Nr 10: Je moet geen kinderen lastigvallen met Sinterklaas.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Cliché nummer 9: die snappen het toch niet
Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat zijn geen interessante kinderquotes joh.
We willen choquerende verhalen van kinderen die proberen hun huidskleur er af te wassen, die tellen harder mee.
Maar je leest toch hoe leuk ze Sinterklaas en Zwarte Piet vinden? En is het niet speciaal een feest voor hen? Omdat een volwassene-nou ja, daar twijfel ik in het geval van Quinsy aan-er om dramt moet het veranderd worden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:13 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als het aan de kinderen lag kunnen we ook sinterklaas omruilen voor een paashaas, zolang ze maar kado's krijgen
Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthoudenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.
Ik ben bang dat ouders nu al te maken krijgen met het niet bestaan van Sinterklaas. Kinderen van 5 kunnen aardig discussiėren onderling hoor.Gelukkig heb ik ze groot.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als het aan de kinderen lag hadden we deze discussie niet.
Waarom zouden we iets veranderen wat een prachtig iets is?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthouden
dat schijnt wel vaker te gebeuren, iets met nieuwe inzichten enzo.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom zouden we iets veranderen wat een prachtig iets is?
En dat willen wij onze kinderen ook meegeven. Dat laten we niet verzieken door dat jankwijf van een Quinsyquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthouden
Dan hoop ik dat de ouders verstandig zijn en ervoor zorgen dat dit kinderfeest niet verpest wordt door een stel zwartgallige jankers.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ouders nu al te maken krijgen met het niet bestaan van Sinterklaas. Kinderen van 5 kunnen aardig discussiėren onderling hoor.Gelukkig heb ik ze groot.
Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat schijnt wel vaker te gebeuren, iets met nieuwe inzichten enzo.
Dat het eigenlijk nog grotere racisten dan blanken zijn bedoeld u??quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.
Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.
Nieuwe, verkeerde inzichten bedoel je?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat schijnt wel vaker te gebeuren, iets met nieuwe inzichten enzo.
Waarom iets aanpassen waar et probleem niet ligt? Het is makkelijker om 20 mensen op te voeden dan 17 miljoen mensen aan andere pieten te laten wennen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
dat zei de kladblokverkoper ook toen zijn buurman computers ging verkopenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nieuwe, verkeerde inzichten bedoel je?
Dus hier mee zeg je zelf : Ze discrimineren bij het leven en daar moeten wij een feest voor gaan opgeven ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
dat is het altijd al geweest maar nu gaan er bij de andere mensen pas hun ogen open omdat het nu wel de bevolking raakt , en niet weg gezet kan worden met een PVV of LPFquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dat het eigenlijk nog grotere racisten dan blanken zijn bedoeld u??
Bekijk het filmpje maar, de geinterviewden zijn hoofdzakelijk erg gespitst op de huidskleur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dat het eigenlijk nog grotere racisten dan blanken zijn bedoeld u??
(Bijna) niemand is volledig zwart en toch voelen mensen zich beledigd. Raar toch?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Ik ben nog steeds diep teleurgesteld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:23 schreef JerryWesterby het volgende:
Excuses aan het forum trouwens voor het falen van Joanne. Ze heeft het artikel over Zwarte Piet in de Washington Post nog steeds niet gevonden.
Waarom een verkeerd voorbeeld geven op mijn vraag ? Is hij zo moeilijk te beantwoorden? Waarom iets veranderen terwijl de oorzaak ergens anders ligt?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat zei de kladblokverkoper ook toen zijn buurman computers ging verkopen
Ik had het filmpje al gezien, ongeveer een minuut volgehouden en toen hoofdschuddend uitgezet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef Wokkel het volgende:
Bekijk het filmpje maar, de geinterviewden zijn hoofdzakelijk erg gespitst op de huidskleur.
Dat is het in een notendop.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:27 schreef Morendo het volgende:
De discussie heeft iets schizofreens omdat de zelfverklaarde progressieve, kosmopolitische Nederlander ineens pleit voor het beperken van grondrechten en een truttig burgermansfatsoen (niemand mag gekwetst worden!) plaatst boven mensenrechten. En als klap op de vuurpijl proberen ze mensen die vinden dat een ieder mag weten of iemand zich al dan niet schminkt in de hoek te plaatsen van provinciale, xenofobe, mafkezen die de sociale cohesie bedreigen.
Dat is oud nieuws.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.
1 woord: tijdsgeestquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom een verkeerd voorbeeld geven op mijn vraag ? Is hij zo moeilijk te beantwoorden? Waarom iets veranderen terwijl de oorzaak ergens anders ligt?
Die mensen zijn de ware racisten, niet de schoen zettende Sinterklaas vierende Jan Modaal.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ik had het filmpje al gezien, ongeveer een minuut volgehouden en toen hoofdschudend uitgezet.
Twee negers die zeggen dat zwarte piet niet mee mag doen aan een feest omdat hij zwart is, en wie het daar niet mee eens is is een racist?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:27 schreef Morendo het volgende:
De discussie heeft iets schizofreens omdat de zelfverklaarde progressieve, kosmopolitische Nederlander ineens pleit voor het beperken van grondrechten en een truttig burgermansfatsoen (niemand mag gekwetst worden!) plaatst boven mensenrechten. En als klap op de vuurpijl proberen ze mensen die vinden dat een ieder mag weten of iemand zich al dan niet schminkt in de hoek te plaatsen van provinciale, xenofobe, mafkezen die de sociale cohesie bedreigen.
Goed dat je het zegt aangezien de slavernij in de huidige tijdgeest achterhaald is. Dus nogmaals, wat is nou precies de reden dat we het aan moeten passen behoudens wat mensen die zich onwetend racistisch gedragen jegens ZP?quote:
Vroeger waren dit soort reclames heel normaal:quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef Wokkel het volgende:
(Bijna) niemand is volledig zwart en toch voelen mensen zich beledigd. Raar toch?
Lulkoek. Bron?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:29 schreef Bluesdude het volgende:
Onderzoeken indiceren dat honderdduizenden zwarte Nederlanders niet happy zijn met blanke mensen die zo nodig een zwart mens willen spelen.
Jouw politieke correctheid wordt steeds enger.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die mensen zijn de ware racisten, niet de schoen zettende Sinterklaas vierende Jan Modaal.
ja ik zou voorstellen om alle zwarte mensen te verbieden want ze doen mij allemaal denken aan de slavernijquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt aangezien de slavernij in de huidige tijdgeest achterhaald is. Dus nogmaals, wat is nou precies de reden dat we het aan moeten passen behoudens wat mensen die zich onwetend racistisch gedragen jegens ZP?
Honderdduizenden zwarte Nederlanders? Die zichzelf allemaal vereenzelvigen met een persoon op basis van slechts de huidkleur, die trouwens nog donkerder is dan die van hun?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is oud nieuws.
Net zoals het volkomen negeren ook heel gewoon is.
Of het bagatelliseren en een grote groep die niet happy is met het zwartepietenspel terugbrengen tot een hele kleine groep slechterikken.
Onderzoeken indiceren dat honderdduizenden zwarte Nederlanders niet happy zijn met blanke mensen die zo nodig een zwart mens willen spelen.
Dit blijven negeren en schamper over doen is inderdaad een soort discriminatie.
Het moet toch een feest zijn voor iedereen? Hoe zwarte kinderen en hun ouderen voelen bij hoe zij worden geļmiteerd vind men niet belangrijk?
Ook jij kan het verschil dus niet zien tussen ZP en zwarte mensen. Je bent geļndoctrineerd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Vroeger waren dit soort reclames heel normaal:
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben we ooit eens besloten dat we dat niet meer doen, omdat het kwetsend is. Toch houden wij zo'n traditie in stand. Waarom?
Het zijn er geen honderdduizenden en dat weet 'ie ook.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Honderdduizenden zwarte Nederlanders? Die zichzelf allemaal vereenzelvigen met een persoon op basis van slechts de huidkleur, die trouwens nog donkerder is dan die van hun?
Misschien moeten die honderdduizenden zwarte Nederlanders zichzelf eens de ogen schoonwrijven en het aangeleerde 'Blanken zijn schlecht' denken eens laten vallen.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minutenquote:
Omdat het een feest is voor iedereen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben we ooit eens besloten dat we dat niet meer doen, omdat het kwetsend is. Toch houden wij zo'n traditie in stand. Waarom?
Jouw uit de duim gezogen cijfers ook.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jouw politieke correctheid wordt steeds enger.
Cliché nummer 18: De slavernij is zooooooo lang geleden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt aangezien de slavernij in de huidige tijdgeest achterhaald is. Dus nogmaals, wat is nou precies de reden dat we het aan moeten passen behoudens wat mensen die zich onwetend racistisch gedragen jegens ZP?
Leuke dooddoener maar heb je ook een antwoord op zijn vraag?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Cliché nummer 18: De slavernij is zooooooo lang geleden.
Misschien pas jij met je collectieve moraal beter thuis in Noord-Korea of Saoedi Arabiė?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zeker welquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Het zijn er geen honderdduizenden en dat weet 'ie ook.
Ik zie geen bron voor die honderdduizenden van je, hoor? Zoek je nog even verder?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Twee duidelijke bronnen
a mensen weten niet dat vele zwarte Nederlanders niet happy zijn met hoe zij worden geļmiteerd
b mensen neigen ernaar het niet te willen weten.. daar zit de uitsluiting in
Alleen niet voor iedereen is het een feest, dat is het probleemquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Omdat het een feest is voor iedereen.
Lees je bron nog eens, er zijn geen honderdduizenden mensen bevraagd noch is deze steekproef erg representatief voor Nederland.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zeker wel
tel maar op... Surinamers en Antillianen zijn in meerderheid niet happy met hun imitaties
zie onderzoeken
En dat zijn een paar honderdduizend Nederlanders.
Het worden er meer als men gaat onderzoeken ho andere zwarte en donkere mensen het vinden.
dat schijnt een erfenis te zijn van de slavernij in Suriname, waar lichtere mensen bevoordeeld werden boven donkerder mensen. Of tenminste, dat wordt geschreven in artikelen over de psychische last die nakomelingen van slaven nu nog met zich meedragen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ga nou inhoudelijk in op die onderzoeken die de cijfers geven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jouw uit de duim gezogen cijfers ook.
Het is geen feest voor mensen die Zwarte Piet gelijk stellen met negers, moeten de feestvierders hun feestje dan maar opbergen omdat een stel racisten het niet leuk vinden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Alleen niet voor iedereen is het een feest, dat is het probleem
Ik ook. Je stelt toch vertrouwen in iemand en dan wordt dat beschaamd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds diep teleurgesteld.
Oe, nu is iedereen racistquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:39 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het is geen feest voor mensen die Zwarte Piet gelijk stellen met negers, moeten de feestvierders hun feestje dan maar opbergen omdat een stel racisten het niet leuk vinden?
In geen enkel steekproef worden honderdduizenden mensen gevraagd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lees je bron nog eens, er zijn geen honderdduizenden mensen bevraagd noch is deze steekproef erg representatief voor Nederland.
Precies wat Quinsy en co. wildenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:39 schreef Sjeen het volgende:
Inmiddels doet hier op de basisschool het verhaal de ronde dat Sinterklaas en Diewertje Blok zijn gearresteerd omdat zwarte pieten ooit slaven geweest zijn... Zo krijg je het feest wel kapot, denk ik.
Jokkebrokje. 25% van de Surinamers in Amsterdam (er zijn 250.000 Surinamers in heel Nederland) is er niet zo blij mee. Let wel, is er niet heel blij mee. Dat is nog een flinke sprong naar als een ongestelde Quinsy om zich heen krijsen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zeker wel
tel maar op... Surinamers en Antillianen zijn in meerderheid niet happy met hun imitaties
zie onderzoeken
En dat zijn een paar honderdduizend Nederlanders.
Het worden er meer als men gaat onderzoeken ho andere zwarte en donkere mensen het vinden.
Ja het gif gaat werkenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:39 schreef Sjeen het volgende:
Inmiddels doet hier op de basisschool het verhaal de ronde dat Sinterklaas en Diewertje Blok zijn gearresteerd omdat zwarte pieten ooit slaven geweest zijn... Zo krijg je het feest wel kapot, denk ik.
Ja, ik probeer het keihard, maar dan lees ik zo'n bericht en dan moet ik toch een beetje huilen van binnenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook jij kan het verschil dus niet zien tussen ZP en zwarte mensen. Je bent geļndoctrineerd.
Ja, inderdaad ja. Leg me eens uit waarom mensen van nu daar nog zoveel moeite mee hebben ? Worden ze achtergesteld ? Komen ze wat tekort ? Zeg het maar.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:35 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Cliché nummer 18: De slavernij is zooooooo lang geleden.
Je snapt best dat dit soort figuren aan beide kanten rondlopen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:42 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ja, ik probeer het keihard, maar dan lees ik zo'n bericht en dan moet ik toch een beetje huilen van binnen
[ afbeelding ]
ik kom nooit in de bijlmer maar ik hoorde dat er op de scholen daar ook alleen witte sinterklazen komen. Klopt dat? Dat die man op de Antillen zijn gezicht wit maakte om Sinterklaas te spelen vond ik ook opvallend. Sinterklaas is niet geschminkt, snor en baard maken je voor kinderen gewoonlijk al onherkenbaar genoeg. Dan moet een donkere of getinte Sint toch ook gewoon kunnen zijn, zeker in de Bijlmer (waar je makkelijker voor een donkerdere Sint kunt kiezen dan in een gemiddeld plattelandsdorpje)?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef Wokkel het volgende:
Bekijk het filmpje maar, de geinterviewden zijn hoofdzakelijk erg gespitst op de huidskleur.
Slechts Quinsy en de anti-Pieter bende zijn intolerante racisten verder niet hoor.quote:
Zoek jij nog even verder > Hoeveel zwarte mensen er in Nederland wonen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:37 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik zie geen bron voor die honderdduizenden van je, hoor? Zoek je nog even verder?
Jij dus niet ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:43 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Slechts Quinsy en de anti-Pieter bende zijn intolerante racisten verder niet hoor.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:38 schreef poemojn het volgende:
[..]
dat schijnt een erfenis te zijn van de slavernij in Suriname, waar lichtere mensen bevoordeeld werden boven donkerder mensen. Of tenminste, dat wordt geschreven in artikelen over de psychische last die nakomelingen van slaven nu nog met zich meedragen.
Dat is geen erfenis van de slavernij, dat is overal zo, in Afrika en in India etc. In India is het zo dat hoe donkerder je bent hoe lager je status. Heeft niks met slavernij te maken maar met kastes. Is al heel oud.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:38 schreef poemojn het volgende:
[..]
dat schijnt een erfenis te zijn van de slavernij in Suriname, waar lichtere mensen bevoordeeld werden boven donkerder mensen. Of tenminste, dat wordt geschreven in artikelen over de psychische last die nakomelingen van slaven nu nog met zich meedragen.
Gelukkig snap je nu mijn punt waarom sommige mensen de associatie hebben tussen negers en zwarte pieten en waarom dit vandaag de dag niet meer kanquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt best dat dit soort figuren aan beide kanten rondlopen.
En jij bent bezig mensen grondrechten te ontzeggen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zoek jij nog even verder > Hoeveel zwarte mensen er in Nederland wonen?
En dat deze onderzoeken indiceren dat de resultaten voor al die mensen kan gelden.
Zo gaat dat met steekproeven.
Wat jij doet... is simpelweg ontkennen . Je wilt niet weten dat je bezig bent grote groepen mensen uit te sluiten.
Lees de resultaten nou eens goed! Als er iemand in de ontkenningsfase hangt dan ben jij datquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zoek jij nog even verder > Hoeveel zwarte mensen er in Nederland wonen?
En dat deze onderzoeken indiceren dat de resultaten voor al die mensen kan gelden.
Zo gaat dat met steekproeven.
Wat jij doet... is simpelweg ontkennen . Je wilt niet weten dat je bezig bent grote groepen mensen uit te sluiten.
Jij stelt ze toch achter ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, inderdaad ja. Leg me eens uit waarom mensen van nu daar nog zoveel moeite mee hebben ? Worden ze achtergesteld ? Komen ze wat tekort ? Zeg het maar.
Zij zijn degene die zwarten willen weren van een Hollands feestje. Als je dat als PVVer zou willen doen is het land te kleinquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:43 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Slechts Quinsy en de anti-Pieter bende zijn intolerante racisten verder niet hoor.
Ik heb het goed gelezen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Lees de resultaten nou eens goed! Als er iemand in de ontkenningsfase hangt dan ben jij dat
Want? Ik benadeel ze, fysiek, economisch en sociaal? Ik verbied ze zaken? Ik sluit ze buiten van feestjes en andere sociale gebeurtenissen? En dit gebeurt systematisch en op grote schaal? Ga je bewijzen aandragen voor je beschuldigen ?quote:
Op deze manier diskwalificeer je jezelf dan ook direct.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:42 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ja, ik probeer het keihard, maar dan lees ik zo'n bericht en dan moet ik toch een beetje huilen van binnen
[ afbeelding ]
Hoe moet ik het anders noemen als ze miljoenen mensen hun feest niet gunnen en desnoods willen verpesten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij dus niet ?
Braaf hoor... zeer politiekcorrect ben je.
Godverdomme, ik herhaal mezelf nog wel een keer, daar je er de eerste keer voor het gemak overheen las:quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb het goed gelezen.
Onderbouw eens wat er mis is aan die onderzoekingen.
Jij veegt van tafel.. veeg en veeg... Maar je argumenteert niks
Vraag jij nou serieus naar andermans onderbouwing ? Je moet het lef maar hebben.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb het goed gelezen.
Onderbouw eens wat er mis is aan die onderzoekingen.
Jij veegt van tafel.. veeg en veeg... Maar je argumenteert niks
Nee hoor.... Waar zei Quinsy dat hij zwarte mensen wilt weren van een Hollands feestje?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zij zijn degene die zwarten willen weren van een Hollands feestje. Als je dat als PVVer zou willen doen is het land te kleinnu nemen blanken het voor je op.
das toch logisch?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:44 schreef matthijst het volgende:
Opeens zijn er meer negers tegen lijkt het, gezien dat nieuwe Bijlmerfilmpje, of het is creatief geknipt. Zal toch niet zo zijn dat ze als makke lammetjes achter elkaar aanlopen? Met Quinsy voorop....
De grap is dat ik dat net gedaan heb. Bovendien gaat het om de cijfers die al tot in den treure zijn besproken hier. En dan met droge ogen zeggen dat ķk het niet wil zien. De whiney little bitch loopt te trollen of is echt niet helemaal lekker.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vraag jij nou serieus naar andermans onderbouwing ? Je moet het lef maar hebben.
Nahhh.. das niks heldhaftigs.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vraag jij nou serieus naar andermans onderbouwing ? Je moet het lef maar hebben.
Ik kies optie 2. Hij bedoelt het goed.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
De grap is dat ik dat net gedaan heb. Bovendien gaat het om de cijfers die al tot in den treure zijn besproken hier. En dan met droge ogen zeggen dat ķk het niet wil zien. De whiney little bitch loopt te trollen of is echt niet helemaal lekker.
Als er een like knop was had ik er nu op gedrukt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:27 schreef Morendo het volgende:
Dus blanken met roetvegen is oké, maar volledig zwarte pieten niet....ehhhh? Dan zijn zwarte pieten toch niet welkom, of hoe zie jij dat dan ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor.... Waar zei Quinsy dat hij zwarte mensen wilt weren van een Hollands feestje?
Blanke mensen met verf op hun gezicht .. zijn geen zwarte mensen. Logisch toch?
Nee, een of andere zichzelf "kunstenaar" noemende oproerkraaier.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:52 schreef Mylene het volgende:
Wie is Quinsy dan? Die vette neger? Van Sterren Springen?
Nee, dit is een magere. Eentje die niet weet dat z'n naam eigenlijk met een C geschreven dient te wordenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:52 schreef Mylene het volgende:
Maar ik roep dat niet Sp3c, ik wil gewoon traditie voor mijn dochter... Die overigens net aangaf dat ze dacht dat zwarte pieten plezier hadden in wat ze deden. Is dat echt zo vreemd?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
das toch logisch?
er wordt al wekenlang door allerlei randfiguren geroepen dat negers gewoon hun bek moeten houden of terug moeten gaan naar Afrika en shit
dan krijg je dat
Die cijfers besproken in deze topicreeks.?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
De grap is dat ik dat net gedaan heb. Bovendien gaat het om de cijfers die al tot in den treure zijn besproken hier. En dan met droge ogen zeggen dat ķk het niet wil zien. De whiney little bitch loopt te trollen of is echt niet helemaal lekker.
Sambal bij ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:52 schreef Mylene het volgende:
dat is toch helemaal het punt van die malloot niet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus blanken met roetvegen is oké, maar volledig zwarte pieten niet....ehhhh? Dan zijn zwarte pieten toch niet welkom, of hoe zie jij dat dan ?
Ik heb al een paar pogingen gedaan uit te leggen dat het de slavernij en kolonisatie nog wel degelijk impact kunnen hebben op de cultuur het denken van sommigen:quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, inderdaad ja. Leg me eens uit waarom mensen van nu daar nog zoveel moeite mee hebben ? Worden ze achtergesteld ? Komen ze wat tekort ? Zeg het maar.
Nogmaals, bekijk dat filmpje en kom tot de conclusie dat het juist de zeurpieten zijn die de associatie maken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:45 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Gelukkig snap je nu mijn punt waarom sommige mensen de associatie hebben tussen negers en zwarte pieten en waarom dit vandaag de dag niet meer kanDuimpje omhoog voor scorpie
Quinsy Gario.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:52 schreef Mylene het volgende:
Nee, dat is niet vreemd. Waarschijnlijk zou ze hetzelfde zeggen over een paarse Piet. Met het verschil dat dan ook een ander deel van de Nederlandse bevolking leuk mee wil doen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maar ik roep dat niet Sp3c, ik wil gewoon traditie voor mijn dochter... Die overigens net aangaf dat ze dacht dat zwarte pieten plezier hadden in wat ze deden. Is dat echt zo vreemd?
En vooral die associatie misbruiken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nogmaals, bekijk dat filmpje en kom tot de conclusie dat het juist de zeurpieten zijn die de associatie maken.
En de rest van de wereld die zijn vraagtekens erbij zet. Iedereen is gek behalve jijquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nogmaals, bekijk dat filmpje en kom tot de conclusie dat het juist de zeurpieten zijn die de associatie maken.
dat zeg ik toch nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maar ik roep dat niet Sp3c, ik wil gewoon traditie voor mijn dochter... Die overigens net aangaf dat ze dacht dat zwarte pieten plezier hadden in wat ze deden. Is dat echt zo vreemd?
Dus nu maak je me ook nog uit voor leugenaar? Bovendien ga je alweer niet op m'n antwoord in. En dan durven zeggen dat ik het niet wil zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die cijfers besproken in deze topicreeks.?
Ik heb meer dan de helft niet gelezen, maar het zal wel helemaal niet besproken zijn.
Vooral van tafel vegen.
Maar mij werd gevraagd om iets te onderbouwen en toen kwam ik met de links.
Die geven aan dat veel zwarte Nederlanders niet happy zijn met hoe zij worden geļmiteerd.
En zeker.... er moet meer onderzoek komen.
Die doen allang mee.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet vreemd. Waarschijnlijk zou ze hetzelfde zeggen over een paarse Piet. Met het verschil dat dan ook een ander deel van de Nederlandse bevolking leuk mee wil doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |