Nr 10: Je moet geen kinderen lastigvallen met Sinterklaas.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Cliché nummer 9: die snappen het toch niet
Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat zijn geen interessante kinderquotes joh.
We willen choquerende verhalen van kinderen die proberen hun huidskleur er af te wassen, die tellen harder mee.
Maar je leest toch hoe leuk ze Sinterklaas en Zwarte Piet vinden? En is het niet speciaal een feest voor hen? Omdat een volwassene-nou ja, daar twijfel ik in het geval van Quinsy aan-er om dramt moet het veranderd worden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:13 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als het aan de kinderen lag kunnen we ook sinterklaas omruilen voor een paashaas, zolang ze maar kado's krijgen
Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthoudenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.
Ik ben bang dat ouders nu al te maken krijgen met het niet bestaan van Sinterklaas. Kinderen van 5 kunnen aardig discussiėren onderling hoor.Gelukkig heb ik ze groot.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als het aan de kinderen lag hadden we deze discussie niet.
Waarom zouden we iets veranderen wat een prachtig iets is?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthouden
dat schijnt wel vaker te gebeuren, iets met nieuwe inzichten enzo.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom zouden we iets veranderen wat een prachtig iets is?
En dat willen wij onze kinderen ook meegeven. Dat laten we niet verzieken door dat jankwijf van een Quinsyquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthouden
Dan hoop ik dat de ouders verstandig zijn en ervoor zorgen dat dit kinderfeest niet verpest wordt door een stel zwartgallige jankers.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ouders nu al te maken krijgen met het niet bestaan van Sinterklaas. Kinderen van 5 kunnen aardig discussiėren onderling hoor.Gelukkig heb ik ze groot.
Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat schijnt wel vaker te gebeuren, iets met nieuwe inzichten enzo.
Dat het eigenlijk nog grotere racisten dan blanken zijn bedoeld u??quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.
Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.
Nieuwe, verkeerde inzichten bedoel je?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat schijnt wel vaker te gebeuren, iets met nieuwe inzichten enzo.
Waarom iets aanpassen waar et probleem niet ligt? Het is makkelijker om 20 mensen op te voeden dan 17 miljoen mensen aan andere pieten te laten wennen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
dat zei de kladblokverkoper ook toen zijn buurman computers ging verkopenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nieuwe, verkeerde inzichten bedoel je?
Dus hier mee zeg je zelf : Ze discrimineren bij het leven en daar moeten wij een feest voor gaan opgeven ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
dat is het altijd al geweest maar nu gaan er bij de andere mensen pas hun ogen open omdat het nu wel de bevolking raakt , en niet weg gezet kan worden met een PVV of LPFquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dat het eigenlijk nog grotere racisten dan blanken zijn bedoeld u??
Bekijk het filmpje maar, de geinterviewden zijn hoofdzakelijk erg gespitst op de huidskleur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dat het eigenlijk nog grotere racisten dan blanken zijn bedoeld u??
(Bijna) niemand is volledig zwart en toch voelen mensen zich beledigd. Raar toch?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Ik ben nog steeds diep teleurgesteld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:23 schreef JerryWesterby het volgende:
Excuses aan het forum trouwens voor het falen van Joanne. Ze heeft het artikel over Zwarte Piet in de Washington Post nog steeds niet gevonden.
Waarom een verkeerd voorbeeld geven op mijn vraag ? Is hij zo moeilijk te beantwoorden? Waarom iets veranderen terwijl de oorzaak ergens anders ligt?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat zei de kladblokverkoper ook toen zijn buurman computers ging verkopen
Ik had het filmpje al gezien, ongeveer een minuut volgehouden en toen hoofdschuddend uitgezet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef Wokkel het volgende:
Bekijk het filmpje maar, de geinterviewden zijn hoofdzakelijk erg gespitst op de huidskleur.
Dat is het in een notendop.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:27 schreef Morendo het volgende:
De discussie heeft iets schizofreens omdat de zelfverklaarde progressieve, kosmopolitische Nederlander ineens pleit voor het beperken van grondrechten en een truttig burgermansfatsoen (niemand mag gekwetst worden!) plaatst boven mensenrechten. En als klap op de vuurpijl proberen ze mensen die vinden dat een ieder mag weten of iemand zich al dan niet schminkt in de hoek te plaatsen van provinciale, xenofobe, mafkezen die de sociale cohesie bedreigen.
Dat is oud nieuws.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.
1 woord: tijdsgeestquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom een verkeerd voorbeeld geven op mijn vraag ? Is hij zo moeilijk te beantwoorden? Waarom iets veranderen terwijl de oorzaak ergens anders ligt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |