Ja, leuk hequote:Op dinsdag 31 december 2013 14:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hee, wat te gek. Maudie zat er prima bij in de opvang. Ruime kooi, veel licht, dikke bodembedekking en lieve mensen om haar heen. Was geen straf voor haar om bij jullie te wonen. Mocht je eens in de buurt zijn mag je haar gerust komen bezoeken hoor.
Je zult Maudie vast missen. Het is zo n schatje. Helemaal niet bang en erg nieuwsgierig.
Het lukt haar nog steeds om de juiste schijnbewegingen te maken en dan snel langs me door de kooi uit te glippen om de rest van het huis te onderzoeken.
Ze blijft wel een druktemakertje, ze loopt nu dan ook elke dag een flinke tijd los zodat ze haar energie kwijt kan. (Liep ze bij jullie ook wel eens los?)
Het koppelen lukt alleen nog niet.
Maudie wil heel graag contact met de andere chins maar zodra ze los lopen of voor de draad staan stelt ze zich heel dominant op.
Als ze los lopen probeert ze de ander chins ook te bijten. (Laat ik uiteraard niet toe) maar het lijkt niet uit kwaadheid of angst te zijn dat ze dit doet. Het lijkt er haast op dat ze gewoon niet weet hoe chincommunicatie werkt.
Waarom is ze bij jullie zo vaak in de opvang terug gekomen?
Ik heb betonplex gekregen dus ik moet gaan tekenen om een nieuwe kooi te kunnen maken. (En daar ben ik zo slecht inquote:
Heeeel herkenbaarquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:18 schreef valentijn101 het volgende:
<knip>
Kooi schoon maken met maud in de buurt kan best lang duren. Ze zit er met haar neus bovenop, moet altijd even aan de veger ruiken en op het blik zitten. Ook kruipt ze altijd wel een paar keer in de papieren zak waar ik het vuile zaagsel in gooi (waardoor de helft er weer uit valt) en daarna wil ze de bakken waar het schone hooi, stro, zaagsel en groenvoer inzit bekijken.
Kooi schoonmaken is dan ook, veeg, chin aan de kant schuiven, nog eens vegen, chin van het blik duwen, blik leeg gooien chin springt uit zak, zak weer rechtzetten, rommel op vloer weer opvegen, chin wegduwen van emmer warm azijn water, planken afsoppen, chin aan de kant duwen, net schoongemaakte plank van chinpootjes ontdoen, zand van vloer vegen omdat ze zo nodig buiten moet badderen en niet ff kan wachten tot haar bad weer terug staat, slaaphokken weer terug zetten, excuses aan boze chin aanbieden die er al in gekropen was, hooi bijvullen, maud tegenhouden omdat ze er in wil kruipen, knaagstaaf ophangen, maudie niet zien, maudie zoeken, maudie in kast vinden (deur op een kier laten staan) water verversen, chin achter je ontdekken op de badkamer (nieuwsgierig aagje) saladebar bijvullen. En dan wachten tot maudie van zelf weer naar binnen gaat om de eindinspectie van de schoonmaak gaat doenzucht, erg vermoeiend. Maar het is zo gezellig om dit samen te doen
Oh, dat weet ze zeker. Ze wil heel graag bij de andere zijn en door de draad begint ze ook al veel rustiger te worden. Als ze dat los ook nog gaat doen kan ze heerlijk met de rest knuffelen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel gaat lukken. Heeft gewoon tijd nodig.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
Stiekem weet maudie ook wel dat het met een maatje leuker is...
En gelukkig kan dat bij jouquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:18 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oh, dat weet ze zeker. Ze wil heel graag bij de andere zijn en door de draad begint ze ook al veel rustiger te worden. Als ze dat los ook nog gaat doen kan ze heerlijk met de rest knuffelen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel gaat lukken. Heeft gewoon tijd nodig.
Ja, dat probleem heb ik ook als ik de foto s van je vogels zie. Vooral die laatste waar ze lekker onder de plantenspuit zitten. (Schreeuwt een stemmetje van binnen WIL IK OOK!!!!HEBBEN, HEBBEN, HEBBEN) en dan kijk ik naar het boerderij topic en dan wil ik weer kippen hebben (maar dat kan niet met een bos vol marters en vossen naast de deur) en een varkentje in de tuin (mij kennende binnen een week een varkentje in huis) en paarden zou ik ook graag weer hebben. (Maar te weinig tijd) voorlopig dus ook geen hondquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet hier eigenlijk heul niet lezen want ik wil bijna ook chins en ik heb beesten zat![]()
Oke. Het begin is er.quote:Op dinsdag 17 december 2013 01:33 schreef delano.888 het volgende:
Ja filmpjes! Open een YT kanaal!ik abonneer direct!
Briljant!!!!quote:Op maandag 13 januari 2014 09:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke. Het begin is er.
De trailer is al klaar. De rest van de film komt van de zomer in de bioscoop.![]()
. (Mijn eerste i-movie poging)
Held!quote:Op maandag 13 januari 2014 09:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke. Het begin is er.
De trailer is al klaar. De rest van de film komt van de zomer in de bioscoop.![]()
Geweldigquote:Op maandag 13 januari 2014 09:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke. Het begin is er.
Gooi dat contract maar weg hoor. Maudie is zo n schatje. Die laat ik niet meer gaanquote:Op maandag 13 januari 2014 12:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
GeweldigAnja heeft trouwens heerlijk genoten van je topic hier, ze vind het zo fijn dat Maudie haar plekje heeft mogen vinden bij jou!
Ik had gisteren trouwens het door jouw getekende plaatsingscontract opgeruimd en gearchiveerd bij haar andere administratie. Inschrijfdatum was inderdaad begin 2009
Goedzo, ik wil haar ook niet meer in de opvang zien!quote:Op maandag 13 januari 2014 12:57 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Gooi dat contract maar weg hoor. Maudie is zo n schatje. Die laat ik niet meer gaan![]()
Ow ja, mensen vragen me wat er aan de hand is met de chin (maudie) aan het einde van de trailer.
Niets aan de hand mensen. Dat is gewoon maudie die na een uurtje rondrennen en buren plagen languit in SLAAP is gevallen op haar slaapkamer.
quote:Op maandag 13 januari 2014 09:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke. Het begin is er.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |