Nogal idd.quote:Op zondag 10 november 2013 22:44 schreef snellejelle het volgende:
[..]
nice, wat een ass dat ie die zwaailichten niet eerder zag
quote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
quote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
[ afbeelding ]
Als je 170 rijdt ben je zelf altijd fout. Mensen verwachten niet dat het snelheidsverschil zo groot is en denken dat het nog makkelijk gaat.quote:Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.quote:Op maandag 11 november 2013 13:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je 170 rijdt ben je zelf altijd fout. Mensen verwachten niet dat het snelheidsverschil zo groot is en denken dat het nog makkelijk gaat.
Ik rij ook wel eens aardig door, maar dan ga ik niet naar een ander wijzen als iemand dat niet goed inschat. Als je niet kan anticiperen moet je niet te hard rijden.
Als je 120 had gereden was er ws ook niets aan de hand geweestquote:Op maandag 11 november 2013 13:54 schreef BoleroPower het volgende:
[..]
Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.
170 rijden op de cruise control in nederlandquote:Op maandag 11 november 2013 13:54 schreef BoleroPower het volgende:
[..]
Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.
Groot sponsorquote:Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Ehh.. Jij bent in dit geval de hufter hoorquote:Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Zo enorm herkenbaar. Het lijkt wel alsof de vooruit (en t scherm van de telefoon) als enige telt. Goed spiegelen en n dode hoek check is er niet meer bij.quote:Op maandag 11 november 2013 21:40 schreef Beloved_Monster het volgende:
Tering zeg is het tegenwoordig niet meer hip om even de dodehoekcheck te doen voordat je van baan verwisselt of zo
Situatieschets: ik zit op de A10, op de splitsing waar de A10 zuid overgaat in A4 en A10West. Ik rijd op de meest rechterbaan (aka de spitsstrook) en vervolg de A10. Uit een inrit komt een stoet auto's maar ik heb een stuk meer snelheid en voor me en achter me is ruimte zat dus geen probleem zou je zeggen. Jammer van dat wijf die haar knipper uitgooit en pal voor mijn auto hem mijn zo strook op flikkert. Ik kon er nog net omheen, toeterend en wel. Zij keek er een beetje schaapachtig bij, ik had mijn hart in de keel zitten.
Even daarvoor was ik ook al gruwelijk gesneden door een klapjostie die het wel een puik idee vond om zijn auto naar rechts te gooien net toen ik er aankwam (mijn strook ging net ff harder in de file).
Ik kan werkelijk waar niet begrijpen hoe je in jouw hoofd goed kunt praten dat de ander de hufter is, terwijl je met 170 komt aanknallen. (Er van uitgaande dat je in Nederland reed)quote:Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Heel irritant en tevens gevaarlijk idd, om op een 70 weg stil te gaan staan om in te voegen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:27 schreef MMUFC het volgende:
Irritatiefactortje als je Eindhoven inrijdt via de Kennedylaan.. Bij de stoplichten op de kruising van het ziekenhuis, TUe en Fontys stond ik van het weekend STIL terwijl ik(baan rechtdoor) groen had. Is er dus zo'n joker die helemaal vooraan in wil voegen naar de baan naar links in plaats van netjes net als alle andere mensen achteraan aan te sluiten.
Uhmm, die laatste snap ik niet. Je moet dan juist wachten bij haaientanden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:36 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Belevenis 1:
Laatst richting huis was de spitsstrook open, dit na 01:00.
Wel grappig, heel veel automobilisten hielden zich niet aan deze regel en bleven gewoon middenbaans rijden. (so annoying)
Belevenis 2:
Mensen kennen de inhoud niet van een knipperende oranje stoplicht....
Stond wel 10 min opgesteld voor de haaientanden vandaag...
I know, maar 10 min. vond ik zelf een beetje te lang.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Uhmm, die laatste snap ik niet. Je moet dan juist wachten bij haaientanden.
Als jij eventjes naar rechts had gekeken, dan zat jij hier niet te klagen.quote:Op maandag 11 november 2013 13:54 schreef BoleroPower het volgende:
[..]
Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.
's Morgens ook veel hoor. Ik zit rond 8 uur op de weg, dan is het echt nog niet licht, zeker niet als het regent. Vooral grijze auto's die zonder licht rijden zijn echt onzichtbaar.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:03 schreef _VoiD_ het volgende:
Mensen die om een uur of 5 nog zonder licht rijden....
Ook nog een of andere griet in de auto waarvan de achterlichten wel brandden, maar slechts het stadslicht van 1 voorlamp. Of beide dimlichten en een stadslicht was kapot, of ze had gewoon enkel stadslicht op. Dus 1 peertje, op een snelweg waar mensen 120 rijden en waar het dus al echt wel donker is.
En als je dan seint dat dan het kwartje niet valt...
Vanochtend nog een rustig etende meneer in een Clio, zonder ook maar enig licht, om 7.15quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:03 schreef _VoiD_ het volgende:
Mensen die om een uur of 5 nog zonder licht rijden....
Ook nog een of andere griet in de auto waarvan de achterlichten wel brandden, maar slechts het stadslicht van 1 voorlamp. Of beide dimlichten en een stadslicht was kapot, of ze had gewoon enkel stadslicht op. Dus 1 peertje, op een snelweg waar mensen 120 rijden en waar het dus al echt wel donker is.
En als je dan seint dat dan het kwartje niet valt...
Die moeten nog wennenquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:24 schreef Tism het volgende:
Over lichten gesproken...nou dat ze op verschillende wegen de straatverlichting uit hebben gedaan, rijden er heel veel fuckhazen rond die mij om de haverklap verblinden met hun groot licht...heel irritant dit..
Groot licht is uiteraard altijd irritant, maar de straatverlichting uit op de snelweg is ook zwaar klote, helemaal 's avonds/ 's nachts in de stromende regen. Je ziet werkelijk geen zak.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:24 schreef Tism het volgende:
Over lichten gesproken...nou dat ze op verschillende wegen de straatverlichting uit hebben gedaan, rijden er heel veel fuckhazen rond die mij om de haverklap verblinden met hun groot licht...heel irritant dit..
Omdat dit niet voor niets al topic 52 is over achterlijke apen in het verkeer.....quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die moeten nog wennen![]()
Denken dat ze met gewoon licht niet genoeg kunnen zien in het donker.
Ook altijd irritant als iemand met grootlicht je tegemoet komt rijden en het te laat uitzet. Ik zie die vent toch ook al honderd meter eerder, waarom hij mij niet?
Yep, probeer daar zelf ook rekening mee te houden. Ik denk dan: wat zou de bestuurder voor mij nu denken, zit ik er te dicht op? Dan betrap ik mezelf af en toe erop dat ik er misschien toch te dicht op zit en laat het gas dan gewoon een beetje los, ik rem dan niet. Bewuste bumperklevers om een statement te maken van: ik wil er langs! Dat is inderdaad tuig.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:59 schreef kingtoppie het volgende:
Bumperklevers, immer irritant kut tuig.
Kreeg alleen wel de opmerking van een vriend van mij dat ik ook wel erg dicht de auto voor mij nader voordat ik hem inhaal op de snelweg (ik rem niet zo graag op de snelweg, ik kijk altijd wanneer de auto van achter mij precies passeerd dat ik dan precies kan inhalen) heeft hij opzicht ook wel weer een punt, ga ik maar even wat meer op letten.
Joh, hbij mijn opa en oma zit ook een basisschool tegenover hun. Ouders gebruiken gewoon de oprit van mijn opa als parkeerplaats. (Oprit is aan 1 kant daarom ook al afgesloten..)quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:41 schreef kingtoppie het volgende:
Ik stond laatst vast bij een basisschool, ik dacht die wacht 10 sec op zijn kind oid, na 1 minuut uitgestapt en hem erop aangesproken, de eerste reactie was: ''WAT!?''
Godverdomme.
Ik werk dan ehh als pakjes bezorger op het moment, gebruik heel vaak opritten eigenlijk van de buren als er toevallig al een auto voor de deur van de bewoner staat / om te keren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:14 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Joh, hbij mijn opa en oma zit ook een basisschool tegenover hun. Ouders gebruiken gewoon de oprit van mijn opa als parkeerplaats. (Oprit is aan 1 kant daarom ook al afgesloten..)
Vervolgens geven ze mijn opa ook nog een grote mond als hij ze erop aanspreekt..
Volgende keer gaat er gewoon 1 van de vrachtwagens voor.(brede oprit, passen 3-4 auto's naast elkaar op) Wachten zij maar even wat langer.
Dat zou geen probleem moeten zijn, doe ik met de taxi(bus) ook wel eens.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik werk dan ehh als pakjes bezorger op het moment, gebruik heel vaak opritten eigenlijk van de buren als er toevallig al een auto voor de deur van de bewoner staat / om te keren.
Als men er dan moeilijk om doet dat ik 20 tellen daar sta dan vind ik dat wel weer sneu, maar ze hebben uiteraard wel het recht om mij dat te verbieden.
Als je daar woont word je die mensen ook gewoon helemaal beu, incidenteel is nooit erg, alleen dat is het daar niet meer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat zou geen probleem moeten zijn, doe ik met de taxi(bus) ook wel eens.
Maar als je er al 5-10 minuten staat te wachten op je kinderen en je de auto niet even 50 meter verderop op een relatief groot plein wil parkeren omdat je/je kinderen dan te ver moeten lopen..
Inderdaad, helemaal omdat men tegenwoordig zelfs al hun kinderen met de auto ophalen als ze nog geen 500 meter van die school afwonen.. (en ook geen drukke straat over hoeven te steken.)quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als je daar woont word je die mensen ook gewoon helemaal beu, incidenteel is nooit erg, alleen dat is het daar niet meer.
Wat een ergernisquote:Op woensdag 13 november 2013 11:45 schreef De_Hertog het volgende:
Situatie: twee banen voor linksaf, direct na de bocht stoplichten voor kruisend verkeer en daarna een vrij lange tweebaans weg zonder afslagen. Lees: je hoeft niet in te voegen tussendoor en er is geen reden om daar van baan te wisselen.
Ik sta op de linkerbaan bij de eerste stoplichten, nog voor de bocht dus. Het wordt groen, ik maak de bocht, auto rechts van me komt op mijn weghelft. Ik vermoed dat hij de bocht iets te krap neemt en claxonneer om mijn aanwezigheid kenbaar te maken. Auto wijkt een klein beetje naar rechts uit om vervolgens weer opnieuw mijn kant op te komen. Nog maar een keer de claxon, maar dit keer geen effect. Auto komt nu wel erg dichtbij. Ik laat me nog een keer horen, maar moet ook al remmen om een aanrijding te voorkomen. Uiteindelijk snijdt hij me dus geheel af, staat na de bocht voor me op de linkerbaan, zonder dat daar enige aanleiding voor was: zoals ik al zei komen er geen afslagen en de rechterbaan vóór hem was vrij. Hij gaf ook totaal geen richting aan, maar dat had in dit geval niet geholpen want we waren al linksaf aan het slaan. Misschien dacht hij dat richting aangeven voor linksaf en voor van baan wisselen elkaar wel op konden heffen of zo, ik weet het ook niet..
Punt is alleen dat die linker strook altijd zo ver doorrijdt dat het ook gewoon strondvervelend is dat ze op die manier ''voordringen'' Al staat er een pijl dat een baan afgesloten wordt, ga dan svp niet doorrijden tot dat rode kruis maar voeg gewoon in als er een gaatje is.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:04 schreef leroytje het volgende:
Dit was triest vandaag op de A15 in de file.
Ik zat op de linkerbaan en er kwam een hele stoet auto's om in te voegen en werkelijk iedereen!! reed de gaten dicht op de rechterbaan om maar niemand in te laten voegen.
Wat een dieptrieste mensen zeg.
In een file nog wel
Je weet dat ik het over een gewone reguliere invoegstrook heb hè? Je moet er toch een keer tussen of dat nou vroeg is of laat, en welk moment iemand dan het gat ook dicht rijdt, dus is een droevig persoontjequote:Op woensdag 13 november 2013 21:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Punt is alleen dat die linker strook altijd zo ver doorrijdt dat het ook gewoon strondvervelend is dat ze op die manier ''voordringen'' Al staat er een pijl dat een baan afgesloten wordt, ga dan svp niet doorrijden tot dat rode kruis maar voeg gewoon in als er een gaatje is.
Het hele punt is dat bij dat rode kruis opeens die file helemaal stilstaat, rara, dat komt omdat dat hele principe ''ritsen'' niet gebruikt wordt omdat men allemaal net even iets verder door wilt rijden omdat ze vinden dat hun tijd kostbaarder is dan die van een ander oid.
Ah oke,quote:Op woensdag 13 november 2013 21:24 schreef leroytje het volgende:
[..]
Je weet dat ik het over een gewone reguliere invoegstrook heb hè? Je moet er toch een keer tussen of dat nou vroeg is of laat, en welk moment iemand dan het gat ook dicht rijdt, dus is een droevig persoontje
Het is een beetje van beiden. Ik rij altijd door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier". Vanaf daar ga ik überhaupt pas kijken of ik ergens een gaatje zie waar ik tussen kan. Blijkbaar kunnen veel mensen dat niet hebben, die vinden dat je maar 2 km van te voren al terug moet voegen en rijden dan het gat dicht, maar ik gebruik gewoon het asfalt wat er ligt op de goede manier. Als ik dan de ruimte niet krijg om ertussen te komen, dan doen we gewoon een spelletje wie het bangst is voor een deuk, en die win ik meestal wel.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Punt is alleen dat die linker strook altijd zo ver doorrijdt dat het ook gewoon strondvervelend is dat ze op die manier ''voordringen'' Al staat er een pijl dat een baan afgesloten wordt, ga dan svp niet doorrijden tot dat rode kruis maar voeg gewoon in als er een gaatje is.
Het hele punt is dat bij dat rode kruis opeens die file helemaal stilstaat, rara, dat komt omdat dat hele principe ''ritsen'' niet gebruikt wordt omdat men allemaal net even iets verder door wilt rijden omdat ze vinden dat hun tijd kostbaarder is dan die van een ander oid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |