abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:42:40 #1
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132507972

Bliksemdetectie - Radar

Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
Severeweatheroutlook Benelux weer (Nederlands)
Meteo-Service.nl
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux

KNMI begrippen (nederlands)
Extreem weer begrippen (nederlands)
Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)

Kanaalrat
Polar Low
Windschering
CAPE + Liftedindex
GFS & Europese weermodel

Waar woont iedereen?

WKN / Weerfoto's 2012

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:58:32 #2
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_132508445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:41 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Meestal is het ZW/WZW dus NW meestal niet volgens mij. Doe maar eens een 10 of 11 bft dan. Schade is jammer maar je doet er niks aan...
En toch komt een noordwester storm ook voor :) deze zorgt dan vooral in het noorden voor de meeste wind + hoge waterstanden.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 12:43:55 #3
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132509647
Dinsdag, maar vooral gister stond er wel "storm" in de Alpen. Er was een zeer krachtige fohn op hoogte met windsnelheden die boven de 1600 m richting de 100-130 km/h gingen. Het was op veel plekken dan ook 23-26 graden, kort filmpje...

Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:25:46 #4
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132512820
Voorwaarschuwing uit de UK:

24 October 2013 - Unsettled weather is expected to continue over the next few days with further spells of heavy rain and strong winds for most parts, particularly over Saturday and Sunday.

Then as we move into Sunday night and Monday morning there is a risk a significant storm could develop close to the UK which has the potential to bring some exceptionally strong winds to parts of the country.

Currently the storm is most likely to impact the southern half of the UK, with the potential for gusts of more than 80mph - especially on exposed coasts in the south.

Winds of this strength could bring down trees or cause structural damage, potentially causing transport disruption or power cuts.

Eddie Carroll, Chief Forecaster at the Met Office, said: "This storm doesn't exist at the moment, but our forecasts models predict it is likely to develop in the west Atlantic on Saturday. Then it's likely to rapidly intensify just west of the UK late on Sunday before tracking across England and Wales early on Monday.

"There is still a chance this storm may take a more southerly track and miss the UK, bringing impacts elsewhere in northern Europe, but people should be aware there is a risk of severe weather and significant disruption. With that in mind, people should keep up to date with and act on the advice in our forecasts and warnings as the situation develops."

Normally Atlantic storms of this type develop much further to the west of the UK and are waning in strength by the time they reach the UK and Ireland.

This storm is more unusual, developing much closer to the UK and potentially tracking across the country while still in its most powerful phase. A strong jet stream and warm air close to the UK are both contributing to the development and strength of the storm.

If the storm arrives in line with current predictions, some areas could see some of their strongest winds for a number of years.

Never Stop Exploring!
pi_132516044
We zullen zien :)
Zonder wrijving geen glans
pi_132520419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:58 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

En toch komt een noordwester storm ook voor :) deze zorgt dan vooral in het noorden voor de meeste wind + hoge waterstanden.
Noordwesterstorm is ook de gevaarlijkste variant.
pi_132520877
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:22 schreef aloa het volgende:

[..]

Hmz...
pi_132523170
Ben benieuwd waar EC mee gaat komen vanavond.

donderdag 24 oktober 2013 @ 19:56:33 #9
34663 SpeedyGJ
pi_132524097
Ik ben ook erg benieuwd naar :)
Kan al niet wachten tot het zover is en tot die tijd ga ik me haasten om mijn weerstation een ander plek te geven zodat ik de volle bak wind mag mee maken en hopelijk de magische grens van 100km/h eens doorbreek want mijn hoogste stoot staat nog altijd op 98km/h met mijn vorige station en 93km/h met dit station.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:05:26 #10
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132524536
Dat zijn beste windstoten...tot boven de 130

Never Stop Exploring!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:09:44 #11
34663 SpeedyGJ
pi_132524760
Waarom kwam dit nou niet eerder?
Ik wist het dat als ik uit Holwerd zou vertrekken dat er dan mogelijk een zware storm komt opzetten. :(
pi_132528877
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_132529441
Tis bladstil hier, alleen een blaffende hond die al een half uur tekeer gaat, voorbode....
pi_132529984
Deze is beter ;)
pi_132530005
:o
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_132530854
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:46 schreef Adrie072 het volgende:
Tis bladstil hier, alleen een blaffende hond die al een half uur tekeer gaat, voorbode....
Uitdrukking ''stilte voor de storm''
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_132530933
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:57 schreef stan12 het volgende:
Deze is beter ;)
[ afbeelding ]
Fucking zot man , Mijn serre :'(

Ik weet wat ik morgen namiddag mag doen in de tuin (plastieke serre :') )
pi_132530979
quote:
Deze is beter ;)
[ afbeelding ]
Ik woon dan ook toevallig aan de Belgische kust.waar het uiterst roze kleurt. :')
pi_132531074
De straalstroom voor maandag zit tegen de 300 km/u aan...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2013 22:22:21 ]
pi_132531784
Plaatje doet het niet
pi_132532231
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Plaatje doet het niet
welk plaatje.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:02:09 #22
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132533060
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:19 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
hm, kunnen er zich lekkere randstoringen met een flink windveld ontwikkelen ^O^
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:04:18 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132533139
Jarlours! :'( Windstil hier en er komt geen verandering in :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132533538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:02 schreef Againzender het volgende:

[..]

hm, kunnen er zich lekkere randstoringen met een flink windveld ontwikkelen ^O^
De storm opzich moet zich nog ontwikkelen. Randstoring idd.
pi_132536524
Ik, als stormliefhebber, vind de voorspellingen nog steeds wel aan de magere kant. Het lijkt weer gewoon op windkracht 9 of zelfs minder uit te draaien zoals we de afgelopen jaren zo vaak gezien hebben. Op uitgebreide schaal een uurgemiddelde van windkracht 10 heb ik tot nu toe pas in een paar modelruns voorbij zien komen.

quote:
Deze is beter ;)
[ afbeelding ]
Die Spitzenboen zijn volgens mij een soort theoretisch maximum. Wat je voor goede windstoten moet hebben is een verticaal onstabiele atmosfeer (daarom zitten de sterkste windstoten ook op het koufront) zodat de wind met grote snelheid naar beneden kan komen. Het hangt daar dus vanaf in hoeverre die Spitzenboen ook echt behaald kunnen worden.
pi_132536546
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:13 schreef aloa het volgende:

[..]

De storm opzich moet zich nog ontwikkelen. Randstoring idd.
Stormen in Nederland worden altijd veroorzaakt door randstoringen. :)

quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:19 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
Hmmm, zit toch nog een redelijke meander in de straalstroom. :o Dit is nog geen klassieke stormsituatie zoals in 2007. Toen was de straalstroom haast kaarsrecht.
pi_132537040
quote:
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:22 schreef aloa het volgende:
Hoge waterstanden hangen van meer af dan alleen de windkracht. De windkracht lijkt zelfs van ondergeschikt belang te zijn. Wat naast windrichting (NW dus) veel belangrijker is, is de lengte van het windveld, de periode waarover dat windveld in stand blijft en het tij zelf.

Neem de laatste en enige keer tot nog toe dat de Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg dicht ging. Dat was 8 november 2007. Er was toen slechts sprake van een harde tot stormachtige NW-wind. Voor de kust van Noorwegen waaide het wat harder, NW-storm. Veel belangrijker was echter de vorm van het windveld. Vanaf Spitsbergen tot aan Scheveningen stond er dagenlang een strakke NW7. Het was die situatie die zorgde voor een middelbare stormvloed (erg uitzonderlijk, komt eens in de 10 tot 100 jaar voor, zie NB) en het was toen pas de eerste keer sinds 1976 dat er overal dijkbewaking werd ingesteld.

NB: Om dit in perspectief te zetten, de stormvloed van 1953 was op één meetstation na ook een middelbare stormvloed. Alleen in Zeeland werd met slechts 10 centimeter de categorie hoge stormvloed behaald. Om dat verder in perspectief te zetten. Boven de categorie hoge stormvloed worden ook nog de categorieën buitengewoon hoge stormvloed en extreme stormvloed gehanteerd. Ter info: de Deltawerken en de rest van de zeewering begeeft het pas bij een extreme stormvloed, zelfs de storm van 1953 zou in de verste verte geen kritieke situatie opleveren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kowloon op 25-10-2013 01:05:53 ]
pi_132539535
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:32 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Stormen in Nederland worden altijd veroorzaakt door randstoringen. :)

[..]

Dat hoeft niet. Randstoring is een aparte kern van een stormdepressie.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:50:10 #29
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132541231
Wederom een een beste uitdraai met windstoten die uit zouden kunnen gaan schieten naar 140/150 km/h

Never Stop Exploring!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:02:58 #30
34663 SpeedyGJ
pi_132541504
Oef 118/133km/h hier :D

Zal ik de cam zo laten hoe het nu is of zal ik em naar het westen draaien met uitzicht op rij bomen?
pi_132542232
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 07:51 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Randstoring is een aparte kern van een stormdepressie.
Maar je moet een (stationair) laag hebben om de straalstroom op gang te brengen. Pas daarin kunnen andere lagen uitdiepen tot een storm. Alleen in de tropen heb je echte zelfstandige stormen, maar die halen hun voeding uit de warmte van het zeewater en niet uit de straalstroom.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:35:42 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132542319
Geile kaarten allemaal :~
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132542505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:35 schreef Dven het volgende:
Geile kaarten allemaal :~
Nou vooralsnog staat er nergens een uurgemiddelde van 10 Bft. of meer op de kaarten. Wéér niet.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:50:17 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132542691
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:43 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nou vooralsnog staat er nergens een uurgemiddelde van 10 Bft. of meer op de kaarten. Wéér niet.
Maar wel een bak aan wind. Hier is het al een week letterlijk windstil en het lijkt de komende week niet te veranderen.

Ik ben hartstikke blij met het mooie weer enzo maar af en toe mag er wel een bijzonder dagje tussen zitten :P
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:21:56 #35
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_132543378
Allemaal heel erg leuk. Maar minder leuk voor mijn plastieke serre :'(
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:22:46 #36
Belg
pi_132543397
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar wel een bak aan wind. Hier is het al een week letterlijk windstil en het lijkt de komende week niet te veranderen.

Ik ben hartstikke blij met het mooie weer enzo maar af en toe mag er wel een bijzonder dagje tussen zitten :P
Kom dan terug naar Nederland of België
pi_132543830
quote:

[..]

Windstil _O_ ik kan me niet eens meer een dag herinneren dat het windstil was, enkel een avond in augustus. Heerlijk gefietst toen _O_
know'm sayin?
word? word.
pi_132543950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Allemaal heel erg leuk. Maar minder leuk voor mijn plastieke serre :'(
Bouw dan ook een stevige serre.
pi_132544281
Het miezert in Enschede.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:57:42 #40
34663 SpeedyGJ
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:05:15 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132546071
Geen druppel hier :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132546836
quote:

[..]

Ja, dan loopt in Delfzijl het water over de kade, en sluiten ze de waterkering af. maar alleen zijn dan al die bedrijfen gedupeerd, die vlak aan de kade staan... :o (vorige keer een meter erboven terwijl een restaurant daar net weer en nieuwe vloer had aangelegd.)
🐱
pi_132546934
quote:

[..]

Als jullie daar in VT nou eens gewoon een nieuwbouwwijk gezellig direct aan de oever van het riviertje bouwen dan zul je zien dat bepaalde weertypes ineens heel bijzonder worden. O-)
pi_132546964
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:30 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Ja, dan loopt in Delfzijl het water over de kade, en sluiten ze de waterkering af. maar alleen zijn dan al die bedrijfen gedupeerd, die vlak aan de kade staan... :o (vorige keer een meter erboven terwijl een restaurant daar net weer en nieuwe vloer had aangelegd.)
Bouw dan ook niet buiten de zeewering. :)
pi_132547000
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Bouw dan ook niet buiten de zeewering. :)
Goedkope grond. ik zou dan (zout)watervaste vloeren installeren, die zijn er in vele kleurtjes.
🐱
pi_132547053
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:35 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Goedkope grond. ik zou dan (zout)watervaste vloeren installeren, die zijn er in vele kleurtjes.
Voor opslag van bulkgoed etc. kan het prima (Europoort en Maasvlakte in Rotterdam liggen ook buiten de zeedijk), maar bij een restaurant ligt dan anders natuurlijk. :)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:38:26 #47
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132547076
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Als jullie daar in VT nou eens gewoon een nieuwbouwwijk gezellig direct aan de oever van het riviertje bouwen dan zul je zien dat bepaalde weertypes ineens heel bijzonder worden. O-)
Zal ik jou dan eens verklappen wat voor project er aan zit te komen om de kandidaatstelling voor Europese Hoofdstad van de Cultuur kracht bij te zetten? :+
pi_132547091
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Voor opslag van bulkgoed etc. kan het prima (Europoort en Maasvlakte in Rotterdam liggen ook buiten de zeedijk), maar bij een restaurant ligt dan anders natuurlijk. :)
Daar hebben ze de stellages zo dat de onderste twee lagen geen spul ligt wat niet tegen water kan.
🐱
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:42:24 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132547181

Een stevige Zuidwester 's ochtens voor het westen, later zal de wind meer naar het westen draaien en in het noorden voor een stevige wind zorgen.

Wateroverlast zal meevallen, het is eb als het krachtigste deel van de storm over trekt. Maar wat toch even spannend wordt: Er wordt tijdens vloed erg veel water door het kanaal tussen Engeland en Frankrijk geblazen. Dat kan nog wel voor wat overlast zorgen, gelukkig is het geen sprintij.

Ik kijk nu al uit naar mijn terugreis op de fiets :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132547277
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wateroverlast zal meevallen, het is eb als het krachtigste deel van de storm over trekt. Maar wat toch even spannend wordt: Er wordt tijdens vloed erg veel water door het kanaal tussen Engeland en Frankrijk geblazen. Dat kan nog wel voor wat overlast zorgen.
Belangrijker nog, het is een inieminie laagje dat snel trekt en de windrichting is verkeerd. Het laagje diept wel snel uit, dat is in het voordeel van wateropzet, maar alle andere factoren zijn in het nadeel van wateropzet dus ik verwacht geen probleem met waterstanden, ook niet in Engeland en Frankrijk want daar is de kust heel anders van opbouw dan in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:50:45 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132547363
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Belangrijker nog, het is een inieminie laagje dat snel trekt en de windrichting is verkeerd. Het laagje diept wel snel uit, dat is in het voordeel van wateropzet, maar alle andere factoren zijn in het nadeel van wateropzet dus ik verwacht geen probleem met waterstanden, ook niet in Engeland en Frankrijk want daar is de kust heel anders van opbouw dan in Nederland.
Je onderschat de kracht van de wind op het water volgens mij; 1953, noordwester met hetzelfde effect ;)

En dat de kust daar erg anders is dan hier helpt juist mee; hier kan het nog een beetje het land opkruipen, daar kan het nergens anders heen dan omhoog, wat zorgt voor hogere waterstanden op de plekken waar dit niet het geval is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132547495
De perfecte storm voor wateropzet trekt vanaf Spitsbergen, snel uitdiepend langs de Noorse kust en trekt traag de Noordzee op. De vorm van het laag moet dan langgerekt zijn terwijl het zwaartepunt traag 200 km ten noorden van Vlieland langs trekt richting Oost-Friesland (D). Een hoog op de Atlantische Oceaan kan de trechtervorming verder versterken, dus die doen we er ook bij. Verder moet dit alles samenvallen met springtij en een stevige ZW bries in het Kanaal.
pi_132547657
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:50 schreef Nattekat het volgende:
Je onderschat de kracht van de wind op het water volgens mij; 1953, noordwester met hetzelfde effect ;)
Lees mijn eerdere post daarover. De situatie in 1953 was stevig, maar ook weer niet veel extremer dan in 2006 en 2007. In Noord-Nederland heeft de stormvloedsituatie van 2006 de records in handen, niet eens 1953! Wat er natuurlijk veranderd is sinds 1953 is dat er serieus werk gemaakt is van een voldoende sterke zeewering. Binnendijkse problemen met hoogwater zijn verleden tijd in Nederland, tenzij die ene superstorm langs komt, maar die kans is zeer klein.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:07:01 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132547770
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere post daarover. De situatie in 1953 was stevig, maar ook weer niet veel extremer dan in 2006 en 2007. In Noord-Nederland heeft de stormvloedsituatie van 2006 de records in handen, niet eens 1953! Wat er natuurlijk veranderd is sinds 1953 is dat er serieus werk gemaakt is van een voldoende sterke zeewering. Binnendijkse problemen met hoogwater zijn verleden tijd in Nederland, tenzij die ene superstorm langs komt, maar die kans is zeer klein.
Het hoeft natuurlijk niet voor chaos en dijkdoorbraken te zorgen, ik ga er ook niet vanuit dat er veel ellende van komt.

Maar om even jouw punten op te sommen: De windrichting (ZW) blaast precies het kanaal in, de wind blijft zo de hele ochtend en begin van de middag, en verplaatst langzaam naar het NO. Tevens wordt het vloed.

In Nederland gaan we hier absoluut niks van merken, het gaat dit keer om de andere kant van de trechter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:16:45 #55
34663 SpeedyGJ
pi_132547981
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Een stevige Zuidwester 's ochtens voor het westen, later zal de wind meer naar het westen draaien en in het noorden voor een stevige wind zorgen.

Wateroverlast zal meevallen, het is eb als het krachtigste deel van de storm over trekt. Maar wat toch even spannend wordt: Er wordt tijdens vloed erg veel water door het kanaal tussen Engeland en Frankrijk geblazen. Dat kan nog wel voor wat overlast zorgen, gelukkig is het geen sprintij.

Ik kijk nu al uit naar mijn terugreis op de fiets :D
Ik vind em minder dan de vorige runs, vooral voor het noorden :{
Ben niet positief meer.
pi_132556577
Diept op de Noordzee nog verder uit tot 965 mb. Dit gaat een korte maar krachtige storm worden.

pi_132556801
De nieuwe run van gfs is heftiger dan voorgaande runs wat betreft de windstoten. Het gehele land zit ruim boven de 100 km/u.... Volgens de 'geleerden' is gfs altijd wat aan het overdrijven, maar als dit uitkomt dan gaan er flink wat bomen sneuvelen en waaien er bulten dakpannen van de daken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2013 18:49:41 ]
pi_132557246
Hoi! Ik neem het weerbericht voor de FOK!frontpage vanaf morgen over van stephan5 tot hij terug is van vakantie. Ik probeer daarvoor wat leuke weetjes naar boven te halen.

Voor zover ik kan terugvinden is het vandaag de hoogst gemeten temperatuur in de bilt 18.0 geweest, wat daarmee op de tweede plaats komt te staan in het lijstje van temperaturen op 25 oktober:
http://weergegevens.nl/ex(...)er=1&maand=10&dag=25

De temperatuur van 18.0 zag ik net op buienradar die een max-temperatuur-radar heeft:
http://buienradar.nl/weerkaarten/temperatuur

Klopt deze beredenering of zie ik iets over het hoofd?
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_132557559
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:03 schreef WebHawk het volgende:
Hoi! Ik neem het weerbericht voor de FOK!frontpage vanaf morgen over van stephan5 tot hij terug is van vakantie. Ik probeer daarvoor wat leuke weetjes naar boven te halen.

Voor zover ik kan terugvinden is het vandaag de hoogst gemeten temperatuur in de bilt 18.0 geweest, wat daarmee op de tweede plaats komt te staan in het lijstje van temperaturen op 25 oktober:
http://weergegevens.nl/ex(...)er=1&maand=10&dag=25

De temperatuur van 18.0 zag ik net op buienradar die een max-temperatuur-radar heeft:
http://buienradar.nl/weerkaarten/temperatuur

Klopt deze beredenering of zie ik iets over het hoofd?
Hier kan je wel de extremen van vandaag vinden..

http://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/
pi_132557677
Als ik het goed heb is de ontwikkeling inmiddels zichtbaar ten oosten van het noorden van Amerika.

vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:23:21 #61
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132557938
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:47 schreef aloa het volgende:
De nieuwe run van gfs is heftiger dan voorgaande runs wat betreft de windstoten. Het gehele land zit ruim boven de 100 km/u.... Volgens de 'geleerden' is gfs altijd wat aan het overdrijven, maar als dit uitkomt dan gaan er flink wat bomen sneuvelen en waaien er bulten dakpannen van de daken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Naar werk fietsen gaat heel makkelijk worden, terug echter :')
The line is a dot to you!
pi_132558002
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:23 schreef kepler het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dan beter gaan lopen. ;)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:26:29 #63
34586 kepler
No bounce, no play
pi_132558046
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:25 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik had het woensdag al zwaar :D
The line is a dot to you!
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:57:11 #64
8781 crew  Frutsel
pi_132559367
Cnn meldt net " dangerous storm - hurricane force winds - gusts upto 130 km/h "
pi_132559695
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:25 schreef aloa het volgende:

[..]

Heeft de ns de noodstormdienstregeling al klaar? :'-) zit serieus te overwegen om maandag thuis te werken.. Laatste keer dat het stormde lag ook alles finaal plat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_132559862
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:03 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Heeft de ns de noodstormdienstregeling al klaar? :'-) zit serieus te overwegen om maandag thuis te werken.. Laatste keer dat het stormde lag ook alles finaal plat.
Als die windstoten er gaan komen gaat het weer plat maandag. Een boom op het spoor etc etc dan rijdt er geen trein meer.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:11:52 #67
8781 crew  Frutsel
pi_132560109
Teletekst houdt het gewoon bij windkracht zes :p
pi_132560948
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef Frutsel het volgende:
Daar zou ik toch best een fikse tik van balen... :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:34:21 #69
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132561039
Storm des doods!
pi_132561150
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:34 schreef Pino112 het volgende:
Storm des doods!
Je drijft over ;(
Maar van mij mag het best even flink losgaan! Alleen maandagmiddag een afspraak buiten de deur, het zou fijn zijn als het dan even gaat liggen O-)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:00:16 #71
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_132562447
We zullen wel weer zien. We hebben eerder dit soort dreigementen gehad! :D Zolang mijn bus niet van de baan vliegt! _O-
pi_132566315
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:11 schreef Frutsel het volgende:
Als mensen hier zitten te stuiteren van enthousiasme en op teletekst staat dat het mee gaat vallen maak ik mij zorgen.

Als ze op teletekst gaan zeggen dat het slecht weer gaat worden denk ik: meh, zal wel meevallen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:14:36 #73
Belg
pi_132566550
pi_132567170
We gaan dood. Mensen het was me een waar genoegen :W :'(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:30:54 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_132567339
RIP aan de nabestaanden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:39:40 #76
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_132567674
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:47 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dafuq?! windstoten van 140+ km/u in het ZO van het land. :o :o :o :o

Hmm... maandag gaan de winterbanden er weer op. Zal maar vragen of ze niet beter stormbanden erop kunnen zetten. :+
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:48:54 #77
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132568029
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:23 schreef kepler het volgende:

[..]

hm, als het zo gaat op de terugweg in ZW richting door het Vondelpark hier in Amsterdam, met die slecht gewortelde bomen :')
Ik wacht tot er wat zekerheid is, ik kan vanaf huis werken. Ook buiten het park met dit weer bloedlink door rondvliegende zooi. 25 januari 1990 staat mij nog erg goed bij.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:53:41 #78
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_132568217

Ons zonnetje heeft er ook weer zin in. :)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:54:10 #79
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_132568238
quote:
wtf..

LHC aan t werk geslagen?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_132568269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:48 schreef Againzender het volgende:

[..]

hm, als het zo gaat op de terugweg in ZW richting door het Vondelpark hier in Amsterdam, met die slecht gewortelde bomen :')
Ik wacht tot er wat zekerheid is, ik kan vanaf huis werken. Ook buiten het park met dit weer bloedlink door rondvliegende zooi. 25 januari 1990 staat mij nog erg goed bij.
Ik op een of andere manier ook. Ik was toen 9, en moest naar de tandarts. Ik woonde toen (en nu nog steeds :+ ) in Bunschoten, en de tandarts zat in Woudenberg. Meteen bij de oprit al de onderkant van een vrachtwagen kunnen bekijken (of een container die van een trailer gewaaid was, zo goed is mijn geheugen niet meer)
En een paar jaar later bij een storm op de lekbrug bij Vianen een bakwagentje op 2 wielen tegen de vangrail zien staan. Bij het er langs rijden zag je gewoon de wielen van de grond (of in dit geval het brugdek) komen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:55:59 #81
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132568314
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

53 had met 2006 en 2007 de duur en de windrichting gemeen idd. In 53 was het springvloed dacht ik. Maar in 53 waren de dijken veel slechter, niet gek ook na zo'n oorlog en daarvoor crisisjaren, als het goed is hebben we met de deltawerken nu een kustlijn die VEEL meer kan hebben.
Ik zie met dze evntuele korte storm ook alleen veel windschade.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:58:46 #82
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_132568427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:54 schreef marcel-o het volgende:

[..]

wtf..

LHC aan t werk geslagen?
Neuh... is gewoon een deling door 0. :+
pi_132568476
Fun fact:

Als 1953 iets anders was verlopen was mijn vader (en zijn ouders) niet geëvacueerd, waren ze niet in het midden van het land (Soest, Woudenberg) terechtgekomen, had hij mijn moeder (heel wat jaren later natuurlijk, hij is van 1948) nooit ontmoet en had ik deze onzin hier niet neer kunnen zetten :+
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:12:09 #84
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132568891
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:59 schreef Resistor het volgende:
Fun fact:

Als 1953 iets anders was verlopen was mijn vader (en zijn ouders) niet geëvacueerd, waren ze niet in het midden van het land (Soest, Woudenberg) terechtgekomen, had hij mijn moeder (heel wat jaren later natuurlijk, hij is van 1948) nooit ontmoet en had ik deze onzin hier niet neer kunnen zetten :+
:D
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:21:52 #85
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132569174
Overigens wordt het morgen nog best wel een aardige dag, weliswaar al redelijk wat wind maar relatief droog en ook zo nu en dan wat zon. ideaal weer om te ballen :) zondag veel wind en maandag dus nog meer wind.

ECMWF komt in de nieuwe berekeningen (12z) wederom met windstoten van 118-133 km/h. Vlak langs de westkust 133-149 km/h. kijken of het er in blijft staan komend weekend.

Never Stop Exploring!
pi_132573169
Het zal wel meevallen, net op Weatherpro gekeken want die is heel betrouwbaar.
pi_132573587
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 01:05 schreef quirina het volgende:
Het zal wel meevallen, net op Weatherpro gekeken want die is heel betrouwbaar.
Dat is allemaal directe modeluitvoer, daar is geen meteoroloog aan te pas gekomen. Het meest betrouwbaar is de KNMI-guidance, daarin bespreekt een meteoroloog de verschillende weermodellen. De guidance loopt tot +48 uur en dat is ook precies de voorspelbaarheidshorizon van zo'n mini-storm die maandag vermoedelijk op het programma staat. Afwachten dus en pas zaterdagavond of zondag beginnen de definitieve lijnen voor maandag zichtbaar te worden.
pi_132573744
quote:
Wat wil je met dit kaartje zeggen? :)
pi_132573798
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:40 schreef aloa het volgende:
Diept op de Noordzee nog verder uit tot 965 mb. Dit gaat een korte maar krachtige storm worden.

[ afbeelding ]
Toch erg jammer dat de luchtdruk boven Frankrijk niet wat hoger is. Aan het laag ligt het niet als het niet tot storm komt. ;)
pi_132574291
Lijkt allemaal zwaar mee te vallen, als ik kijk naar de prognose van het KNMI dan staat er voor zondag en maandag gewoon een gemiddelde kracht 5 voor Nederland.
Dan zal het heus wel ergens kracht 7 of 8 worden maar de overlevingskits en rubberboten mogen gewoon op zolder blijven.
blablablabla
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:56:07 #91
34663 SpeedyGJ
pi_132574354
Ook al wordt het een 6/7bft in het binnenland, de windstoten die erbij zitten zullen nog de meeste schade gaan aanrichten.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:18:18 #92
34663 SpeedyGJ
pi_132574654
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 02:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nu wordt het wel erg overdone hoor :')
Nee, harder = beter.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:29:20 #94
34663 SpeedyGJ
pi_132574728
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 02:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nee, harder = beter.
Duh van mij mag het wel uitkomen.
Maar zover gaat het em echt niet worden, of alles moet wel heel goed op zijn plek gaan vallen maar er zal altijd wel iets tegenwerken net als gewoonlijk ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 07:10:05 #95
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_132575641
quote:
_O-
[ afbeelding ]
wat de neuk :')
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 07:56:52 #96
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132575712
Wanneer gewenst heb ik nog een kamertje vrij voor wie deze windstorm des doods wil overleven
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:17:28 #97
34663 SpeedyGJ
pi_132576049
Ho even deze storm ga ik niet voor vluchten :+
Als het nou een orkaan cat 4/5 komt dan wordt het een ander verhaal want durf ik het niet aan om hier te blijven met al dat water :D
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:42:23 #98
318361 Bienelientjee
pi_132576241
Kijkt naar buiten, heerlijke stilte voor de storm! Strakblauwe lucht. Of wordt het maandag een storm in een glas water? :D
pi_132576378
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 07:56 schreef Dven het volgende:
Wanneer gewenst heb ik nog een kamertje vrij voor wie deze windstorm des doods wil overleven
Ik had gisteren bruine bonen gegeten. Volgens mij iets te kort verhit, want het was bij mij vannacht al een windstorm des doods :X (ik woon alleen, gelukkig)

En hier (Bunschoten) is het zo goed als grijs. En volgens mij is het wegdek nat (ben nog niet buiten geweest)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:09:47 #100
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132576446
Ik ben ook weer terug in het land.
En dat met zon, in Nederland :D
De kou valt ook mee, tot nu toe.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:31:49 #101
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_132576665
quote:
_O-
[ afbeelding ]
Zet je windmeter maar goed vast. :P
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:40:35 #102
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132576766

Onderstaande nemen met een grote korrel zout uit de noordzee...

Never Stop Exploring!
pi_132576862
Was het maar een warmtekaart. Wind :r Storm :r :r Maar weer hopen dat er dit keer geen doden vallen.
know'm sayin?
word? word.
pi_132576874
storm _O_
pi_132577280
Waarom laten die kaarten allemaal doem scenario's zien en hoor je er bij lokale weerstations niks van?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:15:48 #106
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132577522
Zo dan, maandag kan wel heul heftig worden of zie ik dat nou verkeerd?
  † In Memoriam † zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:31:55 #108
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_132577608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waarom laten die kaarten allemaal doem scenario's zien en hoor je er bij lokale weerstations niks van?
Ja, dat vraag ik me dus ook af....
Ook bij rtl4 gister hadden ze het over stormachtige wind maandag.....lijkt me een understatement als ik de kaarten hier zie...
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:37:05 #109
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132577689
Never Stop Exploring!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:54:34 #110
34663 SpeedyGJ
pi_132578035
Ik ben erg benieuwd tot hoever dit zal komen.
Windstoten tot 120km/h zijn dus gewoon mogelijk maar voor 130+ wordt wel lastig, maar goed ik sta graag voor verrassingen.
Ondertussen druk bezig het weerstation elders te plaatsen om lekker mee te doen met andere stations en uiteraard voor de mensen in mijn regio die willen weten hoe hoog de windstoten uiteindelijk worden :)
Maar goed met vriendin die op pad is en 2 kids wordt dat wel lastiger ;(
Gelukkig kan ik iemand die helemaal vrij woont, maar dit gaat dan weer ten koste van Dokkum regio ;(

Trouwens nog een foto van gisteren :) en lijkt dit jullie ook geen mooie richting voor de cam?
Leuk om de bomen te keer zien gaan op de cam, moet toch vandaag het dak nog even op :)
Iets verder naar rechts heb ik nog een hele rij van bomen staan :)
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:55:31 #111
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132578052
quote:
Iets gematigder dus, maar nog wel om te
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:00:37 #112
163650 Greys
pi_132578134
Ik lees van alles over maandag, maar hoe wordt het morgen? :@ Morgen een buitenwedstrijd met de honden, wordt het verzuipen en wegwaaien of zal het morgen nog wel meevallen?
(Lees: er wil iemand van mijn groep een partytent op het veld neerzetten zodat we eventueel droog zitten, maar gaat dat een slecht idee zijn of waait het morgen nog niet zo hard? :P )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:02:57 #113
34663 SpeedyGJ
pi_132578178
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
Ik lees van alles over maandag, maar hoe wordt het morgen? :@ Morgen een buitenwedstrijd met de honden, wordt het verzuipen en wegwaaien of zal het morgen nog wel meevallen?
(Lees: er wil iemand van mijn groep een partytent op het veld neerzetten zodat we eventueel droog zitten, maar gaat dat een slecht idee zijn of waait het morgen nog niet zo hard? :P )
Slecht idee inderdaad, ik heb ergens vernomen dat er nogal wat pitte buien kunnen vallen, klap onweer is zeker niet uitgesloten.
Daarbij de wind die stevig die uit het zuid/zuidwest komt boven land 5/6 langs de kust 7 en uiteraard windstoten voor bij buien ;) kan fors uitpakken :)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:11:24 #114
163650 Greys
pi_132578326
Ok dank je, dan is de partytent op het veld idd geen goed idee :)
We gooien hem wel in de auto voor de zekerheid maar daar blijft hij dan waarschijnlijk liggen haha. Dan gaan we wel de wind en de regen trotseren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:39:07 #115
34663 SpeedyGJ
  † In Memoriam † zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:41:13 #116
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_132578989
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:48 schreef alors het volgende:
Was het maar een warmtekaart. Wind :r Storm :r :r Maar weer hopen dat er dit keer geen doden vallen.
Het vervelende is dat je wind niet kunt zien(duh) maar wel de gevolgen die hij aanricht O-)

Ik heb ook liever een PL met een bak sneeuw :Y
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:44:27 #117
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_132579052
Vlieland meet nu al 7 bft

Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:44:37 #118
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132579056
Voorlopige verwachting die ik voorbij zag komen...

Never Stop Exploring!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:47:53 #119
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_132579124
Eerste beeld van de stormdepressie voor maandag is nu te zien en aan het ontstaan ten oosten van New York
Never Stop Exploring!
pi_132579519

Verwachting voor maandag 18:00 uur :)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:16:37 #121
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132579833
Een echte storm lijkt me wel leuk. Dan wordt het alleen wel een toer om op de weg te blijven met mijn busje. En dan gebruik ik ook maar een spanbandje extra voor de lading. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:16:42 #122
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_132579835
Aanstaande maandag lekker om 4 uur naar huis fietsen vlak aan de kust. _O_(Letterlijk 100 meter er vandaan)
pi_132579892
het zou gaan stormen in Belgie maar hoor nog niet veel
Werewolf
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:49:45 #124
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_132580671
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
Een echte storm lijkt me wel leuk. Dan wordt het alleen wel een toer om op de weg te blijven met mijn busje. En dan gebruik ik ook maar een spanbandje extra voor de lading. :P
+1.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:05:23 #125
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_132580995
Ben benieuwd, met al dat gedoe is de kans natuurlijk groot dat het een natte scheet wordt.
opgezegd@fok.nl
pi_132581298
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:49 schreef JDude het volgende:

[..]

+1.
+2, een Nissan NV200 heeft al de wegligging van een pingpongbal, gaat maandag helemaal interessant worden.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:41:43 #127
34663 SpeedyGJ
pi_132581780
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef sararaats het volgende:
het zou gaan stormen in Belgie maar hoor nog niet veel
Maandag ja ;)
pi_132581922
Op tt waarschuwen ze er nu wel voor maar komen ze niet verder dan windkracht 10
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:48:52 #129
34663 SpeedyGJ
pi_132581955
Verder dan 10bft zal het ook niet komen, of het moet op het laatste moment nog meer uitdiepen maar zelfs dan wordt het lastig.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:54:58 #130
163650 Greys
pi_132582141
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik moet met mijn Smart (jaaaaa ja.... I know :') ) over de Brienenoord en de Moerdijkbrug maandag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_132582250
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik moet met mijn Smart (jaaaaa ja.... I know :') ) over de Brienenoord en de Moerdijkbrug maandag.
Succes! ;) haha
Ik heb een chevrolet matiz... dat is af en toe al lastig met echte storm :P
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:04:22 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132582354
beter is wel dat alle bladeren er vandaag en morgen wel afwaaien, al staan nog veel bomen met een vol dek bladeren door de verlate lente en zomer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:08:29 #133
34663 SpeedyGJ
pi_132582453
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:04 schreef Re het volgende:
beter is wel dat alle bladeren er vandaag en morgen wel afwaaien, al staan nog veel bomen met een vol dek bladeren door de verlate lente en zomer
Ik zou het niet erg vinden als de rij bomen hier voor huis op 120m verder om zouden gaan, die beginvloeden mijn windmetingen een beetje :S ach zo wie zo is meten in de stad een drama ;( :P
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:09:04 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132582464
kon jij niet ergens een pier op?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:13:46 #135
34663 SpeedyGJ
pi_132582591
Nee ik ga mijn weerstation niet tijdelijk van dak halen om naar de pier te gaan en em daar te plaatsen.
Openbaar vervoer vanaf Dokkum naar de pier is ook al drama in Holwerd moet je overstappen en het is maar de vraag of die gaat rijden.
Ik ben momenteel dicht bij huis aan het zoeken, vriendin is echter nog steeds weg dus ik kan niks en dat is best balen.
Bowlingcentrum is eventueel een plek waar ik em neer kan plaatsen, misschien als het lukt voor langere tijd, anders zou ik toch moeten kijken of ik em eerst in hantumhuizen kan plaatsen, iemand daar vrij staand huis met weilanden dus dat zou een noodoptie kunnen zijn.
En dit alles om die 100km/h eens op de teller te krijgen!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:15:24 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132582638
trekt dat weerstation die windstoten? :o… ben wel benieuwd of het lukt, die regio wordt denk ik zwaarder getroffen dan de rest of lees ik de voorspellingen verkeerd?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:25:00 #137
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132582903
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:54 schreef Greys het volgende:

[..]

:X
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:25:38 #138
34663 SpeedyGJ
pi_132582918
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:15 schreef Re het volgende:
trekt dat weerstation die windstoten? :o… ben wel benieuwd of het lukt, die regio wordt denk ik zwaarder getroffen dan de rest of lees ik de voorspellingen verkeerd?
Dit weerstation zou windstoten van 230km/h moeten aankunnen! Dat is een waarde die we hier in Nederland niet tegenkomen.
Ik ben nou 1maal een windliefhebber en het liefst meet ik gewoon op de pier...die tijd mis ik wel dat mijn vorige weerstation op de pier stond te meten...helaas verbouwing deed het de das om....of waren toch de problemen?

In Holwerd had ik het eind vorig wel weer goed, 2 units waarvan 1 op dak en andere aan het rand van het dorp..1 keer bijna storm op gekregen toen de wind kortstondig een 8 tot 9 bft tikte, ik kwam toen met een 72km/g gemiddeld met piek van 92km/h :) kortom ook die keer de 100 niet weten te behalen :(
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:48:07 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132583558
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:05 schreef FoXje het volgende:
Ben benieuwd, met al dat gedoe is de kans natuurlijk groot dat het een natte scheet wordt.
Want?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:49:51 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132583599

Hier genieten we nog even van het mooie weer al zal ik overmorgen wel met jaloerse blik in dit topic kijken :+ Nazdrave
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:56:46 #141
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_132585266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Want?
Als men met kleurencodes begint te schermen valt het meestal wel mee.
opgezegd@fok.nl
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:00:23 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132585355

Het noorden van NH krijgt de volle laag, in deze run tenminste....
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:01:44 #143
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_132585393
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]

Hier genieten we nog even van het mooie weer al zal ik overmorgen wel met jaloerse blik in dit topic kijken :+ Nazdrave
Hier ook... 20°C en zonnig, prima terrasweer. ^O^
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:12:11 #144
34663 SpeedyGJ
pi_132585711
Zware windstoten rond 75 km/u. Geldig: zondag 27 oktober 2013 vanaf ca 11 uur gedurende ca 18 uur
Zware windstoten van 75-100 km/u, in de middag mogelijk zeer zware windstoten 100-130 km/uur. Geldig: maandag 28 oktober 2013 vanaf ca 05 uur gedurende ca 9 uur

KNMI :)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:22:51 #145
11102 knep
Mountainfreak
pi_132586020
Maandag vroeg naar huis denk ik zo. Dat zal een leuke spits worden ;p.
pi_132586547
Klopt het dat het hoogte punt 's middags is?

Ik moet met de trein naar huis van werk en woon in het westen. Gaat weer een chaos worden, als er überhaupt nog OV gaat.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:43:39 #147
34663 SpeedyGJ
pi_132586614
Klopt in de middag is het hoogtepunt.
Je zal het nog lastig krijgen maar inderdaad als de windstoten echt zo hoog komt te liggen ben ik bang dat er niet veel OV's nog zullen rijden.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:43:52 #148
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132586623
5:00 tot 14:00, vooral maandagochtend dus. Ik moet dan ook de trein nemen, we zullen wel zien.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:59:12 #149
318361 Bienelientjee
pi_132587015
In de middag zit ik bij mijn dienstje van het uitzendbureau! xD Zal ik binnen wel druk bezig zijn met de kids en er weinig van meekrijgen. Ben benieuwd hoe de bus het doet op de open stukken waar de wind vol staat :D _O-
pi_132587121
Hirlam laat het steeds verder uitdiepen. Nu 960mb boven de Noordzee en aan de kust 50 knopen (windkracht 10). en mogelijk windkracht 11.

Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:06:19 #151
163650 Greys
pi_132587209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

:X
Ja dat wordt leuk :')
Maar het zal vast meevallen, zoals negen van de tien keer, bij zulke voorspellingen :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_132587287
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat wordt leuk :')
Maar het zal vast meevallen, zoals negen van de tien keer, bij zulke voorspellingen :P
Denk niet dat het zal meevallen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:11:27 #153
163650 Greys
pi_132587338
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:09 schreef aloa het volgende:

[..]

Denk niet dat het zal meevallen.
Hmmm. Ik vind het lastig zulke gevallen, want de baas gaat denk ik niet zeggen 'Nou blijf maar lekker thuis hoor, als het hard waait!' :D En ik moet een uur heen en een uur terug in normaal verkeer op maandag. Openbaar vervoer komt niet tot waar ik moet zijn (of dan ben ik vier uur onderweg) dus er zit niks anders op dan het maar gewoon te proberen denk ik. Bij zware wind over de bruggen met de Smart is echt klote, dus ben benieuwd. Ik houd de waarschuwingen wel even in de gaten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:21:48 #154
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_132587672
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Hmmm. Ik vind het lastig zulke gevallen, want de baas gaat denk ik niet zeggen 'Nou blijf maar lekker thuis hoor, als het hard waait!' :D En ik moet een uur heen en een uur terug in normaal verkeer op maandag. Openbaar vervoer komt niet tot waar ik moet zijn (of dan ben ik vier uur onderweg) dus er zit niks anders op dan het maar gewoon te proberen denk ik. Bij zware wind over de bruggen met de Smart is echt klote, dus ben benieuwd. Ik houd de waarschuwingen wel even in de gaten.
Voor betere wegligging Smart afladen met volle kratten bier, en menig manlief is er ook blij mee,... twee vliegen in een klap :D
  † In Memoriam † zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:38:42 #155
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_132589930
quote:

[..]

Gewoon je verstand aanspreken en tegen je baas zeggen dat je geen risico's wil lopen en een dagje vrij neemt.
Immers, als jij 2 uur later dan normaal aan komt kakken(al dan niet heelhuids) betaald hij dan de uren die jij vast in het verkeer stond?? Nee he.
Als je er geen goed gevoel over hebt; Thuisblijven!!

PS Ik heb dan wel een zware Volvo maar langs de volle 25km die ik af moet leggen staan bomen :{
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:47:48 #156
34663 SpeedyGJ
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:01:13 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132590848
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zeg dat het niet waar wordt :o 11bft voor Ameland!
[ afbeelding ]
* Nattekat koopt trein- en veerpondkaartje
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:22:50 #158
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132591775
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

* Nattekat koopt trein- en veerpondkaartje
als je een pondkaartje koopt gaat die boot alleen maar harder zinken :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:26:44 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132591956
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:22 schreef Klonk het volgende:

[..]

als je een pondkaartje koopt gaat die boot alleen maar harder zinken :P
Hoe moet ik er anders komen? De getijden zijn helaas niet gunstig genoeg om te gaan wadlopen, wat al af te raden is in zulk weer :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:31:00 #160
34663 SpeedyGJ
pi_132592205
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe moet ik er anders komen? De getijden zijn helaas niet gunstig genoeg om te gaan wadlopen, wat al af te raden is in zulk weer :P
Er gaat echt geen veerpond daar hoor _O-
pi_132592420
"Hoogste maximumtemperatuur deze maand : 1019.9 °C de 1e om 69"

Lekker betrouwbaar Speedy :P
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:37:42 #162
34663 SpeedyGJ
pi_132592542
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:35 schreef Aelse het volgende:
"Hoogste maximumtemperatuur deze maand : 1019.9 °C de 1e om 69"

Lekker betrouwbaar Speedy :P
Euh waar zie je dat? :)
pi_132592619
Hier, op je site. Ik heb ook wel eens wat piekjes die duidelijk meet/communicatiefouten zijn, maar da's toch wel een record :)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:42:23 #164
34663 SpeedyGJ
pi_132592741
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:39 schreef Aelse het volgende:
Hier, op je site. Ik heb ook wel eens wat piekjes die duidelijk meet/communicatiefouten zijn, maar da's toch wel een record :)
Amai dat had ik nog niet gezien.
Het valt me vaker op dat het niet helemaal goed gaat met de gegevens.
Begin volgend jaar ga ik alles nakijken op fouten deze handmatig te herstellen momenteel heb ik daar helaas geen tijd voor.
Soms zit ik te denken om over te gaan op handmatige metingen :')
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:50:23 #165
Belg
pi_132593023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:42 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Amai dat had ik nog niet gezien.
Het valt me vaker op dat het niet helemaal goed gaat met de gegevens.
Begin volgend jaar ga ik alles nakijken op fouten deze handmatig te herstellen momenteel heb ik daar helaas geen tijd voor.
Soms zit ik te denken om over te gaan op handmatige metingen :')
Opletten met "amai" rond te strooien, ik werd in ONZ onlangs afgemaakt toen ik dit woordje gebruikte

Nederlanders zeggen geen "amai"

Heb mijn serre verstevigt voor morgen en maandag :) Geen risico's nemen dus :P
pi_132593049
Ik denk dat je altijd wat van die foutjes zult houden, dat is een van de nadelen van een niet 10.000 euro kostende installatie. Het maakt ook niet veel uit welke software je gebruikt. Wat alvast helpt is de pieken eruit te filteren, "spike chop", maar perfect wordt het meestal niet.
Om een helemaal schone historie te krijgen is het inderdaad een kwestie van handmatig corrigeren. Ik pak daarvoor het gemiddelde van de snelheden/temps/whatever net voor en net na de piek, dat klopt volgens mij het best.

Vandaag nog onderhoud gepleegd op de windmeters en ze eindelijk op exact 10m kunnen zetten. Eerst was dat 8m, wat opzich al zuivere metingen gaf. Ik heb er 2 die op de uiterste punten van mijn perceel staan, diagonaal tegenover elkaar voor de grootst mogelijke afstand. Het gemiddelde van die 2 is de snelheid/richting die ik voor mijn neus krijg.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:53:56 #167
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132593173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

ik zou een veerpont nemen als ik jou was :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:01:13 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132593489
gvd :')

Heeft mij een ereplek in het taalfoutentopic opgeleverd :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:24:27 #169
109131 crew  sportfreak
pi_132594502
Mogelijk weeralarm dus voor maandag, als ik die criteria lees?

quote:
Windstoten
- In de zomer (mei tot en met oktober): bij vlagen van meer dan 100 km/h
- In de winter (november tot en met april: bij vlagen van meer dan 120 km/h langs de kust of meer dan 100 km/h in het binnenland
pi_132595981
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:24 schreef sportfreak het volgende:
Mogelijk weeralarm dus voor maandag, als ik die criteria lees?

[..]

waarschijnlijk als het al te laat is. We wachten af.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:04:32 #171
34663 SpeedyGJ
pi_132596222
Ik denk dat die weeralarm wel komt gezien het dit keer toch over een zeer groot gebied (zowat heel NL) in de windstoten van 100km/h of meer zit.
Kortom vanaf maandag ochtend dus weeralarm als je het zo zou bedenken :)

En met amai zeggen...niemand hoeft bij mij te komen klagen, ze lezen er maar lekker overheen :) Zolang FOK! er geen bezwaar over heeft ga ik lekker door ;) AMAI! :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:51 schreef Aelse het volgende:
Ik denk dat je altijd wat van die foutjes zult houden, dat is een van de nadelen van een niet 10.000 euro kostende installatie. Het maakt ook niet veel uit welke software je gebruikt. Wat alvast helpt is de pieken eruit te filteren, "spike chop", maar perfect wordt het meestal niet.
Om een helemaal schone historie te krijgen is het inderdaad een kwestie van handmatig corrigeren. Ik pak daarvoor het gemiddelde van de snelheden/temps/whatever net voor en net na de piek, dat klopt volgens mij het best.

Vandaag nog onderhoud gepleegd op de windmeters en ze eindelijk op exact 10m kunnen zetten. Eerst was dat 8m, wat opzich al zuivere metingen gaf. Ik heb er 2 die op de uiterste punten van mijn perceel staan, diagonaal tegenover elkaar voor de grootst mogelijke afstand. Het gemiddelde van die 2 is de snelheid/richting die ik voor mijn neus krijg.
Ik heb daar mijn programma's wel voor draaien daar kan ik zo de data eruit draaien :) Kost misschien wat werk maar ach ;)
En ik moet mijn weerstation nog even kant en klaar maken, cam moet nog gedraaid worden omdat ik vandaag geen tijd ervoor had :(
Morgen bowlingcentrum om te vragen heb daar apart tijd voor vrij gemaakt, hopelijk kan ik tijdens het schoonmaken van mijn weerstation deze gelijk mee verhuizen :+
Gelijk de cam in goeie richting plaatsen voor leuke beelden :)

Oja 2de cam erbij doen voor de straat of zo en dat in timelaps brengen...afbrekende takken etc vliegen hier voorbij _O-
pi_132597360
Ik vind het vreemd, op diverse sites staat dat het morgenvroeg wil gaan regenen in mijn woonplaats maar als ik op Buienradar de 24-uursverwachting bekijk blijft heel Nederland morgen de gehele dag nagenoeg droog....
Wie weet het beter?
Digo
pi_132597437
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:29 schreef Tropanzia het volgende:
Ik vind het vreemd, op diverse sites staat dat het morgenvroeg wil gaan regenen in mijn woonplaats maar als ik op Buienradar de 24-uursverwachting bekijk blijft heel Nederland morgen de gehele dag nagenoeg droog....
Wie weet het beter?
Kijk je wel 24u vooruit en niet de afgelopen 24 uur?
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:31:40 #174
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_132597461
Dat 24uursding van buienradar zuigt over het algemeen apenballen.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:42:16 #175
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132598035
quote:

[..]

De Brienenoord kun je nog wel mijden door via de Beneluxtunnel te gaan. :P
pi_132598287
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:31 schreef alors het volgende:

[..]

Kijk je wel 24u vooruit en niet de afgelopen 24 uur?
Áah, bedankt.
Digo
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:48:14 #177
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_132598363
Of de Maastunnel. De Moerdijk ontwijken wordt al lastiger :P.

Op de ochtend van 18 januari 2007 reed ik nog met een bakwagentje in Zeeland. Man, wat was ik blij toen ik terug in Breda was _O-.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:54:29 #178
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132598691
Wat kunnen we van Estofex verwachten? Level tweetje?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:54:38 #179
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_132598698
KNMI is al aan het terugkrabbelen. Daarstraks stonden er nog windstoten tot 110 in Brabant en 130 in Zuid-Holland, nu nog "maar" 100 resp. 120.
pi_132600133
Wordt spannend dan in m'n bakkie van 650kg in Zuid-Holland haha
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:37:59 #181
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132600286
Hoe serieus zal de regen en wind morgenochtend tussen 10 en 12 zijn in Amsterdam? Organiseer een hardloopwedstrijd en wil even inschatten of ik rekening moet houden met verkleumde mensen die ik dan keihard kan negeren.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_132600381
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:37 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoe serieus zal de regen en wind morgenochtend tussen 10 en 12 zijn in Amsterdam? Organiseer een hardloopwedstrijd en wil even inschatten of ik rekening moet houden met verkleumde mensen die ik dan keihard kan negeren.
Speel het safe en laat de bezemwagen lekker een portie patat halen ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:54:17 #183
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132600830
Ik geef de achterfietser wel een bladblazer mee. Kan ie meteen de weg opruimen. ;)
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_132601158

Hier lijkt het weer mee te vallen. Vreemd...
leven zoals het leven is
pi_132601419
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:59 schreef Bienelientjee het volgende:
In de middag zit ik bij mijn dienstje van het uitzendbureau! xD Zal ik binnen wel druk bezig zijn met de kids en er weinig van meekrijgen. Ben benieuwd hoe de bus het doet op de open stukken waar de wind vol staat :D _O-
kinderen en storm...... reken maar dat je het meekrijgt
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:25:58 #186
318361 Bienelientjee
pi_132601798
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:13 schreef seasushi het volgende:

[..]

_O- Inderdaad...een hele lading mini tornado's in 1 gebouw! :D
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:26:56 #187
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_132601827
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:13 schreef seasushi het volgende:

[..]

Kinderen worden inderdaad hyperactief van storm.., razen als een storm door het huis/gebouw/de klas...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 27 oktober 2013 @ 01:32:22 #188
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132603558
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:48 schreef JDude het volgende:
Of de Maastunnel. De Moerdijk ontwijken wordt al lastiger :P.

Op de ochtend van 18 januari 2007 reed ik nog met een bakwagentje in Zeeland. Man, wat was ik blij toen ik terug in Breda was _O-.
Ik heb toen in de volle storm met een grote Iveco bus gewerkt. Helaas had ik alleen maar envelopjes. ;( Ik dacht bij tijd en wijle dat die bus om zou donderen.
pi_132604739
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:41 schreef RiKe het volgende:

[..]

Speel het safe en laat de bezemwagen lekker een portie patat halen ;)
Het is friet :(

Of speelt dit spelletje in WKN niet :+
Forcefield City Bewoner
pi_132604780
Op 18 januari 2007 ben ik de hele dag op het strand geweest (met de trein vanuit Breda en 8 uur gedaan over de terugreis)
Maar ik zou het zo weer doen. Jammer dat niemand die ik ken mee kan maandag :'(
Forcefield City Bewoner
pi_132604917
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:21 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Ik zat er nog aan te denken om het er bij te zetten, wilde geen rel veroorzaken.
Well played :P
pi_132604937
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:28 schreef RiKe het volgende:

[..]

Ik zat er nog aan te denken om het er bij te zetten, wilde geen rel veroorzaken.
Well played :P
;)
Forcefield City Bewoner
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:21:26 #193
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_132605836
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:21 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Welk spelletje is dat?

Overigens 't is patat...
Behalve dan, wie kent het niet? De Franse friet.. :P
pi_132605873
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Welk spelletje is dat?

Overigens 't is patat...
Behalve dan, wie kent het niet? De Franse friet.. :P
Op ONZ en KLB is het nogal een ellende of het friet of patat is. Uiteraard gewoon friet, maar dat terzijde.
Patatsaus bestaat niet, net als een patatpan. Een patat is simpelweg een aardappel, niet meer niet minder. Snij je ze in langwerpige stukjes, dan heb je frietjes.
Maar wil je er een goeie discussie over beginnen dan is ONZ een veeeel beter plek dan WKN :P
Forcefield City Bewoner
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:32:51 #195
45 SiGNe
pi_132605999
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:24 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Op ONZ en KLB is het nogal een ellende of het friet of patat is. Uiteraard gewoon friet, maar dat terzijde.
Patatsaus bestaat niet, net als een patatpan. Een patat is simpelweg een aardappel, niet meer niet minder. Snij je ze in langwerpige stukjes, dan heb je frietjes.
Maar wil je er een goeie discussie over beginnen dan is ONZ een veeeel beter plek dan WKN :P
In reepjes snijden is Julienne
Frites slaat op de bereiding van de patat.
Patat frites betekent gefrituurde aardappel.

Een frietpan bestaat wat dat betreft wel (een pan om mee te frituren) maar frietsaus (gefrituurde saus) weer niet, dat moet patatsaus zijn (saus voor over de aardappel, ongeacht de bereidingswijze of patat fritessaus, saus voor gefrituurde, julienne gesneden aardappel..)
pi_132606031
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:32 schreef SiGNe het volgende:

[..]

In reepjes snijden is Julienne
Frites slaat op de bereiding van de patat.
Patat frites betekent gefrituurde aardappel.

Een frietpan bestaat wat dat betreft wel (een pan om mee te frituren) maar frietsaus (gefrituurde saus) weer niet, dat moet patatsaus zijn (saus voor over de aardappel, ongeacht de bereidingswijze of patat fritessaus, saus voor gefrituurde, julienne gesneden aardappel..)
Sst, geen slowchat.

en altijd frietjes :Y)
Ergens is een hele mooie perfecte uitleg, maar het eigenlijk geen zin om het te gaan opzoeken... Misschien morgen als ik er aan denk :P
Forcefield City Bewoner
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:40:21 #197
45 SiGNe
pi_132606107
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:34 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Sst, geen slowchat.

en altijd frietjes :Y)
Ergens is een hele mooie perfecte uitleg, maar het eigenlijk geen zin om het te gaan opzoeken... Misschien morgen als ik er aan denk :P
Maandag patat frites laten bezorgen en de verwaaide bezorger geen fooi geven :P

Ik hoop wel dat het een beetje een flinke storm wordt, hou daar wel van.
Al heb ik er liever ook wat onweer bij.
pi_132606132
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Maandag patat frites laten bezorgen en de verwaaide bezorger geen fooi geven :P

Ik hoop wel dat het een beetje een flinke storm wordt, hou daar wel van.
Al heb ik er liever ook wat onweer bij.
Onweer is het hele jaar al schaars... En ik zit waarschijnlijk te dik landinwaarts voor de echte storm.
Alle soorten extreem weer zijn O+
Met zware storm over het strand lopen, en na 3 km blijkt dat je niet meer terug kunt omdat de wind te sterk is, en dus wel verder MOET, dat was wel verdomd mooi hoor.

Edit: Onweer houdt niet van waar ik woon trouwens :(
Forcefield City Bewoner
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:47:22 #199
45 SiGNe
pi_132606194
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:42 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Onweer is het hele jaar al schaars... En ik zit waarschijnlijk te dik landinwaarts voor de echte storm.
Alle soorten extreem weer zijn O+
Met zware storm over het strand lopen, en na 3 km blijkt dat je niet meer terug kunt omdat de wind te sterk is, en dus wel verder MOET, dat was wel verdomd mooi hoor.
Zeist hier, loopt vaak ook net het leukste mis.
Wel een keer een blikseminslag op 30-40 meter van m'n balkon meegemaakt een paar jaar geleden, boom ontploft.
Toen stond ik letterlijk te tintelen op m'n balkon (en te trillen..merkte ook pas later dat ik op dat moment ook niet zoveel meer hoorde.. wat een knal was dat.)

En heel lang geleden eens een windkracht 11 meegemaakt op het jaarbeursplein, kon je letterlijk in de wind leunen, ook gaaf.
pi_132606212
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 02:47 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zeist hier, loopt vaak ook net het leukste mis.
Wel een keer een blikseminslag op 30-40 meter van m'n balkon meegemaakt een paar jaar geleden, boom ontploft.
Toen stond ik letterlijk te tintelen op m'n balkon (en te trillen..merkte ook pas later dat ik op dat moment ook niet zoveel meer hoorde.. wat een knal was dat.)

En heel lang geleden eens een windkracht 11 meegemaakt op het jaarbeursplein, kon je letterlijk in de wind leunen, ook gaaf.
Breda, behoeft niet veel uitleg...
Ik was op 18 januari 2007 op het strand, de laatste zware storm van Nederland tot nu toe. je kon op de wind leunen, en er met geen mogelijkheid tegenin lopen, heel raar gevoel. Elke stap vooruit betekende 2 stappen achteruit.

Nog maar een edit: Ik wil ook een keer een blikseminslag zo dichtbij! Sta altijd op m'n balkon, of het nu 1 uur smiddags of 5 uur snachts is. dan zet ik gewoon de wekker ervoor :@
Forcefield City Bewoner
pi_132606265
Je zou op 17 oktober midden in de nacht met alle ramen open terwijl het hard waait binnen zitten en de temperatuur daalt met geen mogelijkheid onder de 21,7 graden....
Forcefield City Bewoner
pi_132606873
Ongelooflijk idd, nog steeds 15 graden :o.
sig verwijderd door FA
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 08:06:11 #203
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132607729
GFS gelooft er niet meer in. Gaan nog maar voor 6-7 bft.
  † In Memoriam † zondag 27 oktober 2013 @ 08:27:00 #204
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_132607828
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:06 schreef Slobeend het volgende:
GFS gelooft er niet meer in. Gaan nog maar voor 6-7 bft.
Dat was vorig jaar toch ook. Een mega storm op de kaarten die hier uitvoerig besproken werd (bij het weer van RTL en NOS hadden ze het alleen over wat wind) en........................... uiteindelijk was het ook maar een beetje wind en niks noemenswaardigs....
pi_132608258
Net een mooie wandeling gemaakt door het bos. Heerlijk met die wind!
leven zoals het leven is
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:50:15 #206
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_132608667
weermanreinier twitterde op zondag 27-10-2013 om 09:33:09 Oef. Op @MeteoConsult persbericht gemaakt over de #zwarestorm storm morgen. In NW kustgebied windstoten tot 140 km/u. Wadden mogelijk 150. reageer retweet
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:50:59 #207
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132608681
Ik heb lekker even alle ramen open gezet, regengeur O+
pi_132608687
Ik geloof er nog steeds niets van dat het morgen zo los gaat :)
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:57:07 #209
414422 Kettingsmeer
Remsporen all over the place
pi_132608773
Ik denk eerder dat het vandaag al loos gaat :Y
pi_132608899
Vandaag het voorproefje.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 10:05:21 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132608920
Wat een wind, nu al :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 10:06:55 #212
Belg
pi_132608950
Wind hier is gewoon gaan liggen, wordt het een storm in een glas water
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:21:25 #213
34663 SpeedyGJ
pi_132609243
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:50 schreef ZaZoe het volgende:
weermanreinier twitterde op zondag 27-10-2013 om 09:33:09 Oef. Op @MeteoConsult persbericht gemaakt over de #zwarestorm storm morgen. In NW kustgebied windstoten tot 140 km/u. Wadden mogelijk 150. reageer retweet
Nu ga ik er over nadenken om het station tijdelijk op de pier te gooien, moet alleen vervoer zien te regelen :(
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:25:46 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132609336
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wind hier is gewoon gaan liggen, wordt het een storm in een glas water
Hier ook windstil. ;(
pi_132609707
Nou hier vliegt vanalles horizontaal voorbij, bladeren, bomen, mensen in van die typische gele regenjassen. Blijf lekker binnen.
pi_132609913
Zelfs Limburg heeft flinke wind
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:59:38 #217
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132610131
In Amsterdam ook een stevige bries :) straks even boodschappen doen :')
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:11:00 #218
318361 Bienelientjee
pi_132610396
De wind steekt af en toe flink op en neemt weer af. Soms een buitje. Valt nog allemaal best mee hier! :)
pi_132610520
Flinke stortbui hier zo'n 20 minuten geleden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2013 11:15:54 ]
pi_132610526
Het echte werk is dan ook pas vanavond en morgen. Lees een keer een goede bron in plaats van het AD.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:34:26 #221
318361 Bienelientjee
pi_132610977
Dat weten wij ook wel.... :') We beschrijven hoe het er nú aan toe is. De voorhoede van die "storm".
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:36:21 #222
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_132611040
dr lag hier al een boom om in Gouda :')
ging ook wel ff flink tekeer :P
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:38:06 #223
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_132611083
Nu al een 9 bft

pi_132611113
nu schijnt de zon weer even. morgen wordt hier een serieuze storm verwacht :|W
Werewolf
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:46:02 #225
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_132611320
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Hier ook windstil. ;(
Wat een onzin. Het is nergens in NL windstil. Ook niet eens bijna.

5bft is het laagste dat momenteel in NL wordt gemeten.
pi_132611349
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:46 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier, aan de andere kant van de Noordzee is het niet windstil.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:46:58 #227
381953 NaturalScience
pi_132611353
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:34 schreef Bienelientjee het volgende:
Dat weten wij ook wel.... :') We beschrijven hoe het er nú aan toe is. De voorhoede van die "storm".
Dit heeft helemaal nul te maken met de voorhoede van de storm.

De complete depressie die deze storm gaat brengen is nog niet eens op de europese radar te zien.
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:48:28 #228
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_132611401
pi_132611415
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:48 schreef ZaZoe het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker uitwaaien , ik leg mijn fiets morgen wel plat op zijn zijkant
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:49:01 #230
381953 NaturalScience
pi_132611417

++ UPDATE 27/10 09Z ++Karim Hamid
pi_132611423
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:38 schreef ZaZoe het volgende:
Nu al een 9 bft

[ afbeelding ]
Ik zie hem niet, maar misschien ben ik blind.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:49:36 #232
381953 NaturalScience
pi_132611436
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:49 schreef Felagund het volgende:

[..]

Langs de kust van NH
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:50:15 #233
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_132611461
quote:

[..]

Wordt elk half uur vernieuwd, vandaar.
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:50:18 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132611464
quote:

[..]

quote:

[..]

Jij komt hier niet vaak hè
  Redactie Sport / Supervogel zondag 27 oktober 2013 @ 11:51:29 #235
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:51:36 #236
381953 NaturalScience
pi_132611501
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:50 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Jij komt hier niet vaak hè
Ik kwam hier een stuk vaker dan jij. ;)

Maar ik verwacht uiteraard niet dat er mensen uit andere landen hier op het forum zitten.
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:51:50 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132611506
quote:

[..]

Even het plaatje op z'n kop zetten, dan zie je er heel veel :P
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:53:02 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132611535
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:51 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Maar ik verwacht uiteraard niet dat er mensen uit andere landen hier op het forum zitten.
Dat is dan lang geleden aangezien ik hier al een jaar of 3 kom waarvan de laatste anderhalf buiten Nederland :+
pi_132611537
Ik zit nu lekker in bergen aan zee waar het behoorlijk doorwaait :) ik zit bijna in het maximum geloof ik :D jammer dat ik morgen weer weg ben ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132611561
Gewoon alle ramen opendoen, lucht het lekker!
pi_132611571
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:50 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

Wordt elk half uur vernieuwd, vandaar.
Elke 10 minuten.
sig verwijderd door FA
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:54:13 #242
381953 NaturalScience
pi_132611575
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is dan lang geleden aangezien ik hier al een jaar of 3 kom waarvan de laatste anderhalf buiten Nederland :+
Klopt.

horned_reaper was mijn vorige username. ;)
Ik zat hier nagenoeg iedere dag.
pi_132611593
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:54 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Klopt.

nu ken ik je!!!

het waait hard
Werewolf
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:55:42 #244
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132611619
quote:

[..]

Klopt.

Oke, aangedaan,. Dven, Bulgarije :+
Verder hebben we Toto69 nog die in Lissabon woont en nog wat Duitsers en Belgen maar dat verschil valt minder op :P
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:56:52 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132611647
Was er trouwens al zulke wind voorspeld voor vandaag? Vind windstoot van 112 km/h toch al flink
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:19:12 #246
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132612222
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:51 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Hij woont er alleen maar. Half FOK zit tijdens het fokken waarschijnlijk wel eens in het buitenland.
pi_132612361
Stukje van NOS

"Code oranje Groot-Brittannië
Ook Engeland en Wales maken zich op voor het barre weer van morgen. Daar is inmiddels code oranje afgegeven. Rond middernacht bereikt de zuidwesterstorm de Engelse kust. Weerkundigen vrezen dat de storm een spoor van vernieling zal achterlaten.

Ze spreken nu al van de zwaarste storm sinds 1987 toen in grote delen van het land veel schade werd aangericht. Er wordt ook gewaarschuwd voor overstromingen doordat er in 6 uur tijd lokaal 25 mm regen kan vallen."

Pittig stormpje dus!
pi_132612393

GFS laat de storm nu een stuk vroeger passeren over Nederland, plaatje is van 6h (UTC). Windmaxima lijken ook wat afgezwakt, het lagedrukgebied ligt een stuk zuidelijker, eerst lag het volgens mij over Noord-Oost Groot-Brittannië
Album top 100 2024
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 12:28:22 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132612520
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:25 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]

GFS laat de storm nu een stuk vroeger passeren over Nederland, plaatje is van 6h (UTC). Windmaxima lijken ook wat afgezwakt, het lagedrukgebied ligt een stuk zuidelijker, eerst lag het volgens mij over Noord-Oost Groot-Brittannië
gvd... dan heb ik wind tegen en 's middags is er niks meer van over :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:31:15 #250
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132612627
Wil eigenlijk nog even naar de supermarkt maar moet op de fiets over een weg waar geen huizen langs staan, ben er nog niet uit wat ik ga doen :P
pi_132612839
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:56 schreef Dven het volgende:
Was er trouwens al zulke wind voorspeld voor vandaag? Vind windstoot van 112 km/h toch al flink
hier zou het pas morgen echt stormen maar de waarschuwing op de site van het KMI gaf aan van 5u vanmorgen.

Van 27/10 09u tot 28/10 14u : Vandaag en morgen maandag verwachten we zeer winderig weer. Vandaag trekt een regenzone snel van west naar oost door het land, later gevolgd door een actieve buienlijn. Het is erg winderig met vooral tijdens de doortocht van de buienlijn kans op rukwinden tot 80 km/u of zelfs iets meer.

Maandag trekt een diepe stormdepressie over de Britse Eilanden en de Noordzee. We verwachten een zuidwesterstorm met rukwinden tot 100 km/u in het binnenland en tot 110 km/u aan zee.

Bron: KMI
Werewolf
pi_132613011
Storm grrr.. de panelen die kraken nu al als een idioot op het dak...
🐱
  † In Memoriam † zondag 27 oktober 2013 @ 12:51:00 #253
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_132613310
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:31 schreef CherryOnTop het volgende:
Wil eigenlijk nog even naar de supermarkt maar moet op de fiets over een weg waar geen huizen langs staan, ben er nog niet uit wat ik ga doen :P
Gewoon gaan, 't is nog nergens meer dan 8 bft. Wel uitkijken voor windstoten.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:01:53 #254
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_132613641
Wind trekt even gigantisch aan bij Vlissingen, woei.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 13:03:19 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132613683
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:01 schreef Rabieluh het volgende:
Wind trekt even gigantisch aan bij Vlissingen, woei.
Hier dus ook straks :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132614019
quote:
Op de A28 tussen Eelde en Groningen zijn zondagochtend tijdens hevige regenval op beide rijbanen meerdere ongelukken gebeurd. De snelweg is afgesloten vanaf Eelde richting Groningen.

Er zijn minstens zes auto's bij de ongevallen betrokken. Het verkeer wordt omgeleid.
Het was ook een behoorlijk buitje.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 13:13:58 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132614072
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Het was ook een behoorlijk buitje.
Dat ene buitje dat ook hier is overgekomen? Wat is er mis met die wegen daar? :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132614117
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat ene buitje dat ook hier is overgekomen? Wat is er mis met die wegen daar? :')
Ik weet niet waar 'hier' voor jou is, maar hier (Groningen) stonden de straten op sommige plekken even blank.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 13:22:19 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132614331
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:15 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik weet niet waar 'hier' voor jou is, maar hier (Groningen) stonden de straten op sommige plekken even blank.
nvm, dit is wel heer erg goed gemikt, heel dat rode lijntje trekt over Groningen :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 13:26:10 #261
8781 crew  Frutsel
pi_132614458
quote:

[..]

Klopt.

Reaaaaaaaapppeerrrrrr!!
:p
pi_132614471
Iemand enig idee hoelaat het hoogtepunt de storm verwacht wordt?
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 13:27:42 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132614491
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:26 schreef Johnfokk het volgende:
Tussen 6 en 9 ongeveer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:28:36 #264
381953 NaturalScience
pi_132614525
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Reaaaaaaaapppeerrrrrr!!
8-)
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:29:21 #265
381953 NaturalScience
pi_132614558
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:26 schreef Johnfokk het volgende:
Ligt er een beetje aan waar in NL je woont. Maar ga ongeveer uit van 11:00 uur. :)
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:01:41 #266
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132620187
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:51 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Gewoon gaan, 't is nog nergens meer dan 8 bft. Wel uitkijken voor windstoten.
Ben toch maar gegaan, ging op zich prima totdat ik ineens door harde wind naar links werd geduwd, de weg op, en niet meer terug op het fietspad kon komen :') Gelukkig reden er weinig auto's.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 16:02:28 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132620208
Wat is deze? Het begint nu al te schemeren :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!mycroftheld zondag 27 oktober 2013 @ 16:02:59 #268
128465 bondage
pi_132620234
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:02 schreef Nattekat het volgende:
Wat is deze? Het begint nu al te schemeren :')
Uur verschil he.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 16:03:30 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132620256
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:02 schreef bondage het volgende:

[..]

Uur verschil he.
Wintertijd :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!mycroftheld zondag 27 oktober 2013 @ 16:05:05 #270
128465 bondage
pi_132620323
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wintertijd :r
Wintertijd is eigenlijk de standaardtijd. Het moet dus zijn: zomertijd :r
  Forum Admin zondag 27 oktober 2013 @ 16:05:57 #271
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132620360
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Reaaaaaaaapppeerrrrrr!!
Dacht al, waar is die gozer heen :D leuk dat je nog actief bent.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 16:07:24 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132620424
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:05 schreef bondage het volgende:

[..]

Wintertijd is eigenlijk de standaardtijd. Het moet dus zijn: zomertijd :r
Nah, ik heb echt een hekel aan vroege zonsopkomst en vroege zonsondergang.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:10:30 #273
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_132620538
Van mij mogen alle etmalen een uurtje langer zijn, heerlijk. :)
  Forum Admin zondag 27 oktober 2013 @ 16:23:27 #274
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132621192
Wintertijd/Zomertijd is misschien niet heel fijn maar wel nodig. Niemand heeft er wat aan als het om 3 uur in de nacht licht wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 16:27:28 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132621395
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Wintertijd/Zomertijd is misschien niet heel fijn maar wel nodig. Niemand heeft er wat aan als het om 3 uur in de nacht licht wordt.
Niemand heeft er wat aan als het om 4 uur al donker wordt...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132621422
quote:
Er zijn genoeg landen die niet aan zomertijd doen...
Dus die laatste zin is onzin
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:41:20 #277
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_132621992
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:27 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Er zijn genoeg landen die niet aan zomertijd doen...
Dus die laatste zin is onzin
Kanttekening daar bijmakende is dat sommige landen het helemaal niet nodig hebben. Landen die op de evenaar liggen hebben namelijk gedurende het gehele jaar 12 uur zonlicht.
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:43:12 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132622060
Fysisch is zomertijd helemaal niet zo logisch. Er gaan ook steeds meer stemmen op om het weer af te schaffen
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 oktober 2013 @ 16:44:24 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132622107
Ben ik de enige die liever zomertijd heeft dan wintertijd? ;(

Wat is er zo logisch aan 4 uur zonsondergang in de winter en 4 uur zonsopkomst in de zomer?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132622318
Het gevaar komt eraan!

pi_132622354
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:43 schreef Dven het volgende:
Fysisch is zomertijd helemaal niet zo logisch. Er gaan ook steeds meer stemmen op om het weer af te schaffen
Ik ben voor... er is helemaal nooit geen zomer in Nederland dus.... :P (oef wat flauw van mij :D )
Herman Finkers... He buurman, ik hier ?
pi_132622389
Ondertussen in Engeland.

pi_132622438
Met rijdende treinen!
pi_132622450
Ik vind het wel fascinerend dat de depressie die morgen de storm moet veroorzaken er momenteel nog helemaal niet is, zie ook de satelliet. De depressie moet nog ontstaan uit de wolkenband ten ZW van GB.

http://wolken.buienradar.nl/nl/eu
pi_132622479
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:54 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vind het wel fascinerend dat de depressie die morgen de storm moet veroorzaken er momenteel nog helemaal niet is, zie ook de satelliet. De depressie moet nog ontstaan uit de wolkenband ten ZW van GB.

http://wolken.buienradar.nl/nl/eu
Dat is 'm al.
pi_132622567
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:56 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat is 'm al.
De bedoelt het lagedrukgebied ten NW van Ierland, dat is de hoofdstoring. De storm van morgen zou worden veroorzaakt door een randstoring die aan de zuidkant van dit lagedrukgebied moet ontstaan. Dat ontstaan moet komende uren gebeuren, nu is er nog niets van te zien op de satelliet. Straks als het goed is een draaiing tegen de klok in, in die brede band met wolken.
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:00:20 #287
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_132622615
Hier kun je 'm mooi zien ontstaan.
(Kan het gifje niet plakken helaas)
pi_132622635
Gaat het morgen echt zo los?
Of wordt het weer een storm in een glas water :')
pi_132622695
Hier is het tot nu toe redelijk rustig. Af en toe een korte periode met wat stormachtige wind tussendoor, maar voornamelijk droog. Tot een uurtje terug nog af en toe wat blauwe lucht te zien, maar nu zwaarbewolkt.

Max stoot was 61.2kmh om 10:34, afgelopen uur max 37.8kmh.
Max gemiddelde was 37.8kmh om 16:10, afgelopen uur dus 37.8kmh.
Max temperatuur was 16.9 om 10:38, nu 15.7. Min temp was 12.8 om 12:47.
Er is 3mm regen gevallen met een maximumhoeveelheid van 0.84mm/min om 12:39.

Huidige luchtdruk is 1002.1hpa en stijgend, 59% luchtvochtigheid.
pi_132622731
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:59 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

De bedoelt het lagedrukgebied ten NW van Ierland, dat is de hoofdstoring. De storm van morgen zou worden veroorzaakt door een randstoring die aan de zuidkant van dit lagedrukgebied moet ontstaan. Dat ontstaan moet komende uren gebeuren, nu is er nog niets van te zien op de satelliet. Straks als het goed is een draaiing tegen de klok in, in die brede band met wolken.
Die bedoel ik inderdaad. Via onderstaande link zie je hem vanaf links het beeld in komen. De randstoring staat al op de kaarten.

http://www.yr.no/satellitt/europa_animasjon.html
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:00:08 #291
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_132624566
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:03 schreef aloa het volgende:

[..]

Die bedoel ik inderdaad. Via onderstaande link zie je hem vanaf links het beeld in komen. De randstoring staat al op de kaarten.

http://www.yr.no/satellitt/europa_animasjon.html
wow..
die is wel vet.
mooie animatie 14.gif
pi_132625210
quote:
Dan kun je toch beter zomertijd hebben?
Last.fm Album top 100
pi_132625481
Het lijkt toch niet meer dan een normale herfststorm te worden als ik de laatste modelberekeningen bekijk. Wat zware windstoten en dat was het dan weer. -O-
pi_132625567
quote:
13s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:24 schreef Kowloon het volgende:
Het lijkt toch niet meer dan een normale herfststorm te worden als ik de laatste modelberekeningen bekijk. Wat zware windstoten en dat was het dan weer. -O-
Gelukkig maar. :)
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:42:54 #295
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_132626066
Wij waren een weekendje weg en nu we thuis zijn zijn opeens alle blaadjes van de bomen in onze tuin :D

We waren in Zuid-Limburg en daar waaide het vanmorgen ook heel erg hard voor binnenlandse begrippen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_132626099
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:52 schreef aloa het volgende:
Ondertussen in Engeland.

[ afbeelding ]
Ja, we hebben het dak nog maar met extra spanbanden vastgezet hier! :+
Ja doei.
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:46:57 #297
318361 Bienelientjee
pi_132626220
quote:
13s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:24 schreef Kowloon het volgende:
Had je anders verwacht? :D De meeste "storm" voorspellingen komen zelden hun glas uit! :P
pi_132626370
GFS wil alleen niet meer mee...
Hirlam komt met orkaankracht op de noordzee en 11Beaufort voor de wadden.

pi_132626689
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:50 schreef aloa het volgende:
GFS wil alleen niet meer mee...
Hirlam komt met orkaankracht op de noordzee en 11Beaufort voor de wadden.

[ afbeelding ]
GFS voorspelt nog steeds voor bijna heel Nederland windstoten tot 100 km/h. Misschien niet meer zo zwaar als eerst, maar nog redelijk heftig.
Last.fm Album top 100
  zondag 27 oktober 2013 @ 19:14:20 #300
381953 NaturalScience
pi_132627576
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:56 schreef Fegalund het volgende:

[..]

GFS voorspelt nog steeds voor bijna heel Nederland windstoten tot 100 km/h. Misschien niet meer zo zwaar als eerst, maar nog redelijk heftig.
[ afbeelding ]
De windstoten zullen morgen zeker tot ongeveer 130kmph gaan.

(vandaag is er zelfs al 112 kmph gemeten aan land)

De GFS heeft een veel te grove resolutie (45km) waar Hirlam, EC, UKMO en Harmonie een veel fijnere resolutie hebben.

Daarom is GFS voornamelijk een lange termijn model en kan het op de korte termijn geen vat krijgen op explosieve situaties zoals windstoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')