Net zoals ik die etter van Pwnd vorige jaar ook niet zo lief vond met zijn totale gebrek aan respect voor kinderen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Quinsy vind ik niet zo lief met zijn totale gebrek aan respect voor kinderen.
De mensen die Sinterklaas als cultureel erfgoed wilden laten erkennen. Ken je feiten toch eens kerel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt de mensen die de VN ingeseind hebben toch? Of doe je nu ook al aan geschiedvervalsing.
nee omdat je medelandgenoten het tegenovergestelde van je proberen te eisenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zelfs als je als zwarte nooit een probleem hebt gehad lijkt het nu de norm om toch te roepen dat zwarte piet racisme is, omdat je medezwarten dat verwachten.
Maak jij je nu ook al schuldig aan weten wat voor een ander goed is? Dat doen sommige mensen ook voor de negers in ons land omdat ze 'te dom zijn om te snappen dat ze gediscrimineerd worden'. Je vertoont nu dezelfde trekjes.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Je dochter weet niet beter dan wat haar verteld (voorgelogen) wordt.
Ja en ze zouden jou aan een schandpaal midden in de stad moeten nagelen vanwege de onzin die je uitkraamt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze moeten die quincy oppakken, een pietenpak aantrekken en hem op een paal door de stad slepen.
Alsof zwarten nu geen sinterklaas vieren vanwege zwarte piet. En het anders wel zouden doen. Boe hoe.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet vreemd. Waarschijnlijk zou ze hetzelfde zeggen over een paarse Piet. Met het verschil dat dan ook een ander deel van de Nederlandse bevolking leuk mee wil doen.
En weer de associatie zwart dus fout die je maakt....denk je altijd zo als je een zwarte ziet werken voor een witte baas ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Behalve dat hij zwart is en werkt voor een witte man. Joh, hij deelt snoep uit in naam van de man, moet kunnen! [ afbeelding ]
De associatie is er alleen bij mensen die zichzelf om de een of andere reden achtergesteld voelen. Dat heeft niets met Piet te maken, Piet is slechts een handvat voor die mensen om die kwelling weer eens tentoon te stellen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja, want los van het historische verband (je weet wel, het uiterlijk van ZP gebaseerd op de negerkarikatuur), is er noooit meer iemand geweest die de associatie heeft gezien he?
Vandaar dat er nog genoeg negers grappen krijgen als in 'hey je familie is er' of vragen als 'juf, bent u Zwarte Piet?'
En nee, ik beweer niet dat dit een reden is om de Zwarte Piet af te schaffen. Het gaat me ook niet om de vraag of mensen wel/niet tegen zo'n grap of vraag moeten kunnen. Het gaat mij puur om de onzin dat er nauwelijks meer een associatie is tussen ZP en negers. Dat jij en een deel v/d mensen de associatie niet legt, wil niet zeggen dat bijna geen enkel blank (of zwart) persoon dit doet.
Nog maar een keertje dan. Als je de percentages Antillianen, Surinamers en Ghanezen in Amsterdam die er niet zo heel heppiedepeppie mee zijn neemt, kom je op 19.6%quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat erom hoe echte zwarte mensen het vinden hoe zij worden nagespeeld.
de meesten vieren het gewoon jaquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:04 schreef matthijst het volgende:
[..]
Alsof zwarten nu geen sinterklaas vieren vanwege zwarte piet. En het anders wel zouden doen. Boe hoe.
Voorgelogen,quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn. Want mensen met een kleurtje zijn 1 familie die als het er op aankomt allemaal elkaar steunenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zelfs als je als zwarte nooit een probleem hebt gehad lijkt het nu de norm om toch te roepen dat zwarte piet racisme is, omdat je medezwarten dat verwachten.
Voorheen heb ik me er ook niet zo druk over gemaakt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:56 schreef sp3c het volgende:
als ik een zwevende kiezer was in deze dan zou ik na de afgelopen weken fok!ken niet de pro zwarte piet kant opzweven als ik heel eerlijk moet zijn
Kinderen hebben een aangeboren besef voor het Sinterklaasfeest met een Zwarte Piet ? Interessant. Misschien moeten we kinderen ook maar niet meer vertellen dat God niet bestaat dan, om te voorkomen dat we mensen kwetsen natuurlijk. Dat moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maak jij je nu ook al schuldig aan weten wat voor een ander goed is?
Ze mogen wel een mening hebben, maar die mening is gebaseerd op wat kkk-stijl reacties op internet en allang niet meer op waar het oorspronkelijk om ging. Durf te wedden dat een hoop van die jankwijven in dat laatste Bijlmerfilmpje vorig jaar nog 0,0 probleem hadden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zeg ik toch niet
ik zeg alleen dat je (mathijst in dit geval) niet raar moet opkijken van boze negers als je zegt dat ze geen mening mogen hebben
http://www.telegraaf.nl/b(...)Zwarte_Pieten__.htmlquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:04 schreef gelly het volgende:
[..]
De mensen die Sinterklaas als cultureel erfgoed wilden laten erkennen. Ken je feiten toch eens kerel.
Is dit de Twilight Zone? Jij bent toch degene die voor verboden pleit? Intolerante boer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef Bluesdude het volgende:
Oja...... triest te zien hoe fucking intolerant de zogenaamde knuffelaars van zwarte piet zijn.
Zwart door de schoorsteen om het echte verhaal maar niet te hoeven vertellen, want kennelijk bestaat er toch wat schaamte.quote:
Gelukkig zijn de mensen die Zwarte Piet verbieden wel tolerant. Iedereen is welkom....behalve de zwarte medemens !quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voorheen heb ik me er ook niet zo druk over gemaakt.
Maar hoe meer ik erover denk en hoe meer ik de agressieve reacties lees en die petitieneurose (2 miljoen and counting) hoe meer ik zekerder ben... er is iets verkeerds gaande.
Nee.... sinttraditie heb ik altijd al oubollig gevonden. Alleen leuk voor de kinderen.
Sint mag blijven.... Piet mag blijven...geef hem Witte Pieten of ongeschminkte Pieten als maten..
In die richting denk ik nu meer dan ooit.
Oja...... triest te zien hoe fucking intolerant de zogenaamde knuffelaars van zwarte piet zijn.
mwahquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ze mogen wel een mening hebben, maar die mening is gebaseerd op wat kkk-stijl reacties op internet en allang niet meer op waar het oorspronkelijk om ging. Durf te wedden dat een hoop van die jankwijven in dat laatste Bijlmerfilmpje vorig jaar nog 0,0 probleem hadden.
Ja, we weten het. Humor is ver te zoeken bij zeurpieten en hun fans.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:00 schreef gelly het volgende:
Toch apart als Zwarte Piet geen neger moet voorstellen Quinsy en die VN dame consequent semi-grappig als "zeur piet" worden bestempeld. Ook de Telegraaf doet daaraan mee. Het bevestigd enkel de klacht van Quinsy.
[ afbeelding ]
[..]
welk echte verhaal?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Zwart door de schoorsteen om het echte verhaal maar niet te hoeven vertellen, want kennelijk bestaat er toch wat schaamte.
Echt hequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dit de Twilight Zone? Jij bent toch degene die voor verboden pleit? Intolerante boer.
Inmiddels niet meer hè... Ze ziet/hoort ook het nieuws.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Zoek_hulpquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar hoe meer ik erover denk en hoe meer ik de agressieve reacties lees en die petitieneurose (2 miljoen and counting) hoe meer ik zekerder ben... er is iets verkeerds gaande.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |