Alleen maar minderheden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie mogen zich volgens jou allemaal beledigd voelen?
Thee ja, net zoals 'White Thea', alleen heb je geen 'White Coffee'quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb een jaar in GB gewoond en de term 'Black Tea' is gewoon gangbaar.
Iedereen die dat wil. Ook jij mag je beledigd voelen. Sommige mensen moeten immers altijd ergens over opgewonden zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Beoordeel mensen niet op hun huidskleur, einde verhaal.quote:
Iedereen heeft het recht zich aangesproken te voelen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
True, net als blank. Goed plan!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
Het woord zwart is op zich al racistisch. Beter schrappen we het uit het polcor-woordenboek
Je kent mijn standpunt niet eens, eerst vragen, dan zeiken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:09 schreef waht het volgende:
[..]
Beoordeel mensen niet op hun huidskleur, einde verhaal.
Dus met betrekking tot koffie is er racisme, maar niet met betrekking tot thee?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Thee ja, net zoals 'White Thea', alleen heb je geen 'White Coffee'
Het is zo jammer dat de tegenstanders van Zwarte Piet dat wel doen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:09 schreef waht het volgende:
[..]
Mmmm...en de personen waar je het nu over hebt. Dus de donkergekleurden en de blanken roepen zichzelf zo.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:10 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
True, net als blank. Goed plan!
Ik zou in bepaalde wijken van London niet proberen, net zoals je niet midden in de bijlmer iedereen moet aanspreken met zwarte Piet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dus met betrekking tot koffie is er racisme, maar niet met betrekking tot thee?
Ook niet op hun achtergrond of geaardheidquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:09 schreef waht het volgende:
[..]
Grapje paddy.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Mmmm...en de personen waar je het nu over hebt. Dus de donkergekleurden en de blanken roepen zichzelf zo.
Ik weet echt het verschil tussen een Nederlander en een Duitser of Zweed niet. Mijn neef lijkt op een Fransoos. Ik lijk op een Portugese (volgens veel mensen hier in de buurt) Kom eens met een oplossing zou ik zeggen. Ik ben geen racist. Ik generaliseer zelfs niet eens (op politieke partijen na)
Wat een geklets.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:15 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik zou in bepaalde wijken van London niet proberen, net zoals je niet midden in de bijlmer iedereen moet aanspreken met zwarte Piet.
Wat is er dan mis met zwarte koffie? En hoe moet je het dan noemen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:15 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik zou in bepaalde wijken van London niet proberen, net zoals je niet midden in de bijlmer iedereen moet aanspreken met zwarte Piet.
Spreken we morgen af in de Bijlmerquote:
"Andersgekleurde koffie wat niets met minderheden van doen heeft" anders boete van de VN.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is er dan mis met zwarte koffie? En hoe moet je het dan noemen?
Je snapt hoop ik wel het verschil tussen zwarte thee, omdat de thee zwart is, en bijvoorbeeld "zo smerig als een Turk" ? De naam Zwarte Piet is het probleem ook helemaal niet, het is zijn verschijningsvorm en de geschiedenis daarvan dat het probleem is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb een jaar in GB gewoond en de term 'Black Tea' is gewoon gangbaar.
Nee, ik had het over een 'black coffee' bestellen in GB. Morgen spreken we af in Knightsbridge.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:20 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Spreken we morgen af in de Bijlmer
Simpelen van geest zijn de mensen die denken dat Zwarte Piet het probleem is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Je snapt hoop ik wel het verschil tussen zwarte thee, omdat de thee zwart is, en bijvoorbeeld "zo smerig als een Turk" ? De naam Zwarte Piet is het probleem ook helemaal niet, het is zijn verschijningsvorm en de geschiedenis daarvan dat het probleem is.
Jammer genoeg is de hele discussie gekaapt door simpelen van geest waardoor 2 miljoen likes op een Facebook pagina kennelijk al als resultaat hebben dat er a) geen probleem is en b) geen verdere discussie meer mogelijk.
Tsja, het helpt als je zwart bent en men jankt non-stop dat zwarte piet op een typische Afrikaanse slaaf lijkt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alsof alleen Afrikanen / mensen die afstammen van Afrikaanse slaven zich beledigd kunnen voelen door Piet?
Ben je nu voor of tegen grondrechten?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:25 schreef gelly het volgende:
Maar goed, voortaan ook maar niet meer huilebalken dat je bepaalde dingen in dit land niet mag zeggen, en dat je als achterlijk weggezet wordt als je dat wel doet. Klaar.
Ja joh, achterstandswijkje, erg vergelijkbaar met de bijlmerquote:
Wat wil jij dan; Brixton, Tower Hamlets of Hackney? Het moet wel een beetje gezellig blijven natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:28 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ja joh, achterstandswijkje, erg vergelijkbaar met de bijlmer
Overdrijven is ook een kunstquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:31 schreef matthijst het volgende:
Haha, alsof je klappen krijgt als je black coffee vraagt...
Pffff, mensen slaan door.
white widow doen ze vast niet moeilijk overquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:31 schreef matthijst het volgende:
een grammetje bruin ook nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
white widow doen ze vast niet moeilijk over
Canningtown schijnt nu booming te zijnquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat wil jij dan; Brixton, Tower Hamlets of Hackney? Het moet wel een beetje gezellig blijven natuurlijk.
Haha ja natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:58 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Je wordt ook vreemd aangekeken als je in England een black koffie besteld.
Als je een kindervriend die snoep en cadeautjes geeft gaat afschilderen als een slavenhoudende nazi loop je natuurlijk wel de kans dat je commentaar krijgt in de trant van "Lul niet zo dom, kloothommel."quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:25 schreef gelly het volgende:
Maar goed, voortaan ook maar niet meer huilebalken dat je bepaalde dingen in dit land niet mag zeggen, en dat je als achterlijk weggezet wordt als je dat wel doet. Klaar.
Dit uit de mond van degene die bij elke hem onwelgevallige mening gelijk met het "PVV!!"-labeltje klaarstaat. Weten we gelijk weer hoezeer gedevalueerd en subjectief die 2 termen zijn gewordenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:25 schreef gelly het volgende:
Het zal je nog verbazen. Ik zie heus nog wel een keer zo'n selectief verontwaardige zwarte dat excuus gebruiken om zn fiddy-ePenis even op te pompen, wetende uit de praktijk dat pikeys er geen moeite mee hebben om iemand het ziekenhuis in te willen slaan wanneer ze zich _willens en wetens_ laten voorliegen door één of andere kkhoer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:31 schreef matthijst het volgende:
ow, begin niet over pikeysquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:54 schreef VanishedEntity het volgende:
Het zal je nog verbazen. Ik zie heus nog wel een keer zo'n selectief verontwaardige zwarte dat excuus gebruiken om zn fiddy-ePenis even op te pompen, wetende uit de praktijk dat pikeys er geen moeite mee hebben om iemand het ziekenhuis in te willen slaan wanneer ze zich _willens en wetens_ laten voorliegen door één of andere kkhoer.
Wilde verhalen joh.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:54 schreef VanishedEntity het volgende:
Het zal je nog verbazen. Ik zie heus nog wel een keer zo'n selectief verontwaardige zwarte dat excuus gebruiken om zn fiddy-ePenis even op te pompen, wetende uit de praktijk dat pikeys er geen moeite mee hebben om iemand het ziekenhuis in te willen slaan wanneer ze zich _willens en wetens_ laten voorliegen door één of andere kkhoer.
Ben je de kleutertijd nog niet ontgroeid dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:19 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik spreek regelmatig mensen aan met Zwarte Piet.
Jij wil geen discussie. Jij wilt een monoloog. Ik heb meerdere tegenargumenten gegeven maar blijkbaar kom ik niet door.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Je snapt hoop ik wel het verschil tussen zwarte thee, omdat de thee zwart is, en bijvoorbeeld "zo smerig als een Turk" ? De naam Zwarte Piet is het probleem ook helemaal niet, het is zijn verschijningsvorm en de geschiedenis daarvan dat het probleem is.
Jammer genoeg is de hele discussie gekaapt door simpelen van geest waardoor 2 miljoen likes op een Facebook pagina kennelijk al als resultaat hebben dat er a) geen probleem is en b) geen verdere discussie meer mogelijk.
Dat doe je toch zelf al? NWS / Misschien geen sinterklaasintocht meer in Amsterdam #11quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:25 schreef gelly het volgende:
Voor de 50000e keer: ja, en??quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:19 schreef donald_dick het volgende:
Wat ik ook geweldig vond was dit filmpje:
Hoe een Amerikaan het voor elkaar krijgt om een Pokemon te vergelijken met Zwarte Piet. Ook meteen een mooi kijkje hoe buitenlanders ons feestje kunnen zien
Toen ik nog in Dartford woonde kwamen ze 1 keer per jaar massaal met hun paard en wagen hun familie opzoeken die verderop in hun woonwagenkamp verscholen.quote:
Zwarte piet is een Pokemonquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:02 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Voor de 50000e keer: ja, en??
Cliché nummer 9: die snappen het toch nietquote:
Dat zijn geen interessante kinderquotes joh.quote:
als het aan de kinderen lag kunnen we ook sinterklaas omruilen voor een paashaas, zolang ze maar kado's krijgenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als het aan de kinderen lag hadden we deze discussie niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |