abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2014 @ 23:14:53 #151
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_135128166
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:54 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hee, wat te gek. Maudie zat er prima bij in de opvang. Ruime kooi, veel licht, dikke bodembedekking en lieve mensen om haar heen. Was geen straf voor haar om bij jullie te wonen. Mocht je eens in de buurt zijn mag je haar gerust komen bezoeken hoor.
Je zult Maudie vast missen. Het is zo n schatje. Helemaal niet bang en erg nieuwsgierig.
Het lukt haar nog steeds om de juiste schijnbewegingen te maken en dan snel langs me door de kooi uit te glippen om de rest van het huis te onderzoeken.
Ze blijft wel een druktemakertje, ze loopt nu dan ook elke dag een flinke tijd los zodat ze haar energie kwijt kan. (Liep ze bij jullie ook wel eens los?)
Het koppelen lukt alleen nog niet.
Maudie wil heel graag contact met de andere chins maar zodra ze los lopen of voor de draad staan stelt ze zich heel dominant op.
Als ze los lopen probeert ze de ander chins ook te bijten. (Laat ik uiteraard niet toe) maar het lijkt niet uit kwaadheid of angst te zijn dat ze dit doet. Het lijkt er haast op dat ze gewoon niet weet hoe chincommunicatie werkt.
Waarom is ze bij jullie zo vaak in de opvang terug gekomen?
Ja, leuk he :D De hokken in de opvang zijn inderdaad echt heerlijk, die hebben we een paar jaar geleden gekregen. Heel prettig voor de chins, maar ook alle andere knagers die behoefte hebben aan veel ruimte!

Ze liep in de opvang niet veel los, ze is wel eens ontsnapt (en toen waren we haar kwijt...was ze in de papierbak gekukeld :D). Ik hoop wel dat ze met het rondlopen nu eindelijk haar energie kwijt kan, dat zal ze vast te over hebben.

Tsja, dat ze zo vaak terug is gekomen. Koppelingen lukte niet, maar of dat aan Maudie lag of aan de andere chins zou ik even na moeten vragen. Beleid bij het KC is nou eenmaal dat als de koppeling niet lukt, het dier altijd terug mag komen. Maar ze zou wel moeten weten hoe chincommunicatie werkt, ze heeft een aantal hele gelukkige jaren gehad met Charlie, die ze ook heel erg beschermde. Die 2 lagen vaak lekker tegen elkaar aan te slapen overdag O+

Hoe is het nu met haar? :)
pi_135243624
Met maudie gaat het prima. Door de draad is ze echt veel rustiger geworden en gaat het best goed met de andere dame s. Los met de rest gaat het helaas nog niet.
Het loslopen werkt echt goed. Als ze even flink buiten de kooi bezig is geweest valt ze terug in haar huis vaak meteen in slaap hahaha.
Ze vind het geweldig om nieuwe dingen te onderzoeken en overal op te klauteren. Een echte avonturier.
Ook heeft ze een nieuwe tik. Soms als ik mijn hand door de tralies duw om even snel te kriebelen gaat ze met vier pootjes op mijn vingers zitten en dommelt dan weg. Zooooo schattig O+
Ook ontsnappen is ze heel goed in. Als ik haar woning aanveeg, water ververs, voer bijvul of om wat voor reden de kooi open heb heeft ze honderdeneen schijnbewegingen om mij op het verkeerde been te zetten waarna ze snel langs me doorglipt om even op stap te gaan. (Ze laat zich best makkelijk vangen dus vind ik het stiekum best leuk)
Kooi schoon maken met maud in de buurt kan best lang duren. Ze zit er met haar neus bovenop, moet altijd even aan de veger ruiken en op het blik zitten. Ook kruipt ze altijd wel een paar keer in de papieren zak waar ik het vuile zaagsel in gooi (waardoor de helft er weer uit valt }:| ) en daarna wil ze de bakken waar het schone hooi, stro, zaagsel en groenvoer inzit bekijken.

Kooi schoonmaken is dan ook, veeg, chin aan de kant schuiven, nog eens vegen, chin van het blik duwen, blik leeg gooien chin springt uit zak, zak weer rechtzetten, rommel op vloer weer opvegen, chin wegduwen van emmer warm azijn water, planken afsoppen, chin aan de kant duwen, net schoongemaakte plank van chinpootjes ontdoen, zand van vloer vegen omdat ze zo nodig buiten moet badderen en niet ff kan wachten tot haar bad weer terug staat, slaaphokken weer terug zetten, excuses aan boze chin aanbieden die er al in gekropen was, hooi bijvullen, maud tegenhouden omdat ze er in wil kruipen, knaagstaaf ophangen, maudie niet zien, maudie zoeken, maudie in kast vinden (deur op een kier laten staan) water verversen, chin achter je ontdekken op de badkamer (nieuwsgierig aagje) saladebar bijvullen. En dan wachten tot maudie van zelf weer naar binnen gaat om de eindinspectie van de schoonmaak gaat doen :) zucht, erg vermoeiend. Maar het is zo gezellig om dit samen te doen *;
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2014 @ 19:25:07 #153
137949 Disana
pi_135243986
Leuk om te lezen weer. Volgens mij amuseren jullie je prima met elkaar :D
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:28:28 #154
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135244172
Die kooi _O_ ^O^
En altijd het laatste woord.
pi_135244455
Dolle pret hier hoor. Maudie gebruikt me als ontsnappings meubel en Zoe vind het heerlijk om als een papegaai op mijn schouder te zitten om zo goed rond te kunnen kijken. (Tanden poetsen met een chin op je schouder is niet te doen) en Dolfje begint op de een of andere manier ook knuffeligger te worden. Het zijn zo n heerlijke beestjes O+
Ben nu nog druk bezig met dierproeven. Wat eten ze het liefst. (Kikkererwten vinden ze allemaal heerlijk) hoe drinken ze het liefst. (Waterbak hebben ze liever als drinkfles) waar slapen ze het liefst. Enz. Enz.
pi_135244539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:28 schreef BlauweTijger het volgende:
Die kooi _O_ ^O^
Ik heb betonplex gekregen dus ik moet gaan tekenen om een nieuwe kooi te kunnen maken. (En daar ben ik zo slecht in :@ ik verreken me altijd met de plankdikte)
pi_135245514

Nog even een foto spammen. Dolf vond haar teddybeer niet meer interessant en nu heeft maudie hem.
pi_135248645
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:18 schreef valentijn101 het volgende:
<knip>

Kooi schoon maken met maud in de buurt kan best lang duren. Ze zit er met haar neus bovenop, moet altijd even aan de veger ruiken en op het blik zitten. Ook kruipt ze altijd wel een paar keer in de papieren zak waar ik het vuile zaagsel in gooi (waardoor de helft er weer uit valt }:| ) en daarna wil ze de bakken waar het schone hooi, stro, zaagsel en groenvoer inzit bekijken.

Kooi schoonmaken is dan ook, veeg, chin aan de kant schuiven, nog eens vegen, chin van het blik duwen, blik leeg gooien chin springt uit zak, zak weer rechtzetten, rommel op vloer weer opvegen, chin wegduwen van emmer warm azijn water, planken afsoppen, chin aan de kant duwen, net schoongemaakte plank van chinpootjes ontdoen, zand van vloer vegen omdat ze zo nodig buiten moet badderen en niet ff kan wachten tot haar bad weer terug staat, slaaphokken weer terug zetten, excuses aan boze chin aanbieden die er al in gekropen was, hooi bijvullen, maud tegenhouden omdat ze er in wil kruipen, knaagstaaf ophangen, maudie niet zien, maudie zoeken, maudie in kast vinden (deur op een kier laten staan) water verversen, chin achter je ontdekken op de badkamer (nieuwsgierig aagje) saladebar bijvullen. En dan wachten tot maudie van zelf weer naar binnen gaat om de eindinspectie van de schoonmaak gaat doen :) zucht, erg vermoeiend. Maar het is zo gezellig om dit samen te doen *;
Heeeel herkenbaar :D . Ik doe hier ook altijd samen met Diva de schoonmaak (ik ruim op en Diva bekijkt nog even of dat ene strootje dat op de veger ligt toch niet eetbaar is, want dat zou zonde zijn om weg te gooien...) Schiet inderdaad voor geen meter op, maar het is zo leuk O+

En de rest van je verhaal is ook leuk om te lezen, tandenpoetsen met een Chin op je schouder! :D
pi_135311949

Kan het schattiger? Maudie in slaap gevallen op haar beer. O+
pi_135313131
Stiekem weet maudie ook wel dat het met een maatje leuker is... O+
pi_135337869
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
Stiekem weet maudie ook wel dat het met een maatje leuker is... O+
Oh, dat weet ze zeker. Ze wil heel graag bij de andere zijn en door de draad begint ze ook al veel rustiger te worden. Als ze dat los ook nog gaat doen kan ze heerlijk met de rest knuffelen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel gaat lukken. Heeft gewoon tijd nodig.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:19:22 #162
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135337960
Ik moet hier eigenlijk heul niet lezen want ik wil bijna ook chins en ik heb beesten zat :D O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135338411
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:18 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oh, dat weet ze zeker. Ze wil heel graag bij de andere zijn en door de draad begint ze ook al veel rustiger te worden. Als ze dat los ook nog gaat doen kan ze heerlijk met de rest knuffelen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel gaat lukken. Heeft gewoon tijd nodig.
En gelukkig kan dat bij jou :). Ik gun het jullie zo, Maudie is echt een schat. Maakt ze nog dat "mopper"-geluidje trouwens? Dat deed ze altijd als ik in aan Charlie zat, vond ze niet zo tof :D
pi_135341061
Een enkele keer heeft ze gemoppert (Vage poging tot een mini blafje) Als ze erg opgewonden is en probeert te ontsnappen en ik haar tegen hou.. Zooo schattig O+ Beetje mopperen en mijn handen met haar pootjes wegduwen. (Weg met die handen, ik wil naar buiten }:| ) ze wil altijd overal bij zijn. Vind het spannend om nieuwe dingen te onderzoeken en ergens op klauteren vind ze het einde. De nieuwe kooi gaat dus niet alleen uit verdiepingen bestaan maar er komt ook een klim, spring, kruipdoor sluipdoor gedeelte in.
:)
pi_135341554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet hier eigenlijk heul niet lezen want ik wil bijna ook chins en ik heb beesten zat :D O+
Ja, dat probleem heb ik ook als ik de foto s van je vogels zie. Vooral die laatste waar ze lekker onder de plantenspuit zitten. (Schreeuwt een stemmetje van binnen WIL IK OOK!!!!HEBBEN, HEBBEN, HEBBEN) en dan kijk ik naar het boerderij topic en dan wil ik weer kippen hebben (maar dat kan niet met een bos vol marters en vossen naast de deur) en een varkentje in de tuin (mij kennende binnen een week een varkentje in huis) en paarden zou ik ook graag weer hebben. (Maar te weinig tijd) voorlopig dus ook geen hond ;(
Zodra ik de lotto win koop ik een klein boerderijtje, stop ik met werken en ga ik lekker de hele dag met versleten of afgedankte diertjes lopen klooien.
pi_135427311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 01:33 schreef delano.888 het volgende:
Ja filmpjes! Open een YT kanaal! :D ik abonneer direct!
Oke. Het begin is er.
De trailer is al klaar. De rest van de film komt van de zomer in de bioscoop. ;)

. (Mijn eerste i-movie poging)
  maandag 13 januari 2014 @ 09:44:01 #167
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135427375
:D Master!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2014 @ 10:12:20 #168
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135427840
Moet je een capibara bij kopen. Dan heeft ze een soort grote broer :7
pi_135428182
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oke. Het begin is er.
De trailer is al klaar. De rest van de film komt van de zomer in de bioscoop. ;)

Briljant!!!! _O- _O- _O-
Professioneel gifmenger.
pi_135428302
quote:

[..]

Oke. Het begin is er.

Held! _O- _O- _O_
pi_135432201
quote:

[..]

Oke. Het begin is er.

Geweldig :D Anja heeft trouwens heerlijk genoten van je topic hier, ze vind het zo fijn dat Maudie haar plekje heeft mogen vinden bij jou!

Ik had gisteren trouwens het door jouw getekende plaatsingscontract opgeruimd en gearchiveerd bij haar andere administratie. Inschrijfdatum was inderdaad begin 2009 :o
pi_135432384
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Geweldig :D Anja heeft trouwens heerlijk genoten van je topic hier, ze vind het zo fijn dat Maudie haar plekje heeft mogen vinden bij jou!

Ik had gisteren trouwens het door jouw getekende plaatsingscontract opgeruimd en gearchiveerd bij haar andere administratie. Inschrijfdatum was inderdaad begin 2009 :o
Gooi dat contract maar weg hoor. Maudie is zo n schatje. Die laat ik niet meer gaan O+

Ow ja, mensen vragen me wat er aan de hand is met de chin (maudie) aan het einde van de trailer.
Niets aan de hand mensen. Dat is gewoon maudie die na een uurtje rondrennen en buren plagen languit in SLAAP is gevallen op haar slaapkamer.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 januari 2014 @ 13:01:43 #173
163650 Greys
pi_135432523
Whaaaaaaaa die trailer :D
Wat ontzettend tof en goed en knap gemaakt! :o _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_135432637
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:57 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Gooi dat contract maar weg hoor. Maudie is zo n schatje. Die laat ik niet meer gaan O+

Ow ja, mensen vragen me wat er aan de hand is met de chin (maudie) aan het einde van de trailer.
Niets aan de hand mensen. Dat is gewoon maudie die na een uurtje rondrennen en buren plagen languit in SLAAP is gevallen op haar slaapkamer.
Goedzo, ik wil haar ook niet meer in de opvang zien!
  maandag 13 januari 2014 @ 14:07:55 #175
406821 verified  DigitaleDierenArts