25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:38 schreef John5 het volgende:
Vind het echt behoorlijk idioot dat veel 25 km zone bordjes echt vlak na een kruising staan, als je zo'n weg inslaat ben je al druk genoeg bezig om geen fietsers etc. aan te rijden en zie je zo'n bord best vaak over het hoofd. Zet zo'n bord gewoon een paar meter verder..
Woonerf.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.
Crêpe, ik bedoel uiteraard 30 km/u.. Er staat er verdorie zelfs 1 als ik m'n raam uit kijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:38 schreef John5 het volgende:
Vind het echt behoorlijk idioot dat veel 25 km zone bordjes echt vlak na een kruising staan, als je zo'n weg inslaat ben je al druk genoeg bezig om geen fietsers etc. aan te rijden en zie je zo'n bord best vaak over het hoofd. Zet zo'n bord gewoon een paar meter verder..
Mijn tactiek is meestal ff in m'n achteruitkijkspiegel kijken om te zien of er een einde 30 zone bordje staat. Die zijstraat-techniek werkt ongetwijfeld ook, maar dan moet je al zelf beoordeeld hebben dat het waarschijnlijk een 30 zone is.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Ditquote:Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:53 schreef Cybje het volgende:
Wat ook superirritant is, is dat heel veel parkeerplaatsen zo verschrikkelijk smal zijn. Op veel parkeerplaatsen moet ik echt helemaal moeilijk uitstappen, mijn deur goed vasthoudend om maar niet de auto naast mij te raken en dan gaat het allemaal net aan. Ik ben vrij slank gebouwd, volgens mij als je maar iets breder bent wordt het al lastig. En dan sta ik netjes binnen de lijnen en de degene naast mij staat ook netjes binnen de lijnen.
Het mooie is dat we met z'n allen dan gaan klagen over parkeerschades, maar ik snap echt wel dat het soms een keer mis gaat met de huidige smalle plekjes. Het rare is dat het ook niet alleen om parkeergarages gaat, maar je ziet het ook op bijv. parkeerterreinen bij bedrijven en dat soort plekken.
Gaat dan overigens om een normale auto (MiTo), dus niks raars qua breedte. Laatste tijd pak ik gewoon soms m'n Daf 46, want die is zo smal dat het een stuk makkelijker is en dan is ook de kans op schades op m'n eigen auto wat kleiner. Want ik kan zelf wel goed opletten, maar daarmee voorkom ik geen parkeerdeukjes aan mijn auto.
Dat is inderdaad behoorlijk aso jaquote:Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.
Als het een mogelijkheid is, zet ik de auto verder weg .. maar als dat geen optie is dan maar aso en dubbelquote:Op woensdag 6 november 2013 15:03 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad behoorlijk aso ja
Ik ken het probleem, zeker met coupés en 3-deurs hatchbacks met lange deuren. Maar ik zoek dan gewoon een andere parkeerplaats waar mijn auto wel in past.
Niet van jouw probleem dat van een ander maken plz.
Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.
Keb er schijt aan en probeer gewoon veilig en duurzaam te rijden.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:
f ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Wanneer noemen jullie iets dubbel parkeren dan?quote:Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.
Eens; en daarbij vind ik het ook erg bijzonder dat veel van dat soort ouwewijvomobilisten geen richting aangeeft (of te laat), niet binnen de lijntjes kan blijven -je moet ze eens zien bij bochten met een fietsstrook- en de meest vreemde dingen doen; zoals voorrang nemen waar ze t niet hebben.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:19 schreef BigSmurf het volgende:
Manmanman, net een oude Mazda 323 sedan met twee middelbare vrouwen erin voor me die niet harder reed dan 35 waar 50, bij elke rotonde niet remde maar het gas losliet een kilometer van tevoren en hem dan met 10-15 km/h nam, wel remde bij elk zebrapad terwijl er niemand liep, geen knipperlichten gebruikte. Als je niet durft te rijden en het ook echt niet kan, donderstraal dan alsjeblieft van de weg en lever je rijbewijs in.
Ik proef een sarcastische ondertoonquote:Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Cybje het volgende:
Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.
Bronquote:UTRECHT - De politie gaat ervan uit dat de scooterrijder die afgelopen zondag een kleuter aanreed op de Utrechtse Rijnlaan, bewust is doorgereden. De bestuurder moet gemerkt hebben dat hij het slachtoffer geschept heeft, zegt een woordvoerder van de politie tegen RTV Utrecht.
Nadat de vierjarige Jeroen uit de auto was gestapt en op de stoep stond, werd hij aangereden en vervolgens meters meegesleurd. "Schandalig dat je dan niet stopt en kijkt of je meteen hulp kan bieden", zegt de politiewoordvoerder over de aanrijding in de Rivierenwijk.
Zijn vader Mario en oudere broertje zagen het gebeuren. "Hij ligt daar helemaal stil en ik dacht: dit is einde verhaal", aldus de vader. Zijn zoontje overleeft het ongeluk, maar ligt wel met een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis. Het is volgens artsen nog niet duidelijk of hij blijvende schade overhoudt aan het ongeluk.
Voor Jeroen's vader is het onverteerbaar dat de daders zijn doorgereden. "Hoe kun je doorrijden en dat voor je zelf rechtvaardigen", zegt hij. Hij hoopt dat de politie voortaan beter gaat controleren op snorscooters.
SIGNALEMENT
De politie is dan ook op zoek naar de bestuurder van de snorscooter en z'n passagier. De daders hebben een getinte huidskleur, droegen donkere kleding en reden op een donkere, waarschijnlijk zwarte, snorscooter.
De politie onderzoekt nog of camera's in de buurt de jongens gefilmd hebben. Volgens getuigen reed de bestuurder minstens 60 km/u, terwijl snorscooters maximaal 25 mogen. Ook andere getuigen wordt gevraagd zich te melden bij de politie.
Volgens mij ben ik jou laatst nog tegengekomen. Een zeer nette grote, nieuwe auto van een paar ton stond op een wel heel erg krappe parkeerplaats(waar je auto echt met moeite in krijgt) dubbel geparkeerd. In situaties als deze heb ik zeker begrip voor.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef sandertjuh het volgende:
Misschien ga je er wel anders over denken wanneer je zelf +-700 euro (binnen een half jaar)schade hebt aan je auto waar je mooi zelf voor kunt opdraaienMits je natuurlijk in een auto rijd waar je totaal niks om geeft, dat is ook een mogelijkheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef exelletor het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik jou laatst nog tegengekomen. Een zeer nette grote, nieuwe auto van een paar ton stond op een wel heel erg krappe parkeerplaats(waar je auto echt met moeite in krijgt) dubbel geparkeerd. In situaties als deze heb ik zeker begrip voor.Ghehehe, geniaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga erover klagen bij de wegbeheerder. Antwoord: Het voldoet aan de richtlijnen. Jammer alleen dat niemand erbij vertelt dat die uit de 70er jaren zijn. Dus uit de tijd van 2CV's, Renault 4's, Volvo Amazone's, kleine Kadettjes en Kevers.quote:Op donderdag 7 november 2013 07:31 schreef daNpy het volgende:
Schuine parkeerplaatsen zouden al een boel ellende voorkomen, maar dat snappen ze in NL niet.
Ook zijn de parkeerplaatsen veel te smal. Je kan er net een Aygo in kwijt, maar als je een beetje degelijke auto of een busje voor het werk oid hebt sta je al bijna op beide lijntjes
Het was niet sarcastisch bedoeld. Ik erger mij gewoon mateloos aan die smalle parkeerplekjes. En parkeerdeukjes zijn inderdaad prijzig. Iemand let even wat minder op, maakt per ongeluk een deukje (tenminste, ik mag hopen dat dat niet expres gaat) en jij zit mooi weer met een paarhonderd euro aan kosten. Dus ik heb er echt begrip voor als mensen 'm zo neerzetten dat ze 2 vakken gebruiken.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik proef een sarcastische ondertoonNiet dat het mij wat uitmaakt wat andere er van vinden of denken. Misschien ga je er wel anders over denken wanneer je zelf +-700 euro (binnen een half jaar)schade hebt aan je auto waar je mooi zelf voor kunt opdraaien
Mits je natuurlijk in een auto rijd waar je totaal niks om geeft, dat is ook een mogelijkheid.
Ach, legiomensen die het niet per ongeluk doen, maar ook niet opzettelijk, maar die het gewoon niet boeit. Zwaai die deur maar open, bam!quote:Op donderdag 7 november 2013 23:13 schreef Cybje het volgende:
Het was niet sarcastisch bedoeld. Ik erger mij gewoon mateloos aan die smalle parkeerplekjes. En parkeerdeukjes zijn inderdaad prijzig. Iemand let even wat minder op, maakt per ongeluk een deukje (tenminste, ik mag hopen dat dat niet expres gaat) en jij zit mooi weer met een paarhonderd euro aan kosten. Dus ik heb er echt begrip voor als mensen 'm zo neerzetten dat ze 2 vakken gebruiken.
Hinderlijk ja. Ik kan er ook echt niet tegen als mensen staan te wachten wanneer ik zelf op de rotonde zit en aangeef eraf te gaan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
Zonet; een kloothommel die op zijn gemakkie bij een rotonde gaat staan wachten op 5 auto's die hem niet gaan kruisen, maar afslaan (mét richtingaanwijzers aan)
Better safe than sorry.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
Zonet; een kloothommel die op zijn gemakkie bij een rotonde gaat staan wachten op 5 auto's die hem niet gaan kruisen, maar afslaan (mét richtingaanwijzers aan)
Mjah, maar het is wel zo dat je dat niet altijd duidelijk ziet, zeker als het helder weer is...quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hinderlijk ja. Ik kan er ook echt niet tegen als mensen staan te wachten wanneer ik zelf op de rotonde zit en aangeef eraf te gaan.
Ik geef toch goddomme niet voor niets richting aan?![]()
En bovendien hun probleem dat ze niet gaan rijden als je aangeeft eraf te gaan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:36 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Mjah, maar het is wel zo dat je dat niet altijd duidelijk ziet, zeker als het helder weer is...
Levensgevaarlijk, fijn dat ze dat bij zichzelf doen, maar hou even andere mensen daarbuiten zeg...quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:30 schreef Gwywen het volgende:
Gisteren haalde vlak voor een onoverzichtelijke bocht naar links (vrij smalle 80-km weg in een bos) een auto ons in. Omdat voor ons nog een corsa reed, ging hij die (nog steeds in die bocht) ook maar meteen voorbij. Die corsa had hem alleen totaal niet zien komen, omdat hij al die tijd schuin achter/naast ons had gereden, en ging van schrik boven op zijn rem staan, waardoor wij weer bijna achterop die corsa zaten (en geen kant op konden, aangezien die andere kerel die corsa nog aan het inhalen was - dit alles nog steeds in die onoverzichtelijke bocht).
Ik probeer er maar niet aan te denken wat er had kunnen gebeuren er een tegenligger aan was gekomen.
Nou; ik kijk wel altijd eerst naar het soort auto en bestuurder voordat ik die richtingaanwijzer van m vertrouw.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hinderlijk ja. Ik kan er ook echt niet tegen als mensen staan te wachten wanneer ik zelf op de rotonde zit en aangeef eraf te gaan.
Ik geef toch goddomme niet voor niets richting aan?![]()
Dit.quote:Op zondag 10 november 2013 21:15 schreef Descendent het volgende:
[..]
Nou; ik kijk wel altijd eerst naar het soort auto en bestuurder voordat ik die richtingaanwijzer van m vertrouw.
Heb al iets te vaak meegemaakt dat mensen vrolijk al hun richtingaanw. aanhadden, maar toch niet de rotonde verlieten; vaak (oudere)vrouwen.....
Tjah, terecht dat je dan helemaal gek wordt dat wel.quote:Op zondag 10 november 2013 21:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dit.
Heb het trouwens ook wel eens andersom gehad. Dat je staat te wachten om de rotonde op te mogen, maar stuk voor stuk slaan de mensen die daar al oprijden vlak voor mij af.. Zonder hun knipperlichten te gebruiken..
Bij de 2e, 3e en 4e maar even bedankt met de claxon en bij de 5e auto hem er gewoon voorgegooid. Alleen jammer dat deze dus wel op de rotonde wou blijven en moest remmen door mij.
En dit, die mensen zijn een stel aso bakken altijd, moet ook wel als je ruggen over de ruggen van anderen verdient natuurlijk.quote:Op zondag 10 november 2013 21:43 schreef Albert86 het volgende:
Vanavond ook weer een busje zonder knipperlicht op de rotonde. Rem je tot stilstand, slaat die lul af. En het was een Mercedes. Altijd duurdere auto's waarvan het knipperlicht niet werkt.
mwah, niet altijd hoor. in mijn voorbeeld was het o.a. een oude Caddy, een oude Astra en een Kia.quote:Op zondag 10 november 2013 21:43 schreef Albert86 het volgende:
Vanavond ook weer een busje zonder knipperlicht op de rotonde. Rem je tot stilstand, slaat die lul af. En het was een Mercedes. Altijd duurdere auto's waarvan het knipperlicht niet werkt.
Hmja, ben ik wel met je eens. Maar dan nog, ik rij motor. Je kunt dus zien waar ik kijk (rechts achter me in dat geval) en dat in combinatie met een knipperlicht moet toch genoeg zijn zou je zeggen..quote:Op zondag 10 november 2013 21:15 schreef Descendent het volgende:
[..]
Nou; ik kijk wel altijd eerst naar het soort auto en bestuurder voordat ik die richtingaanwijzer van m vertrouw.
Heb al iets te vaak meegemaakt dat mensen vrolijk al hun richtingaanw. aanhadden, maar toch niet de rotonde verlieten; vaak (oudere)vrouwen.....
quote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
[ afbeelding ]
nice, wat een ass dat ie die zwaailichten niet eerder zagquote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
[ afbeelding ]
HAHAHA, wat een mongoolquote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
[ afbeelding ]
Nogal idd.quote:Op zondag 10 november 2013 22:44 schreef snellejelle het volgende:
[..]
nice, wat een ass dat ie die zwaailichten niet eerder zag
quote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
quote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
[ afbeelding ]
Als je 170 rijdt ben je zelf altijd fout. Mensen verwachten niet dat het snelheidsverschil zo groot is en denken dat het nog makkelijk gaat.quote:Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.quote:Op maandag 11 november 2013 13:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je 170 rijdt ben je zelf altijd fout. Mensen verwachten niet dat het snelheidsverschil zo groot is en denken dat het nog makkelijk gaat.
Ik rij ook wel eens aardig door, maar dan ga ik niet naar een ander wijzen als iemand dat niet goed inschat. Als je niet kan anticiperen moet je niet te hard rijden.
Als je 120 had gereden was er ws ook niets aan de hand geweestquote:Op maandag 11 november 2013 13:54 schreef BoleroPower het volgende:
[..]
Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.
170 rijden op de cruise control in nederlandquote:Op maandag 11 november 2013 13:54 schreef BoleroPower het volgende:
[..]
Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.
Groot sponsorquote:Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Ehh.. Jij bent in dit geval de hufter hoorquote:Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Zo enorm herkenbaar. Het lijkt wel alsof de vooruit (en t scherm van de telefoon) als enige telt. Goed spiegelen en n dode hoek check is er niet meer bij.quote:Op maandag 11 november 2013 21:40 schreef Beloved_Monster het volgende:
Tering zeg is het tegenwoordig niet meer hip om even de dodehoekcheck te doen voordat je van baan verwisselt of zo
Situatieschets: ik zit op de A10, op de splitsing waar de A10 zuid overgaat in A4 en A10West. Ik rijd op de meest rechterbaan (aka de spitsstrook) en vervolg de A10. Uit een inrit komt een stoet auto's maar ik heb een stuk meer snelheid en voor me en achter me is ruimte zat dus geen probleem zou je zeggen. Jammer van dat wijf die haar knipper uitgooit en pal voor mijn auto hem mijn zo strook op flikkert. Ik kon er nog net omheen, toeterend en wel. Zij keek er een beetje schaapachtig bij, ik had mijn hart in de keel zitten.
Even daarvoor was ik ook al gruwelijk gesneden door een klapjostie die het wel een puik idee vond om zijn auto naar rechts te gooien net toen ik er aankwam (mijn strook ging net ff harder in de file).
Ik kan werkelijk waar niet begrijpen hoe je in jouw hoofd goed kunt praten dat de ander de hufter is, terwijl je met 170 komt aanknallen. (Er van uitgaande dat je in Nederland reed)quote:Op maandag 11 november 2013 13:40 schreef BoleroPower het volgende:
Vandaag weer zoon hufter meegemaakt die niet eventjes in de spiegel kijkt. Kom je over de linkerbaan aangeknalt met 170. Flikkert ze hem zo voor me neus. Waren twee vrouwen van in de 40. En niks door hebben en lekker verder kwebbelen.
Heel irritant en tevens gevaarlijk idd, om op een 70 weg stil te gaan staan om in te voegen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:27 schreef MMUFC het volgende:
Irritatiefactortje als je Eindhoven inrijdt via de Kennedylaan.. Bij de stoplichten op de kruising van het ziekenhuis, TUe en Fontys stond ik van het weekend STIL terwijl ik(baan rechtdoor) groen had. Is er dus zo'n joker die helemaal vooraan in wil voegen naar de baan naar links in plaats van netjes net als alle andere mensen achteraan aan te sluiten.
Uhmm, die laatste snap ik niet. Je moet dan juist wachten bij haaientanden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:36 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Belevenis 1:
Laatst richting huis was de spitsstrook open, dit na 01:00.
Wel grappig, heel veel automobilisten hielden zich niet aan deze regel en bleven gewoon middenbaans rijden. (so annoying)
Belevenis 2:
Mensen kennen de inhoud niet van een knipperende oranje stoplicht....
Stond wel 10 min opgesteld voor de haaientanden vandaag...
I know, maar 10 min. vond ik zelf een beetje te lang.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Uhmm, die laatste snap ik niet. Je moet dan juist wachten bij haaientanden.
Als jij eventjes naar rechts had gekeken, dan zat jij hier niet te klagen.quote:Op maandag 11 november 2013 13:54 schreef BoleroPower het volgende:
[..]
Ik anticipeer er altijd wel op rij dan gewoon cruise control en me voet bij de rem houden kan er altijd eentje naar links vliegen. Maar kan me er aan irriteren dat ze dan 100 m van te voren al naar links gaan waardoor ik in de ankers moet. Als ze eventjes hadden gekeken in de spiegels was ik er nog zo voorbij gevlogen.
's Morgens ook veel hoor. Ik zit rond 8 uur op de weg, dan is het echt nog niet licht, zeker niet als het regent. Vooral grijze auto's die zonder licht rijden zijn echt onzichtbaar.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:03 schreef _VoiD_ het volgende:
Mensen die om een uur of 5 nog zonder licht rijden....
Ook nog een of andere griet in de auto waarvan de achterlichten wel brandden, maar slechts het stadslicht van 1 voorlamp. Of beide dimlichten en een stadslicht was kapot, of ze had gewoon enkel stadslicht op. Dus 1 peertje, op een snelweg waar mensen 120 rijden en waar het dus al echt wel donker is.
En als je dan seint dat dan het kwartje niet valt...
Vanochtend nog een rustig etende meneer in een Clio, zonder ook maar enig licht, om 7.15quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:03 schreef _VoiD_ het volgende:
Mensen die om een uur of 5 nog zonder licht rijden....
Ook nog een of andere griet in de auto waarvan de achterlichten wel brandden, maar slechts het stadslicht van 1 voorlamp. Of beide dimlichten en een stadslicht was kapot, of ze had gewoon enkel stadslicht op. Dus 1 peertje, op een snelweg waar mensen 120 rijden en waar het dus al echt wel donker is.
En als je dan seint dat dan het kwartje niet valt...
Die moeten nog wennenquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:24 schreef Tism het volgende:
Over lichten gesproken...nou dat ze op verschillende wegen de straatverlichting uit hebben gedaan, rijden er heel veel fuckhazen rond die mij om de haverklap verblinden met hun groot licht...heel irritant dit..
Groot licht is uiteraard altijd irritant, maar de straatverlichting uit op de snelweg is ook zwaar klote, helemaal 's avonds/ 's nachts in de stromende regen. Je ziet werkelijk geen zak.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:24 schreef Tism het volgende:
Over lichten gesproken...nou dat ze op verschillende wegen de straatverlichting uit hebben gedaan, rijden er heel veel fuckhazen rond die mij om de haverklap verblinden met hun groot licht...heel irritant dit..
Omdat dit niet voor niets al topic 52 is over achterlijke apen in het verkeer.....quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die moeten nog wennen![]()
Denken dat ze met gewoon licht niet genoeg kunnen zien in het donker.
