abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2013 @ 07:53:49 #101
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_132951070
Wat ook superirritant is, is dat heel veel parkeerplaatsen zo verschrikkelijk smal zijn. Op veel parkeerplaatsen moet ik echt helemaal moeilijk uitstappen, mijn deur goed vasthoudend om maar niet de auto naast mij te raken en dan gaat het allemaal net aan. Ik ben vrij slank gebouwd, volgens mij als je maar iets breder bent wordt het al lastig. En dan sta ik netjes binnen de lijnen en de degene naast mij staat ook netjes binnen de lijnen.

Het mooie is dat we met z'n allen dan gaan klagen over parkeerschades, maar ik snap echt wel dat het soms een keer mis gaat met de huidige smalle plekjes. Het rare is dat het ook niet alleen om parkeergarages gaat, maar je ziet het ook op bijv. parkeerterreinen bij bedrijven en dat soort plekken.

Gaat dan overigens om een normale auto (MiTo), dus niks raars qua breedte. Laatste tijd pak ik gewoon soms m'n Daf 46, want die is zo smal dat het een stuk makkelijker is en dan is ook de kans op schades op m'n eigen auto wat kleiner. Want ik kan zelf wel goed opletten, maar daarmee voorkom ik geen parkeerdeukjes aan mijn auto.
Schaap
pi_132951174
De politie rijdt nu tegen het verkeer in met de blauwe lampen aan over de vluchtstrook. Dat ruimt best snel op. Briljant! _O-
  woensdag 6 november 2013 @ 09:38:31 #103
141854 John5
Coujonjeur
pi_132952408
Vind het echt behoorlijk idioot dat veel 25 km zone bordjes echt vlak na een kruising staan, als je zo'n weg inslaat ben je al druk genoeg bezig om geen fietsers etc. aan te rijden en zie je zo'n bord best vaak over het hoofd. Zet zo'n bord gewoon een paar meter verder..
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_132952881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:38 schreef John5 het volgende:
Vind het echt behoorlijk idioot dat veel 25 km zone bordjes echt vlak na een kruising staan, als je zo'n weg inslaat ben je al druk genoeg bezig om geen fietsers etc. aan te rijden en zie je zo'n bord best vaak over het hoofd. Zet zo'n bord gewoon een paar meter verder..
25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.
pi_132952942
quote:
12s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Woonerf. :+ :P
  woensdag 6 november 2013 @ 10:08:30 #106
141854 John5
Coujonjeur
pi_132953040
quote:
12s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Crêpe, ik bedoel uiteraard 30 km/u.. Er staat er verdorie zelfs 1 als ik m'n raam uit kijk.
  woensdag 6 november 2013 @ 12:18:34 #107
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_132956803
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:38 schreef John5 het volgende:
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
  woensdag 6 november 2013 @ 12:38:45 #108
141854 John5
Coujonjeur
pi_132957494
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Mijn tactiek is meestal ff in m'n achteruitkijkspiegel kijken om te zien of er een einde 30 zone bordje staat. Die zijstraat-techniek werkt ongetwijfeld ook, maar dan moet je al zelf beoordeeld hebben dat het waarschijnlijk een 30 zone is.

Al dat gehannes was gemakkelijk te voorkomen door die borden gewoon niet op zo'n vage plek neer te zetten.
pi_132957839
quote:

[..]

Dit :)

Ben het er mee eens dat die borden vaak op stomme plaatsen staan.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_132962257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:53 schreef Cybje het volgende:
Wat ook superirritant is, is dat heel veel parkeerplaatsen zo verschrikkelijk smal zijn. Op veel parkeerplaatsen moet ik echt helemaal moeilijk uitstappen, mijn deur goed vasthoudend om maar niet de auto naast mij te raken en dan gaat het allemaal net aan. Ik ben vrij slank gebouwd, volgens mij als je maar iets breder bent wordt het al lastig. En dan sta ik netjes binnen de lijnen en de degene naast mij staat ook netjes binnen de lijnen.

Het mooie is dat we met z'n allen dan gaan klagen over parkeerschades, maar ik snap echt wel dat het soms een keer mis gaat met de huidige smalle plekjes. Het rare is dat het ook niet alleen om parkeergarages gaat, maar je ziet het ook op bijv. parkeerterreinen bij bedrijven en dat soort plekken.

Gaat dan overigens om een normale auto (MiTo), dus niks raars qua breedte. Laatste tijd pak ik gewoon soms m'n Daf 46, want die is zo smal dat het een stuk makkelijker is en dan is ook de kans op schades op m'n eigen auto wat kleiner. Want ik kan zelf wel goed opletten, maar daarmee voorkom ik geen parkeerdeukjes aan mijn auto.
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.
  woensdag 6 november 2013 @ 15:03:01 #111
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_132962606
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.
Dat is inderdaad behoorlijk aso ja :')

Ik ken het probleem, zeker met coupés en 3-deurs hatchbacks met lange deuren. Maar ik zoek dan gewoon een andere parkeerplaats waar mijn auto wel in past.
Niet van jouw probleem dat van een ander maken plz.
pi_132962718
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:03 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad behoorlijk aso ja :')

Ik ken het probleem, zeker met coupés en 3-deurs hatchbacks met lange deuren. Maar ik zoek dan gewoon een andere parkeerplaats waar mijn auto wel in past.
Niet van jouw probleem dat van een ander maken plz.
Als het een mogelijkheid is, zet ik de auto verder weg .. maar als dat geen optie is dan maar aso en dubbel :) Heb nu al een keer of 3/4 schade gehad (voorbumper+achterbumper+deur) waar ik zelf voor kon opdraaien omdat ze te beroerd waren om een briefje achter te laten. En geloof me, ze hebben het echt wel gevoeld :)

De groeten! :W
  woensdag 6 november 2013 @ 18:44:56 #113
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_132971963
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.
Schaap
pi_132987262
quote:
f ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Keb er schijt aan en probeer gewoon veilig en duurzaam te rijden.

De snelheid zal fluctueren tussen de 30 en de 50.
Rustig aan.
pi_132987367
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Cybje het volgende:

[..]

Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.
Wanneer noemen jullie iets dubbel parkeren dan?
Zet de auto lekker gewoon op gepaste afstand oid en kijk lekker niet naar de lijntjes? Boeie :) Als jij hem netjes strak tegen de andere autos aanzet ben je sociaal genoeg bezig, jezelf in oncomfortabele fratsen sturen is zeker zoals het hoort...
(neemt niet weg dat ik de auto echt letterlijk overal tussen prop, tis dat ik niet zo makkelijk door de kofferbak kan klimmen)
Rustig aan.
  donderdag 7 november 2013 @ 07:31:09 #116
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132992093
Schuine parkeerplaatsen zouden al een boel ellende voorkomen, maar dat snappen ze in NL niet.
Ook zijn de parkeerplaatsen veel te smal. Je kan er net een Aygo in kwijt, maar als je een beetje degelijke auto of een busje voor het werk oid hebt sta je al bijna op beide lijntjes :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 7 november 2013 @ 09:19:48 #117
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_132993403
Manmanman, net een oude Mazda 323 sedan met twee middelbare vrouwen erin voor me die niet harder reed dan 35 waar 50, bij elke rotonde niet remde maar het gas losliet een kilometer van tevoren en hem dan met 10-15 km/h nam, wel remde bij elk zebrapad terwijl er niemand liep, geen knipperlichten gebruikte. Als je niet durft te rijden en het ook echt niet kan, donderstraal dan alsjeblieft van de weg en lever je rijbewijs in.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:06:36 #118
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_132994427
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:19 schreef BigSmurf het volgende:
Manmanman, net een oude Mazda 323 sedan met twee middelbare vrouwen erin voor me die niet harder reed dan 35 waar 50, bij elke rotonde niet remde maar het gas losliet een kilometer van tevoren en hem dan met 10-15 km/h nam, wel remde bij elk zebrapad terwijl er niemand liep, geen knipperlichten gebruikte. Als je niet durft te rijden en het ook echt niet kan, donderstraal dan alsjeblieft van de weg en lever je rijbewijs in.
Eens; en daarbij vind ik het ook erg bijzonder dat veel van dat soort ouwewijvomobilisten geen richting aangeeft (of te laat), niet binnen de lijntjes kan blijven -je moet ze eens zien bij bochten met een fietsstrook- en de meest vreemde dingen doen; zoals voorrang nemen waar ze t niet hebben.

Als je alles in zo'n traag tempo doet is dat toch wel het minste wat je zou moeten kunnen toch? :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_132994489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Cybje het volgende:
Ik proef een sarcastische ondertoon ;) Niet dat het mij wat uitmaakt wat andere er van vinden of denken. Misschien ga je er wel anders over denken wanneer je zelf +-700 euro (binnen een half jaar)schade hebt aan je auto waar je mooi zelf voor kunt opdraaien :) Mits je natuurlijk in een auto rijd waar je totaal niks om geeft, dat is ook een mogelijkheid.
pi_132995062
Rijd je gisteravond de parkeergarage van de Amsterdam ArenA uit rijdt een wagen of 2 voor ons zo een invalidenwagentje met twee oudjes in slakkengang voor ons uit waardoor het een eeuw duurt eer we de parkeergarage uit zijn. :{

Maar goed,de avond was geslaagd want Ajax won van Celtic dus de stemming was goed. :s)
pi_132996709
Niet helemaal ontopic, maar wel één van die dingen waar ik me echt heel, heel kwaad om kan maken:

quote:
UTRECHT - De politie gaat ervan uit dat de scooterrijder die afgelopen zondag een kleuter aanreed op de Utrechtse Rijnlaan, bewust is doorgereden. De bestuurder moet gemerkt hebben dat hij het slachtoffer geschept heeft, zegt een woordvoerder van de politie tegen RTV Utrecht.

Nadat de vierjarige Jeroen uit de auto was gestapt en op de stoep stond, werd hij aangereden en vervolgens meters meegesleurd. "Schandalig dat je dan niet stopt en kijkt of je meteen hulp kan bieden", zegt de politiewoordvoerder over de aanrijding in de Rivierenwijk.

Zijn vader Mario en oudere broertje zagen het gebeuren. "Hij ligt daar helemaal stil en ik dacht: dit is einde verhaal", aldus de vader. Zijn zoontje overleeft het ongeluk, maar ligt wel met een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis. Het is volgens artsen nog niet duidelijk of hij blijvende schade overhoudt aan het ongeluk.

Voor Jeroen's vader is het onverteerbaar dat de daders zijn doorgereden. "Hoe kun je doorrijden en dat voor je zelf rechtvaardigen", zegt hij. Hij hoopt dat de politie voortaan beter gaat controleren op snorscooters.

SIGNALEMENT
De politie is dan ook op zoek naar de bestuurder van de snorscooter en z'n passagier. De daders hebben een getinte huidskleur, droegen donkere kleding en reden op een donkere, waarschijnlijk zwarte, snorscooter.

De politie onderzoekt nog of camera's in de buurt de jongens gefilmd hebben. Volgens getuigen reed de bestuurder minstens 60 km/u, terwijl snorscooters maximaal 25 mogen. Ook andere getuigen wordt gevraagd zich te melden bij de politie.
Bron

Het is ook erg moeilijk om na een hele rits van dit soort berichten niet in vooroordelen te gaan denken... :{
pi_132998082
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef sandertjuh het volgende:
Misschien ga je er wel anders over denken wanneer je zelf +-700 euro (binnen een half jaar)schade hebt aan je auto waar je mooi zelf voor kunt opdraaien :) Mits je natuurlijk in een auto rijd waar je totaal niks om geeft, dat is ook een mogelijkheid.
Volgens mij ben ik jou laatst nog tegengekomen. Een zeer nette grote, nieuwe auto van een paar ton stond op een wel heel erg krappe parkeerplaats(waar je auto echt met moeite in krijgt) dubbel geparkeerd. In situaties als deze heb ik zeker begrip voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133006797
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef exelletor het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik jou laatst nog tegengekomen. Een zeer nette grote, nieuwe auto van een paar ton stond op een wel heel erg krappe parkeerplaats(waar je auto echt met moeite in krijgt) dubbel geparkeerd. In situaties als deze heb ik zeker begrip voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ghehehe, geniaal!
  donderdag 7 november 2013 @ 17:44:32 #124
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_133011644
Zojuist, kwart over 5 ongeveer. Aardig aan het schemeren, de lantaarns gingen net aan. En daarnaast natuurlijk regen. Tegenover mij op het kruispunt staat een donkere auto met dagrijverlichting (die het niet heel goed deed). De enige reden dat ik 'm zag was dat er achter een auto stond die de zwartrijder mooi omhulde met licht. Ik seinen, maar nee, niks. We moesten allebei naar links en draaiden voor elkaar langs. Er gingen aan beide kanten auto's rechtdoor waardoor we beiden moesten wachten. Ik sein dus nog eens, en gebaar naar haar koplampen (die van de auto). Zit ze (ja, ze, het zal ook 's niet...) me aan te kijken met een wezenloze blik van heb ik jou daar, geen idee wat er nou aan de hand zou moeten zijn.

Endje verderop stond er op de baan voor rechtsaf, met rood verkeerslicht, een rijschoolauto te wachten. Met het knippertje driftig naar links. Dan vraag ik me toch af waar zo'n instructeur met z'n hoofd zit.

Voor de rest viel het me alles mee met dit weer, mensen reden aardig door en de gebruikelijke ergenissen heb ik niet gezien.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  FOK!fotograaf donderdag 7 november 2013 @ 18:40:38 #125
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133013547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 07:31 schreef daNpy het volgende:
Schuine parkeerplaatsen zouden al een boel ellende voorkomen, maar dat snappen ze in NL niet.
Ook zijn de parkeerplaatsen veel te smal. Je kan er net een Aygo in kwijt, maar als je een beetje degelijke auto of een busje voor het werk oid hebt sta je al bijna op beide lijntjes :{
Ga erover klagen bij de wegbeheerder. Antwoord: Het voldoet aan de richtlijnen. Jammer alleen dat niemand erbij vertelt dat die uit de 70er jaren zijn. Dus uit de tijd van 2CV's, Renault 4's, Volvo Amazone's, kleine Kadettjes en Kevers.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 7 november 2013 @ 23:13:53 #126
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_133027257
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik proef een sarcastische ondertoon ;) Niet dat het mij wat uitmaakt wat andere er van vinden of denken. Misschien ga je er wel anders over denken wanneer je zelf +-700 euro (binnen een half jaar)schade hebt aan je auto waar je mooi zelf voor kunt opdraaien :) Mits je natuurlijk in een auto rijd waar je totaal niks om geeft, dat is ook een mogelijkheid.
Het was niet sarcastisch bedoeld. Ik erger mij gewoon mateloos aan die smalle parkeerplekjes. En parkeerdeukjes zijn inderdaad prijzig. Iemand let even wat minder op, maakt per ongeluk een deukje (tenminste, ik mag hopen dat dat niet expres gaat) en jij zit mooi weer met een paarhonderd euro aan kosten. Dus ik heb er echt begrip voor als mensen 'm zo neerzetten dat ze 2 vakken gebruiken.
Schaap
  FOK!fotograaf donderdag 7 november 2013 @ 23:50:15 #127
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_133028873
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:13 schreef Cybje het volgende:
Het was niet sarcastisch bedoeld. Ik erger mij gewoon mateloos aan die smalle parkeerplekjes. En parkeerdeukjes zijn inderdaad prijzig. Iemand let even wat minder op, maakt per ongeluk een deukje (tenminste, ik mag hopen dat dat niet expres gaat) en jij zit mooi weer met een paarhonderd euro aan kosten. Dus ik heb er echt begrip voor als mensen 'm zo neerzetten dat ze 2 vakken gebruiken.
Ach, legiomensen die het niet per ongeluk doen, maar ook niet opzettelijk, maar die het gewoon niet boeit. Zwaai die deur maar open, bam!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_133069391
Eergisteren? een vrouw in een auto die probeert te keren (waar niet mag)en daar zoveel moeite mee heeft dat ze het verkeer in beide richtingen stremt. Gelukkig was daar de Politie op de fiets die deze mevrouw gelijk aan de kant zette en verbaliseerde tot groot ongenoegen van haar want "ze wilde maar even keren". _O-
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:41:42 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133077043
Zonet; een kloothommel die op zijn gemakkie bij een rotonde gaat staan wachten op 5 auto's die hem niet gaan kruisen, maar afslaan (mét richtingaanwijzers aan) }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133077118
Gisteren zelf niet gereden maar met wat vrienden in Düsseldorf geweest. Wat rijden die Duitsers toch als malloten zeg, waar gewoon een snelheidslimiet van 120 geldt komen ze stuk voor stuk met 180 langsgevlogen in de keiharde regen. :N
Flesje bier
pi_133077128
Ik zat gisteren op het industrieterrein achter een vrachtwagen die 30 km/h reed. Nou.. voorruit.. op het industrieterrein kan dat nog.
Daarna ging ie 50 km/h rijden waar je 80 mag, ook tamelijk irritant, maar okay.
En daarna, wat ik dus niet vind kunnen en niet eens voor mijzelf maar voor het overige verkeer wat al op de snelweg reed, ging ie invoegen met zo'n 60 km/h op de snelweg.

En in plaats van dat ie gebruik maakt van de invoegstrook om snelheid te maken, gooide ie 'm meteen op de rechterrijstrook zodra het mocht..

:|W .

Ik heb best wel veel begrip voor vrachtwagens enzo en snap ook dat ze niet zo heel snel zijn, zeker als ze net geladen hebben en stampvol zitten, maar dit sloeg werkelijk nergens op.
pi_133077144
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
Zonet; een kloothommel die op zijn gemakkie bij een rotonde gaat staan wachten op 5 auto's die hem niet gaan kruisen, maar afslaan (mét richtingaanwijzers aan) }:|
Hinderlijk ja. Ik kan er ook echt niet tegen als mensen staan te wachten wanneer ik zelf op de rotonde zit en aangeef eraf te gaan.

Ik geef toch goddomme niet voor niets richting aan? :{w
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:27:32 #133
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133079188
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
Better safe than sorry. :+

Net een motor die in een onoverzichtelijke bocht naar rechts ging inhalen binnen de bebouwde kom, en ik kwam vanaf de andere kant. Had hem net niet op m'n motorkap, hartslag 160. :X
pi_133080765
Gisteren haalde vlak voor een onoverzichtelijke bocht naar links (vrij smalle 80-km weg in een bos) een auto ons in. Omdat voor ons nog een corsa reed, ging hij die (nog steeds in die bocht) ook maar meteen voorbij. Die corsa had hem alleen totaal niet zien komen, omdat hij al die tijd schuin achter/naast ons had gereden, en ging van schrik boven op zijn rem staan, waardoor wij weer bijna achterop die corsa zaten (en geen kant op konden, aangezien die andere kerel die corsa nog aan het inhalen was - dit alles nog steeds in die onoverzichtelijke bocht).
Ik probeer er maar niet aan te denken wat er had kunnen gebeuren er een tegenligger aan was gekomen. :X
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:36:59 #135
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_133082421
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hinderlijk ja. Ik kan er ook echt niet tegen als mensen staan te wachten wanneer ik zelf op de rotonde zit en aangeef eraf te gaan.

Mjah, maar het is wel zo dat je dat niet altijd duidelijk ziet, zeker als het helder weer is...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_133101573
Gisteren weer een paar kleine irritaties.

- Auto zonder licht in het donker en regen
- Tegemoet komende auto die z'n grootlicht pas uit doet na heel veel seinen. Was een ouwe mini cooper met 4 van die rally lampen voorop.
- Auto die 40 rijdt waar je 60 mag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Albert86 op 10-11-2013 14:01:10 ]
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_133101611
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:36 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Mjah, maar het is wel zo dat je dat niet altijd duidelijk ziet, zeker als het helder weer is...
En bovendien hun probleem dat ze niet gaan rijden als je aangeeft eraf te gaan.
sig verwijderd door FA
pi_133114614
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:30 schreef Gwywen het volgende:
Gisteren haalde vlak voor een onoverzichtelijke bocht naar links (vrij smalle 80-km weg in een bos) een auto ons in. Omdat voor ons nog een corsa reed, ging hij die (nog steeds in die bocht) ook maar meteen voorbij. Die corsa had hem alleen totaal niet zien komen, omdat hij al die tijd schuin achter/naast ons had gereden, en ging van schrik boven op zijn rem staan, waardoor wij weer bijna achterop die corsa zaten (en geen kant op konden, aangezien die andere kerel die corsa nog aan het inhalen was - dit alles nog steeds in die onoverzichtelijke bocht).
Ik probeer er maar niet aan te denken wat er had kunnen gebeuren er een tegenligger aan was gekomen. :X
Levensgevaarlijk, fijn dat ze dat bij zichzelf doen, maar hou even andere mensen daarbuiten zeg...

Ik kan daar zo slecht tegen, dat soort imbicielen.
Rustig aan.
  zondag 10 november 2013 @ 21:15:08 #139
318842 Descendent
pi_133125769
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou; ik kijk wel altijd eerst naar het soort auto en bestuurder voordat ik die richtingaanwijzer van m vertrouw.
Heb al iets te vaak meegemaakt dat mensen vrolijk al hun richtingaanw. aanhadden, maar toch niet de rotonde verlieten; vaak (oudere)vrouwen.....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_133126642
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 21:15 schreef Descendent het volgende:

[..]

Nou; ik kijk wel altijd eerst naar het soort auto en bestuurder voordat ik die richtingaanwijzer van m vertrouw.
Heb al iets te vaak meegemaakt dat mensen vrolijk al hun richtingaanw. aanhadden, maar toch niet de rotonde verlieten; vaak (oudere)vrouwen.....
Dit.
Heb het trouwens ook wel eens andersom gehad. Dat je staat te wachten om de rotonde op te mogen, maar stuk voor stuk slaan de mensen die daar al oprijden vlak voor mij af.. Zonder hun knipperlichten te gebruiken..
Bij de 2e, 3e en 4e maar even bedankt met de claxon en bij de 5e auto hem er gewoon voorgegooid. Alleen jammer dat deze dus wel op de rotonde wou blijven en moest remmen door mij.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_133128083
Vanavond ook weer een busje zonder knipperlicht op de rotonde. Rem je tot stilstand, slaat die lul af. En het was een Mercedes. Altijd duurdere auto's waarvan het knipperlicht niet werkt.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_133130242
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:25 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dit.
Heb het trouwens ook wel eens andersom gehad. Dat je staat te wachten om de rotonde op te mogen, maar stuk voor stuk slaan de mensen die daar al oprijden vlak voor mij af.. Zonder hun knipperlichten te gebruiken..
Bij de 2e, 3e en 4e maar even bedankt met de claxon en bij de 5e auto hem er gewoon voorgegooid. Alleen jammer dat deze dus wel op de rotonde wou blijven en moest remmen door mij.
Tjah, terecht dat je dan helemaal gek wordt dat wel.
Rustig aan.
pi_133130284
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:43 schreef Albert86 het volgende:
Vanavond ook weer een busje zonder knipperlicht op de rotonde. Rem je tot stilstand, slaat die lul af. En het was een Mercedes. Altijd duurdere auto's waarvan het knipperlicht niet werkt.
En dit, die mensen zijn een stel aso bakken altijd, moet ook wel als je ruggen over de ruggen van anderen verdient natuurlijk.

Heyyy, nu snap ik waarom ze het een ''rug'' noemen.
Rustig aan.
pi_133130331
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:43 schreef Albert86 het volgende:
mwah, niet altijd hoor. in mijn voorbeeld was het o.a. een oude Caddy, een oude Astra en een Kia.
pi_133130357
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 21:15 schreef Descendent het volgende:

[..]

Hmja, ben ik wel met je eens. Maar dan nog, ik rij motor. Je kunt dus zien waar ik kijk (rechts achter me in dat geval) en dat in combinatie met een knipperlicht moet toch genoeg zijn zou je zeggen..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133130717
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt. :')

pi_133130975
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt. :')

[ afbeelding ]
:D

Ik vraag me dan altijd af wat er in zo'n auto gezegd wordt :') Ik zou een aantal zeer stevige krachttermen ten gehore brengen :')

[ Bericht 16% gewijzigd door BlackLining op 10-11-2013 22:47:02 ]
pi_133132378
quote:

[ afbeelding ]
nice, wat een ass dat ie die zwaailichten niet eerder zag :')
pi_133133775
quote:

[ afbeelding ]
HAHAHA, wat een mongool :')
pi_133138302
Gisteren was t bij mij ook weer bijna raak. Oogeschoten polo die invoegde op de snelweg zonder eerst in de spiegels en naast hem te kijken. Als ie dat wel deed had ie mij gezien. Ik toeteren naar m, gaat die eikel remmen terwijl die vlak voor me zit. Wat n mafketel...
pi_133138364
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 22:44 schreef snellejelle het volgende:

[..]

nice, wat een ass dat ie die zwaailichten niet eerder zag :')
Nogal idd.
sig verwijderd door FA
pi_133141086
quote:

:D :')
  maandag 11 november 2013 @ 12:34:23 #153
11102 knep
Mountainfreak
pi_133144132
quote:

[ afbeelding ]
_O-
pi_133145702
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
  maandag 11 november 2013 @ 13:45:20 #155
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_133145839
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Als je 170 rijdt ben je zelf altijd fout. Mensen verwachten niet dat het snelheidsverschil zo groot is en denken dat het nog makkelijk gaat.

Ik rij ook wel eens aardig door, maar dan ga ik niet naar een ander wijzen als iemand dat niet goed inschat. Als je niet kan anticiperen moet je niet te hard rijden.
pi_133146100
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 13:45 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Als je 170 rijdt ben je zelf altijd fout. Mensen verwachten niet dat het snelheidsverschil zo groot is en denken dat het nog makkelijk gaat.

Ik rij ook wel eens aardig door, maar dan ga ik niet naar een ander wijzen als iemand dat niet goed inschat. Als je niet kan anticiperen moet je niet te hard rijden.
Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.
  maandag 11 november 2013 @ 14:00:26 #157
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_133146295
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 13:54 schreef BoleroPower het volgende:

[..]

Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.
Als je 120 had gereden was er ws ook niets aan de hand geweest :+
Nogmaals: mensen gaan er niet van uit dat je bijna 50% harder gaat dan normaal.
Ik was er niet bij natuurlijk, dikke kans dat het inderdaad onoplettende kwebbeldozen waren, maar het is voor veel mensen moeilijk in te schatten dat je zo hard rijdt.
pi_133147544
quote:

[..]

170 rijden op de cruise control in nederland :') Ik snap echt niet dat je dat doet, hou gewoon lekker je poot op t gas. Naar mijn idee is je reactiesnelheid en gevoel van vele malen beter.
pi_133147670
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 14:44 schreef kikoooooo het volgende:
poot op t gas.
pi_133152184
quote:
Groot sponsor _O_
Rustig aan.
pi_133165128
Tering zeg is het tegenwoordig niet meer hip om even de dodehoekcheck te doen voordat je van baan verwisselt of zo :X

Situatieschets: ik zit op de A10, op de splitsing waar de A10 zuid overgaat in A4 en A10West. Ik rijd op de meest rechterbaan (aka de spitsstrook) en vervolg de A10. Uit een inrit komt een stoet auto's maar ik heb een stuk meer snelheid en voor me en achter me is ruimte zat dus geen probleem zou je zeggen. Jammer van dat wijf die haar knipper uitgooit en pal voor mijn auto hem mijn zo strook op flikkert. Ik kon er nog net omheen, toeterend en wel. Zij keek er een beetje schaapachtig bij, ik had mijn hart in de keel zitten :r.

Even daarvoor was ik ook al gruwelijk gesneden door een klapjostie die het wel een puik idee vond om zijn auto naar rechts te gooien net toen ik er aankwam (mijn strook ging net ff harder in de file).
  dinsdag 12 november 2013 @ 00:24:38 #162
302323 joeftw
Helemaal naar de klote
pi_133172978
Mensen die stoppen met bumperkleven als ze ineens een motoragent in de verte zien staan. Hypocriet volk. Ga dan door jonge watje?!?!
Syndroom van Kraepelin
  dinsdag 12 november 2013 @ 00:26:57 #163
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_133173048
quote:
Ehh.. Jij bent in dit geval de hufter hoor :')
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_133173243
quote:
8s.gif Op maandag 11 november 2013 21:40 schreef Beloved_Monster het volgende:
Tering zeg is het tegenwoordig niet meer hip om even de dodehoekcheck te doen voordat je van baan verwisselt of zo :X

Situatieschets: ik zit op de A10, op de splitsing waar de A10 zuid overgaat in A4 en A10West. Ik rijd op de meest rechterbaan (aka de spitsstrook) en vervolg de A10. Uit een inrit komt een stoet auto's maar ik heb een stuk meer snelheid en voor me en achter me is ruimte zat dus geen probleem zou je zeggen. Jammer van dat wijf die haar knipper uitgooit en pal voor mijn auto hem mijn zo strook op flikkert. Ik kon er nog net omheen, toeterend en wel. Zij keek er een beetje schaapachtig bij, ik had mijn hart in de keel zitten :r.

Even daarvoor was ik ook al gruwelijk gesneden door een klapjostie die het wel een puik idee vond om zijn auto naar rechts te gooien net toen ik er aankwam (mijn strook ging net ff harder in de file).
Zo enorm herkenbaar. Het lijkt wel alsof de vooruit (en t scherm van de telefoon) als enige telt. Goed spiegelen en n dode hoek check is er niet meer bij.
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:41:02 #165
141854 John5
Coujonjeur
pi_133178592
quote:
Ik kan werkelijk waar niet begrijpen hoe je in jouw hoofd goed kunt praten dat de ander de hufter is, terwijl je met 170 komt aanknallen. (Er van uitgaande dat je in Nederland reed)

Dit weekend weer de gebruikelijke tosti's gehad die bij het invoegen vinden dat ze voorrang hebben, en hem dus gewoon langs me naar links gooien terwijl er voor en achter nog ruimte genoeg was.
pi_133179759
Irritatiefactortje als je Eindhoven inrijdt via de Kennedylaan.. Bij de stoplichten op de kruising van het ziekenhuis, TUe en Fontys stond ik van het weekend STIL terwijl ik(baan rechtdoor) groen had. Is er dus zo'n joker die helemaal vooraan in wil voegen naar de baan naar links in plaats van netjes net als alle andere mensen achteraan aan te sluiten.
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:30:15 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133179819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:27 schreef MMUFC het volgende:
Irritatiefactortje als je Eindhoven inrijdt via de Kennedylaan.. Bij de stoplichten op de kruising van het ziekenhuis, TUe en Fontys stond ik van het weekend STIL terwijl ik(baan rechtdoor) groen had. Is er dus zo'n joker die helemaal vooraan in wil voegen naar de baan naar links in plaats van netjes net als alle andere mensen achteraan aan te sluiten.
Heel irritant en tevens gevaarlijk idd, om op een 70 weg stil te gaan staan om in te voegen.
Al moet ik zeggen dat het erg vervelend is als je van het laatste viaduct naar beneden komt, soms staat de rij dan al tot voorbij het viaduct.
Maar dan nog heb je de keuze om de Kennedylaan te volgen en via het station naar de berenkuil te rijden.

Mensen kunnen gewoon niet accepteren dat ze een fout hebben gemaakt (voor willen dringen als het niet kan) of er gewoon geen andere optie is (drukte).
Van de week ook weer mensen die nog net over het verdrijvingsvlak de afslag nemen |:(
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133183827
http://goo.gl/maps/G2YNS

verkeer van rechts heeft groen (om linksaf te slaan), maar verkeer die hier staat en rechts af wil moet wachten, want verkeerslicht blijft rood.
dan vervolgens gaat linksaf eerst op groen en dan rechtsaf pas, een paar seconde later.

het is en blijft moeilijk verkeerslichten goed af te stellen...
pi_133193330
Belevenis 1:

Laatst richting huis was de spitsstrook open, dit na 01:00.
Wel grappig, heel veel automobilisten hielden zich niet aan deze regel en bleven gewoon middenbaans rijden. (so annoying)

Belevenis 2:

Mensen kennen de inhoud niet van een knipperende oranje stoplicht....
Stond wel 10 min opgesteld voor de haaientanden vandaag... 8)7
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_133193578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:36 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Belevenis 1:

Laatst richting huis was de spitsstrook open, dit na 01:00.
Wel grappig, heel veel automobilisten hielden zich niet aan deze regel en bleven gewoon middenbaans rijden. (so annoying)

Belevenis 2:

Mensen kennen de inhoud niet van een knipperende oranje stoplicht....
Stond wel 10 min opgesteld voor de haaientanden vandaag... 8)7
Uhmm, die laatste snap ik niet. Je moet dan juist wachten bij haaientanden.
sig verwijderd door FA
pi_133193731
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:41 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Uhmm, die laatste snap ik niet. Je moet dan juist wachten bij haaientanden.
I know, maar 10 min. vond ik zelf een beetje te lang.
Was wel rond spitstijd, maar dan nog.

Tussendoor kan je er heus wel tussen hoe druk het ook is...
Helaas stond ik tussen 2 auto's in....
pi_133193834
quote:

[..]

Als jij eventjes naar rechts had gekeken, dan zat jij hier niet te klagen.
Hou zelf ook van doorkarren, maar let nadrukkelijk op de rechterbaan.....
pi_133194628
Mensen die om een uur of 5 nog zonder licht rijden....

Ook nog een of andere griet in de auto waarvan de achterlichten wel brandden, maar slechts het stadslicht van 1 voorlamp. Of beide dimlichten en een stadslicht was kapot, of ze had gewoon enkel stadslicht op. Dus 1 peertje, op een snelweg waar mensen 120 rijden en waar het dus al echt wel donker is.

En als je dan seint dat dan het kwartje niet valt...
pi_133195325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:03 schreef _VoiD_ het volgende:

Ook nog een of andere griet in de auto waarvan de achterlichten wel brandden, maar slechts het stadslicht van 1 voorlamp. Of beide dimlichten en een stadslicht was kapot, of ze had gewoon enkel stadslicht op. Dus 1 peertje, op een snelweg waar mensen 120 rijden en waar het dus al echt wel donker is.

's Morgens ook veel hoor. Ik zit rond 8 uur op de weg, dan is het echt nog niet licht, zeker niet als het regent. Vooral grijze auto's die zonder licht rijden zijn echt onzichtbaar.
Ben zelf een keer met fiets en al over een grijze auto zonder lichten in de schemer heen gelazerd. Ik heb die hele auto nooit gezien en merkte hem pas op toen ik door de lucht vloog.

Omgekeerd vind ik het ook waanzin hoeveel fietsen je met de schemer of in het donker, in de regen, zonder licht ziet rijden. Vooral op rotondes levensgevaarlijk.
pi_133195542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:03 schreef _VoiD_ het volgende:

Vanochtend nog een rustig etende meneer in een Clio, zonder ook maar enig licht, om 7.15 _O-. Toeteren, seinen, lampen aan en uit, geen enkel effect.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:24:00 #176
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_133195550
Over lichten gesproken...nou dat ze op verschillende wegen de straatverlichting uit hebben gedaan, rijden er heel veel fuckhazen rond die mij om de haverklap verblinden met hun groot licht...heel irritant dit.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_133195887
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:24 schreef Tism het volgende:
Over lichten gesproken...nou dat ze op verschillende wegen de straatverlichting uit hebben gedaan, rijden er heel veel fuckhazen rond die mij om de haverklap verblinden met hun groot licht...heel irritant dit.. :{
Die moeten nog wennen :')
Denken dat ze met gewoon licht niet genoeg kunnen zien in het donker.

Ook altijd irritant als iemand met grootlicht je tegemoet komt rijden en het te laat uitzet. Ik zie die vent toch ook al honderd meter eerder, waarom hij mij niet?
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:32:33 #178
141854 John5
Coujonjeur
pi_133195922
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:24 schreef Tism het volgende:
Groot licht is uiteraard altijd irritant, maar de straatverlichting uit op de snelweg is ook zwaar klote, helemaal 's avonds/ 's nachts in de stromende regen. Je ziet werkelijk geen zak.

Eerst de hele snelweg volplempen met verlichting en ze dan niet aandoen, want bezuinigen :N
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:33:05 #179
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_133195938
Valt mij op dat wanneer de winter een beetje inzet er massaal koplampen kapot gaan of zwakjes branden. Iemand een technische verklaring voor mij?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:33:38 #180
318842 Descendent
pi_133195957
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:31 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Die moeten nog wennen :')
Denken dat ze met gewoon licht niet genoeg kunnen zien in het donker.

Ook altijd irritant als iemand met grootlicht je tegemoet komt rijden en het te laat uitzet. Ik zie die vent toch ook al honderd meter eerder, waarom hij mij niet?
Omdat dit niet voor niets al topic 52 is over achterlijke apen in het verkeer..... :P
pi_133196473
Laatste week weer veel auto gereden en God wat een mongolen op de weg af en toe.

Vanochtend rij ik netjes op de middenbaan om trager verkeer rechts in te halen. Maar ik moest wel een afslag naar rechts nemen. Rijdt daar een idioot met 80 (mag daar 130) die even besluit om naar de middenbaan te gaan zonder richting aan te geven dus ik moest boven op de rem. En wat blijkt? Ik zag toen ik op de afslag reed dat hij helemaal niemand inhaalde want voor hem reed niemand...

Met 80 zonder richting van rijbaan wisselen zonder dat je inhaalt...

*kots*
I feel kinda Locrian today
pi_133196919
Bumperklevers, immer irritant kut tuig.

Kreeg alleen wel de opmerking van een vriend van mij dat ik ook wel erg dicht de auto voor mij nader voordat ik hem inhaal op de snelweg (ik rem niet zo graag op de snelweg, ik kijk altijd wanneer de auto van achter mij precies passeerd dat ik dan precies kan inhalen) heeft hij opzicht ook wel weer een punt, ga ik maar even wat meer op letten.
Rustig aan.
pi_133197983
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:59 schreef kingtoppie het volgende:
Bumperklevers, immer irritant kut tuig.

Kreeg alleen wel de opmerking van een vriend van mij dat ik ook wel erg dicht de auto voor mij nader voordat ik hem inhaal op de snelweg (ik rem niet zo graag op de snelweg, ik kijk altijd wanneer de auto van achter mij precies passeerd dat ik dan precies kan inhalen) heeft hij opzicht ook wel weer een punt, ga ik maar even wat meer op letten.
Yep, probeer daar zelf ook rekening mee te houden. Ik denk dan: wat zou de bestuurder voor mij nu denken, zit ik er te dicht op? Dan betrap ik mezelf af en toe erop dat ik er misschien toch te dicht op zit en laat het gas dan gewoon een beetje los, ik rem dan niet. Bewuste bumperklevers om een statement te maken van: ik wil er langs! Dat is inderdaad tuig.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:31:10 #184
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133198213
Mensen die een kruispunt niet vrij houden.
Oprotten!!
pi_133198691
Ik stond laatst vast bij een basisschool, ik dacht die wacht 10 sec op zijn kind oid, na 1 minuut uitgestapt en hem erop aangesproken, de eerste reactie was: ''WAT!?''

Godverdomme. :')
Rustig aan.
pi_133199964
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:41 schreef kingtoppie het volgende:
Ik stond laatst vast bij een basisschool, ik dacht die wacht 10 sec op zijn kind oid, na 1 minuut uitgestapt en hem erop aangesproken, de eerste reactie was: ''WAT!?''

Godverdomme. :')
Joh, hbij mijn opa en oma zit ook een basisschool tegenover hun. Ouders gebruiken gewoon de oprit van mijn opa als parkeerplaats. (Oprit is aan 1 kant daarom ook al afgesloten..)
Vervolgens geven ze mijn opa ook nog een grote mond als hij ze erop aanspreekt..
Volgende keer gaat er gewoon 1 van de vrachtwagens voor.(brede oprit, passen 3-4 auto's naast elkaar op) Wachten zij maar even wat langer.
pi_133200512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:14 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Joh, hbij mijn opa en oma zit ook een basisschool tegenover hun. Ouders gebruiken gewoon de oprit van mijn opa als parkeerplaats. (Oprit is aan 1 kant daarom ook al afgesloten..)
Vervolgens geven ze mijn opa ook nog een grote mond als hij ze erop aanspreekt..
Volgende keer gaat er gewoon 1 van de vrachtwagens voor.(brede oprit, passen 3-4 auto's naast elkaar op) Wachten zij maar even wat langer.
Ik werk dan ehh als pakjes bezorger op het moment, gebruik heel vaak opritten eigenlijk van de buren als er toevallig al een auto voor de deur van de bewoner staat / om te keren.

Als men er dan moeilijk om doet dat ik 20 tellen daar sta dan vind ik dat wel weer sneu, maar ze hebben uiteraard wel het recht om mij dat te verbieden.
Rustig aan.
pi_133200671
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik werk dan ehh als pakjes bezorger op het moment, gebruik heel vaak opritten eigenlijk van de buren als er toevallig al een auto voor de deur van de bewoner staat / om te keren.

Als men er dan moeilijk om doet dat ik 20 tellen daar sta dan vind ik dat wel weer sneu, maar ze hebben uiteraard wel het recht om mij dat te verbieden.
Dat zou geen probleem moeten zijn, doe ik met de taxi(bus) ook wel eens.
Maar als je er al 5-10 minuten staat te wachten op je kinderen en je de auto niet even 50 meter verderop op een relatief groot plein wil parkeren omdat je/je kinderen dan te ver moeten lopen.. :')
pi_133201090
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:29 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat zou geen probleem moeten zijn, doe ik met de taxi(bus) ook wel eens.
Maar als je er al 5-10 minuten staat te wachten op je kinderen en je de auto niet even 50 meter verderop op een relatief groot plein wil parkeren omdat je/je kinderen dan te ver moeten lopen.. :')
Als je daar woont word je die mensen ook gewoon helemaal beu, incidenteel is nooit erg, alleen dat is het daar niet meer.
Rustig aan.
pi_133201199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als je daar woont word je die mensen ook gewoon helemaal beu, incidenteel is nooit erg, alleen dat is het daar niet meer.
Inderdaad, helemaal omdat men tegenwoordig zelfs al hun kinderen met de auto ophalen als ze nog geen 500 meter van die school afwonen.. (en ook geen drukke straat over hoeven te steken.)
  woensdag 13 november 2013 @ 10:05:21 #191
11102 knep
Mountainfreak
pi_133209922
Weinig ergernissen de laatste dagen want de spits gemeden :Y).
  woensdag 13 november 2013 @ 11:45:13 #192
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133212317
Situatie: twee banen voor linksaf, direct na de bocht stoplichten voor kruisend verkeer en daarna een vrij lange tweebaans weg zonder afslagen. Lees: je hoeft niet in te voegen tussendoor en er is geen reden om daar van baan te wisselen.

Ik sta op de linkerbaan bij de eerste stoplichten, nog voor de bocht dus. Het wordt groen, ik maak de bocht, auto rechts van me komt op mijn weghelft. Ik vermoed dat hij de bocht iets te krap neemt en claxonneer om mijn aanwezigheid kenbaar te maken. Auto wijkt een klein beetje naar rechts uit om vervolgens weer opnieuw mijn kant op te komen. Nog maar een keer de claxon, maar dit keer geen effect. Auto komt nu wel erg dichtbij. Ik laat me nog een keer horen, maar moet ook al remmen om een aanrijding te voorkomen. Uiteindelijk snijdt hij me dus geheel af, staat na de bocht voor me op de linkerbaan, zonder dat daar enige aanleiding voor was: zoals ik al zei komen er geen afslagen en de rechterbaan vóór hem was vrij. Hij gaf ook totaal geen richting aan, maar dat had in dit geval niet geholpen want we waren al linksaf aan het slaan. Misschien dacht hij dat richting aangeven voor linksaf en voor van baan wisselen elkaar wel op konden heffen of zo, ik weet het ook niet..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_133214386
Situatie. Kruising waarbij de mensen die van rechts komen inhouden i.p.v. voorrang nemen en ondanks je armbewegingen of signalen gewoon blijven stilstaan en willen dat jij voorrang neemt.
pi_133222040
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:45 schreef De_Hertog het volgende:
Situatie: twee banen voor linksaf, direct na de bocht stoplichten voor kruisend verkeer en daarna een vrij lange tweebaans weg zonder afslagen. Lees: je hoeft niet in te voegen tussendoor en er is geen reden om daar van baan te wisselen.

Ik sta op de linkerbaan bij de eerste stoplichten, nog voor de bocht dus. Het wordt groen, ik maak de bocht, auto rechts van me komt op mijn weghelft. Ik vermoed dat hij de bocht iets te krap neemt en claxonneer om mijn aanwezigheid kenbaar te maken. Auto wijkt een klein beetje naar rechts uit om vervolgens weer opnieuw mijn kant op te komen. Nog maar een keer de claxon, maar dit keer geen effect. Auto komt nu wel erg dichtbij. Ik laat me nog een keer horen, maar moet ook al remmen om een aanrijding te voorkomen. Uiteindelijk snijdt hij me dus geheel af, staat na de bocht voor me op de linkerbaan, zonder dat daar enige aanleiding voor was: zoals ik al zei komen er geen afslagen en de rechterbaan vóór hem was vrij. Hij gaf ook totaal geen richting aan, maar dat had in dit geval niet geholpen want we waren al linksaf aan het slaan. Misschien dacht hij dat richting aangeven voor linksaf en voor van baan wisselen elkaar wel op konden heffen of zo, ik weet het ook niet..
Wat een ergernis :o Dit soort brokkenpiloten zorgen echt nog een keer voor een ongeluk..

Ik zag vandaag een of andere stoeipoes (was volgens mij wel een lekker wijf) met een mobiel in der hand lekker telefoneren en op een 2 baansweg afslaan naar links, maar dat tussengebied tussen verkeer de ene kant op en de andere kant op waar je even stil kunt staan om te wachten totdat het verkeer naar de andere kant weg is stond vol dus ze stond zegmaar stil op de 2baans rijbaan zonder richtingaanwijzer aan niks, man daarachter zag je ook kijken van ''wtf muts''
Rustig aan.
pi_133231278
Dit was triest vandaag op de A15 in de file.
Ik zat op de linkerbaan en er kwam een hele stoet auto's om in te voegen en werkelijk iedereen!! reed de gaten dicht op de rechterbaan om maar niemand in te laten voegen.
Wat een dieptrieste mensen zeg.

In een file nog wel
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_133231579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:04 schreef leroytje het volgende:
Dit was triest vandaag op de A15 in de file.
Ik zat op de linkerbaan en er kwam een hele stoet auto's om in te voegen en werkelijk iedereen!! reed de gaten dicht op de rechterbaan om maar niemand in te laten voegen.
Wat een dieptrieste mensen zeg.

In een file nog wel
Punt is alleen dat die linker strook altijd zo ver doorrijdt dat het ook gewoon strondvervelend is dat ze op die manier ''voordringen'' Al staat er een pijl dat een baan afgesloten wordt, ga dan svp niet doorrijden tot dat rode kruis maar voeg gewoon in als er een gaatje is.

Het hele punt is dat bij dat rode kruis opeens die file helemaal stilstaat, rara, dat komt omdat dat hele principe ''ritsen'' niet gebruikt wordt omdat men allemaal net even iets verder door wilt rijden omdat ze vinden dat hun tijd kostbaarder is dan die van een ander oid.

[ Bericht 10% gewijzigd door kingtoppie op 13-11-2013 21:18:50 ]
Rustig aan.
pi_133232305
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Punt is alleen dat die linker strook altijd zo ver doorrijdt dat het ook gewoon strondvervelend is dat ze op die manier ''voordringen'' Al staat er een pijl dat een baan afgesloten wordt, ga dan svp niet doorrijden tot dat rode kruis maar voeg gewoon in als er een gaatje is.

Het hele punt is dat bij dat rode kruis opeens die file helemaal stilstaat, rara, dat komt omdat dat hele principe ''ritsen'' niet gebruikt wordt omdat men allemaal net even iets verder door wilt rijden omdat ze vinden dat hun tijd kostbaarder is dan die van een ander oid.
Je weet dat ik het over een gewone reguliere invoegstrook heb hè? Je moet er toch een keer tussen of dat nou vroeg is of laat, en welk moment iemand dan het gat ook dicht rijdt, dus is een droevig persoontje
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_133232484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:24 schreef leroytje het volgende:

[..]

Je weet dat ik het over een gewone reguliere invoegstrook heb hè? Je moet er toch een keer tussen of dat nou vroeg is of laat, en welk moment iemand dan het gat ook dicht rijdt, dus is een droevig persoontje
Ah oke,
als de auto voor je invoegt moet je die niet voorbij willen rijden op de invoegstrook, dat veroorzaakt an sich ook file.
Of dat nu vroeg of laat... Liever allebei gewoon niet, er zit nog een groot traject tussen vroeg en laat.
Rustig aan.
pi_133248105
Mensen die treuzelen bij tankstations...

Afgelopen vrijdag al een half uur extra vastgestaan in de avondspits, thuis staat het eten al op me te wachten maar ik moet nog even tanken. Alle pompen bezet... kan gebeuren dus ik zet hem achter een auto waar niemand bij staat want die zal wel aan het afrekenen zijn.

Een goede vijf minuten later zie ik ineens beweging in de auto. Meneer besluit maar eens uit te stappen en begint met tanken. Kut :')

Nou ja, ik zet hem dan maar één plaats naar links. Meneer daar is inmiddels bijna klaar met tanken en als personificatie van de uitdrukking "op z'n elfendertigst" hangt hij de pomp op en loopt de shop binnen. Daar neemt hij de tijd om alle stellingen eens uitgebreid te bekijken en krijgt het voor elkaar daar zo lang over te doen dat die vent waar ik eerst achter stond nog eerder klaar is met tanken en afrekenen.

Ik waag het niet om mijn auto nog eens te verplaatsen dus ik kijk geduldig hoe onze shopping queen terugloopt, in alle rust zijn jas uittrekt en op de achterbank legt, zijn spiegels controleert en weet ik wat allemaal...

|:(

Mensen, als er een auto achter je staat bij het tankstation werk dan aub een beetje door. Gewoon uitstappen, tanken, betalen, oprotten. En een pakje shag kopen in de shop zie ik dan nog wel door de vingers.
  donderdag 14 november 2013 @ 13:19:52 #200
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133249691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is een beetje van beiden. Ik rij altijd door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier". Vanaf daar ga ik überhaupt pas kijken of ik ergens een gaatje zie waar ik tussen kan. Blijkbaar kunnen veel mensen dat niet hebben, die vinden dat je maar 2 km van te voren al terug moet voegen en rijden dan het gat dicht, maar ik gebruik gewoon het asfalt wat er ligt op de goede manier. Als ik dan de ruimte niet krijg om ertussen te komen, dan doen we gewoon een spelletje wie het bangst is voor een deuk, en die win ik meestal wel.

Ritsen = om en om een auto ertussen laten vanaf dat het bord zegt dat het moet. Als iedereen die regel volgt, dan gaat het helemaal goed. Als ik zelf al teruggevoegd ben en ik merk dat degene achter me elke keer heel sneu het gat dicht rijdt, dan laat ik gewoon een gat vallen voor me zodat er twee of drie tussen kunnen om dat te compenseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')