Mooi voorbeeld, toevallig heeft pas in Engeland nog een circus al haar posters met een clown er op moeten verwijderen omdat een inwoonster van de stad last had van een fobie voor clownsquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef Ulx het volgende:
Redelijkerwijs kun jij vermoeden dat emand die cadeautjes en snoepgoed uitdeelt en clownachtig doet een belediging is?
En dat vond jij normaal? En volkomen terecht?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld, toevallig heeft pas in Engeland nog een circus al haar posters met een clown er op moeten verwijderen omdat een inwoonster van de stad last had van een fobie voor clowns
Er is een grote groep Nederlanders die duidelijk aangeeft het wel als negatief te ervaren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef Felagund het volgende:
En die is in het geval van zwarte piet in de meeste gevallen niet negatief.
Ja, wel 21 man.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:44 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Er is een grote groep Nederlanders die duidelijk aangeeft het wel als negatief te ervaren.
En? Wat heeft dat met het vieren van Sinterklaas te maken? Lul er toch niet steeds omheen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld, toevallig heeft pas in Engeland nog een circus al haar posters met een clown er op moeten verwijderen omdat een inwoonster van de stad last had van een fobie voor clowns
Er is ook een grote groep Nederlanders die hoofddoekjes bij moslims beledigend vind. Moeten we die dan ook maar gelijk geven?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:44 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Er is een grote groep Nederlanders die duidelijk aangeeft het wel als negatief te ervaren.
21 mensen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:44 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
9% hooguit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:44 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het verzet wordt veel breder gedragen. Duizenden aanhangers op facebook. Steeds meer organisaties en bekende Nederlanders die openlijk er voor uitkomen dat zwarte piet moet veranderen. Er is duidelijk een kentering gaande in de mening over zwarte piet.quote:
dat wil ik best accepterenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:53 schreef DustPuppy het volgende:
Het Sinterklaas feest valt gewoon niet uit te leggen aan buitenstaanders.
En alle argumenten die we er voor verzinnen (roet, knecht, gelijkwaardig, niet racistisch etc.) klinken alleen maar als smoesjes in hun oren.
En ik kan ze daar met de beste wil ter wereld geen ongelijk in geven.
Kijk, wij zijn er mee opgegroeid, voor ons is dit 'normaal' dus wij zien niet in hoe dit kwetsend kan zijn en als racistisch gezien kan worden.
Maar degenen die hier echt objectief naar kunnen kijken snappen dit wel.
De vraag is alleen wat doe je eraan. Van mij hoeft het niet afgeschaft te worden, maar kunnen we ons nu eens als volwassen mensen gedragen en gewoon accepteren dat het er op zijn minst 'fout' uitziet?
Nee hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het verzet wordt veel breder gedragen. Duizenden aanhangers op facebook. Steeds meer organisaties en bekende Nederlanders die openlijk er voor uitkomen dat zwarte piet moet veranderen. Er is duidelijk een kentering gaande in de mening over zwarte piet.
Ja, en zoals ik hierboven al aangaf heeft democratie niets met mensenrechten te maken, die kan je niet bij meerderheid wegstemmen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
9% hooguit.
91% vindt van niet, ben je bekend met het begrip democratie?
Welk mensenrecht is dan in het geding?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, en zoals ik hierboven al aangaf heeft democratie niets met mensenrechten te maken, die kan je niet bij meerderheid wegstemmen.
Nee, hier gaat het dus krom. Als een kleine groep dit als racistisch -ervaart- wil nog niet zeggen dat het racistisch is! Als de meerderheid geen problemen heeft met het fenomeen Zwarte Piet, dat ook niet als racistisch -ervaren-, dan denk ik dat de tolerantie juist moet komen van de kleine groep die dat wel zo ervaart. Dan lijkt me dat zij niet koste wat kost een cultuuruiting van dit land moeten willen veranderen. Waarom zou de -ervaring- van een kleine groep mensen meer moeten wegen dat de -ervaring- van de overgrote groep mensen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Zet je blanke bril eens af. Je hoeft zelfs niet eens te begrijpen waarom het racistisch is, er is een groep mensen die zegt het als racistisch te ervaren en dat alleen al zou voldoende moeten zijn.
nee, maar je stemt nu de rechten van anderen weg. met een hele kleine meerderheid. Dat is is het verleden ook altijd zo goed gegaanquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, en zoals ik hierboven al aangaf heeft democratie niets met mensenrechten te maken, die kan je niet bij meerderheid wegstemmen.
Dat een groep het als racistisch ervaart wil nog niet zeggen dat het racistisch is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
racisme is deels volledig zijn waarde kwijt door dit soort idioterie:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Racisme is volledig zijn waarde kwijt als term.
nee dat is het niet en dat is je nog nooit overkomen, je kent niemand die dat is overkomen en je hebt er nog nooit van gehoordquote:Als ik tegen een neger zeg dat ie zijn werk niet goed doet is het al racisme tegenwoordig.
Ok, afgezien van elk jaar weer 20+ keer voor 'zwarte piet' gehouden te worden..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar je stemt nu de rechten van anderen weg. met een hele kleine meerderheid. Dat is is het verleden ook altijd zo goed gegaan.
het grootste probleem is het gebrek aan relativeringsvermogen. Natuurlijk kan je best een beetje raar aankijken tegen zwarte piet, op zich dan he? En dan? Dan kijk je even de andere kant op en gaat het leven weer gewoon verder, net als voor de brildrager en de red head.
Je snapt best dat het een voorbeeld is om duidelijk te maken waarom de term zijn waarde is verloren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
racisme is deels volledig zijn waarde kwijt door dit soort idioterie:
[..]
nee dat is het niet en dat is je nog nooit overkomen, je kent niemand die dat is overkomen en je hebt er nog nooit van gehoord
klets niet zo dom altijd
het is een bizar slecht voorbeeldquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je snapt best dat het een voorbeeld is om duidelijk te maken waarom de term zijn waarde is verloren.
Ook jij hebt recht op je mening, zelfs jijquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een bizar slecht voorbeeld
ik zou graag zeggen dat het het slechtste voorbeeld is dat ik ooit gehoord heb maar ik zit al 17 delen in deze reeks ... ik zet het op een gedeelde eerste plaats met een stuk of 30 anderen
Dat kan je zelfs toch ook wel bedenken...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:30 schreef Felagund het volgende:
Buiten dat heeft nog steeds niemand uitgelegd wat er racistisch is aan de huidige vorm van de zwarte piet. Het is al lang geen stereotype domme moor/neger meer.
Dan kijken andere landen maar niet naar ons. Wij bemoeien ons ook niet met hun feesten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dat kan je zelfs toch ook wel bedenken...
Oké, als je even héél nuchter kijkt naar Sinterklaas en zijn possie, dan zie je dus een blanke man op een wit paard die verheven is boven pikzwarte knechten met kroeshaar en rode lippen.
Ik vind het een schijtdiscussie, maar ik kan me het wel voorstellen dat andere landen echt raar naar ons Sinterklaas-concept kijken.
Dat kan ik mij ook voorstellen. Maar dat betekent nog niet dat zwarte piet racistisch is (dat er een intentie is om er donkere mensen mee te beledigen).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
Oké, als je even héél nuchter kijkt naar Sinterklaas en zijn possie, dan zie je dus een blanke man op een wit paard die verheven is boven pikzwarte knechten met kroeshaar en rode lippen.
Ik vind het een schijtdiscussie, maar ik kan me het wel voorstellen dat andere landen echt raar naar ons Sinterklaas-concept kijken.
Preciesquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan kijken andere landen maar niet naar ons. Wij bemoeien ons ook niet met hun feesten.
godverdommequote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:12 schreef Wootism het volgende:
Kom er net achter dat rondom het Amerikaanse Santa Clause ook een hele discussie is geweest. Lilliputters vonden het vervelend dat de kerstman allemaal elfjes als hulpjes had etc.....
Vanaf die tijd zijn er ook grote elfjes...
't Is altijd wat.
2quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:24 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Verandering gaat moeizaam. In de jaren '70 gooide men in Nederland nog stenen naar de gay-pride.
De reactie die we nu zien is een typische eerste ontkennigsreactie. Ik denk dat er binnen nu een tien jaar een subtiele maar duidelijke verandering van t uiterlijk van Piet aan het aankomen is.
Jokkebrok.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:44 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Eindelijk een verstandig voorstelquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef sp3c het volgende:
nu ken ik dat hele santa claus feest eigenlijk niet maar op tv zijn die elfjes altijd liliputters
of chicks met korte rokjes en dikke tetters
dat kunnen we met Piet ook doen wel Latina's dan graag
oei wat politiekcorrect .... dat zouden we toch niet meer doen sinds 2002 ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Het racisme gaat overwinnen, helaas. Degene die het sinterklaasfeest namelijk als een soort terugkeer naar de slavernij zien zijn de grootste racisten.
Wat is politiekcorrect?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oei wat politiekcorrect .... dat zouden we toch niet meer doen sinds 2002 ?
Maar het gaat wel om een VN-onderzoek naar Zwarte Piet waarbij een vertegenwoordigster al heeft verklaard dat premier Rutte het Nederlandse volk moet toespreken om het Sinterklaasfeest te verbieden. Ondertussen gaat het afslachten van mensen in Syrie gewoon door.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:24 schreef sp3c het volgende:
nou naar dat gifgas in Syrie zijn ook wel wat onderzoeken gestart hoor
het is niet alsof de VN uit 2 mensen bestaat
Goede vervanging voor die roe ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef sp3c het volgende:
gekleurde Piettie met het bos hout voor de deur
Ja. En een normale reactie -lijkt mij- zou eentje van verwondering zijn: Gôh, Nederland is zo'n beschaafd land, staat bekend als baken van tolerantie, de hoofdstad van het internationaal recht... Weet je, ik ga me er eens in verdiepen wat dit feest dan voor betekenis heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dit dan weer welquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En een normale reactie -lijkt mij- zou eentje van verwondering zijn: Gôh, Nederland is zo'n beschaafd land, staat bekend als baken van tolerantie, de hoofdstad van het internationaal recht...
[/quote]
[quote] Weet je, ik ga me er eens in verdiepen wat dit feest dan voor betekenis heeft.
Maar dat is tegenwoordig niet hip, nee, je moet overal meteen een mening over hebben zonder je ergens in te verdiepen. Liefst een beetje een extreme mening.
"Wie Sinterklaas viert is een racist"
"Zwarte Piet-haters moeten maar terug naar hun eigen land"
"De slavernij was erger dan de holocaust"
"De Surinamers zouden ons juist dankbaar moeten zijn vanwege de slavernij"
"Mohammed is een pedofiel"
"Barroso en Van Rompuy zijn grotere misdadigers dan Hitler en Stalin bij elkaar opgeteld"
"PVV-aanhangers zijn neonazi's"
<vul maar aan>
Klopt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En een normale reactie -lijkt mij- zou eentje van verwondering zijn: Gôh, Nederland is zo'n beschaafd land, staat bekend als baken van tolerantie, de hoofdstad van het internationaal recht... Weet je, ik ga me er eens in verdiepen wat dit feest dan voor betekenis heeft.
Maar dat is tegenwoordig niet hip, nee, je moet overal meteen een mening over hebben zonder je ergens in te verdiepen. Liefst een beetje een extreme mening.
"Barroso en Van Rompuy zijn grotere misdadigers dan Hitler en Stalin bij elkaar opgeteld"
<vul maar aan>
Als je er objectief naar kijkt is het ook een compleet weird feest. Maarja, de Nederlander heeft er enorm goede herinneringen aan en het is traditie voor iedereen die kind is geweest in Nederland. Dit wil men doorgeven aan eigen kinderen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
Het hele debat is sowieso volledig buitenproportioneel. Evenementen waar Sinterklaas en Zwarte Piet bij betrokken zijn, zijn overwegend particulier georganiseerd; de overheid speelt hooguit een faciliterende rol. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat overheden categorisch de 'ultieme' conclusie trekken om Zwarte Piet "uit te bannen", dan verandert dat nog steeds bar weinig aan de reële situatie.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En een normale reactie -lijkt mij- zou eentje van verwondering zijn: Gôh, Nederland is zo'n beschaafd land, staat bekend als baken van tolerantie, de hoofdstad van het internationaal recht... Weet je, ik ga me er eens in verdiepen wat dit feest dan voor betekenis heeft.
<vul maar aan>
Gewoon niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik stel voor dat we het Sinterklaasfeest combineren met het Indiase holi-feest (het lentefeest naar de herfst verschuiven). Dan zijn alles huidskleuren ineens één bont geheel.
[ afbeelding ]
En ik stel voor om de kerstman af te schaffen, als er 1 fout is, dan is hij het wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik stel voor dat we het Sinterklaasfeest combineren met het Indiase holi-feest (het lentefeest naar de herfst verschuiven). Dan zijn alles huidskleuren ineens één bont geheel.
[ afbeelding ]
quote:'Pietitie' met 1 miljoen likes grootste Facebook-pagina ooit
Een online petitie voor het behoud van het Sinterklaasfeest en Zwarte Piet is een daverend succes. Woensdagmiddag behaalde de Facebook-pagina de 1 miljoen likes. Daarmee is 'Pietitie' de grootste Facebook-pagina van Nederland ooit.
De initiatiefnemers, twee jonge reclamemakers uit Roosendaal, willen zoveel mogelijk steunbetuigingen verzamelen. ,,We laten ons niet gek maken. Ons feest afschaffen? Ze zijn niet wijs. Hoe moeten we dat uitleggen aan onze kinderen?"
Gistermiddag kreeg de pagina op sommige momenten wel 200 likes per seconde, aldus een van de twee initiatiefnemers tegen HP/De Tijd. Rond half 9 vanochtend stond de teller al op ruim 520.000 steunbetuigingen. De bijbehorende petitie op petitie.nl was woensdagochtend bijna 100.000 keer ondertekend. Daarmee is de Facebook-pagina de snelstgroeiende Facebookpagina die ooit in Nederland is gelanceerd.
Ter vergelijking: de Facebook-pagina 'Zwarte Piet is racisme', die al sinds 2011 bestaat heeft nog geen 6500 likes.
Bron: www.telegraaf.nl
Maar serieus, termen als landverraders erbij gaan halen. Joh het lijkt wel alsof de cultuur van Nederland volgens sommigen volledig afhangt van het exacte uiterlijk van de Zwarte Pietquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:14 schreef Walder_Frey het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)ten_afgeschoten.html
democratie heeft niks met mensenrechten te maken ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
beide zaken (bevooroordeelde VN dame & de burgeroorlog in Syrie) zijn vrij ernstig te noemenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:28 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Maar het gaat wel om een VN-onderzoek naar Zwarte Piet waarbij een vertegenwoordigster al heeft verklaard dat premier Rutte het Nederlandse volk moet toespreken om het Sinterklaasfeest te verbieden. Ondertussen gaat het afslachten van mensen in Syrie gewoon door.
quote:Intocht met regenboogpiet geschrapt na doodsbedreigingen
HOOGEZAND - De Stichting Minimaclub provincie Groningen ziet na doodsbedreigingen af van een intocht met regenboogpieten. "We zijn vergeleken met NSB'ers", zegt voorzitter Henny Lutterop. Dus wordt de goedheiligman door Zwarte Piet vergezeld.
De stichting wilde op 1 december Sinterklaas de kinderen uit minimagezinnen in Hoogezand-Sappemeer laten bezoeken. De goedheiligman zou vergezeld worden door Pieten die alle kleuren van de regenboog hebben. De stichting wilde hiermee tegemoet komen aan alle kritiek die er op de traditie met Zwarte Piet is.
Wanneer schuif jij aan bij pauw en witteman? dan kan ik we weer kapot lachenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen de term 'witten', daar kots ik al van. Alle zwarten hebben zelf het recht om te bepalen hoe ze genoemd worden, Afrikaan, zwarte of neger. Prima, doe ik wel aan mee. Maar ik als blanke wil gewoon blank genoemd worden en niet witte. Ik ben helemaal niet wit namelijk. Papier is wit. Ik ben roze/beigeachtig. Dat heet blank.
En verder is het hele onderwerp voor mij niet eens discussiewaardig meer. De mensen die menen het Sinterklaasfeest te moeten afschaffen zijn zó dom en zelfingenomen dat ze niet eens meer weten waar ze het eigenlijk over hebben. Met hun praat ik niet, die tijd is voorbij.
Denk dat het dan Pauw en Blankeman genoemd moet worden, anders komt 'ie niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:41 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Wanneer schuif jij aan bij pauw en witteman? dan kan ik we weer kapot lachen
Wow! Dit zijn zeker allemaal kinderen. O nee?quote:
Zonder gekheid is dit hele Zwarte Piet gebeuren natuurlijk de droom van iedereen met een rechtse agenda. Een heel groot deel van Nederland verenigd tegenover de Linkse grachtengordel-elite en de bijbehorende media. Politici ontkomen er niet aan om zich pro-Zwarte Piet uit te spreken, internationale organisaties als de VN komen in een slecht daglicht.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:41 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Wanneer schuif jij aan bij pauw en witteman? dan kan ik we weer kapot lachen
Dat ga ik eens kijken. Thnx voor de tip.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:45 schreef matthijst het volgende:
21:15 debat op 2 over die zwarte Piet.
toch wel?quote:
toch niet?quote:Zag ik me inderdaad toch een paar echte rechtse rakkers reageren.
Ik wil me daar ook weer niet mee associeren hè..
Ik ben het volledig eens met de petitie ja.quote:
Ik wil niet geassocieerd worden met rechtse gekkies die lopen te haten op allochtonen, buitenlanders of andere anders afkomstigen.quote:[..]
toch niet?
Ja, kids mogen natuurlijk niet getraumatiseerd worden he.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:09 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens met de petitie ja.
quote:Ik wil niet geassocieerd worden met rechtse gekkies die lopen te haten op allochtonen, buitenlanders of andere anders afkomstigen.
Nee, eerder een duwtje in de goede richting geven.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:27 schreef n00b13 het volgende:
Dus omdat Zwarte Piet zich heeft ontwikkelt, moeten we hem nu wegflikkeren. Nee!
Het enige wat nog ontbreekt is een eigenaresse van een feestwinkel die afgeeft op de "armoedige en asociale" kopers van zwarte schmink en rode lippenstift?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder gekheid is dit hele Zwarte Piet gebeuren natuurlijk de droom van iedereen met een rechtse agenda. Een heel groot deel van Nederland verenigd tegenover de Linkse grachtengordel-elite en de bijbehorende media. Politici ontkomen er niet aan om zich pro-Zwarte Piet uit te spreken, internationale organisaties als de VN komen in een slecht daglicht.
Heerlijk.
Is toch leuk joh.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Nee, eerder een duwtje in de goede richting geven.
Stel je voor, verandering!
Niemand heeft toch het volk dat zwarte Piet wil behouden beschuldigd van racisme.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:29 schreef matthijst het volgende:
Ze heeft wel een punt: die gasten hadden gewoon niet zo moeten komen met die zwarte piet IS racisme...
Als je zegt dat zwarte piet racisme is, dan impliceer je dat mensen die het feest vieren racisme ondersteunen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Niemand heeft toch het volk dat zwarte Piet wil behouden beschuldigd van racisme.
Het gaat om de kenmerken van zwarte Piet, ook als die intentie niet zo bedoeld is.
Waar maak je dat uit op? Of interpreteer jij dat zo?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Als je zegt dat zwarte piet racisme is, dan impliceer je dat mensen die het feest vieren racisme ondersteunen.
Dat is mijn logische conclusie na een week of twee dit gezwam volgen; het is racisme en als je dat niet ziet, dan ben je blind.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:36 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op? Of interpreteer jij dat zo?
Precies. Mensen die Sinterklaas vieren zijn nazi's die stiekem een Holocaust onder negers willen veroorzaken, aldus Quincy en kompanen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat is mijn logische conclusie na een week of twee dit gezwam volgen; het is racisme en als je dat niet ziet, dan ben je blind.
Ik heb het ook redelijk gevolgd, ik zie niemand de mensen die het feest vieren beschuldigen van racisme. Maar wel de kenmerken van zwarte PIet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat is mijn logische conclusie na een week of twee dit gezwam volgen; het is racisme en als je dat niet ziet, dan ben je blind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent van de andere kant volgens mij? Van de pas-het-maar-aan-club. Die zeggen inderdaad dat ze niemand beschuldigen van racisme.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:41 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik heb het ook redelijk gevolgd, ik niemand de mensen die het feest vieren beschuldigen van racisme. Maar wel de kenmerken van zwarte PIet.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij bent van de andere kant volgens mij? Van de pas-het-maar-aan-club. Die zeggen inderdaad dat ze niemand beschuldigen van racisme.
Kijk deze nepneger op tv los gaan dan, met zijn Hitlershit. Afknallen.
Nee, zwarte piet vergelijken met de holocaust is normaal.quote:
Maar hoe zijn we intolerant dan, behalve in Zwarte Piet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:48 schreef anonymoussie het volgende:
Hollandse blanken zijn zuur geworden, ze worden intolerant.
Het is de schuld van de moslims
Jaa oprotten naar je eigen landquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:50 schreef matthijst het volgende:
Ik snap niet dat al die gasten hier blijven wonen als het allemaal zo kut is.
REAGEER EENS OP MIJN POST!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jaa oprotten naar je eigen land![]()
![]()
![]()
Vind je NL niet tolerant hou je bek!!![]()
![]()
Tijdens de de-kolonisatie riepen dit soort gasten dat alle blanken moesten oprotten uit Afrika (ook blanken die er al honderden jaren woonden). Onder zwart bestuur zou het al snel een paradijs zijn daar. Vervolgens mislukte dat en kwamen ze braaf in Europa onder blank bestuur wonen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:50 schreef matthijst het volgende:
Ik snap niet dat al die gasten hier blijven wonen als het allemaal zo kut is.
Juist de allochtonen stuwen het racisme cijfer omhoog. Zonder allochtonen zouden wij het minst racistische land zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar hoe zijn we intolerant dan, behalve in Zwarte Piet?
HEE! REAGEER EENS!
Ik vraag me oprecht af waarin ik dan intolerant ben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:54 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Juist de allochtonen stuwen het racisme cijfer omhoog. Zonder allochtonen zouden wij het minst racistische land zijn.
???quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jaa oprotten naar je eigen land![]()
![]()
![]()
Vind je NL niet tolerant hou je bek!!![]()
![]()
Onzin.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:32 schreef n00b13 het volgende:
Dat is natuurlijk ook gelul. Die mensen hebben helemaal geen slavernij mee gemaakt.
het was tolerant tot moslims met hun feesten kwamen!!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar hoe zijn we intolerant dan, behalve in Zwarte Piet?
HEE! REAGEER EENS!
want er komt Zyclon B uit jouw nuts-aansluiting?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef Wootism het volgende:
[..]
Onzin.
Ik heb zelf ook een Joodse achternaam en kook thuis uit respect niet op gas.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef Wootism het volgende:
[..]
Onzin.
Ik heb zelf ook een Joodse achternaam en kook thuis uit respect niet op gas.
Wat is dit voor reactie?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
het was tolerant tot moslims met hun feesten kwamen!!![]()
toen werd het hier zuur!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |