Wat een leuke datumquote:Op maandag 9 december 2013 18:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Over 11-12-'13 trouwens: dat is mijn uitgerekende datum.
Jamaar, jij bent toch pas net zwanger?? Jij hebt gisteren een skips gedaanquote:Op maandag 9 december 2013 18:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Mijn yogajuf zei dat het enige verschil tussen zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga het feit is dat je bij yoga je ogen dicht doet.. Geen idee of het echt zo is hoorquote:Op maandag 9 december 2013 19:37 schreef Chanty het volgende:
Ik moet me toch maar eens gaan inschrijven voor zwangerschapsgym/ yoga. De VK had me een bepaalde yogacursus hier aangeraden... maar pfff ik vind het toch een beetje zweverig overkomen als ik de site bekijk
Mensen die nog tips hebben?
Mooie datum.quote:Op maandag 9 december 2013 18:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Zo knap vind ik dat als je kunt wachten!quote:Op maandag 9 december 2013 20:31 schreef Sethiwe het volgende:
Ik weet ook echt niet wat het word, word ook steeds nieuwsgieriger.
quote:Op maandag 9 december 2013 21:50 schreef Kwisted het volgende:
Ik ga dit keer helemaal niks doen. Al klinkt dit wel leuk mignonne!
Eerste keer ook een zwangerfit cursus gedaan. Hoopte op een leuke groep en flink actief. Bleek een stom groepje van 3 klagers te zijn. En t was nauwelijks actief.. Nu heb ik t gewoon al druk genoeg met mn dreumes.
Oh en de puflessen.heb ik ook niet gebruikt, mijn lijf nam t gewoon over.
Ik wil dit keer wel mn buik op laten schilderen <3
Ja dat programma bedoel ik.quote:Op maandag 9 december 2013 21:03 schreef ikke_84 het volgende:
pfff 9.5 uur gewerkt!! Waar haal jij al die energie toch vandaag Nikki?
Bedoel je dat "ik word moeder" op rtl8?? Straks ook maar eens kijken, wel met zakdoekjes in de buurt, want als ik verse baby's zie gaan de sluizen open
Op zich klinkt dat haptonomie wel fijn wat betreft partnerondersteuning en ja het klinkt ook wat zweverig als het gaat om contact maken met het kind. Ik zie mijn man dit niet echt doen, die is zo nuchter en als hij dan ook nog thuis moet oefenen en zo.... Maar ik vroeg me af: is jouw man ook erg nuchter of staat hij sowieso vanuit zichzelf al meer open voor dit soort dingen?quote:Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat hele gym en yoga clubjes gedoe is niets voor mij.
Ik koos gewoon iets nog veel zweverigers uit, haptonomie. Vandaag hadden we lesje twee en heeft mijn man weer een paar heerlijke oefeningen geleerd om mij te helpen ontspannen en om tijdens de bevalling ruimte te maken voor de babies.En nu fingers crossed dat manlief de oefeningen vaak gaat oefenen.
En ze waarschuwde me ook nog even voor het feit dat vorige bevalling vrij snel ging. Van eerste wee tot geboren in 4 uur. Ik moet er niet aan denken dat de babies in de auto geboren worden. Wel een puntje om te bespreken bij de volgende afspraak met de gyn.
Woeiii nu lekker rustig aan doenquote:Op maandag 9 december 2013 21:59 schreef flowerbox het volgende:
[..]Je omschrijft het erg leuk!
Ik heb deze keer ook niets gedaan aan gymclubjes maar maak me nu opeens zorgen over of ik de ademhaling nog wel goed weet enz.![]()
Iemand nog een goed Youtube tip daarvoor of zo?
Oh enik heb VERLOF!
Echt heerlijk!
Ppppffffff, pfffpffpffpff, pppffffffquote:Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb.Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.
Online mini-cursus iemand? Kan nooit kwaad. Of bestaat dat niet?
Ik heb ook nooit een cursus gedaanquote:Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik word lichtelijk zenuwachtig omdat ik geen cursus gevolgd heb.Eerst had ik zoiets van "je lijf doet het zelf en overal ter wereld bevallen ze". Dat denk ik nog steeds trouwens hoor, maar als ik dan hier zo lees over pijntechnieken en 'ademhaling niet meer weten' dan denk ik toch: hmmm, ruk, had ik toch maar iets gedaan.
Is dat de 4 keer uit?quote:Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ppppffffff, pfffpffpffpff, pppffffff
Klaar
Ik denk dat het belangrijk is dat je leert ontspannen en ademhalingsoefeningen kunt toepassen. En dat laatste is volgens mij overal online wel te vinden. Heb ook al eens bij de psycholoog wat van dat soort ontspannings/ ademhalingsoefeningen gedaan. Dus of je nou echt zenuwachtig moet worden weet ik niet. Denk dat het voordeel is van zo'n cursus of wat dan ook dat je een aantal keren geoefend hebt en hoe het uiteindelijk in het echie uitpakt is toch afwachten.quote:Op maandag 9 december 2013 22:24 schreef ProjSkippy het volgende:
quote:Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit een cursus gedaan![]()
En na 2 zwangerschappen heb k het grondig aangepakt qua cursus
Daar kan ik helemaal niet 'altijd is Kortjakje ziek' op doen.quote:Op maandag 9 december 2013 22:26 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ppppffffff, pfffpffpffpff, pppffffff
Klaar
En dat moet je latenquote:Op maandag 9 december 2013 22:28 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Daar kan ik helemaal niet 'altijd is Kortjakje ziek' op doen.
quote:Op maandag 9 december 2013 22:27 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je tussen de eerste en tweede was begonnen, maar zelfs daarna dus.
Morgen eens lezen, maar ik word als moe als ik alleen naar de site kijkquote:Op maandag 9 december 2013 21:44 schreef mignonne het volgende:
Voor die dames die geen yoga of suffe klasjes willen is Mom in Balance misschien iets?
Hier in Den Haag/Scheveningen doen ze bij okay weer bijv. oefeningen enz op het strand; in de regel buiten, het is wel echt actief, gericht op fit zijn/blijven en met de informatie die je mag verwachten van een zwangerschapscursus.
De dames die ik erover gesproken heb waren allemaal heel enthousiast. Ze hebben locaties door heel nl verspreid.
http://www.mominbalance.nl/
duidelijk effectiefquote:Op maandag 9 december 2013 22:31 schreef Soempie het volgende:
Hier deed ik bij persen gewoon alsof ik moest poepen (zo voelde het ook?). 2 persweeën en M. was er.![]()
quote:Op maandag 9 december 2013 22:29 schreef mignonne het volgende:
En voor jouw geruststelling, ik zie net zoveel vrouwen die binnenkomen die geen cursus hebben gedaan en die het prima redden, als vrouwen die wel een cursus hebben gedaan en geen idee meer hebben hoe ze moeten ademen, en alles wat er tussenin zit.
Een cursus is fijn voor jezelf, als je het graag wilt, als je denkt dat je er zelf baat bij hebt, maar het is geen voorwaarde om goed te kunnen bevallen.
Ignorance is bliss somsquote:Op maandag 9 december 2013 22:34 schreef ProjSkippy het volgende:
[..].
Ach, het komt ook allemaal wel goed, maar soms komt het toch even binnen dat ik helemaal geen idee heb. Net als het idee straks moeder te zijn. Kijk ik heel erg naar uit (net als dat ik op een 'vreemd' soort manier naar de bevalling uitkijk), maar soms komt er in plaats van een 'dat komt allemaal wel/gaat grotendeels vanzelf-gedachte' een hellup naar boven.
Oh echt? Dat noemde de VK juist een tijd terug. Net als de 'deze wee komt nooit meer terug' van Kyara. 7 keer was perfect volgens de VK. Nohhhh, ik neem wel zakjes mee om in te hyperen en dan schreeuw hijg ik dan tegen de VK dat het door haar Kortjakje komt.quote:Op maandag 9 december 2013 22:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
En dat moet je laten![]()
niet hyperventileren in mijn verloskamer graag
ik had een poosje geleden nog een kraamverzorgster die heel enthousiast begon over kaarsjes uitblazen enzoheel leuk maar die mevrouw werd er helemaal duizelig van, doe dan maar niet
Huh echt? Nooit gehoord! Ik wist bij god niet wat ik moest gaan doen toen de mevrouw zei dat ik moest gaan persen. Ik deed maar watquote:Op maandag 9 december 2013 22:30 schreef Kyara het volgende:
En als je gaat persen je tong tegen je voortanden aan duwen zodat je de goede kant op perst.
Dat is alles wat ik heb onthouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |