abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134100375
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D
de 2e was 6 maanden oud toen de opleiding begon. Ik heb me ingeschreven toen ze 10 weken was ofzo. Ik zit nu halverwege mn 3e jaar.
Ik vind het knap met twee kindjes. En daarbij had ik nog eerder het idee dat je al langer in het vak zat, vanwege je open houding/ respectvolle communicatie (weet even niet hoe het anders te omschrijven), je uitleg, enz.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 9 december 2013 @ 22:44:39 #52
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134100650
Ik heb bij eerste wel een cursus gedaan (yoga). Grootste voordeel voor mij was dat ik daardoor heel rustig en vol zelfvertrouwen de bevalling in ging. En daarnaast vond ik het wel lekker om een paar uur per week zo bewust stil te staan bij het zwanger zijn.

De geleerde technieken heb ik uiteindelijk helemaal niet toegepast. Bevalling ging eigenlijk gewoon vanzelf, mijn lichaam deed wat het moest doen en ondanks de pijn etc voelde ik me heel sterk en rustig O+ En nu ben ik dus bang dat mijn tweede bevalling alleen maar kan tegenvallen, nadat de eerste zo soepel ging :X Relatief soepel dan, ze moesten me na afloop wel weer aan elkaar naaien :')
Oude (on)bekende.
pi_134100657
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:38 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Oh echt? Dat noemde de VK juist een tijd terug. Net als de 'deze wee komt nooit meer terug' van Kyara. 7 keer was perfect volgens de VK. Nohhhh, ik neem wel zakjes mee om in te hyperen en dan schreeuw hijg ik dan tegen de VK dat het door haar Kortjakje komt. :{w

Maar Kortjakje is dus serieus niet aan te raden?
je moet doen wat voor jou goed voelt! Echt, als jij denkt ik wil puffen op kortjakje dan moet je dat vooral doen. bijna ALLES wat jou door de weeën heen sleept is geoorloofd; het belangrijkste is dat het voor jóu werkt. Als je bij jezelf denkt dat je veel liever gewoon rustig in en uit wilt ademen en dat werkt voor jou, laat je dan vooral niet vertellen dat je 3 keer op een wee móet puffen of dat je op kortjakje moet puffen.
:)
pi_134100689
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:39 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind het knap met twee kindjes. En daarbij had ik nog eerder het idee dat je al langer in het vak zat, vanwege je open houding/ respectvolle communicatie (weet even niet hoe het anders te omschrijven), je uitleg, enz.
:o wat lief! dankjewel <3 wat een mooi compliment O+
  maandag 9 december 2013 @ 22:47:59 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134100809
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

je moet doen wat voor jou goed voelt! Echt, als jij denkt ik wil puffen op kortjakje dan moet je dat vooral doen. bijna ALLES wat jou door de weeën heen sleept is geoorloofd; het belangrijkste is dat het voor jóu werkt. Als je bij jezelf denkt dat je veel liever gewoon rustig in en uit wilt ademen en dat werkt voor jou, laat je dan vooral niet vertellen dat je 3 keer op een wee móet puffen of dat je op kortjakje moet puffen.
:D Visual!

"Mevrouw. Ik moet u hier toch even onderbreken. Ik kan in dit ritme géénszins Kortjakje of welk ander kinderliedje dan ook ontwaren. Je kan hoog of laag springen, we gaan NIET verder tot u op zijn minst Alle eendjes zwemmen in het water heeft gepuft :{w "
pi_134100937
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

"Mevrouw. Ik moet u hier toch even onderbreken. Ik kan in dit ritme géénszins Kortjakje of welk ander kinderliedje dan ook ontwaren. Je kan hoog of laag springen, we gaan NIET verder tot u op zijn minst Alle eendjes zwemmen in het water heeft gepuft :{w "
:D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134100938
quote:

[..]

_O-

nouja ik heb het al zo vaak zien gebeuren, een verpleegkundige of verloskundige die heel hard een ander ritme staat te puffen dan die mevrouw, omdat zij vindt dat er zo gepuft moet worden. :? ik begrijp daar echt helemaal niets van.

Okay bij vrouwen die zó hard schreeuwen en gillen dat het vier verloskamers verder nóg te horen is, kan het nuttig zijn om ze een andere techniek te geven om de weeën op te vangen. Ondanks dat die manier voor hen werkt. T moet voor je buurvrouw ook gezellig blijven :')
maar verder, boeiend? als die mevrouw zich goed voelt, het goed op kan vangen en zichzelf geen hyperventilatie puft, waarom zou je het dan anders willen?
  maandag 9 december 2013 @ 22:56:27 #58
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134101212
quote:

[..]

_O-. Ja, nouhouuuuu! Ik heb gewoon echt geen idee. En als mensen het dan over technieken hebben klinkt dat als een soort van 'standaard' ofzo. En nav wat m'n VK zei dacht ik dat dat de 7 keer was op Kyara of Kortjakje. Maar ergens is het logisch dat er geen standaard is en dat je so-wie-so op dat moment kijkt wat prettig is.

Ach, het grootste gedeelte van de tijd (behalve dan mijn lichtelijk gammele moment net) maak ik me totaal niet druk om de bevalling. Zoals gezegd kijk ik er zelfs op een bepaalde manier wel naar uit :).

En nu vind ik dat ik echt moet gaan slapen! :W
  maandag 9 december 2013 @ 22:59:04 #59
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134101361
Als ik hier op die bevallingen even binnensluip hè, zijn jullie RTL 8 aan het kijken? Doe mij even zo'n relaxte bevalling als die Fleur-in-het-roze-overhemd :o wauw!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 9 december 2013 @ 23:01:01 #60
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134101447
Hier wordt overigens ook Kortjakje gepredikt bij de yoga. En deze wee komt nooit meer terug, for that matter. Ik ben er ook van overtuigd dat het komt zoals het komt en dat die technieken ook vanuit de natuur wel volgen.
pi_134101623
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:59 schreef Kimpossible het volgende:
Als ik hier op die bevallingen even binnensluip hè, zijn jullie RTL 8 aan het kijken? Doe mij even zo'n relaxte bevalling als die Fleur-in-het-roze-overhemd :o wauw!
Ja hè! Alleen dan wel graag zonder al die familie in de kamer :X
  maandag 9 december 2013 @ 23:08:32 #62
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134101791
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:04 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja hè! Alleen dan wel graag zonder al die familie in de kamer :X
Euh, ja. Die op het moment suprème ook nog ongegeneerd hun hoofd tussen d'r benen stopten. Nooo thanks!

De bevalling op de baarkruk was ook vrij rustig, vond ik. Al snap ik nu wel wat men bedoelt met dat het dan ineens wel heel snel (te snel qua uitscheurrisico's) kan komen. Van niks (hoofdje stond nog niet volgens mij?) naar compleet mens in een halve perswee :o

Ik vind t fijn ook eens zulke bevallingen te zien. Al zijn het voor deze mensen nr. 4 en 5. Ik zei net tegen vriendlief, er zijn dagen dat ik meer moeite heb met poepen :+ :')
pi_134101856
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:08 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Euh, ja. Die op het moment suprème ook nog ongegeneerd hun hoofd tussen d'r benen stopten. Nooo thanks!

De bevalling op de baarkruk was ook vrij rustig, vond ik. Al snap ik nu wel wat men bedoelt met dat het dan ineens wel heel snel (te snel qua uitscheurrisico's) kan komen. Van niks (hoofdje stond nog niet volgens mij?) naar compleet mens in een halve perswee :o

Ik vind t fijn ook eens zulke bevallingen te zien. Al zijn het voor deze mensen nr. 4 en 5. Ik zei net tegen vriendlief, er zijn dagen dat ik meer moeite heb met poepen :+ :')
Nee volgens mij was dat een stagiaire. Toch?

Hoe gaat het me je? En alweer 26 weken! Weer een weekje erbij :)
pi_134102271
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:08 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik zei precies hetzelfde tegen mn man :D
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 december 2013 @ 23:21:02 #65
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134102325
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:10 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee volgens mij was dat een stagiaire. Toch?

Hoe gaat het me je? En alweer 26 weken! Weer een weekje erbij :)
Ah, ook goed. Dat mag dan wel :9

Het gaat wel aardig! Lees hier alles trouw mee, maar merk dat het me vaak aan de energie ontbreekt om netjes mee te posten :@. 26 weken inderdaad, mooie mijlpaal O+. Na de kettingbezoeken aan de gyn hoeven we nu pas 23 december weer! Bij mijn laatste controle had ik 2 dagen geen bloed gezien, waarop meneer de gyn zei 'ja, maar ja, we weten hoe het gaat hè. Succes, morgen, want dan zal het wel weer raak zijn.' Thanks, mate }:| . Ter compensatie heeft mijn eigenwijze lijf het 4 dagen volgehouden, maar nu is het weer bal. Het went, maar ik ben wel een tikje teleurgesteld in mijn lijf. Doe. Gewoon. Normaal.

Maar he! Ondertussen is alles voor de baby binnen, op een matrasje en wat kleertjeskleertjes (heb vooral veel rompers en pyjama-achtige pakjes) na! Er is zelfs een proefdruk van het geboortekaartje onderweg O+

Ja, t gaat goed! :s)

Bij jullie ook? Ik zag een prachtige bol voorbij komen in het buikentopic! Hoewel dat hele topic volgepost wordt met goeie figuurtjes en mooie opplakbuukskes haha.
  maandag 9 december 2013 @ 23:21:30 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134102341
26 weken, da's een half jaar :o :D
♡ Kuiken ♡ Guppy ♡
  maandag 9 december 2013 @ 23:23:37 #67
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134102442
Ja, stoer he? Ik zei het tegen vriendlief. Eigenlijk wel bizar. Hoewel het in maanden niet echt klopt natuurlijk haha. Op eerste kerst is het precies een half jaar na de (vermoedelijke) bevruchting. Ook zoiets geks. Dat is écht een half jaar!

Jij doet er gewoon een ronde 30 weken. Dat komt in maanden geloof ik nog veel dichter bij dat halfjaar! O+
  dinsdag 10 december 2013 @ 01:53:52 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134106524
Er voorbij zelfs al ;).

En omg, ik werd net een aantal keren achter elkaar freakishly hard geschopt door mini, echt dat het pijn deed :X. Ik kon daarna echt een voetje voelen uitsteken O+ maar er tegenaan duwen, leverde weer een flinke schop op... 't Kind moet duidelijk nog manieren leren :').
♡ Kuiken ♡ Guppy ♡
  dinsdag 10 december 2013 @ 02:04:50 #69
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
  dinsdag 10 december 2013 @ 02:17:40 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134106707
Hee, mede-nachtploegger O+.
♡ Kuiken ♡ Guppy ♡
pi_134106712
Hier nog een slapeloze :(. T is echt weer drama 's nachts.. Net als bij mn 1e zwangerschap, leef ik echt in de nacht, blugh :r
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  dinsdag 10 december 2013 @ 03:10:12 #72
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134107086
Als je zo post denk ik dat er wat begonnen is. Maar dat zal wel niet?
pi_134107095
En ja hoor, hier is de eerste 'er is er nog nooit eentje blijven zitten' opmerking gevallen. :')
  dinsdag 10 december 2013 @ 04:24:53 #75
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134107202
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 03:28 schreef Soempie het volgende:
En ja hoor, hier is de eerste 'er is er nog nooit eentje blijven zitten' opmerking gevallen. :')
Nu middenin de nacht?

De app geeft die opmerking ook vandaag zag ik. :')

Voorwerk hier. Maar het is slaapbaar dus valt mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')