Tarado | maandag 14 oktober 2013 @ 09:03 |
Het overzicht in alfabetische volgorde van de teams. bold = bevestigd italic = onwaarschijnlijk Caterham F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Charles Pic (contract t/m 2014) Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Gerucht: Heikki Kovalainen Lotus F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Romain Grosjean (contact t/m 2013) Gerucht: Nico Hulkenberg, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi Marussia F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Jules Bianchi (contract t/m 2014) Max Chilton (contract t/m 2013) Gerucht: Kevin Magnussen, Vitaly Petrov McLaren Mercedes Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015) Coureurs: Jenson Button (contract t/m 2014) Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?) Gerucht: Nico Hulkenberg, Felipe Massa Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Nico Rosberg (contract t/m 2015) Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Gerucht: Red Bull Racing Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Sebastian Vettel (contract t/m 2016) Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) Gerucht: Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Paul Di Resta (contract t/m 2014) Adrian Sutil (contract t/m 2013) Gerucht: Felipe Massa, James Calado, Nico Hulkenberg, Giedo van der Garde, Robin Frijns, Kevin Magnussen Sauber F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Sergei Sirotkin (contract t/m 2014?) Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Gerucht: Nico Hulkenberg, Felipe Massa, Giedo van der Garde Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Fernando Alonso (contract t/m 2016) Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Gerucht: Scuderia Toro Rosso Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013) Gerucht: Antonio Felix da Costa, Felipe Nasr, Carlos Sainz jr., Daniil Kvyat Williams F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Pastor Maldonado (contract t/m 2013) Valtteri Bottas (contract t/m 2013) Gerucht: Giedo van der Garde, Felipe Massa, Daniel Juncadella [ Bericht 57% gewijzigd door Tarado op 14-10-2013 12:54:05 ] | |
Tarado | maandag 14 oktober 2013 @ 09:03 |
| |
Godtje | maandag 14 oktober 2013 @ 09:04 |
Zit ik hier nu naar een 1 jaar oude OP te kijken in een nieuw deel? ![]() | |
Tarado | maandag 14 oktober 2013 @ 09:06 |
Dat klopt wel ja, ik zal kijken wat ik er aan kan doen | |
Sinister-D- | maandag 14 oktober 2013 @ 10:14 |
Daarom had ik al geen nieuwe geopend ![]() Sasquatch heeft de afgelopen topics/jaren telkens een zeer overzichtelijk rijtje neergezet in de OP, en ik was eerlijk gezegd op hem aan het wachten ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 14-10-2013 12:15:19 ] | |
Geralt | maandag 14 oktober 2013 @ 10:46 |
Dat zou wel mooi zijn! Hopelijk gaat die auto een beetje want hij verdient wel een goeie bolide imo ![]() | |
Tarado | maandag 14 oktober 2013 @ 11:45 |
Ik had het niet in de gaten, was nog vroeg, toen een beetje lullig om geen nieuwe te openen, als hij met info komt kan ik het nog wel aanpassen denk ik | |
Nattekat | maandag 14 oktober 2013 @ 11:49 |
Mag ik de TT niet snappen? Waar staat V voor? ![]() | |
Tarado | maandag 14 oktober 2013 @ 11:56 |
Vriendschap | |
Nattekat | maandag 14 oktober 2013 @ 11:59 |
Nu snap ik er nog minder van ![]() T was nog logisch geweest. | |
Tarado | maandag 14 oktober 2013 @ 12:06 |
![]() | |
Nattekat | maandag 14 oktober 2013 @ 12:07 |
Dan had het een kleine letter v moeten zijn ![]() | |
Tarado | maandag 14 oktober 2013 @ 12:08 |
Ja het is goed met je | |
Geralt | maandag 14 oktober 2013 @ 12:14 |
Stuur je Yamaha even een mailtje dan? ![]() | |
sasquatsch | maandag 14 oktober 2013 @ 12:47 |
Bij deze!
| |
Tarado | maandag 14 oktober 2013 @ 12:54 |
![]() done | |
sasquatsch | maandag 14 oktober 2013 @ 12:59 |
Anderen denken dat hij naar Force India terug gaat. McLaren lijkt geen optie meer te zijn, omdat die nog steeds hopen op Alonso in 2015.
| |
Geralt | maandag 14 oktober 2013 @ 13:09 |
Als ik hem was en er was een deal mogelijk met zowel Lotus als met Force India dan zou ik elke dag voor Lotus kiezen. | |
Ferry_76 | zondag 20 oktober 2013 @ 19:18 |
Venezuela schijnt gestopt te zijn met sponsorgeld te betalen om onderzoek te doen naar fraude: http://www.formule1.nl/ni(...)ssteun-aan-coureurs/ Bye bye Maldonado lijkt het op.. | |
Gramulanion | maandag 21 oktober 2013 @ 21:34 |
![]() | |
ColtZ40 | maandag 21 oktober 2013 @ 21:40 |
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Grosjean volgend jaar onwaarschijnlijk bij Lotus rijdt. ![]() | |
sasquatsch | maandag 21 oktober 2013 @ 21:48 |
Ik las vandaag al ergens dat een aantal Russen Kvyat bij Toro Rosso wilden hebben. Is nu blijkbaar bevestigd. Dus gaat Toro Rosso ook voor het geld, want Kvyat heeft nog minder ervaring dan Sirotkin volgens mij. En jammer voor Felix Da Costa, die ik daar wel zag zitten. Maar het Red Bull opleidingsprogramma stelt nu dus niet veel meer voor, als ze voor het geld in plaats van het talent gaan. | |
Sinister-D- | maandag 21 oktober 2013 @ 21:59 |
Was ergens zoiets ja, Luiz Razia was ook al met modder aan het gooien richting de Russen. Die had er vanmiddag al iets over getweet dat Kvyat naar STR zou gaan. Ben benieuwd of ze FdC nog gaan behouden in het programma na dit jaar. De laatste stap wat volgt ná het WSR is de F1, kan me geen coureur meer herinneren van het RB-YDP die GP2 heeft gereden voordat de overstap werd gemaakt. Dus waar gaan ze hem nu nog plaatsen, hij was normaal gezien de eerste in lijn voor een F1 zitje. Nog een jaar WSR? | |
H_T | maandag 21 oktober 2013 @ 21:59 |
Paar feederseries gedaan, paar keer vice-kampioen geworden maar puur op basis daarvan zie ik niet iets heel bijzonders. Misschien heeft hij Red Bull bij de tests wel veel vertrouwen gegeven. Dat ze niet voor Da Costa gaan vind ik ook bijzonder, al is die wel wat aan het harken dit seizoen. Anyway, het blijft Toro Rosso dus het zou me ook niet verbazen als ze plotseling Au revoir zeggen tegen Vergne | |
sasquatsch | maandag 21 oktober 2013 @ 22:04 |
Misschien GP2, dat doen er veel als ze niet vanuit de WSR naar de F1 gaan. En als dat niet werkt gaan ze weer terug (zoals Aleshin). En de afgelopen jaren leek de GP2 toch meer doorstroming naar de F1 te geven (alhoewel ik de kampioen ook dit jaar niet in de F1 zie). | |
Sinister-D- | maandag 21 oktober 2013 @ 22:43 |
in het algemeen stromen er wel coureurs door van het WSR naar GP2. Maar ik had het specifiek over Red Bull coureurs. Vettel, Alguersarie, Riccardo en Vergne allemaal vanuit WSR. De laatste die vanuit GP2 naar de F1 is gegaan is Scott Speed volgens mij. Edit: Buemi was de laatste vanuit GP2, moest even gaan spieken ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 22-10-2013 06:37:46 ] | |
Marks | maandag 21 oktober 2013 @ 23:44 |
Hulkenberg en Valsecci moet het dan maar worden. Of als ik Boullier was: Grosjean en Valsecci. | |
M.Melandri | dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:35 |
Misschien als hij een paar Johnny Walker neemt dat hij dat wel doet. | |
Mexicanobakker | dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:07 |
Alsjeblieft zeg. ![]() | |
M.Melandri | dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:44 |
Karthikeyan en Chandhok bij McLaren? | |
Mexicanobakker | dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:45 |
Tegen Ide en Albers bij Ferrari. | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:50 |
maar even serieus: Ik verwacht in 2015 Alonso bij McLaren. De vraag is of Button daar dan nog rijdt. Kan me best voorstellen dat als Magnussen het goed doet bij Marussia hij de overstap zal gaan maken. | |
sasquatsch | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:12 |
Dat wordt in ieder geval al gezegd op het Internet: In 2015 Alonso en Magnussen bij McLaren. | |
Marks | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:41 |
davide verdient een kans, zeker als die kyvat een stoeltje krijgt. | |
Marks | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:43 |
Respect voor albers graag, neerlands meest onderschatte f1 coureur | |
Mexicanobakker | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:44 |
Ik vind Doornbos beter. | |
sasquatsch | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:46 |
Dit dus. | |
JohnB52 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:27 |
Maar die hebben we niet onderschat ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:38 |
Ik vind Doornbos overschat. | |
Funzel | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:26 |
Goh doe kon pas na een aantal seizoenen de GP2 winnen, in ook nog eens de beste auto. Neuh, dat is niet zo bijzonder. | |
Marks | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:16 |
andy tilly,die met beiden samenwerkte gaat voor albers.... en ik zal ook niet vergeten hoe hij op suzuka met de spyker doornbos inhaalde in zn red bull:-)http://www.formule1.nl/ni(...)1-uit-naar-doornbos/ | |
sasquatsch | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:42 |
Ik vind ze beiden niet super en in de F1 ontliepen ze elkaar niet veel, maar heb meer respect voor Doornbos, die in de F3000 (3de met een overwinning en een paar podia) beter presteerde dan Albers (die toen volledig door de mand viel, door welgeteld 0 punten te halen met een auto waarmee zijn teamgenoot (Webber) 3de werd) en ook in de ChampCar goede dingen liet zien. Albers heb ik alleen een seizoen goed zien presteren in de DTM. Daarbij mist Doornbos (net zoals bijvoorbeeld Bruno Senna) de ervaring van het karten. Dus vind ik wat hij gepresteerd heeft in dat perspectief gezien nog beter. | |
Meike26 | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:49 |
Helemaal waar ![]() | |
M.Melandri | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:59 |
Je hebt de feiten weer mooi op een rijtje. Mooie inhaalactie was dat idd ![]() | |
Toekito | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:53 |
ben ik niet met je eens. Doornbos is in de basis beter. Helaas hebben zowel Albers als RD Te weinig tijd in de F1 gehad om hun volle potentieel te benutten. | |
Marks | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:18 |
Die ook, maar het was een mooi gevecht, waarbij Albers hetzelfde dus ook deed bij Doornbos. In een mindere auto, maar ik denk dat daar geen beelden van zijn helaas ![]() Hier staat nog wat over die race http://autovandaag.nl/aut(...)d-nadert-zijn-einde/ [ Bericht 7% gewijzigd door Marks op 24-10-2013 11:23:10 ] | |
sasquatsch | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:13 |
Volgens een Braziliaanse website zou Felipe Massa voor 5 jaar getekend hebben bij Williams. Hij zou de plaats innemen van Pastor Maldonado.
| |
Tarado | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:25 |
5 jaar? Lijkt me stug | |
sasquatsch | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:38 |
Petrov aast op het stoeltje van Sirotkin bij Sauber(duits) Sirotkins sponsoren zouden vooralsnog in gebreke blijven. Petrov zou 30 miljoen dollar aan sponsorgeld tot zijn beschikking hebben. Daarnaast is het de vraag of Sirotkin op tijd klaar is voor de F1. Hij zou ook test- en reserverijder kunnen worden. | |
Sinister-D- | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:50 |
Pfff altijd wel iets met die Russische sponsoren. Hebben die niet altijd al gefaald met betalen sinds Gazprom bij Minardi? | |
Nattekat | donderdag 24 oktober 2013 @ 14:19 |
Haal dan Frijns weer terug ![]() * Nattekat blijft hopen, hoe onwaarschijnlijk het ook is. | |
sasquatsch | donderdag 24 oktober 2013 @ 14:57 |
Frijns mist die 30 miljoen aan sponsorgeld. ![]() | |
Marks | donderdag 24 oktober 2013 @ 23:29 |
Als dat zo is, ben ik helemaal mijn enige sympathie voor team Williams kwijt. Eerst gooien ze Barrichello al de deur uit tegen Senna en nu dit ![]() Dan maar geen privateer meer in de F1, als het zo moet. | |
SiGNe | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:25 |
Ik vraag me af of Williams wel geld heeft om Massa te betalen. Opzich snap ik een 5jarig contract dan weer wel, vermoedelijk is dit het laatste team waar Massa bij zal rijden en dan is het fijn om 5 jaar lang zekerheid te hebben. | |
Funzel | vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:03 |
Nog vijf jaar Massa. Alsjeblieft niet zeg ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:06 |
Yup, precies wat ik dacht. Heb geen Massa-haat of iets, maar het wordt wel tijd voor nieuw bloed. | |
Funzel | vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:08 |
Ja inderdaad. Die man heeft lang genoeg aangemodderd. Altijd dezelfde namen is ook niks aan. Tenzij het toppers zijn of hele spectaculaire rijders maar dat is hij beide niet. | |
M.Melandri | vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:12 |
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari). | |
sasquatsch | vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:21 |
Dan kun je net zo goed de hele F1 afschaffen en een single spec competitie beginnen, zoals de IndyCar nu is. Mooi om te zien (omdat het veld dichter op elkaar zit), maar geen F1 meer omdat de charme van het zelf bouwen van je auto weg is. F1 gaat om de combinatie auto en coureur, niet alleen coureur. En je vergeet McLaren, wat al lang geen privateer meer genoemd kan worden. | |
Marks | vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:13 |
kan wel zijn, maar williams is niet meer dan veldvulling en voegt weinig toe. | |
sasquatsch | vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:15 |
Vorig jaar wonnen ze nog een race, dus voegen ze wel degelijk wat toe. Dat ze niet elk jaar om de prijzen strijden, wil niet zeggen dat ze niet in de F1 thuis horen. Zeker een team met de geschiedenis van Williams hoort in de F1 thuis. | |
Sinister-D- | vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:21 |
RBR geen privateer? Akkoord, er staat een enorm bedrijf met naam en faam achter. Maar de 2 teams blijven het speeltje van één man. Dus dan houd je er nog maar 4 over. edit: tenzij je bedoelt dat het een semi-works team van Renault is. Maar dat willen ze ook van zichzelf afschudden door de motoren Infiniti te willen noemen. | |
Geralt | vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:23 |
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen. Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is. En in dat licht, kijk eens naar Coca Cola dan. Die zouden volgens mij gewoon alle teams in de F1 kunnen runnen. ![]() | |
Fiorano | vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:34 |
Compleet andere "activatie" dan bijvoorbeeld Coca Cola. Al die extreme shizlle etc. kosten relatief weinig geld voor ze omdat er weinig andere sponsoren zijn die dat interressant vinden. Ik denk dat Coca Cola qua budget minstens net zoveel kwijt is, alleen besteden die het meer aan voetbal en tv reclames. | |
sasquatsch | maandag 28 oktober 2013 @ 12:44 |
Als Maldonado vertrekt met sponsor PDVSA zal er een afkoopsom betaald moeten worden, aangezien er een deal tot en met 2015 is. Tesamen met de sponsors die Massa meebrengt zal er vast genoeg geld zijn om Massa te betalen. Maar de deal is nog niet rond. Maldonado schijnt in onderhandeling met Williams te zijn om zijn (en dat van PDVSA) contract af te kopen, zodat hij naar een ander team kan. Lotus, Sauber en Force India worden genoemd. Lotus wil Hulkenberg, maar dan moet eerst de deal met investeerder Quantum rond komen. Als dat niet lukt lijkt Maldonado de gegadigde met 20 miljoen pond per jaar aan sponsorgeld. | |
SiGNe | maandag 28 oktober 2013 @ 12:49 |
Coca-Cola sponsort meer grote sportevenementen, die zouden niet een F1 Team sponsoren maar bijv wel borden langs de circuits neerzetten en promo-teams naar de races toesturen. Red Bull is ook begonnen met redelijk kleine extreme sporten en sponsoren veel sporters. En F1 is natuurlijk ook een extreme sport... | |
Rossdale | woensdag 30 oktober 2013 @ 14:55 |
http://www.racingfanatic.(...)nico-hulkenberg.html Steeds meer geruchten/aanwijzingen dat Maldonado naar Lotus gaat ipv de Hulk, ivm moeizaam verkoop van de aandelen... ![]() | |
SiGNe | woensdag 30 oktober 2013 @ 15:10 |
een rijder die geen sponsor meeneemt en geld kost óf een rijder die wel een sponsor meeneemt en betaald wordt door de sponsor.. vrij makkelijke keuze voor een team dat toch al lang moeite met de financiën heeft. Met Kimi had Lotus zich behoorlijk verkeken toen ze zeiden dat ie geen salaris zou krijgen maar per behaald punt betaald zou worden (met ¤10.000 per punt zou ie nu op 1,83 miljoen zitten nu maar ik heb het idee dat ie nog veel meer per punt krijgt, misschien wel ¤100.000 en dan is z'n salaris 18,3 miljoen...) | |
sasquatsch | woensdag 30 oktober 2013 @ 15:24 |
Keuze voor Hulkenberg bij Lotus hangt af van het rond krijgen van de investering door Quantum. Als dat niet door gaat heeft Lotus geen andere keus dan een coureur met een flinke smak geld (Lees Maldonado) aan te nemen om de eigen financiën rond te krijgen. Daarnaast is er natuurlijk altijd de afweging of het geld dat een coureur meeneemt opweegt tegen de hogere opbrengsten die een team krijgt met een betere coureur (stand in het kampioenschap). Dat hoort bij die afweging. Dus een makkelijke keuze is het sowieso niet. | |
sasquatsch | maandag 4 november 2013 @ 20:04 |
Die investering lijkt rond te zijn, en de investeerders willen Hulkenberg als coureur, dus ik denk dat dat binnenkort bekend gemaakt gaat worden.
| |
sasquatsch | maandag 4 november 2013 @ 20:08 |
Van der Garde's management heeft in Abu Dhabi gesprekken gevoerd met vier teams: Force India, Williams, Sauber en Caterham.Imho dankzij de nieuwe banden, waar Giedo beter mee overweg kan dan met de oude. | |
Ferry_76 | maandag 4 november 2013 @ 20:13 |
Toch 5,2 miljard blikjes verkocht in 2012... : http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull | |
sasquatsch | dinsdag 5 november 2013 @ 12:25 |
Magnussen waarschijnlijk naar McLaren
| |
Meike26 | dinsdag 5 november 2013 @ 16:21 |
Ik vind het wel seu voor Perez als hij na dit jaar al weg moet. Die jongen heeft echt wel potentieel maar zijn prestaties worden nou gemeten met de McLaren van dit jaar. Terwijl hij ook vaak zat Button het nakijken heeft kunnen geven. Hij verdiend het zeker nog een jaar in die McLaren te laten zien hoe snel en goed hij is. Soms inderdaad een Mexicaans pepertje te veel en ondoordacht, maar een leuke coureur om te zien racen is het zeker. Zou echt enorm zonde zijn als we wederom van zo'n leuke rijder afscheid moeten nemen. Kobayashi, Alguersuari en Buemni gingen hem al voor de afgelopen jaren. ![]() | |
Meike26 | dinsdag 5 november 2013 @ 16:22 |
Please laat het Williams zijn worden ![]() | |
Marks | dinsdag 5 november 2013 @ 16:42 |
Kobayashi, Buemi en Perez mis/ga ik niet missen hoor. Perez heeft het toch erg vaak moeilijk om Button te verslaan, Button is eigenlijk gewoon duidelijk de betere. Wat mij ook wel verrast, maar dat doet hij wel vaker. Zeer moeilijk te kwalificeren coureur die Jenson. Hoe goed is hij nu echt? | |
Geralt | dinsdag 5 november 2013 @ 16:44 |
Weltschmerz even een DM/PM sturen, die weet dat wel te analyseren ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 5 november 2013 @ 16:49 |
Aangezien wikipedia altijd de waarheid spreekt: http://en.wikipedia.org/wiki/Mansoor_Ijaz | |
sasquatsch | dinsdag 5 november 2013 @ 16:56 |
Volgens f1-facts beter dan Villeneuve, Sato, Davidson, Barrichello en Perez en minder dan Ralf Schumacher, Fisichella, Trulli en Hamilton. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 november 2013 @ 17:48 |
het hangt nog even een beetje van volgend jaar af, maar ik denk dat 2014 het laatste jaar van Jenson in de Formule 1 wordt | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 17:51 |
Button rijdt de ene keer de sterren van de hemel, terwijl het de race erna weer he-le-maal niks kan zijn. Kennelijk is hij - meer dan de meeste anderen - afhankelijk van hoe lekker ie zich op dat moment voelt in de wagen. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 17:53 |
Waarom? Het is natuurlijk afwachten hoe de auto's van volgend jaar presteren, maar je zou zeggen dat Sauber en Force India wat betere kaarten hebben dan Williams. | |
Meike26 | dinsdag 5 november 2013 @ 18:50 |
Ik denk dat Williams moeite heeft om omhoog te krabbelen, maar op de lange duur geloof ik wel dat dit team de potentie heeft om hogerop te komen en bovendien een team waar ik persoonlijk enorm veel sympathie voor heb.Erg benieuwd ook hoe de Mercedes krachtbron in de Williams gaat presteren. VDG zie ik wel als een persoon die het team kan helpen ipv er alleen voor te rijden. Force India is veel te wispelturig en onbetrouwbaar en zou ik zelf niet zo'n goed idee vinden, al kan hij zich er wel mee in de kijker rijden, punten scoren word moeilijk. Als hij naar Sauber gaat ook prima ![]() ![]() | |
Toekito | dinsdag 5 november 2013 @ 18:55 |
Button is gewoon de 2de groep op de grid. Achter Lewis, Vettel, Alonso en Kimi. Hij is groep Webber, Rosberg, Sutil, Hulk en misschien ook Perez. | |
Meike26 | dinsdag 5 november 2013 @ 20:09 |
Ik schat Button ook wel hoger in dan Perez, maar ik vind het oneerlijk naar Perez dat hij geen kans heeft om zich te laten zien in die McLaren. Het is een gare bak gebleken en Sergio scoort regelmatig ongeveer de zelfde posities als Button. Als ik McLaren was zou ik die Chilton uit die Marussia trekken en daar Magnussen een jaartje laten wennen aan de F1. Dan heeft Perez nog een jaartje naast Button puntjes binnen te hengelen. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 21:08 |
Rare onderverdeling maak je. We hebben de afgelopen tijd toch kunnen zien dat Rosberg net onderdoet voor Hamilton. En de Hulk hoort waarschijnlijk ook niet in dat tweede groepje thuis. | |
Marks | dinsdag 5 november 2013 @ 21:15 |
Wel grappig dat je het over Chilton hebt.. Die lijkt inderdaad maar wat mee te hobbelen, maar ik vond het toch indrukwekkend wat ik net las op formula1.com Sebastian Vettel’s record-breaking performances may have grabbed the headlines this season, but Marussia rookie Max Chilton has quietly set a record of his own by finishing the first 17 races of his Formula One career. Hele interview hier http://www.formula1.com/news/features/2013/11/15216.html En ook weer mooi wat hij dus over Suzuka zegt... Maar helaas, de coureurs en fans bepalen niet (genoeg) hoe nieuwe circuits eruit zien. | |
Racerblade | dinsdag 5 november 2013 @ 21:45 |
Alsof het een schande is in die tweede groep te zitten. Zijn gewoon een prima groep coureurs, maar halen het niet bij de wereldklasse die de eerste groep is, zo ook Rosberg. Dat ben ik volledig met Toekito eens. | |
Kleffe_Dop | woensdag 6 november 2013 @ 00:12 |
Maar waar is die uitspraak op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat jij het persoonlijk een sypmathiek team vindt? Als ik objectief naar Williams kijk zie ik een team met een glansrijke historie, maar dat is inmiddels een hele F1-generatie geleden. Met ieder jaar verlaat die know-how beetje bij beetje het team. Het huidige Williams is vergelijkbaar met Sauber en Force India; grillig en op lange termijn financieel onzeker. Het kan goed zijn dat Williams volgend jaar met een prima auto op de proppen komt waarmee ze een vaste top 10 klant zijn. Maar het jaar erna kunnen ze evengoed met een draak van een bolide komen die strijdt om plaats 12-18. Dat is de realiteit van Williams anno 2013. Waarom? En hoe zie je hem het team wel 'helpen' tov. andere coureurs? Wat is zijn absoluut onderscheidende kwaliteit? Ik zie in VDG een aardige jongen, maar echt geen uitzonderlijk F1 materiaal, hoe jammer dat voor ons Nederlanders ook is. | |
Marks | woensdag 6 november 2013 @ 00:15 |
Hij laat wel enkele zeer goede dingen zien, waardoor ik gewoon vind dat hij zeker nog een jaar in de F1 moet blijven. En dat zeg ik niet als fan van een NL coureur, maar gewoon op basis van wat hij liet zien. Nog wisselvallig, maar de pieken waren zodanig, dat het laat zien dat hij zeker bovengemiddeld is. Mijn idee is alleen: ga NIET naar Williams. Blijf dan, als de keus is Wiliams of Caterham, bij Caterham. Hij rijdt zich hier makkelijker in de kijker dan Bottas bij Williams, waar iedereen zulke hoge verwachtingen van had. Ja, die kwalificatie van hem in Canada was goed, maar dat was ook het enige. Giedo heeft meer goede dingen laten zien voor mij dit seizoen. Dat is wat makkelijker als je in een slechter team rijdt... Hopen dan dat hij Williams kan overslaan en ECHT een stap kan maken, Force India of Sauber. Of anders dus Caterham weer... | |
Funzel | woensdag 6 november 2013 @ 17:48 |
Maar Williams kan ook zomaar een wagen bouwen die de punten vrij makkelijk kan halen, zoals 2012. Dan kan je je daarin ook echt laten zien. | |
Meike26 | woensdag 6 november 2013 @ 18:17 |
Mijn uitspraak doe ik puur op gevoel, maar ook dat ik denk hoe het team van Williams in elkaar zit. Ze weten wat winnen is en hoe het voelt. Een man als Ross Brawn zou daar heel welkom zijn, samen met mensen als Pat Symonds en Somerville geloof ik wel in een krachtig pakket en dat ze snel terug zijn met continu coureurs in de punten. Nog geen WK materiaal de komende 2 jaar, maar als ze het goed aanpakken is 2014 een erg goed omslagpunt naar een zekere top 4 / 5. Giedo is naast een snelle betrouwbare coureur ook nog eens een goed pr-gereedschap. Hij heeft en is er de juiste coureur voor om pr-werkzaamheden te doen. Ook dat kan een team enorm helpen. Geen idee of Patrick Head nog een rol van betekenis kan spelen, maar al met al kan dit team met de juiste mensen erg snel terug komen aan de kop. Net zo snel als dat McLaren terug kan vallen als een subtopteam met hier en daar een puntje. Wat dat betreft ga ik wel mee met Kleffe dop dat het blijven bij Caterham ook nog wel eens interessant kan worden. Het team weer met 2 andere jonge broekies laten rijden komt het team niet verder mee. Het team verder laten bouwen op/met Giedo en een hopelijk een snelle Renault V6 kan 2014 een interessant jaar maken. | |
Sinister-D- | woensdag 6 november 2013 @ 18:36 |
Head heeft niets mee met het raceteam van doen. Hij heeft de Formule 2 wagen nog ontwikkelt, en houdt zich tegenwoordig bezig met de KERS/Hybride afdeling af Williams Engineering. | |
Meike26 | woensdag 6 november 2013 @ 18:42 |
Dat weet ik, daarom lijkt het mij ook wel onwaarschijnlijk. Toch heeft de man vrachten vol kennis en kan een keer (of wat) een vergadering bijwonen van de F1 divisie. Hij is niet verbannen uit de F1, hij heeft er nu alleen weinig binding mee. De komst van een grote naam zoals Brawn (stel dat) zal bij een man als Patrick ook wel weer fonkeltjes in de ogen brengen. Soort van teruggekeerde hoop uit vervlogen tijden. | |
sasquatsch | woensdag 6 november 2013 @ 18:58 |
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat Giedo naar Williams gaat. Maldonado gaat bijna zeker weg bij Williams (FI of Sauber nu Hulkenberg waarschijnlijk naar Lotus gaat) en wordt vervangen door Massa. Ik zie ze dan niet ook nog Bottas weg doen ten faveure van Giedo. Die zie ik eerder bij Caterham blijven, zeker nu hij de tweede helft van het seizoen beter presteert dan Pic. | |
Meike26 | woensdag 6 november 2013 @ 19:06 |
Je zou het onwaarschijnlijk kunnen noemen ja, maar misschien onderschatten de meeste mensen de kwaliteiten van Giedo. Als coureur heb ik hem ook weer niet zo hoog zitten. Hij is zeker niet van het caliber Verstappen. Maar als je kijkt naar technische know-how, ervaring, pr... is het wel een heel complete coureur + centjes van schoonpapa. | |
Geralt | woensdag 6 november 2013 @ 19:25 |
Die al meerdere malen aangegeven heeft alleen geld erin te stoppen als het zakelijk interessant is. Hij heeft geld zat om hem voor 5 jaar in een Ferrari te zetten, echter als dat zakelijk weinig oplevert zal hij dat niet doen. | |
Meike26 | woensdag 6 november 2013 @ 19:56 |
Denk dat Williams dan wel wat interessanter is als Ferrari. McGeregor is al sponsor van het team. Voor dat bedrag kan hij de naam Williams zelfs veranderen in Williams McGregor of iets dergelijks. Ohja, eerder vanavond dit getweet :
Dus mijn gokje dat Brawn wel eens naar Williams zou gaan komt denk ik wel uit ![]() | |
sasquatsch | woensdag 6 november 2013 @ 19:59 |
Dus niet Marcel Boekhoorn die de aandelen overneemt om Giedo aan een zitje te helpen. | |
Meike26 | woensdag 6 november 2013 @ 20:01 |
Ook zonder aandelen kan je in een F1 team investeren ![]() | |
sasquatsch | woensdag 6 november 2013 @ 20:02 |
Dat snap ik. Maar er was sprake van dat hij (een deel) van die aandelen wilde overnemen. Als Brawn die gekocht heeft gaat dat dus niet meer door. En heb je dus minder invloed dan als sponsor. | |
Meike26 | woensdag 6 november 2013 @ 20:07 |
Klopt, wat dat betreft heeft hij buiten de pot gepiest. Maar ergens denk ik ook wel dat dit gewoon een onderlinge afspraak is geweest tussen Toto en Brawn. Dan kom je daar als zakenman uit Nederland ook met geen mogelijkheid tussen. . | |
Geralt | woensdag 6 november 2013 @ 20:11 |
Met genoeg geld op tafel kom je overal tussen ![]() | |
JohnB52 | woensdag 6 november 2013 @ 20:12 |
Ja, tussen de benen van een vrouw bedoel je? ![]() | |
Geralt | woensdag 6 november 2013 @ 20:13 |
Daar ook, maar dat bedoelde ik niet. Als die knakker het dubbele op tafel legt van wat Brwan op tafel legt dan is het een done deal. Eerder gemaakte afspraken kunnen makkelijk van tafel. Dat bedoelde ik ![]() | |
Meike26 | woensdag 6 november 2013 @ 20:14 |
De term Gentlemans Agreement is toch een ingebakken cliché in de F1 ? - Toto komt naar Mercedes en leidt daar nu de boel. - Williams gaat met motoren van Mercedes rijden (waar ik zelf op Honda had gehoopt). - Brawn moet weg bij MGP - Brawn heeft aandelen van Toto gekocht. Dat is dan toch zo klaar als een klontje. Gescript en al. Brawn naar Williams ![]() | |
Geralt | woensdag 6 november 2013 @ 20:19 |
Een gentlemans agreement kan ook van tafel. Mits genoeg geld. Ergo: dat die aandelen naar Brawn gaan wil enkel en alleen maar zeggen dat Giedo's schoonpa niet voldoende geld op tafel heeft gelegd en dat heeft ie niet gedaan omdat een dergelijk bedrag door hem niet als zakelijk aantrekkelijk bevonden is. Zo simpel is het. Had hij meer op tafel gelegd dan was Brawn gewoon aan de kant geschoven. Zo werkt het gewoon en al zeker in de F1 waar contracten en afspraken compleet geen fluit voorstellen. Dus gewoon niet genoeg geld er voor over gehad, dus dan gaan ze naar Brawn. Als dat al zo is, want Eddie roept wel vaker iets wat achteraf niet waar blijkt en ik heb nog geen bevestiging gelezen ergens. | |
Meike26 | woensdag 6 november 2013 @ 20:22 |
Heb je ook weer gelijk in, maar in dit geval is het ene mannetje er in en het andere mannetje word uit een team gezet. Daar staat wat tegenover. Dus word er een handrijking gedaan voor aandelen pakketje. Eerder uit fatsoen dan wie o wie het hoogtste stapeltje geld neer legt. Ik durf er bijna een x bedrag op te zetten dat Brawn indd naar Williams gaat. | |
Geralt | woensdag 6 november 2013 @ 20:22 |
Dat wil nog niet zeggen dat ie ook die aandelen gekocht heeft ![]() | |
Meike26 | woensdag 6 november 2013 @ 20:24 |
slechte ninja edit ![]() | |
sasquatsch | woensdag 13 november 2013 @ 16:05 |
Met de bevestiging van Bottas en Massa is weer een stukje van de puzzel ingevuld. McLaren lijkt te gaan kiezen voor Button en Magnussen (beiden zijn intussen bevestigd), waarbij Perez het kind van de rekening zou zijn. Hij is volgens de geruchten intussen in gesprek met Force India, waar Sutil zeker lijkt te zijn (naar eigen zeggen). Sirotkin is nog niet officieel bevestigd als coureur. Dat zou kunnen betekenen dat Sauber hem liever eerst een jaartje laat meelopen als test/reservecoureur. Daarbij heeft hij nog geen superlicentie, die Daniil Kvyat intussen heeft behaald. Hierdoor mag hij aankomende GP als vrijdagtester aantreden en volgend jaar voor Toro Rosso gaan racen. Hulkenberg lijkt naar Lotus te gaan als de deal met Quantum eindelijk rond komt, anders is Maldonado daar in beeld, die ook al bij Force India en Sauber genoemd wordt. Deze laatste twee zijn ook nog opties voor Hulkenberg. En ook Petrov schijnt bij diverse teams weer in beeld te zijn met een flinke zak met geld. Grosjean lijkt bij Lotus te blijven, maar is nog niet officieel bevestigd. Mocht dit allemaal doorgaan, dan is er weinig hoop voor Paul Di Resta, Esteban Gutierrez en Sergio Perez om volgend jaar op de grid te staan. Het overzicht in alfabetische volgorde van de teams. bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk Caterham F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Charles Pic (contract t/m 2014) Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Gerucht: Heikki Kovalainen, Alexander Rossi Lotus F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Romain Grosjean (contact t/m 2013) Gerucht: Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi Marussia F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Jules Bianchi (contract t/m 2014) Max Chilton (contract t/m 2013) Gerucht: Vitaly Petrov, Rodolfo Gonzalez, Stoffel Vandoorne McLaren Mercedes Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015) Coureurs: Jenson Button (contract t/m 2014) Kevin Magnussen (contract t/m 2014) Gerucht: Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Nico Rosberg (contract t/m 2015) Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Gerucht: Red Bull Racing Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Sebastian Vettel (contract t/m 2016) Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) Gerucht: Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Adrian Sutil (contract t/m 2013) Paul Di Resta (contract t/m 2014) Gerucht: Sutil lijkt zeker, Di Resta heeft een contract (maar dat wil niets zeggen). Genoemd worden verder James Calado, Pastor Maldonado, Max Chilton, Nico Hulkenberg, Giedo van der Garde, Sergio Perez, Robin Frijns Sauber F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Sergei Sirotkin (contract t/m 2014?) Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Gerucht: Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde, Adrian Sutil Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Fernando Alonso (contract t/m 2016) Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Gerucht: Scuderia Toro Rosso Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Jean-Eric Vergne (contract t/m 2014) Daniil Kvyat (contract t/m 2014) Gerucht: Williams F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Felipe Massa (contract t/m 2015?) Valtteri Bottas (contract t/m 2015?) Gerucht: [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 14-11-2013 14:58:17 ] | |
sasquatsch | donderdag 14 november 2013 @ 14:59 |
Button en Magnussen zijn bevestigd bij McLaren en verwerkt in het overzicht hierboven. | |
Sinister-D- | zaterdag 16 november 2013 @ 17:20 |
Sky heeft dit weekend bevestigd dat Maldonado een voorcontract heeft getekend bij Lotus. Mocht de Quantum deal afketsen, dan staat al vast dat hij dat zitje krijgt. | |
Peterselieman | zaterdag 16 november 2013 @ 20:12 |
Di Resta wordt genoemd in de IndyCars waar hij het stoeltje van zijn neef Dario Franchitti in zou kunnen nemen | |
Funzel | zaterdag 16 november 2013 @ 20:12 |
Hup Quantum | |
4-elements | zaterdag 16 november 2013 @ 22:01 |
![]() It's all about the money. | |
Nattekat | zaterdag 16 november 2013 @ 22:38 |
![]() | |
Funzel | zondag 17 november 2013 @ 09:01 |
Naja die deal kan nog steeds rond komen natuurlijk. | |
Sinister-D- | zondag 17 november 2013 @ 10:41 |
en dat valt ook te betwijfelen ![]()
[ Bericht 21% gewijzigd door Sinister-D- op 17-11-2013 10:50:59 ] | |
H_T | zondag 17 november 2013 @ 11:01 |
Heeft iemand al gekeken of Rocky Tuanakotta weer op vrije voeten is? | |
sasquatsch | zondag 17 november 2013 @ 15:52 |
Nog maar wat geruchten uit Austin. Kovalainen nu ook in de running voor Lotus voor 2014. Perez zou misschien terug kunnen naar Sauber om daar samen met Gutierrez te gaan rijden. Telmex is daar nog steeds sponsor en volgens een zegsman is er genoeg geld om beiden daar te laten rijden of zelfs het team te kopen. Al zegt Kaltenborn, dat Perez niet automatisch terugkeert. | |
Fer | zondag 17 november 2013 @ 17:03 |
Van de drie met de laatste goede zitjes, zijn Lotus en Sauber de armste. Net als Hulkenberg zelf. Dus als de Quantum deal niet doorgaat, denk ik niet dat Hulk voor een van beide gaat rijden. Hoe groot is de kans nog dat het gaat lukken, vanaf de zomer horen we vooral veel grootspraak van die Mansoer, maar tot nu toe is er geen enkele dollar overgemaakt. Misschien dat ze dan toch de Venezolaanse oliedollars van Maldonado pakken. Hulkenberg naar Force India, die wel hun salarissen kunnen betalen en Perez met Telmex weer terug naar Sauber. Hulkenberg is sneller dan Di Resta en Sutil bij elkaar. Misschien wel met vd Garde ernaast. OF Perez naar Lotus en Maldonado naar Sauber, maar wat voor gevolgen heeft dat voor Guitierez. Kan Telmex 2 teams sponseren? | |
sasquatsch | dinsdag 19 november 2013 @ 12:15 |
'Hulkenberg terug naar Force India'
| |
Funzel | dinsdag 19 november 2013 @ 12:55 |
Wauw dat is nog eens een verassing. | |
Rossdale | dinsdag 19 november 2013 @ 13:45 |
Ik ben blij dat de Hulk gewoon een zitje heeft volgend jaar... maar damn dan zijn we alsnog niet af van die afschuwelijke Maldonado ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 19 november 2013 @ 14:44 |
Nou, als Maldonado met zijn geld Lotus en Grosjean aan de voorkant van de grid brengt, vind ik het een strak plan! Zonder paydrivers geen formule 1 | |
Fer | dinsdag 19 november 2013 @ 15:20 |
Ben wel benieuwd wat Maldonado kan laten zien in een topwagen. Het is een Zuid Amerikaan, vergelijkbaar met Montoya. Supersnel, maar af en toe van die acties van hem, maar heb me altijd vermaakt hoe die tegen Schumacher ging strijden. Begrijp de frustratie van Maldonado ook wel, als je voor 40M achteraan de grid staat. En nogmaals, hij is absoluut niet langszaam. Liefs dan Perez naast Hulkenberg bij Force India. En dan Bianchi of Van der Garde naar Sauber. | |
Meike26 | dinsdag 19 november 2013 @ 16:54 |
Ik zie Van Der Garde momenteel eerder bij ForceIndia terecht komen dan bij Sauber. Ik vind het trouwens raar dat Lotus en Sauber als armste teams worden gezien, terwijl er in mijn opinie ook nog wel wat te doen is om Kingfisher / ForceIndia, wat gerund word met fictief of privé geld van Malliya terwijl zijn bedrijven op instorten staan ?! Hoe zit dat dan ? Wat ik mij bij Sauber afvraag, zitten daar niet toevallig de zelfde Russen (Serviers) achter als een paar jaar geleden met Stefan GP ? Na de eerste race in Bahrein, die niet doorging volgens mij, ook niets meer van gehoord ?? Tot dit jaar dan misschien met Sauber ? | |
4-elements | dinsdag 19 november 2013 @ 18:10 |
Zou mooi zijn als de kosten eens werkelijk omlaag zouden gaan. Er is bij zoveel teams onzekerheid over geld, het kan niet lang duren voordat er weer een paar omvallen. Zo vaak zijn er pogingen gedaan om de kosten te reduceren, maar nooit succesvol. Geen enkele gek durft meer een nieuw team te beginnen, omdat het gewoonweg niet meer te betalen is. | |
Fer | dinsdag 19 november 2013 @ 21:26 |
De kosten zijn omlaag gegaan, ieder geval ten opzichte van de snelheid. Force India, Sauber Toro Rosso en Williams zitten maar vlak achter de top kwa snelheid, met flink lagere budgetten. Ze finishen ook vaak in dezelfde ronde, waar vroeger Schumacher het hele veld op 1L zette. FI zit Mclaren bijna op de hielen, vermoedelijk heeft Mclaren 4x zoveel budget als FI Feit is nog steeds dat zelfs Williams een veel grotere fabriek heeft staan dan in de tijd dat ze kampioen waren. Nu staan ze net voor Caterham. | |
4-elements | dinsdag 19 november 2013 @ 21:35 |
Dat klopt. Het veld heeft jarenlang niet zo dichtbij elkaar gezeten. Dat maakt het alleen maar leuk en spannend. Relatief zijn de kosten om goed te presteren omlaag gegaan, maar absoluut niet denk ik. | |
Nober | woensdag 20 november 2013 @ 12:22 |
Sirotkin is toch al zeker van een zitje bij Sauber in 2014? http://www.autosport.com/(...)3?source=mostpopular | |
sasquatsch | woensdag 20 november 2013 @ 12:26 |
Nee, hij is zeker van een contract. Sauber heeft pas nog aangegeven dat ze nog niet weten wat ze met hem willen.. Het kan goed zijn dat ze hem eerst een jaartje laten testen. | |
Nober | woensdag 20 november 2013 @ 12:27 |
Op wikipedia staat hij als rijder aangegeven, met die link ter bevestiging. http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Formula_One_season | |
sasquatsch | woensdag 20 november 2013 @ 12:32 |
Dat wil niet zeggen dat het klopt. Hij heeft nog geen superlicentie, dus die moet hij eerst halen. En dan is het nog maar de vraag of hij er al klaar voor is (volgens Sauber). | |
Fer | woensdag 20 november 2013 @ 13:54 |
Klaar voor zijn is relatief. Hamilton en Vettel waren er ook gelijk klaar voor, maar dat zijn ook supertalenten. Iemand die het niet heeft zal het meestal ook niet worden. Zoals Sutil of Kovalainen die terugkomen maar er nog steeds niet zoveel van bakken. | |
Nober | woensdag 20 november 2013 @ 14:18 |
Vettel en Hamilton debuteerde niet toen ze 18 waren, Vettel heeft zelfs meerdere keren de VT1 gereden in 2006 en 2007 net als Kubica en Davidson. Hamilton was de GP2 kampioen van 2006 en debuteerde 'pas' op 22 jarige leeftijd. En in 2007 liet Hamilton al zien dat hij in staat was om een wereldtitel om zeep te helpen, dit herhaalde hij bijna in 2008. | |
Funzel | woensdag 20 november 2013 @ 16:07 |
Een wereldtitel om zeep helpen maakt je nog niet geen super talent. | |
Fer | woensdag 20 november 2013 @ 16:55 |
Een bijna-wereldtitel mislopen omdat je door je onervarenheid een duur foutje maakt lijkt me beter dan iemand die meer dan 10 jaar mee deed en nooit kans heeft gehad op een titel. Grote fout van Mclaren was om een supertalent Hamilton naast de kampioen Alonso te zetten. Ze hebben elkaars kans kapot gemaakt door tegen elkaar te racen. Withmarsh heeft ook toegegeven dat ze beide kampioen hadden kunnen worden als ze van te voren een duidelijke nummer 1 en 2 hadden afgesproken. Zou wat zijn als Magnussen rondjes om Button rijdt, die laatste is niet in vorm momenteel. Eigenlijk niet sinds de overstap op Pirelli. | |
sasquatsch | woensdag 20 november 2013 @ 20:09 |
Niemand had dan ook verwacht dat Hamilton Alonso zo goed partij zou geven. | |
Fer | woensdag 20 november 2013 @ 20:17 |
Geeft het niveau van Hamilton aan. Daarom vind ik het zo schrijnend dat ie zijn ware kwaliteit niet kan laten zien door "save your Pirelli's. De rijstijl van Hamilton is juist wat je wilt zien in F1. | |
Marks | vrijdag 22 november 2013 @ 00:38 |
Ben ook wel ´´fan´´ van Pastor, maar Montoya is mijn favo coureur sinds ik de F1 volg. Daar gaat Pastor voorlopig nog niet aan tippen! Leuk weetje, snelste raceronde op Interlagos staat nog op naam van JPM.... ![]() Indrukwekkend verhaal, dat Frank Williams eind jaren 90 nog geen plek had voor Juan in de F1 en zei dat hij maar eerst in de VS moest racen en daar ook maar even kampioen werd. En de Indy 500 won. Dat is het unieke aan Montoya. | |
Marks | vrijdag 22 november 2013 @ 00:44 |
Ze mogen van mij ook wel meer spelen met de banden. Doe race 1 van het jaar banden die NIET slijten. Gewoon banden dus, die eigenlijk 2 raceafstanden zonder problemen zouden kunnen afleggen. Dan race 2: Banden die vergelijkbaar zijn met nu. Race 3: banden vergelijkbaar met begin vorig jaar: meer slijtage en vooral plotseling een ''cliff''. En vanaf race 4 weer de niet slijtende banden voor de volgende race en zo rouleren. Dan heeft ieder wel iets wat hem lijkt. | |
Fer | vrijdag 22 november 2013 @ 10:11 |
Leuk idee, maar je ziet dat sommige coureurs nu al moeite hebben om 2 typen band onder de knie te krijgen. Vaak genoeg races dat de ene coureur alleen de harde lekker vindt, terwijl de ander alleen op zacht snelle rondes kan leggen. Pirelli is gevraagd een snel slijtende band te maken en dat is een fiasco geworden. Overal marbles na de race, setjes die af en toe niet functioneerden, spontane klapbanden. Ze mochten ook niet testen om het goed te krijgen of intensief samenwerken met een team zoals vroeger Bridgetone en Michelin konden doen. Volgend jaar krijgen we gewoon banden zoals we nu in Austin en Interlagos hebben. Alhoewel zo;n race als Abu Dahbi, waarbij de top 10 op zachte banden eerder moet stoppen en dan achter de middenmoot komt te zitten die op harde banden rijden. | |
Marks | vrijdag 22 november 2013 @ 11:00 |
De grote farce van Pirelli, wat misschien niet eens direct door hun komt, is dat er overduidelijk 1 strategie het best lijkt te zijn iedere race. Zondag startte volgens mij iedereen behalve Vergne op dezelfde band... Kijk, wat is dan het nut van verschillende banden? Ik wil Vettel op band a zien starten en Alonso op band b. Als ze allemaal hetzelfde doen, dan is er geen toegevoegde waarde. | |
sasquatsch | vrijdag 22 november 2013 @ 11:08 |
Is er ook niet. In de simulaties zien de teams wat de optimale strategie is en daar gaan de meesten dan ook voor. Zeker de topteams die in Q3 zitten en op de banden moeten starten waarmee ze kwalificeren. Alleen de coureurs die of niet in Q3 zitten of toch niet voor de pole gaan zitten af en toe op een andere strategie (starten op de harde band), omdat ze dan misschien een stop uitsparen of denken met de zachte band aan het eind van de race nog wat plekken te kunnen winnen. Het enige verschil is dat de ene coureur wat beter met zijn banden omgaat en later stopt, zodat die aan het eind van de race iets versere banden heeft. | |
Marks | vrijdag 22 november 2013 @ 11:12 |
Daar zou meer het karakter van de auto bij bepalend moeten mogen zijn, maar alles gaat om de show. Deels ben ik het daar mee eens, deels niet. Iedereen wil een dicht veld en begint te janken als Vettel a la Prost, Senna en Schumacher in hun hoogtijdagen 2 seconden wegrijdt bij iedereen. Maar voor mij blijft de situatie zoals in de vroege jaren 90 mooi, met een v8, v10 en v12 door elkaar. Minder eenheidsworsten. Neem een voorbeeld aan de WEC, al is het ook daar fors gereguleerd, toch rijdt daar een diesel tegen een benzine. Niet dat ik diesel in de F1 wil, maar meer verschil is welkom. Anders wordt het net als de Nascar een silhouette klasse en dat is niet nodig. | |
sasquatsch | vrijdag 22 november 2013 @ 16:13 |
Maldonado in verregaande onderhandeling met Sauber
| |
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 17:42 |
Geen verrassing, want Sauber heeft geld nodig. Het mislukken van de deal met de groep rond Sirotkin heeft hier ook aan bijgedragen. Verder hoopt Sauber ook de Mexicaanse sponsoren langer aan zich te binden. Mogelijk dus Perez of Gutierrez als racecoureur daar | |
Fer | vrijdag 22 november 2013 @ 18:52 |
Ik denk persoonlijk dat Malle helemaal niet voor een middenmoter wil rijden en daarom liever bij Lotus wil dan Sauber, dit is slechts een move om Lotus onder druk te zetten aangezien ze nog steeds op het Quantum-sprookje wachten. Wie zou er anders naar Lotus moeten, Perez? | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 18:59 |
Dat wordt wel heel lastig dan, want dat hebben alle F1-auto's. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2013 18:59:31 ] | |
Fer | vrijdag 22 november 2013 @ 19:04 |
Dat heet middenmotor | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 19:07 |
Ik zou er vooral serieus op ingaan ja. | |
Sinister-D- | vrijdag 22 november 2013 @ 20:05 |
Ik denk eerder dat Lotus zo lang mogelijk wacht omdat ze anders herrie gaan krijgen met Total. Die gaan er niet mee lachen als PDVSA op de achtervleugel staat..... En Total heeft hele nauwe banden met Renault, en die willen ze natuurlijk ook niet kwijtraken. | |
Geralt | vrijdag 22 november 2013 @ 20:32 |
Hulkenberg godverdomme ![]() | |
Rossdale | vrijdag 22 november 2013 @ 21:44 |
Da costa, fuck torro rosso ![]() | |
Marks | zaterdag 23 november 2013 @ 00:16 |
Wel 3 dingen, waarom Sauber geen slechte keus is. *Sauber heeft laten zien nooit een ECHT slechte auto te maken, zoals Williams dat wel had dit seizoen en 2010/11 was volgens mij ook drama. *En, ondanks de matige start en slechte financiele situatie, voor zover wij dat weten, hebben ze toch de boel op de rit gekregen dit seizoen en is eigenlijk gelijkwaardig aan Ferrari! *Totaal nieuwe regels kunnen de hele rangorde omgooien volgend jaar, wie weet is Sauber wel het nieuwe Lotus.... | |
Fer | zaterdag 23 november 2013 @ 11:27 |
Zo zie ik het dus niet. Sauber heeft behalve toen BMW de scepter zwaaide nooit echt bijzondere prestaties laten zien. Ook regelmatig toen ze goed kwalificeerden toch de wedstrijd buiten de punten finishen. Na het vertrek van BMW zijn ze gelijk weer een achterhoede team geworden. Force India staan voor ze, die zijn na de overname van Midland/Spijker opgeklommen van hekkesluiter tot een goede middenmoter. Lotus heeft sinds het wegvallen van de steun van Renault alleen maar beter gepresteerd. Concurreren met Mercedes, Ferrari en Mclaren en op de baan is "first lap nutcase" de enige die de pace Redbull kan bijhouden ondanks hun matige financiële situatie. Sauber heeft net als Williams een rijke geschiedenis, maar zie ze in deze tijd niet de prestaties neerleggen. | |
Funzel | zaterdag 23 november 2013 @ 16:01 |
Een achterhoede team? Laat me niet lachen. | |
Funzel | zaterdag 23 november 2013 @ 16:26 |
Eddie Jordan noemt Marcus Ericsson bij Caterham. Hoe komt hij daar nou weer bij? | |
ElmarO | zaterdag 23 november 2013 @ 16:38 |
Misschien neemt-ie geld mee? En Caterham staat momenteel 11e bij de constructeurs, dus geen prijzengeld van het WCC voor hun op het moment. | |
Gramulanion | zaterdag 23 november 2013 @ 21:43 |
| |
Mexicanobakker | zondag 24 november 2013 @ 00:21 |
F1 ![]() | |
Tarado | maandag 25 november 2013 @ 10:18 |
Hulkenberg en Perez dus bij Force India? | |
Rossdale | maandag 25 november 2013 @ 10:31 |
Zou wel een leuk team zijn samen ![]() | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 11:06 |
Brawn misschien terug naar Ferrari lees ik net ![]() | |
Rembrand21 | maandag 25 november 2013 @ 11:29 |
Mercedes moet denk ik alles doen om Brawn daar te houden. Deze man is op zijn manier net zo geniaal als Newey. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 11:30 |
Mercedes wilt hem niet houden die hebben paddy lowe wat ook een briljant man is. | |
Rembrand21 | maandag 25 november 2013 @ 11:37 |
Wat voor briljante vindingen heeft deze man gedaan dan? | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 11:59 |
De mp4-20 bijvoorbeeld onder zijn leiding (weliswaar samen met newey gebouwd). Mclaren vind het echt wel kut dat lowe naar mercedes is gegaan hoor ![]() | |
Marks | maandag 25 november 2013 @ 12:00 |
Geloof ik ook niet, volgens mij kan Giedo het zeer goed vinden met Cyril, de teambaas van Caterham. Ik heb het idee dat hij Giedo ook hoog heeft zitten. En hij heeft toch ook wel aardig wat sponsoring, gecombineerd met zijn rijcapaciteiten zie ik hem volgend jaar weer in de F1 rijden. | |
Mexicanobakker | maandag 25 november 2013 @ 12:02 |
Gokje: Maldonado erbij bij Lotus Perez erbij bij FI Gutierrez/Sirotkin bij Sauber Bij de kleine teams blijven dezelfde jongens zitten | |
4-elements | maandag 25 november 2013 @ 12:04 |
Zou Chilton bij Marussia blijven? Heeft vooral laten zien geen talent te zijn. Maar ja, heeft wel centjes... | |
Mexicanobakker | maandag 25 november 2013 @ 12:04 |
Wie anders? | |
Peterselieman | maandag 25 november 2013 @ 12:06 |
ja. schijnt twaalf miljoen mee te kunnen nemen | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 12:08 |
Perez? Ik dacht dat Sutil een (nog niet bevestigd) contract had. Perez eerder terug naar Sauber denk ik. Werd vorige week al op de BBC website genoemd. | |
Fer | maandag 25 november 2013 @ 12:08 |
Lol, toch wat anders met Jos Verstappen die bij Marlboro moest bedelen voor 1M kleingeld. | |
Tarado | maandag 25 november 2013 @ 12:09 |
Daarom zet ik er ook een vraagteken achter maar autosport.com is wel een serieuze bron
| |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:15 |
Giedo brengt een dikke bom duiten mee , dus die mag echt wel blijven. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:16 |
PIC is wel klaar denk ik hoor. | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 12:17 |
Pic ook. En die heeft via zijn sponsor (Total) weer connecties met Renault. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:19 |
Caterham-coureur Charles Pic zal volgend jaar waarschijnlijk niet meer te zien zijn in de Formule 1. Dit stelt althans zijn manager en voormalig Formule 1-coureur Olivier Panis. Volgens Panis zou Pic volgend jaar twee keer zoveel sponsorgeld mee moeten nemen om zijn plaats in het team te kunnen behouden | |
franklop | maandag 25 november 2013 @ 12:21 |
Hoeveel bracht Pic mee? | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:22 |
Volgens mij iets van 15. | |
franklop | maandag 25 november 2013 @ 12:22 |
Dan zeg ik ![]() | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:22 |
Als het tegen zit gaat Giedo er ook gewoon uit omdat er nog een aantal mensen zijn met betere sponsors dan giedo , moet ook dit jaar minimaal 10 miljoen meebrengen. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:23 |
Dat is mijn gevoel ook ,al moet giedo ook meer betalen dan afgelopen jaar. | |
Peterselieman | maandag 25 november 2013 @ 12:25 |
logisch dat Caterham meer vraagt, want er zijn veel coureurs met geld op de markt en ze hebben geld nodig vanwege het missen van de tiende plaats in het constructeurskampioenschap | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:27 |
Dat dus idd er zijn coureurs op de markt met een flink sponsor pakket . En het missen van p10 kost ze een redelijke bom duiten ook inderdaad. Daarnaast is de motorendeal voor '14 duurder ivm de nieuwe ontwikkelingen etc. | |
Lokale_Notabele | maandag 25 november 2013 @ 12:31 |
Op zich heb ik er wel respect voor dat ze bij Marussia 1 getalenteerde jongen in de auto zetten i.p.v. te kiezen voor twee paydrivers. Onbegrijpelijk trouwens dat ze bij Lotus maar blijven wachten op oplichter Mansoor Ijaz. Als je tien minuten de tijd neemt om deze man te googlen dan heb je al gegeten en gedronken. Als ze door hun getreuzel Maldonado aan Sauber verliezen dan hebben ze een gat in hun budget waar een paard de hik van krijgt. | |
Meike26 | maandag 25 november 2013 @ 12:32 |
Ik weet het niet. Denk dat als Pic er op zeker uit gaat, dat Giedo er nog wel eens kan blijven zitten. Hij doet het echt niet slecht en kent de auto van voor tot achter. Dat scheelt enorm veel ontwikkelingstijd straks in september ipv dat je 2 nieuwe 'paydrivers' in die auto moet zetten, laten wennen, wat is goed en wat is slecht ? Geen vergelijkings materiaal meer dus. Dat kan in een jaar als volgend jaar erg belangrijk zijn om progressie te kunnen maken. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:34 |
Nouja misschien kunnen ze dan wel iemand die beter kan sturen neerzetten , god wat vind ik die maldonado soms een kneus zeg. Die rijdt idd alleen omdat die centen brengt. | |
Meike26 | maandag 25 november 2013 @ 12:35 |
Ja inderdaad. Waarom zou je nog je team willen verbinden met zo'n oplichter. Het is snel beslissen (en goede beslissing maken) of het is misschien wel uit met Lotus ![]() | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:35 |
Klopt maar volgend jaar begin je sowieso met een "volledig" nieuwe auto. Dus je kan ook zeggen juist omdat we toch opnieuw data moeten verzamelen , doen we 2 rookies. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:36 |
Ik denk dat het er financieel ongeveer gelijk voorstaat als sauber , als er een sponsor wegvalt flikkert het team om. | |
Meike26 | maandag 25 november 2013 @ 12:38 |
Nee ook weer niet mee eens. Ja het is een kneus en als Montoya volgens Mol een knikker in zijn kop had, dan was het bij hem een Venozuelaans spruitje wat niet goed wil rollen. Maar ik ben wel van mening dat hij wel wat meer is dan alleen een paydriver. Hij is verdomd snel. Hij heeft alleen nog een psychiater nodig en dan kan hij net als Grosjean zo'n groei meemaken ! | |
Peterselieman | maandag 25 november 2013 @ 12:39 |
Ik denk dat de situatie voor Lotus nog nijpender is dan voor Sauber, eerlijk gezegd ... | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:41 |
Ik denk juist ook dat de meerwaarde van een coureur zit in zn feedback en te zorgen dat de auto daardoor beter wordt , mijns inziens doet hij dat zeker niet. Williams is uiteraard ook door burdgetaire redenen flink naar achteren gevallen , maar ik denk ook dat de feedback van een goede coureur mist. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:41 |
Kimi zal wel beslag leggen denk ik ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 november 2013 @ 12:44 |
ook daarbuiten hebben ze een hoge schuldenlast | |
LWD-Godius | maandag 25 november 2013 @ 12:45 |
Op social media gaat het verhaal rond dat Sutil naar Sauber verkast, er zijn ook al foto's gemaakt waar hij en zijn vriendin bij Kaltenborn een glas champagne drinken in de sauber motorhome. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:46 |
het vertrek van kimi zal alleen maar zorgen dat het oploopt ook , sponsoring zal minder worden. | |
Meike26 | maandag 25 november 2013 @ 12:46 |
Dat wielerteam van Alsonso ging toch niet door ? Waarom neemt hij dan geen aandeel in Sauber of Lotus. Hij heeft met beide teams een click-connectie. Hij is een slimme berekenende rijder. Die zal het vast ook wel goed doen als teambaas/leidinggevende/andere rol binnen een team. Ik zie het zo gebeuren. Nu kennen we nog het trillende voetje van Horner, over 10 jaar plukt Alonso z'n kin kaal bij een spannende race ![]() | |
Nattekat | maandag 25 november 2013 @ 12:46 |
Hadden ze het op Sky ook al over. Maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk... Het liefst zie ik een rookie in dat stoeltje, die niet uit Rusland komt. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:47 |
Dus Hulkenberg en Perez bij force india. Sutil naar Sauber..... | |
Peterselieman | maandag 25 november 2013 @ 12:48 |
Dat kwam omdat hij het niet eens kon worden met de ploeg Euskaltel-Euskadi over het overnemen van de licentie. De plannen schijnen overigens nog niet geheel van de baan te zijn | |
Meike26 | maandag 25 november 2013 @ 12:48 |
Nog 3 complete teams om te vullen, nog geen één zitje is zeker ![]() Silly season duurt lang dit jaar ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 november 2013 @ 12:49 |
Gutierrez zal nog wel een seizoentje krijgen denk ik. Denk dat het Mexicaanse geld betrouwbaarder is dan de Russische Roebels | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:49 |
Ja mooi ![]() ![]() | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:50 |
Dat zou zomaar kunnen , maar dan kan het dus dat Sutil weer uit de f1 verdwijnt. | |
Meike26 | maandag 25 november 2013 @ 12:51 |
Meestal was het toch wel in kannen en kruiken rond deze tijd, met nog 1 of 2 zitjes te vullen. Nu nog 6. Vraag me af hoeveel er zijn gevuld rond de jaarwisseling. 3 a 4 denk ik ? | |
Meike26 | maandag 25 november 2013 @ 12:52 |
Iemand moet Jos toch opvolgen als The Comeback Kid.. ![]() | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:52 |
Ik gok dat halverwege december alles in kannen en kruiken is voor iedereen. Je hebt de feestdagen en dan 10 dagen wintersport en dan moet er weer gewerkt worden.... kan me niet voorstellen dat de prio dan nog gaat liggen bij het vinden van drivers. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:53 |
Dat deed Schumacher toch al ![]() | |
LWD-Godius | maandag 25 november 2013 @ 12:53 |
Ja, zelfs op BBC hadden ze het erover dat die Rus nu helemaal uit beeld is bij Sauber | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 12:53 |
Mits de sponsor voor twee coureurs bij twee teams wil betalen. Dat lijkt me onwaarschijnlijk ![]() | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:53 |
Sirotkin brengt moneyz mee toch. ? | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:54 |
Anders hadden ze Frijns ook wel kunnen houden. | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 12:54 |
Uit beeld nog niet, maar Sauber weet zelf niet of ze Sirotkin nog eerst een jaar laten rijpen als testcoureur. | |
Nattekat | maandag 25 november 2013 @ 12:54 |
Helemaal prima, als hij in de F1 komt volgend jaar is het echt gedaan met de sport. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:54 |
Over frijns lees ik overigens dat die een kans zou hebben op een zitje bij caterham op twitter. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:55 |
Naast Kovalainen . | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:56 |
Het maakt alleen maar duidelijk dat het niet meer draait om talent maar om geld. | |
LWD-Godius | maandag 25 november 2013 @ 12:56 |
Oh, dat zou inderdaad wel kunnen. Want die Russen hadden wel die ferrarimotorenschuld gedeeltelijk afgelost. | |
Nattekat | maandag 25 november 2013 @ 12:56 |
Ik vond het nog best geloofwaardig, tot de tweede post. Kovalainen is klaar in de F1 en Caterham gaat nooit beide huidige coureurs vervangen. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:56 |
Net als dat racen momenteel niet draait om talent maar om wie de beste auto maakt. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:57 |
Nou Kovalainen heeft behoorlijk innige banden met Caterham , maar geen geld. | |
Peterselieman | maandag 25 november 2013 @ 12:57 |
maar ze blijven flink achter bij de beloftes die ze gedaan hebben. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:58 |
Ik lees het ook maar op twitter ![]() | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 12:58 |
| |
Meike26 | maandag 25 november 2013 @ 12:59 |
Nah, Schumacher is maar 1 keer terug gekomen. Jos Verstappen: 1994 - Benneton 1995 - Simtek > half Seizoen 1996 - Arrows Hart (comeback1) 1997 - Tyrrel 1998 - Geen zitje > valt in voor Jan Magnussen bij Stewart (CB 2) 1999 - Officieel testrijder bij Honda, geen racezitje. 2000/2001 - Arrows F1 (CB 3) 2002 - Geen zitje 2003 - Minardi (CB 4). Volgens mij verbreekt niemand dat record meer ![]() | |
Nattekat | maandag 25 november 2013 @ 12:59 |
Ah, dat is al wat meer informatie ![]() Frijns naast Giedo, beste uitkomst die er is ![]() | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 13:01 |
Volledig nederlands team , dat zou onwijs vet zijn ! maar dikke nono denk ik. | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 13:02 |
Gelukkig niet zo'n comeback als Jan Lammers, die na 10 jaar nog eens terug kwam in de F1. wat een record is. | |
Meike26 | maandag 25 november 2013 @ 13:03 |
Niet eens heel slecht. 2 team genoten die allebei zelfde moedertaal hebben. Beide getalenteerd en waarbij Giedo ook moet gaan presteren/op gaan nemen tegen Frijns, welke toch een dosis meer talent heeft. Ik zeg doen ![]() | |
Funzel | maandag 25 november 2013 @ 13:09 |
In plaats van Pic noemde Jordan 'm. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 13:10 |
ik zeg ook doen , maar de nederlandse sponsor wereld zegt bekijk het maar. Zeker het Backen van Frijns schijnt nogal een probleem te zijn anders zat die jongen wel al in de f1. | |
Tarado | maandag 25 november 2013 @ 13:11 |
Als Guido met een zak geld zou ik dat ook niet willen, kan je alleen maar verliezen | |
Nattekat | maandag 25 november 2013 @ 13:12 |
![]() | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 13:13 |
Giedo heeft niet veel te willen moet gewoon rijden , andere teams staan niet echt te trappelen (behalve voor zn centen) de deal met williams mislukte... dat was echt jammer. | |
Rembrand21 | maandag 25 november 2013 @ 13:17 |
Je moet je natuurlijk ook afvragen waarom Frijns niet een kans krijgt bij een iets groter team dat het geld niet nodig heeft. Zoals Hamilton, Vettel, Kimi, Kubica en nu Magnussen. Misschien zien ze toch niet in hem wat wij hopen! | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 13:19 |
ik denk dat die gewoon het juiste development programma heeft misgelopen. | |
Fer | maandag 25 november 2013 @ 13:21 |
Iemand een idee welke motoren volgend jaar in de Lotus liggen? Ik zie het nog wel gebeuren dat ze volgend jaar een pak rammel krijgen van Force India met hun beperkte budget. De grote teams zitten vol. Hooguit zie ik Button over een jaar of 2 vertrekken en misschien Riciardo als ie niet presteert. | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 13:21 |
Frijns heeft voordat hij in de WSR 3.5 begon Red Bull afgewezen. Daarbij is hij na zijn WSR 3.5 jaar opgepikt door Sauber, maar die moest hem laten schieten vanwege geldgebrek en mogelijke Russische sponsoren. Daarbij hebben de andere teams ook al coureurs in opleiding en zoeken geen andere coureurs op het niveau van Frijns (WSR 3.5, GP2), maar juist in de klassen ervoor. | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 13:21 |
Renault, net zoals dit jaar. | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 13:57 |
Even een (verkort) overzicht van de beschikbare stoeltjes en coureurs bold = bevestigd Ferrari (Ferrari): Fernando Alonso, Kimi Raikkonen McLaren (Mercedes): Jenson Button, Kevin Magnussen Mercedes (Mercedes): Nico Rosberg, Lewis Hamilton Red Bull (Renault): Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo Toro Rosso (Renault): Jean-Eric Vergne, Daniil Kvyat Williams (Renault): Felipe Massa, Valtteri Bottas Marussia (Ferrari): Jules Bianchi, Max Chilton, Vitaly Petrov Caterham (Renault): , Giedo van der Garde, Marcus Ericson, Charles Pic (heeft contract?), Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns Force India (Mercedes): Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Adrian Sutil, Paul Di Resta, James Calado, Max Chilton, Giedo van der Garde Lotus: (Renault): Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Nico Hulkenberg, Paul Di Resta, Davide Valsecchi Sauber (Ferrari): Adrian Sutil, Sergei Sirotkin, Esteban Guttierez, Nico Hulkenberg, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 25-11-2013 14:02:06 ] | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 14:02 |
Perez bij force india is vanochtend bevestigd. Force India heeft dus maar 1 stoel vrij. | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 14:03 |
Nog niet officieel door Force India. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 14:08 |
Zal niet lang duren , martin whitmarsh roddelt dit niet zomaar. | |
DenS | maandag 25 november 2013 @ 14:25 |
Pic heeft volgens mij zelfde contract als Giedo: Optioneel voor 1 jaar extra. Denk echter dat Pic exit is, Giedo blijft vanwege geld+presentaties afgelopen jaar en dan nog iemand erbij met een bak geld. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 14:33 |
Effectief heeft PIC beter gepresteerd dan Guido he. | |
Funzel | maandag 25 november 2013 @ 14:33 |
Ja maar Pic heeft een jaar meer ervaring. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 14:39 |
Daarom dus volgend jaar al 3 als hij zou mogen rijden. | |
Rossdale | maandag 25 november 2013 @ 14:40 |
Caterham heeft ondanks de twee rijders van dit seizoen geen geld verdiend aan het constructeurskampioenschap. Ze hebben dus niet echt reden om bij deze coureurs te blijven, ze moeten het volledig hebben van paydrivers om volgend jaar überhaupt iets te kunnen. De twee mensen die het meeste geld meenemen rijden bij Caterham en ik betwijfel of dit van der Garde is. Giedo, niet Guido | |
sasquatsch | maandag 25 november 2013 @ 14:41 |
Vooral aan het begin van het seizoen. Sinds Hongarije niet meer. Sinds die tijd was Giedo structureel sneller, vooral in de race. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 14:44 |
Ik zag vanmorgen ergens een scorechart voorbij komen , over het seizoen genomen was PIC net iets beter dan Giedo. | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 14:46 |
![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 25 november 2013 @ 16:06 |
"Niet meer"? ![]() Of dat 'eerlijk' is, is een andere discussie, maar het is wel onlosmakelijk verbonden aan een dure sport. | |
4-elements | maandag 25 november 2013 @ 16:35 |
Tot de economische crisis (en het vertrek van Honda, BMW, Toyota) waren er kortstondig nauwelijks paydrivers. De fabrieksteams hadden geld genoeg om talenten aan te trekken, er waren nog maar weinig 'andere' teams. Maar voor en na die korte periode waarin er ongelofelijk veel fabrieksteams waren zijn er altijd paydrivers geweest. Desondanks is de F1 competitief als nooit tevoren. Er zijn geen coureurs die over de baan kruipen, zelfs Caterham en de Marussia zijn snel in vergelijking met de EuroBruns, Osella's en Tecno's van vroeger. | |
wimderon | maandag 25 november 2013 @ 17:23 |
Als ze dat doen eindigen ze waarschijnlijk weer als laatste. Een betere coureur met iets minder geld zullen ze daar ook gewoon overwegen. | |
Marks | maandag 25 november 2013 @ 18:18 |
Scorebordjournalistiek | |
Joene | maandag 25 november 2013 @ 18:27 |
klopt ![]() | |
Nattekat | maandag 25 november 2013 @ 18:32 |
Giedo was een rookie, ook niet vergeten ![]() | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 13:36 |
Hulkenberg's enige optie lijkt nog Force India te zijn, nu Maldonado getekend zou hebben bij Lotus en Sauber hem niet meer wil hebben. Ook Gutierrez lijkt te moeten vertrekken, omdat de sponsorship deal die hem dat zitje bezorgden dit jaar aflopen. Adrian Sutil lijkt in ieder geval die kant op te gaan. En Sauber schijnt ook Bianchi te willen hebben.
| |
Marks | woensdag 27 november 2013 @ 13:43 |
Mooi, Maldonado en Grosjean. Even wachten hoe de auto´s worden natuurlijk, maar toch 2 van de potentieel snelste coureurs. Nou, kom maar weer met het Maldonado bashen... ![]() | |
Nober | woensdag 27 november 2013 @ 13:45 |
Sirotkin dus ook niet zeker bij Sauber net als Kvyat bij Toro Rosso? Wat is dat met die Russen!? | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2013 @ 13:47 |
Kvyat is al bevestigd door Toro Rosso | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 13:50 |
Ze betalen niet (snel genoeg). | |
Nober | woensdag 27 november 2013 @ 13:57 |
Waarom niet naast Maldonado bij Lotus? | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2013 @ 13:58 |
Lotus wil Grosjean behouden. Daar valt wel wat voor te zeggen omdat de Fransman flinke progressie heeft getoond en nu een stuk volwassener rijdt | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 14:59 |
En omdat zijn manager de teambaas is... | |
Funzel | woensdag 27 november 2013 @ 20:40 |
En omdat hij na de Red Bull's gewoon de beste was sinds Korea oid. | |
Nober | woensdag 27 november 2013 @ 23:46 |
Williams-Mercedes Verder klopt het waarschijnlijk wel. | |
sasquatsch | woensdag 27 november 2013 @ 23:51 |
Dat weet ik. Ben ik vergeten aan te passen. ![]() | |
4-elements | woensdag 27 november 2013 @ 23:57 |
Maar drie motoren volgend jaar. Dat is een tijdje geleden dat er zo weinig waren. Maar in 2015 zorgt Honda weer voor de nodige variatie. | |
#ANONIEM | donderdag 28 november 2013 @ 10:40 |
Hoe definitief zijn al die motorendeals? Zou Cosworth stiekem ook niet werken aan een V6? | |
Tarado | donderdag 28 november 2013 @ 10:41 |
Zonder klanten is dat toch wel een riskante investering | |
Geralt | donderdag 28 november 2013 @ 12:22 |
Ach anders verkopen ze hem toch aan Ford. Dat is ook alweer lang geleden dat daar Cosworth modellen van waren volgens mij ![]() | |
JohnB52 | donderdag 28 november 2013 @ 13:36 |
Of aan Audi :-) Cosworth RS! | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 13:41 |
Audi heeft Abt al als huistuner | |
H_T | donderdag 28 november 2013 @ 19:00 |
Een goede coureur maakt nog geen goede teambaas. Alain Prost en Jackie Stewart hebben bij elkaar zeven wereldtitels en precies een overwinning als teambaas. Niki Lauda heeft Jaguar ook niet tot een winnend team weten te maken. Gerhard Berger heeft nog een tijdje een aandeel gehad in Toro Rosso, maar die bemoeide zich vrij weinig met het racen | |
Sinister-D- | donderdag 28 november 2013 @ 19:08 |
sterker nog: Lauda was een van de redenen waarom er zoveel ellende was achter de schermen bij Jaguar. Of toch waarom de ellende nóg groter werd, want er was al genoeg rotzooi van te voren......
![]() De enige overwinning van STR was terwijl Berger teambaas was van het team (het laatste jaar als teambaas), lijkt mij toch dat je als teambaas wel wat inspraak hebt tijdens de races ![]() | |
H_T | donderdag 28 november 2013 @ 19:17 |
Echt? Ik dacht dat Tost toen ook al de baas was en Berger zich meer op de achtergrond hield. Ik ga even bijspijkeren... Edit: in echte Formule 1-stijl is het niet helemaal duidelijk. Het hangt maar net van de bron en het moment af welke titel ze Berger geven [ Bericht 6% gewijzigd door H_T op 28-11-2013 19:28:46 ] | |
Sinister-D- | donderdag 28 november 2013 @ 19:32 |
Lijkt me toch dat je als mede-eigenaar niet zomaar het podium oploopt bij hun eerste overwinning, meestal doet de teambaas dat toch echt ![]() ![]() | |
Joene | donderdag 28 november 2013 @ 19:37 |
Fernando en Kimi volgend jaar brawn als teambaas nu die weg getreiterd is bij Mercedes ? | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 19:39 |
Brawn zal eerst nog wel even met gardening leave moeten denk ik | |
Joene | donderdag 28 november 2013 @ 19:41 |
seizoen thuis zitten denk je ? | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 19:42 |
misschien niet een heel seizoen, maar hij weet wel dingen van de Mercedes voor komend seizoen, waardoor hij er zeker een half jaartje tussenuit zal moeten. Tenzij dat weer door een team afgekocht wordt natuurlijk. | |
Joene | donderdag 28 november 2013 @ 19:45 |
ik denk dan tot de 1e update ronde in Barcelona , maar ik gok dat die gewoon van de week de aankondiging doet met ingang van 1 feb Ferrari | |
ColtZ40 | donderdag 28 november 2013 @ 19:48 |
De samenwerking is in de Benelux in ieder geval al verbroken. Ik weet niet hoe het in Duitsland is. | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 19:49 |
mja, kan, maar een avontuur bij Honda zou bijvoorbeeld ook kunnen
![]() | |
ColtZ40 | donderdag 28 november 2013 @ 20:15 |
Je kan wel lachen maar het is wel zo. | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 20:25 |
het is niet lachen, maar meer verbazing, zeker als ik de reden erachter even lees. Uit oogpunt van milieu gedaan, terwijl via tuning juist op dit gebied nog veel bereikt kan worden. | |
ColtZ40 | donderdag 28 november 2013 @ 20:50 |
Het is meer de reden garantie. ![]() | |
Meike26 | donderdag 28 november 2013 @ 20:59 |
Als hij naar Williams gaat blijft hij bij Mercedes en kan hij nuttige informatie delen met MGP. Ben niet alleen voorstander van deze move, ik geloof ook dat het een heel realistisch scenario is. | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 21:07 |
vind het maar flutargumenten waar ze mee komen. | |
sasquatsch | donderdag 28 november 2013 @ 21:40 |
Daar hebben ze toch Stefano Domenicali en James Allison? Zie niet goed hoe Brawn hier past. | |
sasquatsch | donderdag 28 november 2013 @ 21:41 |
En voordat het topic gesloten is zal ik maar even het volledige overzicht posten zodat dat in de OP van het volgende deel geplaatst kan worden. Het overzicht in alfabetische volgorde van de teams. bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk Caterham F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Charles Pic (contract t/m 2014) Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Gerucht: Marcus Ericsson, Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns Lotus F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Romain Grosjean (contact t/m 2013) Gerucht: Pastor Maldonado, Nico Hulkenberg, Paul Di Resta, Davide Valsecchi Marussia F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Jules Bianchi (contract t/m 2014) Max Chilton (contract t/m 2013) Gerucht: Vitaly Petrov, Rodolfo Gonzalez, Stoffel Vandoorne McLaren Mercedes Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015) Coureurs: Jenson Button (contract t/m 2014) Kevin Magnussen (contract t/m 2014) Gerucht: Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Nico Rosberg (contract t/m 2015) Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Gerucht: Red Bull Racing Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Sebastian Vettel (contract t/m 2016) Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) Gerucht: Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Adrian Sutil (contract t/m 2013) Paul Di Resta (contract t/m 2014) Gerucht: Nico Hulkenberg, Sergio Perez, James Calado, Pastor Maldonado, Max Chilton, Giedo van der Garde, Robin Frijns Sauber F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Sergei Sirotkin (contract t/m 2014?) Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Gerucht: Adrian Sutil, Pastor Maldonado, Nico Hulkenberg, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Fernando Alonso (contract t/m 2016) Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Gerucht: Scuderia Toro Rosso Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Jean-Eric Vergne (contract t/m 2014) Daniil Kvyat (contract t/m 2014) Gerucht: Williams F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Felipe Massa (contract t/m 2015?) Valtteri Bottas (contract t/m 2015?) Gerucht: | |
Joene | donderdag 28 november 2013 @ 21:51 |
Domenicali heeft al 4 seizoenen geen titel gehaald, en heeft aangegeven opzij te willen stappen als Brawn interesse heeft in terugkeer. | |
ElmarO | donderdag 28 november 2013 @ 23:21 |
Las ook geruchten dat Brawn voor de FIA gaat werken. | |
sasquatsch | donderdag 28 november 2013 @ 23:22 |
Vol |