Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor morgen ook al geen ritje, takkezooi. 't Is mager gesteld met Autoreset ja.
Maar over de TT:
Теорема о двух милиционерах slaat op de insluitstelling, of de stelling over 2 politieagenten. Het bijbehorende verhaaltje is dat 2 agenten een arrestant inrekenen, ofwel er staat er een links van de arrestant en een rechts, ten aller tijde.
Als de linkeragent én de rechteragent nu naar het politiebureau lopen moet de arrestant ook wel naar het politiebureau lopen.
Wiskundig:
Stel we definiëren op R 3 functies, f(x), g(x) en h(x).
Als f(x) < g(x) < h(x) en f(x) en h(x) convergeren beide naar L, dan convergeert g(x) ook naar L.
Op dinsdag 19 november 2013 07:45 schreef Sarasi het volgende: Oh, wat een baggernacht. Nouja, eigen schuld, dikke bult. Kan nog prima rijden in ieder geval. Paracetamol erin en gaan met die banaan.
Welke banaan? 's Avonds een vent vrouw, 's ochtends ook he.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Hangt er wel van af hoe brak. Als je 's ochtends nog het gevoel hebt dat je dronken bent hehehe. Overigens wel een keer 's ochtends een spoedje afgewezen omdat ik nog echt te brak was. Leek me toen verstandiger om het niet te doen idd.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Hangt er wel van af hoe brak. Als je 's ochtends nog het gevoel hebt dat je dronken bent hehehe. Overigens wel een keer 's ochtends een spoedje afgewezen omdat ik nog echt te brak was. Leek me toen verstandiger om het niet te doen idd.
Hehe, maandje terug nog gehad. Ik stapte nog half lazerus uit mijn bed. Toen maar een vriend gebeld die ook mee ging dat hij even mocht rijden. Damn, wat voelde ik mij belabberd
Op dinsdag 19 november 2013 11:42 schreef DrSnuggle het volgende: Jongens, ff iets posten zodat er een nieuwe pagina kan beginnen. Telkens als ik hier op stage dit topic open komt dat prethoofd van gerritje voorbij.
Iemand trouwens die (nieuwe) gozer van EW al aan de telefoon gehad? Naam begint met een C en eindigt op... nee laat maar. Maar is dat een stagiair ofzo?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik liep 10 maanden stage, elke vrijdag vrij. Het was ook vrij vroeg in die periode dat ik solliciteerde bij EW, want ik had geen drol te doen op die vrije vrijdag
Op dinsdag 19 november 2013 13:24 schreef Hojdhopper het volgende: Iemand trouwens die (nieuwe) gozer van EW al aan de telefoon gehad? Naam begint met een C en eindigt op... nee laat maar. Maar is dat een stagiair ofzo?
Iemand in het vorige topic had het er ook al over. (of was jij dat ook?)
Tijdens mijn stage liep ik ook 4 dagen per week stage, maar die vijfde dag moest ik op school vakken volgen Maar af en toe was het natuurlijk ook vakantie/tentamenweek/iets anders in die richting waardoor ik uiteindelijk 1 dag per maand kon EW'en, dus dat was ideaal en ik had na mijn stage het baantje nog
Op dinsdag 19 november 2013 15:02 schreef RTS91 het volgende: Morgen om 7:00 alweer present om een klant in Apeldoorn op te halen, retourtje Groningen, naar Zernike .
Zo, dat is wel heel weinig! Ik had er 12 over 5 maanden.
Ja was schraalheid ten top Vanaf zes maanden stage kreeg je er twee per maand. Gelukkig had ik met mijn stagebegeleider afgesproken dat het me geen vrije dag kostte als ik naar de uni moest (hoefde ook niet zo vaak) maar dan was het helemaal kut geweest
Ja was schraalheid ten top Vanaf zes maanden stage kreeg je er twee per maand. Gelukkig had ik met mijn stagebegeleider afgesproken dat het me geen vrije dag kostte als ik naar de uni moest (hoefde ook niet zo vaak) maar dan was het helemaal kut geweest
Haha ja, dan zou je helemaal geen vrije dagen meer over houden!
Al even niet actief geweest hier. Stage lopen... kan niet wachten totdat het 1 februari is! Misschien binnenkort een verlengde kerstvakantie nemen. Heb nog genoeg vrije dagen, dus misschien een dagje EW.
Collega van stage heeft een VW UP Private lease, geleased bij N.... Lease op de Autoborg. Maar kennelijk is het onmogelijk om je auto te laten bezorgen. Dat is toch echt onzin? EW rijdt toch ook voor hun? Misschien dat dat alleen de zakelijk tak is.. Nu moet ze hem dus halen met de trein vanuit a'dam
Kan vast wel als jij het transport betaalt, maar dat is best veel geld denk ik. Misschien is de marge op die kleine auto's heel laag, en willen ze dat soort dingen niet betalen.
Heb wel eens gehoord dat de organisatie Fl.....t (locaties over heel Nederland) alleen het transport tussen hun vestigingen betaalt, als je vervolgens wil dat ze hem op je werk / thuis brengen dan betaal je daar extra voor.
Op dinsdag 19 november 2013 19:43 schreef zazzel het volgende: Collega van stage heeft een VW UP Private lease, geleased bij N.... Lease op de Autoborg. Maar kennelijk is het onmogelijk om je auto te laten bezorgen. Dat is toch echt onzin? EW rijdt toch ook voor hun? Misschien dat dat alleen de zakelijk tak is.. Nu moet ze hem dus halen met de trein vanuit a'dam
Als het goed is rijdt Autoreset voor die leasemaatschappij, toen de voormalige oranje daar nog zat kwam ik regelmatig mensen van AR daar tegen.
De werkdag vandaag weer overleefd. 3e rit was een VW Fox, wat een beroerd rijdende auto's zijn dat zeg. En alles voelt goedkoop aan. Dan is zo'n UP toch wel stukken beter. Had vanochtend ook nog een Renault Trafic, valt me eigenlijk op hoe goed die busjes nog rijden voor zo'n oud model.2001 dacht ik. Vindt het altijd wel relaxte busjes iig. Kwam bij de grote in Almere een senior AR'er tegen. Was z'n eerste rit voor AR. Ben benieuwd hoe lang hij blijft, wat een beunhaas zeg. Begon tegen mij aan te lullen over dat hij eerder altijd de kermis opbouwde, maar daar was hij nu mee gestopt
Mooie rit morgen en vrijdag! Klant ophalen in Nieuwegein, naar Brussel rijden. Auto mee terug naar huis en dan vrijdag weer ophalen om van Brussel naar Alkmaar te rijden
[ Bericht 5% gewijzigd door RTS91 op 20-11-2013 15:27:59 ]
Op woensdag 20 november 2013 14:46 schreef RTS91 het volgende: Mooie rit morgen en vrijdag! Klant ophalen in Nieuwegein, naar Brussel rijden. Auto mee terug naar huis en dan vrijdag weer ophalen om van Brussel naar Alkmaar te rijden
Altijd fijn zulke ritjes! Succes in Brussel trouwens, ik heb er echt een hekel aan om in die stad te rijden. Tip: let goed op de borden en vertrouw je navigatie niet blindelings.
Geen idee, zal wel prima zijn denk ik. Moet naar een 5 sterren hotel in Brussel
Wil nog vrij weinig zeggen, ik moest een keer 3 hooggeplaatste personen naar de Europese unie in Brussel brengen. Ik reed toen in een oudere Saab. Overigens vond ik hem alsnog prima rijden, was mijn eerste 'Saab-ervaring'.
Wil nog vrij weinig zeggen, ik moest een keer 3 hooggeplaatste personen naar de Europese unie in Brussel brengen. Ik reed toen in een oudere Saab. Overigens vond ik hem alsnog prima rijden, was mijn eerste 'Saab-ervaring'.
Ambtenaren he Klopt, maar ik neem aan dat deze persoon wel wat een leuke auto rijdt als ik zijn naam zo google.
Vandaag de langzaamste bus tot nu toe gereden: een Transit bakwagen. Topsnelheid was 110, met eco uit. Dat scheelde twee km/u
Maar daarna kwam iets nog gekkers, een Sprinter als hoogwerker! Dat ding was afgeladen op 3400kg, en dat was te merken ook! Als je door de bocht ging voelde je het hele onderstel vechten tegen de krachten. En van de stugge koppeling die Sprinters altijd hebben was ook niet veel meer te merken.
Onderweg op de A2 hoorde ik ineens een harde bonk. Ik zag en hoorde niks, dus ging bij een tankstation kijken. Aan de rechterkant zat zo'n bedieningskast (een beetje zoals bakwagens met lift ook hebben) en die stond onder een hoek van 45 graden open. Je zou bij wijze van spreken een fietser mee kunnen onthoofden met die stalen plaat die 30cm uitstak.
Toen ik niks kon vinden van gereedschap waarmee ik het kon repareren of vastzetten, heb ik AR maar gebeld. Uiteindelijk bij het tankstation een stuk gaffatape gekregen (hij verkocht geen hele rollen) en toen kon ik na een dik half uur weer verder.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Vandaag de langzaamste bus tot nu toe gereden: een Transit bakwagen. Topsnelheid was 110, met eco uit. Dat scheelde twee km/u
Maar daarna kwam iets nog gekkers, een Sprinter als hoogwerker! Dat ding was afgeladen op 3400kg, en dat was te merken ook! Als je door de bocht ging voelde je het hele onderstel vechten tegen de krachten. En van de stugge koppeling die Sprinters altijd hebben was ook niet veel meer te merken.
Onderweg op de A2 hoorde ik ineens een harde bonk. Ik zag en hoorde niks, dus ging bij een tankstation kijken. Aan de rechterkant zat zo'n bedieningskast (een beetje zoals bakwagens met lift ook hebben) en die stond onder een hoek van 45 graden open. Je zou bij wijze van spreken een fietser mee kunnen onthoofden met die stalen plaat die 30cm uitstak.
Toen ik niks kon vinden van gereedschap waarmee ik het kon repareren of vastzetten, heb ik AR maar gebeld. Uiteindelijk bij het tankstation een stuk gaffatape gekregen (hij verkocht geen hele rollen) en toen kon ik na een dik half uur weer verder.
Hee, zo'n wagen heb ik vorige week ook gereden! Misschien wel exact de zelfde, in ieder geval van het zelfde bedrijf. Maar ik had daar voor ook een hoogwerker van Nissan, die was nog erger dan die Sprinter.. Ik vond t nog wel mee vallen dus. Wel vervelend als er ineens iets los hangt, dan schrik je wel even.
Dat bedrijf heet '..... Hoogwerkers BV', dus waarschijnlijk verhuren ze hoogwerkers die dus steeds gehaald en gebracht door ons worden
Ik vond het ook geen slecht voertuig, maar het verschil met een lege normale Sprinter was wel enorm.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Wegen-Nerd modus: Hoe heb jij gereden, als je op de A2 een harde bonk hoorde, en je bij een tankstation richting de A2 op de A9 een foto maakt? Of was die bonk later pas?
Wegen-Nerd modus: Hoe heb jij gereden, als je op de A2 een harde bonk hoorde, en je bij een tankstation richting de A2 op de A9 een foto maakt? Of was die bonk later pas?
Zo, jij weet dat wel precies! De bonk was idd later. Bij het tankstation aan de A2 had ik hem dichtgeduwd, maar even later was hij weer open. Toen bij Lexmond naast de snelweg plakband gekregen.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Werd om half 7 gebeld door EW, door C.... (die nieuwe kerel) Zegt ie: ja ik heb nog een ritje voor je voor morgen. Of ... wacht heel even. Ik kijk even naar m'n collega J..... Ehm, ja, nee, sorry .. Ik zie net dat zij het ritje heeft weggegeven aan iemand anders.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Hoewel ik die VW Fox 1.2 met 0,0 opties ook niet chill vond, of de Renault Kangoo zonder airco toen het 35 graden was en er alleen maar file was waardoor ik ook geen rijwind door mijn raampje kreeg.
Ik heb bij EW ook een hoop kutauto's meegekregen (de C4 met semi-automaat is daar een goed voorbeeld van Irritatie ) maar het vervelendste vond ik nog wel toen ik tijdens mijn zomerbaantje met een Caddy langs de snelweg kwam te staan omdat de turboslang was losgeschoten. Goed, hij reed nog wel maar niet harder dan 100 en het was levensgevaarlijk om in te voegen want optrekken duurde een eeuwigheid. Moest toen vanaf Beilen nog naar Groningen rijden om hem daar bij een dealer te laten repareren, en er vervolgens nog de hele dag mee op pad
Zo net terug uit Brussel, fijne stad om te rijden idd Wel mooie rit gehad met een hele chille klant. 3 uur over 160 km gedaan, wel lekker voor de uren. Was trouwens een Voyager, aardig luxe en comfortabel. Morgen weer!
Op donderdag 21 november 2013 22:48 schreef Viezze het volgende: Ik heb bij EW ook een hoop kutauto's meegekregen (de C4 met semi-automaat is daar een goed voorbeeld van Irritatie ) maar het vervelendste vond ik nog wel toen ik tijdens mijn zomerbaantje met een Caddy langs de snelweg kwam te staan omdat de turboslang was losgeschoten. Goed, hij reed nog wel maar niet harder dan 100 en het was levensgevaarlijk om in te voegen want optrekken duurde een eeuwigheid. Moest toen vanaf Beilen nog naar Groningen rijden om hem daar bij een dealer te laten repareren, en er vervolgens nog de hele dag mee op pad
Ik moest een keer een Avensis van Schiedam naar Wieuwerd brengen. Ik kom daar, zegt die CP dat ie daarheen ging voor reparatie. Hij zei dat de koppeling slipte en dat ik dus een beetje voorzichtig aan moest doen met gas geven. Hij zei ook dat er soms witte rook uit de auto kwam, maar dat zou vanzelf wel weer weggaan.
Dus ik denk, zal wel en ga er vandoor. Dus bij Schiedam de weg op en de cc erop, ging prima. Tot knooppunt Joure. Toen ik vanaf de rotonde weer ging accelereren ging de auto inderdaad wit roken (en ik moest zo'n beetje tot in de toerenbegrenzer trappen om hem te laten versnellen, daaronder gebeurde er niks). Maar goed, ik dacht aan wat de CP verteld had en reed maar gewoon door. Ook omdat de rook inderdaad verdween.
Even later de snelweg afgegaan. Op een gegeven moment moest je een stukje over een N-weg bij Sneek in de buurt. Daar ging je een relatief hoog heuveltje op en dat trok ie niet zo goed Hij ging weer wit roken, maar ook als je hem tot in de toerenbegrenzer trapte verloor ie snelheid en het roken hield ook niet op Koppeling was toen gewoon helemaal verrot, je kon gewoon schakelen zonder de koppeling in te trappen (en in z'n 6 zetten en in 1 keer je voet van de koppeling afhalen zonder af te laten slaan/vooruit te schieten ). Gelukkig kon ik met de snelheid die ik nog had een woonwijk insturen en daar EW bellen. Die hebben mij het nummer van de garage in Wieuwerd gegeven en die hebben me toen met een sleepwagen opgehaald en me in Mantgum afgezet (en omdat dat de enige keer is dat in Wieuwerd geweest ben heb ik niet de stuntpiloot in z'n Caddy gezien waarnaar vaak wordt gerefereerd in dit topic ).
Nissan Qashqai vind ik ook een vreselijke auto. Zien er best goed uit nog, maar rijden dramatisch...
Inderdaad! Ik liet dat ding steeds afslaan, koppeling was verrot na 5 jaar en 33.000 km En elke keer als je op een knopje op het stuur drukte, ging de toeter. En nee, het waren niet de knopjes van de claxon.
- Trouwens de laagste km stand die ik heb gezien in een auto van 5 jaar. Was de auto van de receptioniste/secretaresse geweest, gingen er af en toe mee naar de makro ofzo.
M'n eerste werkdag voor EW was gelijk bingo! Het begon met een Renault Espace van Heerenveen naar de grote in Breda, vervolgens een BMW 5 serie (type ben ik vergeten) van Rotterdam naar de grote in Almere.
Dus ik had direct op m'n eerste werkdag twee ritten voor de twee grootste LM, waar tijdens de sollicitatie zelfs nog naar werd gerefereerd. Ik weet nog wel ja dat ik die rijtest toen had, en toen zijn we ook langs de grote in Breda gereden. Die kerel zei nog: jij zult hier waarschijnlijk niet, of zelden komen vanuit het noorden..
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Moet morgen vanuit de grote in Breda een Peugeot Partner, naar Deventer brengen, alleen de APK is al 3 maandjes verlopen. Maakt dat iets uit?
Mijn eerste rit was een leenauto(VW Polo) van Oisterwijk naar Nijmegen brengen. En vervolgens een bijna nieuwe VW Golf 1.6 TDI terug brengen. Was helaas wel een ritje met bijna alleen maar snelweg.
Op donderdag 21 november 2013 23:15 schreef Markus2929 het volgende: Moet morgen vanuit de grote in Breda een Peugeot Partner, naar Deventer brengen, alleen de APK is al 3 maandjes verlopen. Maakt dat iets uit?
Vaak is met dat soort dingen het protocol dat een eventuele boete vergoed wordt. Maar ben je eigenlijk wel verzekerd met een verkopen APK?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
ML320 ophalen ergens diep in Brabant, terug naar Almere. Ophalen bij centrum dat lijkkisten verkocht. Al die kisten stonden echt hoog opgestapeld en tentoongesteld. Midden tussen de kampers op het industrieterrein. Toen vroeg die medewerker of ik even kon meelopen voor een handtekening. Meneer vriendelijk verteld dat ik dat niet ging doen en dat hij mooi maar even naar de uitgang moest komen. Bizar sfeertje hing daar.
Ik nomineer nog: - Citroen C3 Picasso - Renault Grand Scenic - Nissan Juke - Citroen Grand C4 Picasso - Flipperbak-Whiplash-Machine - Opel Meriva 1.4
- Opel Movano met semi-automaat (kan niet kruipen) - Opel Corsa 1.4 (130nm bij 4000rpm ) - alle auto's met de Fiat driecilinder motor - Hyundai i20 (en dan met name het startstop-systeem) - Mazda 5 - Volvo V50 1.8 (165nm bij 4000rpm )
[ Bericht 6% gewijzigd door Babananana op 21-11-2013 23:53:09 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Lief dagboek.... Dinsdag 6 December 2011. Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI uit 2008 van Wieuwerd naar Den Haag, weet zelfs het adres in Den Haag nog, nummer 120 en de straatnaam zou ik hier wel niet mogen noemen. En nee, ik hou de adressen niet bij, maar weet het gewoon nog
Opgehaald met 170.914km en weer ingeleverd met 171.094km. Piccaaa:
hehe ik weet mn eerste ritje ook nog. december 2009, klant had zn arm in het gips en kon dus zelf niet rijden. had een leenauto, een toen splinternieuwe opel insignia 1.6 turbo. Het eerste wat die goeie man zegt: ' tja uh, mn vorige chaffeur vroeg of ie agressief mocht rijden. nouja, dat mag.'
en vervolgens met rokende banden de rotondes over knallen met de klant naast me. best lollig hehe
Ik had volgens mij Groningen - Nijmegen en een of andere dorp bij Tiel - Almere, beiden voor de grote uit Almere. Eerste adres al in paniek natuurlijk, oude berijder niet aanwezig. Op een gegeven moment EW maar gebeld, was natuurlijk geen probleem Toen was alles bevroren, en geen krabber aanwezig. Nog bij een paar buren aangebeld maar niks, dus kon eerst wachten tot alles ontdooid was. Tweede rit ging ook lekker, tyfuseind lopen en toen ik uiteindelijk op de snelweg zat werd alles rood in het dashboard, ik zou een lekke band hebben. Auto direct langs de weg, maar niks aan de hand natuurlijk. Even langs een pompstation, banden opgepompt en verder gereden.
Mijn eerste rit was in een Audi A3. Man had zijn arm in het gips. Ik natuurlijk alles tip top voorbereid, totdat ik met mijn slaapkop bij het verkeerde treinstation uitstapte en daardoor een kwartier te laat kwam. Toen moest ik heel hard rijden van de klant.
Mijn eerste opdracht was in een BMW 5 serie. Ik moest een man naar huis brengen die een slokje op had. Het was een handgeschakelde auto en ik kreeg hem niet in zijn achteruit (was voor mij de eerste keer om in een BMW te rijden). Ik vroeg dus hoe ik hem in zijn achteruit moest krijgen en toen zei hij iets in de richting van "naar beneden duwen". Dus ik dacht: aha! dat is net als bij VW, maar dat werkte natuurlijk niet. Na een minuut was het dan toch uiteindelijk gelukt
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjouveur op 22-11-2013 10:02:07 (typo) ]
Mijn eerste rit was Groningen - Zuidwolde in een Kangoo. Geen bal an.. Maar wat wel grappig was, is dat ik na mijn stage weer terugkwam en tijdens mijn eerste werkdag weer naar Groningen mocht, weer in een Kangoo. Ook nog maar twee keer geweest daar
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
30 September gesolliciteerd bij EW in regio Breda. Nog niets vernomen. Trein zelf dagelijks van Breda naar Eindhoven, maar kon maar 1 regio aangeven... Iemand advies?
Mijn eerste werkdag was locatiewerk bij een verhuurbedrijf in Utrecht, midden in het centrum bij de Bijenkorf. De eerste auto die ik die dag moest rijden was een Fiat 500 met semi-automaat, heb echt doodsangsten uitgestaan in dat ding. Stond midden in de parkeergarage een zieke hellingproef te doen, eerste keer benzineauto voor mij ook Ik snapte ook geen reet van die letters op de pook, was iets van A/S, E en +/- geloof ik haha. Gelukkig werd het daarna alleen maar beter
Pfff, spoedje Oud-Beijerland - Enter werd op FB geplaatst. Dat is mijn regio, maar ik sliep nog en toen ik wakker werd was ie nét opgelost. Als ze mij gewoon gebeld hadden daarvoor.... Van mijn telefoon zou ik wel wakker zijn geworden, die leg ik - als niet gebeld ben voor gewoon werk - altijd vlak bij m'n oor namelijk
Mijn eerste werkdag was trouwens Bleiswijk - Breda met een Aygo en Breda - Houten met een Seat Leon. Weet nog wel dat ik iets té gedetailleerd naar schade aan het kijken was, er stonden echt honderden kruisjes op mijn formulieren. Daar ben ik inmiddels wel van afgestapt, grote schades noteer ik uiteraard, maar hele kleine gebruikerskrasjes eigenlijk niet meer. En ik heb daar ook nooit iets van gehoord.
Weet ook nog dat die Leon in een soort doodlopend steegje geparkeerd stond, wat dus heel smal was en met rechtdoor rijden kwam je bij het doodlopende stuk. Dus eerst achterlijk vaak heen en weer steken en uiteindelijk ben ik eruit gekomen
Eerste rit was van Breda naar Wieuwert in een oude Vectra. Waar de automaat in z'n 5 bleef hangen. Terug van Sneek naar Breda met een Kangoo van de post. Dus dat was echt wel genieten... not. Wel leuk voor de eerste uren.
Morgen ook werken. Oosterwierum - Eindhoven. De ritbon belooft veel goeds..
quote:
LET OP! In de auto zit een Blackbox deze piept!!! Neem oordopjes of je Ipod mee!!!!!
Laatst ook al een ritje gedaan in een auto met oordoppen in. Ding piepte om de 5 seconden 3x ontzettend hard achter elkaar, deed gewoon pijn aan je oren
Maandag in een BMW 1 1.6 benzine van Groningen naar Echt, en dan in een Lexus van Echt naar Assen. Volgens google maps 575 km, wordt leuk BMW komt uit 2013, dus zal wel mooi dingetje zijn, geen idee wat die Lexus is, heb geen kenteken van dat ding.
1/8 tankinhoud, en moest naar de middle of nowhere in Groningen naar de LM daar achteraf. Dus tanken, maar natuurlijk zo min mogelijk volgens de instructies. Dus ik bel Autoreset, zegt hij tyf er maar voor 30 euro in. Even tanken in Eindje en gas erop he.
Dus ik kom daar aan, en omdat ik een nieuw formulier kreeg voor mijn vervolgrit waar tankinhoud op stond bedacht ik me om die tankbon even aan te stippen, anders had ik mooi 30 euro aan diesel gesponsord.
Morgen ook werken. Oosterwierum - Eindhoven. De ritbon belooft veel goeds..
[..]
Laatst ook al een ritje gedaan in een auto met oordoppen in. Ding piepte om de 5 seconden 3x ontzettend hard achter elkaar, deed gewoon pijn aan je oren
Hahaha wat kansloos! Lekker verantwoord ook.. Vergeet je oordoppen of je iPod niet XD.
1/8 tankinhoud, en moest naar de middle of nowhere in Groningen naar de LM daar achteraf. Dus tanken, maar natuurlijk zo min mogelijk volgens de instructies. Dus ik bel Autoreset, zegt hij tyf er maar voor 30 euro in. Even tanken in Eindje en gas erop he.
Dus ik kom daar aan, en omdat ik een nieuw formulier kreeg voor mijn vervolgrit waar tankinhoud op stond bedacht ik me om die tankbon even aan te stippen, anders had ik mooi 30 euro aan diesel gesponsord.
Ik bel daar nooit voor. Moet dat? Al drie keer getankt nu en foto van tankbon gemaild en alle drie de keren gewoon netjes mee uitbetaald gekregen.
Op vrijdag 22 november 2013 17:01 schreef Irritatie100 het volgende: Maandag Rotterdam - Zwolle in een Skoda Citygo en Rijssen - Zaltbommel in een oude Passat. Wel 2.0TDI met 170pk, dus zal wel prima zijn.
Wel 8.00 ophalen, dus wss rond 6.30 de deur uit omdat de ophaallocatie niet top is qua OV, maar ach.
Hey, Zaltbommel is vlak bij mij in de buurt. Als ik maandag beschikbaar was had ik die rit wel gekregen denk ik
Hahaha wat kansloos! Lekker verantwoord ook.. Vergeet je oordoppen of je iPod niet XD.
Haha, ik was maar niet van plan om die te vergeten!
Lees net de rit informatie, maar nu even volledig. Moet eerst naar een dorp vlakbij Heerlen in Limburg en vanaf daar naar een verhuurmaatschappij in Eindhoven. Wordt dus zeker een dagje van minstens 10 uur
Bijna weer thuis. 800 km in 2 dagen, fijn die ritjes naar Brussel! Ze zouden de EW rijtest daar moeten afnemen, weet je in ieder geval dat je goede chauffeurs krijgt. Wat een ellende daar, alleen het recht van de sterkste telt daar. Wel een leuke ervaring!
[ Bericht 0% gewijzigd door RTS91 op 22-11-2013 22:45:54 ]
Morgen ook werken. Oosterwierum - Eindhoven. De ritbon belooft veel goeds..
[..]
Laatst ook al een ritje gedaan in een auto met oordoppen in. Ding piepte om de 5 seconden 3x ontzettend hard achter elkaar, deed gewoon pijn aan je oren
Sta nu in Eindhoven, en het verhuur bedrijf waar de auto ingeleverd moet worden is gesloten. De dealer waar het bij in zit wil de sleutel ook niet aannemen. Die zegt dat ze net een inbraak hebben gehad en ze niet in de kluis van de verhuur maatschappij kunnen en de auto dan niet verzekerd is. Gooi hem dan gewoon in je eigen kluis en geef hem maandag ofzo
Op zaterdag 23 november 2013 14:32 schreef S-RS het volgende: Sta nu in Eindhoven, en het verhuur bedrijf waar de auto ingeleverd moet worden is gesloten. De dealer waar het bij in zit wil de sleutel ook niet aannemen. Die zegt dat ze net een inbraak hebben gehad en ze niet in de kluis van de verhuur maatschappij kunnen en de auto dan niet verzekerd is. Gooi hem dan gewoon in je eigen kluis en geef hem maandag ofzo
Op zaterdag 23 november 2013 14:32 schreef S-RS het volgende: Sta nu in Eindhoven, en het verhuur bedrijf waar de auto ingeleverd moet worden is gesloten. De dealer waar het bij in zit wil de sleutel ook niet aannemen. Die zegt dat ze net een inbraak hebben gehad en ze niet in de kluis van de verhuur maatschappij kunnen en de auto dan niet verzekerd is. Gooi hem dan gewoon in je eigen kluis en geef hem maandag ofzo
Die ene bij de renault dealer in het pand? Zit er niet aan de buitenkant van het pand een sleutebox? Dat zie je ook wel vaak, voor inleveren buiten openingstijden.
Zo min mogelijk is gewoon genoeg om op het adres te komen, gewoon een beetje ruim rekenen (1 op 10 voor een benzine middenklasser auto ofzo) en dan nog 2 of 3 liter extra doe ik dan. Dan kan je nog eens verkeerd rijden ofzo.
Zo en weer thuis. Na een uur te hebben verspeeld in Eindhoven mocht ik de auto mee terug nemen naar huis. Maandag ochtend kan ik hem inleveren in Zwolle bij een andere vestiging, zul je zien dat ze dan zeggen breng hem maar naar Eindhoven
Op zaterdag 23 november 2013 14:41 schreef Viezze het volgende: Werk op zaterdag ja? Moet misschien ook maar eens mijn beschikbaarheid gaan invullen voor de zaterdagen
Yups, komt heeel soms voor. Dit is de 2e keer dit jaar. Toch lekker, vandaag precies 10 uur meegepakt
Die ene bij de renault dealer in het pand? Zit er niet aan de buitenkant van het pand een sleutebox? Dat zie je ook wel vaak, voor inleveren buiten openingstijden.
Yups, die inderdaad! Die sleutelkluis buiten was er niet (meer). Tenminste, ik kon hem niet vinden en binnen zeiden ze ook dat die er niet was. Wellicht weg gehaald na de inbraak oid. Die vrouw die bij die dealer werkte was alles behalve behulpzaam. Vond er ook behoorlijk kort af en chagrijnig. Je weet vast wel hoe de constructie daar zit, dus die kennen elkaar goed en ik weet zeker dat zij binnen 2 minuten iemand had kunnen bereiken om te vragen of ze even de sleutel mocht innemen. Maar nee, ''WIJ NEMEN GEEN SLEUTELS AAN ''. Niet mijn probleem, die verhuur maatschappij heeft die auto maandag niet en de auto draait weer 350km extra voor niets + de extra uren.
Op zaterdag 23 november 2013 18:07 schreef Viezze het volgende: Ik heb ook een hekel aan tanken, weet eigenlijk niet waarom Komt denk ik omdat ik geen zin heb om voor te schieten en dan op zoek moet naar een Esso.
Waar ik vooral een hekel aan heb is dat momentje wanneer je de auto voor het eerst start/op het contact zet voor je controle en je ziet amper beweging in de benzinemeter komen.
Ik vind dat vooral irritant bij auto's die een digitale meter hebben. Als dan alleen het laatste blokje knippert heb je echt geen idee hoever je nog kan.
Sprak vorige week een hikester(?) die een auto moest halen waarvan de tank zo leeg was dat die in de straat al uit viel. Het pompstation was iets van 1,6 kilometer weg, maar die werd dus niet gehaald. Hoe leeg heb je hem dan wel niet gereden
Op zaterdag 23 november 2013 19:33 schreef S-RS het volgende: Sprak vorige week een hikester(?) die een auto moest halen waarvan de tank zo leeg was dat die in de straat al uit viel. Het pompstation was iets van 1,6 kilometer weg, maar die werd dus niet gehaald. Hoe leeg heb je hem dan wel niet gereden
Wat voor een teringlijer ben je dan als je een auto zo aanbiedt. Gooi er even 5L in ofzo.
Op zaterdag 23 november 2013 19:33 schreef S-RS het volgende: Sprak vorige week een hikester(?) die een auto moest halen waarvan de tank zo leeg was dat die in de straat al uit viel. Het pompstation was iets van 1,6 kilometer weg, maar die werd dus niet gehaald. Hoe leeg heb je hem dan wel niet gereden
Hoe kansloos ben je dan als berijder dat je er niet even een paar liter in mikt. Zo'n hekel aan dergelijke paupers...
Hoe kansloos ben je dan als berijder dat je er niet even een paar liter in mikt. Zo'n hekel aan dergelijke paupers...
Dit dus! Maar hij is vervolgens wel een jerrycan benzine gaan halen. Maar goed, als die dan ook nog eens zou zeggen succes ermee, dus was wel het minste dat die kon doen
Ik heb meerdere keren een auto opgehaald die volgens de boordcomputer nog 0 km kon op de tank. Gelukkig was er dan altijd wel een tankstation in de buurt. Ik heb trouwens laatst mijn Esso-punten verzilverd voor een badlaken. Levert EW mij ruim een jaar na dato nog iets op.
[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2013 19:56:11 ]
Heb daar wel eens over getwijfeld nadat ik voor >100 euro had getankt op een dag. Maar sinds ik in Eindhoven zit nog niet hoeven te tanken, dus heb er weinig aan denk ik
Op zaterdag 23 november 2013 21:01 schreef joppie_saus het volgende: Is er nog iemand die wat doet met zijn Esso kaart? Ik heb nog 214 punten die ik kan weggeven, anders vervallen ze ;')
Als je er dan toch niks mee doet mag je ze wel doorsturen naarmij, ik tank best vaak
Heb er ook over gedacht om te gaan sparen met de Esso card, maar ja.. daar had ik dan 4 jaar geleden mee moeten beginnen. Niet nu ik nog een maand te gaan heb.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op zaterdag 23 november 2013 18:10 schreef S-RS het volgende: Zo en weer thuis. Na een uur te hebben verspeeld in Eindhoven mocht ik de auto mee terug nemen naar huis. Maandag ochtend kan ik hem inleveren in Zwolle bij een andere vestiging, zul je zien dat ze dan zeggen breng hem maar naar Eindhoven
Heb hem maar op de oprit gezet bij m'n ouders
Nice! Laatst zat ik eens te denken hoeveel uren ik zou declareren als ik zoiets zou hebben. Je hebt zorgplicht over de auto en stel er rijdt een idioot tegen de auto aan gaat ook je eigen risico van 75 piek eraan, dus waarom niet gewoon die uren declareren? Of iig een extra vergoeding..
Maarja, zo zal EW wel weer niet zijn vrees ik. Of was het jouw fout dat je te laat aan kwam ofzo?
Nice! Laatst zat ik eens te denken hoeveel uren ik zou declareren als ik zoiets zou hebben. Je hebt zorgplicht over de auto en stel er rijdt een idioot tegen de auto aan gaat ook je eigen risico van 75 piek eraan, dus waarom niet gewoon die uren declareren? Of iig een extra vergoeding..
Maarja, zo zal EW wel weer niet zijn vrees ik. Of was het jouw fout dat je te laat aan kwam ofzo?
Neen, zekers niet mijn fout dat ik te laat kwam, had er niet eens eerder kunnen zijn. Ik kon de auto pas om 9 uur ophalen en moest hem wisselen in limburg tussen 12 en 1 uur. Dus toen stond ik 2 uur in Eindhoven, eerder kon ik daar ook niet zijn. En in de ritbon stond niet vermeld dat de verhuur maatschappij al om 1 uur dicht zou gaan, wat tevens niet eens haalbaar zou zijn. Dus ergens heeft iemand niet opgelet met plannen
Tja wat die uren betreft, ik naai mezelf eigenlijk door naar m'n ouders te gaan. Scheelt een uur rijden, zowel vandaag als maandag ochtend. Maarja, heb vandaag wel genoeg uren gedraaid dus maak me er niet zo druk om. Schrijf vandaag gewoon tot ik bij m'n ouders thuis kwam, en maandag van vertrek bij m'n ouders tot ik weer in Groningen ben. Heeft EW geluk, of de klant
Op zaterdag 23 november 2013 21:01 schreef joppie_saus het volgende: Is er nog iemand die wat doet met zijn Esso kaart? Ik heb nog 214 punten die ik kan weggeven, anders vervallen ze ;')
Haha ja dat herken ik wel. Goede opvoeding is dus lang niet altijd goed
Lekkere oprit wel by the way. Nooit geen gekut met parkeren of uitstappen zo te zien.
Eerlijkheid duurt het langst toch?
Zeker, ideaal! de 508 past er wel tussen, maar dan willen de deuren niet meer open. Via de achterbak eruit zie ik niet zo zitten Het echte scheurijzertje is er trouwens ook nog steeds
Ging trouwens ook lekker die voicemail inspreken van de noodlijn, was m'n nummer vergeten. Ze hebben maandag wat te lachen op kantoor
Ik moest één keer noodnummer bellen omdat mijn voetbaltas gejat was, met álles er in en ik de volgende dag niet kon werken. Ik bellen vanaf mijn ouders vaste lijn, spreek ik doodleuk mijn mobiele nummer in die ik dus niet meer heb Kon ik weer terug bellen met goede nummer...
Aankomende dinsdag sollicitatie bij Autoreset. Is de sollicitatieprocedure die ik kan verwachten vergelijkbaar zoals die in de OP bij Easyway is beschreven? In de mail wordt mij namelijk niets duidelijk over een rijtest, er staat alleen dat ik uitgenodigd ben voor een persoonlijk gesprek.
Op zondag 24 november 2013 17:46 schreef DukeJan het volgende: Aankomende dinsdag sollicitatie bij Autoreset. Is de sollicitatieprocedure die ik kan verwachten vergelijkbaar zoals die in de OP bij Easyway is beschreven? In de mail wordt mij namelijk niets duidelijk over een rijtest, er staat alleen dat ik uitgenodigd ben voor een persoonlijk gesprek.
Intakegesprek waarin alles wordt uitgelegd en dan een klein rijtestje.
Ik moest één keer noodnummer bellen omdat mijn voetbaltas gejat was, met álles er in en ik de volgende dag niet kon werken. Ik bellen vanaf mijn ouders vaste lijn, spreek ik doodleuk mijn mobiele nummer in die ik dus niet meer heb Kon ik weer terug bellen met goede nummer...
Op zondag 24 november 2013 17:46 schreef DukeJan het volgende: Aankomende dinsdag sollicitatie bij Autoreset. Is de sollicitatieprocedure die ik kan verwachten vergelijkbaar zoals die in de OP bij Easyway is beschreven? In de mail wordt mij namelijk niets duidelijk over een rijtest, er staat alleen dat ik uitgenodigd ben voor een persoonlijk gesprek.
Nice, ik heb die week daarna (dinsdag 3 dec) een sollicitatiegesprek bij Autoreset. Laat even weten hoe het ging!
Ik heb eigenlijk de hele week door wel een middag/ochtend beschikbaar, maar ik word nooit gemaild voor een ritje ofzo als ik geen hele dag vrij heb.
Bel dan zelf? Ik been weleens gebeld voor dinsdagochtend, maar halve dagen werken is kak. Daarna kan ik mee sowieso niet meer concentreren en na college ben ik ook best moe, dus ik zet beschikbaarheid alleen nog maar aan voor hele dagen.
Bel dan zelf? Ik been weleens gebeld voor dinsdagochtend, maar halve dagen werken is kak. Daarna kan ik mee sowieso niet meer concentreren en na college ben ik ook best moe, dus ik zet beschikbaarheid alleen nog maar aan voor hele dagen.
Ja ik werd één keer gebeld op vrijdagmiddag voor maandagochtend. Maar ik had dat telefoontje gemist, had 'm op stil gezet in de trein. Kwartiertje later was het ritje vergeven, helaas.
Nooit geprobeerd. Misschien once and never again, maar een ritje voor/na college lijkt me niet eens zo'n slecht idee. Vooral omdat ik in de trein best goed kan studeren (als het niet fuktup druk is).
Weten jullie of EW er moeilijk over doet wanneer je een ander eindstation opschrijft? Ik zit in Tilburg op kamers. Maar ga best vaak langs huis af. Dit scheelt maar iets van 25 km of 45 minuten bussen.
Op zondag 24 november 2013 23:03 schreef Markus2929 het volgende: Weten jullie of EW er moeilijk over doet wanneer je een ander eindstation opschrijft? Ik zit in Tilburg op kamers. Maar ga best vaak langs huis af. Dit scheelt maar iets van 25 km of 45 minuten bussen.
Lijkt me dat die extra reistijd gewoon voor je eigen rekening is. Lijkt me ook niet meer dan fair eigenlijk.
Ik heb eigenlijk de hele week door wel een middag/ochtend beschikbaar, maar ik word nooit gemaild voor een ritje ofzo als ik geen hele dag vrij heb.
Voor een dagdeel wordt je echt zelden gebeld/gemaild. Als je de middag beschikbaar hebt kan je het beste tijdens je laatste college de beschikbaarheid voor de hele dag open zetten, ik heb het idee dat ze je dan eerder bellen voor een spoed dan wanneer je alleen de middag open hebt staan. 's ochtens is sowieso lastig, omdat je dan nooit zekerheid hebt of je alleen terug bent.
Voor een dagdeel wordt je echt zelden gebeld/gemaild. Als je de middag beschikbaar hebt kan je het beste tijdens je laatste college de beschikbaarheid voor de hele dag open zetten, ik heb het idee dat ze je dan eerder bellen voor een spoed dan wanneer je alleen de middag open hebt staan. 's ochtens is sowieso lastig, omdat je dan nooit zekerheid hebt of je alleen terug bent.
Ik heb weleens gebeld toen ik klaar was op school en op het punt stond on naar huis te gaan. Had toen de beschikbaarheid op 's middags aan, en belde tegen 11.30. De planner aan de telefoon kon mij überhaupt niet zien in zijn lijst. Het is dus zinvol de beschikbaarheid voor de hele dag open te zetten vlak voor moment dat je kan.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik heb weleens gebeld toen ik klaar was op school en op het punt stond on naar huis te gaan. Had toen de beschikbaarheid op 's middags aan, en belde tegen 11.30. De planner aan de telefoon kon mij überhaupt niet zien in zijn lijst. Het is dus zinvol de beschikbaarheid voor de hele dag open te zetten vlak voor moment dat je kan.
Rit 1 staat in Zwolle. Een Skoda Citygo, met cruise control en zelfs stoelverwarming Was wel uit te houden dus. Zeker omdat dat motortje het wel redelijk trok, terugschakelen voor een inhaalactie was niet eens per se nodig.
Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Irritatie100 het volgende: Rit 1 staat in Zwolle. Een Skoda Citygo, met cruise control en zelfs stoelverwarming Was wel uit te houden dus. Zeker omdat dat motortje het wel redelijk trok, terugschakelen voor een inhaalactie was niet eens per se nodig.
Aan de Groningers: Werd net gebeld voor een rit, vanavond om 17:00 in Maarssen auto ophalen en naar de Wismarweg in Groningen brengen. Daar ben ik dus om +/- 19:30. Maar 9292 geeft aan dat ik er moet blijven slapen om weer naar Ede te komen. Iemand een idee hoe ik snel op station Groningen kom vanavond?
Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef Jorian29 het volgende: Aan de Groningers: Werd net gebeld voor een rit, vanavond om 17:00 in Maarssen auto ophalen en naar de Wismarweg in Groningen brengen. Daar ben ik dus om +/- 19:30. Maar 9292 geeft aan dat ik er moet blijven slapen om weer naar Ede te komen. Iemand een idee hoe ik snel op station Groningen kom vanavond?
Leuke Passat daarnet. Dik 5 jaar oud en een ruime 150k op de teller, maar wel de 2.0TDI met 170pk, DSG en full-options
Alleen wat wel erg schraal was: hij had die RNS510 erin zitten, maar ook nog een Parrot én zo'n carkit om je telefoon in te zetten. Geloof dat het 6 tientjes extra kost om een RNS510 met ingebouwde bluetooth te krijgen, leg dat dan ook nog neer zou je zeggen....
Op maandag 25 november 2013 15:14 schreef Irritatie100 het volgende: Leuke Passat daarnet. Dik 5 jaar oud en een ruime 150k op de teller, maar wel de 2.0TDI met 170pk, DSG en full-options
Alleen wat wel erg schraal was: hij had die RNS510 erin zitten, maar ook nog een Parrot én zo'n carkit om je telefoon in te zetten. Geloof dat het 6 tientjes extra kost om een RNS510 met ingebouwde bluetooth te krijgen, leg dat dan ook nog neer zou je zeggen....
[..]
Ik zal straks thuis mijn transportformulier aanpassen, speciaal voor jou!
Of meneer had ten tijde van de 'aanschaf' nog geen smartphone en dus geen bluetooth nodig op zijn RNS510
Of meneer had ten tijde van de 'aanschaf' nog geen smartphone en dus geen bluetooth nodig op zijn RNS510
Oh, en danku
Zo'n Parrot is toch ook Bluetooth? En tevens had mijn niet-smartphone ook gewoon Bluetooth hoor
Maar hoe je het ook wendt of keert, zo'n Parrot/carkit/whatever verneukt je dashboard, dus ik zou altijd ingebouwde bluetooth nemen of anders gewoon een oortje meenemen.
Even een vraagje tussendoor. Ik heb gesolliciteerd bij Autoreset en mag binnenkort op gesprek komen. In het mailtje dat ik kreeg stond dat ze ritten combineren, bijv. Rotterdam-Amsterdam en terug. Nu ben ik woonachtig in Groningen, is het dan ook waarschijnlijk dat ik zulke ritten krijg (mocht ik aangenomen worden ofcourse) of zullen de meeste ritten van en/of naar omgeving Groningen zijn?
Op maandag 25 november 2013 17:27 schreef ManScat het volgende: Even een vraagje tussendoor. Ik heb gesolliciteerd bij Autoreset en mag binnenkort op gesprek komen. In het mailtje dat ik kreeg stond dat ze ritten combineren, bijv. Rotterdam-Amsterdam en terug. Nu ben ik woonachtig in Groningen, is het dan ook waarschijnlijk dat ik zulke ritten krijg (mocht ik aangenomen worden ofcourse) of zullen de meeste ritten van en/of naar omgeving Groningen zijn?
Die Lexus is niks mis mee, maar een BMW 114i een topbak noemen x 1000
quote:
Op maandag 25 november 2013 17:27 schreef ManScat het volgende: Even een vraagje tussendoor. Ik heb gesolliciteerd bij Autoreset en mag binnenkort op gesprek komen. In het mailtje dat ik kreeg stond dat ze ritten combineren, bijv. Rotterdam-Amsterdam en terug. Nu ben ik woonachtig in Groningen, is het dan ook waarschijnlijk dat ik zulke ritten krijg (mocht ik aangenomen worden ofcourse) of zullen de meeste ritten van en/of naar omgeving Groningen zijn?
Die Lexus is niks mis mee, maar een BMW 114i een topbak noemen x 1000
Hangt ook van je referentiekader he. Geloof dat Solidberg tot nu toe niet de meest spectaculaire auto's heeft mogen rijden. Goed, ik zou het ook niet snel een topbak noemen, maar ' x 1000' vind ik dan weer wat overdreven.
Hangt ook van je referentiekader he. Geloof dat Solidberg tot nu toe niet de meest spectaculaire auto's heeft mogen rijden. Goed, ik zou het ook niet snel een topbak noemen, maar ' x 1000' vind ik dan weer wat overdreven.
Afgezien van dat blok is er niks mis met een 1-serie, okaj ik zou ook liever een 130i of een 123d hebben. Maar in vergelijking met een Golfje ofzo
De 114i is zo mogelijk de meest kansloze set die BMW ooit heeft gedaan. Echt voor mensen die wel BMW willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen. Dan maar een 114i..
En een Golfje is ook absoluut geen dikke bak, tenzij GTI of R32..
Hangt ook van je referentiekader he. Geloof dat Solidberg tot nu toe niet de meest spectaculaire auto's heeft mogen rijden. Goed, ik zou het ook niet snel een topbak noemen, maar ' x 1000' vind ik dan weer wat overdreven.
Heb inderdaad nog niet de meeste specataculaire bakken kunnen rijden, Ford Focus, Citroen C1, Kia Rio. Maar vond de BMW wel aardig, alles werkte goed voor mijn gevoel, maar die Lexus was natuurlijk veel beter dan die BMW.
Mooie auto zeg die Lexus, ik ben niet echt een fan van het merk (heb er meerdere gereden) maar qua vormgeving zijn ze goed bezig vind ik. Duidelijk onderscheidend van de Duitse saaiheid.
De 114i is zo mogelijk de meest kansloze set die BMW ooit heeft gedaan. Echt voor mensen die wel BMW willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen. Dan maar een 114i..
Citroën Xsara Coupé 1.6i Ligne Prestige om exact te zijn:
Zomer: http://img197.imageshack.us/img197/821/dsc0435tl.jpg (copy/paste deze link) http://img692.imageshack.us/img692/3874/dsc0438m.jpg (copy/paste deze link)
Winter:
En natuurlijk de verrotte studenten fiets en het OV
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Krijg je bij AR eigenlijk wekelijks of maandelijks uitbetaald? Zie in de OP wekelijks staan maar zie via Google ook regelmatig maandelijks staan. (Heb nog nooit uitbetaald gekregen aangezien mijn sollicitatiegesprek pas komende dinsdag is )
En dat is nog niet eens de max, zonder dat je mechanische aanpassingen hoeft te doen haal je hem al zo naar 170pk en 270nm.
Origineel is het natuurlijk rommel.
Ja, dat zal allemaal best. Maar ik vraag me echt af hoe lang zo'n blokje die zo opgefokt wordt nou nog mee gaat, om het maar niet over de versnellingsbak, koppeling en dat soort fratsen te hebben. Hetzelfde voor die Ford Ecoboost 1.0 met 100pk. Drie cilinders, maar daar wordt een bult vermogen uitgeperst. Ding moet wel op zijn na 2 ton lease
Oh, en wat we rijden. Hoewel, sinds ik op kamers ben heb ik er amper meer ingereden
Ojah, om die andere vraag te beantwoorden: Mountainbike, stadsfiets, bus, sneltram en soms de A3 van pa, en een bureaustoel.
Een bureaustoel, heb je dan wel een beetje een gladde vloer in je kamer?
On topic: Ik heb een citroen xsara break uit 1997, in juli van mijn oom gekregen omdat hij een jaar in Nieuw-Zeeland is gaan wonen. De auto was(is) een wrak, heb hem met mijn pa wel wat opgeknapt maar is niet veel meer waard(268k km). Helaas ga ik er in december ook afscheid van nemen, nu ik een kamer heb wegen de kosten niet meer op tegen de baten en inmiddels is mijn kamer ook volledig ingericht dus als verhuiswagen is ie ook niet meer nodig.
Nee, dat zit er helaas niet in.. Het is een hartstikke fijne auto, al piept en kraakt ie wel als ie zwaar beladen is. Maarja, zit er 9 van de 10 keer toch alleen in. Maar die 80 euro per maand exclusief benzine die ik er aan kwijt ben is gewoon te veel
Ja, dat is begrijpelijk. Ik wil nog altijd een keer een auto in een weiland de poeier inrijden. Neef van me heeft ooit eens zijn oude 850 tegen een betonblok aangezet en toen de motor opgeblazen
Ik hoop er nog wel een leuk zakcentje mee te 'verdienen'. Er zit ook nog apk op tot 21 september, en het afgelopen jaar nog wel wat onderhoud dus ik hoop er nog een paar honderd euro voor te krijgen. Ik zie er alleen tegenop om hem op een verkoopsite te plaatsen, en dan constant gebeld te worden door achmed(no offense) die de auto voor de helft op wil komen halen.
Ja, dat zal allemaal best. Maar ik vraag me echt af hoe lang zo'n blokje die zo opgefokt wordt nou nog mee gaat, om het maar niet over de versnellingsbak, koppeling en dat soort fratsen te hebben. Hetzelfde voor die Ford Ecoboost 1.0 met 100pk. Drie cilinders, maar daar wordt een bult vermogen uitgeperst. Ding moet wel op zijn na 2 ton lease
De versnellingsbak en koppeling vallen wel mee, maar die blokjes gaan uit elkaar rammelen. Ook standaard al
Waar betalen jullie die auto's allemaal van Wil er wel een want ben helemaal klaar met het OV, maar financieel is het nog onhaalbaar. Hopelijk tijdens mijn stage wel een eigen auto.
Op maandag 25 november 2013 23:58 schreef S-RS het volgende: De versnellingsbak en koppeling vallen wel mee, maar die blokjes gaan uit elkaar rammelen. Ook standaard al
Weet ik nog niet, met turbo's is veel mogelijk.. 125 pk per liter is helemaal geen supergekke waarde. Sommige motoren halen die waardes al zonder turbo...
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 08:23 schreef Viezze het volgende: Waar betalen jullie die auto's allemaal van Wil er wel een want ben helemaal klaar met het OV, maar financieel is het nog onhaalbaar. Hopelijk tijdens mijn stage wel een eigen auto.
Op maandag 25 november 2013 17:58 schreef bokkepoot het volgende: Nee BMW maakt wat de markt wil, de markt wil zo'n schraper.. Ik heb nog nooit een 135i zien rijden, maar de 4 cilinders? Je stikt erin
onze overburen hebben een 135i. Vind ze niet mooi. Alleen de coupe is mooi.
Ohja, zelf heb ik 2 mountainbikes en een 2003 Seat Ibiza. Al wil ik volgend jaar wel wa tnieuwers kopen(waarschijnlijk weer een Ibiza of een Corsa GSI uit 2008 of jonger.)
Een bureaustoel, heb je dan wel een beetje een gladde vloer in je kamer?
On topic: Ik heb een citroen xsara break uit 1997, in juli van mijn oom gekregen omdat hij een jaar in Nieuw-Zeeland is gaan wonen. De auto was(is) een wrak, heb hem met mijn pa wel wat opgeknapt maar is niet veel meer waard(268k km). Helaas ga ik er in december ook afscheid van nemen, nu ik een kamer heb wegen de kosten niet meer op tegen de baten en inmiddels is mijn kamer ook volledig ingericht dus als verhuiswagen is ie ook niet meer nodig.
Zit er toevallig een midden arm steun in? :-P. Die zoek ik nog voor m'n coupeetje
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Heb je al op de sloop gekeken? Mijn Alto is een GA, maar ondertussen zit alles er in van een GL Hoedenplank, klokje, spiegels, velgen en zelfs middenconsole uit een Swift van '88
Op dinsdag 26 november 2013 08:23 schreef Viezze het volgende: Waar betalen jullie die auto's allemaal van Wil er wel een want ben helemaal klaar met het OV, maar financieel is het nog onhaalbaar. Hopelijk tijdens mijn stage wel een eigen auto.
Als je nog bij je ouders woont is het prima te betalen natuurlijk.
Op dinsdag 26 november 2013 09:31 schreef joppie_saus het volgende: Heb je al op de sloop gekeken? Mijn Alto is een GA, maar ondertussen zit alles er in van een GL Hoedenplank, klokje, spiegels, velgen en zelfs middenconsole uit een Swift van '88
Jup, heb zelf al een vrij luxe versie, was destijds een optie die los besteld moest worden...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 26 november 2013 08:23 schreef Viezze het volgende: Waar betalen jullie die auto's allemaal van Wil er wel een want ben helemaal klaar met het OV, maar financieel is het nog onhaalbaar. Hopelijk tijdens mijn stage wel een eigen auto.
Aanschaf was 1000 euro, mrb/verzekering 40 per maand en de benzine een rib uit m'n lijf. Nu rijd ik niet zo veel, woon in Eindhoven, dus valt dat ook wel mee.
Op dinsdag 26 november 2013 08:23 schreef Viezze het volgende: Waar betalen jullie die auto's allemaal van Wil er wel een want ben helemaal klaar met het OV, maar financieel is het nog onhaalbaar. Hopelijk tijdens mijn stage wel een eigen auto.
Eigenlijk kan het niet betalen, maja het is zo verrekte handig. Ik ben KNVB Scheidsrecher, dus op de Zaterdag kar ik het halve land door. Met de auto van een ander of je ouders is dat gewoon niet handig.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Heb je wel eens vaker voor diegene gereden? Er stond toen dat diegene een VW Touran zonder navi had en ik de rit heel goed moest voorbereiden. Toen maar na de rit even gebeld dat die gegevens niet meer kloppen.
Hier ook niet, maar nog steeds is een goedkoop autootje zoals mijn Tigra absoluut handig. Kan wel een foto posten, ik vind het echt een geinig wagentje.
Wil zeker tijdens mijn stage een auto, mits ik het op de fiets kan doen. Had er tijdens mijn vorige stage ook een en dat is verdomd handig, zeker omdat een mogelijk stage adres voor mij in 95% van de gevallen afgelegen zit
Heb je wel eens vaker voor diegene gereden? Er stond toen dat diegene een VW Touran zonder navi had en ik de rit heel goed moest voorbereiden. Toen maar na de rit even gebeld dat die gegevens niet meer kloppen.
Ja die regel staat er nog steeds. Kan wel verwijdert worden want er mag gewoon van de navi gebruikt worden gemaakt. Nog niet voor gereden, wel een collega. Maar de klant heeft een nieuwe 5-serie gekocht zeker?
[ Bericht 0% gewijzigd door RTS91 op 26-11-2013 11:02:17 ]
Ja die regel staat er nog steeds. Kan wel verwijdert worden want er mag gewoon van de navi gebruikt worden gemaakt. Nog niet voor gereden, wel een collega. Maar de klant heeft een nieuwe 5-serie gekocht zeker?
Ja verdorie, ik had ze een nette mail gestuurd dat zij geen Touran meer heeft maar een nieuwe 5-serie MET navigatie. Maar de klant heeft dus een nieuwe 5-serie, route hoef je niet zo goed voor te bereiden en de klant is lekker makkelijk. Ik heb nog nooit zo weinig met een klant gesproken.
Let trouwens op dat je als je op de afslag in Heerlen rijdt, dat je dan linksaf moet onder de snelweg door, en niet doorrijden tot onderaan de stoplichten.
Ik zou een auto best kunnen betalen op zich, maar ik vind het gewoon zonde van het geld als ik het OV toch gratis kan gebruiken In het weekend gebruik ik altijd wel een auto van een van m'n ouders als ik ergens heen ga. Dat is meestal ook gratis (en het OV dan niet ).
Ik moet betaald parkeren voor mijn deur en in Utrecht is de binnenstad een hel met de auto. Met de fiets ben ik in 5-10 mins in het centrum, afhankelijk van waar ik moet zijn. Dus nee, geen auto voor mij.
In de stad is een auto ook nutteloos, maar als je 1 km van het dichtstbijzijnde bushalte en 11 km van het dichtstbijzijnde treinstation woont, dan is een auto echt handig
Ik moet betaald parkeren voor mijn deur en in Utrecht is de binnenstad een hel met de auto. Met de fiets ben ik in 5-10 mins in het centrum, afhankelijk van waar ik moet zijn. Dus nee, geen auto voor mij.
Same here. Ware het niet dat ik voor 150 euro per jaar een parkeervergunning kan krijgen. Kán inderdaad, want dat zou moeten kunnen maar de praktijk wijst anders uit. Mijn straat is vrij parkeren, maar de doorgaande straat waar die op uitkomt is betaald parkeren. Dus iedereen plempt die auto in mijn straat. Maar wat zegt de gemeente? Die ontkent dat allemaal en wijst op de mogelijkheid tot.... Dat die mogelijkheid in de praktijk zeer zelden voorkomt dat doet daar niets aan af