abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:30:31 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133414656
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En... kamehameha...
pi_133415913
Zo. Ik heb vijf kwartier geskeelerd vandaag. Langs een enge weg, met flinke tegenwind (koud!!), intensieve stukjes en toeterende fans :D Minstens 500 kcal. verbrand als ik internet moet geloven.
I.p.v. de hele dag binnen zitten achter mijn laptop, opgesloten op mijn kleine kamertje, heb ik mezelf lekker de deur uitgeschopt :) Goed voor stemming en gezondheid en zo.
Hatseflats.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_133415983
Noh wat een dropje is dat uiltje toch O+
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:41:06 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133416851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:08 schreef kuolema het volgende:
Zo. Ik heb vijf kwartier geskeelerd vandaag. Langs een enge weg, met flinke tegenwind (koud!!), intensieve stukjes en toeterende fans :D Minstens 500 kcal. verbrand als ik internet moet geloven.
I.p.v. de hele dag binnen zitten achter mijn laptop, opgesloten op mijn kleine kamertje, heb ik mezelf lekker de deur uitgeschopt :) Goed voor stemming en gezondheid en zo.
Hatseflats.
Yeahhhh! Super goed!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:43:53 #5
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133418561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:08 schreef kuolema het volgende:
Hatseflats.
Ik heb een uur gedart.
Met cola en koek binnen handbereik.
Nu voel ik me door jouw post nog slechter -O-
pi_133419631
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:11 schreef kuolema het volgende:
Noh wat een dropje is dat uiltje toch O+
Zo schattig ben ik ook :@
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133425788
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:43 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik heb een uur gedart.
Met cola en koek binnen handbereik.
Nu voel ik me door jouw post nog slechter -O-
:N
Het spijt me ;(
Maar dat klinkt wel chill. Darten is ook een sport, dus heb je een uur gesport vandaag :Y Helpt dat?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:16 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zo schattig ben ik ook :@
Kom maar langs dan zal ik je eens lekker op je hoofdje kriebelen.
pi_133425871
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:23 schreef kuolema het volgende:

Deal, Dm me maar :P
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:26:35 #9
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133425982
quote:

[..]

:N
Het spijt me ;(
Maar dat klinkt wel chill. Darten is ook een sport, dus heb je een uur gesport vandaag :Y Helpt dat?

[..]

Een klein beetje.
Maar zo lang ik niet het postuur heb van de gemiddelde darter maak ik me ook niet zo druk.
pi_133426013
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Een klein beetje.
Maar zo lang ik niet het postuur heb van de gemiddelde darter maak ik me ook niet zo druk.
Nou als je zo door blijft gaan... :P
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:29:12 #11
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133426129
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:27 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nou als je zo door blijft gaan... :P
En bedankt he.
pi_133426165
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:29 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En bedankt he.
Ik kan ook niks goed doen ;(
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:32:56 #13
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133426346
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:29 schreef kuolema het volgende:

[..]

Geen tranen he, daar kan ik niet tegen.
pi_133426389
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:32 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Geen tranen he, daar kan ik niet tegen.
Doe ik het weer, ga ik huilen is dat ook weer verkeerd ;(
pi_133426411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:29 schreef kuolema het volgende:

[..]

quote:

pi_133426454
Ja Miniem.

Maar even serieus, ik heb honger.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:35:29 #17
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133426484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Doe ik het weer, ga ik huilen is dat ook weer verkeerd ;(
Het is je allemaal vergeven hoor :*
pi_133426514
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:35 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Het is je allemaal vergeven hoor :*
Yay! *O*
pi_133432547
:W
Rustig aan.
pi_133439476
Wat een fijne kusjekroel slow chat..
Doe mij er dan ook maar een paar, want ik ga zo naar een traumapeut om "lijken" uit de kast te halen. en zie er meer tegenop dan tot nu toe verwacht.

Lood in de schoenen :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 20 november 2013 @ 10:55:26 #21
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133439827
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:42 schreef seasushi het volgende:
Doe mij er dan ook maar een paar, want ik ga zo naar een traumapeut om "lijken" uit de kast te halen. en zie er meer tegenop dan tot nu toe verwacht.

Ach soms mag het best even wat minder zwaar en serieus.
Maar voor jou ook een aai over de bol dan :* en succes
pi_133439835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:42 schreef seasushi het volgende:

Succes! Niet teveel lijken tegelijk eruit halen he... Dat geeft zo'n rotzooi ;)
pi_133440322
Succes Seasushi! :*
pi_133442550
Ik heb de laatste tijd steeds meer moeite om mensen te vertrouwen. Nu heb ik al langere tijd het idee dat mijn omgeving iets verzwijgt voor mij.

Gister bijna de hele dag in bed gelegen, vanochtend wel naar vrijwilligerswerk geweest maar heeft me geen goed gedaan. Er is een constant gevoel van onrust in mijn hoofd.
pi_133443588
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef Gewas het volgende:
Ik heb de laatste tijd steeds meer moeite om mensen te vertrouwen. Nu heb ik al langere tijd het idee dat mijn omgeving iets verzwijgt voor mij.

Gister bijna de hele dag in bed gelegen, vanochtend wel naar vrijwilligerswerk geweest maar heeft me geen goed gedaan. Er is een constant gevoel van onrust in mijn hoofd.
Deels herkenbaar. Wanneer het slecht met me gaat, dan heb ik veel negatieve gedachtes, over mezelf, maar ook over anderen. Ik denk dan bijvoorbeeld dat niemand met mij om wil gaan, maar dit niet tegen mij durven zeggen. En nog superveel andere negatieve dingen. Dat hangt vooral bij mij met mijn angsten en mijn minderwaardigheids"complex" samen. Ben dan net als jij ook constant onrustig in mijn hoofd en voel me gestresst. Ik ervaar dan ook lichamelijk een soort van druk op mijn hoofd / hersenen. Ik word dan ook supersnel moe en krijg bijna niets voor elkaar. Zo was het bij mij de afgelopen twee weken ongeveer. Het gaat nu weer iets beter, maar het voelt zich nog steeds erg onrustig aan.

Ik vraag me af of het daadwerkelijk zo is dat mensen in je omgeving iets voor je verbergen. Het zijn eerder je eigen angsten die met dingen van vroeger te maken hebben, waarschijnlijk. Zo is het bij mij in ieder geval. Succes ermee, het schijnt weer voor bij te gaan of in ieder geval minder te worden ;). Desalniettemin superirritant natuurlijk!
pi_133443728
Oh mag deze ook in de op:

Ik vind dat plaatje zo O+ en ;( tegelijkertijd.
pi_133446787
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:12 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Deels herkenbaar. Wanneer het slecht met me gaat, dan heb ik veel negatieve gedachtes, over mezelf, maar ook over anderen. Ik denk dan bijvoorbeeld dat niemand met mij om wil gaan, maar dit niet tegen mij durven zeggen. En nog superveel andere negatieve dingen. Dat hangt vooral bij mij met mijn angsten en mijn minderwaardigheids"complex" samen. Ben dan net als jij ook constant onrustig in mijn hoofd en voel me gestresst. Ik ervaar dan ook lichamelijk een soort van druk op mijn hoofd / hersenen. Ik word dan ook supersnel moe en krijg bijna niets voor elkaar. Zo was het bij mij de afgelopen twee weken ongeveer. Het gaat nu weer iets beter, maar het voelt zich nog steeds erg onrustig aan.

Ik vraag me af of het daadwerkelijk zo is dat mensen in je omgeving iets voor je verbergen. Het zijn eerder je eigen angsten die met dingen van vroeger te maken hebben, waarschijnlijk. Zo is het bij mij in ieder geval. Succes ermee, het schijnt weer voor bij te gaan of in ieder geval minder te worden ;). Desalniettemin superirritant natuurlijk!
Thanks voor je reactie!

Het zijn denk ik inderdaad oude angsten die deze achterdocht bij mij veroorzaken.
pi_133447762
Dacht ik even met 2 gesprekjes klaar te zijn. :') Voorlopig nu tot eind van het jaar een keer in de week een uur.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_133451166
Voelen jullie je vaak eenzaam en alleen?
  woensdag 20 november 2013 @ 16:30:28 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133451388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:11 schreef seasushi het volgende:
Dacht ik even met 2 gesprekjes klaar te zijn. :') Voorlopig nu tot eind van het jaar een keer in de week een uur.
Meestal is het niet in 2 gesprekken allemaal te doen :N
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef Miniem het volgende:
Ik onderdruk het vooral :+
Momenteel heb ik veel op de planning staan, ook met goede vrienden, dus dan is het minder. Maar in het algemeen voel ik me wel zo ja.
pi_133451744
quote:
JA!

Wat Rainbowwarrior en Gewas ook al zeiden: ik denk vaak dat mensen niet bevriend met me willen zijn, dat ze iets achterhouden, dat ze misbruik van me maken...
Ergens in de verte weet ik wel dat dat geen objectieve gedachtes zijn en weet ik dat het komt door een aantal slechte ervaringen en dat niet iedereen zo hoeft te zijn bladiebla... Maar ja weten en voelen zijn 2 verschillende dingen.

Terugkomend op je vraag (voor je denkt waar gaat ze heen...): ik durf daarom ook niet tegen mensen te zeggen dat ik even meer nodig heb in vriendschappen. Ik denk juist "ze moeten me niet" en ik trek me terug. Maar als ze dan iets doen wat bij mij een overdreven reactie teweeg brengt (als iemand niet reageert op een mail dan is dat voor mij het einde van de wereld. Erg vermoeiend :') ) dan zal ik ook niet zeggen dat ik dat kut vind.

Dus ik laat gewoon over me heen lopen, durf niks te zeggen, trek me terug... en me dan wel eenzaam voelen. :') Ik heb even aandacht nodig maar daar durf ik niet om te vragen omdat ik al heb bedacht dat ze me gaan teleurstellen.
pi_133451759
quote:
Op woensdag 20 november 2013 16:25 schreef Miniem het volgende:
Ja..
pi_133451986
Ik ook :)

Ik haat het om me zo te voelen.
Heb altijd het idee dat mensen me niet mogen. En ik weet gewoon dat ik heel weinig tot geen vrienden heb. Ik doe mijn best qua sociale contacten maar het wil niet.
pi_133452129
Ik heb het juist weer dat enorm veel mensen mij leuk en aardig vinden (sorry als dat raar overkomt dat ik dat zo zeg) maar ik voel me NOG STEEDS alleen. Als er iets is kan ik altijd wel bij iemand terecht, maar toch, als er dan iets is (zoals nu) voel ik toch dat ik er volledig alleen voor sta. Het is zo vervelend dat ik vanalles heb om gelukkig te zijn, maar ik ben het totaal niet. En ik snap niet waarom.
pi_133454376
quote:
17s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:16 schreef rainbowwarrior het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die kwam ik laatst ook tegen! :) Hijs leuk.

quote:
Alleen? Liefst altijd.
Eenzaam? Nooit!

:)
  woensdag 20 november 2013 @ 17:59:15 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133454617
quote:
9s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:49 schreef Tokapi het volgende:
Ik heb het juist weer dat enorm veel mensen mij leuk en aardig vinden (sorry als dat raar overkomt dat ik dat zo zeg) maar ik voel me NOG STEEDS alleen. Als er iets is kan ik altijd wel bij iemand terecht, maar toch, als er dan iets is (zoals nu) voel ik toch dat ik er volledig alleen voor sta. Het is zo vervelend dat ik vanalles heb om gelukkig te zijn, maar ik ben het totaal niet. En ik snap niet waarom.

Dat ligt dichter bij hoe ik me ook voel ja.
Alleen dat ongelukkig voelen niet.
Maar wel dat ik veel mensen ken en toch het gevoel heb dat ik soort van alleen op de wereld sta. Ik heb nu gelukkig niet zo vaak mensen nodig omdat ik geen problemen heb. Maar als ik ze wel heb, heb ik niet echt een vangnet. Of misschien heb ik t wel, maar ik ga niet zo snel hulp vragen of nog erger, vragen om emotionele steun.
Wil daar eigenlijk nog wel aan werken maar weet niet zo goed hoe
  woensdag 20 november 2013 @ 18:00:28 #37
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133454667
quote:
[ afbeelding ]
Jullie willen jezelf ook wel extra verdrietig maken of niet? :P ;)
we dan
pi_133456829
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:00 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Jullie willen jezelf ook wel extra verdrietig maken of niet? :P ;)
pi_133457173
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef Gewas het volgende:

Helaas herkenbaar...
Ik heb vaak het gevoel dat er iets niet klopt en dat ik erachter moet komen wat dat is, dat daar mijn gevoel van onrust vandaan komt. Een soort Truman-show gevoel. Had ik als kind ook al. Soms geloof ik dat iedereen achter mijn rug om een plannetje aan het smeden is (ook vrienden en met name hulpverleners), soms denk ik dat het iets veel groters is en dat de meeste mensen gewoon onwetend zijn, en ik dus moet zorgen voor de onthulling van een groot geheim of zoiets.
Je weet het nooit zeker maar dat zorgt dus ook weer voor een schuldgevoel naar mijn vrienden en zo...
quote:
Uiteraard. Heeft ook met bovenstaande te maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:11 schreef seasushi het volgende:
Leef je nog een beetje? Als je lijken uit de kast gaat halen (iets gaat opruimen in het algemeen) wordt de bende eerst groter voordat het opknapt. :Y Hopelijk stinkt het niet te erg en zo.
pi_133457225
quote:
16s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:02 schreef Elvi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zie ik daar mijn levensverhaal? :P
  woensdag 20 november 2013 @ 23:10:10 #41
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133468944
quote:
Nee eigenlijk niet
pi_133469327
quote:
Ja hoor, regelmatig. Ik vlucht dan naar anderen of ik ga op een andere manier afleiding zoeken, dan ebt het gevoel ook vanzelf weer weg :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_133469390
Ik zit er echt doorheen. :X
pi_133469722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:19 schreef Miniem het volgende:
Ik zit er echt doorheen. :X
*aaioverdebol*
wees lief voor jezelf. probeer iets goeds te doen. slapen? of nog wandelen? douchen of een bad nemen? of gewoon keihard huilen en alles eruit laten? ook al voelt het nu niet zo aan: het wordt wel weer beter... :-*
pi_133469968
quote:
[ afbeelding ]
Bij mij is het zelfhaat en boosheid.
pi_133470952
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:33 schreef Miniem het volgende:

[..]

Bij mij is het zelfhaat en boosheid.
Dat herken ik ook, hier uit zich dat in ontzettend negatief over mezelf denken, mezelf naar beneden halen en kwaad worden omdat ik weer eens faal in iets. En ook die buien zakken doorgaans weer af wanneer ik afleiding zoek. Dan kan ik nog wel enorm pissig zijn op mezelf maar dan voert het niet meer de bovenhand, zeg maar.
Tante minthy!! O+
pi_133474404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:12 schreef kuolema het volgende:

[..]

Helaas herkenbaar...
Ik heb vaak het gevoel dat er iets niet klopt en dat ik erachter moet komen wat dat is, dat daar mijn gevoel van onrust vandaan komt. Een soort Truman-show gevoel. Had ik als kind ook al. Soms geloof ik dat iedereen achter mijn rug om een plannetje aan het smeden is (ook vrienden en met name hulpverleners), soms denk ik dat het iets veel groters is en dat de meeste mensen gewoon onwetend zijn, en ik dus moet zorgen voor de onthulling van een groot geheim of zoiets.
Je weet het nooit zeker maar dat zorgt dus ook weer voor een schuldgevoel naar mijn vrienden en zo...

Dat hulpverleners iets verbergen denk ik ook vaak.

Sorry dat ik zo kortaf op jullie reageer maar lange reacties typen gaat effe niet. Mijn hoofd is best leeg (wat misschien ook wel weer goed is :D ).
pi_133478439
Ik vind hulpverleners juist erg doorzichtig. Het zijn juist mn vrienden waarvan ik denk dat ze wat te verbergen hebben :P
pi_133480900
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:25 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat hulpverleners iets verbergen denk ik ook vaak.

Sorry dat ik zo kortaf op jullie reageer maar lange reacties typen gaat effe niet. Mijn hoofd is best leeg (wat misschien ook wel weer goed is :D ).
Heb jij dat ooit gezegd tegen hulpverleners? Zo ja, hoe? Want het is misschien wel heel relevant voor het succes van de behandeling maar aan de andere kant lijkt het me heel moeilijk om zoiets te vertellen en is de kans vrij groot dat ik er keihard spijt van ga krijgen en het averechts werkt (mocht het mijn gevoel van wantrouwen versterken). Het idee dat zij het weten is kut en het zou namelijk ook betekenen dat ik eraan toe moet geven om ze wel te vertrouwen wat misschien de verkeerde keuze is...

Voel je niet verplicht om te reageren, je hebt immers al gezegd dat dat moeilijk gaat nu dus dan begrijp ik dat :)
pi_133480959
Waar is magnetronkoffie eigenlijk?
pi_133481371
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:02 schreef kuolema het volgende:

[..]

Heb jij dat ooit gezegd tegen hulpverleners? Zo ja, hoe? Want het is misschien wel heel relevant voor het succes van de behandeling maar aan de andere kant lijkt het me heel moeilijk om zoiets te vertellen en is de kans vrij groot dat ik er keihard spijt van ga krijgen en het averechts werkt (mocht het mijn gevoel van wantrouwen versterken). Het idee dat zij het weten is kut en het zou namelijk ook betekenen dat ik eraan toe moet geven om ze wel te vertrouwen wat misschien de verkeerde keuze is...

Voel je niet verplicht om te reageren, je hebt immers al gezegd dat dat moeilijk gaat nu dus dan begrijp ik dat :)
Als hulpverlener zijnde zou ik graag willen dat cliënten het zouden uitspreken als ze wantrouwend zijn. Dit bevordert namelijk meer openheid en vertrouwen. Daarbij zou ik me er meer bewust van zijn dat iets in mijn gedrag/uitingen wantrouwen veroorzaakt, daar kan ikzelf ook weer iets mee.
Wees niet te bang in die relatie ;)
Tante minthy!! O+
pi_133486315
quote:

[..]

Anders een idee om het in een brief te schrijven en aan haar te geven?
pi_133488737
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Anders een idee om het in een brief te schrijven en aan haar te geven?
Dat is een goed idee, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Want als ik van plan ben het te zeggen tijdens een gesprek zit ik de hele tijd in de stress en doe ik het uiteindelijk toch niet omdat het goede moment niet komt en anders kom ik sowieso niet uit mijn woorden. Maar als ik het opschrijf voel ik me ook weer zo dom. Dat durf ik ook niet. :') Ik schaam me bij voorbaat al.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:21 schreef minthy het volgende:

[..]

Als hulpverlener zijnde zou ik graag willen dat cliënten het zouden uitspreken als ze wantrouwend zijn. Dit bevordert namelijk meer openheid en vertrouwen. Daarbij zou ik me er meer bewust van zijn dat iets in mijn gedrag/uitingen wantrouwen veroorzaakt, daar kan ikzelf ook weer iets mee.
Wees niet te bang in die relatie ;)
Als de arts dat ook denkt krijg ik dus ook al een schuldgevoel als ik het zou zeggen. :( Lekker motiverend...

Morgenochtend heb ik een gesprek, voorafgaand aan crisisvaardigheden. Ik ga proberen het dan te bespreken, als ik een goed moment vind, en anders kan ik altijd nog mailen. Dat lijkt me ook wel een goeie, dat is makkelijker dan een brief geven.

Ik word hier echt verschrikkelijk zenuwachtig van. ;( Piekerdepieker ik weet het niet...
pi_133488764
Maaaarrr...wel fijn dat ik het hier kwijt kan en thanks voor jullie reacties :)
pi_133489758
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:32 schreef kuolema het volgende:

Als de arts dat ook denkt krijg ik dus ook al een schuldgevoel als ik het zou zeggen. :( Lekker motiverend...

Je maakt het te groot/belangrijk en betrekt het teveel op jezelf nu :P
(Herkenbaar overigens :+)
Hou in je achterhoofd dat je arts het beste met je voorheeft en ook graag ziet dat jij je zo veilig mogelijk voelt als je met hem/haar in gesprek bent.
Tante minthy!! O+
pi_133490347
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:32 schreef kuolema het volgende:
Dat is een goed idee, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Want als ik van plan ben het te zeggen tijdens een gesprek zit ik de hele tijd in de stress en doe ik het uiteindelijk toch niet omdat het goede moment niet komt en anders kom ik sowieso niet uit mijn woorden. Maar als ik het opschrijf voel ik me ook weer zo dom. Dat durf ik ook niet. Ik schaam me bij voorbaat al.
Het moeilijkste heb je al gedaan, namelijk een hulpverlener inschakelen. Wees daar trots op! ^O^

Schrijf het op en voel je nogmaals trots. Geef het en voel je wederom trots. Kleine stapjes, stap voor stap. ;)
pi_133501765
I feel good, nananana!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133502039
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:
I feel good, nananana!
I knew that I would now...
S. 2014
J. 2016
pi_133502596
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:
I feel good, nananana!
*O*
Tante minthy!! O+
  donderdag 21 november 2013 @ 23:53:35 #61
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133502689
Nou krijg ik dat liedje niet meer uit mijn hoofd
pi_133503045
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Royco1 het volgende:
En dat is toch geen probleem?

Had vandaag namelijk zelf best wel een goede dag. Had een vlucht naar Londen om 8.40, uurtje een babbel in Londen en dan 13.05 weer in het vliegtuig om 15.01 weer in Ams te zijn. Dat zorgde toch wel voor een enorme boost.

Het deed me denken aan toen ik 1e jaar BSc student was, en s'ochtens om 7 uur de trein pakte (Drenthe) om rond een uur of 1 in de schoolbanken in Londen te zitten. Godver wat had ik toen een dikke greins op mijn gezicht. Dat waren nog eens tijden! En dat voor retourtjes van 30 euro destijds _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_133503963
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Royco1 het volgende:
Er zijn veeeeeeel ergere nummers om in je hoofd te hebben hoor :D

Fijn SE dat je zo'n goede dag hebt gehad!, ik sluit aan, positieve vibe gehad vandaag, mag nog veel langer duren wat mij betreft!
S. 2014
J. 2016
pi_133504091
De positiviteit blijft hier wel binnen stromen. De grootste hobbel (ver van de familie zijn tijdens kerst & O/N) wordt inmiddels ook hard aan gewerkt.
  vrijdag 22 november 2013 @ 07:40:37 #65
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133506131
Kuo, ik heb hele goede ervaring met open zijn tegen je behandelaars over wat je over hen denkt. En ik was echt niet zo aardig in die openheid, want beide keren ging het erom dat ik me niet goed voelde bij die persoon. De ene keer kwam er een mooi gesprek uit over mijn wensen en behoeftes in het contact en heeft ze het heel goed opgepakt en zijn we samen verder gegaan, de tweede keer hebben we een andere behandelaar gezocht. Hij vond dat wel jammer en ik voelde me schuldig maar het was voor mij heel goed en de keren erna dat ik hem nog tegenkwam bij psyq was hij gewoon heel aardig.
Ze zullen het vaker mee maken hoor dat iemand kritisch is.

Elf!!! Goed te lezen dat je je goed voelt *O*
pi_133506210
quote:

[..]

Ik heb vaker gehad met hulpverleners (met name psychiaters) dat ik ze niet vertrouwde, en dan vraag ik altijd om een ander (die kreeg ik dan ook).

Van sommige hulpverleners vraag ik me echt af wat ze in de psychiatrie doen, maarja.

Nieuwe dag en voel me een stuk helderder. Straks naar vrijwilligerswerk. :)
pi_133520931
SE *O* maarrehh...
quote:
greins
:'(

Ik was vandaag veel meer ontspannen bij de training, waarschijnlijk omdat we maar met z'n vieren waren plus één begeleider. Dat was wel fijn. Ik kon beter meedoen en dingen bespreken.
Ik ga misschien iets van vrijwilligerswerk doen nu ik zoveel thuis zit omdat ik geen colleges heb op dit moment. Om wat meer buitenshuis te komen en een goed slaapritme te krijgen.

Het is bij mij meer iets algemeens bij vertrouwen in hulpverlening, heeft niet met specifieke hulpverleners te maken. Heb het er niet over gehad vandaag, maar er speelt ook nog zoveel meer dat meer op de voorgrond staat op dit moment.
pi_133529894
Iemand wel eens een groepstherapie/behandeling gehad?
pi_133534376
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Miniem het volgende:
Ik zit nu met een groep op dagbehandeling
S. 2014
J. 2016
pi_133538680
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:49 schreef Miniem het volgende:
Ja ik. Vragen? :)
pi_133540946
Ik post hier niet vaak, maar wat gaat het lekker de laaste tijd. Eindelijk de studie weer opgepakt, nieuwe baan er bij, maar ik houd het prive rustiger en pak m'n rust. Eindelijk is het vertrouwen terug en overheerst de positiviteit en het vertrouwen in mijn eigen kunnen de angst. De (vaak irreële) angsten tov mijn ouders heb ik ook meer losgelaten, wat me ook een hoop rust geeft.

Alles begint nu na 1,5 jaar eindelijk weer op z'n plek te vallen en dat is me een opluchting. Ben alleen nog snel moe, maar gelukkig vind ik slapen erg lekker, dus geen probleem op dat gebied. :) Me gusta.
Ignorance is bliss
pi_133546006
Goed om te lezen, knijn. ^O^
pi_133556507
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 01:39 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Ja ik. Vragen? :)
Hoe vind je dat?
pi_133564118
Ik zit zo vol bruisende energie dat ik niet eens in slaap val _O-
pi_133567038
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 01:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit zo vol bruisende energie dat ik niet eens in slaap val _O-
Dat ken ik, voor het eerst sinds een tijd de afgelopen twee nachten weer. Maar ik denk dat het komt omdat ik stiekem een beetje verliefd ben. :@ O-) Vanavond maar eens met m'n slapeloze kop kijken of ze werkt en vragen of ze met me op date wil. Of ze zegt ja, wat super is, of ze zegt nee, wat ook super is (want dan is dat duidelijk). al is het eerste toch meer super dan het tweede... oO<

Meestal wanneer ik zo energiek ben probeer ik het wel te dempen, in ieder geval qua uitleven. Anders levert het vaak later weer een dip op, maar ook zie ik het als oefening om ten alle tijden kalmte en rust te bewaren. Is dit misschien iets voor jou om even bij stil te staan, gezien alles dat je afgelopen tijd hebt meegemaakt, SE?
  zondag 24 november 2013 @ 10:37:44 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133567780
Gray verliefd? Leukkkk!
Succes vanavond!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133568171
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 10:37 schreef Murmeli het volgende:
Gray verliefd? Leukkkk!
Succes vanavond!
Ben benieuwd... Ving best wat signalen op, maar kan natuurlijk ook ijdele hoop zijn. :P Mocht ze toezeggen, dan ben ik toch wel ff een koning, die een date met een prachtige koningin geschaakt heeft. *)

Maar stiekem vind ik dit soort dingen helemaal zo leuk niet. Liefdesperikelen spelen spelletjes met me en maken me lovesick, zoals ze dat in het Engels zo treffend zeggen. Slapeloosheid, kriebels in de buik, stotteren en stamelen... nee, dank je. Daarom wil ik er ook zo snel mogelijk vanaf zijn. :P

quote:
SPOILER
Oehhh, al lekker daten dus? :)
pi_133568271
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 11:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Ben benieuwd... Ving best wat signalen op, maar kan natuurlijk ook ijdele hoop zijn. :P Mocht ze toezeggen, dan ben ik toch wel ff een koning, die een date met een prachtige koningin geschaakt heeft. *)

Maar stiekem vind ik dit soort dingen helemaal zo leuk niet. Liefdesperikelen spelen spelletjes met me en maken me lovesick, zoals ze dat in het Engels zo treffend zeggen. Slapeloosheid, kriebels in de buik, stotteren en stamelen... nee, dank je. Daarom wil ik er ook zo snel mogelijk vanaf zijn. :P

[..]

Oehhh, al lekker daten dus? :)
Awww O+ O+ O+
Rustig aan.
pi_133568550
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Awww O+ O+ O+
Ja, bah.
pi_133568558
quote:
18s.gif Op zondag 24 november 2013 11:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, bah.
:*
Rustig aan.
pi_133568571
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:*
*;
pi_133568598
Gray verliefd en murmeli op jacht! O+ *O* verliefd zijn is de beste vorm van AD!

*edit: duidelijkheid

[ Bericht 9% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 24-11-2013 12:10:35 ]
S. 2014
J. 2016
pi_133568626
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gray en murmeli O+ *O* verliefd zijn is de beste vorm van AD!
:o
Rustig aan.
pi_133568641
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gray en murmeli O+ *O* verliefd zijn is de beste vorm van AD!
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:o
Erm... o|O :|W

:D
pi_133568683
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 11:43 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Erm... o|O :|W

:D
Gray hartje Murmeli
Rustig aan.
pi_133568866
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Gray hartje Murmeli
oO<
pi_133568937
Ja, ik zou dat ook wel eens willen ervaren maargoed ;)

Ik ben niet echt toekomst gericht op het moment wat dat betreft, zeker niet op dit moment.
Zou in principe uit moeten gaan vrouwen leren kennen afspreken etc... Mocht ik daar nou ff geen zin in hebben.

Andere circuit is een beetje uitgesloten eigenlijk...
Rustig aan.
pi_133569199
:6 ik bedoelde toch niet op elkaar joh mutsen! ;)
S. 2014
J. 2016
pi_133569301
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:57 schreef kingtoppie het volgende:
Ja, ik zou dat ook wel eens willen ervaren maargoed ;)

Ik ben niet echt toekomst gericht op het moment wat dat betreft, zeker niet op dit moment.
Zou in principe uit moeten gaan vrouwen leren kennen afspreken etc... Mocht ik daar nou ff geen zin in hebben.

Andere circuit is een beetje uitgesloten eigenlijk...
Wat willen ervaren? Daten? Das niet bijzonder moeilijk. Je kan het opzoeken, of zien wat zich voordoet. Dan is het simpelweg een kwestie van vragen en zien wat er gebeurt. Ongevraagd is onbeantwoord.

Wat bedoel je met andere circuit? Online daten? Moet kunnen. Had er zelf geen behoefte aan toen, maar had wel een paar dates kunnen scoren via zo'n site. Maar wilde me eerst op mijn geluk richten, alvorens ik me wilde bezigen met dat van een ander. Daar had ik immers al wat lieve meiden mee gekwetst en werd daar zelf ook niet blijer van.

quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:P
pi_133569380
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 12:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat willen ervaren? Daten? Das niet bijzonder moeilijk. Je kan het opzoeken, of zien wat zich voordoet. Dan is het simpelweg een kwestie van vragen en zien wat er gebeurt. Ongevraagd is onbeantwoord.

Wat bedoel je met andere circuit? Online daten? Moet kunnen. Had er zelf geen behoefte aan toen, maar had wel een paar dates kunnen scoren via zo'n site. Maar wilde me eerst op mijn geluk richten, alvorens ik me wilde bezigen met dat van een ander. Daar had ik immers al wat lieve meiden mee gekwetst en werd daar zelf ook niet blijer van.

[..]

:P
Tis tamelijk lastig als je geen meisjes tegenkomt waar je mee wilt daten :P
Rustig aan.
pi_133569390
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tis tamelijk lastig als je geen meisjes tegenkomt waar je mee wilt daten :P
Dan maar jezelf het hof maken, toch? ;)
pi_133569404
quote:
6s.gif Op zondag 24 november 2013 12:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan maar jezelf het hof maken, toch? ;)
Joah is ook niet alles, iedere keer kom je klaar als man voel je je schuldig dat je porno gekeken hebt en voel je je kut _O-
Heeft vast ook te maken met een drop in testosteron.
Rustig aan.
pi_133569419
Online daten kan verrassend goed uitpakken hoor :)
S. 2014
J. 2016
pi_133569431
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Joah is ook niet alles, iedere keer kom je klaar als man voel je je schuldig dat je porno gekeken hebt en voel je je kut _O-
Waarom zou je je schuldig voelen voor t kijken van porno?
S. 2014
J. 2016
pi_133569463
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat kan, maar het kan ook liggen aan porno in z'n algemeenheid. Het is in mijn ogen toch wel overprikkeling en een heel eenzijdige blik op de werkelijkheid van het menselijk samenzijn. Putten uit je fantasie en niet richten op een beeldscherm maar je eigen gevoel, geestelijk en lichamelijk, kan goed voor je zijn. :)
pi_133569603
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Online daten kan verrassend goed uitpakken hoor :)
Nooit wat van gemerkt.
  zondag 24 november 2013 @ 12:29:08 #97
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133569646
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar zou ook wel leuk zijn toch
pi_133569672
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nooit wat van gemerkt.
inmiddels getrouwd met mijn online date van ruim 3.5 jaar geleden :)
S. 2014
J. 2016
pi_133569749
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 12:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Waarom zou je je schuldig voelen voor t kijken van porno?
Het is een tijdverdrijver, je doet niks met je tijd, als je het gevoel hebt dat je weinig doet int leven is dat klote, ook al heb je nergens zin in verder.. Daarnaast, libido hebben bij porno en niet int echt is ook iets wat niet helemaal goed voelt.
Rustig aan.
pi_133569973
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is een tijdverdrijver, je doet niks met je tijd, als je het gevoel hebt dat je weinig doet int leven is dat klote, ook al heb je nergens zin in verder.. Daarnaast, libido hebben bij porno en niet int echt is ook iets wat niet helemaal goed voelt.
Het is een prima tijdverdrijver. Wat lichamelijke stress verlichten is heel natuurlijk.

Wat je zegt over libido in het laatste kan echt wel liggen aan die overprikkeling waar ik eerder van sprak. Dat is echt ff afkicken. Volgens mij is daar een topic over in SEX, de Porn-Off ofzoiets. Probeer het eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')