abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134098644
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:03 schreef ikke_84 het volgende:
pfff 9.5 uur gewerkt!! Waar haal jij al die energie toch vandaag Nikki?
Bedoel je dat "ik word moeder" op rtl8?? Straks ook maar eens kijken, wel met zakdoekjes in de buurt, want als ik verse baby's zie gaan de sluizen open :+
Ja dat programma bedoel ik. :)

En werken... tja het is mijn hobby, ik kan niet zonder. Maar toch tel ik ditkeer weken af. ;) Na deze week hopelijk nog 9 weken al weet ik nog niet of ik dat ga trekken.

Flower verlof! *O*
pi_134098661
Lesje twee net gehad en die was al beter dan de vorige. Ook oefeningen om om te gaan met pijntjes e.d., dus dat vind ik wel gewoon praktisch. Er wordt hier ook een informatiecursus gegeven zonder oefeningen volgens mij, met elke 'les' een gastspreker zoals een lactatiekundige of een verpleegkundige van de kraamafdeling. Misschien is zoiets ook iets voor sommige dames?
  maandag 9 december 2013 @ 22:21:25 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134099412
Ik doe gym, en dat vind ik erg leuk en weinig zweverig. Ik ben het alleen niet helemaal eens met de "het is nu eenmaal naar, dus even doorbijten en dan is het achter de rug"-insteek van de cursus. Ik doe ook hypnobirthing. Dat is mij eigenlijk te zweverig (ik ben ook blij dat de cursus bijna is afgelopen :@) maar helpt me wel heel erg goed om de bevalling positief tegemoet te zien als iets moois wat ons te wachten staat, ipv iets vervelends wat ons gaat overkomen. We leren daar ook goed na te denken over onze eigen wensen rondom de bevalling en deze te verwoorden.
De combinatie van beiden vind ik voor mij werken, hopelijk denk ik daar na de bevalling ook zo over ;).
KuikenGuppy
  maandag 9 december 2013 @ 22:22:48 #29
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_134099485
Bedankt voor alle reacties so far. Ik heb weer wat huiswerk te doen en dingen om over na te denken. Pfff moet wel even voort maken geloof ik :')

quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat hele gym en yoga clubjes gedoe is niets voor mij. :@
Ik koos gewoon iets nog veel zweverigers uit, haptonomie. Vandaag hadden we lesje twee en heeft mijn man weer een paar heerlijke oefeningen geleerd om mij te helpen ontspannen en om tijdens de bevalling ruimte te maken voor de babies. O+ En nu fingers crossed dat manlief de oefeningen vaak gaat oefenen. :)

En ze waarschuwde me ook nog even voor het feit dat vorige bevalling vrij snel ging. Van eerste wee tot geboren in 4 uur. Ik moet er niet aan denken dat de babies in de auto geboren worden. Wel een puntje om te bespreken bij de volgende afspraak met de gyn.
Op zich klinkt dat haptonomie wel fijn wat betreft partnerondersteuning en ja het klinkt ook wat zweverig als het gaat om contact maken met het kind. Ik zie mijn man dit niet echt doen, die is zo nuchter en als hij dan ook nog thuis moet oefenen en zo.... Maar ik vroeg me af: is jouw man ook erg nuchter of staat hij sowieso vanuit zichzelf al meer open voor dit soort dingen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 9 december 2013 @ 22:23:32 #30
52229 Chanty
pi_134099526
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:59 schreef flowerbox het volgende:

[..]

:D Je omschrijft het erg leuk!
Ik heb deze keer ook niets gedaan aan gymclubjes maar maak me nu opeens zorgen over of ik de ademhaling nog wel goed weet enz. :')
Iemand nog een goed Youtube tip daarvoor of zo?

Oh en *O* ik heb VERLOF!
Echt heerlijk!
Woeiii nu lekker rustig aan doen *O*
  maandag 9 december 2013 @ 22:24:05 #31
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134099553
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb. :') Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.

Online mini-cursus iemand? Kan nooit kwaad. Of bestaat dat niet? :')

(Ik heb trouwens wel een borstvoedingscursus gevolgd! *O*)
pi_134099666
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb. :') Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.

Ppppffffff, pfffpffpffpff, pppffffff

Klaar *)
pi_134099671
Skip, ik heb ook nooit een cursus gedaan, maar tijdens de bevalling krijg je heus een spoedcursus ademen van de vk als je dat niet al goed doet. :Y

Volgens mij was het iets als: in en dan in 4 keer uit, ofzo. Ik weet het niet eens meer. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134099702
quote:

Ik heb ook nooit een cursus gedaan ;)

En na 2 zwangerschappen heb k het grondig aangepakt qua cursus :+
:)
pi_134099705
quote:
12s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Klaar *)
Is dat de 4 keer uit? :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 9 december 2013 @ 22:27:33 #36
52229 Chanty
pi_134099747
quote:

Ik denk dat het belangrijk is dat je leert ontspannen en ademhalingsoefeningen kunt toepassen. En dat laatste is volgens mij overal online wel te vinden. Heb ook al eens bij de psycholoog wat van dat soort ontspannings/ ademhalingsoefeningen gedaan. Dus of je nou echt zenuwachtig moet worden weet ik niet. Denk dat het voordeel is van zo'n cursus of wat dan ook dat je een aantal keren geoefend hebt en hoe het uiteindelijk in het echie uitpakt is toch afwachten.
pi_134099775
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit een cursus gedaan ;)

En na 2 zwangerschappen heb k het grondig aangepakt qua cursus :+
:D

Ik dacht altijd dat je tussen de eerste en tweede was begonnen, maar zelfs daarna dus.
  maandag 9 december 2013 @ 22:28:15 #38
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134099790
quote:
12s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Klaar *)
Daar kan ik helemaal niet 'altijd is Kortjakje ziek' op doen. -O-
pi_134099841
En voor jouw geruststelling, ik zie net zoveel vrouwen die binnenkomen die geen cursus hebben gedaan en die het prima redden, als vrouwen die wel een cursus hebben gedaan en geen idee meer hebben hoe ze moeten ademen, en alles wat er tussenin zit.

Een cursus is fijn voor jezelf, als je het graag wilt, als je denkt dat je er zelf baat bij hebt, maar het is geen voorwaarde om goed te kunnen bevallen.
pi_134099844
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Soempie het volgende:

[..]

Is dat de 4 keer uit? :D
Ik heb geen idee :D Ik heb nu alleen geleerd hoe ik moet ademen tijdens de ontsluiting :P
pi_134099913
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:28 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Daar kan ik helemaal niet 'altijd is Kortjakje ziek' op doen. -O-
En dat moet je laten }:|
niet hyperventileren in mijn verloskamer graag :+

ik had een poosje geleden nog een kraamverzorgster die heel enthousiast begon over kaarsjes uitblazen enzo :X heel leuk maar die mevrouw werd er helemaal duizelig van, doe dan maar niet :D
pi_134099918
Puffen op "deze wee komt nooit meer terug"
En als je gaat persen je tong tegen je voortanden aan duwen zodat je de goede kant op perst.

Dat is alles wat ik heb onthouden.
pi_134099970
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat je tussen de eerste en tweede was begonnen, maar zelfs daarna dus.
de 2e was 6 maanden oud toen de opleiding begon. Ik heb me ingeschreven toen ze 10 weken was ofzo. Ik zit nu halverwege mn 3e jaar.
  maandag 9 december 2013 @ 22:31:45 #44
52229 Chanty
pi_134099989
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:44 schreef mignonne het volgende:
Voor die dames die geen yoga of suffe klasjes willen is Mom in Balance misschien iets?
Hier in Den Haag/Scheveningen doen ze bij okay weer bijv. oefeningen enz op het strand; in de regel buiten, het is wel echt actief, gericht op fit zijn/blijven en met de informatie die je mag verwachten van een zwangerschapscursus.

De dames die ik erover gesproken heb waren allemaal heel enthousiast. Ze hebben locaties door heel nl verspreid.

http://www.mominbalance.nl/
Morgen eens lezen, maar ik word als moe als ik alleen naar de site kijk :') Ik geloof dat ik hier veeeeeel te onsportief voor ben _O-
pi_134100002
Hier deed ik bij persen gewoon alsof ik moest poepen (zo voelde het ook?). 2 persweeën en M. was er. _O- :@
pi_134100101
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:31 schreef Soempie het volgende:
Hier deed ik bij persen gewoon alsof ik moest poepen (zo voelde het ook?). 2 persweeën en M. was er. _O- :@
duidelijk effectief :D

en doen alsof je moet poepen is de enige goeie richting die je op moet dus waarom ook niet :P
  maandag 9 december 2013 @ 22:34:15 #47
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134100129
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:29 schreef mignonne het volgende:
En voor jouw geruststelling, ik zie net zoveel vrouwen die binnenkomen die geen cursus hebben gedaan en die het prima redden, als vrouwen die wel een cursus hebben gedaan en geen idee meer hebben hoe ze moeten ademen, en alles wat er tussenin zit.

Een cursus is fijn voor jezelf, als je het graag wilt, als je denkt dat je er zelf baat bij hebt, maar het is geen voorwaarde om goed te kunnen bevallen.
*;.

Ach, het komt ook allemaal wel goed, maar soms komt het toch even binnen dat ik helemaal geen idee heb. Net als het idee straks moeder te zijn. Kijk ik heel erg naar uit (net als dat ik op een 'vreemd' soort manier naar de bevalling uitkijk), maar soms komt er in plaats van een 'dat komt allemaal wel/gaat grotendeels vanzelf-gedachte' een hellup naar boven ;).
pi_134100277
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:34 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

*;.

Ach, het komt ook allemaal wel goed, maar soms komt het toch even binnen dat ik helemaal geen idee heb. Net als het idee straks moeder te zijn. Kijk ik heel erg naar uit (net als dat ik op een 'vreemd' soort manier naar de bevalling uitkijk), maar soms komt er in plaats van een 'dat komt allemaal wel/gaat grotendeels vanzelf-gedachte' een hellup naar boven ;).
Ignorance is bliss soms ;) komt helemaal goed, verstand op nul en bevallen want dat kun je, echt waar!
  maandag 9 december 2013 @ 22:38:37 #49
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134100336
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

En dat moet je laten }:|
niet hyperventileren in mijn verloskamer graag :+

ik had een poosje geleden nog een kraamverzorgster die heel enthousiast begon over kaarsjes uitblazen enzo :X heel leuk maar die mevrouw werd er helemaal duizelig van, doe dan maar niet :D
Oh echt? Dat noemde de VK juist een tijd terug. Net als de 'deze wee komt nooit meer terug' van Kyara. 7 keer was perfect volgens de VK. Nohhhh, ik neem wel zakjes mee om in te hyperen en dan schreeuw hijg ik dan tegen de VK dat het door haar Kortjakje komt. :{w

Maar Kortjakje is dus serieus niet aan te raden?
  maandag 9 december 2013 @ 22:38:51 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134100356
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:30 schreef Kyara het volgende:

En als je gaat persen je tong tegen je voortanden aan duwen zodat je de goede kant op perst.

Dat is alles wat ik heb onthouden.
Huh echt? Nooit gehoord! Ik wist bij god niet wat ik moest gaan doen toen de mevrouw zei dat ik moest gaan persen. Ik deed maar wat :')

Dat puffen van de cursus heb ik geen enkele keer gedaan toen het om het echie ging. Gewoon heel geconcentreed in- en uitademen en adems tellen. Dat was 't enige dat lukte.

Neemt niet weg dat ik de cursus wel interessant vond v.w.b. info over bevalling en het leggen van contacten met andere preggies :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')