abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132560186
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Cliché nummer 9: die snappen het toch niet
Nr 10: Je moet geen kinderen lastigvallen met Sinterklaas.
pi_132560209
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat zijn geen interessante kinderquotes joh.
We willen choquerende verhalen van kinderen die proberen hun huidskleur er af te wassen, die tellen harder mee.
Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.

Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:16:24 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_132560318
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:13 schreef donald_dick het volgende:

[..]

als het aan de kinderen lag kunnen we ook sinterklaas omruilen voor een paashaas, zolang ze maar kado's krijgen
Maar je leest toch hoe leuk ze Sinterklaas en Zwarte Piet vinden? En is het niet speciaal een feest voor hen? Omdat een volwassene-nou ja, daar twijfel ik in het geval van Quinsy aan-er om dramt moet het veranderd worden?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:16:53 #104
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560338
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het illustreert maar weer eens dat de kinderen geen negatieve associatie hebben met Piet. Vooral mensen met een kleurtje hebben een probleem met Piet.

Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthouden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_132560369
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als het aan de kinderen lag hadden we deze discussie niet.

Ik ben bang dat ouders nu al te maken krijgen met het niet bestaan van Sinterklaas. Kinderen van 5 kunnen aardig discussiėren onderling hoor.Gelukkig heb ik ze groot.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132560376
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:16 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Zolang de kado's maar binnenstromen maakt het hun geen reet uit welke kleur piet heeft. het is vooral ons jeugdsentiment waar we zo hard aan vasthouden
Waarom zouden we iets veranderen wat een prachtig iets is?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:18:23 #107
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560419
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:17 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waarom zouden we iets veranderen wat een prachtig iets is?
dat schijnt wel vaker te gebeuren, iets met nieuwe inzichten enzo.
pi_132560426
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:16 schreef donald_dick het volgende:

[..]

En dat willen wij onze kinderen ook meegeven. Dat laten we niet verzieken door dat jankwijf van een Quinsy
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:19:42 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_132560486
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ouders nu al te maken krijgen met het niet bestaan van Sinterklaas. Kinderen van 5 kunnen aardig discussiėren onderling hoor.Gelukkig heb ik ze groot.
Dan hoop ik dat de ouders verstandig zijn en ervoor zorgen dat dit kinderfeest niet verpest wordt door een stel zwartgallige jankers.
pi_132560492
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:23:57 #111
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_132560638
Excuses aan het forum trouwens voor het falen van Joanne. Ze heeft het artikel over Zwarte Piet in de Washington Post nog steeds niet gevonden.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_132560655
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het enige nieuwe inzicht wat ik aan deze affaire heb overgehouden is dat donkere mensen heel erg onderscheid maken naar huidskleur.
Dat het eigenlijk nog grotere racisten dan blanken zijn bedoeld u??
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:24:34 #113
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560656
quote:

[..]

Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
pi_132560681
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:18 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Nieuwe, verkeerde inzichten bedoel je?
pi_132560729
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dat is andersom ook zo. Piet moet zwart zijn. Moet zwart zijn. en daar ligt het bezwaar. Als je Piet nou gewoon wat zwarte vegen in zijn gezicht hard gegeven i.p.v. volledig zwart, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Waarom iets aanpassen waar et probleem niet ligt? Het is makkelijker om 20 mensen op te voeden dan 17 miljoen mensen aan andere pieten te laten wennen.
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:26:41 #116
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560737
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nieuwe, verkeerde inzichten bedoel je?
dat zei de kladblokverkoper ook toen zijn buurman computers ging verkopen
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:26:47 #117
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_132560740
quote:

[..]

Dus hier mee zeg je zelf : Ze discrimineren bij het leven en daar moeten wij een feest voor gaan opgeven ?

Want je mag niets zeggen als het met een kleurtje te maken heeft wat dat doet ze aan de slavernij denken ... mensen die nog geen 40 jaar leven en dan beginnen over de slavernij ????

Ach ik weet het goed gemaakt als hun dat zo graag willen hebben wil ik ook wel een voorstel doen .. alles terug brengen van voor de slavernij :)

quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

dat is het altijd al geweest maar nu gaan er bij de andere mensen pas hun ogen open omdat het nu wel de bevolking raakt , en niet weg gezet kan worden met een PVV of LPF
Nee nu zijn het dus hooggeplaatste lui die even ons zwaar als racisten uit lopen te maken en dna is het in eens wel menis
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_132560743
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Bekijk het filmpje maar, de geinterviewden zijn hoofdzakelijk erg gespitst op de huidskleur.

quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

(Bijna) niemand is volledig zwart en toch voelen mensen zich beledigd. Raar toch?
pi_132560749
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:23 schreef JerryWesterby het volgende:
Excuses aan het forum trouwens voor het falen van Joanne. Ze heeft het artikel over Zwarte Piet in de Washington Post nog steeds niet gevonden.
Ik ben nog steeds diep teleurgesteld.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:27:12 #120
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132560760
De discussie heeft iets schizofreens omdat de zelfverklaarde progressieve, kosmopolitische Nederlander ineens pleit voor het beperken van grondrechten en een truttig burgermansfatsoen (niemand mag gekwetst worden!) plaatst boven mensenrechten. En als klap op de vuurpijl proberen ze mensen die vinden dat een ieder mag weten of iemand zich al dan niet schminkt in de hoek te plaatsen van provinciale, xenofobe, mafkezen die de sociale cohesie bedreigen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_132560812
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dat zei de kladblokverkoper ook toen zijn buurman computers ging verkopen
Waarom een verkeerd voorbeeld geven op mijn vraag ? Is hij zo moeilijk te beantwoorden? Waarom iets veranderen terwijl de oorzaak ergens anders ligt?
pi_132560826
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:26 schreef Wokkel het volgende:
Bekijk het filmpje maar, de geinterviewden zijn hoofdzakelijk erg gespitst op de huidskleur.
Ik had het filmpje al gezien, ongeveer een minuut volgehouden en toen hoofdschuddend uitgezet.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_132560843
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:27 schreef Morendo het volgende:
De discussie heeft iets schizofreens omdat de zelfverklaarde progressieve, kosmopolitische Nederlander ineens pleit voor het beperken van grondrechten en een truttig burgermansfatsoen (niemand mag gekwetst worden!) plaatst boven mensenrechten. En als klap op de vuurpijl proberen ze mensen die vinden dat een ieder mag weten of iemand zich al dan niet schminkt in de hoek te plaatsen van provinciale, xenofobe, mafkezen die de sociale cohesie bedreigen.
Dat is het in een notendop.
pi_132560858
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is oud nieuws.
Net zoals het volkomen negeren ook heel gewoon is.
Of het bagatelliseren en een grote groep die niet happy is met het zwartepietenspel terugbrengen tot een hele kleine groep slechterikken.
Onderzoeken indiceren dat honderdduizenden zwarte Nederlanders niet happy zijn met blanke mensen die zo nodig een zwart mens willen spelen.
Dit blijven negeren en schamper over doen is inderdaad een soort discriminatie.
Het moet toch een feest zijn voor iedereen? Hoe zwarte kinderen en hun ouderen voelen bij hoe zij worden geļmiteerd vind men niet belangrijk?
  Eindredactie Games vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:30:02 #125
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132560866
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom een verkeerd voorbeeld geven op mijn vraag ? Is hij zo moeilijk te beantwoorden? Waarom iets veranderen terwijl de oorzaak ergens anders ligt?
1 woord: tijdsgeest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')