abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134088492
Zwangerschap & geboorte

05 december: Sethiwe
05 december: P8 (papa)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox (meisje)
14 januari: Oksel (papa)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
13 mei: Ikina
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted
10 juni: JaleesaJoia
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry***

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
16 juli: Sunshine1982

3 augustus: Sugarsnap
***7 augustus: Mereltje & Forno***

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  maandag 9 december 2013 @ 18:50:02 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134088858
Over 11-12-'13 trouwens: dat is mijn uitgerekende datum. :s)
pi_134088954
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 18:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Wat een leuke datum O+
In life, every ending is a new beginning..
pi_134089052
O ja, da's wel een bijzondere datum om op uitgerekend te zijn. Of om op geboren te zijn!
pi_134089865
quote:
Over 11-12-'13 trouwens: dat is mijn uitgerekende datum. :)
Jamaar, jij bent toch pas net zwanger?? Jij hebt gisteren een skips gedaan

Hmz zal ik wel of niet met voorlopige datum erin gaan....
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 december 2013 @ 19:37:57 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_134090793
Ik moet me toch maar eens gaan inschrijven voor zwangerschapsgym/ yoga. De VK had me een bepaalde yogacursus hier aangeraden... maar pfff ik vind het toch een beetje zweverig overkomen als ik de site bekijk :')

Mensen die nog tips hebben?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_134091170
Wanneer moet je dat soort dingen eigenlijk gaan regelen?
Heb me nog zo weinig ingelezen en heb daar ook nog niet mn koppie naar staan :@
pi_134091711
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:37 schreef Chanty het volgende:
Ik moet me toch maar eens gaan inschrijven voor zwangerschapsgym/ yoga. De VK had me een bepaalde yogacursus hier aangeraden... maar pfff ik vind het toch een beetje zweverig overkomen als ik de site bekijk :')

Mensen die nog tips hebben?
Mijn yogajuf zei dat het enige verschil tussen zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga het feit is dat je bij yoga je ogen dicht doet.. Geen idee of het echt zo is hoor :) Ik vind yoga altijd wel fijn ontspannend, maar ik hoop wel dat mijn les nog wat actiever wordt want de vorige keer vond ik de oefeningen wat lauwtjes. Het ging bijvoorbeeld bij een oefening vooral om het bewust worden van je ademhaling en waar die zit etc, maar als je al ooit aan yoga hebt gedaan weet je dat al.
pi_134092394
Dat zou ik ook als yogajuf zeggen. :')
Zwangerschapsgym is vaak veel veelzijdiger.. En meer thema's.

Ik kan niets met het hele zweefteefgebeuren van veel yoga groepen.
En ik lees te vaak dat er foutieve dingen gemeld worden die puur bij de juf haar visie passen (maar dat is ook zo bij zwangerschapsgym)
pi_134092744
Hoe snel je een cursus moet regelen hangt af van hoe groot het aanbod is. Ik heb me na de echo met ruim 12 weken aangemeld. Toen nog voldoende plek. Cursus zwangerschapsyoga begint vrij vroeg in de zwangerschap (voor mij bij 22 weken, klaar met 35 weken; er vallen best wat weken tussenuit vandaar dat het zo lang duurt).

Bij de eerste zwangerschapsgym gedaan, maar dat is er in het dorp niet meer. Toen pas met 32 weken begonnen.

Insteek bij beide cursussen is volgens mij wel redelijk hetzelfde. Ervaringen delen, uitleg over bevalling/kraamperiode/etc. en wat oefeningen doen. Pas bij de gym na de bevalling was het echt actie :).

Morgen controle bij de vk. Toch wel flink nerveus om of het kindje het nog wel doet :@. Ondertussen wel iets dat lijkt op een beginnend buikje en sinds kort wat minder moe. Maar nu weer tijd om na te denken...bweh. Vertrouwen is er nog niet echt, maar ondertussen is m'n man al wel de werkkamer aan het slopen.
pi_134093061
Dat hele gym en yoga clubjes gedoe is niets voor mij. :@
Ik koos gewoon iets nog veel zweverigers uit, haptonomie. Vandaag hadden we lesje twee en heeft mijn man weer een paar heerlijke oefeningen geleerd om mij te helpen ontspannen en om tijdens de bevalling ruimte te maken voor de babies. O+ En nu fingers crossed dat manlief de oefeningen vaak gaat oefenen. :)

En ze waarschuwde me ook nog even voor het feit dat vorige bevalling vrij snel ging. Van eerste wee tot geboren in 4 uur. Ik moet er niet aan denken dat de babies in de auto geboren worden. Wel een puntje om te bespreken bij de volgende afspraak met de gyn.
pi_134093286
quote:
Mooie datum. O+

Gek om te zien dat van de eerste drie in de lijst niet bekend is (openbaar) wat het wordt. Ben opeens heel nieuwsgierig, dus Sethiwe en Skips, deze week hoor! :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134093589
Ja skips je hebt een hele mooie uitgerekende datum, lijkt me wel iets om dan te bevallen ;). Ga jij er ook voor dan?

Ik weet ook echt niet wat het word, word ook steeds nieuwsgieriger.
pi_134093794
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:31 schreef Sethiwe het volgende:

Ik weet ook echt niet wat het word, word ook steeds nieuwsgieriger.
Zo knap vind ik dat als je kunt wachten!
Ik ben zo nieuwsgierig dat ik niet kan wachten. Ik denk trouwens dat jij een meisje krijgt :Y

Ik voelde gisteravond gedraai en geschop in mijn buik O+ :D
pi_134093816
Momo nog een :* voor jou. Wat sneu van je poes

Nikki ben je de dag een beetje doorgekomen?

*O* voor alle nieuwe zwangere, alle mijlpalen en stickers

Fazzoletti welkom terug, fijn dat je een goede vakantie heb gehad. Ben benieuwd naar je echo :)

chanty wat vervelend die hoofdpijn. Wel fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad! Gefeliciteerd met jullie jubileum!
Ik wilde eerst naar zwangerschapsgym maar ben ivm bekkenklachten elke week naar een zwanger en fit cursus geweest die door mijn bekkentherapeut werd gegeven.

kursor succes morgen bij de vk ^O^ hopelijk kan je na morgen wat meer vertrouwen hebben in je lichaam en je kleintje

11-12-13 is idd wel een hele mooie datum O+ En ik ben ook wel heel benieuwd naar wat het gaat worden bij jullie!

Ik denk dat ik vanaf volgende week de boodschappen maar online ga bestellen. Ik dacht dat mijn bekken uit elkaar zou vallen toen ik van winkel naar winkel aan het slenteren was vandaag.
Morgen naar de vk en daarna klossen halen ik ben bijna een LLM'er :o
  maandag 9 december 2013 @ 20:51:31 #16
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134094631
Huuuuuu, ik was druk bezig met een veiling voor een e-reader voor bijna niets.. Biedt iemand per ongeluk ¤2750 in plaats van ¤27,50. Nou heb ik niet meer kunnen bieden, want de veilingmeesters konden er niets aan veranderen. Ik zag mezelf al heerlijk liggen lezen tijdens m'n bevallingsverlof. En nu zijn m'n hormonen helemaal van streek en teleurgesteld. :'( :')

--

Hihi, voor mij maakt het niet uit wanneer ik beval. 11-12-'13 is wel mooi natuurlijk. Kix wordt wel steeds 'ongeduldiger', die kijkt er echt naar uit. Ik ook hoor, maar ben ook nog niet klaar met het zwanger zijn.

--

Kursor, succes morgen! :*

--

En GM, klopt.. Die 'Skips' was net pas.. Maar het gaat zo snel!
pi_134094716
Ja ging goed Ikke. Ik na even een half uurtje acclimatiseren was ik wel weer oké en heb ik nog wel de 9,5 uur werken gehaald vandaag. :)

Voor de geïnteresseerden... er komt een programma over bevallingen op rtl8. Geen vaste tijd maar elke avond na de film. Ik ben stiekem wel benieuwd. Ik zag in het voorstukje al een paar verse beebjes langskomen. O+ Geen idee of het programma echt wat is maar ik ga in ieder geval even kijken.
  maandag 9 december 2013 @ 20:55:58 #18
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_134094884
GotC, over de zorgkeuze van Hema, ik heb het nagezocht natuurlijk. Alle zorgaanbieders waar ik gebruik van wil maken, heeft een contract met Hema/Menzis. Maar bedankt voor de waarschuwing!
pi_134095243
Oooh mijn pa belde net, of de kleine al gegroeid was, hoe t met mij was, en vervolgens, dat hij zeker weet dat het een jongetje is, hij heeft al een naam, en hij gaat een grasveld maken in de tuin en een voetbalshirt kopen.. En ik zat snif snif op de bank, mijn grote ruwe stoere papa O+
S. 2014
J. 2016
pi_134095259
pfff 9.5 uur gewerkt!! Waar haal jij al die energie toch vandaag Nikki?
Bedoel je dat "ik word moeder" op rtl8?? Straks ook maar eens kijken, wel met zakdoekjes in de buurt, want als ik verse baby's zie gaan de sluizen open :+
  maandag 9 december 2013 @ 21:15:01 #21
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_134095760
Hier alles goed, kleine is 39cm en 1400gram. Kinderkamer is ook opgehaald en opgebouwd, aankomend Weekend nog een wandje van piepschuim voorzien (lees: isoleren, want koude wand onder schuin dak) en dan weer behangen en schilderen.

Maar de kommode, bed en klerenkast staan :) vloerbedekking ligt erin, das toch net ff iets aangenamer dan de PVC vloer die eronder ligt.

Nu de kleren (kleertjes) wassen en dan kunnen die de kast in ipv. overal in plastic zakken te liggen :P
pi_134097239
Voor die dames die geen yoga of suffe klasjes willen is Mom in Balance misschien iets?
Hier in Den Haag/Scheveningen doen ze bij okay weer bijv. oefeningen enz op het strand; in de regel buiten, het is wel echt actief, gericht op fit zijn/blijven en met de informatie die je mag verwachten van een zwangerschapscursus.

De dames die ik erover gesproken heb waren allemaal heel enthousiast. Ze hebben locaties door heel nl verspreid.

http://www.mominbalance.nl/
:)
pi_134097593
Ik ga dit keer helemaal niks doen :P. Al klinkt dit wel leuk mignonne!
Eerste keer ook een zwangerfit cursus gedaan. Hoopte op een leuke groep en flink actief. Bleek een stom groepje van 3 klagers te zijn. En t was nauwelijks actief.. Nu heb ik t gewoon al druk genoeg met mn dreumes.
Oh en de puflessen.heb ik ook niet gebruikt, mijn lijf nam t gewoon over.

Ik wil dit keer wel mn buik op laten schilderen <3
  maandag 9 december 2013 @ 21:50:37 #24
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134097598
Mom in balance hoor ik ook overal positieve verhalen over. Alleen voor mij huidige toestand is het te actief :')

Ontdekte dat er hier wel een speciale cursus is voor vrouwen die zwanger zijn van hun tweede, derde etc. kind. Daar moet ik nog eens achteraan gaan!
Oude (on)bekende.
pi_134098127
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:50 schreef Kwisted het volgende:
Ik ga dit keer helemaal niks doen :P. Al klinkt dit wel leuk mignonne!
Eerste keer ook een zwangerfit cursus gedaan. Hoopte op een leuke groep en flink actief. Bleek een stom groepje van 3 klagers te zijn. En t was nauwelijks actief.. Nu heb ik t gewoon al druk genoeg met mn dreumes.
Oh en de puflessen.heb ik ook niet gebruikt, mijn lijf nam t gewoon over.

Ik wil dit keer wel mn buik op laten schilderen <3
:D Je omschrijft het erg leuk!
Ik heb deze keer ook niets gedaan aan gymclubjes maar maak me nu opeens zorgen over of ik de ademhaling nog wel goed weet enz. :')
Iemand nog een goed Youtube tip daarvoor of zo?

Oh en *O* ik heb VERLOF!
Echt heerlijk!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134098644
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:03 schreef ikke_84 het volgende:
pfff 9.5 uur gewerkt!! Waar haal jij al die energie toch vandaag Nikki?
Bedoel je dat "ik word moeder" op rtl8?? Straks ook maar eens kijken, wel met zakdoekjes in de buurt, want als ik verse baby's zie gaan de sluizen open :+
Ja dat programma bedoel ik. :)

En werken... tja het is mijn hobby, ik kan niet zonder. Maar toch tel ik ditkeer weken af. ;) Na deze week hopelijk nog 9 weken al weet ik nog niet of ik dat ga trekken.

Flower verlof! *O*
pi_134098661
Lesje twee net gehad en die was al beter dan de vorige. Ook oefeningen om om te gaan met pijntjes e.d., dus dat vind ik wel gewoon praktisch. Er wordt hier ook een informatiecursus gegeven zonder oefeningen volgens mij, met elke 'les' een gastspreker zoals een lactatiekundige of een verpleegkundige van de kraamafdeling. Misschien is zoiets ook iets voor sommige dames?
  maandag 9 december 2013 @ 22:21:25 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134099412
Ik doe gym, en dat vind ik erg leuk en weinig zweverig. Ik ben het alleen niet helemaal eens met de "het is nu eenmaal naar, dus even doorbijten en dan is het achter de rug"-insteek van de cursus. Ik doe ook hypnobirthing. Dat is mij eigenlijk te zweverig (ik ben ook blij dat de cursus bijna is afgelopen :@) maar helpt me wel heel erg goed om de bevalling positief tegemoet te zien als iets moois wat ons te wachten staat, ipv iets vervelends wat ons gaat overkomen. We leren daar ook goed na te denken over onze eigen wensen rondom de bevalling en deze te verwoorden.
De combinatie van beiden vind ik voor mij werken, hopelijk denk ik daar na de bevalling ook zo over ;).
KuikenGuppy
  maandag 9 december 2013 @ 22:22:48 #29
52229 Chanty
pi_134099485
Bedankt voor alle reacties so far. Ik heb weer wat huiswerk te doen en dingen om over na te denken. Pfff moet wel even voort maken geloof ik :')

quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat hele gym en yoga clubjes gedoe is niets voor mij. :@
Ik koos gewoon iets nog veel zweverigers uit, haptonomie. Vandaag hadden we lesje twee en heeft mijn man weer een paar heerlijke oefeningen geleerd om mij te helpen ontspannen en om tijdens de bevalling ruimte te maken voor de babies. O+ En nu fingers crossed dat manlief de oefeningen vaak gaat oefenen. :)

En ze waarschuwde me ook nog even voor het feit dat vorige bevalling vrij snel ging. Van eerste wee tot geboren in 4 uur. Ik moet er niet aan denken dat de babies in de auto geboren worden. Wel een puntje om te bespreken bij de volgende afspraak met de gyn.
Op zich klinkt dat haptonomie wel fijn wat betreft partnerondersteuning en ja het klinkt ook wat zweverig als het gaat om contact maken met het kind. Ik zie mijn man dit niet echt doen, die is zo nuchter en als hij dan ook nog thuis moet oefenen en zo.... Maar ik vroeg me af: is jouw man ook erg nuchter of staat hij sowieso vanuit zichzelf al meer open voor dit soort dingen?
  maandag 9 december 2013 @ 22:23:32 #30
52229 Chanty
pi_134099526
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:59 schreef flowerbox het volgende:

[..]

:D Je omschrijft het erg leuk!
Ik heb deze keer ook niets gedaan aan gymclubjes maar maak me nu opeens zorgen over of ik de ademhaling nog wel goed weet enz. :')
Iemand nog een goed Youtube tip daarvoor of zo?

Oh en *O* ik heb VERLOF!
Echt heerlijk!
Woeiii nu lekker rustig aan doen *O*
  maandag 9 december 2013 @ 22:24:05 #31
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134099553
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb. :') Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.

Online mini-cursus iemand? Kan nooit kwaad. Of bestaat dat niet? :')

(Ik heb trouwens wel een borstvoedingscursus gevolgd! *O*)
pi_134099666
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb. :') Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.

Ppppffffff, pfffpffpffpff, pppffffff

Klaar *)
pi_134099671
Skip, ik heb ook nooit een cursus gedaan, maar tijdens de bevalling krijg je heus een spoedcursus ademen van de vk als je dat niet al goed doet. :Y

Volgens mij was het iets als: in en dan in 4 keer uit, ofzo. Ik weet het niet eens meer. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134099702
quote:

Ik heb ook nooit een cursus gedaan ;)

En na 2 zwangerschappen heb k het grondig aangepakt qua cursus :+
pi_134099705
quote:
12s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Klaar *)
Is dat de 4 keer uit? :D
  maandag 9 december 2013 @ 22:27:33 #36
52229 Chanty
pi_134099747
quote:

Ik denk dat het belangrijk is dat je leert ontspannen en ademhalingsoefeningen kunt toepassen. En dat laatste is volgens mij overal online wel te vinden. Heb ook al eens bij de psycholoog wat van dat soort ontspannings/ ademhalingsoefeningen gedaan. Dus of je nou echt zenuwachtig moet worden weet ik niet. Denk dat het voordeel is van zo'n cursus of wat dan ook dat je een aantal keren geoefend hebt en hoe het uiteindelijk in het echie uitpakt is toch afwachten.
pi_134099775
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit een cursus gedaan ;)

En na 2 zwangerschappen heb k het grondig aangepakt qua cursus :+
:D

Ik dacht altijd dat je tussen de eerste en tweede was begonnen, maar zelfs daarna dus.
  maandag 9 december 2013 @ 22:28:15 #38
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134099790
quote:
12s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Klaar *)
Daar kan ik helemaal niet 'altijd is Kortjakje ziek' op doen. -O-
pi_134099841
En voor jouw geruststelling, ik zie net zoveel vrouwen die binnenkomen die geen cursus hebben gedaan en die het prima redden, als vrouwen die wel een cursus hebben gedaan en geen idee meer hebben hoe ze moeten ademen, en alles wat er tussenin zit.

Een cursus is fijn voor jezelf, als je het graag wilt, als je denkt dat je er zelf baat bij hebt, maar het is geen voorwaarde om goed te kunnen bevallen.
pi_134099844
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Soempie het volgende:

[..]

Is dat de 4 keer uit? :D
Ik heb geen idee :D Ik heb nu alleen geleerd hoe ik moet ademen tijdens de ontsluiting :P
pi_134099913
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:28 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Daar kan ik helemaal niet 'altijd is Kortjakje ziek' op doen. -O-
En dat moet je laten }:|
niet hyperventileren in mijn verloskamer graag :+

ik had een poosje geleden nog een kraamverzorgster die heel enthousiast begon over kaarsjes uitblazen enzo :X heel leuk maar die mevrouw werd er helemaal duizelig van, doe dan maar niet :D
pi_134099918
Puffen op "deze wee komt nooit meer terug"
En als je gaat persen je tong tegen je voortanden aan duwen zodat je de goede kant op perst.

Dat is alles wat ik heb onthouden.
pi_134099970
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat je tussen de eerste en tweede was begonnen, maar zelfs daarna dus.
de 2e was 6 maanden oud toen de opleiding begon. Ik heb me ingeschreven toen ze 10 weken was ofzo. Ik zit nu halverwege mn 3e jaar.
  maandag 9 december 2013 @ 22:31:45 #44
52229 Chanty
pi_134099989
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:44 schreef mignonne het volgende:
Voor die dames die geen yoga of suffe klasjes willen is Mom in Balance misschien iets?
Hier in Den Haag/Scheveningen doen ze bij okay weer bijv. oefeningen enz op het strand; in de regel buiten, het is wel echt actief, gericht op fit zijn/blijven en met de informatie die je mag verwachten van een zwangerschapscursus.

De dames die ik erover gesproken heb waren allemaal heel enthousiast. Ze hebben locaties door heel nl verspreid.

http://www.mominbalance.nl/
Morgen eens lezen, maar ik word als moe als ik alleen naar de site kijk :') Ik geloof dat ik hier veeeeeel te onsportief voor ben _O-
pi_134100002
Hier deed ik bij persen gewoon alsof ik moest poepen (zo voelde het ook?). 2 persweeën en M. was er. _O- :@
pi_134100101
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:31 schreef Soempie het volgende:
Hier deed ik bij persen gewoon alsof ik moest poepen (zo voelde het ook?). 2 persweeën en M. was er. _O- :@
duidelijk effectief :D

en doen alsof je moet poepen is de enige goeie richting die je op moet dus waarom ook niet :P
  maandag 9 december 2013 @ 22:34:15 #47
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134100129
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:29 schreef mignonne het volgende:
En voor jouw geruststelling, ik zie net zoveel vrouwen die binnenkomen die geen cursus hebben gedaan en die het prima redden, als vrouwen die wel een cursus hebben gedaan en geen idee meer hebben hoe ze moeten ademen, en alles wat er tussenin zit.

Een cursus is fijn voor jezelf, als je het graag wilt, als je denkt dat je er zelf baat bij hebt, maar het is geen voorwaarde om goed te kunnen bevallen.
*;.

Ach, het komt ook allemaal wel goed, maar soms komt het toch even binnen dat ik helemaal geen idee heb. Net als het idee straks moeder te zijn. Kijk ik heel erg naar uit (net als dat ik op een 'vreemd' soort manier naar de bevalling uitkijk), maar soms komt er in plaats van een 'dat komt allemaal wel/gaat grotendeels vanzelf-gedachte' een hellup naar boven ;).
pi_134100277
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:34 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

*;.

Ach, het komt ook allemaal wel goed, maar soms komt het toch even binnen dat ik helemaal geen idee heb. Net als het idee straks moeder te zijn. Kijk ik heel erg naar uit (net als dat ik op een 'vreemd' soort manier naar de bevalling uitkijk), maar soms komt er in plaats van een 'dat komt allemaal wel/gaat grotendeels vanzelf-gedachte' een hellup naar boven ;).
Ignorance is bliss soms ;) komt helemaal goed, verstand op nul en bevallen want dat kun je, echt waar!
  maandag 9 december 2013 @ 22:38:37 #49
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134100336
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

En dat moet je laten }:|
niet hyperventileren in mijn verloskamer graag :+

ik had een poosje geleden nog een kraamverzorgster die heel enthousiast begon over kaarsjes uitblazen enzo :X heel leuk maar die mevrouw werd er helemaal duizelig van, doe dan maar niet :D
Oh echt? Dat noemde de VK juist een tijd terug. Net als de 'deze wee komt nooit meer terug' van Kyara. 7 keer was perfect volgens de VK. Nohhhh, ik neem wel zakjes mee om in te hyperen en dan schreeuw hijg ik dan tegen de VK dat het door haar Kortjakje komt. :{w

Maar Kortjakje is dus serieus niet aan te raden?
  maandag 9 december 2013 @ 22:38:51 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134100356
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:30 schreef Kyara het volgende:

En als je gaat persen je tong tegen je voortanden aan duwen zodat je de goede kant op perst.

Dat is alles wat ik heb onthouden.
Huh echt? Nooit gehoord! Ik wist bij god niet wat ik moest gaan doen toen de mevrouw zei dat ik moest gaan persen. Ik deed maar wat :')

Dat puffen van de cursus heb ik geen enkele keer gedaan toen het om het echie ging. Gewoon heel geconcentreed in- en uitademen en adems tellen. Dat was 't enige dat lukte.

Neemt niet weg dat ik de cursus wel interessant vond v.w.b. info over bevalling en het leggen van contacten met andere preggies :)
pi_134100375
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

de 2e was 6 maanden oud toen de opleiding begon. Ik heb me ingeschreven toen ze 10 weken was ofzo. Ik zit nu halverwege mn 3e jaar.
Ik vind het knap met twee kindjes. En daarbij had ik nog eerder het idee dat je al langer in het vak zat, vanwege je open houding/ respectvolle communicatie (weet even niet hoe het anders te omschrijven), je uitleg, enz.
  maandag 9 december 2013 @ 22:44:39 #52
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134100650
Ik heb bij eerste wel een cursus gedaan (yoga). Grootste voordeel voor mij was dat ik daardoor heel rustig en vol zelfvertrouwen de bevalling in ging. En daarnaast vond ik het wel lekker om een paar uur per week zo bewust stil te staan bij het zwanger zijn.

De geleerde technieken heb ik uiteindelijk helemaal niet toegepast. Bevalling ging eigenlijk gewoon vanzelf, mijn lichaam deed wat het moest doen en ondanks de pijn etc voelde ik me heel sterk en rustig O+ En nu ben ik dus bang dat mijn tweede bevalling alleen maar kan tegenvallen, nadat de eerste zo soepel ging :X Relatief soepel dan, ze moesten me na afloop wel weer aan elkaar naaien :')
Oude (on)bekende.
pi_134100657
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:38 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Oh echt? Dat noemde de VK juist een tijd terug. Net als de 'deze wee komt nooit meer terug' van Kyara. 7 keer was perfect volgens de VK. Nohhhh, ik neem wel zakjes mee om in te hyperen en dan schreeuw hijg ik dan tegen de VK dat het door haar Kortjakje komt. :{w

Maar Kortjakje is dus serieus niet aan te raden?
je moet doen wat voor jou goed voelt! Echt, als jij denkt ik wil puffen op kortjakje dan moet je dat vooral doen. bijna ALLES wat jou door de weeën heen sleept is geoorloofd; het belangrijkste is dat het voor jóu werkt. Als je bij jezelf denkt dat je veel liever gewoon rustig in en uit wilt ademen en dat werkt voor jou, laat je dan vooral niet vertellen dat je 3 keer op een wee móet puffen of dat je op kortjakje moet puffen.
pi_134100689
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:39 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind het knap met twee kindjes. En daarbij had ik nog eerder het idee dat je al langer in het vak zat, vanwege je open houding/ respectvolle communicatie (weet even niet hoe het anders te omschrijven), je uitleg, enz.
:o wat lief! dankjewel <3 wat een mooi compliment O+
  maandag 9 december 2013 @ 22:47:59 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134100809
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

je moet doen wat voor jou goed voelt! Echt, als jij denkt ik wil puffen op kortjakje dan moet je dat vooral doen. bijna ALLES wat jou door de weeën heen sleept is geoorloofd; het belangrijkste is dat het voor jóu werkt. Als je bij jezelf denkt dat je veel liever gewoon rustig in en uit wilt ademen en dat werkt voor jou, laat je dan vooral niet vertellen dat je 3 keer op een wee móet puffen of dat je op kortjakje moet puffen.
:D Visual!

"Mevrouw. Ik moet u hier toch even onderbreken. Ik kan in dit ritme géénszins Kortjakje of welk ander kinderliedje dan ook ontwaren. Je kan hoog of laag springen, we gaan NIET verder tot u op zijn minst Alle eendjes zwemmen in het water heeft gepuft :{w "
pi_134100937
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

"Mevrouw. Ik moet u hier toch even onderbreken. Ik kan in dit ritme géénszins Kortjakje of welk ander kinderliedje dan ook ontwaren. Je kan hoog of laag springen, we gaan NIET verder tot u op zijn minst Alle eendjes zwemmen in het water heeft gepuft :{w "
pi_134100938
quote:

[..]

_O-

nouja ik heb het al zo vaak zien gebeuren, een verpleegkundige of verloskundige die heel hard een ander ritme staat te puffen dan die mevrouw, omdat zij vindt dat er zo gepuft moet worden. :? ik begrijp daar echt helemaal niets van.

Okay bij vrouwen die zó hard schreeuwen en gillen dat het vier verloskamers verder nóg te horen is, kan het nuttig zijn om ze een andere techniek te geven om de weeën op te vangen. Ondanks dat die manier voor hen werkt. T moet voor je buurvrouw ook gezellig blijven :')
maar verder, boeiend? als die mevrouw zich goed voelt, het goed op kan vangen en zichzelf geen hyperventilatie puft, waarom zou je het dan anders willen?
  maandag 9 december 2013 @ 22:56:27 #58
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134101212
quote:

[..]

_O-. Ja, nouhouuuuu! Ik heb gewoon echt geen idee. En als mensen het dan over technieken hebben klinkt dat als een soort van 'standaard' ofzo. En nav wat m'n VK zei dacht ik dat dat de 7 keer was op Kyara of Kortjakje. Maar ergens is het logisch dat er geen standaard is en dat je so-wie-so op dat moment kijkt wat prettig is.

Ach, het grootste gedeelte van de tijd (behalve dan mijn lichtelijk gammele moment net) maak ik me totaal niet druk om de bevalling. Zoals gezegd kijk ik er zelfs op een bepaalde manier wel naar uit :).

En nu vind ik dat ik echt moet gaan slapen! :W
  maandag 9 december 2013 @ 22:59:04 #59
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134101361
Als ik hier op die bevallingen even binnensluip hè, zijn jullie RTL 8 aan het kijken? Doe mij even zo'n relaxte bevalling als die Fleur-in-het-roze-overhemd :o wauw!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 9 december 2013 @ 23:01:01 #60
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134101447
Hier wordt overigens ook Kortjakje gepredikt bij de yoga. En deze wee komt nooit meer terug, for that matter. Ik ben er ook van overtuigd dat het komt zoals het komt en dat die technieken ook vanuit de natuur wel volgen.
pi_134101623
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:59 schreef Kimpossible het volgende:
Als ik hier op die bevallingen even binnensluip hè, zijn jullie RTL 8 aan het kijken? Doe mij even zo'n relaxte bevalling als die Fleur-in-het-roze-overhemd :o wauw!
Ja hè! Alleen dan wel graag zonder al die familie in de kamer :X
  maandag 9 december 2013 @ 23:08:32 #62
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134101791
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:04 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja hè! Alleen dan wel graag zonder al die familie in de kamer :X
Euh, ja. Die op het moment suprème ook nog ongegeneerd hun hoofd tussen d'r benen stopten. Nooo thanks!

De bevalling op de baarkruk was ook vrij rustig, vond ik. Al snap ik nu wel wat men bedoelt met dat het dan ineens wel heel snel (te snel qua uitscheurrisico's) kan komen. Van niks (hoofdje stond nog niet volgens mij?) naar compleet mens in een halve perswee :o

Ik vind t fijn ook eens zulke bevallingen te zien. Al zijn het voor deze mensen nr. 4 en 5. Ik zei net tegen vriendlief, er zijn dagen dat ik meer moeite heb met poepen :+ :')
pi_134101856
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:08 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Euh, ja. Die op het moment suprème ook nog ongegeneerd hun hoofd tussen d'r benen stopten. Nooo thanks!

De bevalling op de baarkruk was ook vrij rustig, vond ik. Al snap ik nu wel wat men bedoelt met dat het dan ineens wel heel snel (te snel qua uitscheurrisico's) kan komen. Van niks (hoofdje stond nog niet volgens mij?) naar compleet mens in een halve perswee :o

Ik vind t fijn ook eens zulke bevallingen te zien. Al zijn het voor deze mensen nr. 4 en 5. Ik zei net tegen vriendlief, er zijn dagen dat ik meer moeite heb met poepen :+ :')
Nee volgens mij was dat een stagiaire. Toch?

Hoe gaat het me je? En alweer 26 weken! Weer een weekje erbij :)
pi_134102271
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:08 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik zei precies hetzelfde tegen mn man :D
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 december 2013 @ 23:21:02 #65
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134102325
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:10 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee volgens mij was dat een stagiaire. Toch?

Hoe gaat het me je? En alweer 26 weken! Weer een weekje erbij :)
Ah, ook goed. Dat mag dan wel :9

Het gaat wel aardig! Lees hier alles trouw mee, maar merk dat het me vaak aan de energie ontbreekt om netjes mee te posten :@. 26 weken inderdaad, mooie mijlpaal O+. Na de kettingbezoeken aan de gyn hoeven we nu pas 23 december weer! Bij mijn laatste controle had ik 2 dagen geen bloed gezien, waarop meneer de gyn zei 'ja, maar ja, we weten hoe het gaat hè. Succes, morgen, want dan zal het wel weer raak zijn.' Thanks, mate }:| . Ter compensatie heeft mijn eigenwijze lijf het 4 dagen volgehouden, maar nu is het weer bal. Het went, maar ik ben wel een tikje teleurgesteld in mijn lijf. Doe. Gewoon. Normaal.

Maar he! Ondertussen is alles voor de baby binnen, op een matrasje en wat kleertjeskleertjes (heb vooral veel rompers en pyjama-achtige pakjes) na! Er is zelfs een proefdruk van het geboortekaartje onderweg O+

Ja, t gaat goed! :s)

Bij jullie ook? Ik zag een prachtige bol voorbij komen in het buikentopic! Hoewel dat hele topic volgepost wordt met goeie figuurtjes en mooie opplakbuukskes haha.
  maandag 9 december 2013 @ 23:21:30 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134102341
26 weken, da's een half jaar :o :D
KuikenGuppy
  maandag 9 december 2013 @ 23:23:37 #67
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134102442
Ja, stoer he? Ik zei het tegen vriendlief. Eigenlijk wel bizar. Hoewel het in maanden niet echt klopt natuurlijk haha. Op eerste kerst is het precies een half jaar na de (vermoedelijke) bevruchting. Ook zoiets geks. Dat is écht een half jaar!

Jij doet er gewoon een ronde 30 weken. Dat komt in maanden geloof ik nog veel dichter bij dat halfjaar! O+
  dinsdag 10 december 2013 @ 01:53:52 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134106524
Er voorbij zelfs al ;).

En omg, ik werd net een aantal keren achter elkaar freakishly hard geschopt door mini, echt dat het pijn deed :X. Ik kon daarna echt een voetje voelen uitsteken O+ maar er tegenaan duwen, leverde weer een flinke schop op... 't Kind moet duidelijk nog manieren leren :').
KuikenGuppy
  dinsdag 10 december 2013 @ 02:04:50 #69
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
  dinsdag 10 december 2013 @ 02:17:40 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134106707
Hee, mede-nachtploegger O+.
KuikenGuppy
pi_134106712
Hier nog een slapeloze :(. T is echt weer drama 's nachts.. Net als bij mn 1e zwangerschap, leef ik echt in de nacht, blugh :r
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  dinsdag 10 december 2013 @ 03:10:12 #72
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134107086
Als je zo post denk ik dat er wat begonnen is. Maar dat zal wel niet?
pi_134107095
En ja hoor, hier is de eerste 'er is er nog nooit eentje blijven zitten' opmerking gevallen. :')
  dinsdag 10 december 2013 @ 04:24:53 #75
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134107202
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 03:28 schreef Soempie het volgende:
En ja hoor, hier is de eerste 'er is er nog nooit eentje blijven zitten' opmerking gevallen. :')
Nu middenin de nacht?

De app geeft die opmerking ook vandaag zag ik. :')

Voorwerk hier. Maar het is slaapbaar dus valt mee.
pi_134107342
quote:

(Ik heb trouwens wel een borstvoedingscursus gevolgd! *O*)
Ik heb tijdens de bevalling eigenlijk echt geen moment meer gedacht aan de techniekjes geleerd bij de cursus. :')
pi_134107649
Mogguh allemaal!

Slapeloze mensen hier, ik vond 6 uur wakker al zo vroeg...
Hoevaak hebben jullie nog getest na de 1e? Ik breng mezelf alleen maar aan het twijfelen terwijl er echt strepen staan, de 1 wat lichter dan de ander maar het is een streep!
/onzekere modus uit
S. 2014
J. 2016
pi_134107716
Skippy ben maar niet bang t gaat vanzelf goed!

Gm, de eerste periode is voor veel dames onzeker. Vanaf je eerste echo zal t beter en echter worden :)

Ik ga vanmiddag kijken voor een positiejas en jurkje. Even naar de prenatal!
pi_134107804
:O :O :O boy oh boy oh boy oh boy... Ik ben er geloof ik wel een stuk of 7 keer uitgeweest, m'n peuter werd steeds huilend wakker ;( Ben ik niet meer gewend! Dus nu brak en gaar op werk... Vanavond cursus maar ik heb helemaal geen zin meer, ben zo mooooeeee!

GM, ik heb deze keer wel 5 keer getest ofzo. Wilde het echt echt echt zeker weten :')
Tralalalaaa
pi_134107966
Ik heb maar 1 keer getest, al iets teveel hCG-bepalingen gehad hiervoor. Het zei me dat er mogijk iets was, maar niet wat. Ik sta er door mijn ervaring natuurlijk anders in denk ik.

Skip, stelt het je gerust als ik wel 3-4x per ontsluitingswee Kortjakje heb gedaan? Hoe ik er bij lag vertel ik nog maar niet :@
  dinsdag 10 december 2013 @ 08:38:18 #81
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_134107969
GM ik testte om de dag tot het streepje naar mijn zin donker genoeg was (en dan ook nog met 2 verschillende testen - kv en de action - hoezo ongelovig.....!). Gewoon doen als je dat prettig vind :) .

En dat puffen... Zolang je probeert door je neus inademen en door je mond uit gaat het wel aardig. Hier verder geen systeem gehad hoor.
En die cursus ben ik nog over in dubio. Ik wil wel weer gymmen omdat dat gewoon even lekker is (en voor de nagym met debuik en bekkenbodem oefeningen) maar ik weet dat ik een ks krijg. Dus alle info is overbodig.
pi_134108021
Ik heb bij mijn bevalling eigenlijk helemaal niet gepuft. Ik heb voornamelijk met mijn ogen dicht door mijn neus geademt en door mijn mond weer uit. Ging prima. Kreeg mezelf daardoor een beetje in mijn eigen wereldje.
In life, every ending is a new beginning..
pi_134108330
Puffen vond ik toch wel zo vreselijk nutteloos. Het voelde ook zo gemaakt, onnatuurlijk ofzo. Gewoon diep in- en uitademen werkte bij mij. Dus wat mignonne zegt: kijk wat bij je past.
pi_134108344
hier eerste keer zwangerschapspilates gedaan. Was meer bewegen voor zwangeren dan echt pufles. Maar toch wel ook een stuk "theorie" en een partnerles, waar ik echt wel wat aan heb gehad. Mijn partner wees me iig tijdens de bevalling op mijn ademhaling. Meer had ik ook "niet nodig", heb nooit ontsluitingsweeen gehad of persweeen hoeven wegpuffen.

Dit keer yoga gedaan, meer voor het sociale dan voor het puffen. Maar denk dat ik er toch wel wat van heb opgestoken. Vent was ook weer 1x mee, en die zat nu al weer grapjes te maken met dingen die wij tijdens de les geleerd hebben.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134108375
Het risico van puffen is hyperventilatie. Bij hyperventilatie komt er te weinig zuurstof het lichaam binnen, wat daardoor niet ontspant, maar juist aanspant. En de ontspanning is wat de bevalling bevordert!
Diep inademen voelde voor mij ook het beste, juist vanwege deze wetenschap.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:16:56 #86
52229 Chanty
pi_134108388
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 07:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mogguh allemaal!

Slapeloze mensen hier, ik vond 6 uur wakker al zo vroeg...
Hoevaak hebben jullie nog getest na de 1e? Ik breng mezelf alleen maar aan het twijfelen terwijl er echt strepen staan, de 1 wat lichter dan de ander maar het is een streep!
/onzekere modus uit
Ik testte om de dag omdat ik het zo leuk vond om steeds dat streepje te zien komen en ook steeds sneller en donkerder O+ Maar toen ik een keer een lichter streepje had begon ik toch te zenuwen. Gelukkig had ik toen een paar dagen later mijn intake bij de VK met 7 weken. Die zei dat ik niet meer moest testen, het is een schijnzekerheid want als het mis is duurt het ook even voor je dat in de test ziet. Daarbij heb ik ook gelezen dat bij een heel hoog hcg gehalte een test ook weer anders kans uitslaan. En verrassend genoeg heb ik naar de VK geluistered en daarna geen test meer gedaan. Week later had ik ook mijn eerste echo dus dat geeft dan ook wel rust.

Je moet doen wat je fijn vindt, maar pas op dat je niet meteen in de stress schiet als je test straks een keer wel lichter is.
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:31:37 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134108603
Wijze woorden, Chanty ;).
KuikenGuppy
pi_134108848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:16 schreef Cwen het volgende:
Het risico van puffen is hyperventilatie. Bij hyperventilatie komt er te weinig zuurstof het lichaam binnen, wat daardoor niet ontspant, maar juist aanspant. En de ontspanning is wat de bevalling bevordert!
Diep inademen voelde voor mij ook het beste, juist vanwege deze wetenschap.
en op pufles leer je dus hoe je wél goed ademt. In feite opletten dat je niet meer uitademt dan dat je inademt, want dan raak je buiten adem, en heb je risico op hyperventileren.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134108869
TAP, succes vandaag.

Skips, iemand had het op m´n facebook gepost. Als een app het zou doorgeven had ik hem eraf gegooid. :P Hoe is het na het voorwerk vannacht?

GM, deze zwangerschap 1 keer getest. Vorige zwangerschap 3 keer: eerste test zag ik wel een streepje, maar m'n man niet. Volgende dag testen gekocht en toen was de streep veel duidelijker en kon m'n man er ook wat mee. Zaten er 2 in het pak, dus maar opgemaakt.

Een vriendin zei iets van: probeer vertrouwen te hebben in je lichaam (waarmee ze niet bedoelde dat het per se goed zou blijven gaan na het testen, tenminste dat heb ik ervan gemaakt). En dat kwam op dat moment wel aan. Als het mis zou gaan zou dat ook wel zo zijn zonder te testen. Maar gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik kan me ook voorstellen dat anderen wel een tijd blijven testen om te zien dat de streep donkerder wordt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Soempie op 10-12-2013 09:58:36 ]
pi_134110118
Sethiwe, meldplicht!!
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:04:27 #91
390026 Aisly
A flower a day..
pi_134110321
Skips, inderdaad zo'n hard, strak en opgeblazen gevoel achtig iets. Vandaag gelukkig weer over!
En 11-12-13 O+

Chanty, ik heb de yoga met een week of 16 geregeld. Bij mij in de buurt wordt er zwangerschapsyoga bij de vk gehouden, dus eigenlijk niet verder gezocht. Vond het wel makkelijk. Vanavond de eerste les, ben echt benieuwd!

Flowerbox met verlof! *O* Geniet ervan!

Hier vandaag alweer 23 weken, tijd vliegt! Ow en vriendlief heeft gisteren onze kleine voor het eerst gevoeld O+ O+ O+
pi_134110729
migonne, ik ben het helemaal eens met wat Soempie zegt over jouw manier van communiceren. Volgens mij is dat een heel belangrijk deel van een vk en jij bent daar een ster in!

Oh en Proj, ben jij nu stiekem bezig? Zo ja, denk om je ademhaling :+ :%

Ik heb echt al een heerlijke ochtend achter de rug. Alle Sint-meuk weer naar zolder en alle kerstspul naar beneden. Verder nog de klossen opgehaald voor het bed (8 stuks!).

En alle neutrale babykleding alvast naar beneden gehaald. Zo leuk om door heen te neuzen. O+
*hormonen*
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:34:29 #93
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_134112651
GM, ik heb deze keer volgens mij een stuk of 7 keer getest. Vooral omdat we het niet konden geloven dat door 1 ongelukje het alweer raak zou zijn.

Mignonne, het is dat je zover weg woont, anders had ik je graag willen hebben als mijn vk!
pi_134112890
flower wat lekker dat je nu verlof hebt! Geniet ervan!

Waar blijven de LLM'ers??

Ik heb deze keer geen sticker gekregen van de vk -O- Bloeddruk was aan de hoge kant (120/90 en normaal is die rond de 100/60) dus moest bloed laten prikken en donderdag komen ze de bloeddruk nog een keer extra meten en de urine controleren.
Wel gelijk een paar klossen meegenomen aangezien ik daar toch in de buurt was.
pi_134113096
Oh gelukkig ikke 84 jij had ook nog geen klossen. Die vrouw keek me daar aan alsof ik daar ter plekke ging bevallen. :D

Ja ik geniet lekker van mijn eerste verlofdagje.
pi_134113299
Flowerbox: heerlijk, verlof. Geniet er van!

Ikke: dat is balen. Was je bloed wel in orde?
pi_134113562
ikke, en hadden ze nu ook urine nagekeken? was die wel goed?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134114144
holy moly. het is her 24,1 graden op kantoor... ik val bijna in slaap! zweet me ook kapot! :z
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134114161
bloed hebben ze geprikt maar daar heb ik de uitslag nog niet van en urine was schoon.
Ik ga zo maar even slapen ipv stofzuigen en dweilen, misschien dat dat helpt
pi_134115857
Sorry een late meldt!
Slecht geslapen en hele ochtend druk geweest, bezoek gehad, dus geen tijd om te posten.
Maar het is hier rustig, ga zo weer een bezoekje brengen aan de verloskundige, ben benieuwd wat ze willen doen.

Waar blijft skips?
Na de voorweeën post is ze er volgens mij niet meer geweest.

Flowerbox geniet van je verlof.

Ikke wat balen van je bloeddruk. Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden.

Momo lekker temperatuurtje, maar niet om te werken...

Ik volg yoga en daar hoorde ik idd dat puffen niet zo handig is, omdat je daardoor sneller gaat hyperventileren. Maar je leert om onderin je buik/ rug te ademen, diep uitademen door je mond en weer rustig inademen. Ben benieuwd of het bij mij werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')