Wtf?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De associatie is er alleen bij mensen die zichzelf om de een of andere reden achtergesteld voelen.
Mijn punt ging om jouw bewering dat er de associatie Zwarte Piet ==> neger hoofdzakelijk wordt gelegd door zwarte mensen, terwijl ik een paar duidelijke voorbeelden geef waarbij een blanke de associatie legt.quote:Dat heeft niets met Piet te maken, Piet is slechts een handvat voor die mensen om die kwelling weer eens tentoon te stellen.
Ja, maar gewoon een black face in een page pak. Waarom wordt dat de kinderen niet verteld dan ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
welk echte verhaal?
dude is verzonnen door een schoolmeester ofzo
Quinsy is duidelijk geen echte neger, kiek die micropenisquote:
omdat dat waarschijnlijk niet waar isquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, maar gewoon een black face in een page pak. Waarom wordt dat de kinderen niet verteld dan ?
Jouw ouders zeiden toch ook dat je een lief kind was?? Soms is een leugentje beter dan de waarheid.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, maar gewoon een black face in een page pak. Waarom wordt dat de kinderen niet verteld dan ?
Blackface bestond toen nog niet eens. Maar goed, die vervelende feiten moet je niet in de weg van je goedvolkmening laten komen natuurlijk. Vandaar ook dat Bluesdude stelselmatig m'n cijferonderbouwing blijft negerenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat dat waarschijnlijk niet waar is
het was 1850!
geen internet, geen tv, geen twitter, gen wikipedia om je kennis aan te dikken ... grote kans dat die schoolmeester nog nooit van Blackface gehoord had
Als een neger zegt 'hey kaaskop' heb ik dan ook het recht me achtergesteld te voelen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wtf?
Wanneer een blanke tegen een zwarte zegt: "hey je familie is er" wanneer Zwarte Piet er is, of wanneer een blank kind aan een zwarte juffrouw vraag: "juffrouw, bent u Zwarte Piet?" dan is de associatie toch alleen bij onze zwarte medemens die zichzelf om een of andere reden achtergesteld voelt?
Deze logica ontgaat me compleet. Leg uit.
[..]
Mijn punt ging om jouw bewering dat er de associatie Zwarte Piet ==> neger hoofdzakelijk wordt gelegd door zwarte mensen, terwijl ik een paar duidelijke voorbeelden geef waarbij een blanke de associatie legt.
O.... die onderzoeken wijzen toch zeker wel op een meerderheid binnen die groepen die niet happy ziin met hoe zij worden nagespeeld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nog maar een keertje dan. Als je de percentages Antillianen, Surinamers en Ghanezen in Amsterdam die er niet zo heel heppiedepeppie mee zijn neemt, kom je op 19.6%
waarom niet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als een neger zegt 'hey kaaskop' heb ik dan ook het recht me achtergesteld te voelen?
Uhm, je kent die afbeelding uit 1850 toch en hoe Zwarte Piet er nu uit ziet ? Het lijkt er niet eens op. Zwarte Piet van nu is hoe hij in de jaren 30 is vormgegeven, toen black face populair was.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
het was 1850!
geen internet, geen tv, geen twitter, gen wikipedia om je kennis aan te dikken ... grote kans dat die schoolmeester nog nooit van Blackface gehoord had
Gelly, had je al een bron gevonden voor je bewering ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)Zwarte_Pieten__.html
Eerste alinea. Jouw bron zie ik graag tegemoet.
Nee, dat is opbouwende kritiek.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als een neger zegt 'hey kaaskop' heb ik dan ook het recht me achtergesteld te voelen?
Neen, want zoals we eerder in deze reeks hebben kunnen lezen is de blanke man de zendende partij en de zwarte de ontvangende. Dat Quinsy de ontvangende partij is geloof ik overigens meteen, maar dan heb ik het niet over discriminatiequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zijn onzinvoorbeelden, of is dat volgens jou dagelijkse kost?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wtf?
Wanneer een blanke tegen een zwarte zegt: "hey je familie is er" wanneer Zwarte Piet er is, of wanneer een blank kind aan een zwarte juffrouw vraag: "juffrouw, bent u Zwarte Piet?" dan is de associatie toch alleen bij onze zwarte medemens die zichzelf om een of andere reden achtergesteld voelt?
Die duidelijke voorbeelden zie ik niet terug, de voorbeelden die ik je geef zijn duidelijk te zien in het youtube filmpje in de Bijlmer.quote:Deze logica ontgaat me compleet. Leg uit.
[..]
Mijn punt ging om jouw bewering dat er de associatie Zwarte Piet ==> neger hoofdzakelijk wordt gelegd door zwarte mensen, terwijl ik een paar duidelijke voorbeelden geef waarbij een blanke de associatie legt.
Omdat inbreken via de voordeur een minder leuk verhaal is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar goed, de ontkenning daarvan geeft al genoeg aan dat het ergens knaagt. Waarom verzin je anders dat ie zwart is door de schoorsteen ?
Vecht je anti-negerstrijd uit met inhoudelijke argumenten. Dit is gelulquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Quinsy is duidelijk geen echte neger, kiek die micropenis
Ah, dus Zwarte Piet is wel gewoon een karikatuur van een neger. Blij dat je het nu ook toegeeft.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:12 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Jouw ouders zeiden toch ook dat je een lief kind was?? Soms is een leugentje beter dan de waarheid.
omdat het duidelijk een dude is met makeup up en geen negerquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, je kent die afbeelding uit 1850 toch en hoe Zwarte Piet er nu uit ziet ? Het lijkt er niet eens op. Zwarte Piet van nu is hoe hij in de jaren 30 is vormgegeven, toen black face populair was.
Maar goed, de ontkenning daarvan geeft al genoeg aan dat het ergens knaagt. Waarom verzin je anders dat ie zwart is door de schoorsteen ?
1 keer per jaar, steevast rond de 15e van mei.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
en hoevaak overkomt het je?
nooit?
Wel verdomme! Hoe_in_Godsnaam! Is 19.6% een meerderheid!!??!!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
O.... die onderzoeken wijzen toch zeker wel op een meerderheid binnen die groepen die niet happy ziin met hoe zij worden nagespeeld.
Maar jij wilt perse de cijfers bagatelliseren
Het was dan ook een grapje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vecht je anti-negerstrijd uit met inhoudelijke argumenten. Dit is gelul
Gelly ? Hallo?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelly, had je al een bron gevonden voor je bewering ?
nahquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1 keer per jaar, steevast rond de 15e van mei.
Het gaat natuurlijk niet letterlijk om de Amerikaanse blackface. Het gaat om de karikatuur van de zwarte daar was toch redelijke consensus over, zie de stripboeken van vroeger (Kuifje, Sjors & Sjimmie).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
het was 1850!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |