abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133920221
Ik wil niets forceren. Het snelle koppelen lijkt me meer iets voor ongeduldige mensen.
Voorlopig contact door het hek en over een paar dagen samen op de badkamer. Voor beide dieren onbekend en geen hoekjes waar ze zich aan mijn scherpe blik kunnen onttrekken.
Ohh nonneke, wat een schatjes heb je. Op de een of andere manier vind ik van die gehavende beestjes veel schattiger als de perfecte show chins.
O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 4 december 2013 @ 20:18:34 #102
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_133920625
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:10 schreef valentijn101 het volgende:
Ik wil niets forceren. Het snelle koppelen lijkt me meer iets voor ongeduldige mensen.
Voorlopig contact door het hek en over een paar dagen samen op de badkamer. Voor beide dieren onbekend en geen hoekjes waar ze zich aan mijn scherpe blik kunnen onttrekken.
Ohh nonneke, wat een schatjes heb je. Op de een of andere manier vind ik van die gehavende beestjes veel schattiger als de perfecte show chins.
O+
Komt vast heel snel helemaal goed met Dolfje en Maudie ^O^
ik ook ;) Ik hou van kneusjes ;) Shinchan is ook al 13 geweest dus we zijn opzoek gegaan naar ongeveer die leeftijd. En aangezien er maar weinig mensen zijn een halve chinchilla van 10+ willen adopteren zijn we direct voor haar gevallen ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 december 2013 @ 20:21:01 #103
163650 Greys
pi_133920742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:55 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Opzich heel goed, maar omdat Donna een achterpoot mist en graatmager was, hebben we dr eerst even wat aan laten sterken. We hebben ze eerst 3 of 4 weken gewoon naast elkaar gezet zonder er verder veel mee bezig te gaan (ik was (en soms nog :P ) bang dat ie dr iele ruggetje zou breken als ie erop zou klimmen (hij is al jaaaren geholpen hoor ;) )
We hadden verw8 dat Shinchan moeilijk zou doen omdat hij nogal depri/boos was, maar lieve tamme Donna ontpopte zich in een ware feeks toen ze de eerste paar keer los gingen, heb m echt moeten redden _O- Maar uiteindelijk waren ze met 2 weken rondhobbelen door de kamer helemaal inlafff
O+ O+ Wat een mooi verhaal!

En idd veel beter om het zo rustig te doen dan te forceren.
Het verbaast me echt dat ze die tips van dat forceren op zoveel sites geven :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_133925119
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:49 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oh wat lief . Mag ik je in gedachte houden voor het geval ze nog een dame binnen krijgen. ;)
Maar natuurlijk ;)
pi_133925328
Wat is Maudi leuk! O+
pi_133925786
Forceren lijkt me ook niks nee :N .
Als het zo uitkomt doordat je gaat speeddaten bij een opvang (doen ze dat wel eens bij Chins eigenlijk?) en ze dan samen terug in het mandje kunnen - de autorit moet dan toch al gemaakt worden - dan is het nog wel een optie, maar soms lees je dat er zelfs wordt aangeraden je dieren samen in een schoenendoos te zetten, en er dan omheen te gaan stofzuigen.... Koppelen onder stress, noemen ze dat.... :X

Ik heb geen klap verstand van Chins verder, maar hoe zijn die nou als huisdier? Zijn sommigen mensgericht, of zijn het echt kijkdiertjes? :)
pi_133925806
Oh, en ik vind ze leuk! O+
pi_133934565
Vannacht is al een stuk rustiger verlopen. Er word wel nog neus gebeten als een van de dame s aan de tralies komt maar het is al een stuk minder fel. Het lijkt dus de goede kant op te gaan. :)

@candaasje
Ahhh, stofzuigen rond een schoendoos lijkt me echt dierenmishandeling.. Brrr. Tja, ik denk dat dat van die gekken zijn die willen dat hun chins meteen bij elkaar kunnen. Natuurlijk is het leuk als ze meteen bij elkaar kunnen maar ik doe het liever op een rustige manier met zo min mogelijk stress.

Chins zijn hele leuke huisdieren. Als je van kijken houd. Ze houden doorgaans niet van vasthouden, zijn geen grote knuffelaars. En zien je niet als grote vriend maar als die leuke dame van de catering ;)
Het is leuk om te zien hoe ze eten. De meeste knaagdieren houden voer met 2 voorpootjes vast als ze eten maar chins eten gewoon met een pootje en kennen echt een links en rechts. Grappig als ze een ding aan het eten zijn en alvast een 2 e lekkernij aanpakken met de andere poot :D ook is het leuk om te zien hoe ze alles onderzoeken als ze loslopen. (Stiekum zijn ze best slim volgens mij)

Echt mensgericht zijn ze niet. Ze zijn blij om me te zien als ik bij hun kooi kom (al denken ze vaak, hee:"tijd voor een kikkererwt") en dolfje laat zich af en toen onder zijn kinnetje kriebelen. (Als ze er genoeg van heeft duwt ze mijn vinger met haar pootje weg, erg grappig) al is ze ook een keer tegen mijn hand in slaap gevallen. (Daar stond ik dan voor de kooi met een slapende chin over mijn hand. Na een half uur niet bewegen heb ik haar wakker moeten maken omdat ik overal kramp had van het gebukt staan :') )

Sommige chins zijn wel mensgericht maar dat zijn vaak chins die van jongs afaan alleen bij iemand geweest zijn. (Ook hier ben ik geen voorstander van, het is leuk als een chin mensgericht is maar niet als dat komt omdat je een groepsdier alleen zet)

Kortom. Hele leuke dieren die 20 jaar oud kunnen worden. Geen grote knuffelaars. Dus even nadenken voor je er aan begint. Maar zooooo schattig. O+

Zijn hier trouwens nog meer chinchilla baasjes op het forum?
  donderdag 5 december 2013 @ 14:30:08 #109
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133943723
Twintig jaar joh?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_133945087
Ik krijg net nog 2 lieve chinchilla dames aangeboden vanuit Waddinksveen. Iemand die toevallig komende week van waddinksveen naar limburg moet en ruimte voor 2 chins en een grote kooi heeft? ~:)
  donderdag 5 december 2013 @ 15:09:01 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_133945246
:D Serieus?
Probeer het eens in FHF, je weet het maar nooit!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_133946056
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 08:15 schreef valentijn101 het volgende:
Vannacht is al een stuk rustiger verlopen. Er word wel nog neus gebeten als een van de dame s aan de tralies komt maar het is al een stuk minder fel. Het lijkt dus de goede kant op te gaan. :)
Ah, gaat de goede kant op! ^O^

quote:
@candaasje
Ahhh, stofzuigen rond een schoendoos lijkt me echt dierenmishandeling.. Brrr. Tja, ik denk dat dat van die gekken zijn die willen dat hun chins meteen bij elkaar kunnen. Natuurlijk is het leuk als ze meteen bij elkaar kunnen maar ik doe het liever op een rustige manier met zo min mogelijk stress.
Ik weet niet of het bij Chins ook wordt gedaan maar bij konijnen komt 'ie wel eens voorbij. Gelukkig moeten de konijnenliefhebbers er ook niks van weten. Veel stress is zo slecht voor die diertjes, dan beter gewoon rustiger koppelen en wat meer geduld hebben! :)

quote:
Chins zijn hele leuke huisdieren. Als je van kijken houd. Ze houden doorgaans niet van vasthouden, zijn geen grote knuffelaars. En zien je niet als grote vriend maar als die leuke dame van de catering ;)
Ah, klinkt wel een beetje als konijnen. Of nouja, er zijn knuffelkonijnen, maar de meesten houden sowieso wel liever hun pootjes op de grond. Aaien is vaak wel prima. (Verschilt sterk per konijn.) En eten natuurlijk... eten boven alles!.... herkenbaar! :D

quote:
Het is leuk om te zien hoe ze eten. De meeste knaagdieren houden voer met 2 voorpootjes vast als ze eten maar chins eten gewoon met een pootje en kennen echt een links en rechts. Grappig als ze een ding aan het eten zijn en alvast een 2 e lekkernij aanpakken met de andere poot :D ook is het leuk om te zien hoe ze alles onderzoeken als ze loslopen. (Stiekum zijn ze best slim volgens mij)
Oh das tof! :D

quote:
Echt mensgericht zijn ze niet. Ze zijn blij om me te zien als ik bij hun kooi kom (al denken ze vaak, hee:"tijd voor een kikkererwt") en dolfje laat zich af en toen onder zijn kinnetje kriebelen. (Als ze er genoeg van heeft duwt ze mijn vinger met haar pootje weg, erg grappig) al is ze ook een keer tegen mijn hand in slaap gevallen. (Daar stond ik dan voor de kooi met een slapende chin over mijn hand. Na een half uur niet bewegen heb ik haar wakker moeten maken omdat ik overal kramp had van het gebukt staan :') )
O+
Dat laatste herken ik van katten die je bed inpikken, en dat je jezelf dan in een onmogelijke positie opkrult, om de volgende morgen met spierpijn op plekken waarvan je niet wist dat je er spieren had, wakker te worden :')
(Ik heb nu zelf geen katten, en de konijnen komen niet in bed, dat scheelt weer :P)

quote:
Sommige chins zijn wel mensgericht maar dat zijn vaak chins die van jongs afaan alleen bij iemand geweest zijn. (Ook hier ben ik geen voorstander van, het is leuk als een chin mensgericht is maar niet als dat komt omdat je een groepsdier alleen zet)
Een groepsdier heeft een maatje nodig ja, eens! :Y

quote:
Kortom. Hele leuke dieren die 20 jaar oud kunnen worden. Geen grote knuffelaars. Dus even nadenken voor je er aan begint. Maar zooooo schattig. O+
Zo, dat is oud! :o
Wel toffe beestjes ja! Maar ik heb hier al 2 loslopende konijnen, en te weinig ruimte om meer dieren te kunnen houden. (Althans, het moet niet uitdraaien op 2 diersoorten die elkaar de tent uitvechten, en ik wil ze dan allemaal wel lekker de ruimte kunnen geven, los kunnen laten lopen enzo. Aangezien de konijnen al alle kamers in huis 24/7 tot hun beschikking hebben, blijft er weinig voor chins over. De badkamer als verblijf is ook weer zo wat ;) )
  donderdag 5 december 2013 @ 15:29:50 #113
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133946109
Mijn lovah woont daar, maar ik geloof niet dat hij de eerstkomende tijd naar Limburg gaat :+ Misschien kent ie wel iemand
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 15:30:12 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_133946120
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:05 schreef valentijn101 het volgende:
Ik krijg net nog 2 lieve chinchilla dames aangeboden vanuit Waddinksveen. Iemand die toevallig komende week van waddinksveen naar limburg moet en ruimte voor 2 chins en een grote kooi heeft? ~:)
Nee! Een vervolg O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133947419
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:29 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn lovah woont daar, maar ik geloof niet dat hij de eerstkomende tijd naar Limburg gaat :+ Misschien kent ie wel iemand
Als ik je nou eens een sexy lingerie setje op stuur kom ie vast snel naar limburg :@
pi_133947735
Ik zit al te denken...maar ik ken niemand die in Limburg woont en vanuit omgeving Utrecht daar naartoe gaat. (Ik kom zelf niet zo snel in Waddinxveen, maar kan wel als tussenstop fungeren als dat handig is, ik heb wel een ren die ik binnen even op kan zetten. Ik woon net onder Utrecht.)
pi_134003629

Alvast een preview. De dame s uit waddinxveen. Woensdag ga ik ze halen. O+
  vrijdag 6 december 2013 @ 23:49:25 #118
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_134004629
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Als ik je nou eens een sexy lingerie setje op stuur kom ie vast snel naar limburg :@
Helaas, niemand die naar Limburreg gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 december 2013 @ 23:50:15 #119
163650 Greys
pi_134004661
Oh, ook al van die mooierdjes O+
Waarom worden die weggedaan?

En hoe gaat met tussen Dolfje en Maudie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_134005107
De dames worden weg gedaan omdat de baasjes full time werken en er te weinig tijd voor hebben.

Tussen dolf en maudie gaat het goed. Ze happen nog in elkaars neus als een van de twee aan de draad komt maar al lang niet meer zo fel als in het begin.
Als het zo door gaat laat ik ze komende week samen los lopen op de badkamer. (Deze ruimte kennen ze beide niet dus het onderzoeken van de badkamer is ook afleiding)
Al dacht ik dat het misschien beter is om nog ff te wachten en ze dan alle 4 samen los te laten.

Als ik ze nu samen los laat zijn ze op elkaar gefocust en zullen ze elkaar "aanvallen"
Als er 4 tegelijk loslopen dan moeten ze hun aandacht verdelen en zullen ze misschien minder snel vechten.
pi_134005577
O+
pi_134063815
Maudie is s avonds een paar uur voor dolf wakker, dus om het wachten op dolf wat te verkorten heb ik haar vandaag voor het eerst los laten lopen in de hal.

Maudie heeft de trap ontdekt en is hem ik paar keer op en af gelopen. Ze heeft de hal goed onderzocht en de nodige keuteltjes achtergelaten voor de clean up crew. (Dat blijk ik te zijn) }:|
Daarna heeft ze nog even voor het raam gestaan om te kijken of ene meneer klaas nog eens op de deur zou kloppen om een rozijntje te brengen. (Terug naar spanje lijkt ze niet te snappen. ;)

† In Memoriam † zondag 8 december 2013 @ 22:14:56 #123
137949 Disana
pi_134064292
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef valentijn101 het volgende:
Maudie is s avonds een paar uur voor dolf wakker, dus om het wachten op dolf wat te verkorten heb ik haar vandaag voor het eerst los laten lopen in de hal.
[ afbeelding ]
Maudie heeft de trap ontdekt en is hem ik paar keer op en af gelopen. Ze heeft de hal goed onderzocht en de nodige keuteltjes achtergelaten voor de clean up crew. (Dat blijk ik te zijn) }:|
Daarna heeft ze nog even voor het raam gestaan om te kijken of ene meneer klaas nog eens op de deur zou kloppen om een rozijntje te brengen. (Terug naar spanje lijkt ze niet te snappen. ;)

[ afbeelding ]
Dat ziet er leuk uit. Op die foto bij de deur is het net een katje.
  zondag 8 december 2013 @ 22:25:39 #124
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_134064914
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+
pi_134065448
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:05 schreef valentijn101 het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:09 schreef oh-oh het volgende:
:D Serieus?
Probeer het eens in FHF, je weet het maar nooit!
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:29 schreef Harajuku. het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:13 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit al te denken...maar ik ken niemand die in Limburg woont en vanuit omgeving Utrecht daar naartoe gaat. (Ik kom zelf niet zo snel in Waddinxveen, maar kan wel als tussenstop fungeren als dat handig is, ik heb wel een ren die ik binnen even op kan zetten. Ik woon net onder Utrecht.)
Kennen jullie Haan33 toevallig? Die komt ook uit Waddinxveen.
Digo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')