abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 november 2013 @ 13:27:22 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133249947
Ik heb nu een tijdje in .be getankt, en daar is het normaal dat je gewoon eerst je auto bij de pomp wegrijdt voordat je gaat betalen, dus tanken, opzouten en daarna naar binnen. Dan vermeld je het pompnummer en merk van je auto, dan zoeken ze het camerabeeld erbij en reken je af.. Werkt als de brandweer, en voorkomt dat soort irritatie's. ^O^ _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133249951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:19 schreef BigSmurf het volgende:
Ritsen = om en om een auto ertussen laten vanaf dat het bord zegt dat het moet. Als iedereen die regel volgt, dan gaat het helemaal goed. Als ik zelf al teruggevoegd ben en ik merk dat degene achter me elke keer heel sneu het gat dicht rijdt, dan laat ik gewoon een gat vallen voor me zodat er twee of drie tussen kunnen om dat te compenseren.
Bij mijn weten hoort het ook zo. Er staat niet voor niets: Vanaf hier ritsen.
Anders had dat bord er 300 meter eerder gestaan.

Gisteren had ik een klein akkefietje met een mijnheer die meende dat ik hem wel voorrang zou geven. Ik reed op de doorgaande weg, en hij stond in een zijstraatje voor de haaientanden te wachten. Hij meende dat ik hem wel voorrang zou verlenen, stak alvast zijn hand op bij wijze van dank en gaf gas. Ik schudde heel hard nee, je kunt me wat, jij hebt hier helemaal geen voorrang, hij schrok nogal, maar ik dacht, zo werkt het mooi niet, je wacht maar tot er niemand meer aankomt op de hoofdweg.
pi_133250751
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:23 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Vanochtend nog een rustig etende meneer in een Clio, zonder ook maar enig licht, om 7.15 _O-. Toeteren, seinen, lampen aan en uit, geen enkel effect.
Gewoon 112 bellen.
pi_133250786
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:32 schreef John5 het volgende:

[..]

Groot licht is uiteraard altijd irritant, maar de straatverlichting uit op de snelweg is ook zwaar klote, helemaal 's avonds/ 's nachts in de stromende regen. Je ziet werkelijk geen zak.

Eerst de hele snelweg volplempen met verlichting en ze dan niet aandoen, want bezuinigen :N
Wat een onzin. Er staat bijna geen verlichting op snelwegen, alleen op knooppunten.

Het is hier België niet.

België :')

quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:29 schreef Saysem het volgende:
Mensen die treuzelen bij tankstations...

Afgelopen vrijdag al een half uur extra vastgestaan in de avondspits, thuis staat het eten al op me te wachten maar ik moet nog even tanken. Alle pompen bezet... kan gebeuren dus ik zet hem achter een auto waar niemand bij staat want die zal wel aan het afrekenen zijn.

Een goede vijf minuten later zie ik ineens beweging in de auto. Meneer besluit maar eens uit te stappen en begint met tanken. Kut :')

Nou ja, ik zet hem dan maar één plaats naar links. Meneer daar is inmiddels bijna klaar met tanken en als personificatie van de uitdrukking "op z'n elfendertigst" hangt hij de pomp op en loopt de shop binnen. Daar neemt hij de tijd om alle stellingen eens uitgebreid te bekijken en krijgt het voor elkaar daar zo lang over te doen dat die vent waar ik eerst achter stond nog eerder klaar is met tanken en afrekenen.

Ik waag het niet om mijn auto nog eens te verplaatsen dus ik kijk geduldig hoe onze shopping queen terugloopt, in alle rust zijn jas uittrekt en op de achterbank legt, zijn spiegels controleert en weet ik wat allemaal...

|:(

Mensen, als er een auto achter je staat bij het tankstation werk dan aub een beetje door. Gewoon uitstappen, tanken, betalen, oprotten. En een pakje shag kopen in de shop zie ik dan nog wel door de vingers.
KLB / Auto bij de pomp parkeren en binnen koffie drinken
Klootzakken zijn t.

Maar mensen die achter mij komen staan, terwijl ik tank en de pomp naast me vrij is, en per-se moeten tanken met hun tankdop aan de goede kant neem ik ook niet serieus :')

[ Bericht 14% gewijzigd door kikoooooo op 14-11-2013 13:55:30 ]
  donderdag 14 november 2013 @ 14:19:54 #205
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_133251812
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Tenzij het een Roemeens chauffeur is.
Nederlandse ook hoor, inhalen op de snelweg :r
Denken dat ze meer mogen/zijn omdat ze met een vrachtwagen rijden :r
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_133252066
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb nu een tijdje in .be getankt, en daar is het normaal dat je gewoon eerst je auto bij de pomp wegrijdt voordat je gaat betalen, dus tanken, opzouten en daarna naar binnen. Dan vermeld je het pompnummer en merk van je auto, dan zoeken ze het camerabeeld erbij en reken je af.. Werkt als de brandweer, en voorkomt dat soort irritatie's. ^O^ _O_
Ja,maar dat is dus Belgie waar men over het algemeen meer fatsoen heeft dan hier in Nederland waar het horkerig zijn nog te veel en te vaak de boventoon voert. Ik vrees dat het niet zou werken hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 14:29:00 ]
pi_133255598
quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:28 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja,maar dat is dus Belgie waar men over het algemeen meer fatsoen heeft dan hier in Nederland waar het horkerig zijn nog te veel en te vaak de boventoon voert. Ik vrees dat het niet zou werken hier.
_O-

Fatsoen op de weg in België, in welk universum rijd jij rond? :')

Die gasten gunnen elkaar nog geen mm ruimte op de snelweg waardoor het continu vastloopt. Al te vaak bijna een aanrijding gehad doordat een belg net zo lang door duwt tot het echt niet meer gaat. :X
  donderdag 14 november 2013 @ 16:48:15 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133256351
quote:

[..]

Wat Daeron zegt. Zo beschaafd zijn ze daar niet qua rijstijl. En in België is het ook bijna standaard dat je na 8 uur 's avonds vooraf betaalt aan de pomp, dus zó geweldig is het daar nou ook weer niet. Ik doelde puur en alleen op het alvast plaats maken voor degene achter je als je getankt hebt. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133256914
quote:

[..]

Probeer maar eens een rotonde met 2 rijbanen in België, zo eentje is er in Maasmechelen waar ik ook wel eens ga tanken. Van op de binnenste baan gaan rijden als je de tweede of derde afslag moet hebben hebben ze daar nog nooit gehoord. En als jij dat zelf wel doet zit er dus bijna altijd wel iemand naast je op de buitenste baan die drie kwart moet, waardoor je dus fijn rondjes kunt gaan rijden omdat die dwazen niet snappen dat mensen misschien ook nog van de rotonde af moeten.

Pic ter verduidelijking:

Groen ben ik, rood is een willekeurige Belg.
Flesje bier
pi_133257679
Zulke rotondes zijn ook gewoon gedoemd te falen
  donderdag 14 november 2013 @ 17:45:27 #211
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133257846
In Nederland bouwen we dan gewoon een turborotonde, maar de Belgen vliegen vast massaal over de betonblokken als ze dat daar ook proberen _O-.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 14 november 2013 @ 17:45:49 #212
11102 knep
Mountainfreak
pi_133257858
quote:

Afgelopen vrijdag al een half uur extra vastgestaan in de avondspits, thuis staat het eten al op me te wachten maar ik moet nog even tanken. Alle pompen bezet... kan gebeuren dus ik zet hem achter een auto waar niemand bij staat want die zal wel aan het afrekenen zijn.

Een goede vijf minuten later zie ik ineens beweging in de auto. Meneer besluit maar eens uit te stappen en begint met tanken. Kut :')

Nou ja, ik zet hem dan maar één plaats naar links. Meneer daar is inmiddels bijna klaar met tanken en als personificatie van de uitdrukking "op z'n elfendertigst" hangt hij de pomp op en loopt de shop binnen. Daar neemt hij de tijd om alle stellingen eens uitgebreid te bekijken en krijgt het voor elkaar daar zo lang over te doen dat die vent waar ik eerst achter stond nog eerder klaar is met tanken en afrekenen.

Ik waag het niet om mijn auto nog eens te verplaatsen dus ik kijk geduldig hoe onze shopping queen terugloopt, in alle rust zijn jas uittrekt en op de achterbank legt, zijn spiegels controleert en weet ik wat allemaal...

Mensen, als er een auto achter je staat bij het tankstation werk dan aub een beetje door. Gewoon uitstappen, tanken, betalen, oprotten. En een pakje shag kopen in de shop zie ik dan nog wel door de vingers.
Niet alleen qua weggedrag viert het egoïsme hoogtij.
pi_133258609
quote:

Hij lijkt mij wel, ik laat me niet opjagen door anderen.... _O_
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_133259890
Mensen die uitparkeren die vinden dat ze voorrang hebben en gaan toeteren als je er voorbij knalt. :')
Rustig aan.
pi_133260214
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:49 schreef kikoooooo het volgende:
Maar mensen die achter mij komen staan, terwijl ik tank en de pomp naast me vrij is, en per-se moeten tanken met hun tankdop aan de goede kant neem ik ook niet serieus :')
Mensen (vrouwen) die ik niet meer serieus neem door de volgende actie:
1. Aan de linkerzijde van een pomp gaan staan.
2. Achteruit rijden en aan de rechterzijde van een pomp gaan staan.
3. Uitstappen.
4. De pompslang pakken.
5. ZOEKEN naar de tankdop.
6. De pompslang terughangen.
7. Instappen.
8. Achteruit rijden en weer aan de linkerzijde van de pomp gaan staan.
9. Weer uitstappen.
10. Zoeken naar de tankdop en deze ook vinden.
11. Pompslang pakken en eindelijk gaan tanken.
12. Na het tanken de pompslang weer terughangen.
13. De tankdop weer sluiten.
14. Naar binnen lopen.
15. Bij de kassa aan de beurt zijn en er achter komen dat de handtas nog in de auto ligt.

Ik kan je zeggen dat ik hier erg hard om gelachen heb _O-
  donderdag 14 november 2013 @ 21:18:34 #216
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_133265948
Ik heb voor zulke tankgelegenheden als er eentje voor mij stond te treuzelen wel eens deze uit de speakers laten gallen met de ramen open:
Of bij kleppende wijven deze:
Ze keken wel vreemd op toen; maar ik weet niet of ze de hint begrepen hadden..... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_133267091
quote:

[..]

Fatsoen op de weg in België, ik heb al lang niet meer zo'n goeie grap gehoord :') :') :')

Als ik Belgische kentekenplaten zie, is het eerste wat ik denk: "afstand houden!, die gaat vast iets stoms doen" en in 9 van de 10 gevallen stellen ze me niet teleur... :')
Don't let my username fool you...
  donderdag 14 november 2013 @ 21:49:25 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133267310
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:07 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Probeer maar eens een rotonde met 2 rijbanen in België, zo eentje is er in Maasmechelen waar ik ook wel eens ga tanken. Van op de binnenste baan gaan rijden als je de tweede of derde afslag moet hebben hebben ze daar nog nooit gehoord. En als jij dat zelf wel doet zit er dus bijna altijd wel iemand naast je op de buitenste baan die drie kwart moet, waardoor je dus fijn rondjes kunt gaan rijden omdat die dwazen niet snappen dat mensen misschien ook nog van de rotonde af moeten.

Pic ter verduidelijking:

[ afbeelding ]

Groen ben ik, rood is een willekeurige Belg.
Die rotonde neem ik dus ook als ik ga tanken, da's echt een drama, en erop vanaf de pomp ook, want voor rechtdoor pakken ze wel allemaal de buitenste, en in de spits kom je er dan never nooit tussen :')
  donderdag 14 november 2013 @ 21:57:06 #219
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133267674
Blij dat we die dingen in Nederland niet of nauwelijks kennen. Van die dubbele rotondes met een buitenbaan rechts/rechtdoor en binnenbaan rechtdoor/links werkt een stuk makkelijker.
  FOK!fotograaf donderdag 14 november 2013 @ 21:59:24 #220
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133267790
Ach, ik heb 1x ruzie gehad met een vent tijdens het tanken. Kwam voor het bedrijf waar ik toen actief voor was tanken, de platte bus en 2 aggregaten had ik bij me, 1 erop en 1 erachter (waar in iedere aggregaat 50 liter gaat en 20 in de jerrycan, totaal dus daar al 140 liter), dus ja, was even bezig en telkens een stukje vooruit rijden. Begon die te miepen waarom ik de laadbak in klom en of dat niet een andere keer kon. Nou, euh, waar zit anders de tankdop van zo'n aggregaat en wanneer moet ik anders tanken? Want meneer wilde niet omrijden en aan de andere kant gaan staan. Een vrouw die stond te wachten op haar auto bij de garage daar vond het allemaal wel vermakelijk.

Je hebt overigens ook veel mensen die het praktisch vinden om op een LPG parkeerplek stil te gaan staan, want die gebruikt toch niemand. :') En ook echt moeilijk gaan doen
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_133268286
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:57 schreef BigSmurf het volgende:
Blij dat we die dingen in Nederland niet of nauwelijks kennen. Van die dubbele rotondes met een buitenbaan rechts/rechtdoor en binnenbaan rechtdoor/links werkt een stuk makkelijker.
Dat werkt alleen goed als mensen de buitenbaan niet alsnog gebruiken om linksaf te slaan. En dan te bedenken dat voor de rotonde met borden en met pijlen op de weg wordt aangegeven welke baan voor welke richting is.
  Spellchecker donderdag 14 november 2013 @ 22:13:58 #222
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_133268595
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Tevens -purist.
  FOK!fotograaf donderdag 14 november 2013 @ 22:21:56 #223
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133268973
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:57 schreef BigSmurf het volgende:
Ga eens bij Badhoevedorp de A9 af.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 14 november 2013 @ 22:48:48 #224
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133270107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:07 schreef Light het volgende:

[..]

Dat werkt alleen goed als mensen de buitenbaan niet alsnog gebruiken om linksaf te slaan. En dan te bedenken dat voor de rotonde met borden en met pijlen op de weg wordt aangegeven welke baan voor welke richting is.
True, maar het zorgt wel voor minder echt hachelijke momenten.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:21 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ga eens bij Badhoevedorp de A9 af.
"Niet of nauwelijks" betekent geen nooit.
  donderdag 14 november 2013 @ 22:56:28 #225
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_133270417
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:13 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Hij lijkt mij wel, ik laat me niet opjagen door anderen.... _O_
Dat is gewoon asociaal bij een tankstation waar mensen achter je staan te wachten.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_133282492
(niet mijn filmpje)
Dit soort ontzettende flikkers :r :r :r

Compensatiedrang en anderen de les willen lezen. 'Ik ga er tussen dus jij mag niet meer verder'. Flikker toch op.
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:58:23 #227
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133286824
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:34 schreef kikoooooo het volgende:
(niet mijn filmpje)

Compensatiedrang en anderen de les willen lezen. 'Ik ga er tussen dus jij mag niet meer verder'. Flikker toch op.
De Alfa is sowieso een dikke asociale flikker zoals ie reageert ja, maar nog even wat auto's verder willen rijden terwijl je het bord "ritsen vanaf hier" allang gepasseerd bent is ook weer niet zo chique. Alsnog, rijbewijs van die Alfa innemen op basis van artikel 5.
pi_133287750
Werd zojuist weer klemgereden op een weg hier in het dorp waar de mensen niet snappen dat als ze even wachten alles mooi langs elkaar past. Had meneer die me klem reed het graag zelf laten oplossen maar er zaten ook nog auto's achter hem en achter mij dus heb me met +/- 5 centimeter aan beide kanten ertussendoor gewurmd. Dwaas.
Flesje bier
pi_133288956
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:58 schreef BigSmurf het volgende:

[..]
maar nog even wat auto's verder willen rijden terwijl je het bord "ritsen vanaf hier" allang gepasseerd bent is ook weer niet zo chique.
Ik snap echt t probleem niet
pi_133300841
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:34 schreef kikoooooo het volgende:
(niet mijn filmpje)

Het is gewoon achterlijk dat hij doorrijdt, even serieus daar ontstaan die fucking files door gewoon.
Rustig aan.
pi_133300998
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:04 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Het punt is dat als je sociaal rijdt dat je als je een gaatje ziet je dat gaatje benut.
Daarnaast als het figuur voor je op redelijk termijn invoegt je de drang hebt om hem alsnog in te halen terwijl er helemaal geen gat zit voor hem waar je makkelijk kunt invoegen ben je een asociale halve tamme.
Je hindert immers iemand binnen het verkeer met invoegen en vraagt hem om zijn snelheid negatief aan te passen.

Dat gebeurt zoveel in files dat het bij het laatste momentje van invoegen altijd helemaal stilstaat en 20 meter verderop opeens weer rijdt.
Rustig aan.
pi_133305490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is gewoon achterlijk dat hij doorrijdt, even serieus daar ontstaan die fucking files door gewoon.
Die files ontstaan toch wel. Ritsen in de spits werkt alleen op papier
pi_133305578
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:35 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Die files ontstaan toch wel. Ritsen in de spits werkt alleen op papier
:') :') :') :')
Rustig aan.
  vrijdag 15 november 2013 @ 23:40:09 #234
141854 John5
Coujonjeur
pi_133305672
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:49 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een onzin. Er staat bijna geen verlichting op snelwegen, alleen op knooppunten.
En dat is dus volkomen kut. Vooral bij slecht weer.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 november 2013 @ 01:36:35 #235
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133309086
Domme doos in een rode 207. Ja, gek hè? Dat ik groot licht op zet en op de toeter hang als ik van 120 terug kan naar 80 omdat jij het nodig vindt zonder je spiegels te checken naar links te komen, voor mijn neus. En dan kan je boos gaan lopen toeteren en met je knipperlichtje spelen als ik je voorbij kom, maar het is ondertussen gewoon je eigen stomme kutschuld, de spiegels op je auto hebben nog een andere functie dan alleen die lelijke kutkop van jezelf in de make up te zetten. :( :(
The summer is magic!

Spellchecker zaterdag 16 november 2013 @ 01:53:21 #236
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_133309381
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Domme doos in een rode 207. Ja, gek hè? Dat ik groot licht op zet en op de toeter hang als ik van 120 terug kan naar 80 omdat jij het nodig vindt zonder je spiegels te checken naar links te komen, voor mijn neus. En dan kan je boos gaan lopen toeteren en met je knipperlichtje spelen als ik je voorbij kom, maar het is ondertussen gewoon je eigen stomme kutschuld, de spiegels op je auto hebben nog een andere functie dan alleen die lelijke kutkop van jezelf in de make up te zetten. :( :(
Ik ben benieuwd naar haar reactie.
Tevens -purist.
pi_133312421
Ah, het was weer een beetje mistig vandaag en spontaan vindt iedereen het nodig om zijn of haar mistachterlicht aan te gooien. Mensen, we hadden nog minstens 300 meter zicht! Uit dat ding! Het is niet alleen erg storend, maar het maakt je auto er ook niet mooier op.
pi_133318849
Ik kan er werkelijk niet bij. Hier in Brabant is het echt zwaar mistig, op sommige plekken echt maar zicht tot 50 meter.

En dan rijden er normaal op een gewone dag, of nog erger met regen, al zoveel mensen met hun fucking mislicht aan he. En vandaag, terwijl je op sommige plekken werkelijk geen hand voor ogen ziet, evenzoveel levensvermoeide malloten die compleet zonder licht rijden. In situaties waarbij op momenten zelfs mistlicht te verantwoorden valt. Zet Godverdomme op zijn minst je dimlicht aan, stelletje malloten

:|W

Ik snap dat je je mistlicht uit laat als je gemiddeld 150 meter zicht hebt en slechts op bepaalde stukken minder dan 50, maar zet dan op zijn minst toch dimlicht aan als je geen doodswens hebt.

Wat mij betreft had de politie op een mistig weggetje gaan staan, en iedereen die zonder licht voorbij kwam per direct het rijbewijs invorderen volgens artikel 5 vanwege het veroorzaken van gevaar :W

[ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 16-11-2013 17:31:58 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:43:18 #239
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_133318949
quote:
maar nog even wat auto's verder willen rijden terwijl je het bord "ritsen vanaf hier" allang gepasseerd bent is ook weer niet zo chique.
Ik zie het probleem niet. Is hetzelfde als de hele invoegstrook gebruiken. Sommige mensen flikkeren hem bij de eerste blokmarkering blind voor je snufferd, anderen rijden rustig een stukje door totdat ze normaal in kunnen voegen. Het ligt er maar net aan of er op dat moment en op die plek ruimte voor je is danwel gemaakt wordt.
Overigens ben ik niet zo'n ritser, ik sukkel het liefst een beetje op de rechterbaan ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  FOK!fotograaf zaterdag 16 november 2013 @ 19:13:34 #240
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133323422
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:53 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar haar reactie.
Opeens iemand achter me die zijn groot licht ging aanzetten en ging toeteren. Ja hallo, ik wil toch ook inhalen... En ik reed niet te hard!
The summer is magic!

FOK!fotograaf zaterdag 16 november 2013 @ 19:14:24 #241
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133323449
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:04 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Bij ritsen vanaf hier heb je een gaatje gezocht en blijf je daar. Je snelheid aanpassen aan het overige verkeer.
The summer is magic!

pi_133338055
Wat is zo moeilijk te begrijpen voor fietsers dat het voeren van licht een noodzaak is als het donker is.
Zeker met de vroeg vallende schemering.

De halsbrekende toeren die je als autorijder moet uithalen om ze te ontwijken wanneer ze plotseling voor je opduiken is legio. Gisteren dus meegemaakt en het had niet veel gescheeld of er was weer een fietser maandag niet op school geweest.
pi_133338768
Hmm gisterenochtend was het mistig, en die studentenroeivereniging gaat altijd met de fiets en luidspreker over de weg heen fietsen omdat dat dichter bij het water is dan op het fietspad.

Ik vind dat sowieso al strontvervelend, laat staan als je ze slecht ziet.
Rustig aan.
pi_133339957
quote:
15s.gif Op zondag 17 november 2013 11:30 schreef Iwanius het volgende:
Wat is zo moeilijk te begrijpen voor fietsers dat het voeren van licht een noodzaak is als het donker is.

De halsbrekende toeren die je als autorijder moet uithalen om ze te ontwijken wanneer ze plotseling voor je opduiken is legio. Gisteren dus meegemaakt en het had niet veel gescheeld of er was weer een fietser maandag niet op school geweest.
Niet alleen fietsers hoor, genoeg automobilisten ook zonder dimlicht }:|

Per direct rijbewijs invorderen. Artikel 5. Veroorzaken van gevaar.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133340365
quote:
15s.gif Op zondag 17 november 2013 11:30 schreef Iwanius het volgende:

Mafketels die dan geen licht voeren als het ook nog verrekte mistig is.
Gisteravond was er in een discotheek in de buurt een of ander groot pauperfeestje. Alle 15-jarigen sma'tjes en stoere boiis gingen daar dan natuurlijk ook heen op het fietske, zonder licht. En dan ook met groepen van 20 de hele weg blokkeren. Al toeterend ingehaald, terwijl er een stuk of 3 bijna onder lagen.

Die kinderen gedragen zich zo ontzettend onverantwoordelijk in het verkeer. Het zijn pubers ja, dat snap ik. Maar dit is echt gewoon levensgevaarlijk en dat moeten ze zich op die leeftijd toch ook wel realiseren lijkt me.
Flesje bier
pi_133348160
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:56 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat is gewoon asociaal bij een tankstation waar mensen achter je staan te wachten.
Asociaal?

Asociaal is pas als je na 15 min uit de winkel komt vervolgens weer relax in de auto stapt?
Ooit gedacht dat het ook druk bij de kassa kan zijn? Aangezien er meestal 1 kassa is?

Hoe doe jij dit bij een drukke supermarkt? Juist ja, (dan wacht jij ook netjes, en laat je je niet provoceren door anderen). After all, je moet bij alles wachten, wachten hoort er nou eenmaal bij.....
pi_133348403
quote:

[..]

De Alfa is sowieso een dikke asociale flikker zoals ie reageert ja, maar nog even wat auto's verder willen rijden terwijl je het bord "ritsen vanaf hier" allang gepasseerd bent is ook weer niet zo chique. Alsnog, rijbewijs van die Alfa innemen op basis van artikel 5.
Ik snap zulke gasten niet, en staat duidelijk een makering op de rijbaan.
Wtf met die mensen?

En dan zeuren als je er niet tussenin komt....
Be quick otherwise just let it go.....
  zondag 17 november 2013 @ 18:22:25 #248
206580 Luxuria
pi_133348824
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:58 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Asociaal?

Asociaal is pas als je na 15 min uit de winkel komt vervolgens weer relax in de auto stapt?
Ooit gedacht dat het ook druk bij de kassa kan zijn? Aangezien er meestal 1 kassa is?

Hoe doe jij dit bij een drukke supermarkt? Juist ja, (dan wacht jij ook netjes, en laat je je niet provoceren door anderen). After all, je moet bij alles wachten, wachten hoort er nou eenmaal bij.....
Heb je wel gelezen wat je dikgedrukt hebt?
Dat diegene uitgebreid alle stellingen gaat bekijken wat zo lang duurt dat een ander nog eerder klaar is met tanken EN betalen. Ja dat vind ik erg asociaal als het druk is bij een tankstation. Als het druk is bij de kassa kun je daar uiteraard niks aan doen.
pi_133349177
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 18:22 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen wat je dikgedrukt hebt?
Dat diegene uitgebreid alle stellingen gaat bekijken wat zo lang duurt dat een ander nog eerder klaar is met tanken EN betalen. Ja dat vind ik erg asociaal als het druk is bij een tankstation. Als het druk is bij de kassa kun je daar uiteraard niks aan doen.
Ik hield er ook rekening mee dat het misschien sarcasme zou kunnen zijn?
Het lijkt me stug dat iemand gaat tanken en vervolgens gaat afrekenen niet wetende wat hij/zij nodig heeft.

Daarbij komt er ook nog eens kijken dat de een sneller is dan de ander...
Moet je je dan druk maken omdat de een wat trager is?

Waar sommige peepz al niet voor zeuren......
pi_133370051
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:25 schreef Gezicht het volgende:

Mafketels die dan geen licht voeren als het ook nog verrekte mistig is.
Gisteravond was er in een discotheek in de buurt een of ander groot pauperfeestje. Alle 15-jarigen sma'tjes en stoere boiis gingen daar dan natuurlijk ook heen op het fietske, zonder licht. En dan ook met groepen van 20 de hele weg blokkeren. Al toeterend ingehaald, terwijl er een stuk of 3 bijna onder lagen.

Die kinderen gedragen zich zo ontzettend onverantwoordelijk in het verkeer. Het zijn pubers ja, dat snap ik. Maar dit is echt gewoon levensgevaarlijk en dat moeten ze zich op die leeftijd toch ook wel realiseren lijkt me.
:N dat doen ze niet (het laatste) want het interesseert ze gewoon niet.

Ik heb ooit toen ik een keer de fiets pakte en al naderend bij een afslag(fietsen) een groep fietsers zag staan die vervolgens beide! richting blokkeerden voor de overige fietsers, er 1 zachtjes aangereden van achteren om ze eens te laten voelen hoe het is om te worden aangereden en maar te gaan staan waar jij wilt staan zonder inachtneming van de fatsoen en verkeersregels.

Toevallig was er een vader bij wiens dochter ik haar achterband dus aanreed en je had hem moeten horen. Ik diende hem van repliek en vertelde hem wie hier asociaal was. Hij bleef het niet normaal vinden dat iemand het waagde de achterband van zijn dochter haar fiets zachtjes aan te rijden. Nee, dat was associaal en hoe zijn dochter zich gedroeg was niet van belang.

Was trouwens een (autochtone) Hollandse vader van wie je op zijn minst beter zou verwachten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 10:53:01 ]
  maandag 18 november 2013 @ 10:54:17 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_133370101
quote:
15s.gif Op maandag 18 november 2013 10:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:N dat doen ze niet (het laatste) want het interesseert ze gewoon niet.

Ik heb ooit toen ik een keer de fiets pakte en al naderend bij een afslag(fietsen) een groep fietsers zag staan die vervolgens beide! richting blokkeerden voor de overige fietsers, er 1 zachtjes aangereden van achteren om ze eens te laten voelen hoe het is om te worden aangereden en maar te gaan staan waar jij wilt staan zonder inachtneming van de fatsoen en verkeersregels.

Toevallig was er een vader bij wiens dochter ik haar achterband dus aanreed en je had hem moeten horen. Ik diende hem van repliek en vertelde hem wie hier asociaal was. Hij bleef het niet normaal vinden dat iemand het waagde de achterband van zijn dochter haar fiets zachtjes aan te rijden. Nee, dat was associaal en hoe zijn dochter zich gedroeg was niet van belang.

Was trouwens een (autochtone) Hollandse vader van wie je op zijn minst beter zou verwachten
Dan ben je ook gewoon een kinderachtige mongool en mag je blij zijn dat je er met wat woorden vanaf kwam.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_133370195
Oh ja joh. Ik probeerde een punt te maken na de zoveelste asociaal die lak heeft aan de gedragsregels.

Ik stapte trouwens af om die vader even wat duidelijk te maken toen hij erg doordreef en waarschuwde maar door te rijden want niets is zo vervelend als een vader vernedert wordt voor zijn eigen kinderen als hij de fout van zijn eigen kind niet eens wilt erkennen. Dat deed hij dan ook wijselijk.

Schijnbaar zijn asocialen ongevoelig voor hun eigen aso gedrag in het verkeer en is de enige remedie dat ze luisteren gewoon direct confronteren en afrekenen als het moet. En of ik zelf schade ondervind is voor mij niet van belang want heb mijn hele leven weleens pijn gevoeld en ermee groot geworden. Belangrijkste is dat de ander weet en voelt dat hij er ook niet ongeschonden uitkomt en daar schrikken lafaards/asocialen dan ook altijd voor.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 11:00:13 ]
pi_133372472
Ik bezorg pakjes voor mijn werk, hier heb je van die grote huizen die je kunt bereiken via prive bruggen, 1 brug per 2 huizen zegmaar.

Zette ik mijn auto aan de kant van het andere huis, die man helemaal flippen. Ipv dat iemand dat even netjes kenbaar maakt. -,-
Vraag me echt af wat voorn huwelijksproblemen dat soort figuren hebben gewoon.

Dan probeer ik nog netjes te praten met die meneer, waarom hij er problemen mee heeft, maar dat gaat dan gewoon echt niet, die man was zo gefrustreerd erover, ik begrijp het gewoon echt niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door kingtoppie op 18-11-2013 12:43:34 ]
Rustig aan.
pi_133376515
http://www.dumpert.nl/med(...)ter_is_komming_.html

Als je dit ziet rijden wij echt zo slecht nog niet. Echt bizar hoe slecht die Russen rijden.
pi_133377155
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 14:58 schreef kikoooooo het volgende:

Als je dit ziet rijden wij echt zo slecht nog niet. Echt bizar hoe slecht die Russen rijden.
Altijd vermakelijk om te bekijken.
En als irritatie: Het rijden zonder dimlicht onder hedendaagse omstandigheden. Mist? Boeiend, ze zien mij wel met een grijze auto.. :')
Of: HELP MIST! Ik doe effe mijn mistachterlicht aan terwijl er nog 150 meter zicht is!
Of: Verstralerssss! Dan zien ze mij! :')
Fietsers: Verlichting? Why...?
pi_133377298
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 15:22 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Altijd vermakelijk om te bekijken.
En als irritatie: Het rijden zonder dimlicht onder hedendaagse omstandigheden. Mist? Boeiend, ze zien mij wel met een grijze auto.. :')
Of: HELP MIST! Ik doe effe mijn mistachterlicht aan terwijl er nog 150 meter zicht is!
Of: Verstralerssss! Dan zien ze mij! :')
Fietsers: Verlichting? Why...?
Normale heldere dag: Laat ik mijn mistlampen voor eens aanzetten :')
pi_133377387
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 15:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Normale heldere dag: Laat ik mijn mistlampen voor eens aanzetten :')
Maarja... staat zo stoer jeweetz!
pi_133378670
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 14:58 schreef kikoooooo het volgende:

Leuke filmpjes toch.
Rustig aan.
pi_133378698
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2013 15:30 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Maarja... staat zo stoer jeweetz!
Mja.

Op een gewone normale dag vind ik het nog niet eens zo'n probleem buiten dat het kansloos is. Hinderlijker zijn de mensen die zich niet lijken te realiseren waarom je als het regent absoluut geen mistlicht moet voeren. Leuk zeker met de regen op je vizier. Zie je geen fluit meer.

En wat betreft die mist, ik roep al tijden dat als het weer eens een keer zo'n dikke mistige dag is waar op plekken gewoon minder dan 50 meter zich is, de politie wat mij betreft eens op zo'n mistig weggetje gaat staan. Ergens net buiten de bebouwde kom ofzo. Iedereen die dan zonder ten minste dimlicht voorbij komt, zonder pardon op de bon slingeren. Dat is veel nuttiger dan met een lasergun in de berm gaan liggen.
  maandag 18 november 2013 @ 16:22:31 #260
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_133378998
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 15:22 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Mist? Boeiend, ze zien mij wel met een grijze auto.. :')

Dat is het probleem, zo ver denken veel mensen niet eens. Het gaat er niet om of ze gezien worden, maar "ik zie toch genoeg? Dan hoef ik m'n licht toch niet aan?"

Ik zet m'n licht altijd aan, ook bij zon, al is het alleen maar dat dan het verschil tussen mij en een geparkeerde auto duidelijk is.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_133381314
Nu het weer wat meer donker en grauw is begin ik mij te irriteren aan de fietsers die rondrijden zonder licht. En dan ook nog midden op de weg, tegemoetkomend. Ik heb speciaal voor hen mijn groot licht aangezet; als zij er niet voor willen zorgen dat ik ze zie, doe ik het zelf wel.

Dan nog een (donkere) auto op de snelweg zonder licht, die het ook niet nodig vond om zijn richtingaanwijzers te gebruiken bij het wisselen van rijstrook. Nadat ik mijn alarmlichten even aan heb gezet en mijn eigen verlichting aan en uit heb gezet snapte ie de hint en zette ie zijn verlichting ook aan; Maar een koplamp bleek kapot. Da's drie keer faal qua verlichting.
  maandag 18 november 2013 @ 17:43:38 #262
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133381399
quote:
15s.gif Op maandag 18 november 2013 17:41 schreef Anne het volgende:
Dan nog een (donkere) auto op de snelweg zonder licht,
Net als een zilvere/witte auto in de strontdikke mist zonder verlichting.
pi_133382408
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:22 schreef Turbomuis het volgende:Ik zet m'n licht altijd aan, ook bij zon, al is het alleen maar dat dan het verschil tussen mij en een geparkeerde auto duidelijk is.
:Y
pi_133382490
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:22 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Dat is het probleem, zo ver denken veel mensen niet eens. Het gaat er niet om of ze gezien worden, maar "ik zie toch genoeg? Dan hoef ik m'n licht toch niet aan?"

Ik zet m'n licht altijd aan, ook bij zon, al is het alleen maar dat dan het verschil tussen mij en een geparkeerde auto duidelijk is.
Een geparkeerde auto op de auto(snel)weg? Bij een volledig heldere dag vind ik het echt compleet onzinnig.
sig verwijderd door FA
pi_133382509
Wordt zo langzaamaan wel eens tijd om het verplicht te maken altijd met dimlicht aan te rijden.
Flesje bier
  maandag 18 november 2013 @ 18:37:39 #266
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133382968
Ik zet ook standaard mijn verlichting aan. Zou mooi zijn als dat inderdaad verplicht zou worden gesteld.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 18 november 2013 @ 18:39:52 #267
6067 Turbomuis
pi_133383042
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:22 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Een geparkeerde auto op de auto(snel)weg? Bij een volledig heldere dag vind ik het echt compleet onzinnig.
Nee, niet op de snelweg. Duh.
De meeste mensen rijden ook wel 's binnen de bebouwde kom :)

En als het heel helder is en ik heb m'n zonnebril op, dan zie ik wel degelijk veel verschil tussen tegenliggers met of zonder licht. Dus wat mij betreft gewoon altijd met. Dan wordt het ook een gewoonte en vergeet je het niet als het regent/mist/schemert :)
  maandag 18 november 2013 @ 18:53:11 #268
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133383554
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:22 schreef Gezicht het volgende:
Wordt zo langzaamaan wel eens tijd om het verplicht te maken altijd met dimlicht aan te rijden.
Eens. M'n automatische verlichting staat op de gevoeligste stand, zodat bij ook maar enige afwezigheid van zonlicht automatisch al m'n dimlicht aan gaat. Vanmiddag ook weer, zoveel mensen die met dikke schemer (lantaarnpalen al aan) gewoon lekker zonder licht kachelen. :{
pi_133384341
De mijne staat altijd aan. In de auto moet ik bekennen dat ik het heel soms vergeet omdat ik daar de verlichting zelf aan moet zetten :{

Op de motor brandt ie altijd, want daar is ie gewoon geschakeld net het contact.

Maar echt. Zonder licht in de mist rijden > rijbewijs invorderen. Artikel 5.
pi_133384504
wat bezielt mensen ook om als een achterlijke bij een pompstation aan te komen rijden,
af en toe moet je gewoon aan de kant duiken :P
Funkmode!
pi_133384545
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:37 schreef Luco het volgende:
Ik zet ook standaard mijn verlichting aan. Zou mooi zijn als dat inderdaad verplicht zou worden gesteld.
Eens. Bij mij zit het in het riedeltje van de auto starten (net als m'n gordel omdoen).
pi_133384700
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 19:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Eens. Bij mij zit het in het riedeltje van de auto starten (net als m'n gordel omdoen).
heb je ook wel is dat jestandaard je richting aan doet, terwijl je gewoon met de bocht mee gaat en je geen andere kant op. ik bedenk het me altijd pas weer als die knipper al aan staat :9
Funkmode!
pi_133384874
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:26 schreef aadspagaat het volgende:

[..]

heb je ook wel is dat jestandaard je richting aan doet, terwijl je gewoon met de bocht mee gaat en je geen andere kant op. ik bedenk het me altijd pas weer als die knipper al aan staat :9
Bij borden en bochten zoals onderstaand heb ik het wel eens per ongeluk :Y.

Voor de rest valt het wel mee :P.
  maandag 18 november 2013 @ 19:31:24 #274
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133384967
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:26 schreef aadspagaat het volgende:

[..]

Beter te vaak dan te weinig. :s)
pi_133386208
Bij mij is het gewoon standaard onderdeel van mijn start patroon van de auto.

Instappen, sleutel omdraaien zodat die start terwijl ik mijn gordel om doe, verlichting aan, spiegels checken en eventueel goed zetten en daarna rijd ik pas weg.

Spiegels wil ik nog wel eens overslaan omdat ik meestal degene ben die rijd in mijn auto.
pi_133388036
vorige week ook weer iets bizar meegemaakt.
(ik heb er ff een gruwelijk lelijke paint bijgemaakt voor uitleg :P)

ik kwam dus op een voorrangsweg aanrijden, waar een gekke pool heel anders over dacht.
deze beste meneer reed gewoon door, ook al claxoneerde ik. nou reed hij dus ook nog eens de verkeerde weghelft op :?
mijn stoplicht was rood en hij ging gewoon naast me staan waarop ik gebaarde en tuuterde dat die achterlijke achter mij moest gaan staan. vervolgens keek ik op het stoplicht wat al op oranje stond. ik reed er dus nog snel doorheen, kijk ik dik een seconde later in me binnenspiegel schiet die knakker dus dik door rood heen vanaf de verkeerde weghelft. me hart ging ook tekeer want die stoplichten staan retestrak op elkaar afgestemd en zag het overige verkeer ook al rijden. liep gelukkig allemaal goed af, maar wat een verrekte mongol! (tevens is de weg waar het overig verkeer op rijd een n-weg waar dus 80 word gereden :') )

[ Bericht 3% gewijzigd door aadspagaat op 18-11-2013 20:33:00 ]
Funkmode!
pi_133389406
Vanavond nog weer een top voorbeeld van een vader. Op ee fiets, in de het donker, twee kinderen erbij, ook beide op de fiets en alle drie zonder licht...
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  maandag 18 november 2013 @ 20:56:15 #278
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_133389539
Geweldig ook als het mistig is veel automobilisten de mistlamp aanzet maar lekker met 20m afstand (bij 130km/h) achter elkaar aan rijden. Voor de duidelijk zicht is dan ca. 200m.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_133390433
Inderdaad heel irritant, mistachterlicht aan en aan laten terwijl ik al achter die persoon rij. (lijkt me duidelijk dat ik de voorganger dan gezien heb, dus dan kan die rode straler uit toch?) Bij de volgende apk of beurt gaat het licht weer uit denk ik....
...
  dinsdag 19 november 2013 @ 07:58:49 #280
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_133402632
Wat ook irritant is, is dat als ik 's ochtends naar mijn werk rijd, heel veel andere mensen in auto's rijden met de meest deprimerende kleuren. Koop toch eens gewoon een leuke rode, gele, groene of paarse auto! Of een ander blij kleurtje. En als je dan toch zo'n donkergrijze Golf hebt en geen andere wilt kopen, laat 'm dan overspuiten.
Schaap
  dinsdag 19 november 2013 @ 09:52:40 #281
206580 Luxuria
pi_133403997
quote:
13s.gif Op maandag 18 november 2013 20:25 schreef aadspagaat het volgende:
vorige week ook weer iets bizar meegemaakt.
(ik heb er ff een gruwelijk lelijke paint bijgemaakt voor uitleg :P)
[ afbeelding ]

ik kwam dus op een voorrangsweg aanrijden, waar een gekke pool heel anders over dacht.
deze beste meneer reed gewoon door, ook al claxoneerde ik. nou reed hij dus ook nog eens de verkeerde weghelft op :?
mijn stoplicht was rood en hij ging gewoon naast me staan waarop ik gebaarde en tuuterde dat die achterlijke achter mij moest gaan staan. vervolgens keek ik op het stoplicht wat al op oranje stond. ik reed er dus nog snel doorheen, kijk ik dik een seconde later in me binnenspiegel schiet die knakker dus dik door rood heen vanaf de verkeerde weghelft. me hart ging ook tekeer want die stoplichten staan retestrak op elkaar afgestemd en zag het overige verkeer ook al rijden. liep gelukkig allemaal goed af, maar wat een verrekte mongol! (tevens is de weg waar het overig verkeer op rijd een n-weg waar dus 80 word gereden :') )
Zo’n soortgelijke situatie heb ik ook pas meegemaakt.
Op onderstaand plaatje stonden voor het stoplicht twee auto’s voor rood te wachten (ik stond op de plaats waar de camera staat).
Toen kwam er opeens vanuit die bocht van rechts een auto met hoge snelheid aan gereden, die reed gewoon om die auto’s heen volledig over de baan van het tegemoetkomend verkeer. Terwijl het een hele onoverzichtelijke bocht is en je totaal niet kunt zien of er wat aan komt (je hoort daar ook niet te rijden). Gelukkig kwam er niks aan, anders was dat een frontale botsing geweest.
En toen ging hij zo om die auto’s heen met hoge snelheid rechts de oprit naar de snelweg op, terwijl het tegemoetkomend verkeer groen had voor die richting op te rijden. En daar reden meerdere auto’s wat net niet in een botsing resulteerde.
Dat was echt niet normaal, wat een gek! Ik schrok me dood.

De situatie is daar nu wel anders, het fietspad daar rechts is weg, er steken geen fietsers meer die weg over.

https://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl
pi_133404869
Ik reed vanmorgen op de provinciale weg (waar je 80 mag) waar ik achter een rijtje auto's terecht kwam dat steeds langzamer ging rijden. Nou gaat op die plek de weg heel ongemerkt ietsjes omhoog en ik betrap mezelf er soms ook op dat ik daar geen 80 meer rijd, dus eerst zocht ik er nog niks achter.
Ook was het, zoals zo vaak wanneer het regent, erg druk; het verkeer dat ons tegemoet kwam stond in een dikke file.
Ik dacht dus dat het op onze baan ook begon op te stropen, maar ontdekte toen de weg een flauwe bocht maakte, dat er maar twee auto's voor mij reden en dat het verder leeg was.
Op een gegeven moment zakte het naar 50 km/h, toen naar 40... :?
Dubbele doorgetrokken streep dus van inhalen geen sprake, ik vroeg me echt af wat er aan de hand was. Was die man misschien onwel geworden, of deed zijn auto het niet goed meer? In beide gevallen zou ik zeggen: knipperlichten aan en naar de kant sturen, maar dat gebeurde ook niet.
Er kwam een rotonde, waar hij redelijk vlot doorheen stuurde, en ik dacht, hij heeft eindelijk z'n gaspedaal ontdekt, nu gaan we weer gewoon 80 rijden.
Nou, hoger dan 60, soms een aarzelende 70 zijn we niet gekomen.
Op een gegeven moment, midden in een bos, ging hij boven op zijn rem staan en sloeg linksaf.
Ik weet dat daar inderdaad een paar huizen staan, en omdat ik geen verlicht navigatieschermpje zag en ook geen bijrijder, begreep ik dat deze man met de kaart op schoot naar dat kleine weggetje op zoek is geweest, waarvan hij kennelijk alleen wist dat het aan die N-weg lag, maar niet precies wáár.
Echt, dit moeten ze verbieden. }:|
pi_133405027
Uit de categorie klein leed:
Fietsers met verkeerd afgestelde, veel te felle LED-koplampen waardoor ik (ook fietsend) zo ongeveer met lasogen een donkere tunnel in moet rijden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:37:55 #284
6067 Turbomuis
pi_133406338
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:53 schreef Albert86 het volgende:
Vanavond nog weer een top voorbeeld van een vader. Op ee fiets, in de het donker, twee kinderen erbij, ook beide op de fiets en alle drie zonder licht...
Diezelfde kwam ik laatst tegen dan denk ik.
Auto met achterop een sticker 'My daddy is the best"
Achterin een kinderzitje met kleuter en een maxicosi met baby. En pappie al rokend achter het stuur.
Dus.
pi_133412436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:37 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Diezelfde kwam ik laatst tegen dan denk ik.
Auto met achterop een sticker 'My daddy is the best"
Achterin een kinderzitje met kleuter en een maxicosi met baby. En pappie al rokend achter het stuur.
Dus.
Leuk verhaal
pi_133416287
Wat ik altijd nog steeds erg intrigerend vind zijn al die traffic filmpjes op YouTube uit Rusland. Wat een mafketels heb je daar, ik heb wel eens in Rome gereden met een huurauto maar dat is peanuts met die idioten die daar rondkachelen :)
pi_133417633
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef Vlassie1980 het volgende:
Wat ik altijd nog steeds erg intrigerend vind zijn al die traffic filmpjes op YouTube uit Rusland. Wat een mafketels heb je daar, ik heb wel eens in Rome gereden met een huurauto maar dat is peanuts met die idioten die daar rondkachelen :)
Zo zit ik wel eens met grote verbazing te kijken naar resultaten die je krijgt als je bij YouTube roadrage intypt :{ Meerendeel is trouwens inderdaad in Rusland :')

Zelf gelukkig maar één keer gehad dat er iemand uit zijn auto kwam omdat hij het niet met mij eens was :+ Had hem geen voorrang verleend. Was ook zo, mijn fout, maar als ik 'sorry' gebaar en ik doe dat twee keer, laat het dan gewoon gaan. Deze man parkeerde zijn auto en stapte zwaaiend uit, maar ik zat nog lekker op mijn motor dus na 2,5 seconden was hij uit beeld en nooit meer iets van die meneer gezien :W
pi_133417927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:36 schreef Gwywen het volgende:
Op een gegeven moment, midden in een bos, ging hij boven op zijn rem staan en sloeg linksaf.
Ik weet dat daar inderdaad een paar huizen staan, en omdat ik geen verlicht navigatieschermpje zag en ook geen bijrijder, begreep ik dat deze man met de kaart op schoot naar dat kleine weggetje op zoek is geweest, waarvan hij kennelijk alleen wist dat het aan die N-weg lag, maar niet precies wáár.
Echt, dit moeten ze verbieden. }:|
Dat is ook verboden. :')
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:53:22 #289
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133418808
Mensen die zonder te kijken tussen de file vandaan de afrit ineens opgaan terwijl je daar met 70 rijdt. :')
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:57:25 #290
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133418912
Met 70 langs stilstaand verkeer rijden....?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133434593
Iemand wil vanaf het tankstation invoegen op de A7 maar rijdt niet echt door. De invoeger wil op dat stuk snelweg rijden waar ik net rij, want voor en achter mij is maar een gat van een kilometer of zo, natuurlijk veel te krap. Geen probleem, ga ik wel ff naar links. Ik kom naast de invoeger terecht met het idee, "ik haal de invoeger in, ga weer netjes naar rechts, en dan ziet ie maar wat ie doet". op de snelweg wordt de invoeger ineens "wakker" en besluit maar flink gas te geven net als ik er bijna voorbij ben. Ik ga voor dat soort "mensen" geen brandstof verspillen, dus besloot de invoeger mij maar rechts voorbij te gaan. Als ie mij ooit gezien heeft.....
...
pi_133435685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:31 schreef Garbageman het volgende:
Iemand wil vanaf het tankstation invoegen op de A7 maar rijdt niet echt door. De invoeger wil op dat stuk snelweg rijden waar ik net rij, want voor en achter mij is maar een gat van een kilometer of zo, natuurlijk veel te krap. Geen probleem, ga ik wel ff naar links. Ik kom naast de invoeger terecht met het idee, "ik haal de invoeger in, ga weer netjes naar rechts, en dan ziet ie maar wat ie doet". op de snelweg wordt de invoeger ineens "wakker" en besluit maar flink gas te geven net als ik er bijna voorbij ben. Ik ga voor dat soort "mensen" geen brandstof verspillen, dus besloot de invoeger mij maar rechts voorbij te gaan. Als ie mij ooit gezien heeft.....
Nou nou dat is wat hij haalt je rechts in terwijl je er nog niet voorbij was.
pi_133436000
Het gaat om het principe. Ik irriteer mij aan mensen die vinden dat ze kunnen doen alsof de snelweg leeg is en zonder op of om te kijken maar wat aan klooien. Ik ben het met je eens dat er wel ergere dingen op de weg gebeuren :)
...
  woensdag 20 november 2013 @ 09:36:37 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133438138
Wat is er dan mis met gewoon blijven rijden waar je rijdt?
Jíj verricht geen speciale handeling, hun moeten maar leren invoegen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133438384
niet ten koste van mijn leven/auto.
...
pi_133438734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:53 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen die zonder te kijken tussen de file vandaan de afrit ineens opgaan terwijl je daar met 70 rijdt. :')
Dan moet je daar ook niet met 70 rijden mafkees :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_133438835
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
Dan moet je daar ook niet met 70 rijden mafkees :')
Dat op de hoofdbaan 50 wordt aangegeven en op de afslag 70 heb ik ook wel meegemaakt. Op de hoofdbaan staat het dan stil en op de afslag kun je doorrijden.
pi_133438873
quote:
11s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat op de hoofdbaan 50 wordt aangegeven en op de afslag 70 heb ik ook wel meegemaakt. Op de hoofdbaan staat het dan stil en op de afslag kun je doorrijden.
Dat je ergens 70 mag betekent niet dat dat dan ook veilig is. Ik ga toch ook niet cruise control op 50 door de binnenstad omdat dat 'mag'.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_133438908
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat je ergens 70 mag betekent niet dat dat dan ook veilig is. Ik ga toch ook niet cruise control op 50 door de binnenstad omdat dat 'mag'.
We kunnen bij elke irritatie wel het verhaal gaan omdraaien, maar degene die het onveilig maakt(e) is de invoeger hoor.
pi_133438914
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Het is inderdaad ook nog situatieafhankelijk, geen vrijbrief om die snelheid maar te gaan rijden. Ik wilde maar zeggen dat ik het vaker gezien heb, ook dat het goed mogelijk was 60 á 70 te rijden op de afslag terwijl het op de hoofdbaan steeds langzamer ging en soms zelfs stilstond.
In 'mijn' geval gaat het om de A13 ri. R'dam bij Kleinpolderplein, daar heb je twee banen links naar A20, en twee banen afslag rechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')