Doe eens niet zo ongeduldigquote:Op donderdag 28 november 2013 08:35 schreef NoBoNo het volgende:
*Klopt aan de deur bij de top 10* Beetje doorlopen!
Die Bonobo-aapdrift blijft aanwezig hè?quote:Op donderdag 28 november 2013 09:07 schreef NoBoNo het volgende:
Oh en 31 week!
Lekkende tetten, pijnlijke tetten!tetten!!!!
![]()
![]()
Maar toch spannend!! Oeeeehquote:Op donderdag 28 november 2013 10:09 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Die Bonobo-aapdrift blijft aanwezig hè?
--
Meld! Met voorwerk! Maar weinig spannends vindt mijn hoofd nog, dus het valt waarschijnlijk wel mee.
Rrrrrrrrrrr....hubba hubba!quote:Op donderdag 28 november 2013 10:09 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 november 2013 10:09 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
--
Meld! Met voorwerk! Maar weinig spannends vindt mijn hoofd nog, dus het valt waarschijnlijk wel mee.
Hoeft niet maar ik hoop het voor Skipsquote:Op donderdag 28 november 2013 11:02 schreef Limone het volgende:
[..]Ik heb best wel lang voorwerk gehad, maar ik weet bijna zeker dat dat heeft bijgedragen aan de duur van mijn bevalling. Voorwerkt helpt!
Hihiquote:Op woensdag 27 november 2013 21:14 schreef Alixia het volgende:
En bedankt voor jullie lieve reacties op mijn twee meiden en de goede controle.![]()
Ik vond het best lastig om me hier in de groep te gooien, maar ik ben blij dat ik heb doorgezet.
Oh echt jij ook al... Ja preciesquote:Op woensdag 27 november 2013 21:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Kwis ik ben jaloers op de mooie echo! Nu al een knap kindje!
Enf ... ik weet niet hoe ver ik ben maar ik begin ook al aardig last van mijn bekken te krijgen. Stom he!? Kind weegt nog niks en het ergste moet nog komen....
O boy wat kijk ik uit naar maandag. Dan mag de hele wereld het weten. Manlief heeft al een mooie foto gemaakt die we op facebook gaan knallen. Eens kijken of de mensen iets in de gaten hebben dan ...
Ja zeker wel, mag alleen niet meer zo hard in tepels knijpen als anders...quote:Op donderdag 28 november 2013 12:10 schreef Enfermera het volgende:
[..]
HihiWe bijten niet
[..]
Nobono hihi![]()
Tetten! Mag je er nog aanzitten?
quote:Op donderdag 28 november 2013 12:12 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Ja zeker wel, mag alleen niet meer zo hard in tepels knijpen als anders...![]()
Volgens hem was het vrij duidelijk, maar hij doet dit ook als sinds 1988quote:Op donderdag 28 november 2013 11:01 schreef Burdie het volgende:
Wat leuk Chantyfijn dat je een goede uitslag had! Wel dapper om zo vroeg al iets over het geslacht te roepen, de meeste echoscopisten wagen zich daar nog niet aan. Maar misschien was het overduidelijk?
.
Pretecho is sowieso heel leuk.
Schattig.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:28 schreef NoBoNo het volgende:
Iq van een goudvis? Doe maar niet joh....dat zou betekenen dat je ook niet zo veel van je kind kan houden zoals wij mensen dat kunnen.![]()
Ik heb niets tegen kindjes met down of andere handicaps, het is nu eenmaal het risico dat bij het krijgen van kinderen komt kijken. Garanties zijn er niet en het kan ook later nog misgaan bijvoorbeeld door een ziekte of ongeval. Maar ik moet ook bekennen dat ik voor abortus zou gaan als ik de uitslag down zou krijgen bij een vruchtwaterpunctie/vlokkentest. Ik snap dat het voor andere mensen anders kan zijn en dat het kindje dan wel welkom is, maar daarin moet ieder zijn eigen beslissing nemen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
En Nikki, ik wil niet rellen, maar schrik wel een beetje van wat je zegt over kindjes met Down. Hoe kijk je tegen andere handicaps aan eigenlijk, er kan zoveel mis gaan natuurlijk.
Lekken staat helemaal los van het wel of niet slagen van borstvoeding.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:18 schreef klaprooss het volgende:
KP, lekkende tieten, je lichaam reageert idd top. Laten we het maar als een voordeel zien voor straks , als je borstvoeding wikt geven dan
Reageer je via internet of via de telefoon? Dat laatste weet ik even niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:56 schreef StefanieV het volgende:
Chanty: fijn voor de goede echo en uitslag!
Nikki: ik denk dat die angst blijft. De uitslag bij mij was ook goed maar toch blijft er angst.. Wat als ze iets over het hoofd hebben gezien ofzo. Je kan het idd even melden, het kan opluchten.
Ik weet trouwens nog altijd niet hoe die smileys werken, niemand die me kan helpen? Ik zie ze gewoon niet!
quote:Op donderdag 28 november 2013 13:20 schreef StefanieV het volgende:
Dank je Mo! Hier werkt het dus wel, nu zie ik de smileys.
Je kunt bovenaan op je profielnaam klikken, dan opties en daar staat onder 'weergave' iets over emoticons. Dat moet je even aanzetten.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:16 schreef StefanieV het volgende:
Oh het is dus zonder streepje ook
Edit: gelukt! Ik steeds met dat streepje proberen, bedankt!
Jemig en ik op de iPad altijd die dingen maar uit mijn hoofd typen.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:18 schreef DJMomo het volgende:
Steef. Klik op je naam helemaal rechtsbovenin
Dan opties
Dan emoticons bij quick reply op ja zetten.
Ik ga er gewoon van uit dat het nog vier weken kan duren. Ik ben ook nog niet klaar met het zwanger-zijn en geniet er nog heel veel van dus op zich maakt het allemaal niet zo veel uit. Zeg ik nu nog. Zul je zien dat ik straks twee weken lang idioot pijnlijk voorwerk heb.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:10 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hoeft niet maar ik hoop het voor Skips
Zandvogel.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:32 schreef ProjSkippy het volgende:
En Nikki. Bespreken met de gyn kan nooit kwaad. En misschien een pretecho oid. Wat die Zandvogel zegt.
--
Even uit m'n hoofd nog, volgens mij kon Purple eengebruiken. En zo niet, dan vast ook wel.
--
Hoi Angela!Ik moet weer even goed in m'n hoofd prenten wie ook alweer de LLM's zijn, dan kan ik ze als een echte Sherlock in de gaten houden.
--
En Chanty! Wat fijn! Met je kerol!
Dat heb ik ook, als er iets te vinden is en het is een ernstige handicap, dat ik dan abortus zal overwegen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen kindjes met down of andere handicaps, het is nu eenmaal het risico dat bij het krijgen van kinderen komt kijken. Garanties zijn er niet en het kan ook later nog misgaan bijvoorbeeld door een ziekte of ongeval. Maar ik moet ook bekennen dat ik voor abortus zou gaan als ik de uitslag down zou krijgen bij een vruchtwaterpunctie/vlokkentest. Ik snap dat het voor andere mensen anders kan zijn en dat het kindje dan wel welkom is, maar daarin moet ieder zijn eigen beslissing nemen.
En qua andere handicaps... we hebben veel moeite gedaan om Huntington (en CF) uit te sluiten bij onze kindjes. Misschien dat dat ook meespeelt in mijn gedachten. We zijn vanaf voordat ik überhaupt zwanger werd al bezig met ziekten voorkomen. Kan best dat daar nu ook mijn angst vandaan komt.
Ik heb dezelfde angst, maar in mindere mate ook gehad tijdens de zwangerschap van L. trouwens.
Misschien zou dat mij uiteindelijk ook wel lukken, maar het zou altijd anders blijven dan de liefde die ik voor L. voel bijvoorbeeld. En L. speelt ook een rol in dit verhaal. Ik zou het vreselijk vinden als zij benadeeld wordt, in wat voor opzicht dan ook, omdat er een broertje is dat alle aandacht nodig heeft. L. is zo'n meisje wat lief in een hoekje kan spelen de hele dag, we zouden echt het risico lopen haar te 'vergeten'. En omdat we twee kindjes krijgen moeten we daar sowieso al voor oppassen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, als er iets te vinden is en het is een ernstige handicap, dat ik dan abortus zal overwegen.
Maar je hebt nergens garantie bij en niks is uit te sluiten en als er nu iets zou zijn is het zoals het is en zou ik denk ik toch van mijn kind houden en het liefde kunnen geven. Hij/zij kan er immers ook niks aan doen.
Nee man, daar worden we bol van! Je zou m'n buik eens moeten zien!quote:Op donderdag 28 november 2013 14:45 schreef NoBoNo het volgende:
Heb geen zin meer voor vandaag? Iedereen zin in koffie/thee met gebak??
Oh. Oké! In dat geval niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:52 schreef NoBoNo het volgende:
Nee ik bedoel echt koffie met gebak, niet dat synoniem voor een geheim afspraakje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naam liever niet gebruiken
Dat wat je probeert weg te drukken, wordt alleen maar groter. Dus gun jezelf die zorgen, hoe raar dat ook klinkt. Schrijf ze op. Maak elke dag tijd (tien minuten of zo) om te 'zwelgen' in die zorgen, te erkennen dat ze er zijn. Probeer je dan te focussen op je ideaalbeeld, visualiseer hoe je wenst dat het gaat zijn. Spreek vertrouwen uit dat jij, wat er ook gebeurt en hoe je kinderen ook gaan zijn, een goede moeder zult zijn. Wellicht is de basis voor je zorgen wel dat laatste. Uiteindelijk gaat het dus volgens mij om vertrouwen hebben, in je eigen kracht geloven, en er vanuit gaan dat jij (en je gezin) wat er ook op je pad komt, daar wel mee om zal kunnen gaan.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Skippy voorwerk!
Chanty wat een mooie uitslag van de combinatietest! En een 85% jongetje.
Daarover gesproken... ondanks dat de uitslag bij ons goed was is er toch een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: "de uitslag is bij een tweeling minder betrouwbaar". Ik heb zelfs een commode die ik op MP had gevonden niet genomen. Toen we er waren om het ding te bezichtigen bleek dat het kindje waar hij van was down had. Ik kan het niet uitleggen en ik kan me ook voorstellen dat mensen het vreemd vinden dat ik er zo mee bezig ben, maar die commode voelde als jinxen ofzo. En eigenlijk heb ik alles mee, mijn leeftijd, de testuitslag etc., maar het gaat gewoon niet uit mijn hoofd. Ik ben er echt dagelijks mee bezig en ik begin het zo langzamerhand niet leuk meer te vinden en ik weet echt niet wat ik er nu mee moet.
En toen werd ik er helemaal emo van.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dat wat je probeert weg te drukken, wordt alleen maar groter. Dus gun jezelf die zorgen, hoe raar dat ook klinkt. Schrijf ze op. Maak elke dag tijd (tien minuten of zo) om te 'zwelgen' in die zorgen, te erkennen dat ze er zijn. Probeer je dan te focussen op je ideaalbeeld, visualiseer hoe je wenst dat het gaat zijn. Spreek vertrouwen uit dat jij, wat er ook gebeurt en hoe je kinderen ook gaan zijn, een goede moeder zult zijn. Wellicht is de basis voor je zorgen wel dat laatste. Uiteindelijk gaat het dus volgens mij om vertrouwen hebben, in je eigen kracht geloven, en er vanuit gaan dat jij (en je gezin) wat er ook op je pad komt, daar wel mee om zal kunnen gaan.
Ik schrijf dit trouwens uit ervaring en heb laatst een zwangerschapscursus gedaan waarin dit werd geoefend..
Ja! Mokka gebakquote:Op donderdag 28 november 2013 14:45 schreef NoBoNo het volgende:
Heb geen zin meer voor vandaag? Iedereen zin in koffie/thee met gebak??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna Papa
quote:Op donderdag 28 november 2013 13:22 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Je kunt bovenaan op je profielnaam klikken, dan opties en daar staat onder 'weergave' iets over emoticons. Dat moet je even aanzetten.![]()
Edit: Ja kak Mo! Ik dat he-le-maal uitzoeken enzo..![]()
Wat leuk! Waarom ben je bang voor de reacties? Je hebt al een kindje, dus helemaal gek is het ook weer niet, toch?quote:Op donderdag 28 november 2013 16:46 schreef Sugarsnap het volgende:
Van harte Mabawa en Sicarius!
Ik word een beetje zenuwachtig. Vanavond gaan we aan de schoonfamilie vertellen dat ik zwanger ben. Niemand zal het verwachten en ik ben een beetje bang voor de reacties.
We vertellen het express vroeg, omdat onze kleuter het ook al weet. De kans is natuurlijk groot dat hij zijn mond voorbij praat en we vertellen het liever zelf.
Ik heb er zelfs al 2! Niemand had van ons verwacht dat we een derde kindje zouden willen. Zeker omdat we net uit allerlei financiële shit zijn gekomen en ik weer een baan heb na bijna een jaar werkloos.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat leuk! Waarom ben je bang voor de reacties? Je hebt al een kindje, dus helemaal gek is het ook weer niet, toch?
I know! Het was ook niet zo zeer 'serieus' bedoeld. Vanuit m'n werk weet ik wel dat het geen voordeel hoeft te zijn. Al is er iig al 'melk', en dat is niet altijd zo vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:56 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Lekken staat helemaal los van het wel of niet slagen van borstvoeding.
Het blijft toch echt een trucje dat je aan moet leren na de bevalling![]()
En de rest dankjewel voor de lieve woorden
quote:Op donderdag 28 november 2013 17:06 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs al 2! Niemand had van ons verwacht dat we een derde kindje zouden willen. Zeker omdat we net uit allerlei financiële shit zijn gekomen en ik weer een baan heb na bijna een jaar werkloos.
We waren ook niet echt bezig voor een kindje, maar zijn onzorgvuldig geweest met anticonceptie
En dan heb je ook al van ieder geslacht 1 waarom zou je er dan nog 1 willen..quote:Op donderdag 28 november 2013 17:06 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs al 2! Niemand had van ons verwacht dat we een derde kindje zouden willen. Zeker omdat we net uit allerlei financiële shit zijn gekomen en ik weer een baan heb na bijna een jaar werkloos.
We waren ook niet echt bezig voor een kindje, maar zijn onzorgvuldig geweest met anticonceptie
Het gaat ook allemaal wel goedkomen, maar ik ben toch zenuwachtig. En Eline is zelfs alweer bijna 3!quote:Op donderdag 28 november 2013 17:11 schreef Linda2205 het volgende:
[..]![]()
Eline is ook al twee toch? Uiteindelijk gaat het er om dat jullie er blij mee zijn, de omgeving draait uiteindelijk wel bij, kan ik uit ervaring zeggen. En ik heb echt gehuild om de reacties.
Uit je post te lezen zijn de problemen voorbij, dus dat dilemma speelt niet meer. En je baan. Tja. Daar kan je tegenwoordig toch niks over zeggen, sommige krijgen wel verlening ondanks zwangerschap en andere niet. Ik hoop voor je dat het helemaal goed komt
Fijn Martinequote:Op donderdag 28 november 2013 17:12 schreef martine1984 het volgende:
Mawaba wat een mooi binkie met een prachtige naam. Fijn dat alles zo goed gaat! nu lekker genieten.
Sicarus gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine.
Hier gaat alles heel goed. Jesse is een tevreden binkie die heel goed drinkt. Mijnvvoeding loopt zo hard dat hij met een kwartiertje al voldaan is. Puur genieten met mijn mannen. ♡♡♡♡♡
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna Papa
quote:Op donderdag 28 november 2013 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, dat hoorde ik ook heel veel eerst, dat het maar zielig was, 1 kind.
En toen ik eindelijk vertelde dat Julian een broertje of zusje zou krijgen had iemand het lef te zeggen dat Julian nu zo oud was 'dat ze toch niks aan elkaar hebben'
Je hebt toch altijd mensen die commentaar hebben.
Ja, herkenbaar! Supereng!quote:Op donderdag 28 november 2013 16:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
En misschien heeft het heeft het wel met mijn controlfreakerigheid te maken en het feit dat ik hier heb ik geen controle over heb.
Heeft de hulp nog wel wat kunnen doen?quote:Op donderdag 28 november 2013 17:37 schreef Soempie het volgende:
Er is iets raars gaande hier. Ik heb nesteldrang.En ik heb er nog naar gehandeld ook. Een uur voor de huishoudelijke hulp zou komen ben ik de ramen gaan lappen, slaapkamers gedaan, enz.
![]()
Dan is het wel erg toch?
En toen ik even beneden kwam was Wiebel de keukenkastjes leeg aan het trekken om daar alles te poetsen.![]()
En toen de hulp ook nog, dus nu hebben we echt een heel fijn opgeruimd en schoon huisje.Kom maar baby!
Volgens mij woont Sicarius niet in Nederland. Her waters broke... enzoquote:Op donderdag 28 november 2013 19:19 schreef DJMomo het volgende:
Sicarius, van harte met jullie kleintje
Maarreeeee.... Water breekt niet hoor. Vlíezen, die breken, en geeft een hoop water, dat wel.
Das waarquote:Op donderdag 28 november 2013 19:25 schreef DJMomo het volgende:
Ook im het Engels slaat het nergens op
Niet ?!?!quote:
Vliezen breken ook niet, vliezen scheurenquote:Op donderdag 28 november 2013 19:19 schreef DJMomo het volgende:
Sicarius, van harte met jullie kleintje
Maarreeeee.... Water breekt niet hoor. Vlíezen, die breken, en geeft een hoop water, dat wel.
Oh nee, ik ga juist heel lekker! Voel me goed! Denk dat je ergens iets niet goed gelezen hebtquote:Op donderdag 28 november 2013 19:47 schreef Enfermera het volgende:
Skips dikke knufvoorwerk is idd zwaar, zeker als je ook nog niet klaar bent met zwanger zijn. Ik was er wel klaar mee maar was gewoon zwaar ook nog als het niet helemaal doorzet..
Touchéquote:Op donderdag 28 november 2013 20:07 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Vliezen breken ook niet, vliezen scheuren
Dubbele nesteldrangquote:Op donderdag 28 november 2013 17:37 schreef Soempie het volgende:
En toen ik even beneden kwam was Wiebel de keukenkastjes leeg aan het trekken om daar alles te poetsen.![]()
Poppedeintje, nu je hier toch meeleest.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:07 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Vliezen breken ook niet, vliezen scheuren
17,5 weekquote:Op donderdag 28 november 2013 20:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik begin *as we speak* aan mijn vijfde mandarijntje![]()
Lees verspreid over de dag wel bij (mabawa:![]()
, gefeliciteerd trotse papa, mooie foto's! En hoera voor chanty's goede combinatietest
) maar meeposten gaat atm even niet.
Ik voel me verder best goed, zwangertechnisch gezien sowieso (17,5 week alweerTime flies!), alleen qua darmen gaat het wat op en neer. Gisteren gelukkig weer mijn infuus gehad en ik voel me meteen weer beter
Ben vooral heel erg druk de laatste tijd. Tis voor work work momenteel (erg druk blok op school). En daarnaast nog een beetje een sociaal leven, man&dochter, en slapenWel leuk-druk, dus dat scheelt
Goede vraag. Ik ben ook benieuwd.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:44 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Poppedeintje, nu je hier toch meeleest.Als nou de vliezen van mijn bovenste baby kapot gaan...merk ik da dan? Of komt het vruchtwater niet aan de onderste baby voorbij? De bovenste is groter en loopt een weekje voor, dus niet onrealistisch dat die het startsein gaat geven
Ja, ik ook !quote:Op donderdag 28 november 2013 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik ben ook benieuwd.
Ik heb colitis ulcerosa en krijg daarvoor iedere 6 weken een infuus met medicatie (Remicade) in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:37 schreef ikke_84 het volgende:
coco wat voor en infuus heb je gehad? Fijn dat het iig goed heeft geholpen
Gek is dat he? Hier ging dat gevoel ook niet weg.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
@ Soesa & Enf: niet normaal he? Zit alweer bijna op de helftVind het gevoelsmatig ook echt zoveel sneller gaan! 'Vergeet' zelfs regelmatig dat ik zwanger ben
Ja, dat was ook knokken. En ze lagen allebei in stuit.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:44 schreef Alixia het volgende:
@Kyara: Dringen ? Oei, dat wordt knokken.
Whoops, solly.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:49 schreef Linda2205 het volgende:
Leuk Nikki! Hier van de week okk gedaan. En ik weet niet waarom ik het denk, maar iets zegt me dat het meisjes worden![]()
[ afbeelding ]
Alixia, Kyaras meiden zijn er al
Bij mijn ziekenhuis moet de onderste netjes hoofdje naar beneden liggen. (of allebei stuit zou eventueel ook nog kunnen. Maar de onderste in stuit en de bovenste met hoofd naar beneden doen ze niet vaginaal.)quote:Op donderdag 28 november 2013 21:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Gek is dat he? Hier ging dat gevoel ook niet weg.![]()
Dus, voor je het weet ben je hoogzwanger!![]()
Bijzonder al die tweelingen hier. Maakt de ligging nog uit wat betreft de bevalling? Ik bedoel, moeten ze alletwee met hun hoofdje naar beneden liggen? Kan de bovenste tijdens de bevalling nog makkelijk draaien?
Euh? Wat?quote:Op donderdag 28 november 2013 22:03 schreef DJMomo het volgende:
heb ruzie met vent. volgens mij was de man die er met de lokstaf van de POD vandoor ging Bram, vent gelooft me niet.
Was niet vanavond op Sinterklaasjournaal of wel? Zit je er ook helemaal in?quote:Op donderdag 28 november 2013 22:03 schreef DJMomo het volgende:
wow, wat een stash linda!
heb ruzie met vent. volgens mij was de man die er met de lokstaf van de POD vandoor ging Bram, vent gelooft me niet.
Jeej!quote:Op donderdag 28 november 2013 22:14 schreef Kyara het volgende:
Babywasjes
En er komt nog meer aan!
Hier zou het inderdaad een geplande ks worden als ze niet meer zouden draaien (wat niet de verwachting was).
M is inderdaad wel gewoon geboren.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:20 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Jeej!
Wrm mocht je geen stuit proberen? Is Midas wel vaginaal geboren?
Mn man is het met je eens: ja doe maar zegtiequote:Op vrijdag 29 november 2013 07:34 schreef NoBoNo het volgende:
Purple, nog maar even slapen en dan vanmiddag een baby poepen okay?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder geen voorwerk meer hier, wel een hele lage en wat plattere buik. M'n mooie bol, wat doe je?![]()
quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:00 schreef StefanieV het volgende:
Skips: hopen dat je cavia snel beter is! Ik duim ervoor!
Hier trouwens 16 weken vandaagmss moet ik me ook even zwanger beginnen voelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de familie zeker.....in het dorp moet die nog in volle hevigheid losbarsten in januari!quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:22 schreef Enfermera het volgende:
Nobono gaat lekker met die babyboom bij jullie!
quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:24 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
In de familie zeker.....in het dorp moet die nog in volle hevigheid losbarsten in januari!
Haha oke valt meequote:Op vrijdag 29 november 2013 12:25 schreef NoBoNo het volgende:
Neuh niet eens. Paar in januari, paar in februari paar in maart paar in april. Dwz verwachte babies he, geen stroomstoringen.
Echt he. Mijn man en ik waren gisteren uit eten en op de terugweg zei ik al gapend tegen hem dat ik echt enorm veel zin heb om weer eens ouderwets te gaan stappen. Doorgaan tot de zon weer opkomt etc.quote:
Hoezo geen seks? Kunt op allerlei manieren seks beleven toch?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:04 schreef Kimpossible het volgende:
Geen leefregels anders dan erg op t gemakje. Uitdaging van de gyn: geef je eigen grenzen aan en stop als het teveel wordt. En natuurlijk geen lange afstanden lopen of veel staan, niet tillen en geen seks. Saaie muts word je hiervan!
ik was al stiekem aan het wachten tot jij hier op zou reagerenquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:41 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Hoezo geen seks? Kunt op allerlei manieren seks beleven toch?
quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:42 schreef Tennisballetje het volgende:
[..]
ik was al stiekem aan het wachten tot jij hier op zou reageren
Ik werd er serieus zenuwachtig van vannacht.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:22 schreef Enfermera het volgende:
Oeh, dus wellicht wat actie binnenkort!
Just so you kow, het is voor mij geen moeten hoor, mocht mijn vrouw geen zin meer hebben in enige vorm van dan zou ik dat begrijpen. Maar daar denkt zij heeeeeel anders over.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:42 schreef Tennisballetje het volgende:
[..]
ik was al stiekem aan het wachten tot jij hier op zou reageren
Daar moest ik stiekem om lachen . Voel je je al wat beter?quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:16 schreef DJMomo het volgende:
Hij was danig onder de indruk (en kalmeerde zelfs) toen ik met hem mee begon te janken.![]()
Maar nu wel tevreden en af? Of is nog niet duidelijk wat het dan wel moet worden wat betreft de tekst?quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:21 schreef Sethiwe het volgende:
Ik heb iets te vroeg gejuicht mbt tekst voor het geboortekaartje. Vriend stuurde net een berichtje om toch weer iets te veranderen, hij vond het niet helemaal goed
Nou, inderdaad. Raar idee dat als hij niet was gedraaid hij vandaag zou worden geboren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:24 schreef Sethiwe het volgende:
Angelatje wel gek dat deze dag zo voorbij gaat, terwijl het de geboortedag van jullie kindje zou zijn.
Het zit jullie niet mee met de verbouwing, hopelijk zijn de dakkapellen er maandag echt.
Als je je zorgen maakt, bellen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:49 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, het kan toch gewoon dat de baby even een wat rustiger dagje heeft? Of moet je dan meteen bellen? Ik ben echt een hyperactief kind gewend, maar krijg nu duidelijk minder schoppen dan anders, en de slaapkop wordt ook niet zo snel wakker als ik 'm por. Maar op zich reageert 'ie wel, en gisteren heb ik nog een echo gehad waarop alles prima was (baby lag te slapen). En met de Angelsouds krijg ik een keiharde stoomtrein te horen. Ik maak me dan ook niet erg druk, maar in mijn belinstructies staat minder bewegen wel genoemd. Wat vinden jullie?
Ik maak me juist niet zo druk, maar het staat wel op het bellijstje.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:05 schreef _Bar_ het volgende:
Heel simpel burdie,als jij het niet vertrouwd bellen! Jij voelt het jij ervaart het.
Ik vind het idd echt een raar idee dat we anders nu al papa en mama zouden zijnquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:24 schreef Sethiwe het volgende:
Angelatje wel gek dat deze dag zo voorbij gaat, terwijl het de geboortedag van jullie kindje zou zijn.
Het zit jullie niet mee met de verbouwing, hopelijk zijn de dakkapellen er maandag echt.
Ik zou sowieso even bellen om te overleggen. Dan is het aan je vk om te bepalen wat te doen toch? Ik heb zelf 2x gebeld bij minder leven, 1x met 34 en 1x met 41 weken. Ik maakte me de 2e x eigenlijk weinig zorgen maar toch wilden ze mij even zien...quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik maak me juist niet zo druk, maar het staat wel op het bellijstje.
Minder ruimte kan inderdaad, baby was de afgelopen week flink gegroeid.
I know, I know, maar het is wel grappig wat een magisch effect het woordje "seks" altijd heeft op het mannelijk geslachtquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:04 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Just so you kow, het is voor mij geen moeten hoor, mocht mijn vrouw geen zin meer hebben in enige vorm van dan zou ik dat begrijpen. Maar daar denkt zij heeeeeel anders over.
gelukkigquote:Op vrijdag 29 november 2013 16:20 schreef Burdie het volgende:
Bedank dames. Ik heb even overleg gepleegd en moet terugbellen als baby nog rustiger wordt. Vooralsnog geen zorgen dus
.
Nee, nog niet duidelijk wat het dan moet worden. Moeten we van het weekend maar eens over hebben.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:36 schreef Soempie het volgende:
[..]
Maar nu wel tevreden en af? Of is nog niet duidelijk wat het dan wel moet worden wat betreft de tekst?
Hier hebben we nog geen kaartje, geen tekst, niks. Vorige keer hadden we wel een kaartje, maar na de bevalling vond ik het kaartje stom, dus moesten we alsnog iets anders bedenken.
Ik ben nog niet zo heel ver in het boek, maar ik heb er wel een praktische oefening uit kunnen halen tot nu toe. Dat is het concentreren op de ademhaling, de rest ervaren en het loslaten van gedachten door weer te concentreren op de ademhaling. Het klinkt zo simpel.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:25 schreef WupWup het volgende:
Minder leven voelen in het derde trimester = bellen.
Soempie, dat is al een heel waardevol besef, dat je weet dat je te weinig in je ontspanning hebt gezeten. Hopelijk helpt dat je de volgende keer. Vertel dat ook aan je man, waarschijnlijk kan hij je met die wetenschap ook door moeilijke momenten heen helpen. Bevallen is vooral gewoon níet meer nadenken, alleen maar doormaken. Over je heen laten komen. Heb je ook praktische handvatten uit het boek kunnen halen?
Bij de eerste vanaf een week of 16 stonden de sluizen 24/7 open.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:01 schreef Kimpossible het volgende:
Ik word inmiddels een beetje tureluurs van die lektetten. Het gaat maar door! Stopt dat nog tussendoor pf hebben die minimensjes op de kraamafdeling gewoon de kraan open gezet nu? Ervaring, Anyone?
Zo, da's toevallig.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef Burdie het volgende:
@Nummer_zoveel, bizar, dat had ik dinsdagnacht (ook 28+2). De vk zei dat ik eigenlijk had moeten bellen, maar dat het een goed teken is dat het weer vanzelf stopte.
NEUJ! De mijne doet exact het zelfde op de 13e december!quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:48 schreef angelatje het volgende:
Ja ik kan het me voorstellen. Mijn vent word 13 december 30 maar dat gaan we waarschijnlijk in de zomer vieren want dat gaat nu ook niet lukken
Alleen als je gbs positief bent getest dan moet je een ab infuus hebben tijdens de bevalling. Verder mag je met een blaasontsteking gewoon thuis bevallen hoor. Ik had er ook eentje tijdens mn bevalling en ik mocht gewoon thuis bevallen. Echter ging dat om andere redenen niet door.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:15 schreef angelatje het volgende:
Kun je trouwens gewoon bevallen met een blaasontsteking?? Of word je dan medisch?
Oké dan weet ik dat ook weer. Dank je wel Martine!quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:43 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Alleen als je gbs positief bent getest dan moet je een ab infuus hebben tijdens de bevalling. Verder mag je met een blaasontsteking gewoon thuis bevallen hoor. Ik had er ook eentje tijdens mn bevalling en ik mocht gewoon thuis bevallen. Echter ging dat om andere redenen niet door.
Gniffel! Ook nog rond dezelfde tijd een kind verwekt.. Hypervruchtbare man, die man van ons!quote:
quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:52 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Gniffel! Ook nog rond dezelfde tijd een kind verwekt.. Hypervruchtbare man, die man van ons!Pure kwaliteit, ik zeg het je!
Heeft de jouwe ook donkerbruin haar?
Bruine ogen check!quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:49 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]![]()
Bruine ogen, ja?
En een baardje?
Ja, nou moet je ophouden!quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:18 schreef angelatje het volgende:
[..]
Bruine ogen check!
Baardje check! Maar dat is omdat hij geen zin heeft om te scheren
Haha voortaan noem ik hem Bob jaquote:Op zaterdag 30 november 2013 16:39 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ja, nou moet je ophouden!
Kix zegt trouwens inmiddels dat 'ie zich bij jou graag uitgeeft als 'Bob'.
Gelukkig wel, ik was tijdens de bevalling echt alleen maar aan het baren. Heb geen moment over het proces kunnen nadenken. Ik weet dat de verloskundige op een gegeven moment met me probeerde te overleggen over vliezen breken en ik wist echt niks zinnigs meer te bedenkenquote:Op zaterdag 30 november 2013 00:21 schreef Soempie het volgende:
Hanke, welkom!
Hier geen ervaring met lektieten...
[..]
Ik ben nog niet zo heel ver in het boek, maar ik heb er wel een praktische oefening uit kunnen halen tot nu toe. Dat is het concentreren op de ademhaling, de rest ervaren en het loslaten van gedachten door weer te concentreren op de ademhaling. Het klinkt zo simpel.![]()
Tijdens de vorige bevalling wist ik ook heel goed te bedenken dat ik me niet kon ontspannen (tussen de weeën door ook), dat het dat was wat mis ging. Ik had alleen geen idee hoe dat recht te trekken. Misschien lukt het straks nog niet, maar het voelt wel goed er nu bij stil te staan (en die oefeningen te doen).Volgende stuk in het boek gaat specifiek over pijn en angst en daar zag ik ook praktische tips staan.
Lijkt me voor jou ook gek om meegemaakt te hebben. Als vk heb je toch heel wat vrouwen al begeleid voor je eerste werd geboren, of niet? Om het dan zelf te ervaren, wat je al vaker hebt gezien bij anderen. Kon jij je goed ontspannen?
Mabawa wat vervelend zeg!! Wel fijn dat hij zo vrolijk isquote:Op zaterdag 30 november 2013 19:07 schreef Mabawa. het volgende:
Hier berichtje vanuit t ziekenhuis helaas. Heb een kanariegeel jongetje. Hij ligt nu op een uvmatrasje. Afhankelijk van de waarde die zo weer geprikt gaat worden blijft dat zo of moet hij onder de lamp. Blugh valt even tegen had op een normale kraamtijd gehoopt. Heb een superlieve kraam en hoop dat zij nog bij ons terugkomt.
Jongetje heeft veel lachstuipjes trouwens... zo ontzettend schattig!
Jij blijft gewoon hier, klaar!quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:09 schreef Tennisballetje het volgende:
Shit, ik verlies bloedeven zien wat het doet, maar lijkt er op dat ik jullie weer moet gaan verlaten
ohh tb, heel erg rot die onzekerheid. Het is nu afwachten hoe t zal lopen, en dat is moeilijk. Maar als t gestopt is is dat wel een goed teken!quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:01 schreef Tennisballetje het volgende:
Bloed is nu weg, maar heb wel flinke buikpijnsorry dat ik niet op de rest reageer, komt hopelijk morgen weer. Shit man
Oeh!quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:14 schreef Kwisted het volgende:
Enf ik ga 17 dec al! Ik ben dan 15 weken 2 dagen. Ga wel bij een hele goede echoscopiste. Kost 40/50,- geloof ik.
Ik ben trouwens 26 en man is 31
Ja, bij beide pretecho's zijn de bovenbeentjes opgemeten zonder dat er wat in beeld kwam. En anders had ik idd even weg gekeken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:15 schreef Purple010 het volgende:
Burdie ik vroeg me af of het wel anders kan? Ze moeten toch e.e.a. nakijken. Wel jammer als de verrassing er af is....je gaat ook niet met je ogen dicht zitten.
Hier ook jong! 22 en 25. Age is just a number. In mijn omgeving heb ik mensen in deze leeftijd waar ik nog jaren geen kind bij zou zien, maar het is ook weleens anders. Wij hebben ook niet anders gehad dan de vraag of het gepland was.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:53 schreef JaleesaJoia het volgende:
Woww, ik voel me dan al helemaal jong, ben 23 en vriend bijna 25
Ik ook hoor, af en toe best vervelend/frustrerend, vind jij niet?quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:55 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Hier ook jong! 22 en 25. Age is just a number. In mijn omgeving heb ik mensen in deze leeftijd waar ik nog jaren geen kind bij zou zien, maar het is ook weleens anders. Wij hebben ook niet anders gehad dan de vraag of het gepland was.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |