Ja, dat vraag ik me dus ook af....quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waarom laten die kaarten allemaal doem scenario's zien en hoor je er bij lokale weerstations niks van?
Iets gematigder dus, maar nog wel om tequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slecht idee inderdaad, ik heb ergens vernomen dat er nogal wat pitte buien kunnen vallen, klap onweer is zeker niet uitgesloten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
Ik lees van alles over maandag, maar hoe wordt het morgen?Morgen een buitenwedstrijd met de honden, wordt het verzuipen en wegwaaien of zal het morgen nog wel meevallen?
(Lees: er wil iemand van mijn groep een partytent op het veld neerzetten zodat we eventueel droog zitten, maar gaat dat een slecht idee zijn of waait het morgen nog niet zo hard?)
Het vervelende is dat je wind niet kunt zien(duh) maar wel de gevolgen die hij aanrichtquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:48 schreef alors het volgende:
Was het maar een warmtekaart. WindStorm
![]()
Maar weer hopen dat er dit keer geen doden vallen.
+1.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
Een echte storm lijkt me wel leuk. Dan wordt het alleen wel een toer om op de weg te blijven met mijn busje. En dan gebruik ik ook maar een spanbandje extra voor de lading.
+2, een Nissan NV200 heeft al de wegligging van een pingpongbal, gaat maandag helemaal interessant worden.quote:
Maandag jaquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:18 schreef sararaats het volgende:
het zou gaan stormen in Belgie maar hoor nog niet veel
Ik moet met mijn Smart (jaaaaa ja.... I knowquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
Een echte storm lijkt me wel leuk. Dan wordt het alleen wel een toer om op de weg te blijven met mijn busje. En dan gebruik ik ook maar een spanbandje extra voor de lading.
Succes!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik moet met mijn Smart (jaaaaa ja.... I know) over de Brienenoord en de Moerdijkbrug maandag.
Ik zou het niet erg vinden als de rij bomen hier voor huis op 120m verder om zouden gaan, die beginvloeden mijn windmetingen een beetje :S ach zo wie zo is meten in de stad een dramaquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:04 schreef Re het volgende:
beter is wel dat alle bladeren er vandaag en morgen wel afwaaien, al staan nog veel bomen met een vol dek bladeren door de verlate lente en zomer
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik moet met mijn Smart (jaaaaa ja.... I know) over de Brienenoord en de Moerdijkbrug maandag.
Dit weerstation zou windstoten van 230km/h moeten aankunnen! Dat is een waarde die we hier in Nederland niet tegenkomen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:15 schreef Re het volgende:
trekt dat weerstation die windstoten?… ben wel benieuwd of het lukt, die regio wordt denk ik zwaarder getroffen dan de rest of lees ik de voorspellingen verkeerd?
Want?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:05 schreef FoXje het volgende:
Ben benieuwd, met al dat gedoe is de kans natuurlijk groot dat het een natte scheet wordt.
Hier ook... 20°C en zonnig, prima terrasweer.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:49 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Hier genieten we nog even van het mooie weer al zal ik overmorgen wel met jaloerse blik in dit topic kijkenNazdrave
Ja dat wordt leukquote:
Denk niet dat het zal meevallen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat wordt leuk
Maar het zal vast meevallen, zoals negen van de tien keer, bij zulke voorspellingen
Hmmm. Ik vind het lastig zulke gevallen, want de baas gaat denk ik niet zeggen 'Nou blijf maar lekker thuis hoor, als het hard waait!'quote:
Voor betere wegligging Smart afladen met volle kratten bier, en menig manlief is er ook blij mee,... twee vliegen in een klapquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Hmmm. Ik vind het lastig zulke gevallen, want de baas gaat denk ik niet zeggen 'Nou blijf maar lekker thuis hoor, als het hard waait!'En ik moet een uur heen en een uur terug in normaal verkeer op maandag. Openbaar vervoer komt niet tot waar ik moet zijn (of dan ben ik vier uur onderweg) dus er zit niks anders op dan het maar gewoon te proberen denk ik. Bij zware wind over de bruggen met de Smart is echt klote, dus ben benieuwd. Ik houd de waarschuwingen wel even in de gaten.
Gewoon je verstand aanspreken en tegen je baas zeggen dat je geen risico's wil lopen en een dagje vrij neemt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Hmmm. Ik vind het lastig zulke gevallen, want de baas gaat denk ik niet zeggen 'Nou blijf maar lekker thuis hoor, als het hard waait!'En ik moet een uur heen en een uur terug in normaal verkeer op maandag. Openbaar vervoer komt niet tot waar ik moet zijn (of dan ben ik vier uur onderweg) dus er zit niks anders op dan het maar gewoon te proberen denk ik. Bij zware wind over de bruggen met de Smart is echt klote, dus ben benieuwd. Ik houd de waarschuwingen wel even in de gaten.
* Nattekat koopt trein- en veerpondkaartjequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zeg dat het niet waar wordt11bft voor Ameland!
[ afbeelding ]
als je een pondkaartje koopt gaat die boot alleen maar harder zinkenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat koopt trein- en veerpondkaartje
Hoe moet ik er anders komen? De getijden zijn helaas niet gunstig genoeg om te gaan wadlopen, wat al af te raden is in zulk weerquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je een pondkaartje koopt gaat die boot alleen maar harder zinken
Er gaat echt geen veerpond daar hoorquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe moet ik er anders komen? De getijden zijn helaas niet gunstig genoeg om te gaan wadlopen, wat al af te raden is in zulk weer
Euh waar zie je dat?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:35 schreef Aelse het volgende:
"Hoogste maximumtemperatuur deze maand : 1019.9 °C de 1e om 69"
Lekker betrouwbaar Speedy
Amai dat had ik nog niet gezien.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:39 schreef Aelse het volgende:
Hier, op je site. Ik heb ook wel eens wat piekjes die duidelijk meet/communicatiefouten zijn, maar da's toch wel een record
Opletten met "amai" rond te strooien, ik werd in ONZ onlangs afgemaakt toen ik dit woordje gebruiktequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Amai dat had ik nog niet gezien.
Het valt me vaker op dat het niet helemaal goed gaat met de gegevens.
Begin volgend jaar ga ik alles nakijken op fouten deze handmatig te herstellen momenteel heb ik daar helaas geen tijd voor.
Soms zit ik te denken om over te gaan op handmatige metingen
ik zou een veerpont nemen als ik jou wasquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe moet ik er anders komen? De getijden zijn helaas niet gunstig genoeg om te gaan wadlopen, wat al af te raden is in zulk weer
quote:Windstoten
- In de zomer (mei tot en met oktober): bij vlagen van meer dan 100 km/h
- In de winter (november tot en met april: bij vlagen van meer dan 120 km/h langs de kust of meer dan 100 km/h in het binnenland
waarschijnlijk als het al te laat is. We wachten af.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:24 schreef sportfreak het volgende:
Mogelijk weeralarm dus voor maandag, als ik die criteria lees?
[..]
Ik heb daar mijn programma's wel voor draaien daar kan ik zo de data eruit draaienquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:51 schreef Aelse het volgende:
Ik denk dat je altijd wat van die foutjes zult houden, dat is een van de nadelen van een niet 10.000 euro kostende installatie. Het maakt ook niet veel uit welke software je gebruikt. Wat alvast helpt is de pieken eruit te filteren, "spike chop", maar perfect wordt het meestal niet.
Om een helemaal schone historie te krijgen is het inderdaad een kwestie van handmatig corrigeren. Ik pak daarvoor het gemiddelde van de snelheden/temps/whatever net voor en net na de piek, dat klopt volgens mij het best.
Vandaag nog onderhoud gepleegd op de windmeters en ze eindelijk op exact 10m kunnen zetten. Eerst was dat 8m, wat opzich al zuivere metingen gaf. Ik heb er 2 die op de uiterste punten van mijn perceel staan, diagonaal tegenover elkaar voor de grootst mogelijke afstand. Het gemiddelde van die 2 is de snelheid/richting die ik voor mijn neus krijg.
Kijk je wel 24u vooruit en niet de afgelopen 24 uur?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:29 schreef Tropanzia het volgende:
Ik vind het vreemd, op diverse sites staat dat het morgenvroeg wil gaan regenen in mijn woonplaats maar als ik op Buienradar de 24-uursverwachting bekijk blijft heel Nederland morgen de gehele dag nagenoeg droog....
Wie weet het beter?
De Brienenoord kun je nog wel mijden door via de Beneluxtunnel te gaan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Áah, bedankt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:31 schreef alors het volgende:
[..]
Kijk je wel 24u vooruit en niet de afgelopen 24 uur?
Speel het safe en laat de bezemwagen lekker een portie patat halenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:37 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoe serieus zal de regen en wind morgenochtend tussen 10 en 12 zijn in Amsterdam? Organiseer een hardloopwedstrijd en wil even inschatten of ik rekening moet houden met verkleumde mensen die ik dan keihard kan negeren.
kinderen en storm...... reken maar dat je het meekrijgtquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:59 schreef Bienelientjee het volgende:
In de middag zit ik bij mijn dienstje van het uitzendbureau! xD Zal ik binnen wel druk bezig zijn met de kids en er weinig van meekrijgen. Ben benieuwd hoe de bus het doet op de open stukken waar de wind vol staat![]()
quote:Op zondag 27 oktober 2013 00:13 schreef seasushi het volgende:
[..]
kinderen en storm...... reken maar dat je het meekrijgt
Kinderen worden inderdaad hyperactief van storm.., razen als een storm door het huis/gebouw/de klas...quote:Op zondag 27 oktober 2013 00:13 schreef seasushi het volgende:
[..]
kinderen en storm...... reken maar dat je het meekrijgt
Ik heb toen in de volle storm met een grote Iveco bus gewerkt. Helaas had ik alleen maar envelopjes.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:48 schreef JDude het volgende:
Of de Maastunnel. De Moerdijk ontwijken wordt al lastiger.
Op de ochtend van 18 januari 2007 reed ik nog met een bakwagentje in Zeeland. Man, wat was ik blij toen ik terug in Breda was.
Het is frietquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:41 schreef RiKe het volgende:
[..]
Speel het safe en laat de bezemwagen lekker een portie patat halen
Ik zat er nog aan te denken om het er bij te zetten, wilde geen rel veroorzaken.quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:21 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het is friet![]()
Of speelt dit spelletje in WKN niet
quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:28 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik zat er nog aan te denken om het er bij te zetten, wilde geen rel veroorzaken.
Well played
Welk spelletje is dat?quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:21 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het is friet![]()
Of speelt dit spelletje in WKN niet
Op ONZ en KLB is het nogal een ellende of het friet of patat is. Uiteraard gewoon friet, maar dat terzijde.quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Welk spelletje is dat?
Overigens 't is patat...
Behalve dan, wie kent het niet? De Franse friet..
In reepjes snijden is Juliennequote:Op zondag 27 oktober 2013 02:24 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Op ONZ en KLB is het nogal een ellende of het friet of patat is. Uiteraard gewoon friet, maar dat terzijde.
Patatsaus bestaat niet, net als een patatpan. Een patat is simpelweg een aardappel, niet meer niet minder. Snij je ze in langwerpige stukjes, dan heb je frietjes.
Maar wil je er een goeie discussie over beginnen dan is ONZ een veeeel beter plek dan WKN
Sst, geen slowchat.quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In reepjes snijden is Julienne
Frites slaat op de bereiding van de patat.
Patat frites betekent gefrituurde aardappel.
Een frietpan bestaat wat dat betreft wel (een pan om mee te frituren) maar frietsaus (gefrituurde saus) weer niet, dat moet patatsaus zijn (saus voor over de aardappel, ongeacht de bereidingswijze of patat fritessaus, saus voor gefrituurde, julienne gesneden aardappel..)
Maandag patat frites laten bezorgen en de verwaaide bezorger geen fooi gevenquote:Op zondag 27 oktober 2013 02:34 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Sst, geen slowchat.
en altijd frietjes![]()
Ergens is een hele mooie perfecte uitleg, maar het eigenlijk geen zin om het te gaan opzoeken... Misschien morgen als ik er aan denk
Onweer is het hele jaar al schaars... En ik zit waarschijnlijk te dik landinwaarts voor de echte storm.quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maandag patat frites laten bezorgen en de verwaaide bezorger geen fooi geven
Ik hoop wel dat het een beetje een flinke storm wordt, hou daar wel van.
Al heb ik er liever ook wat onweer bij.
Zeist hier, loopt vaak ook net het leukste mis.quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:42 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Onweer is het hele jaar al schaars... En ik zit waarschijnlijk te dik landinwaarts voor de echte storm.
Alle soorten extreem weer zijn![]()
Met zware storm over het strand lopen, en na 3 km blijkt dat je niet meer terug kunt omdat de wind te sterk is, en dus wel verder MOET, dat was wel verdomd mooi hoor.
Breda, behoeft niet veel uitleg...quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zeist hier, loopt vaak ook net het leukste mis.
Wel een keer een blikseminslag op 30-40 meter van m'n balkon meegemaakt een paar jaar geleden, boom ontploft.
Toen stond ik letterlijk te tintelen op m'n balkon (en te trillen..merkte ook pas later dat ik op dat moment ook niet zoveel meer hoorde.. wat een knal was dat.)
En heel lang geleden eens een windkracht 11 meegemaakt op het jaarbeursplein, kon je letterlijk in de wind leunen, ook gaaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |