Ik heb tijdens de bevalling eigenlijk echt geen moment meer gedacht aan de techniekjes geleerd bij de cursus.quote:Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb.Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.
Online mini-cursus iemand? Kan nooit kwaad. Of bestaat dat niet?
(Ik heb trouwens wel een borstvoedingscursus gevolgd!)
Ik testte om de dag omdat ik het zo leuk vond om steeds dat streepje te zien komen en ook steeds sneller en donkerderquote:Op dinsdag 10 december 2013 07:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mogguh allemaal!
Slapeloze mensen hier, ik vond 6 uur wakker al zo vroeg...
Hoevaak hebben jullie nog getest na de 1e? Ik breng mezelf alleen maar aan het twijfelen terwijl er echt strepen staan, de 1 wat lichter dan de ander maar het is een streep!
/onzekere modus uit
en op pufles leer je dus hoe je wél goed ademt. In feite opletten dat je niet meer uitademt dan dat je inademt, want dan raak je buiten adem, en heb je risico op hyperventileren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:16 schreef Cwen het volgende:
Het risico van puffen is hyperventilatie. Bij hyperventilatie komt er te weinig zuurstof het lichaam binnen, wat daardoor niet ontspant, maar juist aanspant. En de ontspanning is wat de bevalling bevordert!
Diep inademen voelde voor mij ook het beste, juist vanwege deze wetenschap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |