quote:
Op donderdag 21 november 2013 22:48 schreef Viezze het volgende:Ik heb bij EW ook een hoop kutauto's meegekregen (de C4 met semi-automaat is daar een goed voorbeeld van Irritatie

) maar het vervelendste vond ik nog wel toen ik tijdens mijn zomerbaantje met een Caddy langs de snelweg kwam te staan omdat de turboslang was losgeschoten. Goed, hij reed nog wel maar niet harder dan 100 en het was levensgevaarlijk om in te voegen want optrekken duurde een eeuwigheid. Moest toen vanaf Beilen nog naar Groningen rijden om hem daar bij een dealer te laten repareren, en er vervolgens nog de hele dag mee op pad

Ik moest een keer een Avensis van Schiedam naar Wieuwerd brengen. Ik kom daar, zegt die CP dat ie daarheen ging voor reparatie. Hij zei dat de koppeling slipte en dat ik dus een beetje voorzichtig aan moest doen met gas geven. Hij zei ook dat er soms witte rook uit de auto kwam, maar dat zou vanzelf wel weer weggaan.
Dus ik denk, zal wel en ga er vandoor. Dus bij Schiedam de weg op en de cc erop, ging prima. Tot knooppunt Joure. Toen ik vanaf de rotonde weer ging accelereren ging de auto inderdaad wit roken (en ik moest zo'n beetje tot in de toerenbegrenzer trappen om hem te laten versnellen, daaronder gebeurde er niks). Maar goed, ik dacht aan wat de CP verteld had en reed maar gewoon door. Ook omdat de rook inderdaad verdween.
Even later de snelweg afgegaan. Op een gegeven moment moest je een stukje over een N-weg bij Sneek in de buurt. Daar ging je een relatief hoog heuveltje op en dat trok ie niet zo goed

Hij ging weer wit roken, maar ook als je hem tot in de toerenbegrenzer trapte verloor ie snelheid en het roken hield ook niet op

Koppeling was toen gewoon helemaal verrot, je kon gewoon schakelen zonder de koppeling in te trappen (en in z'n 6 zetten en in 1 keer je voet van de koppeling afhalen zonder af te laten slaan/vooruit te schieten

).
Gelukkig kon ik met de snelheid die ik nog had een woonwijk insturen en daar EW bellen. Die hebben mij het nummer van de garage in Wieuwerd gegeven en die hebben me toen met een sleepwagen opgehaald en me in Mantgum afgezet (en omdat dat de enige keer is dat in Wieuwerd geweest ben heb ik niet de stuntpiloot in z'n Caddy gezien waarnaar vaak wordt gerefereerd in dit topic

).