Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En... kamehameha...
Yeahhhh! Super goed!quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:08 schreef kuolema het volgende:
Zo. Ik heb vijf kwartier geskeelerd vandaag. Langs een enge weg, met flinke tegenwind (koud!!), intensieve stukjes en toeterende fansMinstens 500 kcal. verbrand als ik internet moet geloven.
I.p.v. de hele dag binnen zitten achter mijn laptop, opgesloten op mijn kleine kamertje, heb ik mezelf lekker de deur uitgeschoptGoed voor stemming en gezondheid en zo.
Hatseflats.
Ik heb een uur gedart.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:08 schreef kuolema het volgende:
Zo. Ik heb vijf kwartier geskeelerd vandaag. Langs een enge weg, met flinke tegenwind (koud!!), intensieve stukjes en toeterende fansMinstens 500 kcal. verbrand als ik internet moet geloven.
I.p.v. de hele dag binnen zitten achter mijn laptop, opgesloten op mijn kleine kamertje, heb ik mezelf lekker de deur uitgeschoptGoed voor stemming en gezondheid en zo.
Hatseflats.
Zo schattig ben ik ookquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:11 schreef kuolema het volgende:
Noh wat een dropje is dat uiltje toch
quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:43 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb een uur gedart.
Met cola en koek binnen handbereik.
Nu voel ik me door jouw post nog slechter
Kom maar langs dan zal ik je eens lekker op je hoofdje kriebelen.quote:
Deal, Dm me maarquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:23 schreef kuolema het volgende:
Kom maar langs dan zal ik je eens lekker op je hoofdje kriebelen.
Een klein beetje.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:23 schreef kuolema het volgende:
[..]![]()
Het spijt me![]()
Maar dat klinkt wel chill. Darten is ook een sport, dus heb je een uur gesport vandaagHelpt dat?
[..]
Nou als je zo door blijft gaan...quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Een klein beetje.
Maar zo lang ik niet het postuur heb van de gemiddelde darter maak ik me ook niet zo druk.
En bedankt he.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:27 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nou als je zo door blijft gaan...
Doe ik het weer, ga ik huilen is dat ook weer verkeerdquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:32 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Geen tranen he, daar kan ik niet tegen.
quote:
quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:23 schreef kuolema het volgende:
Het is je allemaal vergeven hoorquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
Doe ik het weer, ga ik huilen is dat ook weer verkeerd
Ach soms mag het best even wat minder zwaar en serieus.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:42 schreef seasushi het volgende:
Wat een fijne kusjekroel slow chat..
Doe mij er dan ook maar een paar, want ik ga zo naar een traumapeut om "lijken" uit de kast te halen. en zie er meer tegenop dan tot nu toe verwacht.
Lood in de schoenen
Succes! Niet teveel lijken tegelijk eruit halen he... Dat geeft zo'n rotzooiquote:Op woensdag 20 november 2013 10:42 schreef seasushi het volgende:
Wat een fijne kusjekroel slow chat..
Doe mij er dan ook maar een paar, want ik ga zo naar een traumapeut om "lijken" uit de kast te halen. en zie er meer tegenop dan tot nu toe verwacht.
Lood in de schoenen
Deels herkenbaar. Wanneer het slecht met me gaat, dan heb ik veel negatieve gedachtes, over mezelf, maar ook over anderen. Ik denk dan bijvoorbeeld dat niemand met mij om wil gaan, maar dit niet tegen mij durven zeggen. En nog superveel andere negatieve dingen. Dat hangt vooral bij mij met mijn angsten en mijn minderwaardigheids"complex" samen. Ben dan net als jij ook constant onrustig in mijn hoofd en voel me gestresst. Ik ervaar dan ook lichamelijk een soort van druk op mijn hoofd / hersenen. Ik word dan ook supersnel moe en krijg bijna niets voor elkaar. Zo was het bij mij de afgelopen twee weken ongeveer. Het gaat nu weer iets beter, maar het voelt zich nog steeds erg onrustig aan.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef Gewas het volgende:
Ik heb de laatste tijd steeds meer moeite om mensen te vertrouwen. Nu heb ik al langere tijd het idee dat mijn omgeving iets verzwijgt voor mij.
Gister bijna de hele dag in bed gelegen, vanochtend wel naar vrijwilligerswerk geweest maar heeft me geen goed gedaan. Er is een constant gevoel van onrust in mijn hoofd.
Thanks voor je reactie!quote:Op woensdag 20 november 2013 13:12 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Deels herkenbaar. Wanneer het slecht met me gaat, dan heb ik veel negatieve gedachtes, over mezelf, maar ook over anderen. Ik denk dan bijvoorbeeld dat niemand met mij om wil gaan, maar dit niet tegen mij durven zeggen. En nog superveel andere negatieve dingen. Dat hangt vooral bij mij met mijn angsten en mijn minderwaardigheids"complex" samen. Ben dan net als jij ook constant onrustig in mijn hoofd en voel me gestresst. Ik ervaar dan ook lichamelijk een soort van druk op mijn hoofd / hersenen. Ik word dan ook supersnel moe en krijg bijna niets voor elkaar. Zo was het bij mij de afgelopen twee weken ongeveer. Het gaat nu weer iets beter, maar het voelt zich nog steeds erg onrustig aan.
Ik vraag me af of het daadwerkelijk zo is dat mensen in je omgeving iets voor je verbergen. Het zijn eerder je eigen angsten die met dingen van vroeger te maken hebben, waarschijnlijk. Zo is het bij mij in ieder geval. Succes ermee, het schijnt weer voor bij te gaan of in ieder geval minder te worden. Desalniettemin superirritant natuurlijk!
Meestal is het niet in 2 gesprekken allemaal te doenquote:Op woensdag 20 november 2013 15:11 schreef seasushi het volgende:
Dacht ik even met 2 gesprekjes klaar te zijn.Voorlopig nu tot eind van het jaar een keer in de week een uur.
Ik onderdruk het vooralquote:Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef Miniem het volgende:
Voelen jullie je vaak eenzaam en alleen?
JA!quote:Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef Miniem het volgende:
Ja..quote:Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef Miniem het volgende:
Ja, die kwam ik laatst ook tegen!quote:Op woensdag 20 november 2013 13:16 schreef rainbowwarrior het volgende:
Oh mag deze ook in de op:
[ afbeelding ]
Ik vind dat plaatje zoen
tegelijkertijd.
Alleen? Liefst altijd.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef Miniem het volgende:
Dat ligt dichter bij hoe ik me ook voel ja.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:49 schreef Tokapi het volgende:
Ik heb het juist weer dat enorm veel mensen mij leuk en aardig vinden (sorry als dat raar overkomt dat ik dat zo zeg) maar ik voel me NOG STEEDS alleen. Als er iets is kan ik altijd wel bij iemand terecht, maar toch, als er dan iets is (zoals nu) voel ik toch dat ik er volledig alleen voor sta. Het is zo vervelend dat ik vanalles heb om gelukkig te zijn, maar ik ben het totaal niet. En ik snap niet waarom.
Jullie willen jezelf ook wel extra verdrietig maken of niet?quote:Op woensdag 20 november 2013 13:16 schreef rainbowwarrior het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dat plaatje zoen
tegelijkertijd.
quote:Op woensdag 20 november 2013 18:00 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Jullie willen jezelf ook wel extra verdrietig maken of niet?![]()
Helaas herkenbaar...quote:Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef Gewas het volgende:
Ik heb de laatste tijd steeds meer moeite om mensen te vertrouwen. Nu heb ik al langere tijd het idee dat mijn omgeving iets verzwijgt voor mij.
Gister bijna de hele dag in bed gelegen, vanochtend wel naar vrijwilligerswerk geweest maar heeft me geen goed gedaan. Er is een constant gevoel van onrust in mijn hoofd.
Uiteraard. Heeft ook met bovenstaande te maken.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef Miniem het volgende:
Leef je nog een beetje? Als je lijken uit de kast gaat halen (iets gaat opruimen in het algemeen) wordt de bende eerst groter voordat het opknapt.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:11 schreef seasushi het volgende:
Dacht ik even met 2 gesprekjes klaar te zijn.Voorlopig nu tot eind van het jaar een keer in de week een uur.
Nee eigenlijk nietquote:Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef Miniem het volgende:
Ja hoor, regelmatig. Ik vlucht dan naar anderen of ik ga op een andere manier afleiding zoeken, dan ebt het gevoel ook vanzelf weer wegquote:Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef Miniem het volgende:
*aaioverdebol*quote:
Bij mij is het zelfhaat en boosheid.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:16 schreef rainbowwarrior het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dat plaatje zoen
tegelijkertijd.
Dat herken ik ook, hier uit zich dat in ontzettend negatief over mezelf denken, mezelf naar beneden halen en kwaad worden omdat ik weer eens faal in iets. En ook die buien zakken doorgaans weer af wanneer ik afleiding zoek. Dan kan ik nog wel enorm pissig zijn op mezelf maar dan voert het niet meer de bovenhand, zeg maar.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:33 schreef Miniem het volgende:
[..]
Bij mij is het zelfhaat en boosheid.
Dat hulpverleners iets verbergen denk ik ook vaak.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:12 schreef kuolema het volgende:
[..]
Helaas herkenbaar...
Ik heb vaak het gevoel dat er iets niet klopt en dat ik erachter moet komen wat dat is, dat daar mijn gevoel van onrust vandaan komt. Een soort Truman-show gevoel. Had ik als kind ook al. Soms geloof ik dat iedereen achter mijn rug om een plannetje aan het smeden is (ook vrienden en met name hulpverleners), soms denk ik dat het iets veel groters is en dat de meeste mensen gewoon onwetend zijn, en ik dus moet zorgen voor de onthulling van een groot geheim of zoiets.
Je weet het nooit zeker maar dat zorgt dus ook weer voor een schuldgevoel naar mijn vrienden en zo...
Heb jij dat ooit gezegd tegen hulpverleners? Zo ja, hoe? Want het is misschien wel heel relevant voor het succes van de behandeling maar aan de andere kant lijkt het me heel moeilijk om zoiets te vertellen en is de kans vrij groot dat ik er keihard spijt van ga krijgen en het averechts werkt (mocht het mijn gevoel van wantrouwen versterken). Het idee dat zij het weten is kut en het zou namelijk ook betekenen dat ik eraan toe moet geven om ze wel te vertrouwen wat misschien de verkeerde keuze is...quote:Op donderdag 21 november 2013 08:25 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat hulpverleners iets verbergen denk ik ook vaak.
Sorry dat ik zo kortaf op jullie reageer maar lange reacties typen gaat effe niet. Mijn hoofd is best leeg (wat misschien ook wel weer goed is).
Als hulpverlener zijnde zou ik graag willen dat cliënten het zouden uitspreken als ze wantrouwend zijn. Dit bevordert namelijk meer openheid en vertrouwen. Daarbij zou ik me er meer bewust van zijn dat iets in mijn gedrag/uitingen wantrouwen veroorzaakt, daar kan ikzelf ook weer iets mee.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
Heb jij dat ooit gezegd tegen hulpverleners? Zo ja, hoe? Want het is misschien wel heel relevant voor het succes van de behandeling maar aan de andere kant lijkt het me heel moeilijk om zoiets te vertellen en is de kans vrij groot dat ik er keihard spijt van ga krijgen en het averechts werkt (mocht het mijn gevoel van wantrouwen versterken). Het idee dat zij het weten is kut en het zou namelijk ook betekenen dat ik eraan toe moet geven om ze wel te vertrouwen wat misschien de verkeerde keuze is...
Voel je niet verplicht om te reageren, je hebt immers al gezegd dat dat moeilijk gaat nu dus dan begrijp ik dat
Anders een idee om het in een brief te schrijven en aan haar te geven?quote:Op donderdag 21 november 2013 13:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
Heb jij dat ooit gezegd tegen hulpverleners? Zo ja, hoe? Want het is misschien wel heel relevant voor het succes van de behandeling maar aan de andere kant lijkt het me heel moeilijk om zoiets te vertellen en is de kans vrij groot dat ik er keihard spijt van ga krijgen en het averechts werkt (mocht het mijn gevoel van wantrouwen versterken). Het idee dat zij het weten is kut en het zou namelijk ook betekenen dat ik eraan toe moet geven om ze wel te vertrouwen wat misschien de verkeerde keuze is...
Voel je niet verplicht om te reageren, je hebt immers al gezegd dat dat moeilijk gaat nu dus dan begrijp ik dat
Dat is een goed idee, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Want als ik van plan ben het te zeggen tijdens een gesprek zit ik de hele tijd in de stress en doe ik het uiteindelijk toch niet omdat het goede moment niet komt en anders kom ik sowieso niet uit mijn woorden. Maar als ik het opschrijf voel ik me ook weer zo dom. Dat durf ik ook niet.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Anders een idee om het in een brief te schrijven en aan haar te geven?
Als de arts dat ook denkt krijg ik dus ook al een schuldgevoel als ik het zou zeggen.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Als hulpverlener zijnde zou ik graag willen dat cliënten het zouden uitspreken als ze wantrouwend zijn. Dit bevordert namelijk meer openheid en vertrouwen. Daarbij zou ik me er meer bewust van zijn dat iets in mijn gedrag/uitingen wantrouwen veroorzaakt, daar kan ikzelf ook weer iets mee.
Wees niet te bang in die relatie
Je maakt het te groot/belangrijk en betrekt het teveel op jezelf nuquote:Op donderdag 21 november 2013 17:32 schreef kuolema het volgende:
Als de arts dat ook denkt krijg ik dus ook al een schuldgevoel als ik het zou zeggen.Lekker motiverend...
Het moeilijkste heb je al gedaan, namelijk een hulpverlener inschakelen. Wees daar trots op!quote:Op donderdag 21 november 2013 17:32 schreef kuolema het volgende:
Dat is een goed idee, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Want als ik van plan ben het te zeggen tijdens een gesprek zit ik de hele tijd in de stress en doe ik het uiteindelijk toch niet omdat het goede moment niet komt en anders kom ik sowieso niet uit mijn woorden. Maar als ik het opschrijf voel ik me ook weer zo dom. Dat durf ik ook niet. Ik schaam me bij voorbaat al.
En dat is toch geen probleem?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Royco1 het volgende:
Nou krijg ik dat liedje niet meer uit mijn hoofd
Er zijn veeeeeeel ergere nummers om in je hoofd te hebben hoorquote:Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Royco1 het volgende:
Nou krijg ik dat liedje niet meer uit mijn hoofd
Ik heb vaker gehad met hulpverleners (met name psychiaters) dat ik ze niet vertrouwde, en dan vraag ik altijd om een ander (die kreeg ik dan ook).quote:Op donderdag 21 november 2013 13:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
quote:greins
Ik zit nu met een groep op dagbehandelingquote:Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Miniem het volgende:
Iemand wel eens een groepstherapie/behandeling gehad?
Ja ik. Vragen?quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Miniem het volgende:
Iemand wel eens een groepstherapie/behandeling gehad?
Dat ken ik, voor het eerst sinds een tijd de afgelopen twee nachten weer. Maar ik denk dat het komt omdat ik stiekem een beetje verliefd ben.quote:Op zondag 24 november 2013 01:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit zo vol bruisende energie dat ik niet eens in slaap val
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Ben benieuwd... Ving best wat signalen op, maar kan natuurlijk ook ijdele hoop zijn.quote:Op zondag 24 november 2013 10:37 schreef Murmeli het volgende:
Gray verliefd? Leukkkk!
Succes vanavond!
quote:Oehhh, al lekker daten dus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Awwwquote:Op zondag 24 november 2013 11:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Ben benieuwd... Ving best wat signalen op, maar kan natuurlijk ook ijdele hoop zijn.Mocht ze toezeggen, dan ben ik toch wel ff een koning, die een date met een prachtige koningin geschaakt heeft.
Maar stiekem vind ik dit soort dingen helemaal zo leuk niet. Liefdesperikelen spelen spelletjes met me en maken me lovesick, zoals ze dat in het Engels zo treffend zeggen. Slapeloosheid, kriebels in de buik, stotteren en stamelen... nee, dank je. Daarom wil ik er ook zo snel mogelijk vanaf zijn.
[..]
Oehhh, al lekker daten dus?
quote:Op zondag 24 november 2013 11:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gray en murmeli![]()
verliefd zijn is de beste vorm van AD!
Gray en murmeli![]()
verliefd zijn is de beste vorm van AD!
Erm...quote:
Wat willen ervaren? Daten? Das niet bijzonder moeilijk. Je kan het opzoeken, of zien wat zich voordoet. Dan is het simpelweg een kwestie van vragen en zien wat er gebeurt. Ongevraagd is onbeantwoord.quote:Op zondag 24 november 2013 11:57 schreef kingtoppie het volgende:
Ja, ik zou dat ook wel eens willen ervaren maargoed
Ik ben niet echt toekomst gericht op het moment wat dat betreft, zeker niet op dit moment.
Zou in principe uit moeten gaan vrouwen leren kennen afspreken etc... Mocht ik daar nou ff geen zin in hebben.
Andere circuit is een beetje uitgesloten eigenlijk...
quote:Op zondag 24 november 2013 12:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik bedoelde toch niet op elkaar joh mutsen!
Tis tamelijk lastig als je geen meisjes tegenkomt waar je mee wilt datenquote:Op zondag 24 november 2013 12:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat willen ervaren? Daten? Das niet bijzonder moeilijk. Je kan het opzoeken, of zien wat zich voordoet. Dan is het simpelweg een kwestie van vragen en zien wat er gebeurt. Ongevraagd is onbeantwoord.
Wat bedoel je met andere circuit? Online daten? Moet kunnen. Had er zelf geen behoefte aan toen, maar had wel een paar dates kunnen scoren via zo'n site. Maar wilde me eerst op mijn geluk richten, alvorens ik me wilde bezigen met dat van een ander. Daar had ik immers al wat lieve meiden mee gekwetst en werd daar zelf ook niet blijer van.
[..]
Dan maar jezelf het hof maken, toch?quote:Op zondag 24 november 2013 12:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis tamelijk lastig als je geen meisjes tegenkomt waar je mee wilt daten
Joah is ook niet alles, iedere keer kom je klaar als man voel je je schuldig dat je porno gekeken hebt en voel je je kutquote:
Waarom zou je je schuldig voelen voor t kijken van porno?quote:Op zondag 24 november 2013 12:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Joah is ook niet alles, iedere keer kom je klaar als man voel je je schuldig dat je porno gekeken hebt en voel je je kut
Heeft vast ook te maken met een drop in testosteron.
Dat kan, maar het kan ook liggen aan porno in z'n algemeenheid. Het is in mijn ogen toch wel overprikkeling en een heel eenzijdige blik op de werkelijkheid van het menselijk samenzijn. Putten uit je fantasie en niet richten op een beeldscherm maar je eigen gevoel, geestelijk en lichamelijk, kan goed voor je zijn.quote:Op zondag 24 november 2013 12:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Joah is ook niet alles, iedere keer kom je klaar als man voel je je schuldig dat je porno gekeken hebt en voel je je kut
Heeft vast ook te maken met een drop in testosteron.
Nooit wat van gemerkt.quote:Op zondag 24 november 2013 12:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Online daten kan verrassend goed uitpakken hoor
Maar zou ook wel leuk zijn tochquote:Op zondag 24 november 2013 12:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik bedoelde toch niet op elkaar joh mutsen!
Het is een tijdverdrijver, je doet niks met je tijd, als je het gevoel hebt dat je weinig doet int leven is dat klote, ook al heb je nergens zin in verder.. Daarnaast, libido hebben bij porno en niet int echt is ook iets wat niet helemaal goed voelt.quote:Op zondag 24 november 2013 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Waarom zou je je schuldig voelen voor t kijken van porno?
Het is een prima tijdverdrijver. Wat lichamelijke stress verlichten is heel natuurlijk.quote:Op zondag 24 november 2013 12:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het is een tijdverdrijver, je doet niks met je tijd, als je het gevoel hebt dat je weinig doet int leven is dat klote, ook al heb je nergens zin in verder.. Daarnaast, libido hebben bij porno en niet int echt is ook iets wat niet helemaal goed voelt.
Ik had dat zelf ook toen ik het gewoon zat was.. Dat heb ik dan 1x gehad in ehh 2 jaar tijd ofzo.quote:Op zondag 24 november 2013 15:44 schreef Elvi het volgende:
Even jullie mening/ advies gevraagd:
Mijn psychologe vind dat ik intensievere therapie nodig heb. Daar ben ik het op zich mee eens. Ze heeft een dagbehandeling uitgekozen en daarbij rekening gehouden met de wensen die ik heb voor een nieuwe behandelaar. De dagbehandeling zelf klinkt goed en ik heb er meer vertrouwen in dan bij de vorige kliniek die ze had aangeraden. Er zijn alleen een aantal dingen die mij tegen houden. Dit zijn 2 daarvan:
- ben ik er wel klaar voor; ik weet niet of ik er nu al klaar voor ben om er voor de volle 100% voor te gaan. Ik denk dat ik nu op 85% zit. Ik weet dat ik mijn leven niet leuk vind nu en dat er verbetering moet komen maar ik vind het ook eng om nu echt intensief aan mijn problemen te werken en dat ook nog eens in een groep. Maar ik weet ook niet of ik er ooit wel 100% klaar voor ben en ik denk niet dat wachten op dat moment een goed plan is. Hoe weet ik of ik er klaar voor ben? Wat is het punt waarop mensen beslissen dat er nu iets moet veranderen?
- groepstherapie; ik weet niet of ik het wel wat vind om in een groep mijn problemen te bespreken. Gaan ze erover oordelen, hun mening geven? Ik vind het sowieso eng om in een groep te zijn, dat voelt heel kwetsbaar, en dan moet ik ook nog eens al mijn problemen vertellen. Is het wel de juiste vorm van therapie voor mij? Heeft iemand ervaring met groepstherapie en hoe heb jij het ervaren?
Jouw verhaal had het mijne kunnen zijn tot 3 weken geleden, Ik ben begonnen op de dagbehandeling,3 dagen per week in een groep van ongeveer 9 mensen, Ik vond het bloedeng, en heb het mede door de paniek ook een aantal keer uitgesteld, 2 weken geleden dus toch maar begonnen, en het viel mij echt 100000000% mee.quote:Op zondag 24 november 2013 15:44 schreef Elvi het volgende:
Mijn psychologe vind dat ik intensievere therapie nodig heb. Daar ben ik het op zich mee eens. Ze heeft een dagbehandeling uitgekozen en daarbij rekening gehouden met de wensen die ik heb voor een nieuwe behandelaar. De dagbehandeling zelf klinkt goed en ik heb er meer vertrouwen in dan bij de vorige kliniek die ze had aangeraden. Er zijn alleen een aantal dingen die mij tegen houden. Dit zijn 2 daarvan:
- ben ik er wel klaar voor; ik weet niet of ik er nu al klaar voor ben om er voor de volle 100% voor te gaan. Ik denk dat ik nu op 85% zit. Ik weet dat ik mijn leven niet leuk vind nu en dat er verbetering moet komen maar ik vind het ook eng om nu echt intensief aan mijn problemen te werken en dat ook nog eens in een groep. Maar ik weet ook niet of ik er ooit wel 100% klaar voor ben en ik denk niet dat wachten op dat moment een goed plan is. Hoe weet ik of ik er klaar voor ben? Wat is het punt waarop mensen beslissen dat er nu iets moet veranderen?
- groepstherapie; ik weet niet of ik het wel wat vind om in een groep mijn problemen te bespreken. Gaan ze erover oordelen, hun mening geven? Ik vind het sowieso eng om in een groep te zijn, dat voelt heel kwetsbaar, en dan moet ik ook nog eens al mijn problemen vertellen. Is het wel de juiste vorm van therapie voor mij? Heeft iemand ervaring met groepstherapie en hoe heb jij het ervaren?
Tja, percentages... Je bent er klaar voor, of je bent er niet klaar voor. Het belangrijkste in mijn ogen dat je aangeeft is dat je je leven als zodanig niet leuk vindt. Als dat echt zo is, dan ben je er klaar voor. Je hebt nog wat gemengde gevoelens zeg je, maar daarop zeg ik: kan je momenteel wel echt aan op je gevoelens? Kon je van je gevoelens op aan, dan zou je leven waarschijnlijk wel leuk zijn. En dus zeg ik: confronteer die angst, en hou deze in het licht van de angst dat je leven nooit leuker zal worden zolang je niet voor verbetering gaat. Je geest speelt al langere tijd een spelletje met je, tijd voor jou om een zet te doen en deze schaakmat te zetten.quote:Op zondag 24 november 2013 15:44 schreef Elvi het volgende:
Hier kan ik kort en krachtig over zijn: vind jij het niets om in groepstherapie te gaan, ga dan niet in groepstherapie. Het is jouw behandeling, jouw welzijn, jouw leven. Sta je behandelaar toe je te helpen, maar hou zelf het heft in handen.quote:- groepstherapie; ik weet niet of ik het wel wat vind om in een groep mijn problemen te bespreken. Gaan ze erover oordelen, hun mening geven? Ik vind het sowieso eng om in een groep te zijn, dat voelt heel kwetsbaar, en dan moet ik ook nog eens al mijn problemen vertellen. Is het wel de juiste vorm van therapie voor mij? Heeft iemand ervaring met groepstherapie en hoe heb jij het ervaren?
kleine nuance: probeer het eerst voordat je het helemaal afketst... het kan meevallenquote:Op zondag 24 november 2013 16:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Tja, percentages... Je bent er klaar voor, of je bent er niet klaar voor. Het belangrijkste in mijn ogen dat je aangeeft is dat je je leven als zodanig niet leuk vindt. Als dat echt zo is, dan ben je er klaar voor. Je hebt nog wat gemengde gevoelens zeg je, maar daarop zeg ik: kan je momenteel wel echt aan op je gevoelens? Kon je van je gevoelens op aan, dan zou je leven waarschijnlijk wel leuk zijn. En dus zeg ik: confronteer die angst, en hou deze in het licht van de angst dat je leven nooit leuker zal worden zolang je niet voor verbetering gaat. Je geest speelt al langere tijd een spelletje met je, tijd voor jou om een zet te doen en deze schaakmat te zetten.
[..]
Hier kan ik kort en krachtig over zijn: vind jij het niets om in groepstherapie te gaan, ga dan niet in groepstherapie. Het is jouw behandeling, jouw welzijn, jouw leven. Sta je behandelaar toe je te helpen, maar hou zelf het heft in handen.
Dat mag zeker gezegd worden.quote:Op zondag 24 november 2013 16:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
kleine nuance: probeer het eerst voordat je het helemaal afketst... het kan meevallen
Ik dacht namelijk ook: ja dahag ik ga niet in een groep zitten, mn verhaal op tafel leggen en dan gaat iedereen zich ermee bemoeien, grote jankgroep dikke doei.. En nu valt het onwijs mee en.vind ik het nog best gezelligquote:
Ik vind het wel goed, maar soms ook erg lastig. Juist in groepen heb ik er nog meer als normaal gezien, veel moeite mee om me te uiten en dingen over mezelf te vertellen. Raak snel gestresst en klap dicht. Ik denk vaak dat ik de moeite niet waard ben, om ruimte in te nemen en dat is juist iets wat ik goed kan leren in de groep en niet als ik gesprekstherapie met mijn therapeute alleen heb.quote:
Hoera!!quote:Op zondag 24 november 2013 18:29 schreef Gray het volgende:
Woehoe! Nummer getraceerd, opgebeld en "ja, leuk" gekregen!![]()
![]()
![]()
* Gray doet t-shirt over het hoofd en vliegt door de straten, struikelt en doet alsnog een vreugdedansje![]()
Tofquote:Op zondag 24 november 2013 18:44 schreef rainbowwarrior het volgende:
Het doet me trouwens goed te lezen dat het bij een aantal mensen hier bergopwaarts gaat, dat geeft mij ook meer kracht en motivatie verder te gaan zodat het bij mij ook ooit beter zal gaan.
Doen! Wanneer je eenmaal dat echte geluk te pakken hebt was het alle stress, pijn, en moeite dubbel en dwars waard. Het is moeilijk uit te leggen, maar wanneer je het eenmaal hebt... klopt het plots. Het voelt bijna echt alsof een sluier voor je ogen weggetrokken wordt en een last van je schouders valt. Je glijdt dan als het ware door het leven.quote:Op zondag 24 november 2013 18:44 schreef rainbowwarrior het volgende:
Het doet me trouwens goed te lezen dat het bij een aantal mensen hier bergopwaarts gaat, dat geeft mij ook meer kracht en motivatie verder te gaan zodat het bij mij ook ooit beter zal gaan.
Over een paar weken pas, want eerst lekker touren!quote:Op zondag 24 november 2013 18:49 schreef kuolema het volgende:
Gray!! Ik ben blij voor jeWanneer ga je op date?
quote:Ga dubbeldaten met Murmeli
Huilen kan een heel mooie ervaring zijn. Zeker in het voorbeeld dat je geeft is het een prachtig iets om te delen. Treurig zijn zij die zo verhard zijn dat zelfs een klein beetje compassie niet door kan breken.quote:Op zondag 24 november 2013 18:54 schreef kuolema het volgende:
Laatst begon iemand te huilen bij crisisvaardigheden, dan moet ik zelf ook bijna huilen en wil ik diegene gewoon knuffelen en zo. Het doet me echt pijn. Lijkt me heel moeilijk in groepstherapie. Alsof je nog niet genoeg hebt aan je eigen emoties.
Naja het is gewoon niet prettig om te zien hoe iemand anders lijdt. Vooral als je het gevoel hebt dat je diegene niet kunt helpen. Bij mij niet goed voor mijn stemming in elk geval. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Zou best grappig zijn als iedereen met elkaar mee zou gaan huilenquote:Op zondag 24 november 2013 18:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Huilen kan een heel mooie ervaring zijn. Zeker in het voorbeeld dat je geeft is het een prachtig iets om te delen. Treurig zijn zij die zo verhard zijn dat zelfs een klein beetje compassie niet door kan breken.
Mijn psycholoog begon ook over groepstherapie.quote:Op zondag 24 november 2013 15:44 schreef Elvi het volgende:
Huilen kan ook heel erg opluchten weet ik. En ik zie niets mis met treuren om andermans leed. Behalve dan misschien voor je stemming. Maar die verandert ook wel weer. Een van de grootste problemen die mensen maken voor zichzelf is hun gevoel ontkennen. Een heel andere weer is ernaar handelen.quote:Op zondag 24 november 2013 19:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
Naja het is gewoon niet prettig om te zien hoe iemand anders lijdt. Vooral als je het gevoel hebt dat je diegene niet kunt helpen. Bij mij niet goed voor mijn stemming in elk geval. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Zou best grappig zijn als iedereen met elkaar mee zou gaan huilen
Had ik ook niet, maar ik heb het geprobeerd, en het doet helemaal niet zo'n pijnquote:Op maandag 25 november 2013 09:37 schreef Probability het volgende:
Ik heb vandaag echt geeen zin om uit bed te komen
Gray verliefd en murmeli op jacht!![]()
![]()
Had ik ook niet, mja 2 honden dus ik moest wel, en toen ook maar vroeg boodschappen gaan doen... Nu mn huis maar opruimen!quote:Op maandag 25 november 2013 09:37 schreef Probability het volgende:
Ik heb vandaag echt geeen zin om uit bed te komen
Hoe kwam het dat je zoveel energie kreeg? Werd je gewoon wakker en... of anders?quote:Op maandag 25 november 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik dit topic eindelijk straks kan verlaten. Ik heb zo veel energie dat ik weer wakker ligIk kan de slaap verdomme niet vatten.
Want van veel energie en laat slapen raak je niet depressief?quote:Op maandag 25 november 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik dit topic eindelijk straks kan verlaten. Ik heb zo veel energie dat ik weer wakker ligIk kan de slaap verdomme niet vatten.
Rustig aan man!!1x een overload aan energie is nog geen gewonnen slag!quote:Op maandag 25 november 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Inderdaad!quote:Op maandag 25 november 2013 12:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Rustig aan man!!1x een overload aan energie is nog geen gewonnen slag!
Wat jij zegt komt precies overeen met wat wij leren bij crisisvaardigheden. Je gevoel accepteren, er laten zijn, niet ontkennen, maar er ook niet helemaal naar handelen. Ik vind het moeilijk. Maar ik begrijp het principe dus hopelijk gaat het me ooit lukken.quote:Op zondag 24 november 2013 19:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Huilen kan ook heel erg opluchten weet ik. En ik zie niets mis met treuren om andermans leed. Behalve dan misschien voor je stemming. Maar die verandert ook wel weer. Een van de grootste problemen die mensen maken voor zichzelf is hun gevoel ontkennen. Een heel andere weer is ernaar handelen.
Maar wanneer je leert een emotie toe te laten en door je heen te laten stromen alsof er niet een schaaltje maar een zeef in je zit, dan vloeit het even vlug weer heen.
Ik wil overigens niet zeggen dat je dat allemaal maar moet doen nu; hiermee wil ik alleen een andere mogelijkheid laten zien, dat eigenlijk in het midden snijdt van voelen en zijn. In het kort: het is mogelijk te huilen zonder het je geluk te laten tasten.
quote:Op maandag 25 november 2013 12:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wat jij zegt komt precies overeen met wat wij leren bij crisisvaardigheden. Je gevoel accepteren, er laten zijn, niet ontkennen, maar er ook niet helemaal naar handelen. Ik vind het moeilijk. Maar ik begrijp het principe dus hopelijk gaat het me ooit lukken.
Doe het zo als je wakker wordt: "Heeeeey, kijk mij nou eens afkeer hebben van alles!quote:Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef kuolema het volgende:
Ik wil ook een hond hebben om uit te laten![]()
Mijn bed uit komen is heel moeilijk als ik nergens heen hoef. Ik doe mijn best om een stabiel ritme te houden maar het is altijd zo'n teleurstelling om wakker te worden. Een gevoel van afkeer van alles heb ik vaak.
Bij mij op dagbeh hebben we dit onder de noemer mindfullness.. Ik heb er heel erg moeite mee...quote:Op maandag 25 november 2013 12:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wat jij zegt komt precies overeen met wat wij leren bij crisisvaardigheden. Je gevoel accepteren, er laten zijn, niet ontkennen, maar er ook niet helemaal naar handelen. Ik vind het moeilijk. Maar ik begrijp het principe dus hopelijk gaat het me ooit lukken.
Heb je ergens van binnen een ideaal over jezelf of de wereld?quote:Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef kuolema het volgende:
Ik wil ook een hond hebben om uit te laten![]()
Mijn bed uit komen is heel moeilijk als ik nergens heen hoef. Ik doe mijn best om een stabiel ritme te houden maar het is altijd zo'n teleurstelling om wakker te worden. Een gevoel van afkeer van alles heb ik vaak.
Dus je bent een gelukkig mens! Je doet wat je graag doet.quote:Op maandag 25 november 2013 12:39 schreef Gewas het volgende:
Ik vind wakker worden en dan koffie drinken + peuk roken het fijnste moment van de dag. Ik hou juist niet van de avonden, ga daarom vaak ook vroeg slapen.
Ik ben toch echt een nyctofiel.quote:Op maandag 25 november 2013 12:39 schreef Gewas het volgende:
Ik vind wakker worden en dan koffie drinken + peuk roken het fijnste moment van de dag. Ik hou juist niet van de avonden, ga daarom vaak ook vroeg slapen.
Nu ik erover nadenk is mijn stemming de afgelopen maanden wel beter geworden.quote:Op maandag 25 november 2013 12:43 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dus je bent een gelukkig mens! Je doet wat je graag doet.
Ik wist niet eens dat daar een woord voor was.quote:Op maandag 25 november 2013 12:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik ben toch echt een nyctofiel.
En peukie, koffie: heerlijk! Maar wil eigenlijk met allebei stoppen...
Ik ben 2.5 mnd geleden gestopt met roken en het moment wat jij beschrijft is het enige moment wat ik nog regelmatig mis... Nu is t koffie met n broodjequote:Op maandag 25 november 2013 12:39 schreef Gewas het volgende:
Uhh...de dag ziet er wel heel eng en gemeen uit op dat plaatjequote:Op maandag 25 november 2013 12:25 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Doe het zo als je wakker wordt: "Heeeeey, kijk mij nou eens afkeer hebben van alles!" En dan opstaan, je favoriete, doch gezonde en niet te zware ontbijtje maken en deze dag beleven.
Een leuk gerelateerd stripje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yep. Beide zijn niet realistisch en vrij radicaal.quote:Op maandag 25 november 2013 12:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Heb je ergens van binnen een ideaal over jezelf of de wereld?
Tel me more!quote:quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Heb je ergens van binnen een ideaal over jezelf of de wereld?
Yep. Beide zijn niet realistisch en vrij radicaal.
Ik snap helemaal hoe je je voelt... Dat gevoel is echt zo kutquote:Op maandag 25 november 2013 23:10 schreef Miniem het volgende:
Het gaat echt slecht met me, ik weet niet wat ik moet. Alles gaat zo zwaar. Het motortje loopt alleen nog voor werk. Maar ik begin het werk zat te worden het motortje sputtert. Ik heb gewoon niets om voor te leven. waar doe ik dit allemaal voor
In deze zomer, toen ik een paar weken geen therapie had, toen had ik dat gevoel een week lang wat jij hier beschreven hebt. Het heeft me laten zien hoe het leven kan zijn zonder die sluier en de mist die altijd om me heen hangen. Ik had zoiets nog nooit eerder ervaren: ik zonder depressiequote:Op zondag 24 november 2013 18:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Doen! Wanneer je eenmaal dat echte geluk te pakken hebt was het alle stress, pijn, en moeite dubbel en dwars waard. Het is moeilijk uit te leggen, maar wanneer je het eenmaal hebt... klopt het plots. Het voelt bijna echt alsof een sluier voor je ogen weggetrokken wordt en een last van je schouders valt. Je glijdt dan als het ware door het leven.
Ik had hier een aantal keer een lang antwoord op staan maar continu weer weggehaald. Ik kom hier nog op terug, ik zit nu weer exact op hetzelfde probleem. Klaar en klaar wakker en moet helaas de trein om 8 uur al weer pakken.quote:Op maandag 25 november 2013 11:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe kwam het dat je zoveel energie kreeg? Werd je gewoon wakker en... of anders?
Volgens mij niet toch : ( ?quote:Op maandag 25 november 2013 11:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Want van veel energie en laat slapen raak je niet depressief?
Fijn he, Ik herken het gevoelquote:Op dinsdag 26 november 2013 01:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had hier een aantal keer een lang antwoord op staan maar continu weer weggehaald. Ik kom hier nog op terug, ik zit nu weer exact op hetzelfde probleem. Klaar en klaar wakker en moet helaas de trein om 8 uur al weer pakken.
Het was zeker niet een wakker worden moment van ik ga slapen en het wakker worden wat me extra energie heeft gegeven. Het besef is wel degelijk anders. Alsof ik jaren lang in een kleedkamer heb mogen zitten, wachtende op een bokswedstrijd met mijn ex (puur ff als voorbeeld, ik spreek d'r niet meer) en ik me nu plots in de hal richting het toneel loop en het dus voor me zie.
En die drang er alleen maar in zit van, godver wat wil ik vooruit! Dreun geven! Nu! .. et voila, energie boost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:36 schreef seasushi het volgende:
[..]
Fijn he, Ik herken het gevoel
Bipolar? Manisch depressief? Gelukkig geen last van. Heb vandaag misschien maar een uurtje of wat geslapen en sta nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het idee dat ik flink wat moet inhalen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Ik wil geen partypooper zijn maar ik ben erg voorzichtig met deze plotselinge energie overload... En je hoeft niet gediagnotiseerd te zijn met manie om er 1 te krijgen, eens moet de 1e keer zijn.quote:Op dinsdags 26 november 2013 21:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bipolar? Manisch depressief? Gelukkig geen last van. Heb vandaag misschien maar een uurtje of wat geslapen en sta nogHeb het idee dat ik flink wat moet inhalen
Snap ik. Maar je zult niet snel nu een negatief woord van me horen nu. Het is niet alsof er een knopje om is. Het is meer alsof ik het oude niet meer kan vinden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik wil geen partypooper zijn maar ik ben erg voorzichtig met deze plotselinge energie overload... En je hoeft niet gediagnotiseerd te zijn met manie om er 1 te krijgen, eens moet de 1e keer zijn.
Wees waakzaam ajb
Zoals mijn psych zegt. "Je mag best een beetje manisch zijn, en ervan genieten, maar je MOET slapen. Hoe dan ookquote:Op dinsdag 26 november 2013 22:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Snap ik. Maar je zult niet snel nu een negatief woord van me horen nu. Het is niet alsof er een knopje om is. Het is meer alsof ik het oude niet meer kan vinden.
Maar waarom bang? Ik had het idee dat jij wel lekker in je vel zat?quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:03 schreef Cue_ het volgende:
Blegh.. druk bezig met huisje zoeken in Utrecht.. maar ben verdomd bang om echt die stap te nemen en echt te reageren op iets. En zonder reageren, geen huisje, zonder huisje, straks fucking veel reizen en gedoe![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, m'n afbouw gaat wel lekker, zit nu een maandje op 5mg. Alleen moet ik snel weer langs de apotheek om nieuwe te halen, maar heb met die *****winter geen zin om de deur uit te gaan. Elk jaar weer hetzelfde
Dan ga ik weer uitstellen, blah blah enz enz.
Beetje chaotisch, maar zo ben ik![]()
quote:Op donderdag 28 november 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar waarom bang? Ik had het idee dat jij wel lekker in je vel zat?
Slapen moet je zeker doen! Dergelijke uitersten zijn nooit goedquote:Bang voor het onbekende, bang om dergelijke stappen echt te zetten. Simple as that.
Zoals met alles vind ik het wel lekker als ik ergens middenin zit, maar het begin proces vind ik kut. Dus nu alles zien te regelen is kut, eenmaal alles geregeld en dan doen, dat vind ik goed te doen. Dus zit nu ook wat minder lekker in m'n vel.
[quote]
Ik begin langzamerhand wel een beetje te balen van die hyperactiviteit van me. Ik heb toch weer benzo's gekregen van de huisarts. Tevreden met de stappen, dat zeker. Maar slapen is een must.
Absoluut dat je wat van dergelijke communicatie leert, zeker als je dat nog niet vaak hebt gehad. Vermoeiend is het ook, maar wie weet haal je er nog real life contacten/vriendschappen uit. Of denk je daar niet aan?quote:Op donderdag 28 november 2013 02:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
Voor de rest is dit tijdelijk, al weet ik niet hoe lang dit nog gaat duren, want ik vind het wel vrij vermoeiend, al dat gecommuniceer en verbale gedoe met mensen. Maar ik leer er wel weer van, het is 1 stap verder dan tikken op een forum
M'n hulpverleners vonden dit lijken op een verslaving, maar zelf vind ik dat wel meevallen lol
quote:Op donderdag 28 november 2013 02:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hoihoi!
Ik ben even van de aardboden verdwenen (spoiler voor wie het kan boeien).Hee koffietjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, m'n afbouw gaat wel lekker, zit nu een maandje op 5mg. Alleen moet ik snel weer langs de apotheek om nieuwe te halen, maar heb met die *****winter geen zin om de deur uit te gaan. Elk jaar weer hetzelfde
Dan ga ik weer uitstellen, blah blah enz enz.
Beetje chaotisch, maar zo ben ikWaar was je nou
![]()
Zolang dat gamegedoe niet ten koste gaat van noodzakelijke dingen (jij zegt van niet) en je het leuk vindt, zou ik zeggen, doe lekker. Want je zegt al dat het tijdelijk is. Maar misschien denk je daar over een tijdje anders over... Kan me wel voorstellen dat je hulpverleners bang zijn voor een verslaving.
Tof dat het afbouwen nog steeds goed gaat. Je kunt toch naar de apotheek gaan als je er toch uit moet om boodschappen te doen? En als het buiten zonnig is. Of je laat het gewoon thuis bezorgen.
Ik herken dat uitstellen...
Ik ga even het goede voorbeeld geven:
Ik heb een hekel aan naar de kapper gaan dus dat heb ik een jaar uitgesteld...maar vorige week toch gedaanEn, ook na lang uitstellen, een mail gestuurd naar een docent en een afspraak gemaakt voor het bespreken van een opdracht (mailen (en bellen) vind ik heel moeilijk/eng). Daardoor moest ik ook mailen naar de arts dat ik later bij de training kom, dat heb ik maar een dag uitgesteld.
Naar de apotheek gaan/om een recept vragen stel ik ook altijd uit en dat gaat er nu ook weer aankomen...Heb je nu wel geslapen?quote:Op donderdag 28 november 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik begin langzamerhand wel een beetje te balen van die hyperactiviteit van me. Ik heb toch weer benzo's gekregen van de huisarts. Tevreden met de stappen, dat zeker. Maar slapen is een must.Why are you wearing that stupid man suit?
Nee toch? Je bent een dikke lieverdquote:Op donderdag 28 november 2013 14:28 schreef Tokapi het volgende:
Waarom voel ik mij toch altijd zo alleenEn zo'n mislukking
Ik ben bijna altijd verdrietig
Je bent zelf dik!quote:Op donderdag 28 november 2013 19:52 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee toch? Je bent een dikke lieverd
Waarom vind je jezelf een mislukkeling?
Ik denk dat juist jij degene bent die daarop het antwoord kan weten. Wat heb jij gedaan waardoor je jezelf een mislukking vindt? Waarom ben je verdrietig, waar denk je dan aan? Wat zou er volgens jou moeten veranderen om dat niet meer te denken/voelen?quote:Op donderdag 28 november 2013 14:28 schreef Tokapi het volgende:
Waarom voel ik mij toch altijd zo alleenEn zo'n mislukking
Ik ben bijna altijd verdrietig
Heb 2 benzo's genomen. Heeerlijk geslapen. Rare lucide dromen maar voelde geweldig!quote:
Enig idee waarom?quote:Op donderdag 28 november 2013 22:31 schreef rainbowwarrior het volgende:
Met mij gaat het slecht. Ik ben nu al sinds weken erg depressief (voel me veel slechter als in de weken / maanden daarvoor). Ben totaal gedemotiveerd, heel erg moe, geen zin in niks. Ik voel of helemaal niets of ik ben woedend en verdrietig en kan in zo'n situatie alleen maar janken. Dat wat ik doe, doet me niets. Ik heb nu ook meer individuele gesprekken met mijn therapeute. Ik hoop dat ik er goed doorheen kom...
Hoe dan ook, mensen met iconen waar regenbogenkotsende wezens op staan kunnen eigenlijk alleen maar cool zijnquote:Op donderdag 28 november 2013 14:44 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Vijf onsuccesvolle dates op een rij. Ik voel me toch wel behoorlijk klote op dit moment. Bah. ik ben blijkbaar best vreselijk.
Mijn rug doet ook weer pijn, zoals altijd, yay.
In de afgelopen weken, waren er een paar situaties die veel negatieve dingen bij mij getriggerd hebben en de herfst / winter heeft ook altijd een vrij grote invloed op mijn gemoedstoestand. Daarnaast bespreek en verwerk ik ook veel in mijn therapie. Veel dingen van vroeger, waardoor ik me ook zoals vroeger voel (depressief). Ik voel me daardoor nu ook overbelast waardoor ik me nog slechter voel. Het is een beetje een vicieuze cirkel op dit moment.quote:
Klinkt goed! Veel plezierquote:Ik heb vandaag een leuke babbel met een vriendin gehad in Utrecht. Heerlijk gegeten. toffe bende. Wezen shoppen en morgen pak ik het vliegtuig voor een weekendje dikke lol!
Heb jij ooit veel momenten gehad waar het wel goed ging?quote:Op donderdag 28 november 2013 22:45 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
In de afgelopen weken, waren er een paar situaties die veel negatieve dingen bij mij getriggerd hebben en de herfst / winter heeft ook altijd een vrij grote invloed op mijn gemoedstoestand. Daarnaast bespreek en verwerk ik ook veel in mijn therapie. Veel dingen van vroeger, waardoor ik me ook zoals vroeger voel (depressief). Ik voel me daardoor nu ook overbelast waardoor ik me nog slechter voel. Het is een beetje een vicieuze cirkel op dit moment.
Komt goed!quote:Klinkt goed! Veel plezier.
Wat moet je op papier zetten?quote:Op donderdag 28 november 2013 23:17 schreef Miniem het volgende:
ik moet van mijn psych dingen op papier zetten. ik heb er alleen echt geen zin in.
dingen waar ik over ga denken/twijfelen die opkomen in me na wat er daar besproken is over mn verleden.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat moet je op papier zetten?
Zoalsquote:Op donderdag 28 november 2013 23:20 schreef Miniem het volgende:
[..]
dingen waar ik over ga denken/twijfelen die opkomen in me na wat er daar besproken is over mn verleden.
vertel ik hier niet, maar ik krijg het niet op papier. vind moeite om een blaadje en een pen te pakken al teveel. net alsof ik er niet mee bezig wil zien.quote:
Je loopt jezelf in wezen te saboteren. Waarom zou je dat willen doen? Jij wil je toch beter voelenquote:Op donderdag 28 november 2013 23:27 schreef Miniem het volgende:
[..]
vertel ik hier niet, maar ik krijg het niet op papier. vind moeite om een blaadje en een pen te pakken al teveel. net alsof ik er niet mee bezig wil zien.
Weet niet waarom ik het niet opschrijf, iets houdt me tegen.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je loopt jezelf in wezen te saboteren. Waarom zou je dat willen doen? Jij wil je toch beter voelen?
Volgens mij niet heel veel in ieder geval. Ik kan me aan veel dingen van vroeger ook niet herinneren. Sinds ik de stap heb genomen (nu bijna 10 jaar geleden) om op mezelf te gaan wonen, heb ik wel meer momenten gehad waar het goed / beter met me ging dan thuis vroeger, maar ik denk toch dat negatieve gevoelens en gedachtes met betrekking tot mezelf / mijn leven altijd de overhand hebben gehad. Nu nog steeds, nu alleen met de gedachte dat ik het echt spuugzat ben en wil dat het verandert. Maar ik ben ook een meesteres in gevoelens wegdrukken en mooi weer spelen. Ik denk dat veel mensen het daarom ook nooit echt door hebben gehad, dat ik vaak depressief was / ben. (Ik zelf ook niet.)quote:Op donderdag 28 november 2013 23:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij ooit veel momenten gehad waar het wel goed ging?
Je houdt jezelf tegen. Want rationeel gezien zou het een makkelijke opdracht kunnen zijn: je hebt iets tijdens je therapie besproken (dingen uit je verleden) en daar heb je gedachtes en gevoelens bij. Je hoeft die alleen maar op te schrijven. Maar waarschijnlijk voelt dat als als teveel, warrig en moeilijk aan. Heb je moeite om bij je gevoelens te komen? Vind je het zo lastig dat je als het ware blokkeert en daarom niet goed denken en voelen kunt?quote:Op donderdag 28 november 2013 23:37 schreef Miniem het volgende:
[..]
Weet niet waarom ik het niet opschrijf, iets houdt me tegen.
Mezelf beter voelen? wat moet ik daar nou weer op antwoorden...
Het is blijkbaar iets waar je moeite mee hebt. Juist waarom je er moeite mee hebt, is een blokkade voor jou. Jouw taak is om uit te zoeken, wat die blokkade nou eigenlijk is.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:37 schreef Miniem het volgende:
[..]
Weet niet waarom ik het niet opschrijf, iets houdt me tegen.
Mezelf beter voelen? wat moet ik daar nou weer op antwoorden...
Hoi Kuolema!quote:Op donderdag 28 november 2013 14:51 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hee koffietjeWaar was je nou
![]()
Zolang dat gamegedoe niet ten koste gaat van noodzakelijke dingen (jij zegt van niet) en je het leuk vindt, zou ik zeggen, doe lekker. Want je zegt al dat het tijdelijk is. Maar misschien denk je daar over een tijdje anders over... Kan me wel voorstellen dat je hulpverleners bang zijn voor een verslaving.
Tof dat het afbouwen nog steeds goed gaat. Je kunt toch naar de apotheek gaan als je er toch uit moet om boodschappen te doen? En als het buiten zonnig is. Of je laat het gewoon thuis bezorgen.
Ik herken dat uitstellen...
Ik ga even het goede voorbeeld geven:
Ik heb een hekel aan naar de kapper gaan dus dat heb ik een jaar uitgesteld...maar vorige week toch gedaanEn, ook na lang uitstellen, een mail gestuurd naar een docent en een afspraak gemaakt voor het bespreken van een opdracht (mailen (en bellen) vind ik heel moeilijk/eng). Daardoor moest ik ook mailen naar de arts dat ik later bij de training kom, dat heb ik maar een dag uitgesteld.
Naar de apotheek gaan/om een recept vragen stel ik ook altijd uit en dat gaat er nu ook weer aankomen...
[..]
Heb je nu wel geslapen?
Das jammer om te horenquote:Op donderdag 28 november 2013 22:31 schreef rainbowwarrior het volgende:
Met mij gaat het slecht. Ik ben nu al sinds weken erg depressief (voel me veel slechter als in de weken / maanden daarvoor). Ben totaal gedemotiveerd, heel erg moe, geen zin in niks. Ik voel of helemaal niets of ik ben woedend en verdrietig en kan in zo'n situatie alleen maar janken. Dat wat ik doe, doet me niets. Ik heb nu ook meer individuele gesprekken met mijn therapeute. Ik hoop dat ik er goed doorheen kom...
Ja niet meer doen, aapje.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoi Kuolema!
Waar ik was? Tsja, een dag werd een week en een week werd een maand
Tja, mensen zijn walgelijk, dat is een feit. Niet teveel verwachten.quote:Hier zouden best wel wat RL contacten uit voort kunnen komen, alhoewel ik die voor mijn gevoel niet zo hard nodig heb (hoeft niet persé van mij).
Ik vind het verder best wel tof. Ik heb dan ook regelmatig botsingen en juist van die botsingen leer ik weer. Wel jammer dat ik mede door die botsingen ook weer teleurgesteld raak in de gemiddelde mens (zo veel hebben van die kleuterhumor) maar ik vind het een uitdaging om met ze om te gaan zonder wie dan ook te zeggen wat mij nou precies scheelt
Gelijk heb je. Tof dat je die uitdaging aangaat. Ik denk dat als je iedereen meteen vertelt hoe zij rekening met jou kunnen houden, jij minder je best hoeft te doen. Op deze manier werk je aan jezelf.quote:Hier op fok vertel ik gewoon alles, maar op ts vertel ik ze eigenlijk niets over mijn privezaken enzo
Ik wil het juist leren zonder dat mensen rekening met mij gaan houden omdat ik < vul al mijn shit maar hier in >, das dus mijn uitdaging
Soms vraag ik me af of het wel goed is dat er dingen van vroeger naar boven worden gehaald. Persoonlijk vind ik dat maar niks. Het kan juist averechts werken, ook op de lange termijn. Heb ik ergens gelezen ookquote:Op donderdag 28 november 2013 22:45 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
In de afgelopen weken, waren er een paar situaties die veel negatieve dingen bij mij getriggerd hebben en de herfst / winter heeft ook altijd een vrij grote invloed op mijn gemoedstoestand. Daarnaast bespreek en verwerk ik ook veel in mijn therapie. Veel dingen van vroeger, waardoor ik me ook zoals vroeger voel (depressief). Ik voel me daardoor nu ook overbelast waardoor ik me nog slechter voel. Het is een beetje een vicieuze cirkel op dit moment.
Dank je voor je post. Ja ik denk dat je wel een goed punt hebt, met dat teveel in het verleden rondgraven ook niet goed is. Maar dat is bij mijn therapie ook niet het geval. Ik heb dat volgens mij niet zo goed geformuleerd en / of belangrijke dingen weggelaten. Ik volg geen traumatherapie.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:18 schreef kuolema het volgende:
Soms vraag ik me af of het wel goed is dat er dingen van vroeger naar boven worden gehaald. Persoonlijk vind ik dat maar niks. Het kan juist averechts werken, ook op de lange termijn. Heb ik ergens gelezen ookSoms is het beter om te richten op het nu en de toekomst, hoe je met je problemen kunt copen. Natuurlijk moet je leren wat de oorzaken zijn van hoe je je nu voelt/gedraagt, maar dat kan ook door het meer oppervlakkig aan de orde te brengen. Heb jij ooit een onderdeel kunnen afsluiten/achteraf kunnen zeggen dat het beter was nadat je iets had besproken uit je jeugd?
Volgens mij heeft 90% van de bevolking last van slechtere stemming in de koude seizoenen. Ik heb er zelf ook last van. Maar geniet ook van de mooie dingen, zoals lichtjes in de stad omdat het vroeg donker is, kleurige blaadjes op de grond, kerstbomen, kerstliedjes, wintergeuren, sneeuw, lekker warm binnen zitten. Is mindful wandelen misschien een goed idee?
Hoe dan ook, sterkte, ik hoop voor je dat je dat het je wat helpt om meer gesprekken met je therapeut te hebben.
Ik heb het even door gelezen, maar vroeg me af waarom je dan toch op het internet je bewust je zelf angstig gaat maken? Want in wezen doe je niks anders toch?quote:Op zaterdag 30 november 2013 09:36 schreef Gewas het volgende:
Zijn er hier ook mensen met hypochondrie?
Edit: verhaaltje toch maar verwijderd.
In meer en mindere mate jup!quote:Op zaterdag 30 november 2013 09:36 schreef Gewas het volgende:
Zijn er hier ook mensen met hypochondrie?
Edit: verhaaltje toch maar verwijderd.
Sorry, soms verdwijn ik nogal eens plotsling om later ineens weer op de radar te verschijnenquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:18 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja niet meer doen, aapje.
[..]
Tja, mensen zijn walgelijk, dat is een feit. Niet teveel verwachten.
Maar denk jij dat ze iets merken dan?
[..]
Gelijk heb je. Tof dat je die uitdaging aangaat. Ik denk dat als je iedereen meteen vertelt hoe zij rekening met jou kunnen houden, jij minder je best hoeft te doen. Op deze manier werk je aan jezelf.![]()
Heb jij eigenlijk vrienden in real life waar je wel eens iets mee doet?
Ja, was niet slim. Eigenlijk vond ik op internet hetzelfde als de dokter tegen me zei (alleen dan nog een lijst met ziektes erbij).quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het even door gelezen, maar vroeg me af waarom je dan toch op het internet je bewust je zelf angstig gaat maken? Want in wezen doe je niks anders toch?
Heb je hier ook al lang last van?quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
In meer en mindere mate jup!
Jammer dat het verhaal nu weg is
Drowning in self pity, is dat echt wat je wil? Lekker makkelijk, maar ik vrees dat je op die manier enorm veel vrienden gaat kwijtraken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:03 schreef kuolema het volgende:
Ik wil de somberheid gewoon weer over me heen laten komen. Ergens is het makkelijker om gewoon depressief te zijn i.p.v. scherp. I miss the comfort in being sad, I guess.
Hoewel ik eigenlijk altijd wel sad ben. Maar die sluier is er niet altijd.
It sucks, either way. Of ik het nu wel of niet probeer, ik kom elke keer tot dezelfde conclusie.
Dat is nog niet eens zo erg. Erger is dat je je échte zelf gaat kwijtraken.quote:Op zondag 1 december 2013 10:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Drowning in self pity, is dat echt wat je wil? Lekker makkelijk, maar ik vrees dat je op die manier enorm veel vrienden gaat kwijtraken.
En hoe vind je die terug dan?quote:Op zondag 1 december 2013 11:14 schreef seasushi het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens zo erg. Erger is dat je je échte zelf gaat kwijtraken.
Het kwam op mij inderdaad over alsof je in therapie vooral bezig bent met vroeger.quote:
En hoe vaak spreek je die vrienden? Prima aantal toch, lijkt mij ook. Ik heb een vriendengroep van een stuk of 10-12, maar spreek maar met 4 daarvan wel eens apart af. Zie ze hooguit één keer per maand en dat vind ik genoeg, ik kies daar zelf voor.quote:Op zondag 1 december 2013 02:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorry, soms verdwijn ik nogal eens plotsling om later ineens weer op de radar te verschijnen
(Edit: Hoort nou eenmaal een beetje bij mijn karakter)
Ze zullen vast wel iets merken, maar ik heb zoiets van "of ze vragen me direct, of ze moeten maar gaan gokken", mijn probleem niet
Ik heb 4 mensen die mijn IRL vrienden zijn. Allen ken ik ze minstens een jaar of 7 en 4 is wel voldoende voor mij
Hoezo...wat? Het gaat toch niet om vrienden. Die zie ik toch niet zo vaak en zal ik echt niet zomaar kwijtraken. Het is niet echt wat ik wil, maar het is meer om mezelf teleurstelling te besparen of zo. Elke keer dat ik het probeer en mijn best doe, het beter gaat, verpest ik het toch weer (gaat vooral over mijn studie) en als het dus fout gaat heb ik heel gauw de neiging om weer terug te zakken. Een soort van ontwijken van de realiteit.quote:Op zondag 1 december 2013 10:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Drowning in self pity, is dat echt wat je wil? Lekker makkelijk, maar ik vrees dat je op die manier enorm veel vrienden gaat kwijtraken.
Ik kan het uit-knopje niet vindenquote:Op zondag 1 december 2013 15:00 schreef Elvi het volgende:
Door de depressie uit te zetten. Wat een waardeloze tomtom is dat.
Oh ik ben wel vaker dingen kwijt hoorquote:Op zondag 1 december 2013 11:14 schreef seasushi het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens zo erg. Erger is dat je je échte zelf gaat kwijtraken.
Hee, daar ben je weerquote:Op maandag 2 december 2013 10:56 schreef Insomnium het volgende:
Weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen maar ik probeer het gewoon.
Over en paar weken is mijn verloofde uitgerekent met de zwangerschap.
Allemaal mooi en fijn en gelukkig. Ben er erg blij mee en dergelijke!
Maar mijn * probleem * is:
Ik ben zelf bipolar type 1.
En ik zit op dit moment tussen medicatie in vanwege een nieuwe arts en vanwege het feit dat ik nu in Noorwegen woon.
Ik ben bang dat tijdens de bevalling mijn bipolair zijn opeens inkickt en ik het overzicht kwijt raak.
Dat ik opeens geirriteerd naar artsen zal zijn. Of ze niet vertrouw. Of wat dan ook.
Iemand die hetzelfde heeft mee gemaakt?
Of iemand die mij kleine tips kan geven in het geval * wat als mijn stoornis opspeelt *
Nogmaals weet niet of dit de juiste plek is. Maar goed we gaan het zien.
Yip.quote:Op maandag 2 december 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
Hebben jullie ook vaak last van overgevoelige zintuigen? Dat elk geluid, elke geur, aanraking, enz. te veel is?
Ja, sinds ik een burnout heb komt alles harder binnen qua prikkels. Vooral horen en zien, soms word je daar horendol van.quote:Op maandag 2 december 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
Hebben jullie ook vaak last van overgevoelige zintuigen? Dat elk geluid, elke geur, aanraking, enz. te veel is?
Klinkt goed!quote:Op maandag 2 december 2013 23:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Weekend Krakow gehad. Feesten, zuipen, gek doen, skiien, leuke shit! Wat gaat er een alcohol door heen als een shot slechts 4zl kost.
Hoogstens met wat geluid. Maar dat is altijd al een tik van me geweest. Let op veel dingen in m'n omgeving, dus hoor ook al snel geluiden. Het irriteert me dan vooral.quote:Op maandag 2 december 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
Vooral geluid en beeld/ licht. Geluid heb ik het meeste last van, ik hoor alles maar dan ook echt ALLES.quote:Op maandag 2 december 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
quote:Op maandag 2 december 2013 11:00 schreef Cue_ het volgende:
Misschien even bespreken met de bevallingsarts (als die al bekend is) ofzo? of even met je eigen arts. Neem aan dat dergelijke situaties vaak genoeg zijn voorgekomen.
Ja dat gaan we morgen middag bespreken.quote:Hee, daar ben je weer
Wat cue zegt. Met je eigen arts/therapeut bespreken wat jij zelf kunt doen en het ziekenhuis inlichten over wat zij kunnen doen, of ze in elk geval op de hoogte stellen.
Hoe gaat het verder? Laat je het weten als het kleintje er is? Succes en geluk en zo!
Ja.quote:Op maandag 2 december 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
Ja! Vooral als het wat slechter gaat.quote:Op maandag 2 december 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
Daar heb ik op school vaak last van gehad, als er mensen achter me gingen zitten. Ik zat het liefst in de buitenring, anders kon ik me niet concentrerenquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja.
En mensen die achter me lopen/fietsen. Brrr, daar word ik echt para van
Ik denk dat ik ze om de 2 dagen spreek en om de paar weken IRL zie. Vaker gaat niet ivm werk e.d. en dat vind ik prima zoquote:Op maandag 2 december 2013 23:07 schreef kuolema het volgende:
En hoe vaak spreek je die vrienden? Prima aantal toch, lijkt mij ook. Ik heb een vriendengroep van een stuk of 10-12, maar spreek maar met 4 daarvan wel eens apart af. Zie ze hooguit één keer per maand en dat vind ik genoeg, ik kies daar zelf voor.
Ja, als ik ge-emotioneerd ben (normaalgesproken omdat m'n energie dan ook op is).quote:Op maandag 2 december 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why are you wearing that stupid man suit?
Die afspraak was vandaag? Heb je er wat aan gehad?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:14 schreef Insomnium het volgende:
[..]
[..]
Ja dat gaan we morgen middag bespreken.
Vandaag een extra afspraak gemaakt om het te bespreken.
Ben toch wel erg bang voor mijn reactie.
Als ze de kleine opeens weghalen voor iets, of ze hem ruw oppaken naar mijn mening.
ect ect
Rationeel deel van mij weet heel goed dat ze weten wat ze doen.
Maar ja .. mijn brein werkt nu eenmaal niet rationeel.
Ja ik ben een tijdje van de radar geweest.
Time out. Slechte periode gehad
Hoop stress. Maar ik heb nu wel het hele huis baby klaar gemaakt.
En alles is gereed voor de kleine.
We hoorden vorige week dat ze denken dat hij te vroeg geboren gaat worden.
Dus dat gooide de stress allemaal weer even omhoog.
Maar hij is nu 35 weken. Dus als hij tot week 37 blijft zitten zijn we blij.
Ja dat herken ik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja.
En mensen die achter me lopen/fietsen. Brrr, daar word ik echt para van
Wat goed dat je het hebt besproken met je huisgenoten! Door zulke dingen aan te pakken en aan jezelf te denken is het makkelijker om op de goede weg te blijven. (tenminste, het klinkt alsof het de goede kant op gaat)quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:00 schreef duracellkonijntje het volgende:
Paar lekkere weken achter de rug gehad, alleen dit weekend (en nu ook nog een beetje) last van een dip. Sinds ik in dit huis woon ben ik vrijwel altijd degene geweest die alles regelt, mijn huisgenoten doen vrij weinig en ik ben een beetje de huispapa. Nu ik weer vrij fulltime studeer na mijn burnout (wat erg spannend is en de nodige spanning en prikkelbaarheid met zich mee brengt) merk ik dat ik me steeds meer begon te storen aan de passieve houding. 'Oh hij regelt het wel' was de tendens.
Gister heb ik me bij elkaar geraapt en heb ik dit duidelijk gezegd tegen mijn huisgenoten en gelukkig reageerden ze erg begripvol, toffe jongens zijn het dan weer wel. Door alle spanning kwam mijn faalangst ook weer naar boven. 'Lukt het me op deze manier wel?', piekeren, erg gespannen, ik moest echt met positieve/meer realistische gedachten gaan schieten om het in te dammen, maar wat kost het een energie. Het blijft soms zo moeilijk om deze momenten te hebben, maar ik houd me vast aan het feit dat er ook steeds meer weer (langdurige) momenten zijn waarop ik me erg lekker voel en ik leg mijn focus op alles wat ik alweer doe en heb gedaan.
Waarom niet gewoon helemaal?quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:27 schreef Gewas het volgende:
Vanochtend sinds lange tijd weer naar het winkelcentrum geweest. Ging even wat minder toen ik in de winkel stond want het was vreselijk druk. Maar toen ik eenmaal buiten was werd ik weer rustig.
Wat een heerlijk weer is het trouwens buiten. Fijne temperatuur, vrijwel windstil en de zon schijnt. Je zou er bijna vrolijk van worden.
Wat een verhaal met geweldig veel herkenningspunten. Ik hoop dat de veranderingen wel blijvend zijn en niet zoals met slechtlopende relaties voor even beterschap en dat daarna weer de oude ingeslopen irritaties ontstaan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:00 schreef duracellkonijntje het volgende:
Paar lekkere weken achter de rug gehad, alleen dit weekend (en nu ook nog een beetje) last van een dip. Sinds ik in dit huis woon ben ik vrijwel altijd degene geweest die alles regelt, mijn huisgenoten doen vrij weinig en ik ben een beetje de huispapa. Nu ik weer vrij fulltime studeer na mijn burnout (wat erg spannend is en de nodige spanning en prikkelbaarheid met zich mee brengt) merk ik dat ik me steeds meer begon te storen aan de passieve houding. 'Oh hij regelt het wel' was de tendens.
Gister heb ik me bij elkaar geraapt en heb ik dit duidelijk gezegd tegen mijn huisgenoten en gelukkig reageerden ze erg begripvol, toffe jongens zijn het dan weer wel. Door alle spanning kwam mijn faalangst ook weer naar boven. 'Lukt het me op deze manier wel?', piekeren, erg gespannen, ik moest echt met positieve/meer realistische gedachten gaan schieten om het in te dammen, maar wat kost het een energie. Het blijft soms zo moeilijk om deze momenten te hebben, maar ik houd me vast aan het feit dat er ook steeds meer weer (langdurige) momenten zijn waarop ik me erg lekker voel en ik leg mijn focus op alles wat ik alweer doe en heb gedaan.
Bedankt voor je reactie. Studie gaat dus juist niet goed...quote:Op woensdag 4 december 2013 00:53 schreef minthy het volgende:
@kuolema (even zo, je post is wat lang voor een quote/mobiel); dat het nu even een poosje niet zo lekker gaat wil niet zeggen dat je alles aan het verkloten bent.
Ik lees ook goede dingen, over je studie bijvoorbeeld.
Uit je verhaal maak ik op dat veel op het moment draait om grenzen aangeven, daar loop ik ook mee nu. Met mijn PMT'er ben ik daarmee aan de slag. Ik laat me door anderen over grenzen drukken, die ander is zich daar vaak niet bewust van (omdat ik geen grenzen aangeef, je moet heel ver gaan bij mij). Afgelopen keer moest ik wat (hele nare) oefeningen doen en aangeven van tevoren hoeveel ik dacht er te kunnen binnen een minuut. Ik deed er meer dan ik had aangegeven, wou niet afgaan. En een spierpijn, niet te zuinig. Hij zei hierop "hoe belachelijk is het eigenlijk dat jij voor mij over je grenzen gaat en vanavond zelf niets meer kan van de spierpijn? Ik zit gewoon op de bank m'n priveleven in te vullen, je bereikt er niks mee ".
De boodschap die ik eruit pikte was dat ik waanzinnig zit/zat in te vullen wat de ander denkt en/of verwacht van me, dit kan je doortrekken naar alles in je leven. Ik herken dat ook bij jou.
Dat zou ik echt niet kunnen. Daarom voorkom ik liever dat zo'n situatie zich voordoet.quote:Die jongen bijvoorbeeld; ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan maar ik denk nu "wat is er mis met een "sorry, ik heb daar geen behoefte aan"?". Eigenlijk weinig.
Fijn dat je het met me eens bentquote:Op woensdag 4 december 2013 15:48 schreef Murmeli het volgende:
Behh kuoniet fijn allemaal (de spoiler). En je vader is inderdaad een zwijn. Net mijn stieflul die gelukkig niet meer leeft. Ook structureel over grenzen gaan. En het lijken kleine dingen, maar bij elkaar vind ik het gewoon echt niet kunnen. Brrr.... Ik word er plaatsvervangend boos van. Hopelijk vind je snel een huisje. En misschien kan je een slot op je deur zetten? Of kan je moeder hem overtuigen dat hij jouw grenzen moet respecteren?
Troll of niet, ik ga er serieus op reageren.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:56 schreef K44S het volgende:
Goed, mijn bekentenis, ik ben beetje homofoob.
Ik ben steeds bang dat ik het ga worden, terwijl ik best geil word van lesbische pornoen dames die met zich zelf spelen.
ZO das er uit
Was geen trollquote:Op woensdag 4 december 2013 20:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Troll of niet, ik ga er serieus op reageren.
Ten eerste: waarom ben je er bang voor? Wat maakt het zo erg? Stel dat je, als je eerlijk zou zijn naar jezelf en gevoelens niet onderdrukt, op mannen valt. Wat dan? Zou je dat niet kunnen accepteren? Zouden anderen in je omgeving dat niet waarderen?
Ben je bang homo te gaan worden omdat je merkt dat je bepaalde gedachten/gevoelens hebt voor mannen of voel je je alleen aangetrokken tot vrouwen? In dat laatste geval ben je hetero en hoef je niet bang te zijn want dat slaat niet zomaar om*/dan zou het er altijd al een beetje moeten zijn geweest (*alleen bij vrouwen die spontaan lesbisch worden als ze slechte ervaringen met mannen hebben gehad). In het eerste geval zegt het nog niet zoveel, want het kan juist die angst zijn die ervoor zorgt dat je denkt iets te voelen, of er te veel aandacht aan schenkt. Ik weet niet hoe het bij mannen zit maar alle vrouwen schijnen een beetje bi te zijn.Vind ik zelf wel leuk juist.
Je kunt er pas echt achter komen wat je seksuele geaardheid is als je niet bang bent voor de mogelijke waarheid.
Oh, ja maar dat is dan weer net iets waar ik geen cijfer voor krijg.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:17 schreef minthy het volgende:
@kuolema; ik doelde op het stukje dat je de leiding nam en helder was.
Dit is dus precies de kwestie. Het kan heel stressvol zijn om die uitdaging juist wel aan te gaan en dat kan ervoor zorgen dat je vervolgens juist keihard onderuit gaat. Ik moet bijvoorbeeld vaak bijkomen van sociale gelegenheden en soms is het juist de oorzaak van een terugval/crisis. Maar als ik niet ga is het ook niet goed. Dus hoe moet je dan weten wat het verstandigst is?quote:Een grens is een raar en onzichtbaar iets. Jezelf uitdagen is zeker goed, als het lukt. Als het niet lukt/je niet goed in je vel zit dan kan het juist meer frustreren om daarmee bezig te zijn met als risico dat je voor je gevoel harder onderuit klapt. Op sommige vlakken liggen mijn grenzen juist te hoog (zeker op sociaal vlak), tegen bijv een feestje zie ik huizenhoog op en zou ik afzeggen en mensen van hier meeten zou ik ook niet doen. Terwijl het eigenlijk goed zou zijn om die uitdaging aan te gaan.
Is niet warrig hoor. Sterkte vanavondquote:Bij familie/vrienden/werk ben ik juist grenzeloos, hier gaat het bij mij vaak "mis".
Korte/missch ietwat warrige reactie maar moetzo naar werk, koffie drinken met de bewonersgroep. Zie er als een berg tegenop![]()
Ik zal het in eerste instantie aan mijn pa moeten vragen, het is tenslotte zijn woning. En eens kijken wat zoiets zou gaan kosten.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:44 schreef Murmeli het volgende:
Kuo: je kan misschien de verhuurder bellen en het vragen, maar ik denk wel dat het mag. Ik dacht dat monumenten vooral van de buitenkant in tact moeten blijven, maar je kunt het dus voor de zekerheid navragen.
Hmm nee, een volwassen man kan je niet controleren. Moet je ook niet willen. Laat hem lekker doen, behalve dus op de punten die voor jou niet goed zijn.
Maar je zegt niet waarom je er bang voor bent.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:26 schreef K44S het volgende:
[..]
Was geen troll, maar ik heb het pas sinds een goed haljaar, want toen is het ook uit gegaan met m'n ex, en dacht ik dat ooit nooit meer iemand anders zou krijgen.
Daarna ben ik tijdje werkloos geweest een piekerde ik keiveel.
Opeens ging ik met een goede vriend van allerlei klusjes doen om maar niet verder in die depressie te raken.
En toen dacht ik : vind ik hem leuk ofzo ( ik kreeg soort rare sexueele fantasiën en ik walgde er van )
Later dacht ik dus dat ik misschien homo was, en ging ik er heel er op letten, en werd ik er beetje bang van.
Ook het feit dat als ik nu naar blote vrouwen kijk, ik niet meer zo snel een stijve krijg als dat ik dat eerst kreeg.
Zelfs als ik nu porno kijk, doet het me weinig, en word hij half slap.
Dus heb ik 1 keer naar gay porn gekeken, en dat vond ik eerder vunzig dan geil ( ja goed, ik geef me zelf het antwoord al ) maar toch gaf dit eigenantwoord niet echt voldoening, en was ik bang dat ik juist op jongens zou vallen.
Best ingewikkeld en vreemd, maar af en toe komt dit "gevoel" of deze gedachtes weer naar boven drijven en moet ik mij zelf weer soort overtuigen dat ik geen homo ben.
Ik ben namelijk soort van bang om homo te worden, klinkt misschien heel vreemd.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:07 schreef kuolema het volgende:
[..]
Maar je zegt niet waarom je er bang voor bent.
Die sexuele fantasieën over die vriend, laat die er lekker zijn en geniet ervan. Ga mooie mannen kijken, als dat je verveelt ga je mooie vrouwen kijken. Wat maakt het uit? Als je er niet meer zo op let, is het voor jou veel meer ontspannen.
Het zou heel goed kunnen dat de break up met je ex hier een grote rol in speelt. Je was bang dat je nooit meer iemand anders zou kunnen krijgen. Miste je haar heel erg? Had je misschien ook het idee dat er niemand zou zijn om haar te kunnen 'vervangen'? In dat geval kan het ervoor hebben gezorgd dat je je niet meer aangetrokken voelde tot andere vrouwen. Even een gek voorbeeld: toen mijn hond doodging, wat ik echt verschrikkelijk vond, en we gingen kijken voor een nieuwe, vond ik alle honden stom. Terwijl ik normaal alle honden juist leuk vind. Maar ze waren niet Skippy, dus niet leuk. Maar nu ben ik weer gek op hondjesBij mij was het bewust, maar het kan ook zijn dat je er niet zo over hebt nagedacht, maar het gevolg toch merkbaar was.
Daarnaast had je een soort leegte die opgevuld moest worden. De eerste persoon waarmee je meer contact kreeg was die vriend. En dat is fijn. Dat kan verklaren waarom je je tot hem aangetrokken voelde. Net zoiets als patiënten die verliefd worden op hun hulpverlener.
Of misschien ben je je, omdat je bang was nooit meer een andere vrouw te krijgen, maar gaan richten op mannen?
Dus wat je doet/denkt/voelt waardoor je denkt dat je op mannen valt, hoeft helemaal niet te betekenen dat dat ook daadwerkelijk zo is. Dat kan ik uit eigen ervaring zeggen.
En als je echt op mannen valt, dan is dat toch ook prima? Uiteraard snap ik dat het een probleem kan zijn i.v.m. andere mensen. En er is natuurlijk minder aanbod...Dat lijkt me dan weer fijn aan bi zijn, dan heb je dubbel zoveel keus![]()
Misschien kun je je hier helemaal niet in vinden, ik impliceer maar wat, maar hoe dan ook:
Ga lekker fantaseren (bedenk dat niemand in je hoofd kan kijken dus who cares!) en experimenteren, wees niet bang en walg vooral niet.
Ja, dat weet ik nu wel, maar waaróm dan (voor de derde keerquote:Op woensdag 4 december 2013 21:17 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik ben namelijk soort van bang om homo te worden, klinkt misschien heel vreemd.
En ja, ik heb het nog altijd gezellig met me vrienden, en voel me niet sexueel aan getrokken. dus wat dat betreft ben ik blij.
Als je je nou eens met bovenstaande vraag bezighoudt...quote:Maar ik houd me er te veel mee bezig, maar vind het moeilijk om er niet mee bezig te zijn.
Dat kan ook een verklaring zijn voor waarom vrouwen je niet meer opwinden. Daar valt wat aan te veranderen.quote:Want in de tijd van mijn vriendin, had ik soort van verbod op mij zelf gedaan om te kijken naar andere meiden, dit ging erg onbewust, maar sloop er wel in.
Je bent er zelf eigenlijk al van overtuigd dat je hetero bent. Zo vind ik het ook klinken. Dan hoef je nergens bang voor te zijn, toch?quote:Iig bedank ik je voor je interceptie.
Ik ben iig geen homo hater ofzo, ze hoeven iig niet aan mij te zitten (zegt al genoeg dacht ik)
En ja voor de rest vind ik het vaak genoeg zonde dat ik geen vriendin heb, en dan juist ga je er onbewust naar opzoek en dan kan mij mentaal opvreten en kost me aardig wat energie .
Verder fantaseer ik raak wat ik kan hoor, alleen vind ik bloot niet zo erg interessant meer.
Ik ben er volgens mij al over uit hahah.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nu wel, maar waaróm dan (voor de derde keer) .
[..]
Als je je nou eens met bovenstaande vraag bezighoudt...
[..]
Dat kan ook een verklaring zijn voor waarom vrouwen je niet meer opwinden. Daar valt wat aan te veranderen.
[..]
Je bent er zelf eigenlijk al van overtuigd dat je hetero bent. Zo vind ik het ook klinken. Dan hoef je nergens bang voor te zijn, toch?
Succes iig!
Hoe is het eigenlijk met jou?quote:Op woensdag 4 december 2013 15:48 schreef Murmeli het volgende:
Behh kuoniet fijn allemaal (de spoiler). En je vader is inderdaad een zwijn. Net mijn stieflul die gelukkig niet meer leeft. Ook structureel over grenzen gaan. En het lijken kleine dingen, maar bij elkaar vind ik het gewoon echt niet kunnen. Brrr.... Ik word er plaatsvervangend boos van. Hopelijk vind je snel een huisje. En misschien kan je een slot op je deur zetten? Of kan je moeder hem overtuigen dat hij jouw grenzen moet respecteren?
Dat klopt, het lijkt allemaal wat rustiger te worden. Geen idee of het blijvend is, ik hoop van welquote:Op woensdag 4 december 2013 20:34 schreef kuolema het volgende:
Ik heb de laatste tijd veel positieve posts van jou gezien trouwens. In het hvjjn topic bijvoorbeeld dat je goed het weekend doorkomt, wat eerst een groot probleem voor je was (of nog steeds is). Vind ik leukIs het iets blijvends?
Way to go!quote:Op donderdag 5 december 2013 01:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat klopt, het lijkt allemaal wat rustiger te worden. Geen idee of het blijvend is, ik hoop van wel
Er zijn een aantal positieve dingen gaande, durf/wil ze hier niet neerzetten nog. Iets teveel negatieve ervaringen met positieve dingen posten en dat ze even later veranderen in iets negatiefs. Stiekem toch een stukje bijgeloof
Vanavond naar werk geweest, achteraf geen handige zet. Was in no time compleet overprikkeld helaas en verga nu van de spierpijn en stroomstoten. Maar goed, nu weet ik dat het voor nu een stap te ver was, een volgende keer kan het maar zo beter gaan
Vind ik ook!quote:
Ik ben volgens mij gewoon een muurtje aan het metselen in mijn hoofd en die crap aan het wegstuwen.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Vind ik ook!![]()
Wel lastig nog om energie te verdelen maar relativeren lukt gelukkig weer aardig. M'n angststoornis is op het moment ook wat naar de achtergrond aan het verdwijnen.
Vind je dat een positief iets?quote:Op donderdag 5 december 2013 01:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij gewoon een muurtje aan het metselen in mijn hoofd en die crap aan het wegstuwen.
Ik blijf alleen crap slapen, dat is wat minder.
Ik vind dat meer een, 'buckle up' dingetje. Fuck it, gewoon aanpassen. We kunnen blijven zeiken, maar ook dat helpt niet zo veel. Het zit er, er zit veel qua verleden in, iedereen heeft pijn gekend, maar feitelijk kunnen we niet zo heel veel anders doen dan er proberen mee te leven.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Vind je dat een positief iets?
De crap die er bij mij achter dat muurtje zit gaat flink uitgedaagd worden de komende tijd, ben heel benieuwd naar hoe dat gaat...
Slapen gaat hier ook nog steeds erg ruk, vraag me af of dat ooit gaat verbeteren ook. Ik accepteer het maar
Het komt over alsof jij je relativeringsvermogen ook wat terug hebt, wauw!!quote:Op donderdag 5 december 2013 01:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind dat meer een, 'buckle up' dingetje. Fuck it, gewoon aanpassen. We kunnen blijven zeiken, maar ook dat helpt niet zo veel. Het zit er, er zit veel qua verleden in, iedereen heeft pijn gekend, maar feitelijk kunnen we niet zo heel veel anders doen dan er proberen mee te leven.
Nu ben ik wel een vele malen bittere lul geworden met minder empathie. En dat is niet leuk. Ik ben soms minder aardig richting mijn vrienden. Ik probeer daar aan te werken. Maar ik kan het niet continu als excuus blijven gebruiken. Ja, ik heb elke week nog wel een nachtmerrie omtrent mijn ex. Ja, ik drink wel eens een shot om dat even te vergeten. Maar er zit een verschil tussen elke scheet tegen een ander zeggen of gewoon eens tegen je zelf te zeggen, kappen met dit gezeik. Want effectief help je jezelf er niet mee, en een ander ook niet.
Ja, de balans tussen hoofd en fysiek is nog steeds foetsie (bij jou ook, lees de spier issues..). Maar ik neem dat gewoon voor lief. Sommige dingen, zoals dat ruk slapen, acceptatie komt.
Dank. Het moet er toch ooit van komen? Jarenlang in een depressie, burnout, sociale angst is toch ook niks? Dat gevoel van soms lekker weg zwijmelen in zelf medelijden en "oh wat zijn we zielig" ben ik eigenlijk best wel zat. Stel ik word morgen wakker en het gaat niet lekker. Nou, jammer, maar dan gaan we gewoon verder!quote:Op donderdag 5 december 2013 02:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Het komt over alsof jij je relativeringsvermogen ook wat terug hebt, wauw!!
Dat wegzakken in zelfmedelijden hoort nu eenmaal bij een depressie/burnout, vaak heb je zelf niet eens in de gaten dat je het doet. Ik niet iigquote:Op donderdag 5 december 2013 02:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dank. Het moet er toch ooit van komen? Jarenlang in een depressie, burnout, sociale angst is toch ook niks? Dat gevoel van soms lekker weg zwijmelen in zelf medelijden en "oh wat zijn we zielig" ben ik eigenlijk best wel zat. Stel ik word morgen wakker en het gaat niet lekker. Nou, jammer, maar dan gaan we gewoon verder!
Again, mijn hoofd en lichaam zijn nog niet 1 op 1 afgesteld, maar als dat niet gaat gebeuren, jammer. Probeer het leven zo stressloos en gemakkelijk door te komen.
Minthy, het is jouw leven. Jouw feestje. Je leeft 1 keer. Als er een druiloor iets over je te zeggen heeft wat je niet aardig zou vinden heb je of de optie, 'boehoe is niet leuk' of ergens tussen in met 'gast wtf'?
Ik ga niet meer in relaties zitten waar ik allemaal valse hoop heb dat dingen kunnen veranderen. Ik ga niet unhappy ergens in een relatie blijven zitten, fuck that! Als je niet happy bent met je werk, dan ga je proberen daar uit te komen en wat anders doen.
Het kan in golven komen en gaan ja.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:22 schreef mient het volgende:
Hee allemaal,
Is het normaal om elke maand 2/3 weken zeer zeer neergeslagen te zijn tijdens een depressie en 1 week behoorlijk happy te zijn?
In die ''happyweek" maak ik grapjes en babbel ik vrolijk met mijn familie, de negatieve gedachtes zijn er nog wel maar minder. Jammer genoeg zak ik, zodra deze week voorbij is, weer terug in de put.
Kan dit komen doordat ik dan bijna in mijn vrouwelijke periode ben? of is dit normaal?
groetjes
quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:21 schreef kuolema het volgende:
Wat doen jullie/zouden jullie doen als je het echt niet meer trekt maar je niet de mogelijkheid hebt om je compleet af te zonderen?
Ik wil hier mijn hart luchten want er zijn allemaal dingen waar ik me op dit moment druk over maak en het is chaos in mijn hoofd. Ik moet alles even op een rijtje krijgen/overzicht hebben van wat er nu speelt waardoor ik me niet goed voel. En misschien hebben jullie tips voor mij. Dus even klagen (is heel veel tekst sorry):Als ik me niet terug -kan- trekken, dan ga ik regels breken zodat ik die rust wel weer vind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat vroeger in een vergelijkbare situatie als jij wat thuis wonen betreft. Wat ik toen op een gegeven moment deed was zorgen dat ik de hele dag weg van huis was en pas thuis kwam als m'n moeder sliep, slapen wanneer mijn moeder wakker werd en weer van huis gaan als m'n moeder weer thuis kwam. Het ging zelfs zo ver dat toen ik opgenomen werd, ik had aangegeven dat ze -niemand- daarover inlichten. Niemand in mijn vrienden/familie wist dat ik opgenomen was en pas een jaar of 2 later is ze (met mijn instemming) dat verteld (toen ik nog niet zo lang uiteindelijk een antikraak-woning had gevonden waar ik ein-de-lijk op mezelf kon wonen).
En wat je verhaal over het gebeuren op de uni betreft...leer NEE te zeggen!![]()
Super! Ik hoop ook dat het blijvend isquote:Op donderdag 5 december 2013 01:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat klopt, het lijkt allemaal wat rustiger te worden. Geen idee of het blijvend is, ik hoop van wel
Er zijn een aantal positieve dingen gaande, durf/wil ze hier niet neerzetten nog. Iets teveel negatieve ervaringen met positieve dingen posten en dat ze even later veranderen in iets negatiefs. Stiekem toch een stukje bijgeloof
Vanavond naar werk geweest, achteraf geen handige zet. Was in no time compleet overprikkeld helaas en verga nu van de spierpijn en stroomstoten. Maar goed, nu weet ik dat het voor nu een stap te ver was, een volgende keer kan het maar zo beter gaan
Wat voor regels breken?quote:Op donderdag 5 december 2013 10:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het kan in golven komen en gaan ja.
[..]
Als ik me niet terug -kan- trekken, dan ga ik regels breken zodat ik die rust wel weer vind.
Ik zat vroeger in een vergelijkbare situatie als jij wat thuis wonen betreft. Wat ik toen op een gegeven moment deed was zorgen dat ik de hele dag weg van huis was en pas thuis kwam als m'n moeder sliep, slapen wanneer mijn moeder wakker werd en weer van huis gaan als m'n moeder weer thuis kwam. Het ging zelfs zo ver dat toen ik opgenomen werd, ik had aangegeven dat ze -niemand- daarover inlichten. Niemand in mijn vrienden/familie wist dat ik opgenomen was en pas een jaar of 2 later is ze (met mijn instemming) dat verteld (toen ik nog niet zo lang uiteindelijk een antikraak-woning had gevonden waar ik ein-de-lijk op mezelf kon wonen).
En wat je verhaal over het gebeuren op de uni betreft...leer NEE te zeggen!
Ups en downs heb ik ook, maar dit is wel héél regelmatig. Het zou best met menstruatie te maken kunnen hebben. Misschien kom je erachter als je gaat googlen, dat er mensen zijn die hetzelfde ervaren. Het kan ook zijn dat die happy week je veel energie kost, waarna je weer een paar weken moet bijkomen, waarna je weer energie krijgt, enz.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:22 schreef mient het volgende:
Hee allemaal,
Is het normaal om elke maand 2/3 weken zeer zeer neergeslagen te zijn tijdens een depressie en 1 week behoorlijk happy te zijn?
In die ''happyweek" maak ik grapjes en babbel ik vrolijk met mijn familie, de negatieve gedachtes zijn er nog wel maar minder. Jammer genoeg zak ik, zodra deze week voorbij is, weer terug in de put.
Kan dit komen doordat ik dan bijna in mijn vrouwelijke periode ben? of is dit normaal?
groetjes
Slap ouwehoeren ging eigenlijk altijd wel goed toch? Gewoon die drempel over die je in je eigen hoofd had gebouwd die eigenlijk helemaal niet echt bleek te zijn.quote:Op donderdag 5 december 2013 02:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat wegzakken in zelfmedelijden hoort nu eenmaal bij een depressie/burnout, vaak heb je zelf niet eens in de gaten dat je het doet. Ik niet iig
Het klinkt alsof je een omslagpunt hebt bereikt en jezelf een schop onder je hol hebt gegeven. Dat lukt hier nog niet helemaal, al lukt het wel steeds beter om de regie over m'n leven wat terug te pakken. Op het moment lukt het bijvoorbeeld aardig om een spreekwoordelijke middelvinger op te steken naar mensen die ik lastig vind. Dat gaat niet elke dag zo voorspoedig maar het begint er weer verdomd veel op te lijken.
En slap ouwehoeren gaat me weer steeds beter af, ook een goed teken.
Als het nu even niet goed gaat en ik heb dingen op de planning staan, weetje wat ik dan doe? Ik laat alles vallen. Alles vallen. En ga directs rechtsomkeer richting huis.quote:Volgens mij ben je hartstikke goed bezig man!
En als het eens een dag wat minder goed lukt dan volgt er gewoon weer een nieuwe dag achteraan.
Ik ga een poging tot pitten doen, slaappil begint te werken. Voor nu maar even als "downer" gebruikt, ben nog veel te actief...
Wat frustrerend zeg!quote:Op donderdag 5 december 2013 17:02 schreef Elvi het volgende:
Pff wat is dit irritant zeg.... Mijn huidige psychologe stopt bij de praktijk en ze heeft inmiddels wel een vervanger gevonden. Deze vervanger reageerde een week lang niet op haar email en ik had maandag besproken hoe irritant ik dat vind omdat ik dan denk dat ik onbelangrijk ben (het is echt een issue van mij en ik weet hoe irrationeel het is).
Woensdag kreeg ik een email van mn psychologe met 2 date voor een kennismaking met die nieuwe. Ik heb aanstaande vrijdag (morgen) uitgekozen want als het klikt heb ik nog even om een ander te zoeken. Ik heb meteen teruggemaild gister.
Vandaag dus nog steeds geen email terug...Ik heb vanmiddag weer een email eruit gedaan maar nog steeds weet ik niet of de afspraak doorgaat of niet. Ik heb ook een vraag in de email gezet zodat ik zeker wist dat ze zou terugmailen als ze het las
Ik heb geen nummer, geen naam of email van die nieuwe en ik weet nu dus niet wat ik moet doen morgen.Ik kan op goed geluk gaan maar treinkaartjes zijn ook niet goedkoop en straks sta ik voor een dichte deur
Mn psychologe mailt me soms savonds of in het weekend terug. Dus dit vind ik gewoon vreemd...quote:Op donderdag 5 december 2013 18:18 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wat frustrerend zeg!Hoe laat zou die afspraak zijn?
Kleine kans dat je vandaag alsnog iets terugkrijgt, want mailen doen ze denk ik alleen tijdens kantooruren.
Wat je kunt doen is morgenochtend de instantie bellen waar je bij zit, om te vragen of die afspraak staat. Ik neem aan dat er wel iets is van een receptie of secretaresse die even in de computer kan kijken. Of is die nieuwe van een andere instantie of een particulier? Telefoonnummer googelen misschien? Hebben ze je dan helemaal niets verteld?
Ik zou precies hetzelfde denken als jij. Die mensen hebben het druk en als je geen noodgeval bent, tja...Neemt niet weg dat het heel stom is dat je na een week nog geen reactie had. Niet professioneel...![]()
Probeer een beetje te ontspannen ondertussen. Het is heel lastig dat je geen duidelijkheid hebt maar tot morgen kun je er niets aan doen.
En, en?quote:Op dinsdag 26 november 2013 01:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had hier een aantal keer een lang antwoord op staan maar continu weer weggehaald. Ik kom hier nog op terug, ik zit nu weer exact op hetzelfde probleem. Klaar en klaar wakker en moet helaas de trein om 8 uur al weer pakken.
Het was zeker niet een wakker worden moment van ik ga slapen en het wakker worden wat me extra energie heeft gegeven. Het besef is wel degelijk anders. Alsof ik jaren lang in een kleedkamer heb mogen zitten, wachtende op een bokswedstrijd met mijn ex (puur ff als voorbeeld, ik spreek d'r niet meer) en ik me nu plots in de hal richting het toneel loop en het dus voor me zie.
En die drang er alleen maar in zit van, godver wat wil ik vooruit! Dreun geven! Nu! .. et voila, energie boost.
Hey fuck jou, ik zit hier beetje dood te vriezen, weg te waaien, en geelectroduceerd te worden van de kou, wind en bliksem, kom je met zo een verhaalquote:Op donderdag 5 december 2013 19:17 schreef Gray het volgende:
Hey hallo allemaal!
De afgelopen week ben ik lekker richting en door het zuiden van Europa gereisd en sinds een paar dagen gestopt bij iemand die daar een landje heeft. En wat heerlijk is dat! Wakker worden in hartje december met de volle warmte van de zon op je kruin, uitzicht op de bergen, en niets anders dan het geluid van vogels en de wind door de bomen.
Zo'n leven bevalt me al te goed en ga dan ook alles op alles zetten om zoiets zo snel mogelijk te realiseren voor mezelf, alsmede voor anderen door het te kunnen delen.
De stilte om je heen inspireert tot het zien van rust in jezelf, waardoor je die rust blijft houden zelfs wanneer je actief bezig gaat. En bergwandeling van zo'n 6-7 uur lang was dan ook geestelijk een fluitje. Lichamelijk ging ik er overigens zowat aan onderdoor.Maar weinig spierpijn en kramp vandaag, wat waarschijnlijk mede door het vele rondlopen over het land en het stretchen in de zon kan komen. Dat stretchen raad ik overigens iedereen aan, en ga het zelf ook (nog) meer doen. Zie het als amateur-yoga.
Met een blik op de heldere sterrenhemel en een kalme lach op het gelaat laat ik een stukje van mijn gedachten bij jullie achter en wens ik jullie kalme dagen.![]()
[..]
En, en?
De groeten uit het veelal zonnige zuiden.
Watquote:Op donderdag 5 december 2013 19:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hey fuck jou, ik zit hier beetje dood te vriezen, weg te waaien, en geelectroduceerd te worden van de kou, wind en bliksem, kom je met zo een verhaal
Je weet niet van welke instantie, maar waar zou je dat gesprek dan hebben?quote:Op donderdag 5 december 2013 18:57 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mn psychologe mailt me soms savonds of in het weekend terug. Dus dit vind ik gewoon vreemd...
En ik weet echt niks. Ze kan of van de praktijk zijn of idd van een andere instantie. Ik weet geen naam, heb geen emailadres, niks. Een normaal mens zou even een CC-tje doen ofzoSnap ook niet zo goed waarom ze als tussenpersoon optreed. En er is geen receptie, dat is zo kut hieraan.
Ik heb nu het algemene email adres ook maar geprobeerd, en ook gezegd dat ik morgen om 9 uur sochtends nog bel.
Maar gotver wat vind ik dit kut. We hebben het er maandag nog over gehad hoe gefrustreerd ik hiervan raak. En het dan 2 dagen later alsnog doen.
Ik las ''sacha grey''quote:Op donderdag 5 december 2013 19:45 schreef kuolema het volgende:
GaryWat heerlijk! Het is je gegund.
[..]
Wathaha
Ga achter Gray aan dan!
Niks, ik dacht ik ga naar het zuiden naar Gray, lekker naar spanjequote:Op donderdag 5 december 2013 19:48 schreef kuolema het volgende:
Kingtoppie is gewoon boos omdat sinterklaas zijn huisje heeft overgeslagen. Moet je maar lief doen!
Nooit van gehoord. En ik typte garyquote:Op donderdag 5 december 2013 19:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Bij het lezen van ''gray'' moest ik instantly aan sacha grey denken.
Maar dat mag.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niks, ik dacht ik ga naar het zuiden naar Gray, lekker naar spanjeIs het weer niet goed, verdomme
Nooit van Sacha Grey gehoord? Onder welke steen leef jijquote:Op donderdag 5 december 2013 19:52 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. En ik typte gary
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
Ik zit bij een vrijgevestigde psychologenpraktijk. Ze huurden daar weer iemand in van Altrecht (mn huidige psychologe). Ik heb verder niks met Altrecht te maken. Mn huidige psychologe heeft weer een vervanger gezocht. Volgens mij werkt zij normaal ook niet in de praktijk. Ik weet niet of ze van Altrecht is of van een andere instantie.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:47 schreef kuolema het volgende:
[..]
Je weet niet van welke instantie, maar waar zou je dat gesprek dan hebben?
Bah.
quote:Op donderdag 5 december 2013 19:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nooit van Sacha Grey gehoord? Onder welke steen leef jijNee, heb gegoogeld, iieew, en je schrijft het verkeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga weg dan, kssssjjjt!Why are you wearing that stupid man suit?
Wat is er iieew?quote:Op donderdag 5 december 2013 19:55 schreef kuolema het volgende:
Ga dan, ksssjjt
[..]
Nee, heb gegoogeld, iieew, en je schrijft het verkeerd.
Ga weg dan, kssssjjjt!
Vaagheid...lekker dan.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:53 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik zit bij een vrijgevestigde psychologenpraktijk. Ze huurden daar weer iemand in van Altrecht (mn huidige psychologe). Ik heb verder niks met Altrecht te maken. Mn huidige psychologe heeft weer een vervanger gezocht. Volgens mij werkt zij normaal ook niet in de praktijk. Ik weet niet of ze van Altrecht is of van een andere instantie.
Het is gewoon ontzettend onduidelijk
Sasha, met een s, en jij ook.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat is er iieew?
Hoe schrijf je het dan?
Als ik rust -moet- hebben en kan die niet krijgen...owww, dan zal ik die rust alsnog krijgen, linksom of rechtsom!quote:Op donderdag 5 december 2013 12:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wat voor regels breken?
Wat jij deed, had ik laatst ook een tijdje. Ik sliep overdag of was weg, en 's nachts was ik wakker, ging naar bed als mijn vader opstond. Lekker ontwijken.
Ik kan geen nee zeggendat kan ik alleen als ik zeker weet dat dat het beste is, en dat weet ik vaak niet.
ooeehhh...pas maar op voor magnetronkoffie! Ik word er bang van...quote:Op donderdag 5 december 2013 21:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als ik rust -moet- hebben en kan die niet krijgen...owww, dan zal ik die rust alsnog krijgen, linksom of rechtsom!
quote:Op donderdag 5 december 2013 22:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
ooeehhh...pas maar op voor magnetronkoffie! Ik word er bang van...
Zelf ben ik dus niet zo gevaarlijk als jij. Dat is wel een probleem. Voor mezelf dan, niet voor anderen.
Maar die tijdens die happy momenten ben ik niet echt gelukkig... Ik lach meer en probeer zo normaal mogelijk te doen. Maar als er iets kleins gebeurt, dreig ik weer in het diepe te zakken. Ik ben in deze periode gewoon iets makkelijker op te krikken.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:04 schreef kuolema het volgende:
Ups en downs heb ik ook, maar dit is wel héél regelmatig. Het zou best met menstruatie te maken kunnen hebben. Misschien kom je erachter als je gaat googlen, dat er mensen zijn die hetzelfde ervaren. Het kan ook zijn dat die happy week je veel energie kost, waarna je weer een paar weken moet bijkomen, waarna je weer energie krijgt, enz.
Ik wilde de praktijk zelf bellen en hopen dat er iemand opneemt die weet waar ik het over heb of zichzelf herkende in mn verhaalquote:
Dat begrijp ik. Erg herkenbaar hoor. Maar ik weet ook niet of het ermee te maken heeft.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:31 schreef mient het volgende:
[..]
Maar die tijdens die happy momenten ben ik niet echt gelukkig... Ik lach meer en probeer zo normaal mogelijk te doen. Maar als er iets kleins gebeurt, dreig ik weer in het diepe te zakken. Ik ben in deze periode gewoon iets makkelijker op te krikken.
Ik heb (nog) nergens gelezen dat menstruatie voor happiness zorgt, integendeel. Heeft bij mensen die aan een depressie lijden de menstruatie
Grote invloed??
(Sorry als dit verwarrend overkomt vergeleken met mijn vorige bericht)
Bedankt voor je reactie
Oh gelukkig!quote:Op donderdag 5 december 2013 22:35 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik wilde de praktijk zelf bellen en hopen dat er iemand opneemt die weet waar ik het over heb of zichzelf herkende in mn verhaal
Maar ik had inmiddels het algemene emailadres gevonden en er mailde net iemand terugDus ik heb morgen een afspraak
![]()
Maar ik ga er maandag wel wat van zeggenWe zijn net bezig met hoe ik mn woede kan uiten en hoe ik grenzen kan aangeven. Nou dit is een goed leermoment
Jij gaat gewoon random ergens slapen?quote:Op donderdag 5 december 2013 22:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En als ik die rust niet kan krijgen, dan val ik letterlijk ter plekke in slaap (bijvoorbeeld op een stoel of ergens in een gang met m'n rugzak als hoofdkussen, ik noem maar even wat).
Tsja, als ik er doorheen zit, dan zit ik er -echt- doorheenquote:Op donderdag 5 december 2013 22:44 schreef kuolema het volgende:
[..]
Jij gaat gewoon random ergens slapen?Dat is gek. Kan ik me niet voorstellen. Is dat fijn?
Ik zou dat juist niet kunnen want dan ben ik enorm gespannen. Ik heb hele andere (ongezonde) manieren om tot rust te komen.
Vooral de 10 dagen vóór de menstruatie heb/had ik toch wel behoorlijke moodswings. Zodra de menstruatie begon was dat verdwenen. Vandaar ook de term PMS he (pré menstrueel syndroom) Dus jouw omschrijving klopt wel aardig. Ik heb dit een tijd lang opgelost door de pil door te blijven slikken. Nu als experiment met de pil gestopt en een hele lage dosis fluoxetine. Ik moet zeggen dat dit een behoorlijke verbetering.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:31 schreef mient het volgende:
[..]
Ik heb (nog) nergens gelezen dat menstruatie voor happiness zorgt, integendeel. Heeft bij mensen die aan een depressie lijden de menstruatie
Grote invloed??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:49 schreef Cue_ het volgende:
Maar eens een update van mijn kant doen?
Langer verhaal geworden dan gedacht, dus maar effe in een spoiler gegooid
Hele verhaal gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso moet je met drank oppassen. Tis niet onmogelijk dat de drank je stemming negatief gaat beinvloeden (bijvoorbeeld dat je je sneller gaat ergeren aan een nieuwe collega). Das ook 1 van de redenen dat ik nu alleen nog maar drink in het weekend (en dan alleen maar 1 avond).
Ik weet niet of vasten wel een goed idee is, ik ben niet zo van het vasten.
Netjes!quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:07 schreef Gewas het volgende:
@Cue_
Als je zo veel drinkt dat je je niet meer kan herinneren hoe je thuis bent gekomen ben je te ver gegaan. Lijkt me niet leuk voor jezelf, maar ook voor anderen niet.
Ik ben nog steeds van de alcohol af.
Dat zijn de beste personeelsfeestjesquote:Op vrijdag 6 december 2013 12:22 schreef Cue_ het volgende:
De drank beinvloed niet m'n mening over die collega. Dat zou ik zonder ook hebben
Normaal drink ik ook alleen maar in het weekend, eerst maar 1 dag en soms 2 of 3 nu.
Het vasten komt eigenlijk neer dat je gewoon geen avondeten 'mag' (want maar iets van 600 kcal op zo'n dag) en het is maar 1 dag in de week. Dus dat is goed te doen. Leeft je lichaam op de reserves, word de maag evt kleiner. En je compenseert het de volgende dagen ook niet, dan eet je namelijk gewoon normaal.
[..]
Netjes!
Aankomende zaterdag hebben we personeelsfeest. Dus moet daar eigenlijk wel uitkijken. De vorige keer liep het ook redelijk uit de hand
Dat dan weer wel. Maar ik heb geen zin om weer ergens uit een auto te stappen en dan erachter te komen dat je nog zo'n drie kwartier lopen van huis bent en de volgende dag constateert dat je mobiel ergens op straat ligtquote:
Ik heb wel vaak dat ik van de avond zelf alles nog weet, maar geen idee meer heb hoe ik thuis gekomen ben.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat dan weer wel. Maar ik heb geen zin om weer ergens uit een auto te stappen en dan erachter te komen dat je nog zo'n drie kwartier lopen van huis bent en de volgende dag constateert dat je mobiel ergens op straat ligt
Gelukkig weet ik (hoe veel gedronken dan ook) altijd de weg naar huis te vinden, maar het mag ook wel eens in m'n geheugen blijven steken![]()
Uhu. Al verlies ik momenteel steeds vaker ook nog stukken uit de kroeg zelf.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:28 schreef Royco1 het volgende:
Ik heb wel vaak dat ik van de avond zelf alles nog weet, maar geen idee meer heb hoe ik thuis gekomen ben.
Daar hebben ze vast ook wel een leuke kroeg.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Uhu. Al verlies ik momenteel steeds vaker ook nog stukken uit de kroeg zelf.
Eig wel een punt om eens wat mee te doen.
Aan de andere kant.. over 2 maanden heb ik ander werk, evt verhuist, en denk niet dat ik dan veel de kroeg in duik.
Vast wel, maar die moet ik eerst nog ontdekken he. Dat duurt wel even, plus drukker qua werk. Dus vast ook minder zinquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:22 schreef Royco1 het volgende:
Daar hebben ze vast ook wel een leuke kroeg.
Opzich is er niks mis mee om op dat soort feestjes lekker te zuipen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Netjes!
Aankomende zaterdag hebben we personeelsfeest. Dus moet daar eigenlijk wel uitkijken. De vorige keer liep het ook redelijk uit de hand
Wel gehad.quote:Op maandag 2 december 2013 23:09 schreef kuolema het volgende:
Hoe bedoel je dat? Er naar kijken?quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Wel gehad.
Je bent dan even letterlijk én figuurlijk prikkelbaar. Geen zorgen, het gaat vanzelf weer over. Richt je aandacht erop en leer hoe je lichaam het beleeft.
Vind t heel knap van je dat je t kan.!!quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:40 schreef Gewas het volgende:
[..]
Opzich is er niks mis mee om op dat soort feestjes lekker te zuipen.![]()
Dit gaan voor mij de eerste alcoholvrije feestdagen sinds 11 jaar worden. Ik verwacht geen problemen, maar als ik heel eerlijk ben vind ik het best saai.
Wie zegt dat wij verder ook niet braaf zijn?quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:56 schreef kuolema het volgende:
Stelletje zuiplappen! Ik ben al een half jaar heel braaf bezig
Ja, verder zijn jullie wel lief hoorquote:Op vrijdag 6 december 2013 20:44 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Wie zegt dat wij verder ook niet braaf zijn?
Wat vind je leuk om te doen thuis? Film kijken? Boek lezen? Eventueel onder het genot van een wijntje...quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:52 schreef Cue_ het volgende:
Pff de bedoeling is om vanavond thuis te blijven, zodat ik morgen fris ben met t feest.
Zit me nu op te vreten over evt toch wel te gaan. fucking saai zo thuis.
Niet veel. Normaal kijk ik series of programmas terug. Maar heb niets om te kijken, enkel live spul en die kan je moeilijk terugspoelenquote:Op vrijdag 6 december 2013 20:58 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja, verder zijn jullie wel lief hoor.
[..]
Wat vind je leuk om te doen thuis? Film kijken? Boek lezen? Eventueel onder het genot van een wijntje...
Youtube heeft films en series die je nog niet kent.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet veel. Normaal kijk ik series of programmas terug. Maar heb niets om te kijken, enkel live spul en die kan je moeilijk terugspoelen
Blegh
Ik ga vooral veel van bankhangen en lang slapen. Nee, ik word er chagrijnig en depri van eerder. Alles behalve creatief.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:06 schreef kuolema het volgende:
Van verveling word je creatief. Is goed voor je
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ga vooral veel van bankhangen en lang slapen. Nee, ik word er chagrijnig en depri van eerder. Alles behalve creatief.
Dat is mijn probleem oa.. ik vind niets leuk of interessant.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:12 schreef kuolema het volgende:
Dan verveel je je niet lang genoeg. Ga eens googelen op een onderwerp dat je leuk vindt en dan kijken wat voor films/docu's/series daarover zijn gemaakt en kijk of je die online kunt zien. Doe ik zelf ook wel eens.
Yup thats me.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:16 schreef kuolema het volgende:
Dus jullie zijn alcoholisten én lui!
Dan weet ik het ook niet hoor. Voor mij is het makkelijk praten want ik ben het gewend om alleen thuis te zitten, ik vind dat fijn.
Ben nu kerstkaarten aan het maken met de soundtrack van Harry Potter op de achtergrond
Volgens mij vind je stappen en mannen wel interessant..quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is mijn probleem oa.. ik vind niets leuk of interessant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |