abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133451975
Lekker wel :9 Nog een beetje fijne auto?
pi_133452965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:46 schreef Viezze het volgende:
Lekker wel :9 Nog een beetje fijne auto?
Geen idee, zal wel prima zijn denk ik. Moet naar een 5 sterren hotel in Brussel :)
pi_133457026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:46 schreef RTS91 het volgende:
Mooie rit morgen en vrijdag! Klant ophalen in Nieuwegein, naar Brussel rijden. Auto mee terug naar huis en dan vrijdag weer ophalen om van Brussel naar Alkmaar te rijden :9
Altijd fijn zulke ritjes! ^O^ Succes in Brussel trouwens, ik heb er echt een hekel aan om in die stad te rijden. Tip: let goed op de borden en vertrouw je navigatie niet blindelings.
pi_133460420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:10 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Geen idee, zal wel prima zijn denk ik. Moet naar een 5 sterren hotel in Brussel :)
Wil nog vrij weinig zeggen, ik moest een keer 3 hooggeplaatste personen naar de Europese unie in Brussel brengen. Ik reed toen in een oudere Saab. :')
Overigens vond ik hem alsnog prima rijden, was mijn eerste 'Saab-ervaring'. :)
pi_133461615
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:19 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Wil nog vrij weinig zeggen, ik moest een keer 3 hooggeplaatste personen naar de Europese unie in Brussel brengen. Ik reed toen in een oudere Saab. :')
Overigens vond ik hem alsnog prima rijden, was mijn eerste 'Saab-ervaring'. :)
Ambtenaren he ;)
Klopt, maar ik neem aan dat deze persoon wel wat een leuke auto rijdt als ik zijn naam zo google.
pi_133462802
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:42 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Ambtenaren he ;)
Klopt, maar ik neem aan dat deze persoon wel wat een leuke auto rijdt als ik zijn naam zo google.
Jij zoekt ook altijd de klant op Google? Ik vind het altijd wel interessant wat voor een CV die personen hebben.
pi_133465231
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:01 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Jij zoekt ook altijd de klant op Google? Ik vind het altijd wel interessant wat voor een CV die personen hebben.
Zeker, ben toch graag benieuwd wat je achterin de auto hebt zitten. :)
pi_133476469
Haha ja inderdaad! En het is ook fijn als je wat achtergrondinformatie hebt als je met de klant aan het praten bent.
Nee.
pi_133485432
Ik zit de komende 6 uur thuis te wachten totdat ik de klant weer naar zijn huis mag rijden. Makkelijk geld verdienen zo :D
pi_133487650
Lief dagboek,

Vandaag de langzaamste bus tot nu toe gereden: een Transit bakwagen. Topsnelheid was 110, met eco uit. Dat scheelde twee km/u :P

Maar daarna kwam iets nog gekkers, een Sprinter als hoogwerker! Dat ding was afgeladen op 3400kg, en dat was te merken ook! Als je door de bocht ging voelde je het hele onderstel vechten tegen de krachten. En van de stugge koppeling die Sprinters altijd hebben was ook niet veel meer te merken.

Onderweg op de A2 hoorde ik ineens een harde bonk. Ik zag en hoorde niks, dus ging bij een tankstation kijken. Aan de rechterkant zat zo'n bedieningskast (een beetje zoals bakwagens met lift ook hebben) en die stond onder een hoek van 45 graden open. Je zou bij wijze van spreken een fietser mee kunnen onthoofden met die stalen plaat die 30cm uitstak.

Toen ik niks kon vinden van gereedschap waarmee ik het kon repareren of vastzetten, heb ik AR maar gebeld. Uiteindelijk bij het tankstation een stuk gaffatape gekregen (hij verkocht geen hele rollen) en toen kon ik na een dik half uur weer verder.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_133488215
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:54 schreef Babananana het volgende:
Lief dagboek,

Vandaag de langzaamste bus tot nu toe gereden: een Transit bakwagen. Topsnelheid was 110, met eco uit. Dat scheelde twee km/u :P

Maar daarna kwam iets nog gekkers, een Sprinter als hoogwerker! Dat ding was afgeladen op 3400kg, en dat was te merken ook! Als je door de bocht ging voelde je het hele onderstel vechten tegen de krachten. En van de stugge koppeling die Sprinters altijd hebben was ook niet veel meer te merken.

[ afbeelding ]

Onderweg op de A2 hoorde ik ineens een harde bonk. Ik zag en hoorde niks, dus ging bij een tankstation kijken. Aan de rechterkant zat zo'n bedieningskast (een beetje zoals bakwagens met lift ook hebben) en die stond onder een hoek van 45 graden open. Je zou bij wijze van spreken een fietser mee kunnen onthoofden met die stalen plaat die 30cm uitstak.

Toen ik niks kon vinden van gereedschap waarmee ik het kon repareren of vastzetten, heb ik AR maar gebeld. Uiteindelijk bij het tankstation een stuk gaffatape gekregen (hij verkocht geen hele rollen) en toen kon ik na een dik half uur weer verder.
Hee, zo'n wagen heb ik vorige week ook gereden! Misschien wel exact de zelfde, in ieder geval van het zelfde bedrijf. Maar ik had daar voor ook een hoogwerker van Nissan, die was nog erger dan die Sprinter.. Ik vond t nog wel mee vallen dus. Wel vervelend als er ineens iets los hangt, dan schrik je wel even.
pi_133489642
Dat bedrijf heet '..... Hoogwerkers BV', dus waarschijnlijk verhuren ze hoogwerkers die dus steeds gehaald en gebracht door ons worden :)

Ik vond het ook geen slecht voertuig, maar het verschil met een lege normale Sprinter was wel enorm.
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_133489902
quote:
~~Lang verhaal~~
Gelukkig heb je een stukje tape gekregen :)

Wegen-Nerd modus: Hoe heb jij gereden, als je op de A2 een harde bonk hoorde, en je bij een tankstation richting de A2 op de A9 een foto maakt? Of was die bonk later pas? :P
.
pi_133490004
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:14 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Gelukkig heb je een stukje tape gekregen :)

Wegen-Nerd modus: Hoe heb jij gereden, als je op de A2 een harde bonk hoorde, en je bij een tankstation richting de A2 op de A9 een foto maakt? Of was die bonk later pas? :P
Zo, jij weet dat wel precies! De bonk was idd later. Bij het tankstation aan de A2 had ik hem dichtgeduwd, maar even later was hij weer open. Toen bij Lexmond naast de snelweg plakband gekregen.
pi_133494373
Morgen Eindhoven - Groningen in een Audi A6 en aansluitend Groningen-Amsterdam met een Alfa Mito. Prima dagje weer! :)
  donderdag 21 november 2013 @ 21:35:14 #116
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_133497617
quote:
Lief dagboek,

[ afbeelding ]

Ha, de shirtsponsor van FC Dordrecht op de weg _O_
#26 || Luciano da Silva
pi_133498852
Ook knap zuur vandaag, of nouja vanavond ..

Werd om half 7 gebeld door EW, door C.... (die nieuwe kerel)
Zegt ie: ja ik heb nog een ritje voor je voor morgen. Of ... wacht heel even. Ik kijk even naar m'n collega J..... Ehm, ja, nee, sorry .. Ik zie net dat zij het ritje heeft weggegeven aan iemand anders. |:( :'(
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
  donderdag 21 november 2013 @ 22:07:02 #118
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_133498889
Bel dan niet...
#26 || Luciano da Silva
pi_133498961
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:07 schreef joppie_saus het volgende:
Bel dan niet...
Precies dat.
pi_133499555
Wat is die Peugeot 5008 toch een kutauto zeg :')
pi_133500150
quote:
13s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:22 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat is die Peugeot 5008 toch een kutauto zeg :')
Ik nomineer hierbij tevens de Peugeot 3008 1.6 benzine zonder turbo, zonder paarden voor de titel kutauto.
.
pi_133500344
Na ik een Citroën C4 Picasso 1.6HDI met semi-automaat en flippers heb gereden noem ik niks meer een kutauto.
pi_133500364
Hoewel ik die VW Fox 1.2 met 0,0 opties ook niet chill vond, of de Renault Kangoo zonder airco toen het 35 graden was en er alleen maar file was waardoor ik ook geen rijwind door mijn raampje kreeg.
pi_133500564
Ik heb bij EW ook een hoop kutauto's meegekregen (de C4 met semi-automaat is daar een goed voorbeeld van Irritatie :+ ) maar het vervelendste vond ik nog wel toen ik tijdens mijn zomerbaantje met een Caddy langs de snelweg kwam te staan omdat de turboslang was losgeschoten. Goed, hij reed nog wel maar niet harder dan 100 en het was levensgevaarlijk om in te voegen want optrekken duurde een eeuwigheid. Moest toen vanaf Beilen nog naar Groningen rijden om hem daar bij een dealer te laten repareren, en er vervolgens nog de hele dag mee op pad :')
pi_133500630
Zo net terug uit Brussel, fijne stad om te rijden idd :'( Wel mooie rit gehad met een hele chille klant. 3 uur over 160 km gedaan, wel lekker voor de uren. Was trouwens een Voyager, aardig luxe en comfortabel. Morgen weer!
pi_133500762
Wie maakt de poll :P?

Ik nomineer nog:
- Citroen C3 Picasso
- Renault Grand Scenic
- Nissan Juke
- Citroen Grand C4 Picasso - Flipperbak-Whiplash-Machine
- Opel Meriva 1.4
.
pi_133500840
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:48 schreef Viezze het volgende:
Ik heb bij EW ook een hoop kutauto's meegekregen (de C4 met semi-automaat is daar een goed voorbeeld van Irritatie :+ ) maar het vervelendste vond ik nog wel toen ik tijdens mijn zomerbaantje met een Caddy langs de snelweg kwam te staan omdat de turboslang was losgeschoten. Goed, hij reed nog wel maar niet harder dan 100 en het was levensgevaarlijk om in te voegen want optrekken duurde een eeuwigheid. Moest toen vanaf Beilen nog naar Groningen rijden om hem daar bij een dealer te laten repareren, en er vervolgens nog de hele dag mee op pad :')
Ik moest een keer een Avensis van Schiedam naar Wieuwerd brengen. Ik kom daar, zegt die CP dat ie daarheen ging voor reparatie. Hij zei dat de koppeling slipte en dat ik dus een beetje voorzichtig aan moest doen met gas geven. Hij zei ook dat er soms witte rook uit de auto kwam, maar dat zou vanzelf wel weer weggaan.

Dus ik denk, zal wel en ga er vandoor. Dus bij Schiedam de weg op en de cc erop, ging prima. Tot knooppunt Joure. Toen ik vanaf de rotonde weer ging accelereren ging de auto inderdaad wit roken (en ik moest zo'n beetje tot in de toerenbegrenzer trappen om hem te laten versnellen, daaronder gebeurde er niks). Maar goed, ik dacht aan wat de CP verteld had en reed maar gewoon door. Ook omdat de rook inderdaad verdween.

Even later de snelweg afgegaan. Op een gegeven moment moest je een stukje over een N-weg bij Sneek in de buurt. Daar ging je een relatief hoog heuveltje op en dat trok ie niet zo goed :')
Hij ging weer wit roken, maar ook als je hem tot in de toerenbegrenzer trapte verloor ie snelheid en het roken hield ook niet op :') Koppeling was toen gewoon helemaal verrot, je kon gewoon schakelen zonder de koppeling in te trappen (en in z'n 6 zetten en in 1 keer je voet van de koppeling afhalen zonder af te laten slaan/vooruit te schieten :+ ).
Gelukkig kon ik met de snelheid die ik nog had een woonwijk insturen en daar EW bellen. Die hebben mij het nummer van de garage in Wieuwerd gegeven en die hebben me toen met een sleepwagen opgehaald en me in Mantgum afgezet (en omdat dat de enige keer is dat in Wieuwerd geweest ben heb ik niet de stuntpiloot in z'n Caddy gezien waarnaar vaak wordt gerefereerd in dit topic ;( ).
pi_133500905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:54 schreef Pizzabodem het volgende:

Ik nomineer nog:
- Citroen C3 Picasso
- Renault Grand Scenic
- Nissan Juke
- Opel Meriva 1.4
Nissan Qashqai vind ik ook een vreselijke auto. Zien er best goed uit nog, maar rijden dramatisch...

Meeste Fiat's vind ik ook niet top, hoewel de Panda mij dan weer positief verraste.
pi_133500979
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nissan Qashqai vind ik ook een vreselijke auto. Zien er best goed uit nog, maar rijden dramatisch...
Inderdaad! Ik liet dat ding steeds afslaan, koppeling was verrot na 5 jaar en 33.000 km :D En elke keer als je op een knopje op het stuur drukte, ging de toeter. En nee, het waren niet de knopjes van de claxon.

- Trouwens de laagste km stand die ik heb gezien in een auto van 5 jaar. Was de auto van de receptioniste/secretaresse geweest, gingen er af en toe mee naar de makro ofzo.
.
pi_133501161
Weet iedereen eigenlijk nog wat zijn/haar eerste ritje was? Zo ja, vertel vertel :P
pi_133501237
Megane Estate 1.6 benzine van RDV naar Utrecht. Gelijk in de file, voor het eerst in een benzine auto zonder turbo. Hij sloeg niet af! :P

Dag later 2e rit. Lexus Ct200h van RDV naar Groningen. Bij Almere kapte mijn navigatiesysteem er mee, maar ik vond het adres in een keer gelukkig
.
pi_133501377
M'n eerste werkdag voor EW was gelijk bingo! Het begon met een Renault Espace van Heerenveen naar de grote in Breda, vervolgens een BMW 5 serie (type ben ik vergeten) van Rotterdam naar de grote in Almere.

Dus ik had direct op m'n eerste werkdag twee ritten voor de twee grootste LM, waar tijdens de sollicitatie zelfs nog naar werd gerefereerd. Ik weet nog wel ja dat ik die rijtest toen had, en toen zijn we ook langs de grote in Breda gereden. Die kerel zei nog: jij zult hier waarschijnlijk niet, of zelden komen vanuit het noorden.. :P
pi_133501482
Moet morgen vanuit de grote in Breda een Peugeot Partner, naar Deventer brengen, alleen de APK is al 3 maandjes verlopen. Maakt dat iets uit?

Mijn eerste rit was een leenauto(VW Polo) van Oisterwijk naar Nijmegen brengen. En vervolgens een bijna nieuwe VW Golf 1.6 TDI terug brengen. Was helaas wel een ritje met bijna alleen maar snelweg.
pi_133502160
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:15 schreef Markus2929 het volgende:
Moet morgen vanuit de grote in Breda een Peugeot Partner, naar Deventer brengen, alleen de APK is al 3 maandjes verlopen. Maakt dat iets uit?
Vaak is met dat soort dingen het protocol dat een eventuele boete vergoed wordt. Maar ben je eigenlijk wel verzekerd met een verkopen APK?
  donderdag 21 november 2013 @ 23:39:56 #135
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_133502247
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:05 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Weet iedereen eigenlijk nog wat zijn/haar eerste ritje was? Zo ja, vertel vertel :P
ML320 ophalen ergens diep in Brabant, terug naar Almere. Ophalen bij centrum dat lijkkisten verkocht. Al die kisten stonden echt hoog opgestapeld en tentoongesteld. Midden tussen de kampers op het industrieterrein. Toen vroeg die medewerker of ik even kon meelopen voor een handtekening. Meneer vriendelijk verteld dat ik dat niet ging doen en dat hij mooi maar even naar de uitgang moest komen. Bizar sfeertje hing daar. :N
pi_133502352
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:54 schreef Pizzabodem het volgende:

Ik nomineer nog:
- Citroen C3 Picasso
- Renault Grand Scenic
- Nissan Juke
- Opel Meriva 1.4
- Opel Movano met semi-automaat (kan niet kruipen)
- Opel Corsa 1.4 (130nm bij 4000rpm :r)
- alle auto's met de Fiat driecilinder motor
- Hyundai i20 (en dan met name het startstop-systeem)
- Mazda 5
- Volvo V50 1.8 (165nm bij 4000rpm :r )

[ Bericht 6% gewijzigd door Babananana op 21-11-2013 23:53:09 ]
pi_133504171
quote:
Lief dagboek.... Dinsdag 6 December 2011. Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI uit 2008 van Wieuwerd naar Den Haag, weet zelfs het adres in Den Haag nog, nummer 120 en de straatnaam zou ik hier wel niet mogen noemen. En nee, ik hou de adressen niet bij, maar weet het gewoon nog :6

Opgehaald met 170.914km en weer ingeleverd met 171.094km.
Piccaaa:
pi_133505808
hehe ik weet mn eerste ritje ook nog. december 2009, klant had zn arm in het gips en kon dus zelf niet rijden. had een leenauto, een toen splinternieuwe opel insignia 1.6 turbo. Het eerste wat die goeie man zegt: ' tja uh, mn vorige chaffeur vroeg of ie agressief mocht rijden. nouja, dat mag.'

en vervolgens met rokende banden de rotondes over knallen met de klant naast me. best lollig hehe
pi_133506056
quote:
Best - Breukelen in een Opel Astra. Gezapige rit, eindadres en beginadres lagen aan de oprit van de A2.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:38:56 #140
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_133506541
Eerste werkdag: Groningen - Hengelo in een Fiat Panda. Daarna Zwolle - Drachten in een splinternieuwe Volkswagen Passat.
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:53:08 #141
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133506670
Houten - Hengelo in een Q7 was mijn 1e rit :-)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133507157
Eerste dag was in een Volvo XC90. Ik heb toen twee dagen voor een klant moeten rijden, bij mekaar heb ik toen zo'n 30-35 uur gewerkt in twee dagen.
pi_133507280
Ik had volgens mij Groningen - Nijmegen en een of andere dorp bij Tiel - Almere, beiden voor de grote uit Almere. Eerste adres al in paniek natuurlijk, oude berijder niet aanwezig. Op een gegeven moment EW maar gebeld, was natuurlijk geen probleem :') Toen was alles bevroren, en geen krabber aanwezig. Nog bij een paar buren aangebeld maar niks, dus kon eerst wachten tot alles ontdooid was. Tweede rit ging ook lekker, tyfuseind lopen en toen ik uiteindelijk op de snelweg zat werd alles rood in het dashboard, ik zou een lekke band hebben. Auto direct langs de weg, maar niks aan de hand natuurlijk. Even langs een pompstation, banden opgepompt en verder gereden.

Dat was wel een goed dagboek verhaal 8-)
pi_133507516
Ik meen me van mijn inwerkdag een Volvo V70 en een Opel Astra te herinneren. Afstanden, geen idee :P
pi_133507534
Mijn eerste rit was in een Audi A3. Man had zijn arm in het gips.
Ik natuurlijk alles tip top voorbereid, totdat ik met mijn slaapkop bij het verkeerde treinstation uitstapte en daardoor een kwartier te laat kwam. Toen moest ik heel hard rijden van de klant.
Nee.
pi_133507786
Mijn eerste opdracht was in een BMW 5 serie. Ik moest een man naar huis brengen die een slokje op had. Het was een handgeschakelde auto en ik kreeg hem niet in zijn achteruit (was voor mij de eerste keer om in een BMW te rijden). Ik vroeg dus hoe ik hem in zijn achteruit moest krijgen en toen zei hij iets in de richting van "naar beneden duwen". Dus ik dacht: aha! dat is net als bij VW, maar dat werkte natuurlijk niet. Na een minuut was het dan toch uiteindelijk gelukt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjouveur op 22-11-2013 10:02:07 (typo) ]
pi_133508422
Mijn eerste rit was Groningen - Zuidwolde in een Kangoo. Geen bal an.. Maar wat wel grappig was, is dat ik na mijn stage weer terugkwam en tijdens mijn eerste werkdag weer naar Groningen mocht, weer in een Kangoo. Ook nog maar twee keer geweest daar
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_133509167
30 September gesolliciteerd bij EW in regio Breda. Nog niets vernomen. Trein zelf dagelijks van Breda naar Eindhoven, maar kon maar 1 regio aangeven... Iemand advies?
pi_133509169
Mijn eerste werkdag was locatiewerk bij een verhuurbedrijf in Utrecht, midden in het centrum bij de Bijenkorf. De eerste auto die ik die dag moest rijden was een Fiat 500 met semi-automaat, heb echt doodsangsten uitgestaan in dat ding. Stond midden in de parkeergarage een zieke hellingproef te doen, eerste keer benzineauto voor mij ook :')
Ik snapte ook geen reet van die letters op de pook, was iets van A/S, E en +/- geloof ik haha. Gelukkig werd het daarna alleen maar beter :)
pi_133509682
Pfff, spoedje Oud-Beijerland - Enter werd op FB geplaatst. Dat is mijn regio, maar ik sliep nog en toen ik wakker werd was ie nét opgelost. Als ze mij gewoon gebeld hadden daarvoor.... Van mijn telefoon zou ik wel wakker zijn geworden, die leg ik - als niet gebeld ben voor gewoon werk - altijd vlak bij m'n oor namelijk :P

Mijn eerste werkdag was trouwens Bleiswijk - Breda met een Aygo en Breda - Houten met een Seat Leon. Weet nog wel dat ik iets té gedetailleerd naar schade aan het kijken was, er stonden echt honderden kruisjes op mijn formulieren. Daar ben ik inmiddels wel van afgestapt, grote schades noteer ik uiteraard, maar hele kleine gebruikerskrasjes eigenlijk niet meer. En ik heb daar ook nooit iets van gehoord.

Weet ook nog dat die Leon in een soort doodlopend steegje geparkeerd stond, wat dus heel smal was en met rechtdoor rijden kwam je bij het doodlopende stuk. Dus eerst achterlijk vaak heen en weer steken en uiteindelijk ben ik eruit gekomen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')