abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 november 2013 @ 10:54:17 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_133370101
quote:
15s.gif Op maandag 18 november 2013 10:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:N dat doen ze niet (het laatste) want het interesseert ze gewoon niet.

Ik heb ooit toen ik een keer de fiets pakte en al naderend bij een afslag(fietsen) een groep fietsers zag staan die vervolgens beide! richting blokkeerden voor de overige fietsers, er 1 zachtjes aangereden van achteren om ze eens te laten voelen hoe het is om te worden aangereden en maar te gaan staan waar jij wilt staan zonder inachtneming van de fatsoen en verkeersregels.

Toevallig was er een vader bij wiens dochter ik haar achterband dus aanreed en je had hem moeten horen. Ik diende hem van repliek en vertelde hem wie hier asociaal was. Hij bleef het niet normaal vinden dat iemand het waagde de achterband van zijn dochter haar fiets zachtjes aan te rijden. Nee, dat was associaal en hoe zijn dochter zich gedroeg was niet van belang.

Was trouwens een (autochtone) Hollandse vader van wie je op zijn minst beter zou verwachten
Dan ben je ook gewoon een kinderachtige mongool en mag je blij zijn dat je er met wat woorden vanaf kwam.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_133370195
Oh ja joh. Ik probeerde een punt te maken na de zoveelste asociaal die lak heeft aan de gedragsregels.

Ik stapte trouwens af om die vader even wat duidelijk te maken toen hij erg doordreef en waarschuwde maar door te rijden want niets is zo vervelend als een vader vernedert wordt voor zijn eigen kinderen als hij de fout van zijn eigen kind niet eens wilt erkennen. Dat deed hij dan ook wijselijk.

Schijnbaar zijn asocialen ongevoelig voor hun eigen aso gedrag in het verkeer en is de enige remedie dat ze luisteren gewoon direct confronteren en afrekenen als het moet. En of ik zelf schade ondervind is voor mij niet van belang want heb mijn hele leven weleens pijn gevoeld en ermee groot geworden. Belangrijkste is dat de ander weet en voelt dat hij er ook niet ongeschonden uitkomt en daar schrikken lafaards/asocialen dan ook altijd voor.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 11:00:13 ]
pi_133372472
Ik bezorg pakjes voor mijn werk, hier heb je van die grote huizen die je kunt bereiken via prive bruggen, 1 brug per 2 huizen zegmaar.

Zette ik mijn auto aan de kant van het andere huis, die man helemaal flippen. Ipv dat iemand dat even netjes kenbaar maakt. -,-
Vraag me echt af wat voorn huwelijksproblemen dat soort figuren hebben gewoon.

Dan probeer ik nog netjes te praten met die meneer, waarom hij er problemen mee heeft, maar dat gaat dan gewoon echt niet, die man was zo gefrustreerd erover, ik begrijp het gewoon echt niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door kingtoppie op 18-11-2013 12:43:34 ]
Rustig aan.
pi_133376515
http://www.dumpert.nl/med(...)ter_is_komming_.html

Als je dit ziet rijden wij echt zo slecht nog niet. Echt bizar hoe slecht die Russen rijden.
pi_133377155
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 14:58 schreef kikoooooo het volgende:

Als je dit ziet rijden wij echt zo slecht nog niet. Echt bizar hoe slecht die Russen rijden.
Altijd vermakelijk om te bekijken.
En als irritatie: Het rijden zonder dimlicht onder hedendaagse omstandigheden. Mist? Boeiend, ze zien mij wel met een grijze auto.. :')
Of: HELP MIST! Ik doe effe mijn mistachterlicht aan terwijl er nog 150 meter zicht is!
Of: Verstralerssss! Dan zien ze mij! :')
Fietsers: Verlichting? Why...?
pi_133377298
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 15:22 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Altijd vermakelijk om te bekijken.
En als irritatie: Het rijden zonder dimlicht onder hedendaagse omstandigheden. Mist? Boeiend, ze zien mij wel met een grijze auto.. :')
Of: HELP MIST! Ik doe effe mijn mistachterlicht aan terwijl er nog 150 meter zicht is!
Of: Verstralerssss! Dan zien ze mij! :')
Fietsers: Verlichting? Why...?
Normale heldere dag: Laat ik mijn mistlampen voor eens aanzetten :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_133377387
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 15:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Normale heldere dag: Laat ik mijn mistlampen voor eens aanzetten :')
Maarja... staat zo stoer jeweetz!
pi_133378670
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 14:58 schreef kikoooooo het volgende:

Leuke filmpjes toch.
Rustig aan.
pi_133378698
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2013 15:30 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Maarja... staat zo stoer jeweetz!
Mja.

Op een gewone normale dag vind ik het nog niet eens zo'n probleem buiten dat het kansloos is. Hinderlijker zijn de mensen die zich niet lijken te realiseren waarom je als het regent absoluut geen mistlicht moet voeren. Leuk zeker met de regen op je vizier. Zie je geen fluit meer.

En wat betreft die mist, ik roep al tijden dat als het weer eens een keer zo'n dikke mistige dag is waar op plekken gewoon minder dan 50 meter zich is, de politie wat mij betreft eens op zo'n mistig weggetje gaat staan. Ergens net buiten de bebouwde kom ofzo. Iedereen die dan zonder ten minste dimlicht voorbij komt, zonder pardon op de bon slingeren. Dat is veel nuttiger dan met een lasergun in de berm gaan liggen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 18 november 2013 @ 16:22:31 #260
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_133378998
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 15:22 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Mist? Boeiend, ze zien mij wel met een grijze auto.. :')

Dat is het probleem, zo ver denken veel mensen niet eens. Het gaat er niet om of ze gezien worden, maar "ik zie toch genoeg? Dan hoef ik m'n licht toch niet aan?"

Ik zet m'n licht altijd aan, ook bij zon, al is het alleen maar dat dan het verschil tussen mij en een geparkeerde auto duidelijk is.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_133381314
Nu het weer wat meer donker en grauw is begin ik mij te irriteren aan de fietsers die rondrijden zonder licht. En dan ook nog midden op de weg, tegemoetkomend. Ik heb speciaal voor hen mijn groot licht aangezet; als zij er niet voor willen zorgen dat ik ze zie, doe ik het zelf wel.

Dan nog een (donkere) auto op de snelweg zonder licht, die het ook niet nodig vond om zijn richtingaanwijzers te gebruiken bij het wisselen van rijstrook. Nadat ik mijn alarmlichten even aan heb gezet en mijn eigen verlichting aan en uit heb gezet snapte ie de hint en zette ie zijn verlichting ook aan; Maar een koplamp bleek kapot. Da's drie keer faal qua verlichting.
  maandag 18 november 2013 @ 17:43:38 #262
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133381399
quote:
15s.gif Op maandag 18 november 2013 17:41 schreef Anne het volgende:
Dan nog een (donkere) auto op de snelweg zonder licht,
Net als een zilvere/witte auto in de strontdikke mist zonder verlichting.
pi_133382408
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:22 schreef Turbomuis het volgende:Ik zet m'n licht altijd aan, ook bij zon, al is het alleen maar dat dan het verschil tussen mij en een geparkeerde auto duidelijk is.
:Y
pi_133382490
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:22 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Dat is het probleem, zo ver denken veel mensen niet eens. Het gaat er niet om of ze gezien worden, maar "ik zie toch genoeg? Dan hoef ik m'n licht toch niet aan?"

Ik zet m'n licht altijd aan, ook bij zon, al is het alleen maar dat dan het verschil tussen mij en een geparkeerde auto duidelijk is.
Een geparkeerde auto op de auto(snel)weg? Bij een volledig heldere dag vind ik het echt compleet onzinnig.
sig verwijderd door FA
pi_133382509
Wordt zo langzaamaan wel eens tijd om het verplicht te maken altijd met dimlicht aan te rijden.
Flesje bier
  maandag 18 november 2013 @ 18:37:39 #266
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133382968
Ik zet ook standaard mijn verlichting aan. Zou mooi zijn als dat inderdaad verplicht zou worden gesteld.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 18 november 2013 @ 18:39:52 #267
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_133383042
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:22 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Een geparkeerde auto op de auto(snel)weg? Bij een volledig heldere dag vind ik het echt compleet onzinnig.
Nee, niet op de snelweg. Duh.
De meeste mensen rijden ook wel 's binnen de bebouwde kom :)

En als het heel helder is en ik heb m'n zonnebril op, dan zie ik wel degelijk veel verschil tussen tegenliggers met of zonder licht. Dus wat mij betreft gewoon altijd met. Dan wordt het ook een gewoonte en vergeet je het niet als het regent/mist/schemert :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  maandag 18 november 2013 @ 18:53:11 #268
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133383554
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:22 schreef Gezicht het volgende:
Wordt zo langzaamaan wel eens tijd om het verplicht te maken altijd met dimlicht aan te rijden.
Eens. M'n automatische verlichting staat op de gevoeligste stand, zodat bij ook maar enige afwezigheid van zonlicht automatisch al m'n dimlicht aan gaat. Vanmiddag ook weer, zoveel mensen die met dikke schemer (lantaarnpalen al aan) gewoon lekker zonder licht kachelen. :{
pi_133384341
De mijne staat altijd aan. In de auto moet ik bekennen dat ik het heel soms vergeet omdat ik daar de verlichting zelf aan moet zetten :{

Op de motor brandt ie altijd, want daar is ie gewoon geschakeld net het contact.

Maar echt. Zonder licht in de mist rijden > rijbewijs invorderen. Artikel 5.
pi_133384504
wat bezielt mensen ook om als een achterlijke bij een pompstation aan te komen rijden,
af en toe moet je gewoon aan de kant duiken :P
Funkmode!
pi_133384545
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:37 schreef Luco het volgende:
Ik zet ook standaard mijn verlichting aan. Zou mooi zijn als dat inderdaad verplicht zou worden gesteld.
Eens. Bij mij zit het in het riedeltje van de auto starten (net als m'n gordel omdoen).
pi_133384700
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 19:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Eens. Bij mij zit het in het riedeltje van de auto starten (net als m'n gordel omdoen).
heb je ook wel is dat jestandaard je richting aan doet, terwijl je gewoon met de bocht mee gaat en je geen andere kant op. ik bedenk het me altijd pas weer als die knipper al aan staat :9
Funkmode!
pi_133384874
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:26 schreef aadspagaat het volgende:

[..]

heb je ook wel is dat jestandaard je richting aan doet, terwijl je gewoon met de bocht mee gaat en je geen andere kant op. ik bedenk het me altijd pas weer als die knipper al aan staat :9
Bij borden en bochten zoals onderstaand heb ik het wel eens per ongeluk :Y.

Voor de rest valt het wel mee :P.
  maandag 18 november 2013 @ 19:31:24 #274
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_133384967
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:26 schreef aadspagaat het volgende:

[..]

Beter te vaak dan te weinig. :s)
pi_133386208
Bij mij is het gewoon standaard onderdeel van mijn start patroon van de auto.

Instappen, sleutel omdraaien zodat die start terwijl ik mijn gordel om doe, verlichting aan, spiegels checken en eventueel goed zetten en daarna rijd ik pas weg.

Spiegels wil ik nog wel eens overslaan omdat ik meestal degene ben die rijd in mijn auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')