Zijn er inmiddels 5 werkgroepen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:30 schreef Dissectienaald het volgende:
Ja, laten we eens zien of de bevindingen van werkgroepen 2, 3, 4 en 5 wat stof doen opwaaien...
walpurgis, je kruipt wat mij betreft wel wat te snel in de slachtofferrol.quote:Op zondag 13 oktober 2013 07:40 schreef Walpurgis het volgende:
interbellum # 87, 1 oktober:
Die zaterdag hadden aos en ik echt geen interesse om ons standpunt uit te komen zetten,
daar we hier op dit forum toch nooit geloofd worden.
Ook de "vezoening" voorgesteld door Nuwenspeet heeft niet lang geduurd daar deze DN
snel alweer een negatieve opmerking tegen hem moest maken (DN # 294, 12 oktober).
waarom vraagt hij het Rein zelf niet of hij dan wel of niet thuis zijn duimen zit te draaien?
(misschien wel samen met Koos Vogels en de zgn. Ridders, van wie we ook niets meer horen.)
Jammer toch maar al dat negatieve gedoe op dit forum!
Wijze woorden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:19 schreef gerhardius het volgende:
Wat is er nodig om een betere verstandhouding te krijgen, en om eens MET elkaar van gedachten te wisselen
Dit was een quote van DN van eerder dit jaar.quote:
leuke info, die modelboerderijen kunnen altijd mijn interesse wel krijgenquote:
Is inderdaad een mogelijkheid. Er gaan ook verhalen dat een dergelijk spoor al in 1898 was neergelegd, Johan Montenberg heeft zelfs ooit geopperd dat Van Vloten in 1878 al betrokken was bij het aanleggen van smalspoor op de Veluwe. Hij is echter in 1875 bij het leger gegaan tot 1881. In de hoedanigheid van militair smalspoor zou hij wel actief geweest kunnen zijn: er lag een uitgebreid smalspoornetwerk op de Harskamp.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:40 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
leuke info, die modelboerderijen kunnen altijd mijn interesse wel krijgen
Misschien is het door dit soort foto's (uit vierhouten) en de draagbaarheid va het rail dat er verhalen in het leven zijn gekomen dat het FvV-spoor wel doorliep tot aan de Vierhouten.
Smalspoor van Harskamp dateert van 1898: http://www.decauville.nl/smalspoorbaan-isk/quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:47 schreef Dissectienaald het volgende:
Hij is echter in 1875 bij het leger gegaan tot 1881. In de hoedanigheid van militair smalspoor zou hij wel actief geweest kunnen zijn: er lag een uitgebreid smalspoornetwerk op de Harskamp.
N.B. Militair smalspoor TOT de eerste wereldoorlog onderscheidde zich eigenlijk niet van regulier smalspoor voor wat betreft de toegepaste materialen. Pas in de eerste wereldoorlog werden er specifieke militaire toepassingen ontworpen en gebouwd, Heeresfeldbahnen in Duitsland, Système Pechôt in Frankrijk en de War Department Light Railways door de Engelsen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:17 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat sluit niet uit dat Van Vloten niet op een andere wijze bij militair smalspoor betrokken kan zijn geweest.
Nou, ik stelde hierboven een vraag en ben geen ruzie aan het maken. Ben neutraal.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:38 schreef interbellum het volgende:
het is jammer dat beide partijen verharden in hun stand punten.
De vraag wat is er toen gebeurd staat niet meer centraal .
Het is nu alleen nog" wie heeft er gelijk"
Dat is dus per definitie "tunnelvisie" en beide partijen maken zich hieraan schuldig.
Schuld moet je bewijzen, maar dat gebeurd hier niet, en onschuld is in deze niet te bewijzen.
En zo draaien we in een cirkeltje rond . ..... een rondje huis dus.
je zou natuurlijk gelijk kunnen hebben. Aan de andere kant: FvV leefde een eeuw geleden. Ik weet niet of men toen dezelfde mening was toegedaan. En realiseer je dat de Veluwe toen kurkdroog stuifzand was, en een greppel levert toch net dat beetje vocht of dauw misschien op om een boom of struik te laten groeien.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
Ik las dat van Vloten greppels groef op zijn land. Maar nu lees ik op wiki dat greppels meestal in kleigrond gegraven worden, dus was dat tamelijk zinloos lijkt me?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Greppels
Dat is waar. Plus misschien een beetje de dessa nabootsen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:02 schreef gerhardius het volgende:
[..]
je zou natuurlijk gelijk kunnen hebben. Aan de andere kant: FvV leefde een eeuw geleden. Ik weet niet of men toen dezelfde mening was toegedaan. En realiseer je dat de Veluwe toen kurkdroog stuifzand was, en een greppel levert toch net dat beetje vocht of dauw misschien op om een boom of struik te laten groeien.
Tijdens onze excursie dit voorjaar zijn deze als "bezandingsgreppels" geïdentificeerd, een standaard ontginningsmethode op de Veluwe in die tijd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
Ik las dat van Vloten greppels groef op zijn land.
Nee, diverse personen, werkgroepen en complotters hebben een verhaal wereldkundig gemaakt op basis van warrige schrijfsels van Johan Montenberg.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:38 schreef interbellum het volgende:
het is jammer dat beide partijen verharden in hun stand punten.De vraag wat is er toen gebeurd staat niet meer centraal .Het is nu alleen nog" wie heeft er gelijk"Dat is dus per definitie "tunnelvisie" en beide partijen maken zich hieraan schuldig.Schuld moet je bewijzen, maar dat gebeurd hier niet, en onschuld is in deze niet te bewijzen.En zo draaien we in een cirkeltje rond . ..... een rondje huis dus.
Ah, danku.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:27 schreef Ponytram het volgende:
[..]
Tijdens onze excursie dit voorjaar zijn deze als "bezandingsgreppels" geïdentificeerd, een standaard ontginningsmethode op de Veluwe in die tijd.
Dat was ook niet voor jou bedoeld, jij maakt toch nooit ruzie.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
Nou, ik stelde hierboven een vraag en ben geen ruzie aan het maken. Ben neutraal.
Spannend!quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:35 schreef Dissectienaald het volgende:
Dergelijke greppels werden gegraven om zand te winnen, zodat zaaivelden beschermd konden worden tegen vraat door allerlei diersoorten. Of deze greppels ook bedoeld waren om 'water' in op te vangen, is niet duidelijk.
Vrijdag weet ik meer over mijn aanstaande schrijversdebuut.
Dat zou ook wel een beetje raar zijn als modquote:Op zondag 13 oktober 2013 18:33 schreef interbellum het volgende:
[..]
Dat was ook niet voor jou bedoeld, jij maakt toch nooit ruzie.
Off topic; deze wel eens gelezen over Voorthuizen?quote:
GE-WEL-DIG! Zelfs het Moordgat wordt genoemd. Het is inderdaad een mooie omgeving, maar die Hunneschansen waar hij het over heeft, heb ik daar niet gezien. Wel bij Uddelermeer...quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:40 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Off topic; deze wel eens gelezen over Voorthuizen?
http://books.google.nl/bo(...)0voorthuizen&f=false
pag. 407 (nummering van boek) en verder..
Dat is alleen voor het vennootschap. De gronden rondom het RH hebben nooit deel uitgemaakt van de boedel van het vennootschap.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
1.1. Geschiedenis van het bezit
Op 31 oktober 1895 werd een vennootschap aangegaan voor notaris Johan Frederik Neeb te Harderwijk door Constance Joanne Wilhelmina Henriette Lans, echtgenote van Frank van Vloten; dezelfde Frank van Vloten, grondeigenaar, voor zich en “ter adsistentie” van zijn echtgenote, en Willem van Vloten, ingenieur. De vennootschap had ten doel “het in exploitatie brengen van zand- en heidegronden, de uitoefening van boschcultuur, alsmede het door middel van ontginning, aan- en verkoopen van onroerende goederen, zooveel mogelijk voordeel trekken van hare gronden.” Van de twee eerstgenoemde vennoten bracht Constance Lans omvangrijke onroerende goederen-zowel in Nunspeet als in Beilen gelegen – in in de vennootschap, die dus al voor die tijd in haar bezit waren gekomen. Een deel van deze bezittingen is nu nog in eigendom van nakomelingen van dit echtpaar. Dit archief gaat niet over de bezittingen van deze tak van de familie Van Vloten, dat verspreid rond Nunspeet ligt (Hoophuizen, Saxenheim, Nieuw Groeneveld). In de inventaris treft men wel enkele gegevens aan, doch dit is van zeer geringe betekenis. De derde vennoot, Willem van Vloten, bracht in in de vennootschap onroerend goed, gelegen onder de gemeente Nunspeet, kadastraal bekend sectie G nummer 236, groot 37 hectare, 22 are, 50 centiare. Hij had dit goed in eigendom verkregen blijkens akte van transport verleden 31 december 1892.
De vennootschap werd ontbonden in 1912 en op 16 december is voor dezelfde notaris Neeb een akte van scheiding van onroerende goederen te Nunspeet en Beilen verleden tussen de drie voormalige vennoten. Het huwelijk Van Vloten-Lans was overigens ook ontbonden, natuurlijk niet bij deze akte. Bij de scheiding van het onroerend goed verkreeg Willem van Vloten aanmerkelijk meer eigendom dan hij had ingebracht, grotendeels gelegen binnen de secties G en K onder de gemeente Nunspeet. 100 jaar na de eerste aankoop van grond in Nunspeet door Willem van Vloten in 1993 is het laatste deel van het bosbezit (het Willemsbos) door de nakomelingen van Willem van Vloten verkocht en weer zeven jaar later ook het laatste grondbezit (de Ihorst), met uitzondering van een verbouwde boerderij, die nog in bezit is van Jannie Marie van Vloten. In de tussentijd was de omvang van het door Willem van Vloten bij de scheiding verkregen gebied (379 hectare, 85 are 50 centiare), ondanks enkele aankopen door hemzelf, zijn zoon Heinrich en kleinzoon Berni, aanzienlijk gekrompen.
Willem van Vloten woonde en werkte te Hörde bij Dortmund als mijnbouwkundig ingenieur en directeur van Phoenix Stahlwerke aldaar. Naast zijn zoon Heinrich (Heini, later Henk) waren er uit zijn huwelijk met Marie Helene Wagner nog twee dochters (twee andere kinderen, een zoon en een dochter waren jong gestorven) Johanna (Hanna) en Elisabeth (Else). Deze twee dochters waren beide met een Duitser gehuwd en na het overlijden van hun vader (1925) en hun moeder (1933) in bezit gekomen van een deel van het gebied. Na de Tweede Wereldoorlog werd dit gebied als vijandelijk bezit onteigend. Zodoende bleef er een aanmerkelijk verkleind bezit in eigendom van deze tak van de familie Van Vloten. In de jaren na de oorlog werden nog enkele kleine stukken onteigend ten behoeve van een aan de snelweg Amersfoort-Zwolle gevestigde vrachtwagenpleisterplaats en een benzinestation. Uiteindelijk werd het Willemsbos in een omvang van ongeveer 200 hectare verkocht in 1993 en de Ihorst in een omvang van ongeveer 10 hectare in 2000.
Bron: http://www.geldersarchief(...)6&miview=inv2#inv3t1
er staat wel "Saxenheim"..., onderdeel zijnde vermogen van Stanny en Frank wat in de vennootschap was ingebracht. Ik begrijp dat in de stukken van GA alleen de stukken die nog betrekking hadden op Willem's aandeel liggen, of begrijp ik het niet?quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:38 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Dat is alleen voor het vennootschap. De gronden rondom het RH hebben nooit deel uitgemaakt van de boedel van het vennootschap.
Welke? Waar?quote:Op maandag 14 oktober 2013 06:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Frank heeft het voormalige Lagerwey's Bosch aangekocht uit eigen vermogen. Vermogen dat hij nog niet had, dus hij heeft het op afbetaling gekocht: tussen 1902 en 1912 moest hij jaarlijks duizend gulden aan de weduwe van Lagerwey betalen. Als het vennootschap gronden aankocht, werden deze per notariële akte bijgeschreven in het vennootschap, zoals gedaan is met de aangekochte gronden bij Beilen. Frank, Willem en Constance kochten alle drie ook grond op eigen titel. Waar jij aan refereert is dat bepaalde gronden nog in het bezit zijn van nakomelingen van Frank en Constance (Hoophuizen, Saxenheim, Nieuw Groeneveld). Er is in het GA wel het één en ander te vinden over Frank en zijn werkzaamheden voor het Vennootschap. Erg veel is het niet. Als je meer over Frank te weten wil komen, zijn er andere archieven waar je informatie uit kunt halen.
offtopic:quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:37 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
GE-WEL-DIG! Zelfs het Moordgat wordt genoemd. Het is inderdaad een mooie omgeving, maar die Hunneschansen waar hij het over heeft, heb ik daar niet gezien. Wel bij Uddelermeer...
Je kunt bepaalde delen van het artikel van Septer rechtstreeks terug herleiden naar dat boekje van Montenberg. Daarnaast heeft Dirk ook andere informatie, dus er is correspondentie geweest tussen die twee. Dat zijn dan de 'notities' waar Septer het over heeft. De heren in pelsjassen die aan de verkeerde kant uitstappen, de Belgische boswachter met felle honden, dat is overgeschreven uit het boekje van Montenberg.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
Zijn er meer verhalen uit dat boekje dubieus ? Zonder een tweede bron ?
Ik dacht dat iemand ooit schreef in deze topicreeks dat Septer en Montenberg correspondeerden , wat leidde tot het artikel van 1976 .
Er zijn in de buurt van Garderen een groot aantal grafheuvels te vinden. Zijn die heuveltjes bij het Wilbrinkbos niet iets soortgelijks? Ik ben vaak langs het Wilbrinkbos gefietst, maar nog nooit er doorheen. Dat ga ik volgend weekend eens doen als het weer meewerkt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:48 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
offtopic:
Met die schansen worden waarschijnlijk "De Heuveltje's" bij Voorthuizen bedoeld, gelegen in het Wilbrinksbos (komende vanaf de richting Apeldoorn, net voor makelaardij Drieklomp aan de rechterkant).
Op deze heuveltjes staan enkele prachtige bomen, waaronder de bekende "Twaalf Apostelen":
http://www.monumentaltree(...)92_wilbrinkbos/5073/
Moordgat, dat is die van die leuke legende over de A-hof?
Het gebied bij Voorthuizen wordt in de volksmond "De Heuveltjes" genoemd, maar eigenlijk is het één langgerekte heuvel (stuif- of stuwwal?), gelegen in het bos. De top is nogal glooiend van verloop, dus ik denk dat men daarom spreekt van "heuveltjes", omdat de heuvel hierdoor eigenlijk meerdere toppen heeft. Over de bovenkant loopt een pad.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:26 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Er zijn in de buurt van Garderen een groot aantal grafheuvels te vinden. Zijn die heuveltjes bij het Wilbrinkbos niet iets soortgelijks? Ik ben vaak langs het Wilbrinkbos gefietst, maar nog nooit er doorheen. Dat ga ik volgend weekend eens doen als het weer meewerkt.
het is een mooi gebied: http://www.panoramio.com/photo/46921428quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:29 schreef Dissectienaald het volgende:
Weet je, ik kom al jaren in dat gebied, en ik heb die heuvel nog nooit gezien... Ik ga mij eens enorm schamen hier hahaha! Reden temeer om eens te gaan kijken dit weekend!
Hoophuizen is pas enkele jaren geleden verkocht door de nazaten, heb al eens gemeld dat er toch nog een stukje prive is van hun:quote:Op maandag 14 oktober 2013 06:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Frank, Willem en Constance kochten alle drie ook grond op eigen titel. Waar jij aan refereert is dat bepaalde gronden nog in het bezit zijn van nakomelingen van Frank en Constance (Hoophuizen, Saxenheim, Nieuw Groeneveld).
Ton Biesemaat. Ook uit zijn hoek hoor je niets meer.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:41 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Hoophuizen is pas enkele jaren geleden verkocht door de nazaten, heb al eens gemeld dat er toch nog een stukje prive is van hun:
http://droomparken.nl/bad(...)rk_Badhoophuizen.pdf
nummer 8, het ronde huis.. Ton B. heeft een keer een foto op z'n FB gezet.
Ook op dat terrein aan de Varelseweg de Marinahoeve. Ook ooit van Frank van Vloten geweest.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:41 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Hoophuizen is pas enkele jaren geleden verkocht door de nazaten, heb al eens gemeld dat er toch nog een stukje prive is van hun:
http://droomparken.nl/bad(...)rk_Badhoophuizen.pdf
nummer 8, het ronde huis.. Ton B. heeft een keer een foto op z'n FB gezet.
Zou Schalkwijk getuigen hebben?quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:41 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat ik heb begrepen is Ton helemaal klaar met het Ronde Huis. Heeft vooral te maken met het feit dat Schalkwijk zijn getuigen niet wilde prijsgeven, met name de getuige die Prins Hendrik op het Ronde Huis kon plaatsen.
Komt bij dat het meteen een veel spannender boek wordt als er geen dingen achtergehouden worden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 06:29 schreef Dissectienaald het volgende:
Laten we het erop houden dat als je voornemens bent om samen een boek te schrijven over het Ronde Huis, dat je dan het volledige verhaal op tafel legt, en niet gaat handelen zoals de meeste proponenten op dit forum: ga het lekker zelf uitzoeken.
Maar zonder belastende verklaringen en Wodan-figuur had het een saai boek geworden, en was het waarschijnlijk slecht verkocht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:41 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat is gelijk ook het zwaktebod van de boek van de Werkgroep HRH: de echt belastende verklaringen zijn gelijk van anonieme getuigen. Dat doet de geloofwaardigheid weinig goed. Om nog maar te zwijgen van de Wodan-geoglief
Niet bewijsbare feiten bestaan niet, dat zijn namelijk geen feiten.quote:
Dan is het boek van de Gebr. Grimm wel een goed boek voor je!!!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
Ik zie graag alle feiten op tafel, bewijsbaar of niet, en kan zelf dan wel uitmaken wat wel of nietgeloofwaardig is.
Dus Schalkwijk kon niet anders dan dit respecteren. Logisch.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr:
het andere boek zal veel spannender zijn als dat van DN, alleen gebaseerd op feiten gevonden in "gesaniteerde" archiven, en ook de niet bewijbare feiten zal weglaten.
Veel zeer interessante zaken, zoals wat op het RH terrein gevonden werd in 1982, identificatie en
het vervolg onderzoek dat naar Duitsland leidde, zullen de lezers hier helaas niet vinden.
Zelf lees ik liever een boek geschreven door personen die het RH terrein wel op hun duimpje kennen
vele jaren terug gaand, en wel tussen de regels door kunnen lezen.
Ik zie graag alle feiten op tafel, bewijsbaar of niet, en kan zelf dan wel uitmaken wat wel of niet
geloofwaardig is.
Schalkwijks boek wordt verweten van het ontbreken van zijn bronnen; velen waren nog steeds te
bang om hun namen genoemd te zien. Maar tenminste de interviews worden hier vermeld, anders
zouden die voorgoed verloren gegaan zijn. Oude Nunspeters weten echt wel wie hier aan het woord waren en dat de opmerkingen wel degelijk waar zijn. Schalkwijk bedankt hiervoor dat ze de lezers niet onthouden werden!
Het lijkt er op dat het strijdtoneel zich verplaatst van voor of tegen de v Vloten mythe , naar ingezetenen of niet ingezetenen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
Zelf lees ik liever een boek geschreven door personen die het RH terrein wel op hun duimpje kennen
Ik denk dat het wel zo is dat DN qua terreinkennis niet zoveel kennis heeft als de diverse werkgroepen. Maar DN is in het archief meer op zijn plek dat die leden. Dus de uitkomst is zo-en-zo anders..quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr:
het andere boek zal veel spannender zijn als dat van DN, alleen gebaseerd op feiten gevonden in "gesaniteerde" archiven, en ook de niet bewijbare feiten zal weglaten.
Veel zeer interessante zaken, zoals wat op het RH terrein gevonden werd in 1982, identificatie en
het vervolg onderzoek dat naar Duitsland leidde, zullen de lezers hier helaas niet vinden.
Ik zie graag alle feiten op tafel, bewijsbaar of niet, en kan zelf dan wel uitmaken wat wel of niet
geloofwaardig is.
Schalkwijks boek wordt verweten van het ontbreken van zijn bronnen; velen waren nog steeds te
bang om hun namen genoemd te zien. Maar tenminste de interviews worden hier vermeld, anders
zouden die voorgoed verloren gegaan zijn. Oude Nunspeters weten echt wel wie hier aan het woord waren en dat de opmerkingen wel degelijk waar zijn. Schalkwijk bedankt hiervoor dat ze de lezers niet onthouden werden!
Oude nunspeters die deze mensen kennen zijn vermoedelijk al lang en breed ter ziele.. Om dan te kunnen weten of de verhalen waar zijn, ik weet het niet. Let wel: Van Vloten is nu zo'n 83 jaar dood en zo'n 90 jaar uit Nunspeet vertrokken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
Wat ik merkwaardig vind, is dat er allerlei 'feiten' worden genoemd die niet in het boek van Schalkwijk staan, maar wel rond de tijd van zijn 'onderzoek' zijn opgedoken. Zoals het vermeende skelet uit 1982. Nu gaat er weer een 'spoor' naar Duitsland. Daar hoor je Schalkwijk niet over in zijn boek. Tot op heden heb ik nog steeds geen argumenten gehoord met betrekking tot mijn kritiek op de Wodanfiguur. Ik zal je nog een kritiek erbij geven: als de 'Keltische put' een ornament is op de helm van Wodan, hoe groot is zijn hoofd dan? Of moet dat compenseren voor dat kleine lulletje van hem?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr:
geloofwaardig is.
De publicatie van het boek van Schalkwijk spreekt dat allemaal tegen. Als 'men' gewild had dat het boek niet zou uitkomen, dan had ik het nu niet in de kast staan. Ik ben nog nooit, werkelijk nog nooit door de AIVD, door vreemde heren met dunne snorren en zware stemmen aangesproken mbt mijn interesse voor het RH. De heren proponenten kunnen dat wijten aan het gegeven dat ik 'sceptisch' ben, juist dan moeten ze bang voor mij zijn. Ik hoef maar één aanwijzing te vinden dat het verhaal van het RH wel waar is, en dan gaat de onderste steen boven. Er is niets te vinden simpelweg omdat het nooit heeft plaatsgevonden. Het zijn verschillende verhalen die zich door de jaren heen, met elkaar zijn gaan verweven. Het enige wat ik bepaalde proponenten hier heb zien doen is roepen dat ze 'het allemaal al weten'. Ik heb een archief ontdekt waarvan ik zeker weet dat zij die hebben gemist. Zoals ik ook andere zaken heb ontdekt, waar ze ook niet blij van gaan worden. Met name waarom het boek pas in 2012 is uitgegeven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:42 schreef gerhardius het volgende:
[..]
Oude nunspeters die deze mensen kennen zijn vermoedelijk al lang en breed ter ziele.. Om dan te kunnen weten of de verhalen waar zijn, ik weet het niet. Let wel: Van Vloten is nu zo'n 83 jaar dood en zo'n 90 jaar uit Nunspeet vertrokken.
Iemand die tijdens het leven FvV persoonlijk in Nunspeet heeft gekend moet uiterlijk in 1902 geboren zijn, anders was hij nog onvolwassen en niet in staat op basis van eigen waarneming objectief over de man te kunnen oordelen. Ik ben een Nunspeter van 50, toen ik 21 was het 1985. Iemand uit 1902 was toen 83 jaar oud. Het kan allemaal, maar sterke verhalen van oude mensen... Ik wil DN hier niet te veel napraten, maar mijn ervaring is dat die steeds sterker kunnen worden.
Veel relevanter vind ik de angst omtrent de bedreigingen, want die zouden in de jaren 70 of later spelen. Maar behalve de Renault 4 van jou zijn de meeste verhalen verstomd. Ik ben ooit geïnteresseerd geraakt in dit forum vanwege verontwaardiging over de AIVD-verhalen, maar inmiddels weet ik niet meer wat ik daar van moet geloven. Het schiet ook niet op dat we daarover nog steeds niets meer te weten zijn komen, anders dan raadseltjes en insinuaties.
Jij bent vooral bezig met Wodan he? Valt me op.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:47 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Wat ik merkwaardig vind, is dat er allerlei 'feiten' worden genoemd die niet in het boek van Schalkwijk staan, maar wel rond de tijd van zijn 'onderzoek' zijn opgedoken. Zoals het vermeende skelet uit 1982. Nu gaat er weer een 'spoor' naar Duitsland. Daar hoor je Schalkwijk niet over in zijn boek. Tot op heden heb ik nog steeds geen argumenten gehoord met betrekking tot mijn kritiek op de Wodanfiguur. Ik zal je nog een kritiek erbij geven: als de 'Keltische put' een ornament is op de helm van Wodan, hoe groot is zijn hoofd dan? Of moet dat compenseren voor dat kleine lulletje van hem?
Maar goed, maak lekker antireclame voor mijn boek. Ik ga ervan uit dat de gemiddelde lezer in staat zal zijn om zelf te oordelen welk boek het dichtst bij de 'waarheid' staat.
Zo logisch vind ik dat anders niet. Geschiedschrijving draait op transparantie, het anoniem houden van bronnen werkt daar niet aan mee. Daarnaast: degenen voor wie zij verborgen willen blijven kunnen het boek ook kopen, en aan de hand van de 'gelekte' gegevens kunnen ze ook achterhalen wie zijn mond voorbij heeft gepraat. Voor de 'elite' bestaat geen anonimiteit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus Schalkwijk kon niet anders dan dit respecteren. Logisch.
Wodan is de enige 'bewijsvoering' voor de zogenaamde occulte rituelen. En zelfs die klopt niet. En ik hoor alleen maar smoezen, nieuwe verdachtmakerij en geen enkel argument dat aantoont dat die Wodanfiguur er werkelijk moet liggen. Zelfs de proponenten zijn het er niet over eens, getuige de tweede Wodan die laatst op dit forum geplaatst werd en de Wodanfiguur van Lxhkrd. Vertel het mij maar...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij bent vooral bezig met Wodan he? Valt me op.
Als er geen naam bijstaat kan dat niet. Dan blijft het gissen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:09 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Zo logisch vind ik dat anders niet. Geschiedschrijving draait op transparantie, het anoniem houden van bronnen werkt daar niet aan mee. Daarnaast: degenen voor wie zij verborgen willen blijven kunnen het boek ook kopen, en aan de hand van de 'gelekte' gegevens kunnen ze ook achterhalen wie zijn mond voorbij heeft gepraat. Voor de 'elite' bestaat geen anonimiteit.
Dan zouden heel veel Nederlanders een probleem moeten hebben met bijvoorbeeld Simon Schama of Gary Schwartz... Buitenlanders die meer over onze vaderlandse geschiedenis weten dan de gemiddelde Nederlander...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:02 schreef interbellum het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat het strijdtoneel zich verplaatst van voor of tegen de v Vloten mythe , naar ingezetenen of niet ingezetenen.
Schalkwijk had die informatie überhaupt niet moeten gebruiken. Als je een getuige niet mag citeren met vermelding van naam, dan zorg je ervoor dat je jezelf in een wespennest steekt. Nogmaals: uit de gegeven informatie kun je de informant afleiden. Dat is een reden waarom ik bepaalde toegespeelde informatie niet in mijn boek gebruik. Ik kan het niet verantwoorden. Vaak probeer ik om deze informatie heen te spelen en te zoeken naar alternatieven via welke ik het zelf zou kunnen achterhalen. Soms lukt dat, en in een aantal gevallen niet. Dat is dan 'jammer maar helaas'.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als er geen naam bijstaat kan dat niet. Dan blijft het gissen.
Als men dingen vertelt aan Schalkwijk en men vertelt dat onder voorwaarde dat hun naam niet gepubliceerd wordt heeft hij zich daar maar aan te houden.
precies, daarom is het ook zo moeilijk te geloven. Ook al begrijp ik dat Dirk het voorval met zijn remmen wel als zodanig heeft ervaren. Maar persoonlijk kan ik dat voorval geenszins plaatsen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:57 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
De publicatie van het boek van Schalkwijk spreekt dat allemaal tegen. Als 'men' gewild had dat het boek niet zou uitkomen, dan had ik het nu niet in de kast staan. Ik ben nog nooit, werkelijk nog nooit door de AIVD, door vreemde heren met dunne snorren en zware stemmen aangesproken mbt mijn interesse voor het RH. De heren proponenten kunnen dat wijten aan het gegeven dat ik 'sceptisch' ben, juist dan moeten ze bang voor mij zijn. Ik hoef maar één aanwijzing te vinden dat het verhaal van het RH wel waar is, en dan gaat de onderste steen boven.
kan ik ook al ergens bestellen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:24 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Schalkwijk had die informatie überhaupt niet moeten gebruiken. Als je een getuige niet mag citeren met vermelding van naam, dan zorg je ervoor dat je jezelf in een wespennest steekt. Nogmaals: uit de gegeven informatie kun je de informant afleiden. Dat is een reden waarom ik bepaalde toegespeelde informatie niet in mijn boek gebruik. Ik kan het niet verantwoorden. Vaak probeer ik om deze informatie heen te spelen en te zoeken naar alternatieven via welke ik het zelf zou kunnen achterhalen. Soms lukt dat, en in een aantal gevallen niet. Dat is dan 'jammer maar helaas'.
Maar goed: nog even geduld. Vrijdag weet ik meer...
Ook dat weet ik pas vrijdag...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:31 schreef gerhardius het volgende:
[..]
kan ik ook al ergens bestellen?
is dat boekje nog ergens te lezen? Ik dacht dat dit alleen over het trammetje ging, maar blijkbaar ook over HRH ... Als het niet meer te koop is, kan niemand het dan ff scannen?quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Montenberg kwam al in 1974 met dit verhaal. Hij schreef een artikel dat hij als boekje heeft uitgegeven en in eigen beheer heeft verkocht: Het wonderbaarlijke verhaal van de pony- en motortram van Joppe. Dit boekje heeft als inspiratie gediend voor Dirk Septer. Hij heeft er in ieder geval één en ander uit overgenomen.
Je gebruikt dezelfde redenering als je tegenstanders.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:57 schreef Dissectienaald het volgende:
Er is niets te vinden simpelweg omdat het nooit heeft plaatsgevonden.
IK heb al gezocht op internet het boekje is momenteel nergens te koopquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:39 schreef gerhardius het volgende:
is dat boekje nog ergens te lezen? Ik dacht dat dit alleen over het trammetje ging, maar blijkbaar ook over HRH ... Als het niet meer te koop is, kan niemand het dan ff scannen
dat doen ze inderdaad, maar moet je daar altijd maar genoegen mee blijven nemen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:44 schreef interbellum het volgende:
[..]
Zij kunnen van alles roepen zonder bewijs
Ach, dat is een tegenvaller DN.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Ondanks een positieve beoordeling van mijn manuscript, heeft uitgever twee toch afgezien van publicatie van mijn boek. Ze zijn bang voor juridische stappen door de Werkgroep Het Ronde Huis. Tja, ik pak ze ook wel aan... Voordeel is dat ze mijn onderzoek goed dichtgetimmerd vonden. Ik laat mij echter niet uit het veld slaan: er zijn nog ruim elf uitgevers die nog een reactie moeten geven. Dat boek komt er, hoe dan ook.
yeahhhhhhhhhhhhhhhh for DNquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat boek komt er, hoe dan ook.
Zou juist publiciteit opleveren... Maar goed, zonde dus.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Ondanks een positieve beoordeling van mijn manuscript, heeft uitgever twee toch afgezien van publicatie van mijn boek. Ze zijn bang voor juridische stappen door de Werkgroep Het Ronde Huis. Tja, ik pak ze ook wel aan... Voordeel is dat ze mijn onderzoek goed dichtgetimmerd vonden. Ik laat mij echter niet uit het veld slaan: er zijn nog ruim elf uitgevers die nog een reactie moeten geven. Dat boek komt er, hoe dan ook.
Kun je dit uitleggen? want ik snap niet waarom je uitgever bang zou moeten zijn voor juridische stappen van werkgroep 1 zij hebben namelijk niet 1 echt bewijs voor hun beweringen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Ze zijn bang voor juridische stappen door de Werkgroep Het Ronde Huis. Tja, ik pak ze ook wel aan...
het scheelde luttele secondenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:23 schreef hugecooll het volgende:
vrijwel iedere ochtend wordt dit topic rond dezelfde tijd ff gekickt. Opmerkelijk wel
Het kost je wat tijd, maar lees het even door van begin tot eind. Mocht je hulp nodig hebben met de brieven van Van Vloten, dan geef je maar een gil (die man heeft een doktershandschrift). En lees alles, niet alleen de laatste getypte brief van de Regeeringscommissaris zoals de Werkgroep heeft gedaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:45 schreef lxhkrd het volgende:
En soms kom je nog eens wat tegen!!
DN zal ze alwel gelezen hebben, maar ik wil het de rest niet onthouden; brieven over Frank en zijn belgische medewerkers..
https://picasaweb.google.com/vluchtoord2/22CorrVVloten#
Bewonderenswaardigquote:Op donderdag 17 oktober 2013 06:31 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Ik hou van punctualiteit. Heb een jaar in Duitsland gewoond.
Dat is eigenlijk ook wel een sneertje he . Laten we dat nou niet doen. Samenwerken lijkt mij constructiever.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 06:30 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Het kost je wat tijd, maar lees het even door van begin tot eind. Mocht je hulp nodig hebben met de brieven van Van Vloten, dan geef je maar een gil (die man heeft een doktershandschrift). En lees alles, niet alleen de laatste getypte brief van de Regeeringscommissaris zoals de Werkgroep heeft gedaan.
Het eerstequote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:14 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat, de punctualiteit of dat jaar in Duitsland?
Het komt er rottig uit, maar dat is precies wat er gebeurd is. Lees voor de grap dat hoofdstuk over het Belgenkamp, en ga dan dit archief eens doorspitten. Ik durf te wedden dat je een heel ander verhaal ontdekt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook wel een sneertje he . Laten we dat nou niet doen. Samenwerken lijkt mij constructiever.
Zal ik doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:11 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Het komt er rottig uit, maar dat is precies wat er gebeurd is. Lees voor de grap dat hoofdstuk over het Belgenkamp, en ga dan dit archief eens doorspitten. Ik durf te wedden dat je een heel ander verhaal ontdekt.
Je zal gerust gelijk hebben wat betreft de feiten, maar wat lavenderr bedoeld is laat die sneer naar de werkgroep gewoon achterwegen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:11 schreef Dissectienaald het volgende:
Het komt er rottig uit, maar dat is precies wat er gebeurd is. Lees voor de grap dat hoofdstuk over het Belgenkamp, en ga dan dit archief eens doorspitten. Ik durf te wedden dat je een heel ander verhaal ontdekt.
Denk je dat je ook de leden van de werkgroepen zo ver kan krijgen om eens over hun schaduw heenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:25 schreef Dissectienaald het volgende:
Even on topic: er worden nu verscheidene pogingen gedaan om eens bij elkaar te komen. Morgen kan ik helaas niet, maar misschien moeten we een aantal data prikken en kijken of we dan elkaar eens kunnen aankijken over de rand van een kop koffie. Aankomende week heb ik de auto niet, dus dan is 's avonds ook geen optie. Volgend weekend moet ik even met de agenda overleggen, maar volgens mij heb ik het eerste weekend van november niets staan.
Ja. Deze bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:28 schreef interbellum het volgende:
kan iemand zich nog herinneren wanneer hier voor het laatst een nieuwtje over het ronde huis is gepost???????????????????????????????????????
niet bekend bij iedereen.quote:
Ehm... Deze heb ik ook een tijdje geleden als link hier geplaatst...quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:06 schreef Lavenderr het volgende:
Soms kom je nog weleens wat leuks tegen:
Sehr umfangreiche Materialsammlung zu sexual-magischem und sado-erotischem Kultus, alles in feiner, fast kalligraphischer Handschrift. Eldermans war für das niederländische Justizministerium tätig und wandte sich schon früh der "Mysteria Mystica Maxima" (M:.M:.M:.) und dem "OTO" (Ordo Templi Orientis) zu, der von dem Wiener Industriellen Carl Kellner, Heinrich Klein und dem Theosophen und Freimaurer Dr. Franz Hartmann 1903 gegründet worden war. 1915 wurden die Rituale von Aleister Crowley komplett neu überarbeitet, allerdings wurde Crowley nach sexuellen Skandalen um seine Abtei "Thelema" aus der OTO ausgeschlossen. Offenbar war Eldermans (1904-1985) auf die sexual-magischen Riten aufmerksam geworden und übernahm zahlreiche Elemente in seine "Societeit Ars Amatoria", durchgehend finden sich aber auch Querverweise zu Theodor Reuss und zahlreichen weiteren Logenmitgliedern. Zu Eldermans selbst scheint wenig Information vorhanden zu sein. Die broschierten Manuskripte mit holländischem Text enthalten Anweisungen für Adepten der "Magia Amatoria" zum "Ritus ruthenicus" sowie zur "Methode Rueff", davon eines mit verschiedenen Parallelabschriften der "Dressuur bij Kaarslicht - Als de Kaars Brandt - The light of Egypt III"; eines betitelt "Magie: Schetsboek 1945", "J.H.W. Eldermans, M10 Magister". Die überaus zahlreichen, äußerst detailliert ausgeführten Zeichnungen (tlw. monogrammiert TB?), meist mit bibliographischen Angaben oder Quellenangaben, illustrieren sado-erotisches Zubehör, magische Werkzeuge und satanisches Zubehör, Fetische und Talismane, Accessoires zur sexuellen Dominanz aus allen Zeiten und aus allen Kulturkreisen, magische Symbole und dergleichen mehr. Die Ringordner (überwiegend in deutscher Sprache) mit ausführlichen Anmerkungen zu Aphrodisiaka, Liebestränken, Anmerkungen zur Geschichte der Sexualmagie, Autoren, Excerpte aus Schriften anderer Autoren etc. sowie ein Ringordner zur Geschichte des Hexenwesen, der Magie und Dämonologie unter Angabe zahlreicher Autoren und Werken wie Molitors "Hexenhammer", de Haens "De Magia Liber", Geiler von Kaysersberg u. a. Es scheinen noch weitere dieser Hefte zu existieren, vorliegende sind nummeriert 4-5 und 7-8, einige sind wohl im Bestand des Museums of Witchcraft in Boscastle, Cornwall, dem die Hinterlassenschaft von Bob Richel, dem Schwiegersohn Eldermans, im Jahre 2000 anvertraut wurde. Auf dem Innendeckel der 4 Broschuren jeweils das geklebte Exlibris von Eldermans. - Beiliegend: 1 gerahmte sado-erotische Farbzeichnung (betitelt: "Societeit A.A.") sowie 2 gerahmte satanisch-erotische Farbzeichnungen (signiert B. Richel 1957). - Sehr gut erhaltene Sammlung dieser in ihrer Abstrusität wohl einzigartigen Kompilation sexual-magischen Inhalts.
http://www.americanaexchange.com/auction_lot_books/1955909
Klopt, ik heb in het begin ook weleens wat over Eldermans en zijn schoonzoon Richel geplaatst, maar dat lijkt me voor degenen die hier inhaken leuk om dat nog eens te herhalen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 06:15 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Ehm... Deze heb ik ook een tijdje geleden als link hier geplaatst...
Jazeker, volgens een boswachter van het bezoekerscentrum in Nunspeet is het de achterpoot van een Keiler (zwijn)quote:Op maandag 21 oktober 2013 06:23 schreef Dissectienaald het volgende:
Is er al iets uit de analyse van de botten gekomen?
Ik was al bang dat ik de enige was die dat opviel.quote:Op maandag 21 oktober 2013 06:15 schreef Dissectienaald het volgende:
Ehm... Deze heb ik ook een tijdje geleden als link hier geplaatst...
daarmee trek je wat mij betreft ook wel heel snel een conclusie. Het zou al bijzonder zijn als het menselijke botten zouden zijn die daar rondslingeren. Maar om nou op basis van dit ene feit een conclusie te trekken...? Let wel, ik geloof er ook nog niets van dat er allerlei jonge meisjes in kalkvorm in het bos zouden liggen, maar we nemen anderen kwalijk dat ze te snel conclusies trekken, en nu ga jij daar ook al aan meedoen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:06 schreef interbellum het volgende:
[..]
Jazeker, volgens een boswachter van het bezoekerscentrum in Nunspeet is het de achterpoot van een Keiler (zwijn). Dus de verhalen over menselijke resten in de omgeving Ronde huis kunnen worden af geserveerd als" Bullshit".
Nou, dat lijkt me niet dat iemand snel een conclusie trekt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:01 schreef gerhardius het volgende:
[..]
daarmee trek je wat mij betreft ook wel heel snel een conclusie. Het zou al bijzonder zijn als het menselijke botten zouden zijn die daar rondslingeren. Maar om nou op basis van dit ene feit een conclusie te trekken...? Let wel, ik geloof er ook nog niets van dat er allerlei jonge meisjes in kalkvorm in het bos zouden liggen, maar we nemen anderen kwalijk dat ze te snel conclusies trekken, en nu ga jij daar ook al aan meedoen?
IK heb dit al eerder gezegd ; dat is omgekeerde bewijslast.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:35 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij moet iemand die dat in twijfel trekt ook bewijzen dat het niet waar is.
Ik ben het dus met je eens. Dat verhaal over die botten is niet te bewijzen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:50 schreef interbellum het volgende:
[..]
IK heb dit al eerder gezegd ; dat is omgekeerde bewijslast.
Als ik jou zou beschuldigen van moord moet ik dat bewijzen. zo niet dan ben jij onschuldig
jij hoeft je onschuld niet te bewijzen.
Alleen de belasting dienst werkt met omgekeerde bewijslast dan mag jij bewijzen dat een belastingaanslag onterecht is.
Dank voor je reactiequote:Op maandag 21 oktober 2013 23:02 schreef gerhardius het volgende:
Volgens mij hebben de gravers uiteindelijk niets gevonden wat als GANG door zou kunnen gaan. Of de grondradar iets heeft opgeleverd is mij onbekend. Misschien iemand anders?
Correctie: Deze is door mij geplaatst (i.o.v. Aos), en ik heb deze namen doorgestreept. Ook hun adres/ telefoongegevens stonden hierop, leek me niet zo fair om het zo op een forum te zetten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 06:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Daarvan zijn overigens de namen doorgestreept op een document van Dirk Septer dat ooit eens door Aos en Zonnestraal hier op het forum is geplaatst.
Excuses. Ik was in de veronderstelling dat Zonnestraal hem nog een keertje op het forum heeft geplaatst.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:29 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Correctie: Deze is door mij geplaatst (i.o.v. Aos), en ik heb deze namen doorgestreept. Ook hun adres/ telefoongegevens stonden hierop, leek me niet zo fair om het zo op een forum te zetten.
Vandaar dus: fictie of feit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:29 schreef interbellum het volgende:
Weet iemand waar het verhaal van het Jachthuis van Dhr W.J. Lagerwey vandaan komt.
Dit zou omstreeks 1890 zijn Gebouwd ongeveer op de plek van HRH.
er is niets van te vinden bij het kadaster of archieven.
Als dat in 1890 gebouwd zou zijn dan was het maar 16 jaar oud toen het RH gebouwd werd.
Dan had iemand van die tijd dat toch moeten weten. Maar daar word in het boek niet verder op door gegaan.
Zoals zo veel veronderstellingen die nooit bewezen zijn.
Het is eigenlijk wel makkelijk om een boek te maken, je schrijft wat op en zegt dan "Maar meer wil en kan ik er niet over vertellen" en degene die mij dat verteld heeft wil niet vermeld worden.
en dan kan je schrijven wat je maar wilt.
Waarschijnlijk een aanname, omdat Lagerwey zelf een buitenstaander is die flink wat grond op de Veluwe heeft gekocht in 1875. De meesten onder hen bouwden daar een jachtchalet of vakantiehuis op, de verwachting zou dan zijn dat Lagerwey ook zoiets heeft gedaan. Ik heb verder ook niets gevonden in de notariële archieven. Het Ronde Huis lijkt vooralsnog het eerste stuk vastgoed wat daar gebouwd is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:29 schreef interbellum het volgende:
Weet iemand waar het verhaal van het Jachthuis van Dhr W.J. Lagerwey vandaan komt.
Dit zou omstreeks 1890 zijn Gebouwd ongeveer op de plek van HRH.
er is niets van te vinden bij het kadaster of archieven.
Als dat in 1890 gebouwd zou zijn dan was het maar 16 jaar oud toen het RH gebouwd werd.
Dan had iemand van die tijd dat toch moeten weten. Maar daar word in het boek niet verder op door gegaan.
Zoals zo veel veronderstellingen die nooit bewezen zijn.
Het is eigenlijk wel makkelijk om een boek te maken, je schrijft wat op en zegt dan "Maar meer wil en kan ik er niet over vertellen" en degene die mij dat verteld heeft wil niet vermeld worden.
en dan kan je schrijven wat je maar wilt.
Kunnen we het jachthuis hiermee naar het land der fabelen verwijzen?, of zijn er nog mensen die kunnen aantonen dat het wel heeft bestaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:40 schreef Dissectienaald het volgende:
Waarschijnlijk een aanname, omdat Lagerwey zelf een buitenstaander is die flink wat grond op de Veluwe heeft gekocht in 1875. De meesten onder hen bouwden daar een jachtchalet of vakantiehuis op, de verwachting zou dan zijn dat Lagerwey ook zoiets heeft gedaan. Ik heb verder ook niets gevonden in de notariële archieven. Het Ronde Huis lijkt vooralsnog het eerste stuk vastgoed wat daar gebouwd is.
je bent wel heel snel zo... Is het überhaupt al wel onderzocht door iemand?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:16 schreef interbellum het volgende:
[..]
Kunnen we het jachthuis hiermee naar het land der fabelen verwijzen?, of zijn er nog mensen die kunnen aantonen dat het wel heeft bestaan.
Snel?? jullie debatteren al anderhalf jaar over HRHquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef gerhardius het volgende:
je bent wel heel snel zo... Is het überhaupt al wel onderzocht door iemand?
Ho even. Niet iedereen hier was aan het modder gooien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:52 schreef interbellum het volgende:
[..]
Snel?? jullie debatteren al anderhalf jaar over HRH
en zijn niet verder gekomen dan modder naar elkaar te gooien.
Als er iemand is die zegt dat hij of zij bewijzen kan dat het jachthuis heeft bestaan.. Prima
maar als niemand dat kan kunnen we beter doorgaan naar de volgende vraagstelling.
De vraag over de gangen of kelders onder HRH blijft open staan omdat het nog altijd kan dat er met een grondradar iets gevonden word.
Dank je DN.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:28 schreef Dissectienaald het volgende:
Er is WEL een document dat uitsluitsel kan geven... Frank koopt het gebied aan op 1 maart 1902 blijkens notariële akte 4793. Er staan alleen percelen Dennebosch, heide en zand op vermeld. Een stuk vastgoed als een jachtchalet, zou apart vermeld staan. Dit is echter niet het geval. We kunnen dus veilig aannemen dat het jachtchalet van Lagerwey niet heeft bestaan. Dat wil niet zeggen dat er vóór 1875 niets gebouwd kan zijn. Het zegt wel dat in de tijd van Lagerwey het gebouw al verwijderd was.
De preut?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:36 schreef gerhardius het volgende:
overigens heeft de preut bij de witte klap in 1916 ook geen dammetje op dit kaartje...
Ik bedoel niet de Margaritahut (die stond meer noordelijker in het Zandebos)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:37 schreef gerhardius het volgende:
interbellum, wat mij betreft mag je de volgende vraag vast stellen.Ik geloof niet dat er een jachthuis heeft gestaan. Bedoel je niet de Margaritahut?Vergeef mijn onnozelheid, maar hoe kom je er overigens bij dat dit wel het geval zou zijn?
mee eens... En zeker op zo'n afgelegen plek in het bos zijn oude kaarten onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:08 schreef Walpurgis het volgende:
Overigens, gerhardius, kaarten, hoe mooi ook, liegen vaak of zijn jarenlang achter en onjuist;
luchtfotos liegen niet.
Nee, de mensen die deze foto's interpreteren daarentegen zijn daar wel toe in staat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:08 schreef Walpurgis het volgende:
Overigens, gerhardius, kaarten, hoe mooi ook, liegen vaak of zijn jarenlang achter en onjuist;
luchtfotos liegen niet.
Goed uitgangspunt voor de volgende kwestie "Wodan"quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:15 schreef Dissectienaald het volgende:
Daarnaast: kaarten liegen niet. De mensen die deze kaarten maken, kunnen hier en daar een fout maken. Het verklaart nog steeds niet dat op de kaart van 1916 de akkerlandjes die de 'ravenvleugels' moeten voorstellen wel te zien zijn, maar de Wodanfiguur niet is benadrukt in het padennetwerk met behulp van kalk, zoals de WGRH in hun boek suggereert. En dat is niet omdat de cartografen 'liegen'.
Dat is mooi.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:09 schreef Dissectienaald het volgende:
Even een tussentijdse update: ik ben momenteel in gesprek met twee uitgevers.
omdat het perceel er zo uitziet? Kijk maar naar de situatie 1900 hoe de bomen staan ingetekend. De uitgraving was voorheen onbegroeid lijkt het...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:39 schreef interbellum het volgende:
Ik heb deze zomer de ravenvleugels eens goed bekeken , en het enige wat ik vreemd vind is dat
ze gelijk beginnen maar ongelijk eindigen. de opvolgende geul is 2 meter langer als de vorige .( of korter hangt er vanaf welke kant je oploopt.)
Waarom die haast dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef eculipta het volgende:
Inmiddels is de eigenaar van de Mythstee overleden ,mochten er nog plannen bestaan om deze te onderzoeken ? Zou ik deze of gene aanraden hier haast mee te maken .
Er heeft inderdaad een soort hut gestaan, aan de rand van het water.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:08 schreef Walpurgis het volgende:
Dat jachthuis of jachtchalet was niets meer dan een houten hutje, een soort schuilkeet waar de mannen na de al dan niet geslaagde jacht nog even vlug een slokje uit hun heupflessen konden
nemen voor dat je terug moesten naar moeders; of konden schuilen tijdens de regen.
Het had ws niet eens een echte fundering; misschien alleen maar een laagje bakstenen en stond
niet op de plaats waar later het RH gebouwd werd, maar dichter bij het meertje met de rodondendrons.
Zal dus ook wel nergens kadastraal vermeld gestaan hebben.
luchtfotos liegen niet.
Heb begrepen dat het terrein aan een bepaalde stichting gedoneerd gaat worden, hoe of wat precies weet ik ook niet. Maar bovenstaande heb ik ergens een keer opgevangen in een gesprek.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:27 schreef eculipta het volgende:
Haast is geboden om de simpele reden dat de toekomst van de Mythstee nu niet meer zeker is men kan besluiten het bos plat te gooien en er een andere bestemming aan te geven .
Dan zou er geen onderzoek meer plaats kunnen vinden naar het urnenveld , de offerplaats en andere interessante vondsten .
Het lijkt mij sterk dat Gem. Nunspeet toestemming verleend om een bos te kappen!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:27 schreef eculipta het volgende:
Haast is geboden om de simpele reden dat de toekomst van de Mythstee nu niet meer zeker is men kan besluiten het bos plat te gooien en er een andere bestemming aan te geven .Dan zou er geen onderzoek meer plaats kunnen vinden naar het urnenveld , de offerplaats en andere interessante vondsten .
Jij bedoeld de hut van F v Vloten aan de eendenvijver.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:28 schreef RHSEARCHER het volgende:
Er heeft inderdaad een soort hut gestaan, aan de rand van het water. De fundering ligt er namelijk nog steeds onder.
Heeft bij de "ravenvleugel" een stenen gebouw gestaan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:00 schreef gerhardius het volgende:
omdat het perceel er zo uitziet? Kijk maar naar de situatie 1900 hoe de bomen staan ingetekend. De uitgraving was voorheen onbegroeid lijkt het...
staat ook op het betreffende kaartje uit 1916quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:28 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Er heeft inderdaad een soort hut gestaan, aan de rand van het water.
De fundering ligt er namelijk nog steeds onder.
ik kan me voorstellen dat de nabestaanden op dit moment niet direct zin hebben in allemaal gedoe over het terrein, maar als er iemand hen kent is het misschien goed ze van onze belangstelling in kennis te brengen. Kent iemand deze mensen misschien? Anders over een paar weken namens de formumleden eens een briefje sturen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef eculipta het volgende:
Inmiddels is de eigenaar van de Mythstee overleden ,mochten er nog plannen bestaan om deze te onderzoeken ? Zou ik deze of gene aanraden hier haast mee te maken .
heb ik ook gezien: zal het het riool zijn wat erachterlangs loopt..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:48 schreef interbellum het volgende:
[..]
Heeft bij de "ravenvleugel" een stenen gebouw gestaan?
Ik vond namelijk opvallend veel rode bakstenen daar.
Ik heb je kaarten nog een keer bekeken, maar op de kaart van 1916 is het perceel pas omringt met paden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:00 schreef gerhardius het volgende:
omdat het perceel er zo uitziet? Kijk maar naar de situatie 1900 hoe de bomen staan ingetekend. De uitgraving was voorheen onbegroeid lijkt het...
Het ligt klem tussen twee wegen, volgt deze vorm.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:04 schreef interbellum het volgende:
[..]
Ik heb je kaarten nog een keer bekeken, maar op de kaart van 1916 is het perceel pas omringt met paden.
Dat doet mij toch twijfelen of dat de reden is om die geulen ongelijk te laten eindigen.
Bedoel jij ook de hut bij de eendenvijver?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:53 schreef gerhardius het volgende:
staat ook op het betreffende kaartje uit 1916
Bron van overlijden: Hoe heette hij? Denk niet dat het "platgegooid" gaat worden, situatie zal wel zo blijven.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef eculipta het volgende:
op de kaart van 1916 zie ik dat ook, maar op de overige oudere kaarten staan die paden niet .quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:08 schreef lxhkrd het volgende:
Het ligt klem tussen twee wegen, volgt deze vorm.
bedoel je overigens meneer of mevrouw ST? Meneer ST is 5 juni 2013 overleden, zijn vrouw leefde op dat moment nog, in de rouwadvertentie staat gewoon het huidige adres.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef eculipta het volgende:
de paden inderdaad niet. De andere grenzen wel. Zou het iets met de bodemgesteldheid of reliëf te maken kunnen hebben?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:12 schreef interbellum het volgende:
[..]
op de kaart van 1916 zie ik dat ook, maar op de overige oudere kaarten staan die paden niet .
Dat zou best zo kunnen zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:18 schreef gerhardius het volgende:
de paden inderdaad niet. De andere grenzen wel. Zou het iets met de bodemgesteldheid of reliëf te maken kunnen hebben?
Één van hen wil het uitgeven. Ik krijg binnenkort de auteursovereenkomst opgestuurd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef interbellum het volgende:
[..]
Dat is mooi.
Duimen dat een van de twee het wil uitgeven.
kan ik je dan nu feliciteren? Als eerste?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Één van hen wil het uitgeven. Ik krijg binnenkort de auteursovereenkomst opgestuurd.
wat bedoel je met ritueel gebruik? Ik zie de relatie met het overlijden van de heer ST niet..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:41 schreef Dissectienaald het volgende:
De Mythstee wordt anders nog steeds onderhouden. Tijdens de excursie in mei zagen we dat er bomen zijn gekapt en de paden vrijgehouden worden. Toen hebben wij daar geen vreemde zaken gezien die wijzen op ritueel gebruik.
Volgens de post van Eculipta is er een offertafel op de Mythstee geweest. Toen wij er waren hebben we geen asresten gezien van een vuur dat gemaakt zou zijn bij het ritueel. Het zag er zelfs behoorlijk onverstoord uit in de kom van de Mythstee. Zeker als je nagaat dat volgens sommigen de troonswisseling van 30 april aanleiding zou zijn voor een dergelijk ritueel. Dat hebben we ook niet gezien bij Witte Klap. En bij de fallus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk vanwege de nabijheid van camping Samoza. Daarnaast ben ik niet overtuigd van een 'sekte'. Sluitend bewijs zou wenselijk zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:54 schreef gerhardius het volgende:
[..]
wat bedoel je met ritueel gebruik? Ik zie de relatie met het overlijden van de heer ST niet..
Hij was overigens in mei nog niet overleden.
met offerplaats bedoelt hij waarschijnlijk de mythstee zelf, deze aardburcht zou in een grijs verleden zijn gebruikt als Romeinse offerplaats. Tijdens het onderzoek in 1938 door prof Bursch en in 1944 zouden er onder de paalkrans asresten zijn gevonden, helaas is daarvan alleen nog het beknopte verslag van RMO.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:00 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Volgens de post van Eculipta is er een offertafel op de Mythstee geweest. Toen wij er waren hebben we geen asresten gezien van een vuur dat gemaakt zou zijn bij het ritueel. Het zag er zelfs behoorlijk onverstoord uit in de kom van de Mythstee. Zeker als je nagaat dat volgens sommigen de troonswisseling van 30 april aanleiding zou zijn voor een dergelijk ritueel. Dat hebben we ook niet gezien bij Witte Klap. En bij de fallus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk vanwege de nabijheid van camping Samoza. Daarnaast ben ik niet overtuigd van een 'sekte'. Sluitend bewijs zou wenselijk zijn.
Veel succes.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:
Één van hen wil het uitgeven. Ik krijg binnenkort de auteursovereenkomst opgestuurd.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Een Germaanse dingplaats, is de officiële lezing. Bursch in 1938, Van Giffen in 1944 en de Mythstee heeft een tijd op de lijst van Archeologische aandachtspunten gestaan. In 1997 is er een laatste onderzoek uitgevoerd en daaruit is gebleken dat het om een natuurlijk verschijnsel gaat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:25 schreef gerhardius het volgende:
[..]
met offerplaats bedoelt hij waarschijnlijk de mythstee zelf, deze aardburcht zou in een grijs verleden zijn gebruikt als Romeinse offerplaats. Tijdens het onderzoek in 1938 door prof Bursch en in 1944 zouden er onder de paalkrans asresten zijn gevonden, helaas is daarvan alleen nog het beknopte verslag van RMO.
De Mythstee is later nog wel door archeologen onderzocht, maar zij hebben geen nieuwe feiten aan het licht hebben gebracht.
bij het maken van de wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Mythstee over dit onderwerp heb ik er heel wat over gelezen, maar het woord "dingplaats" kan ik me daarbij niet herinneren. Een dingplaats is een plaats waar recht werd gesproken, dus de term past wel bij de heersende mening van destijds.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 06:19 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Een Germaanse dingplaats, is de officiële lezing. Bursch in 1938, Van Giffen in 1944 en de Mythstee heeft een tijd op de lijst van Archeologische aandachtspunten gestaan. In 1997 is er een laatste onderzoek uitgevoerd en daaruit is gebleken dat het om een natuurlijk verschijnsel gaat.
Hé, tof. Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
"Zeurpiet" pas maar op met dat woord, je word zomaar beschuldigd van discriminatie.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:58 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat mag, maar ik ben een vervelende zeurpiet met contracten ;-)
Hier moest ik dan wel weer om lachen, want ja, dat zou zomaar kunnenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:12 schreef interbellum het volgende:
[..]
"Zeurpiet" pas maar op met dat woord, je word zomaar beschuldigd van discriminatie.
Dan zal ik maar verzwijgen dat ik tussen 1996 en 2003 jaarlijks heb geassisteerd bij de intocht van Sinterklaas in Zaandam...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:12 schreef interbellum het volgende:
[..]
"Zeurpiet" pas maar op met dat woord, je word zomaar beschuldigd van discriminatie.
Je moet inderdaad heel voorzichtig wezen met die informatie.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:16 schreef Dissectienaald het volgende:
Dan zal ik maar verzwijgen dat ik tussen 1996 en 2003 jaarlijks heb geassisteerd bij de intocht van Sinterklaas in Zaandam...
Lou Reed, I Wanna Be Black?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:16 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Dan zal ik maar verzwijgen dat ik tussen 1996 en 2003 jaarlijks heb geassisteerd bij de intocht van Sinterklaas in Zaandam...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry...Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
Dit is geheel nieuwe informatie !quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:45 schreef Walpurgis het volgende:
een onderzoeker overleefde het gelukkig, die andere kwam er helaas bij om het leven.
is nooit bewezen!! dus niet zeuren of bewijs leverenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:45 schreef Walpurgis het volgende:
@interbellum:jouw opmerking omtrent doorgesneden remleidingen is echt niet grappig, kinderlijk en ongepast.als jou dat overkomen zou zijn, zou je wel anders piepen, hoor!een onderzoeker overleefde het gelukkig, die andere kwam er helaas bij om het leven.
Is niet nieuwquote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
Dit is geheel nieuwe informatie !Er zat nog iemand bij Septer in de auto? En die heeft het niet overleefd?Schalkwijk zei toch ooit dat hij niet geloofde dat dit remfalen een bewuste aanslag was nav rondehuisonderzoek
Is wel nieuw.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:36 schreef interbellum het volgende:
[..]
Is niet nieuw
Is allemaal "bullshit"
Dan doe je er goed aan om de serie even terug te lezen want ik weet zeker dat het al eerder ter sprake is gekomen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
Is wel nieuw.Dit heb ik nooit gelezen in deze topicserie.Wat is het verhaal over die dode ?En waarom is het niet waar?
Ik heb dat ook nog nooit eerder gelezen dat er iemand bij dat ongeluk om het leven zou zijn gekomen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:34 schreef interbellum het volgende:
[..]
is nooit bewezen!! dus niet zeuren of bewijs leveren
Leg het verhaal dan uit...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:39 schreef interbellum het volgende:
[..]
Dan doe je er goed aan om de serie even terug te lezen want ik weet zeker dat het al eerder ter sprake is gekomen.
doet niets aan het feit af dat het leugens zijn.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:03 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Lou Reed, I Wanna Be Black?Black zijn is niet zo slecht. Behalve dat kwastje in mijn oor en neus. Dat kon mij gestolen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry...
Hoe zou je willen dat ik een verhaal uitleg wat nooit heeft plaats gevonden???????????quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
Leg het verhaal dan uit... En waarom zijn het leugens, van wie en hoe weet je dat ?
Doorsnijden van remleidingen is meer Hollywood. Als ze in Nederland iemand het zwijgen willen opleggen, waarom dan een methode kiezen die a) aandacht trekt en b) eventueel onschuldige voorbijgangers kan treffen en dus nog meer aandacht genereert. Dan ben je als geheime elitaire organisatie zo lang bezig jezelf verborgen te houden, en dan ga je ineens de aandacht op jezelf richten?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:49 schreef interbellum het volgende:
Wanneer is dit gebeurd (datum)
welk weg nummer of straatnaam en plaats
proces verbaal nummer?
IK weet nu het antwoord al (dat kan ik niet zeggen moeilijk, moeilijk)
gewoon Bullshit dus
Naam wil je zeker niet noemen he!!!!!!!!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
een plaatselijke journalist heeft het ongevraagd en onafhankelijk hiereerder gemeld.
Dit is wel het toppunt van zielig doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
en ik ga overigens geen 25 euros uitgeven voor dat boek van DN, als dat nogooit uit zal komen
Ook de politie niet ingeschakeld natuurlijkquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
natuurlijk ontkende Schalkwijk alle belastende feiten en liet uit angstalle bronvermeldingen weg om maar niet in problemen te komen
Je weet helemaal nietsquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
toegegeven, ik weet niet wat daar in zal staan, maar weet wel wat er NIETin zal staan; ik wacht liever op dat volgende boek geschreven door
BLack en gestolen in 1 zin ... je vraagt om problemen!!!!!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:50 schreef Dissectienaald het volgende:
Black zijn is niet zo slecht. Behalve dat kwastje in mijn oor en neus. Dat kon mij gestolen worden.
Nog even over deze offertafel: is daar nog iets over bekend?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:00 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Volgens de post van Eculipta is er een offertafel op de Mythstee geweest.
Nunspeet1953 om precies te zijn: zondag 11 november 2012 @ 22:50:25 #8quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:16 schreef Walpurgis het volgende:
kijk maar eens in deel 6, rond september 11, 2012
quote:teruglezend hebben we nog steeds niet door de Nunspeetse journalist Rein Tuininga bevestigd gezien zijn reactie op die doorgesneden remleidingen waarbij een RH onderzoeker onder "verdachte omstandigheden' om het leven kwam.
Ook niet van de Nunspeetse politie agent die n.a.v. vragen omtrent het stoffelijk overschot gevonden in 1982 herhaal in 1982, (ik zal deze agent alleen maar aanduiden met de initialen WM) Rein vroeg 'Ben je levensmoe? Er zijn wel meer moorden geweest.' en 'Dat de schrijver uit '76 (Septer?) is bedreigd.... Dat denk ik wel.'
Even wat cursiefjes geplaatst. Met betrekking tot de zegeN van de Van Vlotens: ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Schalkwijk weinig zegen heeft gekregen van de familie.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
@interbellum:
natuurlijk ontkende Schalkwijk alle belastende feiten en liet uit angst
alle bronvermeldingen weg om maar niet in problemen te komen en tevens
de zege van de van Vlotens te krijgen. en ik ga overigens geen 25 euros uitgeven voor dat boek van DN, als dat nog
ooit uit zal komen;
toegegeven, ik weet niet wat daar in zal staan, maar weet wel wat er NIET
in zal staan; ik wacht liever op dat volgende boek geschreven door
onderzoekers die het terrein op hun duimpje kennen, teruggaand meer
dan 50 jaar, Montenberg en Eldermans kenden en toegang hebben tot
hun archieven en jarenlange correspondentie.
DN kent het terrein niet historisch gezien en baseert zijn boek alleen
maar op archief materiaal toegankelijk voor iedereen.
Dat is een veronderstelling. 'Historisch gezien' ken jij ook heel veel niet. Ik refereer even aan een teruggeroepen ambassadeur. Dat was toch wel een blunder van de bovenste plank.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
DN kent het terrein niet historisch gezien en baseert zijn boek alleen
maar op archief materiaal toegankelijk voor iedereen.
Je bent goed ingelicht over deze familie..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:02 schreef eculipta het volgende:
Het onderhoud aan de Mythstee is minimaal word af en toe eens een boom gekapt om paden en hekken vrij te houden verder niets
cultureel erfgoed geeft ook beperkingen, dat lijkt me inderdaad een bezwaar. Ik zou ervoor willen pleiten in elk geval de ware feiten te (laten) onderzoeken. Als er nog dingen over bijvoorbeeld de offerplaats teruggevonden worden zou dat helemaal geweldig zijn. Misschien wil DN er wel een boek over maken, anders wil ik daar wel aan meewerken. Als de feiten duidelijk zijn en er is een bewezen historische kant aan de Mythstee met artefacten, dan moet dit gebied eigenlijk open gesteld worden. En dan samen met HRH-ruïne en het trammetje wordt het een geweldige attractie voor de gemeente Nunspeet!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:02 schreef eculipta het volgende:
Inmiddels zijn beiden overleden Mvr en Dhr ST, de Mythstee en Huize de Vennen behoren idd aan de erfgenamen die deze in een stichting hebben ondergebracht , dat is gunstiger voor de belasting als erfgenaam betaal je je anders scheel De eigenaren van het naast de Mythstee gelegen Landgoed ( voorheen eigendom van de familie Droste Hebben al jaren belangstelling deze aan te kopen en te cultiveren Men heeft ooit geopperd de Mythstee tot cultureel erfgoed te benoemen maar dit wilde Dhr ST pertinent niet .Vandaar dat er na verkoop mee gedaan mag worden wat men wenst er mag alleen niet op gebouwd worden .Het onderhoud aan de Mythstee is minimaal word af en toe eens een boom gekapt om paden en hekken vrij te houden verder niets
Probeer het nog eensquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:04 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr #226 en Gerhardius #242:
Nee; RT heeft het hier op dit forum zelf verteld ( later aangehaald door Nuspeet53)
staat op deel 6, maar steeds waneer ik deel 6 wil openen, krijg ik een "error # 52"
proberen jullie het zelf maar eens!
Wat raar Walpurgis.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:21 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr: gaat nog steeds niet; krijg nog steeds die error # 52
Je bent niet de enige, ik krijg ook deze melding!quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:21 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr: gaat nog steeds niet; krijg nog steeds die error # 52
Ik zal eens 'achter' vragen of hier iets aan te doen is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:37 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, ik krijg ook deze melding!
Kan één van de moderatoren hier misschien iets aan doen?
Ook vanuit het "dorp in de vier bossen" gefeliciteerd met deze mijlpaal!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Heb het gevraagd. Dus even afwachten maarquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:44 schreef Ponytram het volgende:
Hier ook error # 52. Zowel in Firefox 24.0, IE10, Opera 12.14 en Chrome 30.0.1599.101.
Nee, die planning heb ik nog niet gekregen. Ik weet wel dat ik het manuscript 'drukklaar' moet afleveren binnen vier weken. Van de andere uitgever weet ik nog niets, maar als zij interesse hebben ben ik zeker benieuwd wat zij te bieden hebben. Voorlopig voldoet de uitgever die mij een contract gestuurd heeft aan mijn belangrijkste eis: het werk blijft mijn intellectueel eigendom.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:41 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Ook vanuit het "dorp in de vier bossen" gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Ik ben erg benieuwd naar jouw kant van het hele verhaal.
Enig idee wanneer we het ongeveer kunnen verwachten?
Wat klinkt dat chicquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:58 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik krijg topic 6 ook gewoon open.
@Walpurgis: iemand heeft het artikel op het forum gezet. Ik ben mijn exemplaar van Paravisie even kwijt. Is meegekomen vanaf ons zomerverblijf in één van de vele tassen van mijn vrouw, maar kennelijk is die nog steeds niet uitgepakt...
Weet je wat er met drukklaar bedoeld wordt? Daar moet je dan nog wel mee aan de slag, denk ik, tenzij het boek alleen platte tekst bevat.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:55 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Nee, die planning heb ik nog niet gekregen. Ik weet wel dat ik het manuscript 'drukklaar' moet afleveren binnen vier weken. Van de andere uitgever weet ik nog niets, maar als zij interesse hebben ben ik zeker benieuwd wat zij te bieden hebben. Voorlopig voldoet de uitgever die mij een contract gestuurd heeft aan mijn belangrijkste eis: het werk blijft mijn intellectueel eigendom.
quote:Ik zat maar te wachten totdat iemand het paravisie-artikel post.
Niks hoor...
Voor het eerst sinds 20 jaar kocht ik maar zelf de laatste editie
1 http://imageshack.us/photo/my-images/825/cdt2.jpg (copy/paste deze link)
2 http://img13.imageshack.us/img13/9249/2vov.jpg (copy/paste deze link)
3 http://img837.imageshack.us/img837/1132/zubg.jpg (copy/paste deze link)
Enfin..... dat heet nou demonisering
die is leuk, hahaquote:
Ik ook niet. Vond hem toevallig toen ik een beetje op internet zat te lezen over Het Ronde Huis.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Wij, de geheimzinnige club van sceptici, zijn niet voor deze docu benaderd...
Dat zien we dan wel weer. Lijkt me leuk om eens een documentaire te zien over Het Ronde Huis.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 06:09 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik geloof dat ik die trailer voor het eerst ergens in juli zag via het FB-account van de maker, die weer iets gepost had op het FB-account van Het Ronde Huis. Ze waren toen nog onderzoek aan het doen in het RH-gebied. Daar die paranormale teams met een camerateam in het RH-gebied rondliepen, vraag ik mij af of het deze persoon is geweest. Als het hem gaat om de 'occulte' zijde van het verhaal, dan wordt dit een eenzijdige docu...
Je hebt een PMquote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Goed, ik heb dus een uitgever. Deze heeft een paar eisen alvorens ze aan de productie van het boek gaan beginnen. Ik moet de uitgever voorzien van vijftig e-mail adressen, van mensen die het ook goedgekeurd hebben dat ik deze adressen aan de uitgever geef. Deze e-mail adressen worden niet gebruikt voor spamactiviteiten. Het enige wat zij ermee doen is jou een mail sturen als het boek op het punt staat om gepubliceerd te worden. De uitgever wil op deze manier 15 betaalde bestellingen krijgen zodat ze een garantie hebben dat het boek ook verkoopt.
Als je mij via een privéberichtje even je mail adres doorstuurt, dan zorg ik ervoor dat de uitgever ze krijgt. Als je het mailtje ontvangt, staan er ook instructies in hoe het boek besteld kan worden. Ikzelf heb nog een optie gekozen dat het boek gedurende de drie jaar dat het contract loopt, via Centraal Boekhuis verkrijgbaar zal zijn. Dat heeft als voordeel dat elke boekhandel mijn boek kan bestellen via het ISBN en dat het boek ook verkrijgbaar zal zijn bij online boekhandels.
Oh ja, het boek wordt gepubliceerd door Free Musketeers.
Zie je PM.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Als je mij via een privéberichtje even je mail adres doorstuurt, dan zorg ik ervoor dat de uitgever ze krijgt.
Dat wordt wachten!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:20 schreef Dissectienaald het volgende:
Verwacht het mailtje overigens ergens in maart...
Welkom, en veel (lees) plezier.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef in-between het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw, en nog druk bezig alle voorgaande delen te lezen.
verwacht van mij nog niet veel ik wil mij pas mengen in de![]()
![]()
discussie als ik alles gelezen heb.
Wel heb ik het boek van de eerste werkgroep gelezen en ben aardig bekend met het terrein.
Ik heb begrepen dat er nog een boek uitkomt en een documentaire.
Ben benieuwd.
Ik ga gauw verder lezen tot later.
Het is een smerig boek wat opriep tot jodenhaat. Dat is de reden van het verbod.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:46 schreef Walpurgis het volgende:
de handen van de BVD/AIVD, Staat en KH strekken wel heel verder dan men denkt.
Persvrijheid? Kom nou! Waarom denken jullie dat de Nederlanse Regering na de
Tweede Wereld Oorlog de vertalingsrechten van Adolf Hitler's boek Mein Kampf
opeiste?
Waarom is er nu meer dan 65 jaar later nog steeds een publicatie verbod, in welke
taal dan ook, hiervan? Is dit persvrijheid?
sluit ik mij bij aanquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:53 schreef Bluesdude het volgende:
Het is een smerig boek wat opriep tot jodenhaat. Dat is de reden van het verbod.Verder is er heel veel niet verboden.
Ik zou zeggen: lees het eens in het Duits, dan begrijp je waarom er geen Nederlandse vertaling van mag komen. Alsof dat wat uitmaakt, want binnen drie klikken heb jij het PDF van dit boek op je computer. Ik sluit mij aan bij Bluesdude: je bent zo gefixeerd op wat niet mag, dat je niet meer ziet wat wel mag. Mocht het je niet aanstaan, kun je nog altijd naar Noord-Korea verhuizen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:46 schreef Walpurgis het volgende:
de handen van de BVD/AIVD, Staat en KH strekken wel heel verder dan men denkt.
Persvrijheid? Kom nou! Waarom denken jullie dat de Nederlanse Regering na de
Tweede Wereld Oorlog de vertalingsrechten van Adolf Hitler's boek Mein Kampf
opeiste?
Waarom is er nu meer dan 65 jaar later nog steeds een publicatie verbod, in welke
taal dan ook, hiervan? Is dit persvrijheid?
Er worden wel meer andere zaken zorgvuldig onderdrukt. Soms is het maar beter
om toch maar NIET te weten wat er allemaal voor onze goedgelovende burgers
verborgen wordt gehouden. Dan kunnen we allemaal rustig gaan slapen!
Thanks! En welkom terug! Wanneer gaan we over het hek?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:02 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Zo jongens en meisjes,
Na een poosje het topic niet gevolgd te hebben ben ik weer helemaal up to date, na het lezen van diverse topics.. Allereerst gaan mijn complimenten uit naar Dissectienaald voor het behalen van een overeenkomst met een uitgever. Ik ben ben benieuwd naar je boek! Ook vind ik het leuk te zien dat nog steeds het vaste clubje mensen zich hier laat zien en het misschien best leuk zou zijn om een meet te doen op het " verboden" terrein van Fam Simon Thomas aangezien er nu niemand meer woonachtig is
Dissectienaald: jij hebt mijn e-mail adres en kunt deze gewoon gebruiken
Zegt u het maar en ik ga meequote:Op vrijdag 1 november 2013 08:30 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Thanks! En welkom terug! Wanneer gaan we over het hek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |