief emailadres, welke ik overigens ook gebruik om me bij fora aan te melden en dat soort dingen. Privé is gewoon prive, gebruik ik niet om me ergens bij aan te melden, hoef al die troep niet!
pi_134145055
Meld. :O

Skips 40 weken! *O*

Fazz, mooie houding zo. Lekker koppeltje duiken nu het nog kan.
pi_134145062
Skips, nog geen baby dus? Je hebt ons wel laten wachten hoor. Maar als je moet slapen, moet je slapen natuurlijk, succes met de laatste loodjes!
pi_134145068
Bellen hebben ze hier trouwens nooit gedaan hoor!
  woensdag 11 december 2013 @ 12:02:31 #208
52229 Chanty
pi_134145070
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:56 schreef NoBoNo het volgende:
Voor dat soort zaken heb ik al jaren een alternatief emailadres, welke ik overigens ook gebruik om me bij fora aan te melden en dat soort dingen. Privé is gewoon prive, gebruik ik niet om me ergens bij aan te melden, hoef al die troep niet!
Inderdaad ik heb ook twee spamadressen voor dat soort ongein :D En daar ben ik HEUL blij mee, want er komt toch een bak mail binnen.
pi_134145104
40 weken voor skips wh00t *O* *O*
pi_134145315
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:02 schreef Cwen het volgende:
Bellen hebben ze hier trouwens nooit gedaan hoor!
Bij mij wel :{
Tralalalaaa
  woensdag 11 december 2013 @ 12:25:16 #211
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134145784
Skips mijlpaal!! :D *O*

GM wat schattig... Whihi :D Hij denkt een dochter dus? O+

Nummer zoveel 30 weken! *O*

Flowerbox 36 *O*

Dot fijn, goedgekeurd!

Ohja, blije doos van prenatal. Ook maar eens aanvragen.

Musique fijn dat je een goeie dag hebt na zo'n mindere week! Vervelend dat jezelf in de weg zitten he.

Burdie wat schattig... O+ O+

Fazzo beterschap! :*
Wat schattig die foto whihi :D acrobaatje!

En ik ben vandaag 15 weken O+ Jeutje wat gaat de tijd hard. Ik ga maar eens bellen voor mn 20w echo trouwens :P Dan staat die afspraak maar vast. En zo even een buikfotootje maken!
pi_134146114
Echt he, ik kan alles kijken en aanhoren over bevallingen en gisteren zelfs zonder problemen De Gelukkige Huisvrouw gekeken en dan ga ik janken bij dit filmpje :')

pi_134146127
Woow 20 weken echo al in zicht :o. Wat ga je hard!

Kursor wat fijn dat je het hartje weer hebt mogen horen :)

Skip zet hem op! En inderdaad veel slapen als je daar behoefte aan hebt. De energie heb je nog hard zat nodig!

Ik heb vorige keer bij zwangerschapsyoga gezeten en heb daar een fijn vriendinnenclubje aan over gehouden. Om die reden ga ik me nu opgeven voor zwangerschapfit.
pi_134147552
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:37 schreef Dot. het volgende:
Echt he, ik kan alles kijken en aanhoren over bevallingen en gisteren zelfs zonder problemen De Gelukkige Huisvrouw gekeken en dan ga ik janken bij dit filmpje :')

^)

Gelukkig ben ik niet de enige..ik voelde me zo'n hormonale ):O
Lotte!
Noah!
pi_134148106
Angela wat een moppie! O+

Enf monsterpost!

Skips, de dag der dagen *O*

GM, wat lieeeef! En welkom, had ik dat al gezegd? Ik weet 't niet meer..

Nr_Zoveel alweer 30 weken *O*

Musique, doe maar voorzichtig!

Fazzo wat een mooi plaatje! Lekker koppeltje duikelen O+

Vanmorgen intake van de kraamzorg gehad. Vond het fijn dat die dame ook een hele tijd met lief heeft overlegd wat hij straks allemaal moet en kan doen.
Met twee oma's die het vast allemaal beter weten, twee schoonzusjes met kinderen en twee zonder kinderen maar met een duidelijke mening ben/was ik bang dat hij een beetje ondergesneeuwd zou raken in al dat vrouwengeweld, ook omdat nu natuurlijk de meeste aandacht al naar mij uitgaat en naar wat ik moet doen (bevallen en dat soort kleinigheidjes :') ).
Nu moet ik alles voor hem opschrijven zodat hij zich "goed kan voorbereiden op zijn taken" O+ .
It will set you free
pi_134148130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:25 schreef Enfermera het volgende:
Skips mijlpaal!! :D *O*

GM wat schattig... Whihi :D Hij denkt een dochter dus? O+

Nummer zoveel 30 weken! *O*

Flowerbox 36 *O*

Dot fijn, goedgekeurd!

Ohja, blije doos van prenatal. Ook maar eens aanvragen.

Musique fijn dat je een goeie dag hebt na zo'n mindere week! Vervelend dat jezelf in de weg zitten he.

Burdie wat schattig... O+ O+

Fazzo beterschap! :*
Wat schattig die foto whihi :D acrobaatje!

En ik ben vandaag 15 weken O+ Jeutje wat gaat de tijd hard. Ik ga maar eens bellen voor mn 20w echo trouwens :P Dan staat die afspraak maar vast. En zo even een buikfotootje maken!
Ja hij denkt een meisje! En mn pa denkt een jongen dus het is lekker verdeeld ;)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 december 2013 @ 13:56:11 #217
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134148487
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 07:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Skips! You made it!! *O*
Nou, niet helemaal:

quote:
Er is niet gekortjakjet vandaag.
En dat was waar, mijn ritme was namelijk "pfffffpffffpffffpffffpfffffffffffffffff". Kortjakje zat er niet in.

Gisteren (10-12-'13) begonnen de weeën om 00.15 uur 's nachts. Om 17.20 uur is onze dochter M.aud op natuurlijke wijze geboren. Ze is 47 centimeter lang en weegt 2800 gram.

Ze doet het geweldig en is een heel tevreden klein mensje. Zo lief. Ze ligt nu naast me heerlijk rustig te slapen.

Ik kon het hier gisteren nog niet melden, omdat een groot deel van de vriendenclub ook veel actief op Fok! is en we nog niet iedereen hadden kunnen bereiken. Sorry naar jullie toe. :@

Plaatje bij het praatje komt zo spoedig mogelijk!

Edit: plaatjes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door ProjSkippy op 11-12-2013 15:26:51 ]
  woensdag 11 december 2013 @ 13:57:54 #218
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134148543
quote:
17s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:56 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal:

[..]

En dat was waar, mijn ritme was namelijk "pfffffpffffpffffpffffpfffffffffffffffff". Kortjakje zat er niet in.

Gisteren (10-12-'13) begonnen de weeën om 00.15 uur 's nachts. Om 17.20 uur is onze dochter M.aud op natuurlijke wijze geboren. Ze is 47 centimeter lang en weegt 2800 gram.

Ze doet het geweldig en is een heel tevreden klein mensje. Zo lief. Ze ligt nu naast me heerlijk rustig te slapen.

Ik kon het hier gisteren nog niet melden, omdat een groot deel van de vriendenclub ook veel actief op Fok! is en we nog niet iedereen hadden kunnen bereiken. Sorry naar jullie toe. :@

*O* van harte!
pi_134148552
Skips! Jij sneaky bevallert! Gefeliciteeeerd *O*
  woensdag 11 december 2013 @ 13:58:20 #220
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_134148557
Oh boefjes! Maar dat ik hier dan de 2e 3e ben die je mag feliciteren met je dochter!! van harte! *O*
pi_134148575
Gefeliciteerd skips!! *O* *O*
ben benieuwd naar het plaatje ;)
pi_134148591
oooh Skips!! Jij, jij, jij oooh! Toch wel dus. *O* En wat een mini-meisje. O+ Gefeliciteerd Skippy en Kix!
pi_134148612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:58 schreef Dot. het volgende:
Skips! Jij sneaky bevallert! Gefeliciteeeerd *O*
Sneaky bevallert dus! :D
pi_134148685
Van harte gefeliciteerd Skippy! De 40 weken dus toch niet volgemaakt ;)
Lekker genieten van je mooie meisje!
pi_134148693
Skip! Je bent mama O+ O+ Van harte gefeliciteerd en wat een toffe naam!!! *O*
  woensdag 11 december 2013 @ 14:06:49 #226
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_134148888
Skip gefeliciteerd!!!!
pi_134148903
Oh wat een kleintje O+
Gefeliciteerd Skips en Kix *O*
pi_134148984
Oh Skipje van harte, wat een leuke naam! O+ :*
pi_134148985
Skip!! *O* *O* Ook hier nogmaals gefeliciteerd O+ Heel veel geluk samen!
pi_134149022
Skip, ik ben er helemaal stil van O+

Van harte gefeliciteerd! Geniet je suf! :*

*O* *O* *O*
pi_134149226
Gefeliciteerd Skip!!! Geniet, geniet, geniet! *O* *O* *O*
Tralalalaaa
  woensdag 11 december 2013 @ 14:16:39 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134149284
Onze skips eindelijk mama! O+

Van harte gefeliciteerd voor jou en Kix met jullie mini meisje *O* *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 11 december 2013 @ 14:16:49 #233
390026 Aisly
A flower a day..
pi_134149294
Skips gefeliciteerd!!! *O* *O*
  woensdag 11 december 2013 @ 14:17:22 #234
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134149322
Ohhh gefeliciteerd Skips en Kix! Jullie zijn mama en papa!! O+! Fantastische naam en ze is een mini O+
  woensdag 11 december 2013 @ 14:17:33 #235
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134149335
Skips, jij boef! Van harte met jullie meiske O+ *O*
pi_134149506
Skippyyy, van harte gefeliciteerd !! *O*
pi_134149607
Gefeliciteerd Skip *O* *O* *O*
pi_134149712
Skips, jij stiekemerd :D
Van harte met jullie dochter *O*
  woensdag 11 december 2013 @ 14:29:12 #239
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_134149747
Hey 11-12-13 was mooi geweest, maar je weet het misschien nog niet, maar 10-12-13 is ook een hele bijzondere datum, dat is namelijk de datum waarop jullie dochter is geboren! *O*
pi_134149748
Gefeliciteerd Skip! Geniet ervan O+ *O*
E.
pi_134149860
Gefeliciteerd!!! *O*
pi_134149872
Skips, daar is ze dan O+ Gefeliciteerd! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134150062
Skips, ze is er!! Gefeliciteerd!! *O* *O* :*
*poef* nu is het weg
pi_134150087
Jaaaa Skips en Kix, jullie kleine meisje is er! *O*
Geniet geniet geniet! Ze is prachtig! O+ Emo is :')
  woensdag 11 december 2013 @ 14:39:07 #245
52229 Chanty
pi_134150092
Ohhh skips sneaky!! Gefeliciteeerd *O* Damn ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is allemaal zo zonder pufcursus :D Maar eerst lekker genieten van je meisje (I was right *) ).
  woensdag 11 december 2013 @ 14:40:19 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134150128
Skippy! Je bent mama! Je meisje is er O+ *O*.
Mên, ik zit echt hard te janken hier :').
Ook gefeliciteerd voor Kix! *O*.
KuikenGuppy
pi_134150150
Hiep hiep hoera!! Daar is ze dan!!! Lieve Skip van harte gefeliciteerd met jullie dochter *O* *O* Genieten!!!
pi_134150390
quote:
En wij maar wachten :(

;)

Stiekemerd, gefeliciteerd, ook aan de nieuwe papa natuurlijk! *O*
It will set you free
  woensdag 11 december 2013 @ 14:51:54 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_134150546
SKIPPY! Goed gedaan! En een meisje. Hadden ze het mooi allemaal mis _O_
disclaimer
pi_134150579
Gefeliciteerd Skips met je dochter!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_134150626
Proficiat Skips! Geniet van jullie dochtertje!
pi_134151011
:o oooh jij sneaky proj! En vanochtend ook nog ff *snurk* posten.
Gefeliciteerd met jullie dochter! Mooie naam en niet heel erg zwaar qua gewicht. Klopt dat? Geniet er van.
  woensdag 11 december 2013 @ 15:11:19 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_134151151
Skippy is ook maar een ukje, die moet geen tienponders willen baren :D
disclaimer
  woensdag 11 december 2013 @ 15:20:21 #254
52229 Chanty
pi_134151598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:11 schreef Stormqueen het volgende:
Skippy is ook maar een ukje, die moet geen tienermoeders willen baren :D
Ik las even iets heeeeeeel anders :')
pi_134151635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:11 schreef Stormqueen het volgende:
Skippy is ook maar een ukje, die moet geen tienponders willen baren :D
Ik denk toch dat ik ook liever geen tienponder baar met mijn 1.80 :X

SPOILER
  woensdag 11 december 2013 @ 15:24:09 #256
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134151755
Ik heb net foto's toegevoegd in M.auds update hierboven. O+

--

En jup, ze is niet zo groot, maar met mijn eigen 1.56 meter komt dat ook goed uit. ^O^

--

En thanks all voor de felicitaties! *kraamtraant*
pi_134151790
Skips mooi meisje!! O+
pi_134151806
Wat een mooie meid O+
  woensdag 11 december 2013 @ 15:26:30 #259
390026 Aisly
A flower a day..
pi_134151831
Goed nieuws Dot! ^O^

Mooi meisje Skips O+
pi_134151870
Wat een mooi meisje Skips. Prachtig fijn gezichtje en dan een bos haar O+

rammel :')
pi_134151881
Wauw, wat een plaatje! Lieve kleertjes heeft ze aan.
pi_134151916
Oooh skips you did it! *O* een skip doen levert prachtige kindjes op zeg!! Ooj wat een mooierd is het O+
S. 2014
J. 2016
pi_134151925
Wat een prachtig kindje Skips! En nu al een lachebekkie O+

Dot, goed bezig! *O*
It will set you free
  woensdag 11 december 2013 @ 15:34:09 #264
52229 Chanty
pi_134152072
Wat een ontzettend mooi meisje hebben jullie gemaakt O+
pi_134152251
Wat een droppie Skips! O+
Tralalalaaa
pi_134152316
Skip! Wat een mooie dame zeg! Geniet van jullie dochter en wat een leuke naam O+!
♥ J & S
pi_134152368
Wat is ze mooi. O+
pi_134152380
Oooh wat een moppie!! Gefeliciteerd! En ook nog op die leuke datum O+ *O*
pi_134152502
Jaaa Skip daar is ze dan! Gefeliciteerd met je mooie meisje en nu lekker genieten van al het moois!
pi_134152697
Wat een mooi meisje hebben jullie gebakken O+ gefeliciteerd en genietse *O*
pi_134152699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:37 schreef Dot. het volgende:

Haha herkenbaar 8)7
♥ J & S
  woensdag 11 december 2013 @ 15:50:58 #272
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_134152701
quote:

[..]

Nou, niet helemaal:

[..]

SPOILER
Jaaaaaa daar is ze toch eindelijk!! Ze is zo mooi *rammel rammel* gefeliciteerd :*
Be happy with the little things in life
pi_134152833
Ohhh wat een schatje. Vooral die eerste foto met dat blije snoetje vind ik zo schattig. O+ O+
pi_134153146
Gefeliciteerd Skippy, wat een mooi meisje zeg!
  woensdag 11 december 2013 @ 16:14:47 #275
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_134153477
Ach wat een mooi lief ding! O+
pi_134154363
Skips, gefeliciteerd! Wat een vrolijk klein meisje met zo'n mooie naam. Geniet van alles wat komen gaat!
  woensdag 11 december 2013 @ 16:41:15 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_134154401
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik heb net foto's toegevoegd in M.auds update hierboven. O+

--

En jup, ze is niet zo groot, maar met mijn eigen 1.56 meter komt dat ook goed uit. ^O^

--

En thanks all voor de felicitaties! *kraamtraant*
potverdorie wat een prachtkind!
disclaimer
  woensdag 11 december 2013 @ 16:43:51 #278
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134154506
Knappe dame heb je gebakken Skips! O+
  woensdag 11 december 2013 @ 16:44:18 #279
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_134154520
Skip van harte gefeliciteerd met je dochter. Wat een plaatje is ze O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_134155180
Gefeliciteerd Skippy! Mooie meid heb je daar afgebakken O+
  woensdag 11 december 2013 @ 17:52:59 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134156812
quote:

[..]

Nou, niet helemaal:

[..]

SPOILER
Gefeliciteerd! Wat een prachtig meisje! O+
pi_134157132
Van harte Skip met je mooie meisje! *O*
O+.

Dank nog voor de lieve reacties trouwens op m'n berichtje van gister :@.
pi_134157159
Gefeliciteerd met je dochter Skippy, wat een mooi klein poppetje!
  woensdag 11 december 2013 @ 18:11:54 #284
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134157274
Omg Skips stiekemerd!! Wat heb jij een blije baby op de wereld gezet zeg, wat een schatje!!! O+ Heerlijk. Geniet ervan!! *O* :D
Oh oh en wat een geweldig mooie naam O+ *smelt*

Dot wat gaaf!! Super! O+
pi_134157786
Skips en Kix van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje.
Ik kom je binnenkort achterna.
pi_134158848
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:31 schreef Sethiwe het volgende:
Skips en Kix van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje.
Ik kom je binnenkort achterna.
Is er wat aan de gang? O-)
pi_134158953
Skip, ik wist het!!! Gefeliciteerd!!! *O*
Prachtige naam ook O+

Sethi, go!!
pi_134159362
Van harte skip! O+ *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134159820
Yay Skips *O*

Mooie meid met mooie naam!

SPOILER
pi_134159893
Skippy gefeliciteerd *O* wat een mooierd O+
  woensdag 11 december 2013 @ 19:41:34 #291
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134160144
Sethiwe is dat een hint idd? :D :9

Theeleuter knuf :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 december 2013 @ 19:41:40 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_134160151
Gefeliciteerd Skippy!!!!

Ik heb nog een vraagje voor de ladies hier.
Weet een van jullie of je nog sex kunt/mag hebben als je de slijmprop verloren bent of heb je dan meer kans op infectie waardoor het afgeraden wordt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_134160567
Seks mag ook na verliezen van de slijmprop, het lichaam maakt dat ook weer aan.
En genoeg vrouwen die niet eens merken dat ze hem verliezen.

Ik ben mijn eerste slijmprop al verloren maar het zit echt potdicht verder.
pi_134162048
Skippy *O* *O* *O* Gefeliciteerd met je mooi meid! En wat een leuke naam! Geniet lekker van elkaar :*
pi_134162092
Skippy wat doe je nu. :o
Wauw wat heb je een mooi meisje gebakken! O+ Gefeliciteerd! En nu lekker genieten van jullie nieuwe gezinnetje!
pi_134165282
Skippy gefeliciteerd!!! Wat een popje en ontzettend leuk eerste setje heeft ze aan
pi_134165464
ProjSkippy wat is ze mooooooi! O+

En wat gaat dit topic snel, dat kan ik nooit bijhouden en dan zo'n massapost maken waarin ik heel attent tegen iedereen iets zeg :@
pi_134165601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:19 schreef Ongeduldig het volgende:
ProjSkippy wat is ze mooooooi! O+

En wat gaat dit topic snel, dat kan ik nooit bijhouden en dan zo'n massapost maken waarin ik heel attent tegen iedereen iets zeg :@
Dat heb ik nou ook altijd. Ik lees wel alles, maar ik houd het vaak ook niet bij. :o Ik heb een keer een poging gewaagd, maar die verdween in een browser crash. ;(
pi_134166156
Skip gefeliciteerd met je mooie meisje met mooie naam! Geniet er van! *O*
pi_134166252
:'( OMG ik zit hier te janken om Marco Borsato die samen met zijn dochter een liedje zingt. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')