abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132556360
Oorspronkelijke OP:

quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet

Wut? :')

Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?

Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap? :')
Het bericht:
quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

quote:
VN-onderzoeker wil af van de Sint

Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:
Kamer mengt zich in debat Sint

Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.

Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.

Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.

Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.

Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.

Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.

Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".

Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
quote:
Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Klik hier voor de rest v/h artikel
En verder..
pi_132556383
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, ik wacht op bewijs. De meningen zijn 50/50 verdeeld daarover. Zeg jij het maar.

quote:
10s.gif Op
vrijdag 25 oktober 2013 18:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een subjectieve gevoelskwestie. Hmm...
Waarom voelt de ene neger het wel en de ander het niet? Leg jij het me maar uit. Hell, er was zelfs een zwarte man die 20 jaar onafgebroken Sinterklaas speelde. Intolerant hoor in dit land, dat dit kan!

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2013 18:33:27 ]
pi_132556389
Eigenlijk is de discussie omtrent zwarte piet te vergelijken met de discussie over het gebruik van het scheldwoord kanker.

Mensen die met kanker schelden hebben niet de bedoeling mensen die aan de ziekte lijden/leden belachelijk te maken of met de ziekte te spotten. Hetzelfde geldt voor het gebruik van zware piet, het is niet de bedoeling daar een negerslaaf in te zien of een of andere verwijzing naar de slavernij.

Door kanker als scheldwoord te gebruiken wordt er in wezen juist erkend dat de ziekte erg is, omdat kanker wordt gekoppeld aan een onplezierig(e) gebeurtenis/voorwerp etc. Zwarte piet is een positief figuur die veel vreugde brengt, geen domme neger zoals tegenstanders van zwarte piet hem nogal eens willen omschrijven.

Tot slot wil de groep die tegen het gebruik van kanker is, het liefst dat niemand het woord kanker nog in scheldvorm bezigt, alleen omdat zij het gebruik van het woord op een bepaalde manier interpreteren. Ook dit is te vergelijken met de tegenstanders van zwarte piet, die willen immers ook iets verbieden omdat zij zwarte piet op een bepaalde manier interpreteren.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_132556412
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Volgens het Parool is die 'overgrote meerderheid' die het niet racistisch vindt 17-20%. Dat is gebaseerd op een steekproef onder Amsterdamse donkeren.
Neen, dan heb je niet goed gelezen. Hooguit een kwart van de mensen met een kleurtje in Amsterdam voelde zich er niet helemaal happy bij. De rest kon zich voorstellen dat ánderen een probleem mee zouden kunnen hebben.
pi_132556437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:00 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Je draait het om. Er werd gehuild dat al die Nederlanders zo slecht en racistisch zijn. Daar kwam een reactie op en daarop liep de POL-SC weer even lekker leeg ;)
De POL-SC bestaat slechts voor een klein deel uit linkse huillies, godzijdank. Enkel zijn ze nogal snel aangebrand als het gaat om marginale kwesties.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132556440
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, ik wacht op bewijs. De meningen zijn 50/50 verdeeld daarover. Zeg jij het maar.

[..]

Waarom voelt de ene neger het wel en de ander het niet? Leg jij het me maar uit. Hell, er was zelfs een zwarte man die 20 jaar onafgebroken Sinterklaas speelde. Intolerant hoor in dit land, dat dit kan!
Kun jij je voorstellen dat er mensen zijn in dit land die zich onheus bejegend voelen als ze Zwarte Pieten op tv zien?
pi_132556522
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:35 schreef waht het volgende:

[..]

De POL-SC bestaat slechts voor een klein deel uit linkse huillies, godzijdank. Enkel zijn ze nogal snel aangebrand als het gaat om marginale kwesties.
Ik weet dat er ook een paar gewone mensen rondhangen daar. Ik ga er dan ook vanuit dat die zich niet aangesproken zullen voelen ;)
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:38:16 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132556530
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kun jij je voorstellen dat er mensen zijn in dit land die zich onheus bejegend voelen als ze Zwarte Pieten op tv zien?
In een land met 17 miljoen inwoners zullen er best een paar tussen zitten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132556558
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:35 schreef waht het volgende:

[..]

Typisch weer dit. Je verwacht het ook niet van boefjes als jij.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132556565
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja hoor. Maar de mensen die je nu hoort zijn de mensen die zich onheus bejegend voelen voor anderen.
pi_132556645
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:26 schreef Sloggi het volgende:

Racisme is dan ook een gevoelskwestie.
Waarom probeer je er dan een feitenkwestie van te maken?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:44:15 #12
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132556693
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_132556701
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waarom probeer je er dan een feitenkwestie van te maken?
Dat doe ik niet?

De vraag of Piet racistisch is vind ik ook helemaal niet zo interessant, het lijkt me wel duidelijk hoe dat in elkaar zit. Waar ik voor pleit is voor een normale, volwassen discussie. Dat vinden veel mensen blijkbaar moeilijk, van beide zijden.
pi_132556746
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_132556766
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132556809
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:33 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb als 'donkere' vorige maand ook zwarte piet gespeeld, zonder schmink :P
pi_132556831
quote:
Moet je dat stukje niet uitprinten en plastificeren?? Je kunt er dan onbeperkt op
fappen en daarna afspoelen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:48:56 #18
3928 Ulx
pi_132556833
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:44 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat doe ik niet?

De vraag of Piet racistisch is vind ik ook helemaal niet zo interessant, het lijkt me wel duidelijk hoe dat in elkaar zit. Waar ik voor pleit is voor een normale, volwassen discussie. Dat vinden veel mensen blijkbaar moeilijk, van beide zijden.
Wat is er nou voor een discussie? 95% van de mensen in Nederland heeft geen moeite met het smeren van zwarte schmink op het gezicht om vervolgens kinderen blij te maken met snoep en cadeautjes.

Een absolute minderheid ziet daar blijkbaar iets naars in. Dat recht hebben ze. Maar jammer dan. Het is niet dat ze niet mee mogen doen of dat ze de gevangenis in moeten of zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132556837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:48 schreef boyv het volgende:

[..]

Ik heb als 'donkere' vorige maand ook zwarte piet gespeeld, zonder schmink :P
Niks mis mee.
pi_132556842
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:33 schreef Fascination het volgende:
Eigenlijk is de discussie omtrent zwarte piet te vergelijken met de discussie over het gebruik van het scheldwoord kanker.

Mensen die met kanker schelden hebben niet de bedoeling mensen die aan de ziekte lijden/leden belachelijk te maken of met de ziekte te spotten. Hetzelfde geldt voor het gebruik van zware piet, het is niet de bedoeling daar een negerslaaf in te zien of een of andere verwijzing naar de slavernij.

Door kanker als scheldwoord te gebruiken wordt er in wezen juist erkend dat de ziekte erg is, omdat kanker wordt gekoppeld aan een onplezierig(e) gebeurtenis/voorwerp etc. Zwarte piet is een positief figuur die veel vreugde brengt, geen domme neger zoals tegenstanders van zwarte piet hem nogal eens willen omschrijven.

Tot slot wil de groep die tegen het gebruik van kanker is, het liefst dat niemand het woord kanker nog in scheldvorm bezigt, alleen omdat zij het gebruik van het woord op een bepaalde manier interpreteren. Ook dit is te vergelijken met de tegenstanders van zwarte piet, die willen immers ook iets verbieden omdat zij zwarte piet op een bepaalde manier interpreteren.
Wat een onzin. Het ligt gewoon lekker in de mond, al is het ongepast om te gebruiken.

Het verdere opdringen van meningen zoals jij beschrijft vormt de basis van de democratie. De VN slaat hiermee ook totaal de plank mis, door de stem van de burger niet te horen bij een nationale aangelegenheid.
pi_132556871
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Moet je dat stukje niet uitprinten en plastificeren?? Je kunt er dan onbeperkt op
fappen en daarna afspoelen.
Allang gedaan en ben er momenteel op aan het fappen. :9
pi_132556900
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:50 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Allang gedaan en ben er momenteel op aan het fappen. :9
Pak ff dat andere plaatje ervan dan. Dan kun je Arnon een facial en/of pearl necklace geven :D
pi_132556902
quote:
Verongelijkt gejank, passend in uw straatje. Een idealistisch minderheidsstraatje welteverstaan. >:)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:52:59 #24
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132556963
Arnon Grunberg, kutschrijver, kutkneus, kutmens. Kut.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132556964
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:49 schreef boyv het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het ligt gewoon lekker in de mond, al is het ongepast om te gebruiken.

Het verdere opdringen van meningen zoals jij beschrijft vormt de basis van de democratie. De VN slaat hiermee ook totaal de plank mis, door de stem van de burger niet te horen bij een nationale aangelegenheid.
Wat is onzin?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_132556970
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef waht het volgende:

[..]

Verongelijkt gejank, passend in uw straatje. Een idealistisch minderheidsstaatje welteverstaan. >:)
Heb je het nu over een bepaald land?
pi_132556973
Is zwarte piet nou wel of niet een racistisch scheldwoord als je een neger zomaar een zwarte piet noemt? :?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:53:24 #28
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132556982
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:49 schreef boyv het volgende:

[..]

Het is typisch Nederlands om met ziektes te schelden, kanker, tyfus, tering, klere. Ik ken eigenlijk geen ander land waarin dit voor komt. Hoewel je in bepaalde landen wel 'choler' hebt als krachtterm. Nou ja, voer voor psychologen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:54:28 #29
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132557015
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:53 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wat is onzin?
Was het niet. Ik vond het een prima en scherpe analogie.
pi_132557026
Ik gun waht wel een Niels-topicje.
pi_132557030
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:53 schreef 123dudeguys het volgende:
Is zwarte piet nou wel of niet een racistisch scheldwoord als je een neger zomaar een zwarte piet noemt? :?
als 'ie geen muts met veer, rode lippenstift en grote oorringen draagt zou ik enige voorzichtigheid betrachten. Een eventuele muilpeer op uw oog, dan wel neus is dan redelijk te rechtvaardigen ;)
pi_132557041
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat is er nou voor een discussie? 95% van de mensen in Nederland heeft geen moeite met het smeren van zwarte schmink op het gezicht om vervolgens kinderen blij te maken met snoep en cadeautjes.

Een absolute minderheid ziet daar blijkbaar iets naars in. Dat recht hebben ze. Maar jammer dan. Het is niet dat ze niet mee mogen doen of dat ze de gevangenis in moeten of zo.
Dat is dus de discussie die ik niet zo interessant vind. Wat ik wel interessant vind - en tegelijk in figuurlijke zin een beetje misselijk van wordt - is dit:

quote:
koffie ZWART! Of mag dat ook al niet meer?
quote:
Verdomme, nu mag driekoningen ook al niet meer! Een van hen was niet blank....
quote:
Of wil de VN nu dat we "twee koningen" gaan vieren.... eigenlijk is het negeren van "zwarten" pas discriminatie...
quote:
Neger-en of Ne-geren?

Dát is racisme, hoe 'grappig' verpakt ook, en dat vind ik veel erger dan een Tukker die zijn gezicht zwart verft, lippenstift draagt en kinderen snoep geeft.
pi_132557048
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:53 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Heb je het nu over een bepaald land?
Correct, Jamaica.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:57:31 #34
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132557095
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:55 schreef Sloggi het volgende:
Dát is racisme, hoe 'grappig' verpakt ook, en dat vind ik veel erger dan een Tukker die zijn gezicht zwart verft, lippenstift draagt en kinderen snoep geeft.
Wat is racistisch aan dat tegeltje?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:58:46 #35
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132557124
quote:

[..]

Dat is dus de discussie die ik niet zo interessant vind. Wat ik wel interessant vind - en tegelijk in figuurlijke zin een beetje misselijk van wordt - is dit:

Je wordt ook vreemd aangekeken als je in England een black koffie besteld.
pi_132557141
quote:

OWS is je reinste racisme heur, de linkse blankman voelt zich superieur en komt 'zwart Afrika' wel even helpen, hiertoe zijn ze immers zelf niet in staat. Aldus de redenering.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:59:59 #37
3928 Ulx
pi_132557155
quote:
Mee eens. Maar het heeft niks met de discussie te maken. Je kunt ook weer aankaarten dat de organisatoren van het Kwakoefestival de gemeente Amsterdam hebben geschreven dat het nooit mag worden georganiseerd door "blanke bedrijven". Op zich vind ik dat veel en veel racistischer dan Zwarte Piet.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:00:00 #38
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132557156
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:58 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ja, want koffie is een Nederlands woord.
pi_132557162
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat is racistisch aan dat tegeltje?
Donkere mensen die klagen -> die zullen wel uit Afrika komen -> daar gaat alleen maar geld naartoe.

Raciale stereotypering. En ja, dit is impliciet en hetgeen ik eruit lees is subjectief. Maar onthoud dat ik de persoon die het tegeltje op Facebook plaatste ken, en ik dus de context ken.
pi_132557172
Wel raar dat waht zoveel racistische taal uit. Hij zou als iemand van zijn afkomst wel beter moeten weten, gezien de geschiedenis enzo.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:00:58 #41
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132557178
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, want koffie is een Nederlands woord.
de klank is hetzelfde ;)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:01:57 #42
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132557198
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:00 schreef donald_dick het volgende:

[..]

de klank is hetzelfde ;)
Maar wat bedoelde je?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:03:31 #43
28167 matthijst
pi_132557237
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Donkere mensen die klagen -> die zullen wel uit Afrika komen -> daar gaat alleen maar geld naar toe.
Uhm, die slaven, waar Quinsy de Zeurpiet zichzelf op vindt lijken, die kwamen uit Afrika, gok ik?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:03:36 #44
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132557239
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Maar wat bedoelde je?
dat black coffee (dank je t9) in GB als racistische uitspraak wordt gezien.
pi_132557248
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:00 schreef De_Coulance het volgende:
Wel raar dat waht zoveel racistische taal uit. Hij zou als iemand van zijn afkomst wel beter moeten weten, gezien de geschiedenis enzo.
Jij kan het inderdaad niet helder zien, zijnde lid van het Ottomaanse volk met een prachtig trackrecord op dat gebied.
pi_132557300
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Je meent het niet :D
zwarte koffie ís toch gewoon zwart?
pi_132557335
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:03 schreef waht het volgende:

[..]

Jij kan het inderdaad niet helder zien, zijnde lid van het Ottomaanse volk met een prachtig trackrecord op dat gebied.
Lekker ondankbaar weer.
pi_132557348
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:03 schreef matthijst het volgende:

[..]

Uhm, die slaven, waar Quinsy de Zeurpiet zichzelf op vindt lijken, die kwamen uit Afrika, gok ik?
Alsof alleen Afrikanen / mensen die afstammen van Afrikaanse slaven zich beledigd kunnen voelen door Piet?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:07:36 #49
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132557366
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik heb een jaar in GB gewoond en de term 'Black Tea' is gewoon gangbaar.
pi_132557369
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Alsof alleen Afrikanen / mensen die afstammen van Afrikaanse slaven zich beledigd kunnen voelen door Piet?
Wie mogen zich volgens jou allemaal beledigd voelen?
pi_132557420
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen maar minderheden.
pi_132557429
Het woord zwart is op zich al racistisch. Beter schrappen we het uit het polcor-woordenboek :D
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:09:51 #53
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132557451
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Thee ja, net zoals 'White Thea', alleen heb je geen 'White Coffee' ;)
pi_132557452
quote:

[..]

Iedereen die dat wil. Ook jij mag je beledigd voelen. Sommige mensen moeten immers altijd ergens over opgewonden zijn.
pi_132557453
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:06 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Lekker ondankbaar weer.
Beoordeel mensen niet op hun huidskleur, einde verhaal.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:10:03 #56
3928 Ulx
pi_132557459
quote:

[..]

Iedereen heeft het recht zich aangesproken te voelen.

Alleen slaat het vaak als een lul op een drumstel.
pi_132557461
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
Het woord zwart is op zich al racistisch. Beter schrappen we het uit het polcor-woordenboek :D
True, net als blank. Goed plan!
pi_132557492
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:09 schreef waht het volgende:

[..]

Je kent mijn standpunt niet eens, eerst vragen, dan zeiken.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:12:01 #59
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132557529
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:09 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Thee ja, net zoals 'White Thea', alleen heb je geen 'White Coffee' ;)
Dus met betrekking tot koffie is er racisme, maar niet met betrekking tot thee?

;(
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:12:11 #60
3928 Ulx
pi_132557534
quote:

[..]

Het is zo jammer dat de tegenstanders van Zwarte Piet dat wel doen.
pi_132557637
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:10 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

True, net als blank. Goed plan!
Mmmm...en de personen waar je het nu over hebt. Dus de donkergekleurden en de blanken roepen zichzelf zo.

Ik weet echt het verschil tussen een Nederlander en een Duitser of Zweed niet. Mijn neef lijkt op een Fransoos. Ik lijk op een Portugese (volgens veel mensen hier in de buurt) Kom eens met een oplossing zou ik zeggen. Ik ben geen racist. Ik generaliseer zelfs niet eens (op politieke partijen na)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:15:57 #62
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132557642
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dus met betrekking tot koffie is er racisme, maar niet met betrekking tot thee?

;(
Ik zou in bepaalde wijken van London niet proberen, net zoals je niet midden in de bijlmer iedereen moet aanspreken met zwarte Piet.
pi_132557681
quote:

[..]

Ook niet op hun achtergrond of geaardheid
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:17:06 #64
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_132557686
Ik wacht nog steeds op de Facebook pagina om Grunberg Zwarte Piet te maken.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_132557688
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Mmmm...en de personen waar je het nu over hebt. Dus de donkergekleurden en de blanken roepen zichzelf zo.

Ik weet echt het verschil tussen een Nederlander en een Duitser of Zweed niet. Mijn neef lijkt op een Fransoos. Ik lijk op een Portugese (volgens veel mensen hier in de buurt) Kom eens met een oplossing zou ik zeggen. Ik ben geen racist. Ik generaliseer zelfs niet eens (op politieke partijen na)
Grapje paddy. :P
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:18:31 #66
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132557739
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:15 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik zou in bepaalde wijken van London niet proberen, net zoals je niet midden in de bijlmer iedereen moet aanspreken met zwarte Piet.
Wat een geklets. :D
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:19:17 #67
339669 JerryWesterby
pi_132557778
Ik spreek regelmatig mensen aan met Zwarte Piet.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:19:38 #68
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132557796
Wat ik ook geweldig vond was dit filmpje:
Hoe een Amerikaan het voor elkaar krijgt om een Pokemon te vergelijken met Zwarte Piet. Ook meteen een mooi kijkje hoe buitenlanders ons feestje kunnen zien :P
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:19:41 #69
339669 JerryWesterby
pi_132557799
En ook met Donald Duck.
pi_132557805
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:15 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Wat is er dan mis met zwarte koffie? En hoe moet je het dan noemen?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:20:32 #71
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132557833
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat een geklets. :D
Spreken we morgen af in de Bijlmer :)
pi_132557861
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is er dan mis met zwarte koffie? En hoe moet je het dan noemen?
"Andersgekleurde koffie wat niets met minderheden van doen heeft" anders boete van de VN.
pi_132557862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je snapt hoop ik wel het verschil tussen zwarte thee, omdat de thee zwart is, en bijvoorbeeld "zo smerig als een Turk" ? De naam Zwarte Piet is het probleem ook helemaal niet, het is zijn verschijningsvorm en de geschiedenis daarvan dat het probleem is.

Jammer genoeg is de hele discussie gekaapt door simpelen van geest waardoor 2 miljoen likes op een Facebook pagina kennelijk al als resultaat hebben dat er a) geen probleem is en b) geen verdere discussie meer mogelijk.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:21:48 #74
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132557879
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:20 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Spreken we morgen af in de Bijlmer :)
Nee, ik had het over een 'black coffee' bestellen in GB. Morgen spreken we af in Knightsbridge.
pi_132557909
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Je snapt hoop ik wel het verschil tussen zwarte thee, omdat de thee zwart is, en bijvoorbeeld "zo smerig als een Turk" ? De naam Zwarte Piet is het probleem ook helemaal niet, het is zijn verschijningsvorm en de geschiedenis daarvan dat het probleem is.

Jammer genoeg is de hele discussie gekaapt door simpelen van geest waardoor 2 miljoen likes op een Facebook pagina kennelijk al als resultaat hebben dat er a) geen probleem is en b) geen verdere discussie meer mogelijk.
Simpelen van geest zijn de mensen die denken dat Zwarte Piet het probleem is.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:23:04 #76
28167 matthijst
pi_132557925
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Tsja, het helpt als je zwart bent en men jankt non-stop dat zwarte piet op een typische Afrikaanse slaaf lijkt.
pi_132558023
Maar goed, voortaan ook maar niet meer huilebalken dat je bepaalde dingen in dit land niet mag zeggen, en dat je als achterlijk weggezet wordt als je dat wel doet. Klaar.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:27:43 #78
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132558093
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:25 schreef gelly het volgende:
Maar goed, voortaan ook maar niet meer huilebalken dat je bepaalde dingen in dit land niet mag zeggen, en dat je als achterlijk weggezet wordt als je dat wel doet. Klaar.
Ben je nu voor of tegen grondrechten?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:28:58 #79
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132558149
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:21 schreef Morendo het volgende:
Knightsbridge.
Ja joh, achterstandswijkje, erg vergelijkbaar met de bijlmer :D
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:31:16 #80
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132558250
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:28 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ja joh, achterstandswijkje, erg vergelijkbaar met de bijlmer :D
Wat wil jij dan; Brixton, Tower Hamlets of Hackney? Het moet wel een beetje gezellig blijven natuurlijk.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:31:41 #81
28167 matthijst
pi_132558271
Haha, alsof je klappen krijgt als je black coffee vraagt...
Pffff, mensen slaan door.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:39:36 #82
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132558547
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:31 schreef matthijst het volgende:
Overdrijven is ook een kunst :P
pi_132558554
quote:
white widow doen ze vast niet moeilijk over :X
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:40:56 #84
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132558599
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

white widow doen ze vast niet moeilijk over :X
een grammetje bruin ook niet
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:42:43 #85
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132558673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat wil jij dan; Brixton, Tower Hamlets of Hackney? Het moet wel een beetje gezellig blijven natuurlijk.
Canningtown schijnt nu booming te zijn
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:45:00 #86
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132558783
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:58 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Haha ja natuurlijk. :D
reset
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:46:45 #87
3928 Ulx
pi_132558872
quote:
Als je een kindervriend die snoep en cadeautjes geeft gaat afschilderen als een slavenhoudende nazi loop je natuurlijk wel de kans dat je commentaar krijgt in de trant van "Lul niet zo dom, kloothommel."
pi_132559224
quote:
Dit uit de mond van degene die bij elke hem onwelgevallige mening gelijk met het "PVV!!"-labeltje klaarstaat. Weten we gelijk weer hoezeer gedevalueerd en subjectief die 2 termen zijn geworden :z ...

quote:
Het zal je nog verbazen. Ik zie heus nog wel een keer zo'n selectief verontwaardige zwarte dat excuus gebruiken om zn fiddy-ePenis even op te pompen, wetende uit de praktijk dat pikeys er geen moeite mee hebben om iemand het ziekenhuis in te willen slaan wanneer ze zich _willens en wetens_ laten voorliegen door één of andere kkhoer.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:57:24 #89
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132559375
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:54 schreef VanishedEntity het volgende:

Het zal je nog verbazen. Ik zie heus nog wel een keer zo'n selectief verontwaardige zwarte dat excuus gebruiken om zn fiddy-ePenis even op te pompen, wetende uit de praktijk dat pikeys er geen moeite mee hebben om iemand het ziekenhuis in te willen slaan wanneer ze zich _willens en wetens_ laten voorliegen door één of andere kkhoer.
ow, begin niet over pikeys :P
pi_132559427
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:57 schreef donald_dick het volgende:
ow, begin niet over pikeys :P
gevalletje deja vu :P ?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:59:26 #91
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132559478
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:54 schreef VanishedEntity het volgende:

Wilde verhalen joh. ;)
reset
pi_132559660
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:19 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik spreek regelmatig mensen aan met Zwarte Piet.
Ben je de kleutertijd nog niet ontgroeid dan?
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Jij wil geen discussie. Jij wilt een monoloog. Ik heb meerdere tegenargumenten gegeven maar blijkbaar kom ik niet door.
quote:
Dat doe je toch zelf al? NWS / Misschien geen sinterklaasintocht meer in Amsterdam #11
pi_132559674
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:19 schreef donald_dick het volgende:
Wat ik ook geweldig vond was dit filmpje:
Hoe een Amerikaan het voor elkaar krijgt om een Pokemon te vergelijken met Zwarte Piet. Ook meteen een mooi kijkje hoe buitenlanders ons feestje kunnen zien :P
Voor de 50000e keer: ja, en??
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:04:52 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132559785
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:58 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

gevalletje deja vu :P ?
Toen ik nog in Dartford woonde kwamen ze 1 keer per jaar massaal met hun paard en wagen hun familie opzoeken die verderop in hun woonwagenkamp verscholen.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:06:58 #95
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132559879
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:02 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Voor de 50000e keer: ja, en??
Zwarte piet is een Pokemon
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:11:16 #97
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560074
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:08 schreef Wokkel het volgende:
[ afbeelding ]
Cliché nummer 9: die snappen het toch niet
pi_132560099
quote:
[ afbeelding ]
Dat zijn geen interessante kinderquotes joh.
We willen choquerende verhalen van kinderen die proberen hun huidskleur er af te wassen, die tellen harder mee.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132560113
quote:
[ afbeelding ]
Als het aan de kinderen lag hadden we deze discussie niet.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:13:06 #100
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560168
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

als het aan de kinderen lag kunnen we ook sinterklaas omruilen voor een paashaas, zolang ze maar kado's krijgen
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:13:29 #101
3928 Ulx
pi_132560186
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Cliché nummer 9: die snappen het toch niet
Nr 10: Je moet geen kinderen lastigvallen met Sinterklaas.
pi_132560209
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat zijn geen interessante kinderquotes joh.
We willen choquerende verhalen van kinderen die proberen hun huidskleur er af te wassen, die tellen harder mee.
Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.

Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:16:24 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_132560318
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:13 schreef donald_dick het volgende:

[..]

als het aan de kinderen lag kunnen we ook sinterklaas omruilen voor een paashaas, zolang ze maar kado's krijgen
Maar je leest toch hoe leuk ze Sinterklaas en Zwarte Piet vinden? En is het niet speciaal een feest voor hen? Omdat een volwassene-nou ja, daar twijfel ik in het geval van Quinsy aan-er om dramt moet het veranderd worden?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:16:53 #104
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560338
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.

Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthouden
pi_132560369
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ouders nu al te maken krijgen met het niet bestaan van Sinterklaas. Kinderen van 5 kunnen aardig discussiëren onderling hoor.Gelukkig heb ik ze groot.
pi_132560376
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:16 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthouden
Waarom zouden we iets veranderen wat een prachtig iets is?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:18:23 #107
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560419
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:17 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waarom zouden we iets veranderen wat een prachtig iets is?
dat schijnt wel vaker te gebeuren, iets met nieuwe inzichten enzo.
pi_132560426
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:16 schreef donald_dick het volgende:

[..]

En dat willen wij onze kinderen ook meegeven. Dat laten we niet verzieken door dat jankwijf van een Quinsy
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:19:42 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_132560486
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ouders nu al te maken krijgen met het niet bestaan van Sinterklaas. Kinderen van 5 kunnen aardig discussiëren onderling hoor.Gelukkig heb ik ze groot.
Dan hoop ik dat de ouders verstandig zijn en ervoor zorgen dat dit kinderfeest niet verpest wordt door een stel zwartgallige jankers.
pi_132560492
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:23:57 #111
339669 JerryWesterby
pi_132560638
Excuses aan het forum trouwens voor het falen van Joanne. Ze heeft het artikel over Zwarte Piet in de Washington Post nog steeds niet gevonden.
pi_132560655
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.
Dat het eigenlijk nog grotere racisten dan blanken zijn bedoeld u??
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:24:34 #113
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560656
quote:

[..]

Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
pi_132560681
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Nieuwe, verkeerde inzichten bedoel je?
pi_132560729
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Waarom iets aanpassen waar et probleem niet ligt? Het is makkelijker om 20 mensen op te voeden dan 17 miljoen mensen aan andere pieten te laten wennen.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:26:41 #116
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560737
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nieuwe, verkeerde inzichten bedoel je?
dat zei de kladblokverkoper ook toen zijn buurman computers ging verkopen
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:26:47 #117
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_132560740
quote:

[..]

Dus hier mee zeg je zelf : Ze discrimineren bij het leven en daar moeten wij een feest voor gaan opgeven ?

Want je mag niets zeggen als het met een kleurtje te maken heeft wat dat doet ze aan de slavernij denken ... mensen die nog geen 40 jaar leven en dan beginnen over de slavernij ????

Ach ik weet het goed gemaakt als hun dat zo graag willen hebben wil ik ook wel een voorstel doen .. alles terug brengen van voor de slavernij :)

quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

dat is het altijd al geweest maar nu gaan er bij de andere mensen pas hun ogen open omdat het nu wel de bevolking raakt , en niet weg gezet kan worden met een PVV of LPF
Nee nu zijn het dus hooggeplaatste lui die even ons zwaar als racisten uit lopen te maken en dna is het in eens wel menis
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_132560743
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Bekijk het filmpje maar, de geinterviewden zijn hoofdzakelijk erg gespitst op de huidskleur.

quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

(Bijna) niemand is volledig zwart en toch voelen mensen zich beledigd. Raar toch?
pi_132560749
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:23 schreef JerryWesterby het volgende:
Excuses aan het forum trouwens voor het falen van Joanne. Ze heeft het artikel over Zwarte Piet in de Washington Post nog steeds niet gevonden.
Ik ben nog steeds diep teleurgesteld.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:27:12 #120
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132560760
De discussie heeft iets schizofreens omdat de zelfverklaarde progressieve, kosmopolitische Nederlander ineens pleit voor het beperken van grondrechten en een truttig burgermansfatsoen (niemand mag gekwetst worden!) plaatst boven mensenrechten. En als klap op de vuurpijl proberen ze mensen die vinden dat een ieder mag weten of iemand zich al dan niet schminkt in de hoek te plaatsen van provinciale, xenofobe, mafkezen die de sociale cohesie bedreigen.
pi_132560812
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dat zei de kladblokverkoper ook toen zijn buurman computers ging verkopen
Waarom een verkeerd voorbeeld geven op mijn vraag ? Is hij zo moeilijk te beantwoorden? Waarom iets veranderen terwijl de oorzaak ergens anders ligt?
pi_132560826
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef Wokkel het volgende:
Bekijk het filmpje maar, de geinterviewden zijn hoofdzakelijk erg gespitst op de huidskleur.
Ik had het filmpje al gezien, ongeveer een minuut volgehouden en toen hoofdschuddend uitgezet.
pi_132560843
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:27 schreef Morendo het volgende:
De discussie heeft iets schizofreens omdat de zelfverklaarde progressieve, kosmopolitische Nederlander ineens pleit voor het beperken van grondrechten en een truttig burgermansfatsoen (niemand mag gekwetst worden!) plaatst boven mensenrechten. En als klap op de vuurpijl proberen ze mensen die vinden dat een ieder mag weten of iemand zich al dan niet schminkt in de hoek te plaatsen van provinciale, xenofobe, mafkezen die de sociale cohesie bedreigen.
Dat is het in een notendop.
pi_132560858
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is oud nieuws.
Net zoals het volkomen negeren ook heel gewoon is.
Of het bagatelliseren en een grote groep die niet happy is met het zwartepietenspel terugbrengen tot een hele kleine groep slechterikken.
Onderzoeken indiceren dat honderdduizenden zwarte Nederlanders niet happy zijn met blanke mensen die zo nodig een zwart mens willen spelen.
Dit blijven negeren en schamper over doen is inderdaad een soort discriminatie.
Het moet toch een feest zijn voor iedereen? Hoe zwarte kinderen en hun ouderen voelen bij hoe zij worden geïmiteerd vind men niet belangrijk?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:30:02 #125
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560866
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom een verkeerd voorbeeld geven op mijn vraag ? Is hij zo moeilijk te beantwoorden? Waarom iets veranderen terwijl de oorzaak ergens anders ligt?
1 woord: tijdsgeest
pi_132560879
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ik had het filmpje al gezien, ongeveer een minuut volgehouden en toen hoofdschudend uitgezet.
Die mensen zijn de ware racisten, niet de schoen zettende Sinterklaas vierende Jan Modaal.
pi_132560889
quote:
Twee negers die zeggen dat zwarte piet niet mee mag doen aan een feest omdat hij zwart is, en wie het daar niet mee eens is is een racist?
pi_132560924
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:30 schreef donald_dick het volgende:

[..]

1 woord: tijdsgeest
Goed dat je het zegt aangezien de slavernij in de huidige tijdgeest achterhaald is. Dus nogmaals, wat is nou precies de reden dat we het aan moeten passen behoudens wat mensen die zich onwetend racistisch gedragen jegens ZP?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:32:25 #129
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560954
quote:

(Bijna) niemand is volledig zwart en toch voelen mensen zich beledigd. Raar toch?
Vroeger waren dit soort reclames heel normaal:

Volgens mij hebben we ooit eens besloten dat we dat niet meer doen, omdat het kwetsend is. Toch houden wij zo'n traditie in stand. Waarom?
pi_132560963
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:29 schreef Bluesdude het volgende:

Onderzoeken indiceren dat honderdduizenden zwarte Nederlanders niet happy zijn met blanke mensen die zo nodig een zwart mens willen spelen.

Lulkoek. Bron?
pi_132560965
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die mensen zijn de ware racisten, niet de schoen zettende Sinterklaas vierende Jan Modaal.
Jouw politieke correctheid wordt steeds enger.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:33:09 #132
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_132560980
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt aangezien de slavernij in de huidige tijdgeest achterhaald is. Dus nogmaals, wat is nou precies de reden dat we het aan moeten passen behoudens wat mensen die zich onwetend racistisch gedragen jegens ZP?
ja ik zou voorstellen om alle zwarte mensen te verbieden want ze doen mij allemaal denken aan de slavernij :) :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_132561002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is oud nieuws.
Net zoals het volkomen negeren ook heel gewoon is.
Of het bagatelliseren en een grote groep die niet happy is met het zwartepietenspel terugbrengen tot een hele kleine groep slechterikken.
Dit blijven negeren en schamper over doen is inderdaad een soort discriminatie.
Het moet toch een feest zijn voor iedereen? Hoe zwarte kinderen en hun ouderen voelen bij hoe zij worden geïmiteerd vind men niet belangrijk?
Honderdduizenden zwarte Nederlanders? Die zichzelf allemaal vereenzelvigen met een persoon op basis van slechts de huidkleur, die trouwens nog donkerder is dan die van hun?

Misschien moeten die honderdduizenden zwarte Nederlanders zichzelf eens de ogen schoonwrijven en het aangeleerde 'Blanken zijn schlecht' denken eens laten vallen.
pi_132561041
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Volgens mij hebben we ooit eens besloten dat we dat niet meer doen, omdat het kwetsend is. Toch houden wij zo'n traditie in stand. Waarom?
Ook jij kan het verschil dus niet zien tussen ZP en zwarte mensen. Je bent geïndoctrineerd.
pi_132561057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:33 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Honderdduizenden zwarte Nederlanders? Die zichzelf allemaal vereenzelvigen met een persoon op basis van slechts de huidkleur, die trouwens nog donkerder is dan die van hun?

Misschien moeten die honderdduizenden zwarte Nederlanders zichzelf eens de ogen schoonwrijven en het aangeleerde 'Blanken zijn schlecht' denken eens laten vallen.
Het zijn er geen honderdduizenden en dat weet 'ie ook.
pi_132561074
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Lulkoek. Bron?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf

Twee duidelijke bronnen
a mensen weten niet dat vele zwarte Nederlanders niet happy zijn met hoe zij worden geïmiteerd
b mensen neigen ernaar het niet te willen weten.. daar zit de uitsluiting in
pi_132561075
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Omdat het een feest is voor iedereen.
pi_132561077
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jouw politieke correctheid wordt steeds enger.
Jouw uit de duim gezogen cijfers ook.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:35:31 #139
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132561099
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Cliché nummer 18: De slavernij is zooooooo lang geleden.
pi_132561135
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Leuke dooddoener maar heb je ook een antwoord op zijn vraag?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:36:24 #141
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132561139
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Misschien pas jij met je collectieve moraal beter thuis in Noord-Korea of Saoedi Arabië?

Waarom kunnen tegenstanders van Zwarte Piet niet gewoon zeggen: Ik ben het niet eens met wat je doet, maar ik zal je recht om het te doen tot de dood toe verdedigen.
pi_132561170
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:34 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het zijn er geen honderdduizenden en dat weet 'ie ook.
zeker wel
tel maar op... Surinamers en Antillianen zijn in meerderheid niet happy met hun imitaties
zie onderzoeken

En dat zijn een paar honderdduizend Nederlanders.
Het worden er meer als men gaat onderzoeken ho andere zwarte en donkere mensen het vinden.
pi_132561172
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Twee duidelijke bronnen
a mensen weten niet dat vele zwarte Nederlanders niet happy zijn met hoe zij worden geïmiteerd
b mensen neigen ernaar het niet te willen weten.. daar zit de uitsluiting in
Ik zie geen bron voor die honderdduizenden van je, hoor? Zoek je nog even verder?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:37:39 #144
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132561190
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Omdat het een feest is voor iedereen.
Alleen niet voor iedereen is het een feest, dat is het probleem :)
pi_132561217
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zeker wel
tel maar op... Surinamers en Antillianen zijn in meerderheid niet happy met hun imitaties
zie onderzoeken

Het worden er meer als men gaat onderzoeken ho andere zwarte en donkere mensen het vinden.
Lees je bron nog eens, er zijn geen honderdduizenden mensen bevraagd noch is deze steekproef erg representatief voor Nederland.
pi_132561231
quote:

[..]

dat schijnt een erfenis te zijn van de slavernij in Suriname, waar lichtere mensen bevoordeeld werden boven donkerder mensen. Of tenminste, dat wordt geschreven in artikelen over de psychische last die nakomelingen van slaven nu nog met zich meedragen.
pi_132561257
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jouw uit de duim gezogen cijfers ook.
Ga nou inhoudelijk in op die onderzoeken die de cijfers geven.
Je doet veel te snel het van tafel vegen. Je wilt het perse niet weten.
pi_132561270
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Alleen niet voor iedereen is het een feest, dat is het probleem :)
Het is geen feest voor mensen die Zwarte Piet gelijk stellen met negers, moeten de feestvierders hun feestje dan maar opbergen omdat een stel racisten het niet leuk vinden?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:39:14 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132561280
Inmiddels doet hier op de basisschool het verhaal de ronde dat Sinterklaas en Diewertje Blok zijn gearresteerd omdat zwarte pieten ooit slaven geweest zijn... Zo krijg je het feest wel kapot, denk ik.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:39:41 #150
339669 JerryWesterby
pi_132561305
Joanne heeft me bitter teleurgesteld.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds diep teleurgesteld.
Ik ook. Je stelt toch vertrouwen in iemand en dan wordt dat beschaamd.
We moeten nu helaas concluderen dat ons forumlid Joanne in het wilde weg maar wat googelt, het hier vervolgens klakkeloos post en het zelf niet eens goed leest, en ons denkt af te schepen met wat flauwe kul, terwijil ze zelf verder gaat met haar eigen dingetjes zoals eten koken en wordfeud spelen en zo.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:40:50 #151
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132561355
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:39 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het is geen feest voor mensen die Zwarte Piet gelijk stellen met negers, moeten de feestvierders hun feestje dan maar opbergen omdat een stel racisten het niet leuk vinden?
Oe, nu is iedereen racist :D
pi_132561357
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Lees je bron nog eens, er zijn geen honderdduizenden mensen bevraagd noch is deze steekproef erg representatief voor Nederland.
In geen enkel steekproef worden honderdduizenden mensen gevraagd.
Ik neem aan dat deze onderzoeken wetenschappelijk zijn uitgevoerd.
Maar..... hoe dan ook. Er is inderdaad meer onderzoek nodig. Meer details, meer naar groepen en leeftijden uitgespint. Meer omschreven wat en hoe men niet happy is.
pi_132561364
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:39 schreef Sjeen het volgende:
Inmiddels doet hier op de basisschool het verhaal de ronde dat Sinterklaas en Diewertje Blok zijn gearresteerd omdat zwarte pieten ooit slaven geweest zijn... Zo krijg je het feest wel kapot, denk ik.
Precies wat Quinsy en co. wilden :r
pi_132561376
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zeker wel
zie onderzoeken

Jokkebrokje. 25% van de Surinamers in Amsterdam (er zijn 250.000 Surinamers in heel Nederland) is er niet zo blij mee. Let wel, is er niet heel blij mee. Dat is nog een flinke sprong naar als een ongestelde Quinsy om zich heen krijsen.

Er zijn pakweg anderhalf miljoen PVV'ers en die moeten volgens heel wat mensen hier ook hun mond houden... dusseh...
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:41:26 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_132561393
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:39 schreef Sjeen het volgende:
Ja het gif gaat werken :')
Hoop dat degenen die dit bewerkstelligd hebben trots zijn op zichzelf.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:42:07 #156
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132561441
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook jij kan het verschil dus niet zien tussen ZP en zwarte mensen. Je bent geïndoctrineerd.
Ja, ik probeer het keihard, maar dan lees ik zo'n bericht en dan moet ik toch een beetje huilen van binnen ;(
pi_132561468
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ja, inderdaad ja. Leg me eens uit waarom mensen van nu daar nog zoveel moeite mee hebben ? Worden ze achtergesteld ? Komen ze wat tekort ? Zeg het maar.
pi_132561505
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:42 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ja, ik probeer het keihard, maar dan lees ik zo'n bericht en dan moet ik toch een beetje huilen van binnen ;(
[ afbeelding ]
Je snapt best dat dit soort figuren aan beide kanten rondlopen.
pi_132561508
quote:
ik kom nooit in de bijlmer maar ik hoorde dat er op de scholen daar ook alleen witte sinterklazen komen. Klopt dat? Dat die man op de Antillen zijn gezicht wit maakte om Sinterklaas te spelen vond ik ook opvallend. Sinterklaas is niet geschminkt, snor en baard maken je voor kinderen gewoonlijk al onherkenbaar genoeg. Dan moet een donkere of getinte Sint toch ook gewoon kunnen zijn, zeker in de Bijlmer (waar je makkelijker voor een donkerdere Sint kunt kiezen dan in een gemiddeld plattelandsdorpje)?
pi_132561516
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:40 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Oe, nu is iedereen racist :D
Slechts Quinsy en de anti-Pieter bende zijn intolerante racisten verder niet hoor.
pi_132561556
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik zie geen bron voor die honderdduizenden van je, hoor? Zoek je nog even verder?
Zoek jij nog even verder > Hoeveel zwarte mensen er in Nederland wonen?
En dat deze onderzoeken indiceren dat de resultaten voor al die mensen kan gelden.
Zo gaat dat met steekproeven.
Wat jij doet... is simpelweg ontkennen . Je wilt niet weten dat je bezig bent grote groepen mensen uit te sluiten.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:44:51 #162
28167 matthijst
pi_132561569
Opeens zijn er meer negers tegen lijkt het, gezien dat nieuwe Bijlmerfilmpje, of het is creatief geknipt. Zal toch niet zo zijn dat ze als makke lammetjes achter elkaar aanlopen? Met Quinsy voorop....
pi_132561570
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:43 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Slechts Quinsy en de anti-Pieter bende zijn intolerante racisten verder niet hoor.
Jij dus niet ?
Braaf hoor... zeer politiekcorrect ben je.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:45:25 #164
339669 JerryWesterby
pi_132561600
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:38 schreef poemojn het volgende:

[..]

dat schijnt een erfenis te zijn van de slavernij in Suriname, waar lichtere mensen bevoordeeld werden boven donkerder mensen. Of tenminste, dat wordt geschreven in artikelen over de psychische last die nakomelingen van slaven nu nog met zich meedragen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:38 schreef poemojn het volgende:

[..]

Dat is geen erfenis van de slavernij, dat is overal zo, in Afrika en in India etc. In India is het zo dat hoe donkerder je bent hoe lager je status. Heeft niks met slavernij te maken maar met kastes. Is al heel oud.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:45:27 #165
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132561605
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je snapt best dat dit soort figuren aan beide kanten rondlopen.
Gelukkig snap je nu mijn punt waarom sommige mensen de associatie hebben tussen negers en zwarte pieten en waarom dit vandaag de dag niet meer kan :) Duimpje omhoog voor scorpie *O*
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:45:27 #166
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132561606
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En dat deze onderzoeken indiceren dat de resultaten voor al die mensen kan gelden.
Wat jij doet... is simpelweg ontkennen . Je wilt niet weten dat je bezig bent grote groepen mensen uit te sluiten.
En jij bent bezig mensen grondrechten te ontzeggen. :O
pi_132561614
quote:

[..]

Lees de resultaten nou eens goed! Als er iemand in de ontkenningsfase hangt dan ben jij dat
pi_132561633
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, inderdaad ja. Leg me eens uit waarom mensen van nu daar nog zoveel moeite mee hebben ? Worden ze achtergesteld ? Komen ze wat tekort ? Zeg het maar.
Jij stelt ze toch achter ?
pi_132561638
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:43 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Zij zijn degene die zwarten willen weren van een Hollands feestje. Als je dat als PVVer zou willen doen is het land te klein :D nu nemen blanken het voor je op.
pi_132561693
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:45 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Lees de resultaten nou eens goed! Als er iemand in de ontkenningsfase hangt dan ben jij dat
Ik heb het goed gelezen.
Onderbouw eens wat er mis is aan die onderzoekingen.
Jij veegt van tafel.. veeg en veeg... Maar je argumenteert niks
pi_132561709
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij stelt ze toch achter ?
Want? Ik benadeel ze, fysiek, economisch en sociaal? Ik verbied ze zaken? Ik sluit ze buiten van feestjes en andere sociale gebeurtenissen? En dit gebeurt systematisch en op grote schaal? Ga je bewijzen aandragen voor je beschuldigen ?
pi_132561716
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:42 schreef donald_dick het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Op deze manier diskwalificeer je jezelf dan ook direct.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:47:21 #173
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132561724
Maar goed, compromis: in de provincie schminken mensen zich gewoon zwart. In de Bijlmer schminkt men zich niet zwart, maar trekt gewoon een pieten-pakje aan. Iedereen tevreden, iedereen zwart.
pi_132561725
quote:

[..]

Jij dus niet ?
Braaf hoor... zeer politiekcorrect ben je.
Hoe moet ik het anders noemen als ze miljoenen mensen hun feest niet gunnen en desnoods willen verpesten.
pi_132561749
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb het goed gelezen.
Godverdomme, ik herhaal mezelf nog wel een keer, daar je er de eerste keer voor het gemak overheen las:

Jokkebrokje. 25% van de Surinamers in Amsterdam (er zijn 250.000 Surinamers in heel Nederland) is er niet zo blij mee. Let wel, is er niet heel blij mee. Dat is nog een flinke sprong naar als een ongestelde Quinsy om zich heen krijsen.

Er zijn pakweg anderhalf miljoen PVV'ers en die moeten volgens heel wat mensen hier ook hun mond houden... dusseh...
pi_132561759
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb het goed gelezen.
Vraag jij nou serieus naar andermans onderbouwing ? Je moet het lef maar hebben.
pi_132561832
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zij zijn degene die zwarten willen weren van een Hollands feestje. Als je dat als PVVer zou willen doen is het land te klein :D nu nemen blanken het voor je op.
Nee hoor.... Waar zei Quinsy dat hij zwarte mensen wilt weren van een Hollands feestje?
Blanke mensen met verf op hun gezicht .. zijn geen zwarte mensen. Logisch toch?
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:49:24 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132561843
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:44 schreef matthijst het volgende:
Opeens zijn er meer negers tegen lijkt het, gezien dat nieuwe Bijlmerfilmpje, of het is creatief geknipt. Zal toch niet zo zijn dat ze als makke lammetjes achter elkaar aanlopen? Met Quinsy voorop....
das toch logisch?

er wordt al wekenlang door allerlei randfiguren geroepen dat negers gewoon hun bek moeten houden of terug moeten gaan naar Afrika en shit

dan krijg je dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_132561862
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vraag jij nou serieus naar andermans onderbouwing ? Je moet het lef maar hebben.
De grap is dat ik dat net gedaan heb. Bovendien gaat het om de cijfers die al tot in den treure zijn besproken hier. En dan met droge ogen zeggen dat ík het niet wil zien. De whiney little bitch loopt te trollen of is echt niet helemaal lekker.
pi_132561907
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nahhh.. das niks heldhaftigs.
pi_132561918
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

De grap is dat ik dat net gedaan heb. Bovendien gaat het om de cijfers die al tot in den treure zijn besproken hier. En dan met droge ogen zeggen dat ík het niet wil zien. De whiney little bitch loopt te trollen of is echt niet helemaal lekker.
Ik kies optie 2. Hij bedoelt het goed.
pi_132561925
quote:
Als er een like knop was had ik er nu op gedrukt.

Goeie post.
pi_132561957
Ik denk dat Quinsy gewoon met het poldermechanisme gerekend heeft. Hard stelling nemen, dan proberen de anderen je vanzelf ergens tegemoet te komen en eindig je altijd beter dan wat je eerst had.
pi_132561987
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor.... Waar zei Quinsy dat hij zwarte mensen wilt weren van een Hollands feestje?
Blanke mensen met verf op hun gezicht .. zijn geen zwarte mensen. Logisch toch?
Dus blanken met roetvegen is oké, maar volledig zwarte pieten niet....ehhhh? Dan zijn zwarte pieten toch niet welkom, of hoe zie jij dat dan ?
pi_132562039
Wie is Quinsy dan? Die vette neger? Van Sterren Springen?
pi_132562078
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:52 schreef Mylene het volgende:
Nee, een of andere zichzelf "kunstenaar" noemende oproerkraaier.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132562098
quote:
Nee, dit is een magere. Eentje die niet weet dat z'n naam eigenlijk met een C geschreven dient te worden :D
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:54:04 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132562101
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

das toch logisch?

er wordt al wekenlang door allerlei randfiguren geroepen dat negers gewoon hun bek moeten houden of terug moeten gaan naar Afrika en shit

dan krijg je dat
Maar ik roep dat niet Sp3c, ik wil gewoon traditie voor mijn dochter... Die overigens net aangaf dat ze dacht dat zwarte pieten plezier hadden in wat ze deden. Is dat echt zo vreemd?
pi_132562104
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Die cijfers besproken in deze topicreeks.?
Ik heb meer dan de helft niet gelezen, maar het zal wel helemaal niet besproken zijn.
Vooral van tafel vegen.
Maar mij werd gevraagd om iets te onderbouwen en toen kwam ik met de links.
Die geven aan dat veel zwarte Nederlanders niet happy zijn met hoe zij worden geïmiteerd.
En zeker.... er moet meer onderzoek komen.
pi_132562109
quote:
Sambal bij ?
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:54:20 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132562116
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus blanken met roetvegen is oké, maar volledig zwarte pieten niet....ehhhh? Dan zijn zwarte pieten toch niet welkom, of hoe zie jij dat dan ?
dat is toch helemaal het punt van die malloot niet?

hij is niet tegen de aanwezigheid van zwarten @ sinterklaas
hij is (met het oog op het verleden) tegen het idee van de zwarte als knecht (slaaf) van sinterklaas

kun je het mee eens zijn of niet maar het is echt niet zo heel erg ingewikkeld

heb dit al eerder gezegd ergens maar de klacht is al dom zat, laten we alstjeblieft niet gaan doen alsof we nog dommer zijn dan de klager zeg :O
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:54:49 #192
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132562141
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb al een paar pogingen gedaan uit te leggen dat het de slavernij en kolonisatie nog wel degelijk impact kunnen hebben op de cultuur het denken van sommigen:

Zie onderstaande posts:
NWS / VN onderzoekt Zwarte Piet #17 Pietitie geslaagd?
NWS / VN onderzoekt Zwarte Piet #17 Pietitie geslaagd?
Krekker is de bom!
pi_132562146
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:45 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Gelukkig snap je nu mijn punt waarom sommige mensen de associatie hebben tussen negers en zwarte pieten en waarom dit vandaag de dag niet meer kan :) Duimpje omhoog voor scorpie *O*
Nogmaals, bekijk dat filmpje en kom tot de conclusie dat het juist de zeurpieten zijn die de associatie maken.
pi_132562152
quote:
Quinsy Gario.

Hij begon dit jaar met roepen dat het verboden moest worden omdat iemand tegen zijn moeder Zwarte Piet had gezegd een tijd geleden.
pi_132562206
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Maar ik roep dat niet Sp3c, ik wil gewoon traditie voor mijn dochter... Die overigens net aangaf dat ze dacht dat zwarte pieten plezier hadden in wat ze deden. Is dat echt zo vreemd?
Nee, dat is niet vreemd. Waarschijnlijk zou ze hetzelfde zeggen over een paarse Piet. Met het verschil dat dan ook een ander deel van de Nederlandse bevolking leuk mee wil doen.
pi_132562235
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nogmaals, bekijk dat filmpje en kom tot de conclusie dat het juist de zeurpieten zijn die de associatie maken.
En vooral die associatie misbruiken.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:56:41 #197
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132562254
quote:

[..]

En de rest van de wereld die zijn vraagtekens erbij zet. Iedereen is gek behalve jij
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:56:55 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132562270
quote:

[..]

dat zeg ik toch niet :?

ik zeg alleen dat je (mathijst in dit geval) niet raar moet opkijken van boze negers als je zegt dat ze geen mening mogen hebben

als ik een zwevende kiezer was in deze dan zou ik na de afgelopen weken fok!ken niet de pro zwarte piet kant opzweven als ik heel eerlijk moet zijn
pi_132562274
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die cijfers besproken in deze topicreeks.?
Ik heb meer dan de helft niet gelezen, maar het zal wel helemaal niet besproken zijn.
Vooral van tafel vegen.
Maar mij werd gevraagd om iets te onderbouwen en toen kwam ik met de links.
Die geven aan dat veel zwarte Nederlanders niet happy zijn met hoe zij worden geïmiteerd.
En zeker.... er moet meer onderzoek komen.
Dus nu maak je me ook nog uit voor leugenaar? Bovendien ga je alweer niet op m'n antwoord in. En dan durven zeggen dat ik het niet wil zien.

Zoek het lekker uit.
pi_132562292
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dat is niet vreemd. Waarschijnlijk zou ze hetzelfde zeggen over een paarse Piet. Met het verschil dat dan ook een ander deel van de Nederlandse bevolking leuk mee wil doen.
Die doen allang mee.
pi_132562299
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

En de rest van de wereld die zijn vraagtekens erbij zet. Iedereen is gek behalve jij [ afbeelding ]
De rest van de wereld lust ook geen drop, ook maar verbieden?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:57:29 #202
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132562302
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:51 schreef poemojn het volgende:
Ik denk dat Quinsy gewoon met het poldermechanisme gerekend heeft. Hard stelling nemen, dan proberen de anderen je vanzelf ergens tegemoet te komen en eindig je altijd beter dan wat je eerst had.
Hij heeft alleen geen rekening gehouden met het mechanisme van kinderen die ook nieuws meekrijgen en kunnen lezen etc... En maakt daarmee heel veel meer kapot.
pi_132562307
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Quinsy Gario.

Hij begon dit jaar met roepen dat het verboden moest worden omdat iemand tegen zijn moeder Zwarte Piet had gezegd een tijd geleden.
Daarvoor probeerde hij trouwens al een (s)intocht te vernaggelen. Beetje een dorpsgek dus.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132562350
quote:

[..]

En de rest van de wereld die zijn vraagtekens erbij zet. Iedereen is gek behalve jij [ afbeelding ]
Ze zetten hun vraagtekens erbij omdat ze ZP niet kennen. Zodra je zegt dat hij de hulp van Snterklaas is en snoep en kudo's uitdeelt is er niemand meer die gek opkijkt, ook niet in het buitenland.
pi_132562364
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Daarvoor probeerde hij trouwens al een (s)intocht te vernaggelen. Beetje een dorpsgek dus.
Helaas een dorpsgek met een podium en publiek inmiddels.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:59:02 #206
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132562381
quote:

[..]

Ja, want los van het historische verband (je weet wel, het uiterlijk van ZP gebaseerd op de negerkarikatuur), is er noooit meer iemand geweest die de associatie heeft gezien he?

Vandaar dat er nog genoeg negers grappen krijgen als in 'hey je familie is er' of vragen als 'juf, bent u Zwarte Piet?'

En nee, ik beweer niet dat dit een reden is om de Zwarte Piet af te schaffen. Het gaat me ook niet om de vraag of mensen wel/niet tegen zo'n grap of vraag moeten kunnen. Het gaat mij puur om de onzin dat er nauwelijks meer een associatie is tussen ZP en negers. Dat jij en een deel v/d mensen de associatie niet legt, wil niet zeggen dat bijna geen enkel blank (of zwart) persoon dit doet.
Krekker is de bom!
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:59:06 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132562387
quote:

[..]

houd nu eens op over de rest van de wereld

wat die ervan vinden doet totaal niet ter zake hier
pi_132562399
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat dacht je van negerzoenen? Verbieden ! Stroopwafels kennen ze ook niet, weg ermee ! Enzovoorts.
pi_132562410
quote:

[..]

Daar is niks vreemds aan. Het is ook niks verkeerds.
Maar het gaat niet om de acteurs die zwarte mensen spelen.
Het gaat erom hoe echte zwarte mensen het vinden hoe zij worden nagespeeld.
Daar hoef je dochter zich niet druk over te maken. Verder. Ze moet gewoon lol hebben in dit spel.
pi_132562429
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:58 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Helaas een dorpsgek met een podium en publiek inmiddels.
Met Clowns Prem en Arnon, en de Chanterende Charlatan Shepherd.
pi_132562442
Toch apart als Zwarte Piet geen neger moet voorstellen Quinsy en die VN dame consequent semi-grappig als "zeur piet" worden bestempeld. Ook de Telegraaf doet daaraan mee. Het bevestigd enkel de klacht van Quinsy.

quote:
'Zeurpiet' zwijgt

door Inge Lengton en Jan-Willem Navis
DEN HAAG -
De Nederlandse parlementariërs die op bezoek zijn bij de Verenigde Naties in Amerika kunnen definitief fluiten naar een gesprek met zeurpiet Verene Shepherd over de Sinterklaas-rel. De 'zeurpiet' blijkt op Jamaica te zitten en gooit bij alle vragen over Zwarte Piet meteen de hoorn op de haak
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:00:15 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132562445
er worden geen zwarte mensen nagespeeld

geen enkele zwarte gedraagt zich als zwarte piet
pi_132562446
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hij heeft alleen geen rekening gehouden met het mechanisme van kinderen die ook nieuws meekrijgen en kunnen lezen etc... En maakt daarmee heel veel meer kapot.
ja. Ik heb ook niet veel met hem op. Had liever dat hij zelf een alternatief verzonnen had en dan daarvoor reclame zou maken ipv dit.

Hoe kun je een roetvegenpiet spelen als je zelf een donkere huid hebt?
En misschien een gekke vraag, maar word je dan voor je kinderen onherkenbaar door je zwart te schminken of kun je dan beter een lichte tint pakken?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:00:43 #214
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132562469
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

als ik een zwevende kiezer was in deze dan zou ik na de afgelopen weken fok!ken niet de pro zwarte piet kant opzweven als ik heel eerlijk moet zijn
Pas maar op met dit soort opmerkingen, want als je niet helemaal Nederlands bent, zijn er enkele hardliners die je dan nu per direct het land uit willen zetten.

Maar goed, nu begin ik zelf ook een beetje flauw te chargeren moet ik toegeven...
Krekker is de bom!
pi_132562475
Dit is Quinsy.

Dit is Quinsy ook bij een Sinterklaasintocht.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:01:00 #216
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132562480
quote:

[..]

Ik vroeg me af of het vreemd was dat ik een traditie voor mijn dochter levend wil houden... En nee, ze zou niet hetzelfde zeggen bij een paarse piet. Ik vind het idee van gekleurde pieten echt te achterlijk voor woorden trouwens, doe dan gewoon een mix van 'werknemers'...
pi_132562498
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:00 schreef gelly het volgende:
Toch apart als Zwarte Piet geen neger moet voorstellen Quinsy en die VN dame consequent semi-grappig als "zeur piet" worden bestempeld. Ook de Telegraaf doet daaraan mee. Het bevestigd enkel de klacht van Quinsy.

[ afbeelding ]

[..]

We kunnen haar ook liegende afperster noemen als dat beter is.
pi_132562501
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is eerder de schuld van al de mensen die het niet met hem eens zijn en er zo'n mediahype van maken.
Hij kan al die rumoer nooit op zijn eentje maken.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:02:18 #219
28167 matthijst
pi_132562541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

das toch logisch?

dan krijg je dat
Klopt, maar waar het ging om 20 kneuzen met een opperpiet, is het nu opeens meer een discussie over racisme geworden. Zelfs als je als zwarte nooit een probleem hebt gehad lijkt het nu de norm om toch te roepen dat zwarte piet racisme is, omdat je medezwarten dat verwachten.

Sneue bedoening, wat die sukkels in dat filmpje er allemaal sleuren.
Maar goed, Geert zal wel blij zijn met Quinsy.
pi_132562546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:00 schreef Specularium het volgende:
Dit is Quinsy.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Quinsy vind ik niet zo lief met zijn totale gebrek aan respect voor kinderen.
pi_132562585
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of het vreemd was dat ik een traditie voor mijn dochter levend wil houden... En nee, ze zou niet hetzelfde zeggen bij een paarse piet.
Je dochter weet niet beter dan wat haar verteld (voorgelogen) wordt.
pi_132562593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is eerder de schuld van al de mensen die het niet met hem eens zijn en er zo'n mediahype van maken.
Hij kan al die rumoer nooit op zijn eentje maken.
Je bedoelt de mensen die de VN ingeseind hebben toch? Of doe je nu ook al aan geschiedvervalsing.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:03:34 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132562606
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze zetten hun vraagtekens erbij omdat ze ZP niet kennen. Zodra je zegt dat hij de hulp van Snterklaas is en snoep en kudo's uitdeelt is er niemand meer die gek opkijkt, ook niet in het buitenland.
Behalve dat hij zwart is en werkt voor een witte man. Joh, hij deelt snoep uit in naam van de man, moet kunnen!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:03:35 #224
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132562607
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of het vreemd was dat ik een traditie voor mijn dochter levend wil houden... En nee, ze zou niet hetzelfde zeggen bij een paarse piet. Ik vind het idee van gekleurde pieten echt te achterlijk voor woorden trouwens, doe dan gewoon een mix van 'werknemers'...
Dat jij het idee te achterlijk vindt kan ik begrijpen. Ik vind het idee ook nergens op slaan. Maar dit is hoogst waarschijnlijk puur ontstaan doordat wij zijn opgegroeid met de Zwarte Piet.

Volledig nuchter bekeken zie ik niet waarom het feest, voor iemand die het nog nooit zou hebben meegemaakt, minder leuk zou zijn met een gekleurde Piet dan met een Zwarte Piet.
Krekker is de bom!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:03:44 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132562613
quote:
Dit is Quinsy.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze moeten die quincy oppakken, een pietenpak aantrekken en hem op een paal door de stad slepen.
The End Times are wild
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:04:05 #226
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132562630
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Quinsy vind ik niet zo lief met zijn totale gebrek aan respect voor kinderen.
Net zoals ik die etter van Pwnd vorige jaar ook niet zo lief vond met zijn totale gebrek aan respect voor kinderen.
pi_132562633
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bedoelt de mensen die de VN ingeseind hebben toch? Of doe je nu ook al aan geschiedvervalsing.
De mensen die Sinterklaas als cultureel erfgoed wilden laten erkennen. Ken je feiten toch eens kerel.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:04:14 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132562640
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zelfs als je als zwarte nooit een probleem hebt gehad lijkt het nu de norm om toch te roepen dat zwarte piet racisme is, omdat je medezwarten dat verwachten.

nee omdat je medelandgenoten het tegenovergestelde van je proberen te eisen

maar nee, het is nog steeds niet de norm
pi_132562649
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Maak jij je nu ook al schuldig aan weten wat voor een ander goed is? Dat doen sommige mensen ook voor de negers in ons land omdat ze 'te dom zijn om te snappen dat ze gediscrimineerd worden'. Je vertoont nu dezelfde trekjes.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:04:24 #230
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132562654
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze moeten die quincy oppakken, een pietenpak aantrekken en hem op een paal door de stad slepen.
Ja en ze zouden jou aan een schandpaal midden in de stad moeten nagelen vanwege de onzin die je uitkraamt.

Zo ken ik er nog wel een paar.
Krekker is de bom!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:04:56 #231
28167 matthijst
pi_132562683
quote:

[..]

Alsof zwarten nu geen sinterklaas vieren vanwege zwarte piet. En het anders wel zouden doen. Boe hoe.
pi_132562705
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Behalve dat hij zwart is en werkt voor een witte man. Joh, hij deelt snoep uit in naam van de man, moet kunnen! [ afbeelding ]
En weer de associatie zwart dus fout die je maakt....denk je altijd zo als je een zwarte ziet werken voor een witte baas ?
pi_132562708
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja, want los van het historische verband (je weet wel, het uiterlijk van ZP gebaseerd op de negerkarikatuur), is er noooit meer iemand geweest die de associatie heeft gezien he?

Vandaar dat er nog genoeg negers grappen krijgen als in 'hey je familie is er' of vragen als 'juf, bent u Zwarte Piet?'

En nee, ik beweer niet dat dit een reden is om de Zwarte Piet af te schaffen. Het gaat me ook niet om de vraag of mensen wel/niet tegen zo'n grap of vraag moeten kunnen. Het gaat mij puur om de onzin dat er nauwelijks meer een associatie is tussen ZP en negers. Dat jij en een deel v/d mensen de associatie niet legt, wil niet zeggen dat bijna geen enkel blank (of zwart) persoon dit doet.
De associatie is er alleen bij mensen die zichzelf om de een of andere reden achtergesteld voelen. Dat heeft niets met Piet te maken, Piet is slechts een handvat voor die mensen om die kwelling weer eens tentoon te stellen.
pi_132562717
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het gaat erom hoe echte zwarte mensen het vinden hoe zij worden nagespeeld.

Nog maar een keertje dan. Als je de percentages Antillianen, Surinamers en Ghanezen in Amsterdam die er niet zo heel heppiedepeppie mee zijn neemt, kom je op 19.6%

Dat is dus een kleine minderheid van een kleine minderheid. Lullig voor ze, en ja, dat meen ik ook nog. Maar geen reden om het land op z'n kop te zetten.

We hebben het trouwens over 19.6% van 297 ondervraagden met een kleurtje. Pakweg 58 mensen dus. Op een totaal ondervraagd aantal mensen van 1383.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:05:47 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132562718
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:04 schreef matthijst het volgende:

[..]

Alsof zwarten nu geen sinterklaas vieren vanwege zwarte piet. En het anders wel zouden doen. Boe hoe.
de meesten vieren het gewoon ja
pi_132562727
quote:

[..]

Voorgelogen, :').
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:06:11 #237
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132562739
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef matthijst het volgende:

[..]

Zelfs als je als zwarte nooit een probleem hebt gehad lijkt het nu de norm om toch te roepen dat zwarte piet racisme is, omdat je medezwarten dat verwachten.
Ja dat zal het zijn. Want mensen met een kleurtje zijn 1 familie die als het er op aankomt allemaal elkaar steunen :')

Dat er ook mensen zijn die, soms vanwege hun multiculturele achtergrond, ook wat meer vanuit een afstandelijker perspectief naar de situatie kunnen kijken, dat komt niet bij je op?
Krekker is de bom!
pi_132562746
quote:

Voorheen heb ik me er ook niet zo druk over gemaakt.
Maar hoe meer ik erover denk en hoe meer ik de agressieve reacties lees en die petitieneurose (2 miljoen and counting) hoe meer ik zekerder ben... er is iets verkeerds gaande.
Nee.... sinttraditie heb ik altijd al oubollig gevonden. Alleen leuk voor de kinderen.
Sint mag blijven.... Piet mag blijven...geef hem Witte Pieten of ongeschminkte Pieten als maten..
In die richting denk ik nu meer dan ooit.
Oja...... triest te zien hoe fucking intolerant de zogenaamde knuffelaars van zwarte piet zijn.
pi_132562762
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maak jij je nu ook al schuldig aan weten wat voor een ander goed is?
Kinderen hebben een aangeboren besef voor het Sinterklaasfeest met een Zwarte Piet ? Interessant. Misschien moeten we kinderen ook maar niet meer vertellen dat God niet bestaat dan, om te voorkomen dat we mensen kwetsen natuurlijk. Dat moeten we niet willen met z'n allen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:06:50 #240
28167 matthijst
pi_132562775
quote:

[..]

dat zeg ik toch niet :?

ik zeg alleen dat je (mathijst in dit geval) niet raar moet opkijken van boze negers als je zegt dat ze geen mening mogen hebben
Ze mogen wel een mening hebben, maar die mening is gebaseerd op wat kkk-stijl reacties op internet en allang niet meer op waar het oorspronkelijk om ging. Durf te wedden dat een hoop van die jankwijven in dat laatste Bijlmerfilmpje vorig jaar nog 0,0 probleem hadden.
pi_132562776
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:04 schreef gelly het volgende:

[..]

De mensen die Sinterklaas als cultureel erfgoed wilden laten erkennen. Ken je feiten toch eens kerel.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Zwarte_Pieten__.html

Eerste alinea. Jouw bron zie ik graag tegemoet.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:07:37 #242
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132562817
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef Bluesdude het volgende:

Oja...... triest te zien hoe fucking intolerant de zogenaamde knuffelaars van zwarte piet zijn.
Is dit de Twilight Zone? Jij bent toch degene die voor verboden pleit? Intolerante boer.
pi_132562827
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Voorgelogen, :').
Zwart door de schoorsteen om het echte verhaal maar niet te hoeven vertellen, want kennelijk bestaat er toch wat schaamte.
pi_132562836
quote:

[..]

Voorheen heb ik me er ook niet zo druk over gemaakt.
Maar hoe meer ik erover denk en hoe meer ik de agressieve reacties lees en die petitieneurose (2 miljoen and counting) hoe meer ik zekerder ben... er is iets verkeerds gaande.
Nee.... sinttraditie heb ik altijd al oubollig gevonden. Alleen leuk voor de kinderen.
Sint mag blijven.... Piet mag blijven...geef hem Witte Pieten of ongeschminkte Pieten als maten..
In die richting denk ik nu meer dan ooit.
Gelukkig zijn de mensen die Zwarte Piet verbieden wel tolerant. Iedereen is welkom....behalve de zwarte medemens ! :D
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:08:09 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132562844
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ze mogen wel een mening hebben, maar die mening is gebaseerd op wat kkk-stijl reacties op internet en allang niet meer op waar het oorspronkelijk om ging. Durf te wedden dat een hoop van die jankwijven in dat laatste Bijlmerfilmpje vorig jaar nog 0,0 probleem hadden.
mwah

ik denk dat er specifiek is gezocht naar jankwijven en dat de rest zo min mogelijk aan het woord komt
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:08:28 #246
28167 matthijst
pi_132562864
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:00 schreef gelly het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

Ja, we weten het. Humor is ver te zoeken bij zeurpieten en hun fans.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:08:36 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132562873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Zwart door de schoorsteen om het echte verhaal maar niet te hoeven vertellen, want kennelijk bestaat er toch wat schaamte.
welk echte verhaal?

dude is verzonnen door een schoolmeester ofzo
pi_132562877
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Is dit de Twilight Zone? Jij bent toch degene die voor verboden pleit? Intolerante boer.
Echt he :D
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:08:48 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132562881
quote:

[..]

Inmiddels niet meer hè... Ze ziet/hoort ook het nieuws.

Ik vind gekleurde pieten gewoon een stupide idee... Waarom zijn ze gekleurd dan? Omdat ze teveel M&M's gegeten hebben? Mij hoor je verder niet zeuren over dat zwarte pieten moeten blijven, als het dan echt zo'n drama is, laat ze dan weg. Maar kom niet met zo'n non-oplossing.
pi_132562909
quote:

[..]

Zoek_hulp
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:09:16 #251
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132562917
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:05 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De associatie is er alleen bij mensen die zichzelf om de een of andere reden achtergesteld voelen.
Wtf?

Wanneer een blanke tegen een zwarte zegt: "hey je familie is er" wanneer Zwarte Piet er is, of wanneer een blank kind aan een zwarte juffrouw vraag: "juffrouw, bent u Zwarte Piet?" dan is de associatie toch alleen bij onze zwarte medemens die zichzelf om een of andere reden achtergesteld voelt?

Deze logica ontgaat me compleet. Leg uit.

quote:
Dat heeft niets met Piet te maken, Piet is slechts een handvat voor die mensen om die kwelling weer eens tentoon te stellen.
Mijn punt ging om jouw bewering dat er de associatie Zwarte Piet ==> neger hoofdzakelijk wordt gelegd door zwarte mensen, terwijl ik een paar duidelijke voorbeelden geef waarbij een blanke de associatie legt.
Krekker is de bom!
pi_132562933
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

welk echte verhaal?

dude is verzonnen door een schoolmeester ofzo
Ja, maar gewoon een black face in een page pak. Waarom wordt dat de kinderen niet verteld dan ?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:09:58 #253
28167 matthijst
pi_132562962
quote:
Dit is Quinsy.

Quinsy is duidelijk geen echte neger, kiek die micropenis :D
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:11:04 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132563019
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, maar gewoon een black face in een page pak. Waarom wordt dat de kinderen niet verteld dan ?
omdat dat waarschijnlijk niet waar is

het was 1850!
geen internet, geen tv, geen twitter, gen wikipedia om je kennis aan te dikken ... grote kans dat die schoolmeester nog nooit van Blackface gehoord had
pi_132563062
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Jouw ouders zeiden toch ook dat je een lief kind was?? Soms is een leugentje beter dan de waarheid.
pi_132563079
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

het was 1850!
geen internet, geen tv, geen twitter, gen wikipedia om je kennis aan te dikken ... grote kans dat die schoolmeester nog nooit van Blackface gehoord had
Blackface bestond toen nog niet eens. Maar goed, die vervelende feiten moet je niet in de weg van je goedvolkmening laten komen natuurlijk. Vandaar ook dat Bluesdude stelselmatig m'n cijferonderbouwing blijft negeren
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:12:39 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132563082
daarnaast vind ik het apart dat Zwarte piet aan de ene kant met de tijd mee moet veranderen maar dat je naar willekeur veranderingen in dat sprookje wegzet als leugens
pi_132563094
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wtf?

Wanneer een blanke tegen een zwarte zegt: "hey je familie is er" wanneer Zwarte Piet er is, of wanneer een blank kind aan een zwarte juffrouw vraag: "juffrouw, bent u Zwarte Piet?" dan is de associatie toch alleen bij onze zwarte medemens die zichzelf om een of andere reden achtergesteld voelt?

[..]

Mijn punt ging om jouw bewering dat er de associatie Zwarte Piet ==> neger hoofdzakelijk wordt gelegd door zwarte mensen, terwijl ik een paar duidelijke voorbeelden geef waarbij een blanke de associatie legt.
Als een neger zegt 'hey kaaskop' heb ik dan ook het recht me achtergesteld te voelen?
pi_132563124
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:05 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nog maar een keertje dan. Als je de percentages Antillianen, Surinamers en Ghanezen in Amsterdam die er niet zo heel heppiedepeppie mee zijn neemt, kom je op 19.6%
O.... die onderzoeken wijzen toch zeker wel op een meerderheid binnen die groepen die niet happy ziin met hoe zij worden nagespeeld.
Maar jij wilt perse de cijfers bagatelliseren

Alle steekproeven worden gedaan met een beperkt aantal mensen.
Als de proeven goed zijn opgezet volgens de eisen, dan is de afwijkingspercentages slechts enkele procenten.
Maar voor de zekerheid is het zeker zeer nuttig om meer steekproeven te doen met meer mensen en meer details scherp stellen.
Als het van de zogenaamde pietfans afhangt , die overdreven fan zijn ineens, maar eigenlijk vinden ze dat zwarte mensen hun mond moeten houden of ophoepelen, komt er helemaal geen vervolgonderzoeken.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:13:34 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132563127
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als een neger zegt 'hey kaaskop' heb ik dan ook het recht me achtergesteld te voelen?
waarom niet?

en hoevaak overkomt het je?

nooit?
pi_132563136
quote:

[..]

het was 1850!
Uhm, je kent die afbeelding uit 1850 toch en hoe Zwarte Piet er nu uit ziet ? Het lijkt er niet eens op. Zwarte Piet van nu is hoe hij in de jaren 30 is vormgegeven, toen black face populair was.

Maar goed, de ontkenning daarvan geeft al genoeg aan dat het ergens knaagt. Waarom verzin je anders dat ie zwart is door de schoorsteen ?
pi_132563142
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)Zwarte_Pieten__.html

Eerste alinea. Jouw bron zie ik graag tegemoet.
Gelly, had je al een bron gevonden voor je bewering ?
pi_132563145
quote:

[..]

Nee, dat is opbouwende kritiek.
pi_132563163
quote:

[..]

Neen, want zoals we eerder in deze reeks hebben kunnen lezen is de blanke man de zendende partij en de zwarte de ontvangende. Dat Quinsy de ontvangende partij is geloof ik overigens meteen, maar dan heb ik het niet over discriminatie
pi_132563170
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wtf?

Dat zijn onzinvoorbeelden, of is dat volgens jou dagelijkse kost?

quote:

[..]

Die duidelijke voorbeelden zie ik niet terug, de voorbeelden die ik je geef zijn duidelijk te zien in het youtube filmpje in de Bijlmer.
pi_132563180
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar goed, de ontkenning daarvan geeft al genoeg aan dat het ergens knaagt. Waarom verzin je anders dat ie zwart is door de schoorsteen ?
Omdat inbreken via de voordeur een minder leuk verhaal is.
pi_132563183
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Quinsy is duidelijk geen echte neger, kiek die micropenis :D
Vecht je anti-negerstrijd uit met inhoudelijke argumenten. Dit is gelul
pi_132563185
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:12 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Jouw ouders zeiden toch ook dat je een lief kind was?? Soms is een leugentje beter dan de waarheid.
Ah, dus Zwarte Piet is wel gewoon een karikatuur van een neger. Blij dat je het nu ook toegeeft.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:15:04 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132563195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Uhm, je kent die afbeelding uit 1850 toch en hoe Zwarte Piet er nu uit ziet ? Het lijkt er niet eens op. Zwarte Piet van nu is hoe hij in de jaren 30 is vormgegeven, toen black face populair was.

omdat het duidelijk een dude is met makeup up en geen neger
pi_132563208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom niet?

en hoevaak overkomt het je?

nooit?
1 keer per jaar, steevast rond de 15e van mei.
pi_132563220
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

O.... die onderzoeken wijzen toch zeker wel op een meerderheid binnen die groepen die niet happy ziin met hoe zij worden nagespeeld.
Maar jij wilt perse de cijfers bagatelliseren

Wel verdomme! Hoe_in_Godsnaam! Is 19.6% een meerderheid!!??!!
pi_132563223
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vecht je anti-negerstrijd uit met inhoudelijke argumenten. Dit is gelul
Het was dan ook een grapje.
pi_132563228
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gelly, had je al een bron gevonden voor je bewering ?
Gelly ? Hallo?
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:16:00 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132563235
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1 keer per jaar, steevast rond de 15e van mei.
nah
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:16:16 #275
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132563249
quote:

[..]

het was 1850!
Het gaat natuurlijk niet letterlijk om de Amerikaanse blackface. Het gaat om de karikatuur van de zwarte daar was toch redelijke consensus over, zie de stripboeken van vroeger (Kuifje, Sjors & Sjimmie).

Schenkman maakte overigens geen gebruik van de karikatuur van de neger, maar van een normale neger, wat trouwens alleen maar nog een duidelijke indicatie is dat het fantasiewezen Zwarte Piet wel degelijk is gebaseerd op de neger.

In latere boeken/tekeningen en tijdens de uiteindelijke invullen van de Zwarte Piet, toen mensen zich dus als hem gingen kleden, begon men gebruik te maken van de bekende karikatuur van de neger. En bij het spelen sprak hij eerst een brabbeltaaltje en was hij een domme knecht En toen men bekender raakte met negers door de negers uit Suriname, begon hij met Surinaams accent te praten en kwamen er ook wat minder domme Pieten tussen. En tegenwoordig praat hij over het algemeen normaal

Hoef je mensen van toen niet kwalijk te nemen, de meesten hadden bij aanvang nog nooit een neger in het echt gezien. Daarnaast kan het best zijn dat de bedoelingen hartstikke goed waren. Zwarte Piet hoeft ook niet per se als negatief gezien te worden, dat hangt af van ieders eigen interpretatie. Maar het continu maar doen alsof er niet of nauwelijks een associatie is met de neger, dat vind ik toch zo flauw.
Krekker is de bom!
pi_132563255
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:15 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Niet op ingaan, gewoon weghonen.
pi_132563258
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:12 schreef sp3c het volgende:
daarnaast vind ik het apart dat Zwarte piet aan de ene kant met de tijd mee moet veranderen maar dat je naar willekeur veranderingen in dat sprookje wegzet als leugens
Nee, het is apart dat leugentjes over Zwarte Piet kennelijk prima zijn als je er zelf achter staat maar onbespreekbaar als een ander een leugentje wil invoeren omdat hem iets niet bevalt.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:16:54 #278
28167 matthijst
pi_132563275
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja dat zal het zijn. Want mensen met een kleurtje zijn 1 familie die als het er op aankomt allemaal elkaar steunen :')

Dat er ook mensen zijn die, soms vanwege hun multiculturele achtergrond, ook wat meer vanuit een afstandelijker perspectief naar de situatie kunnen kijken, dat komt niet bij je op?
Haha, rot toch op, me je cracka-ass cracker nick man :)
Natuurlijk denken alle zwarten niet hetzelfde, maar in dit geval is het wel opvallend. Jij bent net zo paranoide als Quinsy: overal wat achter zoeken, zelfs als het volkomen normaal zou zijn dat je als zwarte in dit geval voor je mede-zwarten kiest...

Zo moe van dit ongenadige gelul, waarbij je een pvv-er of arier bent omdat je vindt dat een stel zeikmajoren niet zo moeten janken over een piet waar niks racistisch aan is. Een zielige onderbetaalde attantion-whore / kunstenaar, dat is het. Niet meer en niet minder. Dat het nu landelijk nieuws is komt omdat die penissen roepen dat zwarte piet racisme IS. Geen discussie mogelijk. By any means afschaffen praatjes. Zoals die agressieve kneuzen bij Pownews.
Godsgeklaagd, ben benieuwd of een van die tjappies nog met een shirtje bij de intocht in Groningen komt, camera in de aanslag en wachten tot ie in de gracht geflikkerd wordt. En dan weer boehoehoe janken dat het niet eerlijk is. De blanke man tegen de arme calimero.
pi_132563299
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:15 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

En dat uit je eigen fucking onderzoek! UItgevoerd in opdracht van Andree van Es, de goedste goedmens in Amsterdam. Die ik laatst overigens nog een handje hebgeschud, maar dat terzijde
pi_132563318
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:14 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat inbreken via de voordeur een minder leuk verhaal is.
Van inbreken via de voordeur word je zwart ? apart.
pi_132563332
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:16 schreef matthijst het volgende:

[..]

Natuurlijk denken alle zwarten niet hetzelfde, maar in dit geval is het wel opvallend. Jij bent net zo paranoide als Quinsy: overal wat achter zoeken, zelfs als het volkomen normaal zou zijn dat je als zwarte in dit geval voor je mede-zwarten kiest...

Zo moe van dit ongenadige gelul, waarbij je een pvv-er of arier bent omdat je vindt dat een stel zeikmajoren niet zo moeten janken over een piet waar niks racistisch aan is. Een zielige onderbetaalde attantion-whore / kunstenaar, dat is het. Niet meer en niet minder. Dat het nu landelijk nieuws is komt omdat die penissen roepen dat zwarte piet racisme IS. Geen discussie mogelijk. By any means afschaffen praatjes. Zoals die agressieve kneuzen bij Pownews.
Godsgeklaagd, ben benieuwd of een van die tjappies nog met een shirtje bij de intocht in Groningen komt, camera in de aanslag en wachten tot ie in de gracht geflikkerd wordt. En dan weer boehoehoe janken dat het niet eerlijk is. De blanke man tegen de arme calimero.
Zo, dat lucht op denk.
pi_132563354
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dat is dus die schoorsteen.
pi_132563363
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet op ingaan, gewoon weghonen.
Dit moet een troll zijn. In tegenstelling tot De_Coulance krijgt deze me wel op de kast. Hoe fucking blind kun je zijn... Zo'n utter idiot kan niemand zijn. Hoop ik...
pi_132563373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Kijk jij nooit OpsporiNg Verzocht? Ken je feiten kerel...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2013 21:19:26 ]
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:18:57 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132563374
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, het is apart dat leugentjes over Zwarte Piet kennelijk prima zijn als je er zelf achter staat maar onbespreekbaar als een ander een leugentje wil invoeren omdat hem iets niet bevalt.
dit is gewoon zo gegroeid

dat is wat anders dan het geforceerd invoeren

besides zwarte piet is ook allang geen schoorsteenveger ook meer, hij is nu alles van spaceshuttle piloot tot president van Amerika ... volgens mij is hij tegenwoordig ook weer gewoon een neger

er zijn nauwelijks meer schoorstenen ffs
pi_132563384
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat het duidelijk een dude is met makeup up en geen neger
Een dude met makeup die een neger moet voorstellen. Hilarisch was dat. Kijk die gekke neger eens proberen een echt mens na te doen. Net een aapje !
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:19:22 #287
28167 matthijst
pi_132563395
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

nee, je snapt het niet ventje. De 2 miljoen Pietietie likers moeten tolerant zijn tegenover de 10.000 zwarte piet haters. Want zij zijn zielig en wij zijn groot.
Snif, snif. Wat moet het leven toch makkelijk zijn, als je te pas en te onpas een underdog kaart kunt trekken en iedereen die je dan aanspreekt op je bullshit maf wegzetten als racist. :r
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:19:45 #288
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132563416
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:16 schreef matthijst het volgende:

[..]

Waarom zou het normaal zijn als je als zwarte voor je medezwarten kiest?

Ik vind het gewoon een rare insinuatie omdat je daarmee de suggestie wekt dat iemand niet naar de feiten heeft gekeken maar alleen een standpunt inneemt om zijn 'soortgenoten' te steunen.

quote:
Ik heb geen idee waar je het, in het kader van mijn post, nu over hebt. Jij duikt nu weer in de slachtofferrol. Ik heb je nergens pvv'er, arier, of wat dan ook genoemd. Ik geef alleen aan dat jij iets insinueert wat erg kort door de bocht is.

Had je de gedachtegang gehad bij een blanke had ik het net zo kort door de bocht gevonden.
Krekker is de bom!
pi_132563426
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Een dude met makeup die een neger moet voorstellen. Hilarisch was dat. Kijk die gekke neger eens proberen een echt mens na te doen. Net een aapje !
Jij was erbij ik 1850 begrijp ik ?
pi_132563468
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:18 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, dat is dus die schoorsteen.
Waarom is de Kerstman dan niet zwart ?
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:21:25 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132563491
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:19 schreef gelly het volgende:

[..]

ik weet niet hoe jullie sinterklaas vierden thuis maar dat lijkt me idd een tikje racistisch

hadden jullie ook van die kekke puntmutsen op enzo?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:21:34 #292
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132563502
quote:

[..]

Recht om je achtergesteld te voelen heb je altijd. Maar daar ging mijn opmerking niet eens over.

Ik moet dingen echt om de post opnieuw uit leggen. Mijn post was puur een reactie op iemand die suggereerde dat het vooral zwarten zijn die de associatie leggen, zie:

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Krekker is de bom!
pi_132563505
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kijk jij nooit OpsporiNg Verzocht? Ken je feiten kerel...
_O_
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:21:39 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132563509
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:21 schreef gelly het volgende:

[..]

It's magic...
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:22:39 #295
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132563549
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

It's magic...
Is ook toe te passen op gekleurde Pieten.
Krekker is de bom!
pi_132563552
quote:

[..]

Die klimt niet naar beneden, hij pleurt die zooi gewoon naar binnen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:23:19 #297
28167 matthijst
pi_132563589
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo, dat lucht op denk.
Yep :)
pi_132563610
quote:

[..]

Omdat het een sprookje is!!!!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:24:01 #299
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132563625
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:23 schreef matthijst het volgende:

[..]

Yep :)
Alleen jammer dat het vooral je eigen frustraties zijn en niet iets dat werkelijk slaat op wat ik tegen je zei.
Krekker is de bom!
pi_132563640
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

It's magic...
Je zou niet kunnen uitleggen waarom er een paarse Piet is maar bij de Kerstman is het gewoon "It's magic". Juist.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:24:31 #301
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132563653
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zwarte drop in ieder geval wel.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:24:31 #302
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132563654
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:23 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Omdat het een sprookje is!!!!
De kerstman bestaat in huize Sjeen inderdaad niet...
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:25:09 #303
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132563693
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Je zou niet kunnen uitleggen waarom er een paarse Piet is maar bij de Kerstman is het gewoon "It's magic". Juist.
de kerstman kom je helemaal niet tegen in NL

boeien wat de Amerikanen doen :')
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:26:37 #304
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132563776
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik refereerde aan de Coca Cola reclame...
pi_132563824
Deze is al dicht mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')