Ook altijd irritant als iemand met grootlicht je tegemoet komt rijden en het te laat uitzet. Ik zie die vent toch ook al honderd meter eerder, waarom hij mij niet?
Yep, probeer daar zelf ook rekening mee te houden. Ik denk dan: wat zou de bestuurder voor mij nu denken, zit ik er te dicht op? Dan betrap ik mezelf af en toe erop dat ik er misschien toch te dicht op zit en laat het gas dan gewoon een beetje los, ik rem dan niet. Bewuste bumperklevers om een statement te maken van: ik wil er langs! Dat is inderdaad tuig.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:59 schreef kingtoppie het volgende:
Bumperklevers, immer irritant kut tuig.
Kreeg alleen wel de opmerking van een vriend van mij dat ik ook wel erg dicht de auto voor mij nader voordat ik hem inhaal op de snelweg (ik rem niet zo graag op de snelweg, ik kijk altijd wanneer de auto van achter mij precies passeerd dat ik dan precies kan inhalen) heeft hij opzicht ook wel weer een punt, ga ik maar even wat meer op letten.
Joh, hbij mijn opa en oma zit ook een basisschool tegenover hun. Ouders gebruiken gewoon de oprit van mijn opa als parkeerplaats. (Oprit is aan 1 kant daarom ook al afgesloten..)quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:41 schreef kingtoppie het volgende:
Ik stond laatst vast bij een basisschool, ik dacht die wacht 10 sec op zijn kind oid, na 1 minuut uitgestapt en hem erop aangesproken, de eerste reactie was: ''WAT!?''
Godverdomme.
Ik werk dan ehh als pakjes bezorger op het moment, gebruik heel vaak opritten eigenlijk van de buren als er toevallig al een auto voor de deur van de bewoner staat / om te keren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:14 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Joh, hbij mijn opa en oma zit ook een basisschool tegenover hun. Ouders gebruiken gewoon de oprit van mijn opa als parkeerplaats. (Oprit is aan 1 kant daarom ook al afgesloten..)
Vervolgens geven ze mijn opa ook nog een grote mond als hij ze erop aanspreekt..
Volgende keer gaat er gewoon 1 van de vrachtwagens voor.(brede oprit, passen 3-4 auto's naast elkaar op) Wachten zij maar even wat langer.
Dat zou geen probleem moeten zijn, doe ik met de taxi(bus) ook wel eens.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik werk dan ehh als pakjes bezorger op het moment, gebruik heel vaak opritten eigenlijk van de buren als er toevallig al een auto voor de deur van de bewoner staat / om te keren.
Als men er dan moeilijk om doet dat ik 20 tellen daar sta dan vind ik dat wel weer sneu, maar ze hebben uiteraard wel het recht om mij dat te verbieden.
Als je daar woont word je die mensen ook gewoon helemaal beu, incidenteel is nooit erg, alleen dat is het daar niet meer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat zou geen probleem moeten zijn, doe ik met de taxi(bus) ook wel eens.
Maar als je er al 5-10 minuten staat te wachten op je kinderen en je de auto niet even 50 meter verderop op een relatief groot plein wil parkeren omdat je/je kinderen dan te ver moeten lopen..
Inderdaad, helemaal omdat men tegenwoordig zelfs al hun kinderen met de auto ophalen als ze nog geen 500 meter van die school afwonen.. (en ook geen drukke straat over hoeven te steken.)quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als je daar woont word je die mensen ook gewoon helemaal beu, incidenteel is nooit erg, alleen dat is het daar niet meer.
Wat een ergernisquote:Op woensdag 13 november 2013 11:45 schreef De_Hertog het volgende:
Situatie: twee banen voor linksaf, direct na de bocht stoplichten voor kruisend verkeer en daarna een vrij lange tweebaans weg zonder afslagen. Lees: je hoeft niet in te voegen tussendoor en er is geen reden om daar van baan te wisselen.
Ik sta op de linkerbaan bij de eerste stoplichten, nog voor de bocht dus. Het wordt groen, ik maak de bocht, auto rechts van me komt op mijn weghelft. Ik vermoed dat hij de bocht iets te krap neemt en claxonneer om mijn aanwezigheid kenbaar te maken. Auto wijkt een klein beetje naar rechts uit om vervolgens weer opnieuw mijn kant op te komen. Nog maar een keer de claxon, maar dit keer geen effect. Auto komt nu wel erg dichtbij. Ik laat me nog een keer horen, maar moet ook al remmen om een aanrijding te voorkomen. Uiteindelijk snijdt hij me dus geheel af, staat na de bocht voor me op de linkerbaan, zonder dat daar enige aanleiding voor was: zoals ik al zei komen er geen afslagen en de rechterbaan vóór hem was vrij. Hij gaf ook totaal geen richting aan, maar dat had in dit geval niet geholpen want we waren al linksaf aan het slaan. Misschien dacht hij dat richting aangeven voor linksaf en voor van baan wisselen elkaar wel op konden heffen of zo, ik weet het ook niet..
Punt is alleen dat die linker strook altijd zo ver doorrijdt dat het ook gewoon strondvervelend is dat ze op die manier ''voordringen'' Al staat er een pijl dat een baan afgesloten wordt, ga dan svp niet doorrijden tot dat rode kruis maar voeg gewoon in als er een gaatje is.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:04 schreef leroytje het volgende:
Dit was triest vandaag op de A15 in de file.
Ik zat op de linkerbaan en er kwam een hele stoet auto's om in te voegen en werkelijk iedereen!! reed de gaten dicht op de rechterbaan om maar niemand in te laten voegen.
Wat een dieptrieste mensen zeg.
In een file nog wel
Je weet dat ik het over een gewone reguliere invoegstrook heb hè? Je moet er toch een keer tussen of dat nou vroeg is of laat, en welk moment iemand dan het gat ook dicht rijdt, dus is een droevig persoontjequote:Op woensdag 13 november 2013 21:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Punt is alleen dat die linker strook altijd zo ver doorrijdt dat het ook gewoon strondvervelend is dat ze op die manier ''voordringen'' Al staat er een pijl dat een baan afgesloten wordt, ga dan svp niet doorrijden tot dat rode kruis maar voeg gewoon in als er een gaatje is.
Het hele punt is dat bij dat rode kruis opeens die file helemaal stilstaat, rara, dat komt omdat dat hele principe ''ritsen'' niet gebruikt wordt omdat men allemaal net even iets verder door wilt rijden omdat ze vinden dat hun tijd kostbaarder is dan die van een ander oid.
Ah oke,quote:Op woensdag 13 november 2013 21:24 schreef leroytje het volgende:
[..]
Je weet dat ik het over een gewone reguliere invoegstrook heb hè? Je moet er toch een keer tussen of dat nou vroeg is of laat, en welk moment iemand dan het gat ook dicht rijdt, dus is een droevig persoontje
Het is een beetje van beiden. Ik rij altijd door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier". Vanaf daar ga ik überhaupt pas kijken of ik ergens een gaatje zie waar ik tussen kan. Blijkbaar kunnen veel mensen dat niet hebben, die vinden dat je maar 2 km van te voren al terug moet voegen en rijden dan het gat dicht, maar ik gebruik gewoon het asfalt wat er ligt op de goede manier. Als ik dan de ruimte niet krijg om ertussen te komen, dan doen we gewoon een spelletje wie het bangst is voor een deuk, en die win ik meestal wel.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Punt is alleen dat die linker strook altijd zo ver doorrijdt dat het ook gewoon strondvervelend is dat ze op die manier ''voordringen'' Al staat er een pijl dat een baan afgesloten wordt, ga dan svp niet doorrijden tot dat rode kruis maar voeg gewoon in als er een gaatje is.
Het hele punt is dat bij dat rode kruis opeens die file helemaal stilstaat, rara, dat komt omdat dat hele principe ''ritsen'' niet gebruikt wordt omdat men allemaal net even iets verder door wilt rijden omdat ze vinden dat hun tijd kostbaarder is dan die van een ander oid.
Bij mijn weten hoort het ook zo. Er staat niet voor niets: Vanaf hier ritsen.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:19 schreef BigSmurf het volgende:
Ritsen = om en om een auto ertussen laten vanaf dat het bord zegt dat het moet. Als iedereen die regel volgt, dan gaat het helemaal goed. Als ik zelf al teruggevoegd ben en ik merk dat degene achter me elke keer heel sneu het gat dicht rijdt, dan laat ik gewoon een gat vallen voor me zodat er twee of drie tussen kunnen om dat te compenseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |