Is een groot verblijf alle verdiepingen zijn met elkaar verbonden. Ze kunnen dus de hele kooi gebruikenquote:Op zondag 24 november 2013 23:06 schreef Tropanzia het volgende:
Mooie villa's, maar wat zit er in de linker 'villa' andere soort knaagdieren??
quote:Op zondag 24 november 2013 23:03 schreef valentijn101 het volgende:
Dolfje is in het bezit van een eigen woning met 5 verdiepingen
10 kamers
8 toiletten
1 zandbad en 1zandzwembad.
Ja ik weet dat er geen zanddouche in zit maar zo handig ben ik nou ook weer niet.quote:
Wat?quote:Op zondag 24 november 2013 23:06 schreef valentijn101 het volgende:
Groot? Ik vind hem eigenlijk nog te klein. Daarom lopen ze regelmatig los.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
quote:Op zondag 24 november 2013 23:39 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Wat?![]()
Serieus. Heb er zelfs over gedacht de koelcel er uit te slopen en daar het chinchilla verblijf van te maken maar daar was mijn man het niet helemaal mee eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
Goh, dat snap ik nou niet...quote:Op zondag 24 november 2013 23:47 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Serieus. Heb er zelfs over gedacht de koelcel er uit te slopen en daar het chinchilla verblijf van te maken maar daar was mijn man het niet helemaal mee eens.
quote:Op maandag 25 november 2013 17:44 schreef Mubassie het volgende:
Kijk, mensen met een hart voor dieren
Deze opvang had ik ook gezien. (Niet naast de deur maar maar oke) hier heb ik geen geschikte chin gezien.quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:32 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Heb je hier al gekeken? http://www.chinchilla-opvang.nl/ Ligt in de buurt van de grens met Belgie.
En, mooie kooi hoor
quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Oh wat een scheetje die Dolfje en wat een mooi hok! Ik wou dat ik zoiets kon bouwen zeg, voor mijn vogelsIk woon in Maastricht, ik hou mijn ogen en oren voor je open. Maudie is leuk zeg. Vervoer regelen geen optie ? ( ik was zondag in Amsterdam, als ik het had geweten
)
Dat zijn goede argumenten. Helaas worden chin's inderdaad meestal als een paartje weggegeven. Ik hou mijn ogen voor je open!quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:56 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Deze opvang had ik ook gezien. (Niet naast de deur maar maar oke) hier heb ik geen geschikte chin gezien.
Een bokje bij dolf lijkt me niet handig.
Er zit een dame alleen in de opvang maar die kan niet samen met andere chins.
De andere dames die er zitten zij gekoppeld. Nu vind ik dat je een koppel nooit uit elkaar mag halen. Ik zou dan een groep van 2 of 3 dames moeten nemen. Op zich geen probleem. De kooi is daar groot genoeg voor. Maar als ik een bekende groep bij dolfje zet ben ik bang dat dolfje misschien door de groep gepest gaat worden. (Dolfje is al ouder dus even duidelijk maken dat ze baas in eigen kooi is zal lastig worden)
Dan zou ik denken aan een glazenkast. Maar dan moet je weer goed opletten met de zon denk ik. Voor je het weet is het te warm.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:02 schreef oh-oh het volgende:
ik kan nog geen spijker recht in een plank slaan
![]()
![]()
Vogels moeten ook meer licht hebben!
quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik hou nog steeds ogen en oren open voor je...
Ik zou onderweg niet (teveel) gaan wisselen, zo'n reis opzich is al best stressvol.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:59 schreef Greys het volgende:
En desnoods gaan we proberen via FOK!kers helpen FOK!kers ofzo een route te krijgen van Heiloo naar jouDus desnoods in drie stukken ofzo. 1 Iemand van Heiloo naar Utrecht, een ander daar oppikken en weer verder, enz.
Ah ja dat is ook wel weer zo, ik liet me wellicht wat meeslepen door enthousiasme en de lieve foto's van Dolfje en Maudiequote:Op vrijdag 29 november 2013 19:31 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Ik zou onderweg niet (teveel) gaan wisselen, zo'n reis opzich is al best stressvol.
Vaak wil een opvang/asiel btw dat je je eigen chinchilla meeneemt om te kijken of het wel klikt, het is niet zo ze mekaar allemaal direct zomaar leuk vinden (cavia's zijn daar bv een stuk makkelijker in). Het heeft hier wel eens een paar maanden geduurd voor ze samen in een hok wouden.
Gelukkigquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:34 schreef valentijn101 het volgende:
Oh maar we hebben de tijd om ze aan elkaar te laten wennen. Eerst de kooien tegen elkaar, dan samen los laten lopen en daarna zal het vast goed gaan. (Zo is het in het verleden ook gelukt) en mocht het echt niet gaan kan ik dolfjes kooi doormidden delen. (En dan moet ik op zoek naar een nieuwe vriendin voor dolfje En een vriendin voor Maudie
hehehe logisch hoor ! sorry dak de partypooper kom uithangenquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah ja dat is ook wel weer zo, ik liet me wellicht wat meeslepen door enthousiasme en de lieve foto's van Dolfje en Maudie![]()
Laat TS eerst maar eens contact met het asiel opnemen idd, ben benieuwd
Hahaha ik ken dat gevoel maar al te goedquote:Op zaterdag 30 november 2013 10:27 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb de foto s en de omschrijving uit de OP ook in de mail gezet die ik ze gestuurd heb. Dan hebbenze alvast een eerste indruk. (Had het gevoel dat ik een sollicitatiebrief aan het sturen was)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Stttttt, dat weet jij, dat weet ik en meer hoeven dat niet te weten. Op de kaart lag het er maar 1,5 cm van af.quote:Op maandag 2 december 2013 14:36 schreef Greys het volgende:
Amersfoort ligt toch totaal niet in de buurt van Heiloo?
Maar:
YEAHHHHHHHHHHHH![]()
![]()
We hebben een M
We hebben een A
We hebben een U
We hebben een D
We hebben een I
We hebben een MAUDIEEEEEEEEEEEEEE
quote:Op dinsdag 3 december 2013 07:31 schreef valentijn101 het volgende:
ophaalservice krabbelt op het laatste moment terug.
Nog even eenff douchen, auto ijsvrij krabben
en dan naar Heiloo.
Hou vol Maudie. Ik kom er aan![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 3 december 2013 07:31 schreef valentijn101 het volgende:
en dan naar Heiloo.
![]()
![]()
Die heeft ook nu pas Amersfoort-Heiloo in de routeplanner gegooid denk ikquote:Op dinsdag 3 december 2013 07:31 schreef valentijn101 het volgende:
YEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Nog even eenff douchen, auto ijsvrij krabben
en dan naar Heiloo.
![]()
![]()
Veel geluk met Maudie!quote:Op dinsdag 3 december 2013 07:31 schreef valentijn101 het volgende:
en dan naar Heiloo.
![]()
![]()
Oh wat lief . Mag ik je in gedachte houden voor het geval ze nog een dame binnen krijgen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:41 schreef Puala het volgende:
wat zonde dat ik dit nu pas zie! Ik rij dat stuk zeer regelmatig, ik had zo willen rijden voor je
Wat een beauty zeg! Nog veel mooier dan die eerste foto van het asiel die ik vond toenquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:47 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
En hier is ze dan.![]()
Is het geen schoonheid.
Ze was de hele rit naar huis heel relaxeden helemaal niet bang.
Nu scharrelt ze door haar deel van de kooi en is alles aan het onderzoeken.
Wat mooi valentijn. Veel plezier met je Maudiequote:Op dinsdag 3 december 2013 15:47 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
En hier is ze dan.![]()
Is het geen schoonheid.
Ohhhhhhh wat een beauty!quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:47 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
En hier is ze dan.![]()
Is het geen schoonheid.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:47 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
En hier is ze dan.![]()
Is het geen schoonheid.
En dat onderschrift, dat ook! Heb je dat gelezen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:06 schreef Watuntrik het volgende:
[..]Wat een mooi verhaal ook.. Das nog eens echte liefde
Je doet je naam eer aan
..
Hopelijk geldt dat ook voor Dolfje en Maudi..
Spannend spannendquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:02 schreef valentijn101 het volgende:
Maudie heeft een dutje gedaan en is weer druk bezig met het ontdekken van verdieping 1 en 2.
Dolfje slaapt lekker op verdieping 4 en heeft even iets gesnoept op verdieping 5.
Archhh, ga toch naar de 3e verdieping dame s.
Ze hebben elkaar nog helemaal niet gezien... Zucht, wachten, wachten, wachten.
Maar wel een mooi gezicht.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste kusje.
Dolf is voorzichtig en vind het heel spannend.
Maudie staat te dreigen en probeert indruk te maken. (Niet echt lady like) voorlopig blijft er dus nog even een hekje tussen de dames.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste kusje.
Dolf is voorzichtig en vind het heel spannend.
Maudie staat te dreigen en probeert indruk te maken. (Niet echt lady like) voorlopig blijft er dus nog even een hekje tussen de dames.
Is dat staan echt dreigen ja?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef valentijn101 het volgende:
Dikke vrienden of ik heb een hok met 2 viswijvenlijkt nu echt nog op het laatste.
Ik zat een beetje te googlen omdat ik er echt geen hol vanaf weet, maar ik las dat dat eigenlijk standaard is dat als je twee volwassen chins (kijk mij eens klinken als een proquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:43 schreef valentijn101 het volgende:
Op deze foto is het idd ff ruiken aan elkaar.
Op de 3e verdieping staat een hekje tussen de linker en de rechter helft en daar staan ze dus al de hele avond tegen elkaar te kijven. Maudie staat aan het hekje te rukken met een air van:"ik ruk je kop van je romp" Dolfje stond eerst als een kuikentje erbij van:" he, we kunnen toch vriendjes zijn" en staat nu doodleuk terug te bijten. Verder word er over en weer geplast. Dolle pret hier dus.echt een stel viswijven.
Het geldt overwegend voor de meeste groepsdieren wanneer ze later als vreemden bij elkaar geplaatst worden dat er even een pikorde uitgevochten moet worden. Elk soort doet dat natuurlijk op hun eigen karakteristieke manier. Denk niet dat je zoiets moet forceren.. Wanneer dit eenmaal op hun natuurlijke wijze beslecht is komt het wel goed. Echte verbroedering heeft zijn tijd nodig, maar mogelijk zit dat er niet meer in omdat ze te gewoon oud zijn. Dan zullen ze elkaar op den duur tot bepaald niveau tolereren en elkaar negeren. Maar das altijd nog beter dan maar wat alleen weg te kwijnen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:22 schreef valentijn101 het volgende:
Ach, als het na een tijd niet over is bestaat er nog een trukje. Samen in de katten transportmand en een stukje gaan rijden. (Heb ik op verschillende fora gelezen) ik geloof dat het idee erachter is dat dat een griezelige ervaring is en dat ze dan steun bij elkaar zoeken.
Maar er is geen haast om ze meteen bij elkaar te proppen. Ik gun ze lekker de tijd en dan zal het vast goed komen.
Ze hebben allebij een ruim stuk villa met alle denkbare voorzieningen. (Slaaphuisjes, klimdozen, knaagspul, hooi, water, voer en saladebar en toiletten) ook hebben ze beide een zandbak. Morgen zijn ze vast bekaf van al dat schelden en dan gaat het vast beter.
Zou het zeker niet gaan forceren idd. Je hebt de ruimte en de tijdquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:22 schreef valentijn101 het volgende:
Ach, als het na een tijd niet over is bestaat er nog een trukje. Samen in de katten transportmand en een stukje gaan rijden. (Heb ik op verschillende fora gelezen) ik geloof dat het idee erachter is dat dat een griezelige ervaring is en dat ze dan steun bij elkaar zoeken.
Maar er is geen haast om ze meteen bij elkaar te proppen. Ik gun ze lekker de tijd en dan zal het vast goed komen.
Ze hebben allebij een ruim stuk villa met alle denkbare voorzieningen. (Slaaphuisjes, klimdozen, knaagspul, hooi, water, voer en saladebar en toiletten) ook hebben ze beide een zandbak. Morgen zijn ze vast bekaf van al dat schelden en dan gaat het vast beter.
Opzich heel goed, maar omdat Donna een achterpoot mist en graatmager was, hebben we dr eerst even wat aan laten sterken. We hebben ze eerst 3 of 4 weken gewoon naast elkaar gezet zonder er verder veel mee bezig te gaan (ik was (en soms nogquote:Op woensdag 4 december 2013 19:44 schreef Greys het volgende:
Aww wat een knapperds ook Non!![]()
Hoe ging dat met deze twee, dat introduceren?
Komt vast heel snel helemaal goed met Dolfje en Maudiequote:Op woensdag 4 december 2013 20:10 schreef valentijn101 het volgende:
Ik wil niets forceren. Het snelle koppelen lijkt me meer iets voor ongeduldige mensen.
Voorlopig contact door het hek en over een paar dagen samen op de badkamer. Voor beide dieren onbekend en geen hoekjes waar ze zich aan mijn scherpe blik kunnen onttrekken.
Ohh nonneke, wat een schatjes heb je. Op de een of andere manier vind ik van die gehavende beestjes veel schattiger als de perfecte show chins.
quote:Op woensdag 4 december 2013 19:55 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Opzich heel goed, maar omdat Donna een achterpoot mist en graatmager was, hebben we dr eerst even wat aan laten sterken. We hebben ze eerst 3 of 4 weken gewoon naast elkaar gezet zonder er verder veel mee bezig te gaan (ik was (en soms nog) bang dat ie dr iele ruggetje zou breken als ie erop zou klimmen (hij is al jaaaren geholpen hoor
)
We hadden verw8 dat Shinchan moeilijk zou doen omdat hij nogal depri/boos was, maar lieve tamme Donna ontpopte zich in een ware feeks toen ze de eerste paar keer los gingen, heb m echt moeten reddenMaar uiteindelijk waren ze met 2 weken rondhobbelen door de kamer helemaal inlafff
Maar natuurlijkquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:49 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oh wat lief . Mag ik je in gedachte houden voor het geval ze nog een dame binnen krijgen.
Ah, gaat de goede kant op!quote:Op donderdag 5 december 2013 08:15 schreef valentijn101 het volgende:
Vannacht is al een stuk rustiger verlopen. Er word wel nog neus gebeten als een van de dame s aan de tralies komt maar het is al een stuk minder fel. Het lijkt dus de goede kant op te gaan.![]()
Ik weet niet of het bij Chins ook wordt gedaan maar bij konijnen komt 'ie wel eens voorbij. Gelukkig moeten de konijnenliefhebbers er ook niks van weten. Veel stress is zo slecht voor die diertjes, dan beter gewoon rustiger koppelen en wat meer geduld hebben!quote:@candaasje
Ahhh, stofzuigen rond een schoendoos lijkt me echt dierenmishandeling.. Brrr. Tja, ik denk dat dat van die gekken zijn die willen dat hun chins meteen bij elkaar kunnen. Natuurlijk is het leuk als ze meteen bij elkaar kunnen maar ik doe het liever op een rustige manier met zo min mogelijk stress.
Ah, klinkt wel een beetje als konijnen. Of nouja, er zijn knuffelkonijnen, maar de meesten houden sowieso wel liever hun pootjes op de grond. Aaien is vaak wel prima. (Verschilt sterk per konijn.) En eten natuurlijk... eten boven alles!.... herkenbaar!quote:Chins zijn hele leuke huisdieren. Als je van kijken houd. Ze houden doorgaans niet van vasthouden, zijn geen grote knuffelaars. En zien je niet als grote vriend maar als die leuke dame van de catering![]()
Oh das tof!quote:Het is leuk om te zien hoe ze eten. De meeste knaagdieren houden voer met 2 voorpootjes vast als ze eten maar chins eten gewoon met een pootje en kennen echt een links en rechts. Grappig als ze een ding aan het eten zijn en alvast een 2 e lekkernij aanpakken met de andere pootook is het leuk om te zien hoe ze alles onderzoeken als ze loslopen. (Stiekum zijn ze best slim volgens mij)
quote:Echt mensgericht zijn ze niet. Ze zijn blij om me te zien als ik bij hun kooi kom (al denken ze vaak, hee:"tijd voor een kikkererwt") en dolfje laat zich af en toen onder zijn kinnetje kriebelen. (Als ze er genoeg van heeft duwt ze mijn vinger met haar pootje weg, erg grappig) al is ze ook een keer tegen mijn hand in slaap gevallen. (Daar stond ik dan voor de kooi met een slapende chin over mijn hand. Na een half uur niet bewegen heb ik haar wakker moeten maken omdat ik overal kramp had van het gebukt staan)
Een groepsdier heeft een maatje nodig ja, eens!quote:Sommige chins zijn wel mensgericht maar dat zijn vaak chins die van jongs afaan alleen bij iemand geweest zijn. (Ook hier ben ik geen voorstander van, het is leuk als een chin mensgericht is maar niet als dat komt omdat je een groepsdier alleen zet)
Zo, dat is oud!quote:Kortom. Hele leuke dieren die 20 jaar oud kunnen worden. Geen grote knuffelaars. Dus even nadenken voor je er aan begint. Maar zooooo schattig.![]()
Nee! Een vervolgquote:Op donderdag 5 december 2013 15:05 schreef valentijn101 het volgende:
Ik krijg net nog 2 lieve chinchilla dames aangeboden vanuit Waddinksveen. Iemand die toevallig komende week van waddinksveen naar limburg moet en ruimte voor 2 chins en een grote kooi heeft?
Als ik je nou eens een sexy lingerie setje op stuur kom ie vast snel naar limburgquote:Op donderdag 5 december 2013 15:29 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn lovah woont daar, maar ik geloof niet dat hij de eerstkomende tijd naar Limburg gaatMisschien kent ie wel iemand
Helaas, niemand die naar Limburreg gaat.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:05 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Als ik je nou eens een sexy lingerie setje op stuur kom ie vast snel naar limburg
Dat ziet er leuk uit. Op die foto bij de deur is het net een katje.quote:Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef valentijn101 het volgende:
Maudie is s avonds een paar uur voor dolf wakker, dus om het wachten op dolf wat te verkorten heb ik haar vandaag voor het eerst los laten lopen in de hal.
[ afbeelding ]
Maudie heeft de trap ontdekt en is hem ik paar keer op en af gelopen. Ze heeft de hal goed onderzocht en de nodige keuteltjes achtergelaten voor de clean up crew. (Dat blijk ik te zijn)![]()
Daarna heeft ze nog even voor het raam gestaan om te kijken of ene meneer klaas nog eens op de deur zou kloppen om een rozijntje te brengen. (Terug naar spanje lijkt ze niet te snappen.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef valentijn101 het volgende:
Maudie is s avonds een paar uur voor dolf wakker, dus om het wachten op dolf wat te verkorten heb ik haar vandaag voor het eerst los laten lopen in de hal.
[ afbeelding ]
Maudie heeft de trap ontdekt en is hem ik paar keer op en af gelopen. Ze heeft de hal goed onderzocht en de nodige keuteltjes achtergelaten voor de clean up crew. (Dat blijk ik te zijn)![]()
Daarna heeft ze nog even voor het raam gestaan om te kijken of ene meneer klaas nog eens op de deur zou kloppen om een rozijntje te brengen. (Terug naar spanje lijkt ze niet te snappen.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 december 2013 15:05 schreef valentijn101 het volgende:
Ik krijg net nog 2 lieve chinchilla dames aangeboden vanuit Waddinksveen. Iemand die toevallig komende week van waddinksveen naar limburg moet en ruimte voor 2 chins en een grote kooi heeft?
quote:Op donderdag 5 december 2013 15:09 schreef oh-oh het volgende:
Serieus?
Probeer het eens in FHF, je weet het maar nooit!
quote:Op donderdag 5 december 2013 15:29 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn lovah woont daar, maar ik geloof niet dat hij de eerstkomende tijd naar Limburg gaatMisschien kent ie wel iemand
Kennen jullie Haan33 toevallig? Die komt ook uit Waddinxveen.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:13 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit al te denken...maar ik ken niemand die in Limburg woont en vanuit omgeving Utrecht daar naartoe gaat. (Ik kom zelf niet zo snel in Waddinxveen, maar kan wel als tussenstop fungeren als dat handig is, ik heb wel een ren die ik binnen even op kan zetten. Ik woon net onder Utrecht.)
quote:Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij mijn post van 6 december staat een duidelijke foto van ze. Morgen maak ik er nog een paar. (Heb geen flits op mijn i pad dus dat lukt nu niet)quote:Op woensdag 11 december 2013 16:32 schreef Candaasje het volgende:
Doe eens wat portretfotootjes, ik vind ze leuk maar kan ze niet zo goed zien!
Yep, ik hoop dat ik iets moois voor kerst krijg van Dolfquote:Op woensdag 11 december 2013 16:44 schreef oh-oh het volgende:
Jee helemaal toch weer helemaal zelf gereden!
quote:Op woensdag 11 december 2013 16:30 schreef valentijn101 het volgende:
(Ik zweer dat ik ze heb horen lachen toen ik op het laatst alles weer uit elkaar moest halen omdat ik 2 stangen verwisseld had)
Houd op!quote:Op zondag 15 december 2013 17:59 schreef valentijn101 het volgende:
(die mijn man Heino noemt omdat: wit haar, rode ogen, kan niet zingen)
Dat vraagt natuurlijk om een filmpjequote:Op maandag 16 december 2013 22:39 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Even een foto spammen van mij dames "Heino" en Zoe. Hier zijn ze de hal onveilig aan het maken. En de trap blijkt een grote hit bij alle chins. Op, af, op, af en dat zo hard mogelijk![]()
prachtig om te zien.
Wat tof! Nu kun je haar toch nog een beetje volgen!quote:Op maandag 30 december 2013 11:03 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heel coolIk was op vakantie, kwam terug in het KC en ineens was maudie weg
[..]
Hee, wat te gek. Maudie zat er prima bij in de opvang. Ruime kooi, veel licht, dikke bodembedekking en lieve mensen om haar heen. Was geen straf voor haar om bij jullie te wonen. Mocht je eens in de buurt zijn mag je haar gerust komen bezoeken hoor.quote:Op zondag 29 december 2013 23:34 schreef douche-eendje het volgende:
Wacht nee... Maudie?![]()
. Mijn mopperkont maudie
Ik ben vrijwilliger in het knaagdierencentrum in Heiloo en ik heb Maudie meegemaakt toen ze samen binnenkwam met haar zusje, dat dat niet goed ging. Het uit elkaar halen, proberen weer te koppelen, de daarop volgende maatjes, uiteindelijk Charlie. Charlie was zo oud dat hij niet meer plaatsbaar was en eerder dit jaar is overleden... Voor Maudie zijn we weer actief bezig geweest met een maatje zoeken, zelfs de chin-heren in de opvang laten castreren in de hoop dat er een klik zou zijn. Maar gelukkig was jij daar toen!![]()
Echt super dat ze nu eindelijk een plek heeft, ik geloof dat ze de afgelopen 3, misschien wel 4 jaar met korte tussenpozen alleen maar in de opvang heeft gezeten. De mailtjes die we van je krijgen zijn echt superleuk om te lezen, fijn dat ze het zo naar haar zin heeft!
Ja, leuk hequote:Op dinsdag 31 december 2013 14:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hee, wat te gek. Maudie zat er prima bij in de opvang. Ruime kooi, veel licht, dikke bodembedekking en lieve mensen om haar heen. Was geen straf voor haar om bij jullie te wonen. Mocht je eens in de buurt zijn mag je haar gerust komen bezoeken hoor.
Je zult Maudie vast missen. Het is zo n schatje. Helemaal niet bang en erg nieuwsgierig.
Het lukt haar nog steeds om de juiste schijnbewegingen te maken en dan snel langs me door de kooi uit te glippen om de rest van het huis te onderzoeken.
Ze blijft wel een druktemakertje, ze loopt nu dan ook elke dag een flinke tijd los zodat ze haar energie kwijt kan. (Liep ze bij jullie ook wel eens los?)
Het koppelen lukt alleen nog niet.
Maudie wil heel graag contact met de andere chins maar zodra ze los lopen of voor de draad staan stelt ze zich heel dominant op.
Als ze los lopen probeert ze de ander chins ook te bijten. (Laat ik uiteraard niet toe) maar het lijkt niet uit kwaadheid of angst te zijn dat ze dit doet. Het lijkt er haast op dat ze gewoon niet weet hoe chincommunicatie werkt.
Waarom is ze bij jullie zo vaak in de opvang terug gekomen?
Ik heb betonplex gekregen dus ik moet gaan tekenen om een nieuwe kooi te kunnen maken. (En daar ben ik zo slecht inquote:
Heeeel herkenbaarquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:18 schreef valentijn101 het volgende:
<knip>
Kooi schoon maken met maud in de buurt kan best lang duren. Ze zit er met haar neus bovenop, moet altijd even aan de veger ruiken en op het blik zitten. Ook kruipt ze altijd wel een paar keer in de papieren zak waar ik het vuile zaagsel in gooi (waardoor de helft er weer uit valt) en daarna wil ze de bakken waar het schone hooi, stro, zaagsel en groenvoer inzit bekijken.
Kooi schoonmaken is dan ook, veeg, chin aan de kant schuiven, nog eens vegen, chin van het blik duwen, blik leeg gooien chin springt uit zak, zak weer rechtzetten, rommel op vloer weer opvegen, chin wegduwen van emmer warm azijn water, planken afsoppen, chin aan de kant duwen, net schoongemaakte plank van chinpootjes ontdoen, zand van vloer vegen omdat ze zo nodig buiten moet badderen en niet ff kan wachten tot haar bad weer terug staat, slaaphokken weer terug zetten, excuses aan boze chin aanbieden die er al in gekropen was, hooi bijvullen, maud tegenhouden omdat ze er in wil kruipen, knaagstaaf ophangen, maudie niet zien, maudie zoeken, maudie in kast vinden (deur op een kier laten staan) water verversen, chin achter je ontdekken op de badkamer (nieuwsgierig aagje) saladebar bijvullen. En dan wachten tot maudie van zelf weer naar binnen gaat om de eindinspectie van de schoonmaak gaat doenzucht, erg vermoeiend. Maar het is zo gezellig om dit samen te doen
Oh, dat weet ze zeker. Ze wil heel graag bij de andere zijn en door de draad begint ze ook al veel rustiger te worden. Als ze dat los ook nog gaat doen kan ze heerlijk met de rest knuffelen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel gaat lukken. Heeft gewoon tijd nodig.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
Stiekem weet maudie ook wel dat het met een maatje leuker is...
En gelukkig kan dat bij jouquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:18 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oh, dat weet ze zeker. Ze wil heel graag bij de andere zijn en door de draad begint ze ook al veel rustiger te worden. Als ze dat los ook nog gaat doen kan ze heerlijk met de rest knuffelen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel gaat lukken. Heeft gewoon tijd nodig.
Ja, dat probleem heb ik ook als ik de foto s van je vogels zie. Vooral die laatste waar ze lekker onder de plantenspuit zitten. (Schreeuwt een stemmetje van binnen WIL IK OOK!!!!HEBBEN, HEBBEN, HEBBEN) en dan kijk ik naar het boerderij topic en dan wil ik weer kippen hebben (maar dat kan niet met een bos vol marters en vossen naast de deur) en een varkentje in de tuin (mij kennende binnen een week een varkentje in huis) en paarden zou ik ook graag weer hebben. (Maar te weinig tijd) voorlopig dus ook geen hondquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet hier eigenlijk heul niet lezen want ik wil bijna ook chins en ik heb beesten zat![]()
Oke. Het begin is er.quote:Op dinsdag 17 december 2013 01:33 schreef delano.888 het volgende:
Ja filmpjes! Open een YT kanaal!ik abonneer direct!
Briljant!!!!quote:Op maandag 13 januari 2014 09:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke. Het begin is er.
De trailer is al klaar. De rest van de film komt van de zomer in de bioscoop.![]()
. (Mijn eerste i-movie poging)
Held!quote:Op maandag 13 januari 2014 09:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke. Het begin is er.
De trailer is al klaar. De rest van de film komt van de zomer in de bioscoop.![]()
Geweldigquote:Op maandag 13 januari 2014 09:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke. Het begin is er.
Gooi dat contract maar weg hoor. Maudie is zo n schatje. Die laat ik niet meer gaanquote:Op maandag 13 januari 2014 12:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
GeweldigAnja heeft trouwens heerlijk genoten van je topic hier, ze vind het zo fijn dat Maudie haar plekje heeft mogen vinden bij jou!
Ik had gisteren trouwens het door jouw getekende plaatsingscontract opgeruimd en gearchiveerd bij haar andere administratie. Inschrijfdatum was inderdaad begin 2009
Goedzo, ik wil haar ook niet meer in de opvang zien!quote:Op maandag 13 januari 2014 12:57 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Gooi dat contract maar weg hoor. Maudie is zo n schatje. Die laat ik niet meer gaan![]()
Ow ja, mensen vragen me wat er aan de hand is met de chin (maudie) aan het einde van de trailer.
Niets aan de hand mensen. Dat is gewoon maudie die na een uurtje rondrennen en buren plagen languit in SLAAP is gevallen op haar slaapkamer.
quote:Op maandag 13 januari 2014 09:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke. Het begin is er.
Ik zie maudie al op haar achterpootjes staan. En haar gemopper erbijquote:Op maandag 17 februari 2014 22:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moest heel hard lachenkijvende wijven!
quote:Op maandag 17 februari 2014 21:37 schreef valentijn101 het volgende:
![]()
tijdens het kooi schoonmaken stonden Maudie en Bijoux aka Heino samen te neuzen en uit een bak te eten
Jaaaahhhhh!!!!! De onderhandelingen over het gedoogbeleid zijn begonnen.
![]()
S nachts zet ik ze nog in hun eigen kooi maar overdag staat alles open en kruipt Maudie lekker bij de andere dames in de kooi erbij
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:28 schreef valentijn101 het volgende:
![]()
![]()
maudie en zoe liggen samen te slapen in hun egelhuis
![]()
![]()
Het zijn toch geen gremlins dat ze niet nat mogen worden? In de vrije natuur vallen ze vast ook wel eens in het water.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:53 schreef valentijn101 het volgende:
Wat ik 15 jaar heb weten te voorkomen is vandaag helaas mis gegaan.
Bij het kooi schoonmaken is zoe in de bak met azijnwater (gelukkig handwarm en niet heet) gesprongen.
Ik heb haar meteen onder de kraan afgespoeld, met een handdoek drooggedept en losgelaten in het zandzwembad. Arm beestje zag er niet uit.
Na langdurig zandbad en zandzwembad afwisselen is het haar gelukt weer droog en pluizig te worden en doet ze weer of er niets gebeurt is.![]()
Ik geloof dat ik 5 jaar van mijn leven kwijt ben.
[ afbeelding ]
Dan zit er alleen geen schoonmaakmiddel/azijn in het water, in de natuur, en is het ook niet warmquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het zijn toch geen gremlins dat ze niet nat mogen worden? In de vrije natuur vallen ze vast ook wel eens in het water.
Als ze dat doen wel even een foto maken. Vier schatjes in een jaccuzi.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:30 schreef valentijn101 het volgende:
Hmm, je weet maar nooit. Misschien denk ze nu wel. Wow, nu heb ik een heerlijk frisse, stofvrije glanzende vacht. Springen er volgende keer 4 chins in de jaccuzi![]()
[ afbeelding ]
Krijg ik nog meer wensen voor de nieuwe kooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je daar als chinnie opspringt, ja.... dan val je dus in de bak. Tussen de snippers. Ook wist ze regelmatig te "ontsnappen" en was ze maar wat moeilijk terug haar kooi in te krijgen hoor. Maar gelukkig kan ze bij jou alle bewegingsvrijheid krijgen die ze echt nodig heeft, dat zal haar gedrag ook zeker ten goede zijn gekomen. Hoe goed je als asiel ook voor een langzitter zorgt, je kunt nooit de optimale zorg geven die je een dier wilt geven; zoals tijd en ruimte om veilig los te kunnen lopen.
Lukt het koppelen van Dolfje aan de 3 nu een beetje?
quote:Op maandag 10 maart 2014 16:13 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik zie nu 4 chins voor me met posttraumatische stressstoornissen
Ik heb ze wel eens gedroogde peterselie gegeven maar dat vinden ze niet lekker. Maar misschien dat de nieuwe dames het wel lekker vinden. Ik zal eens een plantje meenemen als ik weer bij de appie ben.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 08:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh die plantjes haal ik ook wel eens voor ons konijn! Altijd feest!
Ik weet niet of chinchilla's peterselie mogen? Maar ik haal ook nog wel eens van die peterselieplantjes bij de AH. Is wat goedkoper dan die plantjes van de Intratuin (niet veel hoor), maar gaat er net zo lekker in
quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:19 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] tijd om ever een foto te spammen.
Maudie met haar volkstuin
Moppie? Moppiequote:
Whehehequote:Op donderdag 20 maart 2014 21:21 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Moppie? Moppie![]()
Moppie bevalt het behang niet. (Mijn ook niet, maar dat is een ander verhaal)
[ afbeelding ]
Hier kwam moppie uit de kast![]()
Ken je toevallig de ratjes Joshi (naakt) en Piep (huski en notoire bijterquote:Op zondag 29 december 2013 23:34 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben vrijwilliger in het knaagdierencentrum in Heiloo...
Piep,was dat niet degene die ook Joshi heel erg verdedigde? En joshi die ingesmeerd moest worden, wat niet kon met babyolie?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:17 schreef mjan het volgende:
Wat een leuk topic zeg! Net even helemaal teruggelezen![]()
Maar wacht...
[..]
Ken je toevallig de ratjes Joshi (naakt) en Piep (huski en notoire bijter) ook nog? Vorig jaar in april in Heiloo opgehaald. Wil even laten weten dat ze zich beiden nog prima vermaken in hun nieuwe huisje!
Ohh wat leuk. Foto van de ratjes graagquote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:17 schreef mjan het volgende:
Wat een leuk topic zeg! Net even helemaal teruggelezen![]()
Maar wacht...
[..]
Ken je toevallig de ratjes Joshi (naakt) en Piep (huski en notoire bijter) ook nog? Vorig jaar in april in Heiloo opgehaald. Wil even laten weten dat ze zich beiden nog prima vermaken in hun nieuwe huisje!
Heb je een foto? Hebben ze een eigen woning die mee verhuisd? Vraag je er geld voor?quote:Op maandag 24 maart 2014 17:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Nog mensen die chin's zoeken hier? Heb er zelf 4 zitten (2 jaar geleden zelf eens opgevangen van een koppel die destijds in dezelfde situatie zaten als waar ons in gaan bevinden), maar er gaat voor ons een heel drukke periode aankomen omwille van een zwangerschap én een nieuwbouw woning die we gaan opzetten. Daar gaat een tussenwoning bij komen waarbij we de ruimte gewoonweg niet gaan hebben om de chins te houden, dus ik ben nog opzoek naar een goed tehuis voor ze. Ik steek ze liever niet in een dierenopvang![]()
Het betreft een gezinnetje: pap, mams dochter en zoon. Beide mannetjes zijn geholpen btw
Ja ze hebben een eigen woning, ''omgebouwde'' volière (92cm breed, 130 hoog, 61cm diep). En die gaat gewoon mee met zequote:Op maandag 24 maart 2014 18:21 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Heb je een foto? Hebben ze een eigen woning die mee verhuisd? Vraag je er geld voor?
Hun vachtje blinkt een pak mooier als je op de foto's kunt krijgen natuurlijkquote:Op maandag 24 maart 2014 19:48 schreef valentijn101 het volgende:
zijn ze nog mooier als op deze foto?
Wat een schatjes. Lijkt me heel speciaal om een gezinnetje te hebben. Ik denk dat er heel veel mensen deze familie een nieuw plekje willen geven.
Ze komen er af en toe wel eens uit, al is de laatste keer ook alweer een tijdje geleden moet ik heel eerlijk bekennen. We zijn de laatste paar maanden veel uit huis geweest, en aangezien ik ze liever niet los laat lopen als we er niet zijnquote:Op maandag 24 maart 2014 20:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dat hok lijkt zo klein voor vier van die chins of laat je ze er telkens uit? Ze zien er wel lief uit
Ik ben bang dat tijdelijk wel eens lang kan gaan zijn, en dan praat ik niet over een aantal weken of maandjesquote:Op maandag 24 maart 2014 20:10 schreef oh-oh het volgende:
Mocht het echt nood worden wil ik ze wel voor je opvangen tijdelijk?
Snap ik, maar keep it in mind!quote:Op maandag 24 maart 2014 20:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik ben bang dat tijdelijk wel eens lang kan gaan zijn, en dan praat ik niet over een aantal weken of maandjes
Maar toch bedankt voor het aanbod iig![]()
Doe ikquote:
Ik denk dat we dan niet ver van elkaar af wonen. (3650)quote:Op maandag 24 maart 2014 20:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Belgie, ongeveer 7km over de grens bij Maastricht. Maar ik ben bereid om ze wel naar nieuwe verzorgers te brengenZoals ik al zei, ik zou graag hebben dat ze goed terecht komen, en dan mag het mij zelfs iets kosten in plaats van dat ik er iets voor terug krijg.....
3770quote:Op maandag 24 maart 2014 21:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan niet ver van elkaar af wonen. (3650)
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:39 schreef Kimmb het volgende:
Wij wonen in Doetinchem das wel heel ver. Ik ben bang dat het Rambo echt teveel word dan. Mij is ook verteld dat meerdere mannen echt niet kunnen? (Ook al gecastereerd).
Volgens mij is TS niet meer op zoek...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:46 schreef Candaasje het volgende:
Ik vrees dat mijn vriend het er niet mee eens gaat zijn, die vind 2 konijnen leuk maar daar mogen er ook al niet meer van komen, dus ik kan je helaas niet helpen. Maar wat zijn ze tof!
Als je nou een pagina terug kijkt zie je dat er een goed tehuis gezocht wordt voor een hele lieve familiequote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is TS niet meer op zoek...
Voorlopig idd ff niet. Maar chinnies zijn zoooo schattigquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is TS niet meer op zoek...
Ja precies! Het is echt nog wel een hele moeilijke intro geworden samen met mijn andere rat (half jaar geleden helaas overleden), waarbij Piep's hormomen op een gegeven moment zo ongeveer uit z'n oren kwamen spuiten. Hij stampte echt letterlijk door de kooi/over de bank heen, overal tegenaan schuren, andere ratten berijden, bijten en hij keerde zich op een gegeven moment tegen Yoshi waardoor deze dus helemaal onder de krassen kwam te zitten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Piep,was dat niet degene die ook Joshi heel erg verdedigde? En joshi die ingesmeerd moest worden, wat niet kon met babyolie?
MaudieHahaha
Toen de vrede alweer een tijdje was hersteld:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:38 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ohh wat leuk. Foto van de ratjes graag
We zullen je het vergeven als je even een verhaaltje en de superlieve foto mailt naar het knaagdierencentrum, dan kunnen we het op de website onder nieuws zettenquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:03 schreef mjan het volgende:
Sorry voor de topic-vervuiling, nu weer over naar Chinchillas!
quote:Op maandag 24 maart 2014 17:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Nog mensen die chin's zoeken hier? Heb er zelf 4 zitten (2 jaar geleden zelf eens opgevangen van een koppel welke destijds in dezelfde situatie zaten als waar wij ons in gaan bevinden), maar er gaat voor ons een heel drukke periode aankomen omwille van een zwangerschap én een nieuwbouw woning die we gaan opzetten. Daar gaat een tussenwoning bij komen waarbij we de ruimte gewoonweg niet gaan hebben om de chins te houden, dus ik ben nog opzoek naar een goed tehuis voor ze. Ik steek ze liever niet in een dierenopvang![]()
Het betreft een gezinnetje: pap, mams dochter en zoon. Beide mannetjes zijn geholpen btw
Ze staan bij ons gewoon in de woonkamerquote:Op donderdag 1 mei 2014 17:12 schreef oh-oh het volgende:
Hebben jullie ze zelf in de woonkamer staan? Of in een andere ruimte? Hoeveel rommel maken ze?
Ik vind ze nog steeds zo tof
Haha, dat doen die vanmij ook. Met volle snelheid tegen de muur of de kast.. Vroemmmmm!!,! Prachtig om te zien.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:07 schreef delano.888 het volgende:
http://9gag.com/gag/aAYLBLL
Als ik toch ruimte had had ik ook chins gewild!![]()
quote:Op zondag 29 juni 2014 13:36 schreef Sinister-D- het volgende:
Nogmaals proberen onze chinchilla's onder de aandacht te brengen:
F&F / Chinchillamaatjes gevonden!
Ze staan sinds vandaag ook op Marktplaats en Kapaza (Belgische variant). Over 3 weken (als alles normaal verloopt) zou onze kleine geboren worden. Ik hoop dat ze tegen die tijd een nieuw tehuis hebben....
-=edit=- Ze zijn opgevangen! Binnen 30 minuten na plaatsing van de advertentie op Kapaza had er al een, naderhand gebleken, heel lieve vrouw gereageerd waar ze uiteindelijk ook terecht is gekomen:)
Ownee!! Arm Dolfje. Hoe is de rest van de groep eronder?quote:
De kooien zijn s nacht open gegaan of niet goed op slot geweest. En ze hebben dolfje aangevallen. (Ik verdenk Zoe en misschien Bijoux, maudie niet) ik heb haar toen ik haar vond meteen naar de dierenarts gebracht. Die hebben haar geopereerd (ging op,zich goed) maar ze is s nachts bij de dierenarts toch overleden.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat naarWeet je waardoor ze overleden is?
Wat naar, probeer jezelf niet gek te maken van schuldgevoel hequote:Op maandag 30 juni 2014 18:36 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
De kooien zijn s nacht open gegaan of niet goed op slot geweest. En ze hebben dolfje aangevallen. (Ik verdenk Zoe en misschien Bijoux, maudie niet) ik heb haar toen ik haar vond meteen naar de dierenarts gebracht. Die hebben haar geopereerd (ging op,zich goed) maar ze is s nachts bij de dierenarts toch overleden.
Ik voel me echt vreselijk schuldig.
Oh, bah, wat sneu voor Dolfjequote:Op maandag 30 juni 2014 18:36 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
De kooien zijn s nacht open gegaan of niet goed op slot geweest. En ze hebben dolfje aangevallen. (Ik verdenk Zoe en misschien Bijoux, maudie niet) ik heb haar toen ik haar vond meteen naar de dierenarts gebracht. Die hebben haar geopereerd (ging op,zich goed) maar ze is s nachts bij de dierenarts toch overleden.
Ik voel me echt vreselijk schuldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |