abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134107342
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb. :') Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.

Online mini-cursus iemand? Kan nooit kwaad. Of bestaat dat niet? :')

(Ik heb trouwens wel een borstvoedingscursus gevolgd! *O*)
Ik heb tijdens de bevalling eigenlijk echt geen moment meer gedacht aan de techniekjes geleerd bij de cursus. :')
pi_134107649
Mogguh allemaal!

Slapeloze mensen hier, ik vond 6 uur wakker al zo vroeg...
Hoevaak hebben jullie nog getest na de 1e? Ik breng mezelf alleen maar aan het twijfelen terwijl er echt strepen staan, de 1 wat lichter dan de ander maar het is een streep!
/onzekere modus uit
S. 2014
J. 2016
pi_134107716
Skippy ben maar niet bang t gaat vanzelf goed!

Gm, de eerste periode is voor veel dames onzeker. Vanaf je eerste echo zal t beter en echter worden :)

Ik ga vanmiddag kijken voor een positiejas en jurkje. Even naar de prenatal!
pi_134107804
:O :O :O boy oh boy oh boy oh boy... Ik ben er geloof ik wel een stuk of 7 keer uitgeweest, m'n peuter werd steeds huilend wakker ;( Ben ik niet meer gewend! Dus nu brak en gaar op werk... Vanavond cursus maar ik heb helemaal geen zin meer, ben zo mooooeeee!

GM, ik heb deze keer wel 5 keer getest ofzo. Wilde het echt echt echt zeker weten :')
Tralalalaaa
pi_134107966
Ik heb maar 1 keer getest, al iets teveel hCG-bepalingen gehad hiervoor. Het zei me dat er mogijk iets was, maar niet wat. Ik sta er door mijn ervaring natuurlijk anders in denk ik.

Skip, stelt het je gerust als ik wel 3-4x per ontsluitingswee Kortjakje heb gedaan? Hoe ik er bij lag vertel ik nog maar niet :@
  dinsdag 10 december 2013 @ 08:38:18 #81
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_134107969
GM ik testte om de dag tot het streepje naar mijn zin donker genoeg was (en dan ook nog met 2 verschillende testen - kv en de action - hoezo ongelovig.....!). Gewoon doen als je dat prettig vind :) .

En dat puffen... Zolang je probeert door je neus inademen en door je mond uit gaat het wel aardig. Hier verder geen systeem gehad hoor.
En die cursus ben ik nog over in dubio. Ik wil wel weer gymmen omdat dat gewoon even lekker is (en voor de nagym met debuik en bekkenbodem oefeningen) maar ik weet dat ik een ks krijg. Dus alle info is overbodig.
pi_134108021
Ik heb bij mijn bevalling eigenlijk helemaal niet gepuft. Ik heb voornamelijk met mijn ogen dicht door mijn neus geademt en door mijn mond weer uit. Ging prima. Kreeg mezelf daardoor een beetje in mijn eigen wereldje.
In life, every ending is a new beginning..
pi_134108330
Puffen vond ik toch wel zo vreselijk nutteloos. Het voelde ook zo gemaakt, onnatuurlijk ofzo. Gewoon diep in- en uitademen werkte bij mij. Dus wat mignonne zegt: kijk wat bij je past.
pi_134108344
hier eerste keer zwangerschapspilates gedaan. Was meer bewegen voor zwangeren dan echt pufles. Maar toch wel ook een stuk "theorie" en een partnerles, waar ik echt wel wat aan heb gehad. Mijn partner wees me iig tijdens de bevalling op mijn ademhaling. Meer had ik ook "niet nodig", heb nooit ontsluitingsweeen gehad of persweeen hoeven wegpuffen.

Dit keer yoga gedaan, meer voor het sociale dan voor het puffen. Maar denk dat ik er toch wel wat van heb opgestoken. Vent was ook weer 1x mee, en die zat nu al weer grapjes te maken met dingen die wij tijdens de les geleerd hebben.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134108375
Het risico van puffen is hyperventilatie. Bij hyperventilatie komt er te weinig zuurstof het lichaam binnen, wat daardoor niet ontspant, maar juist aanspant. En de ontspanning is wat de bevalling bevordert!
Diep inademen voelde voor mij ook het beste, juist vanwege deze wetenschap.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:16:56 #86
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_134108388
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 07:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mogguh allemaal!

Slapeloze mensen hier, ik vond 6 uur wakker al zo vroeg...
Hoevaak hebben jullie nog getest na de 1e? Ik breng mezelf alleen maar aan het twijfelen terwijl er echt strepen staan, de 1 wat lichter dan de ander maar het is een streep!
/onzekere modus uit
Ik testte om de dag omdat ik het zo leuk vond om steeds dat streepje te zien komen en ook steeds sneller en donkerder O+ Maar toen ik een keer een lichter streepje had begon ik toch te zenuwen. Gelukkig had ik toen een paar dagen later mijn intake bij de VK met 7 weken. Die zei dat ik niet meer moest testen, het is een schijnzekerheid want als het mis is duurt het ook even voor je dat in de test ziet. Daarbij heb ik ook gelezen dat bij een heel hoog hcg gehalte een test ook weer anders kans uitslaan. En verrassend genoeg heb ik naar de VK geluistered en daarna geen test meer gedaan. Week later had ik ook mijn eerste echo dus dat geeft dan ook wel rust.

Je moet doen wat je fijn vindt, maar pas op dat je niet meteen in de stress schiet als je test straks een keer wel lichter is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:31:37 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134108603
Wijze woorden, Chanty ;).
♡ Kuiken ♡ Guppy ♡
pi_134108848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:16 schreef Cwen het volgende:
Het risico van puffen is hyperventilatie. Bij hyperventilatie komt er te weinig zuurstof het lichaam binnen, wat daardoor niet ontspant, maar juist aanspant. En de ontspanning is wat de bevalling bevordert!
Diep inademen voelde voor mij ook het beste, juist vanwege deze wetenschap.
en op pufles leer je dus hoe je wél goed ademt. In feite opletten dat je niet meer uitademt dan dat je inademt, want dan raak je buiten adem, en heb je risico op hyperventileren.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134108869
TAP, succes vandaag.

Skips, iemand had het op m´n facebook gepost. Als een app het zou doorgeven had ik hem eraf gegooid. :P Hoe is het na het voorwerk vannacht?

GM, deze zwangerschap 1 keer getest. Vorige zwangerschap 3 keer: eerste test zag ik wel een streepje, maar m'n man niet. Volgende dag testen gekocht en toen was de streep veel duidelijker en kon m'n man er ook wat mee. Zaten er 2 in het pak, dus maar opgemaakt.

Een vriendin zei iets van: probeer vertrouwen te hebben in je lichaam (waarmee ze niet bedoelde dat het per se goed zou blijven gaan na het testen, tenminste dat heb ik ervan gemaakt). En dat kwam op dat moment wel aan. Als het mis zou gaan zou dat ook wel zo zijn zonder te testen. Maar gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik kan me ook voorstellen dat anderen wel een tijd blijven testen om te zien dat de streep donkerder wordt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Soempie op 10-12-2013 09:58:36 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134110118
Sethiwe, meldplicht!!
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:04:27 #91
390026 Aisly
A flower a day..
pi_134110321
Skips, inderdaad zo'n hard, strak en opgeblazen gevoel achtig iets. Vandaag gelukkig weer over!
En 11-12-13 O+

Chanty, ik heb de yoga met een week of 16 geregeld. Bij mij in de buurt wordt er zwangerschapsyoga bij de vk gehouden, dus eigenlijk niet verder gezocht. Vond het wel makkelijk. Vanavond de eerste les, ben echt benieuwd!

Flowerbox met verlof! *O* Geniet ervan!

Hier vandaag alweer 23 weken, tijd vliegt! Ow en vriendlief heeft gisteren onze kleine voor het eerst gevoeld O+ O+ O+
pi_134110729
migonne, ik ben het helemaal eens met wat Soempie zegt over jouw manier van communiceren. Volgens mij is dat een heel belangrijk deel van een vk en jij bent daar een ster in!

Oh en Proj, ben jij nu stiekem bezig? Zo ja, denk om je ademhaling :+ :%

Ik heb echt al een heerlijke ochtend achter de rug. Alle Sint-meuk weer naar zolder en alle kerstspul naar beneden. Verder nog de klossen opgehaald voor het bed (8 stuks!).

En alle neutrale babykleding alvast naar beneden gehaald. Zo leuk om door heen te neuzen. O+
*hormonen*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:34:29 #93
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_134112651
GM, ik heb deze keer volgens mij een stuk of 7 keer getest. Vooral omdat we het niet konden geloven dat door 1 ongelukje het alweer raak zou zijn.

Mignonne, het is dat je zover weg woont, anders had ik je graag willen hebben als mijn vk!
pi_134112890
flower wat lekker dat je nu verlof hebt! Geniet ervan!

Waar blijven de LLM'ers??

Ik heb deze keer geen sticker gekregen van de vk -O- Bloeddruk was aan de hoge kant (120/90 en normaal is die rond de 100/60) dus moest bloed laten prikken en donderdag komen ze de bloeddruk nog een keer extra meten en de urine controleren.
Wel gelijk een paar klossen meegenomen aangezien ik daar toch in de buurt was.
pi_134113096
Oh gelukkig ikke 84 jij had ook nog geen klossen. Die vrouw keek me daar aan alsof ik daar ter plekke ging bevallen. :D

Ja ik geniet lekker van mijn eerste verlofdagje.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134113299
Flowerbox: heerlijk, verlof. Geniet er van!

Ikke: dat is balen. Was je bloed wel in orde?
pi_134113562
ikke, en hadden ze nu ook urine nagekeken? was die wel goed?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134114144
holy moly. het is her 24,1 graden op kantoor... ik val bijna in slaap! zweet me ook kapot! :z
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134114161
bloed hebben ze geprikt maar daar heb ik de uitslag nog niet van en urine was schoon.
Ik ga zo maar even slapen ipv stofzuigen en dweilen, misschien dat dat helpt
pi_134115857
Sorry een late meldt!
Slecht geslapen en hele ochtend druk geweest, bezoek gehad, dus geen tijd om te posten.
Maar het is hier rustig, ga zo weer een bezoekje brengen aan de verloskundige, ben benieuwd wat ze willen doen.

Waar blijft skips?
Na de voorweeën post is ze er volgens mij niet meer geweest.

Flowerbox geniet van je verlof.

Ikke wat balen van je bloeddruk. Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden.

Momo lekker temperatuurtje, maar niet om te werken...

Ik volg yoga en daar hoorde ik idd dat puffen niet zo handig is, omdat je daardoor sneller gaat hyperventileren. Maar je leert om onderin je buik/ rug te ademen, diep uitademen door je mond en weer rustig inademen. Ben benieuwd of het bij mij werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')