Komt vast heel snel helemaal goed met Dolfje en Maudiequote:Op woensdag 4 december 2013 20:10 schreef valentijn101 het volgende:
Ik wil niets forceren. Het snelle koppelen lijkt me meer iets voor ongeduldige mensen.
Voorlopig contact door het hek en over een paar dagen samen op de badkamer. Voor beide dieren onbekend en geen hoekjes waar ze zich aan mijn scherpe blik kunnen onttrekken.
Ohh nonneke, wat een schatjes heb je. Op de een of andere manier vind ik van die gehavende beestjes veel schattiger als de perfecte show chins.
quote:Op woensdag 4 december 2013 19:55 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Opzich heel goed, maar omdat Donna een achterpoot mist en graatmager was, hebben we dr eerst even wat aan laten sterken. We hebben ze eerst 3 of 4 weken gewoon naast elkaar gezet zonder er verder veel mee bezig te gaan (ik was (en soms nog) bang dat ie dr iele ruggetje zou breken als ie erop zou klimmen (hij is al jaaaren geholpen hoor
)
We hadden verw8 dat Shinchan moeilijk zou doen omdat hij nogal depri/boos was, maar lieve tamme Donna ontpopte zich in een ware feeks toen ze de eerste paar keer los gingen, heb m echt moeten reddenMaar uiteindelijk waren ze met 2 weken rondhobbelen door de kamer helemaal inlafff
Maar natuurlijkquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:49 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oh wat lief . Mag ik je in gedachte houden voor het geval ze nog een dame binnen krijgen.
Ah, gaat de goede kant op!quote:Op donderdag 5 december 2013 08:15 schreef valentijn101 het volgende:
Vannacht is al een stuk rustiger verlopen. Er word wel nog neus gebeten als een van de dame s aan de tralies komt maar het is al een stuk minder fel. Het lijkt dus de goede kant op te gaan.![]()
Ik weet niet of het bij Chins ook wordt gedaan maar bij konijnen komt 'ie wel eens voorbij. Gelukkig moeten de konijnenliefhebbers er ook niks van weten. Veel stress is zo slecht voor die diertjes, dan beter gewoon rustiger koppelen en wat meer geduld hebben!quote:@candaasje
Ahhh, stofzuigen rond een schoendoos lijkt me echt dierenmishandeling.. Brrr. Tja, ik denk dat dat van die gekken zijn die willen dat hun chins meteen bij elkaar kunnen. Natuurlijk is het leuk als ze meteen bij elkaar kunnen maar ik doe het liever op een rustige manier met zo min mogelijk stress.
Ah, klinkt wel een beetje als konijnen. Of nouja, er zijn knuffelkonijnen, maar de meesten houden sowieso wel liever hun pootjes op de grond. Aaien is vaak wel prima. (Verschilt sterk per konijn.) En eten natuurlijk... eten boven alles!.... herkenbaar!quote:Chins zijn hele leuke huisdieren. Als je van kijken houd. Ze houden doorgaans niet van vasthouden, zijn geen grote knuffelaars. En zien je niet als grote vriend maar als die leuke dame van de catering![]()
Oh das tof!quote:Het is leuk om te zien hoe ze eten. De meeste knaagdieren houden voer met 2 voorpootjes vast als ze eten maar chins eten gewoon met een pootje en kennen echt een links en rechts. Grappig als ze een ding aan het eten zijn en alvast een 2 e lekkernij aanpakken met de andere pootook is het leuk om te zien hoe ze alles onderzoeken als ze loslopen. (Stiekum zijn ze best slim volgens mij)
quote:Echt mensgericht zijn ze niet. Ze zijn blij om me te zien als ik bij hun kooi kom (al denken ze vaak, hee:"tijd voor een kikkererwt") en dolfje laat zich af en toen onder zijn kinnetje kriebelen. (Als ze er genoeg van heeft duwt ze mijn vinger met haar pootje weg, erg grappig) al is ze ook een keer tegen mijn hand in slaap gevallen. (Daar stond ik dan voor de kooi met een slapende chin over mijn hand. Na een half uur niet bewegen heb ik haar wakker moeten maken omdat ik overal kramp had van het gebukt staan)
Een groepsdier heeft een maatje nodig ja, eens!quote:Sommige chins zijn wel mensgericht maar dat zijn vaak chins die van jongs afaan alleen bij iemand geweest zijn. (Ook hier ben ik geen voorstander van, het is leuk als een chin mensgericht is maar niet als dat komt omdat je een groepsdier alleen zet)
Zo, dat is oud!quote:Kortom. Hele leuke dieren die 20 jaar oud kunnen worden. Geen grote knuffelaars. Dus even nadenken voor je er aan begint. Maar zooooo schattig.![]()
Nee! Een vervolgquote:Op donderdag 5 december 2013 15:05 schreef valentijn101 het volgende:
Ik krijg net nog 2 lieve chinchilla dames aangeboden vanuit Waddinksveen. Iemand die toevallig komende week van waddinksveen naar limburg moet en ruimte voor 2 chins en een grote kooi heeft?
Als ik je nou eens een sexy lingerie setje op stuur kom ie vast snel naar limburgquote:Op donderdag 5 december 2013 15:29 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn lovah woont daar, maar ik geloof niet dat hij de eerstkomende tijd naar Limburg gaatMisschien kent ie wel iemand
Helaas, niemand die naar Limburreg gaat.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:05 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Als ik je nou eens een sexy lingerie setje op stuur kom ie vast snel naar limburg
Dat ziet er leuk uit. Op die foto bij de deur is het net een katje.quote:Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef valentijn101 het volgende:
Maudie is s avonds een paar uur voor dolf wakker, dus om het wachten op dolf wat te verkorten heb ik haar vandaag voor het eerst los laten lopen in de hal.
[ afbeelding ]
Maudie heeft de trap ontdekt en is hem ik paar keer op en af gelopen. Ze heeft de hal goed onderzocht en de nodige keuteltjes achtergelaten voor de clean up crew. (Dat blijk ik te zijn)![]()
Daarna heeft ze nog even voor het raam gestaan om te kijken of ene meneer klaas nog eens op de deur zou kloppen om een rozijntje te brengen. (Terug naar spanje lijkt ze niet te snappen.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef valentijn101 het volgende:
Maudie is s avonds een paar uur voor dolf wakker, dus om het wachten op dolf wat te verkorten heb ik haar vandaag voor het eerst los laten lopen in de hal.
[ afbeelding ]
Maudie heeft de trap ontdekt en is hem ik paar keer op en af gelopen. Ze heeft de hal goed onderzocht en de nodige keuteltjes achtergelaten voor de clean up crew. (Dat blijk ik te zijn)![]()
Daarna heeft ze nog even voor het raam gestaan om te kijken of ene meneer klaas nog eens op de deur zou kloppen om een rozijntje te brengen. (Terug naar spanje lijkt ze niet te snappen.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 december 2013 15:05 schreef valentijn101 het volgende:
Ik krijg net nog 2 lieve chinchilla dames aangeboden vanuit Waddinksveen. Iemand die toevallig komende week van waddinksveen naar limburg moet en ruimte voor 2 chins en een grote kooi heeft?
quote:Op donderdag 5 december 2013 15:09 schreef oh-oh het volgende:
Serieus?
Probeer het eens in FHF, je weet het maar nooit!
quote:Op donderdag 5 december 2013 15:29 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn lovah woont daar, maar ik geloof niet dat hij de eerstkomende tijd naar Limburg gaatMisschien kent ie wel iemand
Kennen jullie Haan33 toevallig? Die komt ook uit Waddinxveen.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:13 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit al te denken...maar ik ken niemand die in Limburg woont en vanuit omgeving Utrecht daar naartoe gaat. (Ik kom zelf niet zo snel in Waddinxveen, maar kan wel als tussenstop fungeren als dat handig is, ik heb wel een ren die ik binnen even op kan zetten. Ik woon net onder Utrecht.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |