Wie begint hier nu te huilen bij wat tegengas?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah verrek daar is de volgende haatzaaiende activist die anderen mag uitmaken voor alles maar gaat huilen als hij zelf wat tegengas weer.
Ja, your point being? Moeten we de PVV maar monddood maken uit moralistisch oogpunt en stiekem een dictatuur erop na houden? Of gaan we de PVV, net zoals de ZP-tegenstanders/voorstanders, met argumentatie te lijf?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja, we hebben een partij met 15 zetels in de Kamer, een partij waar nog veel meer mensen overwegen op te stemmen. Die partij is nu niet bepaald tolerant. Sterker nog, die partij ziet onze prachtige Grondwet als een vodje dat beter als wc-papier gebruikt kan worden.
Haal die van Insayno d'r ook even bij. Of die van dat meisje dat ons graag vergast ziet? ALs we toch met achterlijkheden gaan smijtenquote:
Hebben ze minimaaal dezelfde rechten als de PVV, de partij die je stiekem zou willen verbieden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De mening van de minderheid (of: minderheden) doet er niet toe?
Waarom zou je niet het recht hebben iets te willen verbieden? Ook daar moet plaats voor zijn in een vrije samenleving. Sterker nog, de meeste partijen doen niet anders dan dingen proberen te verbieden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:15 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Je mag ZP niet tof vinden, maar niet ZP willen verbieden. En op dat laatste standpunt stellen de ZP-tegenstanders zich.
Het is alles behalve vanzelfsprekend dat blanke mensen die zichzelf zwart schminken om knechtje te spelen niet racistisch is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat sielug toch, mensen vieren feest en schminken zich daarbij. Allemaal huilen en eisen dat het wordt aangepast want anders is iedereen een fieze raciesjt!
Omdat het de grondwettelijke vrijheid van een ander beperkt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zou je niet het recht hebben iets te willen verbieden? Ook daar moet plaats voor zijn in een vrije samenleving. Sterker nog, de meeste partijen doen niet anders dan dingen proberen te verbieden.
Huilen? Ik trek van leer. Ik heb nergens gezegd dat je mij niet verbaal mag aanpakken, noch ga ik de discussie uit de weg zoals gelly/gnaeus, bluesdude, joanne35 en al die andere figuren die allang en breed hebben ingepakt. Verwacht alleen niet dat ik lief blijf doen als je blijft roepen dat ik racist ben of PVV-stem, want dan krijg je het gewoon te horen zoals het is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wie begint hier nu te huilen bij wat tegengas?
Blijf even bij de les, daar hebben we het niet over. Het gaat erom dat intolerantie kennelijk wijdverbreid is in ons kleine kikkerlandje. De populariteit van een partij als de PVV ondersteunt die stelling.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, your point being? Moeten we de PVV maar monddood maken uit moralistisch oogpunt en stiekem een dictatuur erop na houden? Of gaan we de PVV, net zoals de ZP-tegenstanders/voorstanders, met argumentatie te lijf?
Dus je meet met 2 maten omdat iets je niet bevalt. Bedankt voor het duidelijk maken van mijn punt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zou je niet het recht hebben iets te willen verbieden? Ook daar moet plaats voor zijn in een vrije samenleving. Sterker nog, de meeste partijen doen niet anders dan dingen proberen te verbieden.
Zouden ze in Rusland ook Sinterklaas vieren ? ach vast wel hequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:10 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nee zeker niet.
Ik snap de irritatie ook wel hoor. Alleen ik vind het hypocriet omdat het vaak uit de hoek komt die zich in het dagelijks leven bezig houdt met andere groepen zwart (hhhehehehege) maken.
Formuleer eens wat 'rechtere' zinnen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is alles behalve vanzelfsprekend dat blanke mensen die zichzelf zwart schminken om knechtje te spelen niet racistisch is.
Het zou je sieren als je me geen woorden in de mond zou leggen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hebben ze minimaaal dezelfde rechten als de PVV, de partij die je stiekem zou willen verbieden?
Wijdverbreid? Je hebt het over een oppositiepartij die werkelijk 0.0% macht heeft op dit moment in onze maatschappij en in virtuele peilingen hoog scoort om te kunnen roepen dat nederland intolerant is. Vervolgens ga je er daarna nog even overheen door te zeggen dat je best de PVV wilt verbiedenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Blijf even bij de les, daar hebben we het niet over. Het gaat erom dat intolerantie kennelijk wijdverbreid is in ons kleine kikkerlandje. De populariteit van een partij als de PVV ondersteunt die stelling.
Want zwart zijn is racisme?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is alles behalve vanzelfsprekend dat blanke mensen die zichzelf zwart schminken om knechtje te spelen niet racistisch is.
Ach kom, noem het beestje bij naam. Je haalt de PVV aan omdat jij dat een mooi voorbeeld vind van intolerantie in de maatschappij. Een intolerantie die je het liefst zou willen verbieden. Geeft niet, er zijn er zat met jou die dat vinden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je me geen woorden in de mond zou leggen.
Ja, zelfs aan een vrolijk kinderfeest wordt nu al gemorreld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Blijf even bij de les, daar hebben we het niet over. Het gaat erom dat intolerantie kennelijk wijdverbreid is in ons kleine kikkerlandje.
Wat mij betreft valt dat grotendeels onder de vrijheid van meningsuiting. Dat het verbod niet moet worden ingevoerd staat daar los van.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Omdat het de grondwettelijke vrijheid van een ander beperkt.
Misschien zou 'is' 'zijn' moeten zijn, maar verder is het een correcte zin.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Formuleer eens wat 'rechtere' zinnen.
Dit is Scorpies manier van "discussiëren".quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je me geen woorden in de mond zou leggen.
Waarom is zwart racisme? Alleen mensen met een racistische inslag denken in zwart-fout wit-goed.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
het stapelt op, dat is er fout aanquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom is zwart racisme? Alleen mensen met een racistische inslag denken in zwart-fout wit-goed.
. Het issue is dat een stel hakkelende idioten in een hoorzitting direct beginnen met het vergelijken van het vieren van Sinterklaas met het ritueel vieren van de holocaust door je te vermommem als Anne Frank met een gasfles op haar rug. Kortom: Iedereen die ooit zijn schoen heeft gezet is een nazi.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De mond vol hebben van tolerantie die anderen moeten opbrengen voor een minderheid die ZP willen afschaffen, is best ironisch. Waar is de tolerantie bij de eisende partij?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, zelfs aan een vrolijk kinderfeest wordt nu al gemorreld.
Bijna een miljoen stemmen bij de laatste verkiezingen; bijna anderhalf bij die ervoor. Dat is substantieel als je dat afzet tegen de opkomst.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wijdverbreid? Je hebt het over een oppositiepartij die werkelijk 0.0% macht heeft op dit moment in onze maatschappij en in virtuele peilingen hoog scoort om te kunnen roepen dat nederland intolerant is.
Leuke grap. Houd nu maar op me zwart (hihi) te maken.quote:Vervolgens ga je er daarna nog even overheen door te zeggen dat je best de PVV wilt verbiedenja, zo intolerant kan ik ze ook wel maken.
Wat stapelt waarop? Vraag aan zwarte mensen wat ze van Piet vinden, de overgrote meerderheid vind hem tof en zien geen associatie met zichzelf op welk punt dan ook. Ze zien Piet voor wat hij is; een vrolijk lachend persoon die Sint bijstaat om snoepgoed en kado's uit te delen. In welk werelddeel is dat een negatieve associatie die je direct 1 op 1 kan linken met zwarte mensen en dus kan betitelen als racisme? Ik wil wel eens weten in welk werelddeel kado's uitdelen een slecht iets is namelijk. Communistische heilstaten perhaps?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het stapelt op, dat is er fout aan
Daar zeg je het juist. Voor iemand die hier niet is opgegroeid en de cultuur niet kent, kan ik mij voorstellen dat zwarte piet negatieve associaties oproept. Dit vooral vanwege de Amerikaanse blackface.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Cultuur praat eventueel racisme niet goed.
Ah, het 'je bent zelf racistisch'-argument.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Want zwart zijn is racisme?
Wat voor een hokjesdenker moet je daarvoor wel niet zijn om zo te denken. Over negatieve associaties gesproken...
Dat. En het is nu eenmaal een grondwettelijk beschermd recht om je zwart te schminken en lekker mal te doen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De mond vol hebben van tolerantie die anderen moeten opbrengen voor een minderheid die ZP willen afschaffen, is best ironisch. Waar is de tolerantie bij de eisende partij?
Ik denk niet dat hier iemand te vinden is die het goed vindt dat de discussie op die manier wordt gevoerd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
. Het issue is dat een stel hakkelende idioten in een hoorzitting direct beginnen met het vergelijken van het vieren van Sinterklaas met het ritueel vieren van de holocaust door je te vermommem als Anne Frank met een gasfles op haar rug. Kortom: Iedereen die ooit zijn schoen heeft gezet is een nazi.
Racisme is dan ook een gevoelskwestie.quote:Op het moment dat men ze vroeg wat nou precies het probleem was, hadden ze geen antwoord. Toen kwam men niet veel verder dan: "Het voelt een beetje racistisch" en meer van dat soort vaagheden.
Maar dat heeft niks met het nu te maken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah, het 'je bent zelf racistisch'-argument.
Een blackface is racistisch, ja.
Daarnaast is Zwarte Piet ingevoerd tijdens de periode dat het racisme haar toppunt beleefde. Dat spreekt ook niet echt in zijn voordeel.
Oh, de VN neemt deze verkapte dievegge even in bescherming??quote:
Wie zegt dat ZP een blackface moet voorstellen?quote:
Ja, we mogen haar niet meer plagenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:27 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Oh, de VN neemt deze verkapte dievegge even in bescherming??
Volgens het Parool is die 'overgrote meerderheid' die het niet racistisch vindt 17-20%. Dat is gebaseerd op een steekproef onder Amsterdamse donkeren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Daar zeg je het juist. Voor iemand die hier niet is opgegroeid en de cultuur niet kent, kan ik mij voorstellen dat zwarte piet negatieve associaties oproept. Dit vooral vanwege de Amerikaanse blackface.
Wat ik vreemd vind is dat er door de klagers niet wordt gereageerd op de mensen met een kleurtje die er geen probleem mee hebben (en dat is de grote meerderheid).
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie zegt dat ZP een blackface moet voorstellen?
Donkeren? Formuleer eens wat minder denigrerend.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Volgens het Parool is die 'overgrote meerderheid' die het niet racistisch vindt 17-20%. Dat is gebaseerd op een steekproef onder Amsterdamse donkeren.
Een zeer subjectieve gevoelskwestie die door sommige mensen blijkbaar wel verzacht kunnen worden met keiharde euro's. Of vind je het niet frappant dat deze hele discussie is opgestart door een stichting die geld wil zien voor de slavernij praktijken van vroeger?quote:
Rode lippen en kroeshaar is het stereotype neger. Hoe je het ook noemt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:27 schreef Scorpie het volgende:
Wie zegt dat ZP een blackface moet voorstellen?
Tja, maar als 95% van de bevolking het niet ziet als iets racistisch is het dus niet bedoeld als racisme.quote:
Een subjectieve gevoelskwestie. Hmm...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een zeer subjectieve gevoelskwestie die door sommige mensen blijkbaar wel verzacht kunnen worden met keiharde euro's. Of vind je het niet frappant dat deze hele discussie is opgestart door een stichting die geld wil zien voor de slavernij praktijken van vroeger?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |