Het hele debat is sowieso volledig buitenproportioneel. Evenementen waar Sinterklaas en Zwarte Piet bij betrokken zijn, zijn overwegend particulier georganiseerd; de overheid speelt hooguit een faciliterende rol. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat overheden categorisch de 'ultieme' conclusie trekken om Zwarte Piet "uit te bannen", dan verandert dat nog steeds bar weinig aan de reële situatie.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En een normale reactie -lijkt mij- zou eentje van verwondering zijn: Gôh, Nederland is zo'n beschaafd land, staat bekend als baken van tolerantie, de hoofdstad van het internationaal recht... Weet je, ik ga me er eens in verdiepen wat dit feest dan voor betekenis heeft.
Maar dat is tegenwoordig niet hip, nee, je moet overal meteen een mening over hebben zonder je ergens in te verdiepen. Liefst een beetje een extreme mening.
"Wie Sinterklaas viert is een racist"
"Zwarte Piet-haters moeten maar terug naar hun eigen land"
"De slavernij was erger dan de holocaust"
"De Surinamers zouden ons juist dankbaar moeten zijn vanwege de slavernij"
"Mohammed is een pedofiel"
"Barroso en Van Rompuy zijn grotere misdadigers dan Hitler en Stalin bij elkaar opgeteld"
"PVV-aanhangers zijn neonazi's"
<vul maar aan>
Gewoon niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik stel voor dat we het Sinterklaasfeest combineren met het Indiase holi-feest (het lentefeest naar de herfst verschuiven). Dan zijn alles huidskleuren ineens één bont geheel.
[ afbeelding ]
En ik stel voor om de kerstman af te schaffen, als er 1 fout is, dan is hij het wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik stel voor dat we het Sinterklaasfeest combineren met het Indiase holi-feest (het lentefeest naar de herfst verschuiven). Dan zijn alles huidskleuren ineens één bont geheel.
[ afbeelding ]
quote:'Pietitie' met 1 miljoen likes grootste Facebook-pagina ooit
Een online petitie voor het behoud van het Sinterklaasfeest en Zwarte Piet is een daverend succes. Woensdagmiddag behaalde de Facebook-pagina de 1 miljoen likes. Daarmee is 'Pietitie' de grootste Facebook-pagina van Nederland ooit.
De initiatiefnemers, twee jonge reclamemakers uit Roosendaal, willen zoveel mogelijk steunbetuigingen verzamelen. ,,We laten ons niet gek maken. Ons feest afschaffen? Ze zijn niet wijs. Hoe moeten we dat uitleggen aan onze kinderen?"
Gistermiddag kreeg de pagina op sommige momenten wel 200 likes per seconde, aldus een van de twee initiatiefnemers tegen HP/De Tijd. Rond half 9 vanochtend stond de teller al op ruim 520.000 steunbetuigingen. De bijbehorende petitie op petitie.nl was woensdagochtend bijna 100.000 keer ondertekend. Daarmee is de Facebook-pagina de snelstgroeiende Facebookpagina die ooit in Nederland is gelanceerd.
Ter vergelijking: de Facebook-pagina 'Zwarte Piet is racisme', die al sinds 2011 bestaat heeft nog geen 6500 likes.
Bron: www.telegraaf.nl
Maar serieus, termen als landverraders erbij gaan halen. Joh het lijkt wel alsof de cultuur van Nederland volgens sommigen volledig afhangt van het exacte uiterlijk van de Zwarte Pietquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:14 schreef Walder_Frey het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)ten_afgeschoten.html
democratie heeft niks met mensenrechten te maken ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, en zoals ik hierboven al aangaf heeft democratie niets met mensenrechten te maken, die kan je niet bij meerderheid wegstemmen.
beide zaken (bevooroordeelde VN dame & de burgeroorlog in Syrie) zijn vrij ernstig te noemenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:28 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Maar het gaat wel om een VN-onderzoek naar Zwarte Piet waarbij een vertegenwoordigster al heeft verklaard dat premier Rutte het Nederlandse volk moet toespreken om het Sinterklaasfeest te verbieden. Ondertussen gaat het afslachten van mensen in Syrie gewoon door.
quote:Intocht met regenboogpiet geschrapt na doodsbedreigingen
HOOGEZAND - De Stichting Minimaclub provincie Groningen ziet na doodsbedreigingen af van een intocht met regenboogpieten. "We zijn vergeleken met NSB'ers", zegt voorzitter Henny Lutterop. Dus wordt de goedheiligman door Zwarte Piet vergezeld.
De stichting wilde op 1 december Sinterklaas de kinderen uit minimagezinnen in Hoogezand-Sappemeer laten bezoeken. De goedheiligman zou vergezeld worden door Pieten die alle kleuren van de regenboog hebben. De stichting wilde hiermee tegemoet komen aan alle kritiek die er op de traditie met Zwarte Piet is.
Wanneer schuif jij aan bij pauw en witteman? dan kan ik we weer kapot lachenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen de term 'witten', daar kots ik al van. Alle zwarten hebben zelf het recht om te bepalen hoe ze genoemd worden, Afrikaan, zwarte of neger. Prima, doe ik wel aan mee. Maar ik als blanke wil gewoon blank genoemd worden en niet witte. Ik ben helemaal niet wit namelijk. Papier is wit. Ik ben roze/beigeachtig. Dat heet blank.
En verder is het hele onderwerp voor mij niet eens discussiewaardig meer. De mensen die menen het Sinterklaasfeest te moeten afschaffen zijn zó dom en zelfingenomen dat ze niet eens meer weten waar ze het eigenlijk over hebben. Met hun praat ik niet, die tijd is voorbij.
Denk dat het dan Pauw en Blankeman genoemd moet worden, anders komt 'ie niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:41 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Wanneer schuif jij aan bij pauw en witteman? dan kan ik we weer kapot lachen
Wow! Dit zijn zeker allemaal kinderen. O nee?quote:
Zonder gekheid is dit hele Zwarte Piet gebeuren natuurlijk de droom van iedereen met een rechtse agenda. Een heel groot deel van Nederland verenigd tegenover de Linkse grachtengordel-elite en de bijbehorende media. Politici ontkomen er niet aan om zich pro-Zwarte Piet uit te spreken, internationale organisaties als de VN komen in een slecht daglicht.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:41 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Wanneer schuif jij aan bij pauw en witteman? dan kan ik we weer kapot lachen
Dat ga ik eens kijken. Thnx voor de tip.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:45 schreef matthijst het volgende:
21:15 debat op 2 over die zwarte Piet.
toch wel?quote:
toch niet?quote:Zag ik me inderdaad toch een paar echte rechtse rakkers reageren.
Ik wil me daar ook weer niet mee associeren hè..
Ik ben het volledig eens met de petitie ja.quote:
Ik wil niet geassocieerd worden met rechtse gekkies die lopen te haten op allochtonen, buitenlanders of andere anders afkomstigen.quote:[..]
toch niet?
Ja, kids mogen natuurlijk niet getraumatiseerd worden he.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:09 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens met de petitie ja.
quote:Ik wil niet geassocieerd worden met rechtse gekkies die lopen te haten op allochtonen, buitenlanders of andere anders afkomstigen.
Nee, eerder een duwtje in de goede richting geven.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:27 schreef n00b13 het volgende:
Dus omdat Zwarte Piet zich heeft ontwikkelt, moeten we hem nu wegflikkeren. Nee!
Het enige wat nog ontbreekt is een eigenaresse van een feestwinkel die afgeeft op de "armoedige en asociale" kopers van zwarte schmink en rode lippenstift?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder gekheid is dit hele Zwarte Piet gebeuren natuurlijk de droom van iedereen met een rechtse agenda. Een heel groot deel van Nederland verenigd tegenover de Linkse grachtengordel-elite en de bijbehorende media. Politici ontkomen er niet aan om zich pro-Zwarte Piet uit te spreken, internationale organisaties als de VN komen in een slecht daglicht.
Heerlijk.
Is toch leuk joh.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Nee, eerder een duwtje in de goede richting geven.
Stel je voor, verandering!
Niemand heeft toch het volk dat zwarte Piet wil behouden beschuldigd van racisme.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:29 schreef matthijst het volgende:
Ze heeft wel een punt: die gasten hadden gewoon niet zo moeten komen met die zwarte piet IS racisme...
Als je zegt dat zwarte piet racisme is, dan impliceer je dat mensen die het feest vieren racisme ondersteunen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Niemand heeft toch het volk dat zwarte Piet wil behouden beschuldigd van racisme.
Het gaat om de kenmerken van zwarte Piet, ook als die intentie niet zo bedoeld is.
Waar maak je dat uit op? Of interpreteer jij dat zo?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Als je zegt dat zwarte piet racisme is, dan impliceer je dat mensen die het feest vieren racisme ondersteunen.
Dat is mijn logische conclusie na een week of twee dit gezwam volgen; het is racisme en als je dat niet ziet, dan ben je blind.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:36 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op? Of interpreteer jij dat zo?
Precies. Mensen die Sinterklaas vieren zijn nazi's die stiekem een Holocaust onder negers willen veroorzaken, aldus Quincy en kompanen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat is mijn logische conclusie na een week of twee dit gezwam volgen; het is racisme en als je dat niet ziet, dan ben je blind.
Ik heb het ook redelijk gevolgd, ik zie niemand de mensen die het feest vieren beschuldigen van racisme. Maar wel de kenmerken van zwarte PIet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat is mijn logische conclusie na een week of twee dit gezwam volgen; het is racisme en als je dat niet ziet, dan ben je blind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent van de andere kant volgens mij? Van de pas-het-maar-aan-club. Die zeggen inderdaad dat ze niemand beschuldigen van racisme.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:41 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik heb het ook redelijk gevolgd, ik niemand de mensen die het feest vieren beschuldigen van racisme. Maar wel de kenmerken van zwarte PIet.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij bent van de andere kant volgens mij? Van de pas-het-maar-aan-club. Die zeggen inderdaad dat ze niemand beschuldigen van racisme.
Kijk deze nepneger op tv los gaan dan, met zijn Hitlershit. Afknallen.
Nee, zwarte piet vergelijken met de holocaust is normaal.quote:
Maar hoe zijn we intolerant dan, behalve in Zwarte Piet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:48 schreef anonymoussie het volgende:
Hollandse blanken zijn zuur geworden, ze worden intolerant.
Het is de schuld van de moslims
Jaa oprotten naar je eigen landquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:50 schreef matthijst het volgende:
Ik snap niet dat al die gasten hier blijven wonen als het allemaal zo kut is.
REAGEER EENS OP MIJN POST!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jaa oprotten naar je eigen land![]()
![]()
![]()
Vind je NL niet tolerant hou je bek!!![]()
![]()
Tijdens de de-kolonisatie riepen dit soort gasten dat alle blanken moesten oprotten uit Afrika (ook blanken die er al honderden jaren woonden). Onder zwart bestuur zou het al snel een paradijs zijn daar. Vervolgens mislukte dat en kwamen ze braaf in Europa onder blank bestuur wonen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:50 schreef matthijst het volgende:
Ik snap niet dat al die gasten hier blijven wonen als het allemaal zo kut is.
Juist de allochtonen stuwen het racisme cijfer omhoog. Zonder allochtonen zouden wij het minst racistische land zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar hoe zijn we intolerant dan, behalve in Zwarte Piet?
HEE! REAGEER EENS!
Ik vraag me oprecht af waarin ik dan intolerant ben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:54 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Juist de allochtonen stuwen het racisme cijfer omhoog. Zonder allochtonen zouden wij het minst racistische land zijn.
???quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jaa oprotten naar je eigen land![]()
![]()
![]()
Vind je NL niet tolerant hou je bek!!![]()
![]()
Onzin.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:32 schreef n00b13 het volgende:
Dat is natuurlijk ook gelul. Die mensen hebben helemaal geen slavernij mee gemaakt.
het was tolerant tot moslims met hun feesten kwamen!!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar hoe zijn we intolerant dan, behalve in Zwarte Piet?
HEE! REAGEER EENS!
want er komt Zyclon B uit jouw nuts-aansluiting?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef Wootism het volgende:
[..]
Onzin.
Ik heb zelf ook een Joodse achternaam en kook thuis uit respect niet op gas.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef Wootism het volgende:
[..]
Onzin.
Ik heb zelf ook een Joodse achternaam en kook thuis uit respect niet op gas.
Wat is dit voor reactie?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:55 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
het was tolerant tot moslims met hun feesten kwamen!!![]()
toen werd het hier zuur!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |