abonnement Unibet Coolblue
pi_132103169


BNW / Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.2
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.3
BNW / Het Ronde Huis - vergeten, fictie of feit? DL.4
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.5
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.6
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.7
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.8
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.9
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.10
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.11
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.12
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.13
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.14
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.15
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.16
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.17
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.18
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.19
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.20
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.21
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.22
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.23
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.24
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.25
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.26
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.27

Alweer deel 28 over het Ronde Huis in Nunspeet. De discussies duren maar voort en veel vragen zijn nog onbeantwoord. Hopelijk komt er dit deel duidelijkheid over de te verschijnen boeken over dit onderwerp. Dingen die ons nog bezig houden zijn o.a.:
- Was Frank van Vloten het kwaadaardige genius of uitvoerder van een duister plan, met Wodan en Prins Hendrik als ingrediënten, of hield hij voornamelijk van het bos en de natuur
- welke rol speelden Montenberg en Eldermans in het geheel, en was de Mythstee zo 'mythisch' als soms wordt verondersteld?
- zijn er in het landgoed nog dingen terug te vinden of hebben werkgroep of gravers nog wat te melden?

We hopen weer meer te weten te komen hier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 12-10-2013 17:33:41 ]
pi_132103432
Benieuwd of en welke vragen van je beantwoord gaan worden Gerhardius.
Mooie OP ^O^
pi_132105633
Ja, laten we eens zien of de bevindingen van werkgroepen 2, 3, 4 en 5 wat stof doen opwaaien...
pi_132106255
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:30 schreef Dissectienaald het volgende:
Ja, laten we eens zien of de bevindingen van werkgroepen 2, 3, 4 en 5 wat stof doen opwaaien...
Zijn er inmiddels 5 werkgroepen?
pi_132116286
interbellum # 87, 1 oktober:
Die zaterdag hadden aos en ik echt geen interesse om ons standpunt uit te komen zetten,
daar we hier op dit forum toch nooit geloofd worden.

Ook de "vezoening" voorgesteld door Nuwenspeet heeft niet lang geduurd daar deze DN
snel alweer een negatieve opmerking tegen hem moest maken (DN # 294, 12 oktober).
waarom vraagt hij het Rein zelf niet of hij dan wel of niet thuis zijn duimen zit te draaien?
(misschien wel samen met Koos Vogels en de zgn. Ridders, van wie we ook niets meer horen.)
Jammer toch maar al dat negatieve gedoe op dit forum!
pi_132117943
Nuwenspete zegt dat Rein werkloos thuis zit. RHSearcher zegt dat hij weer een baan heeft. Dat Rein werkloos thuis zit, kunnen we allemaal op Linkedin lezen. Als Rein dat profiel nog niet heeft bijgewerkt, dan heeft of iemand een korter lijntje naar Rein en de ander niet, of iemand wil ons op een dwaalspoor zetten. Hoe jij dat als 'negatief' kunt ervaren, is wederom jouw interpretatie van platte tekst.
pi_132118235
Dat een simpele vraag naar ReinTuinenga zoveel geharrewar oplevert :o .

Laten we maar weer on topic gaan.
pi_132118301
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 07:40 schreef Walpurgis het volgende:
interbellum # 87, 1 oktober:
Die zaterdag hadden aos en ik echt geen interesse om ons standpunt uit te komen zetten,
daar we hier op dit forum toch nooit geloofd worden.

Ook de "vezoening" voorgesteld door Nuwenspeet heeft niet lang geduurd daar deze DN
snel alweer een negatieve opmerking tegen hem moest maken (DN # 294, 12 oktober).
waarom vraagt hij het Rein zelf niet of hij dan wel of niet thuis zijn duimen zit te draaien?
(misschien wel samen met Koos Vogels en de zgn. Ridders, van wie we ook niets meer horen.)
Jammer toch maar al dat negatieve gedoe op dit forum!
walpurgis, je kruipt wat mij betreft wel wat te snel in de slachtofferrol.
Jij blinkt ook niet uit qua 'positief gedoe' en wijst anderen maar wat graag op hun tekortkomingen.
Wat is er nodig om een betere verstandhouding te krijgen, en om eens MET elkaar van gedachten te wisselen. Zou jij wat zien in een ontmoeting? "Make us believe"....
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:53:29 #9
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132119009
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:19 schreef gerhardius het volgende:
Wat is er nodig om een betere verstandhouding te krijgen, en om eens MET elkaar van gedachten te wisselen
Wijze woorden.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132119183
Ik sluit mij daarbij aan. Gerhardius weet inmiddels wel hoe ik erin sta.
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:04:12 #11
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132119285
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 07:40 schreef Walpurgis het volgende:
interbellum # 87, 1 oktober:
Dit was een quote van DN van eerder dit jaar.
Ik begrijp dat deze Quote nogal wat verwarring veroorzaakt,(zie ook opmerkingen van Lavenderr)
Het ging er om dat DN na een wandeling langs de greppels (raven vleugels) dacht te weten waar ze voor diende.
Maar omdat ik maar 1zin had aangehaald vroeg DN het hele stuk te quote.
Dus heb ik dat gedaan.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132120184
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:34 schreef Ponytram het volgende:

leuke info, die modelboerderijen kunnen altijd mijn interesse wel krijgen

Misschien is het door dit soort foto's (uit vierhouten) en de draagbaarheid va het rail dat er verhalen in het leven zijn gekomen dat het FvV-spoor wel doorliep tot aan de Vierhouten.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132120243
Ik krijg lichtelijk de indruk dat de proponenten alleen maar willen 'onderwijzen' en daarbij geen kritiek dulden. Dat wordt uitgelegd als 'negativiteit'. Dan ligt het kennelijk aan de interpretatie van hetgeen hier geschreven wordt. Platte tekst, ik zal het nogmaals benadrukken, is geen goede manier van communiceren. Er worden hier conclusies getrokken over 'hoe wij zijn' op grond van wat wij schrijven. Dan zit je of te lang achter je computer, of je bent vergeten wat basale menselijke communicatie is. Ik kan hier geen gezichtsuitdrukkingen, intonatie en gestes posten, zelfs niet met behulp van een 'smiley'. In dat geval is het noodzaak om elkaar eens een keer aan te kijken, misschien gewoon op een terrasje om de 'formaliteit' ervan af te schaven. Als je denkt dat ik alleen maar besta uit wat ik op dit forum schrijf, dan ben je 'sadly mistaken'.

Wie van jullie weet dat ik hierin betrokken ben:http://snd.sc/1gbCMlb
pi_132120377
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:40 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

leuke info, die modelboerderijen kunnen altijd mijn interesse wel krijgen

Misschien is het door dit soort foto's (uit vierhouten) en de draagbaarheid va het rail dat er verhalen in het leven zijn gekomen dat het FvV-spoor wel doorliep tot aan de Vierhouten.
Is inderdaad een mogelijkheid. Er gaan ook verhalen dat een dergelijk spoor al in 1898 was neergelegd, Johan Montenberg heeft zelfs ooit geopperd dat Van Vloten in 1878 al betrokken was bij het aanleggen van smalspoor op de Veluwe. Hij is echter in 1875 bij het leger gegaan tot 1881. In de hoedanigheid van militair smalspoor zou hij wel actief geweest kunnen zijn: er lag een uitgebreid smalspoornetwerk op de Harskamp.
pi_132121770
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:47 schreef Dissectienaald het volgende:
Hij is echter in 1875 bij het leger gegaan tot 1881. In de hoedanigheid van militair smalspoor zou hij wel actief geweest kunnen zijn: er lag een uitgebreid smalspoornetwerk op de Harskamp.
Smalspoor van Harskamp dateert van 1898: http://www.decauville.nl/smalspoorbaan-isk/
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
pi_132122964
Dan weten we zeker dat Van Vloten er niet in de hoedanigheid van militair bij de aanleg van smalspoor op Harskamp betrokken is geweest. Dat sluit niet uit dat Van Vloten niet op een andere wijze bij militair smalspoor betrokken kan zijn geweest. Dan zal er gezocht moeten worden in militaire archieven. Ik ga binnenkort weer naar het Nationaal Archief, voor de sport eens kijken of ik nog wat van FvV kan terugvinden.
pi_132123213
Nationaal Archief even gekeken in de catalogus: de periode dat Van Vloten in het leger zat is heel slecht vertegenwoordigd in de Defensie-archieven. Het meeste is van de periode na 1885.
pi_132123642
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:17 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat sluit niet uit dat Van Vloten niet op een andere wijze bij militair smalspoor betrokken kan zijn geweest.
N.B. Militair smalspoor TOT de eerste wereldoorlog onderscheidde zich eigenlijk niet van regulier smalspoor voor wat betreft de toegepaste materialen. Pas in de eerste wereldoorlog werden er specifieke militaire toepassingen ontworpen en gebouwd, Heeresfeldbahnen in Duitsland, Système Pechôt in Frankrijk en de War Department Light Railways door de Engelsen.

Na de eerste wereldoorlog werd veel van dit overtollige materiaal voor civiele doeleinden gebruikt. Zo hebben enkele oorlogslocomotieven hun weg gevonden naar de modelboerderij in Oud-Bussum. Maar op de vraag of Frank van Vloten deze heeft binnengehaald moet ik het antwoord op schuldig blijven.
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 16:35:44 #19
249559 crew  Lavenderr
pi_132127327
Ik las dat van Vloten greppels groef op zijn land. Maar nu lees ik op wiki dat greppels meestal in kleigrond gegraven worden, dus was dat tamelijk zinloos lijkt me?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Greppels
  zondag 13 oktober 2013 @ 16:38:44 #20
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132127416
het is jammer dat beide partijen verharden in hun stand punten.
De vraag wat is er toen gebeurd staat niet meer centraal .
Het is nu alleen nog" wie heeft er gelijk"
Dat is dus per definitie "tunnelvisie" en beide partijen maken zich hieraan schuldig.
Schuld moet je bewijzen, maar dat gebeurd hier niet, en onschuld is in deze niet te bewijzen.
En zo draaien we in een cirkeltje rond . ..... een rondje huis dus.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 16:47:50 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_132127691
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:38 schreef interbellum het volgende:
het is jammer dat beide partijen verharden in hun stand punten.
De vraag wat is er toen gebeurd staat niet meer centraal .
Het is nu alleen nog" wie heeft er gelijk"
Dat is dus per definitie "tunnelvisie" en beide partijen maken zich hieraan schuldig.
Schuld moet je bewijzen, maar dat gebeurd hier niet, en onschuld is in deze niet te bewijzen.
En zo draaien we in een cirkeltje rond . ..... een rondje huis dus.
Nou, ik stelde hierboven een vraag en ben geen ruzie aan het maken. Ben neutraal.
pi_132128178
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
Ik las dat van Vloten greppels groef op zijn land. Maar nu lees ik op wiki dat greppels meestal in kleigrond gegraven worden, dus was dat tamelijk zinloos lijkt me?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Greppels
je zou natuurlijk gelijk kunnen hebben. Aan de andere kant: FvV leefde een eeuw geleden. Ik weet niet of men toen dezelfde mening was toegedaan. En realiseer je dat de Veluwe toen kurkdroog stuifzand was, en een greppel levert toch net dat beetje vocht of dauw misschien op om een boom of struik te laten groeien.
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 17:09:08 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_132128377
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 17:02 schreef gerhardius het volgende:

[..]

je zou natuurlijk gelijk kunnen hebben. Aan de andere kant: FvV leefde een eeuw geleden. Ik weet niet of men toen dezelfde mening was toegedaan. En realiseer je dat de Veluwe toen kurkdroog stuifzand was, en een greppel levert toch net dat beetje vocht of dauw misschien op om een boom of struik te laten groeien.
Dat is waar. Plus misschien een beetje de dessa nabootsen?
pi_132128932
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
Ik las dat van Vloten greppels groef op zijn land.
Tijdens onze excursie dit voorjaar zijn deze als "bezandingsgreppels" geïdentificeerd, een standaard ontginningsmethode op de Veluwe in die tijd.
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
pi_132129242
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:38 schreef interbellum het volgende:
het is jammer dat beide partijen verharden in hun stand punten.De vraag wat is er toen gebeurd staat niet meer centraal .Het is nu alleen nog" wie heeft er gelijk"Dat is dus per definitie "tunnelvisie" en beide partijen maken zich hieraan schuldig.Schuld moet je bewijzen, maar dat gebeurd hier niet, en onschuld is in deze niet te bewijzen.En zo draaien we in een cirkeltje rond . ..... een rondje huis dus.
Nee, diverse personen, werkgroepen en complotters hebben een verhaal wereldkundig gemaakt op basis van warrige schrijfsels van Johan Montenberg.

Dit verhaal is zonder fatsoenlijke onderbouwing op dit forum discussiepunt geworden en groeide er een diversiteit van opponenten, proponenten en mensen die de discussie gewoon volgen.

Opgevolgd door een boek die ronduit slecht onderbouwd is.

De bewijslast ligt bij degene die claims doen. Er is te vaak geroepen door de proponenten dat de opponenten (skeptici) het bij het verkeerde eind hadden om vervolgens te zwijgen als er bewijs wordt gevraagd. (er is een voorbehoud van bronnenbescherming en embargo op wereldkundig maken vóór een publicatie, misschien dat er daarom gezwegen wordt).

Inderdaad kan voor DN (en zijn boek) gelden dat je niet kunt bewijzen dat iets niets bestaat. Je kunt hooguit "bewijs" aanvoeren die de claims van de proponenten in twijfel trekt.

Nogmaals, de bewijslast voor een sekte / complot / enz, ligt bij de opponenten.
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 18:00:17 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_132129771
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 17:27 schreef Ponytram het volgende:

[..]

Tijdens onze excursie dit voorjaar zijn deze als "bezandingsgreppels" geïdentificeerd, een standaard ontginningsmethode op de Veluwe in die tijd.
Ah, danku.
Frank van Vloten was dus best goed bezig met zijn land.
  zondag 13 oktober 2013 @ 18:33:53 #27
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132130702
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
Nou, ik stelde hierboven een vraag en ben geen ruzie aan het maken. Ben neutraal.
Dat was ook niet voor jou bedoeld, jij maakt toch nooit ruzie.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132130774
Dergelijke greppels werden gegraven om zand te winnen, zodat zaaivelden beschermd konden worden tegen vraat door allerlei diersoorten. Of deze greppels ook bedoeld waren om 'water' in op te vangen, is niet duidelijk.

Vrijdag weet ik meer over mijn aanstaande schrijversdebuut.
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 18:39:02 #29
249559 crew  Lavenderr
pi_132130874
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 18:35 schreef Dissectienaald het volgende:
Dergelijke greppels werden gegraven om zand te winnen, zodat zaaivelden beschermd konden worden tegen vraat door allerlei diersoorten. Of deze greppels ook bedoeld waren om 'water' in op te vangen, is niet duidelijk.

Vrijdag weet ik meer over mijn aanstaande schrijversdebuut.
Spannend!
Wat zal die week lang duren :o
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 18:39:21 #30
249559 crew  Lavenderr
pi_132130886
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 18:33 schreef interbellum het volgende:

[..]

Dat was ook niet voor jou bedoeld, jij maakt toch nooit ruzie.
Dat zou ook wel een beetje raar zijn als mod :D
pi_132130906
Ik heb vastgesteld dat er bijvoorbeeld bij de stakenberg (schapendrift) soortgelijke greppels zijn gegraven. Dat is hemelsbreed circa 3,5 km verderop, volgens mij nog op of vlakbij het terrein van Willem van Vloten
pi_132132231
Ook driehoekig?
pi_132132453
Het is daar een rechthoekig perceel:

http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297

Maar ze doen het ook bij Voorthuizen in de buurt, de grond is wat natter daar:

http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297

En bedenk dat "toen" de waterstand een stukje hoger was.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 19:34:16 #34
249559 crew  Lavenderr
pi_132132468
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Ook driehoekig?
Driehoekige greppels?
pi_132132674
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Ook driehoekig?
Off topic; deze wel eens gelezen over Voorthuizen?

http://books.google.nl/bo(...)0voorthuizen&f=false

pag. 407 (nummering van boek) en verder..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 19:41:16 #36
249559 crew  Lavenderr
pi_132132701
1.1. Geschiedenis van het bezit

Op 31 oktober 1895 werd een vennootschap aangegaan voor notaris Johan Frederik Neeb te Harderwijk door Constance Joanne Wilhelmina Henriette Lans, echtgenote van Frank van Vloten; dezelfde Frank van Vloten, grondeigenaar, voor zich en “ter adsistentie” van zijn echtgenote, en Willem van Vloten, ingenieur. De vennootschap had ten doel “het in exploitatie brengen van zand- en heidegronden, de uitoefening van boschcultuur, alsmede het door middel van ontginning, aan- en verkoopen van onroerende goederen, zooveel mogelijk voordeel trekken van hare gronden.” Van de twee eerstgenoemde vennoten bracht Constance Lans omvangrijke onroerende goederen-zowel in Nunspeet als in Beilen gelegen – in in de vennootschap, die dus al voor die tijd in haar bezit waren gekomen. Een deel van deze bezittingen is nu nog in eigendom van nakomelingen van dit echtpaar. Dit archief gaat niet over de bezittingen van deze tak van de familie Van Vloten, dat verspreid rond Nunspeet ligt (Hoophuizen, Saxenheim, Nieuw Groeneveld). In de inventaris treft men wel enkele gegevens aan, doch dit is van zeer geringe betekenis. De derde vennoot, Willem van Vloten, bracht in in de vennootschap onroerend goed, gelegen onder de gemeente Nunspeet, kadastraal bekend sectie G nummer 236, groot 37 hectare, 22 are, 50 centiare. Hij had dit goed in eigendom verkregen blijkens akte van transport verleden 31 december 1892.
De vennootschap werd ontbonden in 1912 en op 16 december is voor dezelfde notaris Neeb een akte van scheiding van onroerende goederen te Nunspeet en Beilen verleden tussen de drie voormalige vennoten. Het huwelijk Van Vloten-Lans was overigens ook ontbonden, natuurlijk niet bij deze akte. Bij de scheiding van het onroerend goed verkreeg Willem van Vloten aanmerkelijk meer eigendom dan hij had ingebracht, grotendeels gelegen binnen de secties G en K onder de gemeente Nunspeet. 100 jaar na de eerste aankoop van grond in Nunspeet door Willem van Vloten in 1993 is het laatste deel van het bosbezit (het Willemsbos) door de nakomelingen van Willem van Vloten verkocht en weer zeven jaar later ook het laatste grondbezit (de Ihorst), met uitzondering van een verbouwde boerderij, die nog in bezit is van Jannie Marie van Vloten. In de tussentijd was de omvang van het door Willem van Vloten bij de scheiding verkregen gebied (379 hectare, 85 are 50 centiare), ondanks enkele aankopen door hemzelf, zijn zoon Heinrich en kleinzoon Berni, aanzienlijk gekrompen.
Willem van Vloten woonde en werkte te Hörde bij Dortmund als mijnbouwkundig ingenieur en directeur van Phoenix Stahlwerke aldaar. Naast zijn zoon Heinrich (Heini, later Henk) waren er uit zijn huwelijk met Marie Helene Wagner nog twee dochters (twee andere kinderen, een zoon en een dochter waren jong gestorven) Johanna (Hanna) en Elisabeth (Else). Deze twee dochters waren beide met een Duitser gehuwd en na het overlijden van hun vader (1925) en hun moeder (1933) in bezit gekomen van een deel van het gebied. Na de Tweede Wereldoorlog werd dit gebied als vijandelijk bezit onteigend. Zodoende bleef er een aanmerkelijk verkleind bezit in eigendom van deze tak van de familie Van Vloten. In de jaren na de oorlog werden nog enkele kleine stukken onteigend ten behoeve van een aan de snelweg Amersfoort-Zwolle gevestigde vrachtwagenpleisterplaats en een benzinestation. Uiteindelijk werd het Willemsbos in een omvang van ongeveer 200 hectare verkocht in 1993 en de Ihorst in een omvang van ongeveer 10 hectare in 2000.

Bron: http://www.geldersarchief(...)6&miview=inv2#inv3t1
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 19:45:19 #37
249559 crew  Lavenderr
pi_132132854
Het archief bevond zich ten tijde van de verkoop van de Ihorst in november 2000 in dit huis. Veel van de oudere papieren lagen opgeslagen in dozen op de zolder (akten, brieven rond de aankoop, administratie). Veel fotomateriaal lag in dozen opgeslagen op de studeerkamer in het huis, waar ook door Berni van Vloten al het materiaal rond het maken van beheersplannen en rond de door hem en zijn vader ingevulde functies in het bos- en landgoedwezen. Uiteindelijk is na de verkoop het archief opgepakt door de zoon van Berni van Vloten, Eduard. Deze heeft het in overleg met zijn vader aangeboden aan het Gelders Archief te Arnhem. Het archief van het Willemsbos en de Ihorst is gescheiden van het familiearchief van deze tak van de familie Van Vloten, waarin veel materiaal nog afkomstig was van de vader en grootvader van de bovenvermelde Willem van Vloten, te weten Johannes van Vloten en diens vader Willem van Vloten. Om enig inzicht te geven in de familieverhoudingen is aan dit archief een exemplaar van een boek over het geslacht Van Vloten toegevoegd. De familiepapieren liggen bij Eduard van Vloten met uitzondering van die papieren die te maken hebben met de literaire activiteiten van de zusters van Willem van Vloten en hun echtgenoten (Frederik van Eeden, Albert Verweij, Willem Witsen) en zijn broer Gerlof van Vloten. Deze laatste papieren liggen bij Francisca van Vloten, de tweede dochter van Berni van Vloten.

http://www.geldersarchief(...)6&miview=inv2#inv3t1
pi_132138175
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:40 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Off topic; deze wel eens gelezen over Voorthuizen?

http://books.google.nl/bo(...)0voorthuizen&f=false

pag. 407 (nummering van boek) en verder..
GE-WEL-DIG! Zelfs het Moordgat wordt genoemd. Het is inderdaad een mooie omgeving, maar die Hunneschansen waar hij het over heeft, heb ik daar niet gezien. Wel bij Uddelermeer...
pi_132138235
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
1.1. Geschiedenis van het bezit

Op 31 oktober 1895 werd een vennootschap aangegaan voor notaris Johan Frederik Neeb te Harderwijk door Constance Joanne Wilhelmina Henriette Lans, echtgenote van Frank van Vloten; dezelfde Frank van Vloten, grondeigenaar, voor zich en “ter adsistentie” van zijn echtgenote, en Willem van Vloten, ingenieur. De vennootschap had ten doel “het in exploitatie brengen van zand- en heidegronden, de uitoefening van boschcultuur, alsmede het door middel van ontginning, aan- en verkoopen van onroerende goederen, zooveel mogelijk voordeel trekken van hare gronden.” Van de twee eerstgenoemde vennoten bracht Constance Lans omvangrijke onroerende goederen-zowel in Nunspeet als in Beilen gelegen – in in de vennootschap, die dus al voor die tijd in haar bezit waren gekomen. Een deel van deze bezittingen is nu nog in eigendom van nakomelingen van dit echtpaar. Dit archief gaat niet over de bezittingen van deze tak van de familie Van Vloten, dat verspreid rond Nunspeet ligt (Hoophuizen, Saxenheim, Nieuw Groeneveld). In de inventaris treft men wel enkele gegevens aan, doch dit is van zeer geringe betekenis. De derde vennoot, Willem van Vloten, bracht in in de vennootschap onroerend goed, gelegen onder de gemeente Nunspeet, kadastraal bekend sectie G nummer 236, groot 37 hectare, 22 are, 50 centiare. Hij had dit goed in eigendom verkregen blijkens akte van transport verleden 31 december 1892.
De vennootschap werd ontbonden in 1912 en op 16 december is voor dezelfde notaris Neeb een akte van scheiding van onroerende goederen te Nunspeet en Beilen verleden tussen de drie voormalige vennoten. Het huwelijk Van Vloten-Lans was overigens ook ontbonden, natuurlijk niet bij deze akte. Bij de scheiding van het onroerend goed verkreeg Willem van Vloten aanmerkelijk meer eigendom dan hij had ingebracht, grotendeels gelegen binnen de secties G en K onder de gemeente Nunspeet. 100 jaar na de eerste aankoop van grond in Nunspeet door Willem van Vloten in 1993 is het laatste deel van het bosbezit (het Willemsbos) door de nakomelingen van Willem van Vloten verkocht en weer zeven jaar later ook het laatste grondbezit (de Ihorst), met uitzondering van een verbouwde boerderij, die nog in bezit is van Jannie Marie van Vloten. In de tussentijd was de omvang van het door Willem van Vloten bij de scheiding verkregen gebied (379 hectare, 85 are 50 centiare), ondanks enkele aankopen door hemzelf, zijn zoon Heinrich en kleinzoon Berni, aanzienlijk gekrompen.
Willem van Vloten woonde en werkte te Hörde bij Dortmund als mijnbouwkundig ingenieur en directeur van Phoenix Stahlwerke aldaar. Naast zijn zoon Heinrich (Heini, later Henk) waren er uit zijn huwelijk met Marie Helene Wagner nog twee dochters (twee andere kinderen, een zoon en een dochter waren jong gestorven) Johanna (Hanna) en Elisabeth (Else). Deze twee dochters waren beide met een Duitser gehuwd en na het overlijden van hun vader (1925) en hun moeder (1933) in bezit gekomen van een deel van het gebied. Na de Tweede Wereldoorlog werd dit gebied als vijandelijk bezit onteigend. Zodoende bleef er een aanmerkelijk verkleind bezit in eigendom van deze tak van de familie Van Vloten. In de jaren na de oorlog werden nog enkele kleine stukken onteigend ten behoeve van een aan de snelweg Amersfoort-Zwolle gevestigde vrachtwagenpleisterplaats en een benzinestation. Uiteindelijk werd het Willemsbos in een omvang van ongeveer 200 hectare verkocht in 1993 en de Ihorst in een omvang van ongeveer 10 hectare in 2000.

Bron: http://www.geldersarchief(...)6&miview=inv2#inv3t1
Dat is alleen voor het vennootschap. De gronden rondom het RH hebben nooit deel uitgemaakt van de boedel van het vennootschap.
pi_132140683
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:38 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Dat is alleen voor het vennootschap. De gronden rondom het RH hebben nooit deel uitgemaakt van de boedel van het vennootschap.
er staat wel "Saxenheim"..., onderdeel zijnde vermogen van Stanny en Frank wat in de vennootschap was ingebracht. Ik begrijp dat in de stukken van GA alleen de stukken die nog betrekking hadden op Willem's aandeel liggen, of begrijp ik het niet?
pi_132147426
Frank heeft het voormalige Lagerwey's Bosch aangekocht uit eigen vermogen. Vermogen dat hij nog niet had, dus hij heeft het op afbetaling gekocht: tussen 1902 en 1912 moest hij jaarlijks duizend gulden aan de weduwe van Lagerwey betalen. Als het vennootschap gronden aankocht, werden deze per notariële akte bijgeschreven in het vennootschap, zoals gedaan is met de aangekochte gronden bij Beilen. Frank, Willem en Constance kochten alle drie ook grond op eigen titel. Waar jij aan refereert is dat bepaalde gronden nog in het bezit zijn van nakomelingen van Frank en Constance (Hoophuizen, Saxenheim, Nieuw Groeneveld). Er is in het GA wel het één en ander te vinden over Frank en zijn werkzaamheden voor het Vennootschap. Erg veel is het niet. Als je meer over Frank te weten wil komen, zijn er andere archieven waar je informatie uit kunt halen.
pi_132148937
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 06:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Frank heeft het voormalige Lagerwey's Bosch aangekocht uit eigen vermogen. Vermogen dat hij nog niet had, dus hij heeft het op afbetaling gekocht: tussen 1902 en 1912 moest hij jaarlijks duizend gulden aan de weduwe van Lagerwey betalen. Als het vennootschap gronden aankocht, werden deze per notariële akte bijgeschreven in het vennootschap, zoals gedaan is met de aangekochte gronden bij Beilen. Frank, Willem en Constance kochten alle drie ook grond op eigen titel. Waar jij aan refereert is dat bepaalde gronden nog in het bezit zijn van nakomelingen van Frank en Constance (Hoophuizen, Saxenheim, Nieuw Groeneveld). Er is in het GA wel het één en ander te vinden over Frank en zijn werkzaamheden voor het Vennootschap. Erg veel is het niet. Als je meer over Frank te weten wil komen, zijn er andere archieven waar je informatie uit kunt halen.
Welke? Waar?
pi_132149187
Zwolle, Nunspeet, Harderwijk, Nijkerk, Den Haag. Daarnaast ligt er in het Gelders Archief nog veel meer materiaal dat betrekking heeft op Frank van Vloten, je moet alleen even 'out of the box' gaan denken. Gedeputeerde Staten heeft aardig wat materiaal liggen. De Nederlandse Heidemaatschappij heeft FvV materiaal liggen. Het handelt echter meer over zijn werkzaamheden, en niet over zijn huis, zijn vermeende occulte interesses of zijn vermeende bordeel.
pi_132150028
Over dat vermeende bordeel gesproken ... Het was Montenberg (Septer-artikel 1976) die met dit verhaal kwam ? Was hij de eerste ? Waren er al eerder verhalen in de regio ?
En niemand heeft meer bronnen voor dit verhaal kunnen vinden, toch ?
Hoe valt dit te rijmen met mevrouw Wijtinga en haar kinderen die op de bovenverdieping woonden.
Heeft iemand een timeline gemaakt ?
Voorlopig zie ik het als een smeuïg verhaal van Montenberg. Leuk om mensen op de ponytram te amuseren. Hij deed het ook goed, zei iemand .
pi_132150893
Montenberg kwam al in 1974 met dit verhaal. Hij schreef een artikel dat hij als boekje heeft uitgegeven en in eigen beheer heeft verkocht: Het wonderbaarlijke verhaal van de pony- en motortram van Joppe. Dit boekje heeft als inspiratie gediend voor Dirk Septer. Hij heeft er in ieder geval één en ander uit overgenomen.
pi_132152031
Zijn er meer verhalen uit dat boekje dubieus ? Zonder een tweede bron ?
Ik dacht dat iemand ooit schreef in deze topicreeks dat Septer en Montenberg correspondeerden , wat leidde tot het artikel van 1976 .
pi_132152595
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:37 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

GE-WEL-DIG! Zelfs het Moordgat wordt genoemd. Het is inderdaad een mooie omgeving, maar die Hunneschansen waar hij het over heeft, heb ik daar niet gezien. Wel bij Uddelermeer...
offtopic:
Met die schansen worden waarschijnlijk "De Heuveltje's" bij Voorthuizen bedoeld, gelegen in het Wilbrinksbos (komende vanaf de richting Apeldoorn, net voor makelaardij Drieklomp aan de rechterkant).

Op deze heuveltjes staan enkele prachtige bomen, waaronder de bekende "Twaalf Apostelen":
http://www.monumentaltree(...)92_wilbrinkbos/5073/

Moordgat, dat is die van die leuke legende over de A-hof?
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_132153372
Het vennetje waar dat over gaat bevindt zich op de Appelse Heide, vlakbij Nijkerk. Wat de legende of sage precies inhield moet ik weer even opzoeken: mijn hoofd zit stampvol met allerlei legenden en sagen, en sommigen lijken nogal op elkaar (zeker de vuurmansagen).
pi_132153444
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
Zijn er meer verhalen uit dat boekje dubieus ? Zonder een tweede bron ?
Ik dacht dat iemand ooit schreef in deze topicreeks dat Septer en Montenberg correspondeerden , wat leidde tot het artikel van 1976 .
Je kunt bepaalde delen van het artikel van Septer rechtstreeks terug herleiden naar dat boekje van Montenberg. Daarnaast heeft Dirk ook andere informatie, dus er is correspondentie geweest tussen die twee. Dat zijn dan de 'notities' waar Septer het over heeft. De heren in pelsjassen die aan de verkeerde kant uitstappen, de Belgische boswachter met felle honden, dat is overgeschreven uit het boekje van Montenberg.

Er is inderdaad nog een dubieus verhaal, en dat gaat over Van Vloten zelf. Zijn vader is eigenaar van Groeneveld, de familie zit in de suikerhandel en Van Vloten heeft in 1878 de eerste smalspoorlijnen op de Veluwe aangelegd. Klopt alledrie van geen kanten.
pi_132153541
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:48 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

offtopic:
Met die schansen worden waarschijnlijk "De Heuveltje's" bij Voorthuizen bedoeld, gelegen in het Wilbrinksbos (komende vanaf de richting Apeldoorn, net voor makelaardij Drieklomp aan de rechterkant).

Op deze heuveltjes staan enkele prachtige bomen, waaronder de bekende "Twaalf Apostelen":
http://www.monumentaltree(...)92_wilbrinkbos/5073/

Moordgat, dat is die van die leuke legende over de A-hof?
Er zijn in de buurt van Garderen een groot aantal grafheuvels te vinden. Zijn die heuveltjes bij het Wilbrinkbos niet iets soortgelijks? Ik ben vaak langs het Wilbrinkbos gefietst, maar nog nooit er doorheen. Dat ga ik volgend weekend eens doen als het weer meewerkt.
pi_132154047
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:26 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Er zijn in de buurt van Garderen een groot aantal grafheuvels te vinden. Zijn die heuveltjes bij het Wilbrinkbos niet iets soortgelijks? Ik ben vaak langs het Wilbrinkbos gefietst, maar nog nooit er doorheen. Dat ga ik volgend weekend eens doen als het weer meewerkt.
Het gebied bij Voorthuizen wordt in de volksmond "De Heuveltjes" genoemd, maar eigenlijk is het één langgerekte heuvel (stuif- of stuwwal?), gelegen in het bos. De top is nogal glooiend van verloop, dus ik denk dat men daarom spreekt van "heuveltjes", omdat de heuvel hierdoor eigenlijk meerdere toppen heeft. Over de bovenkant loopt een pad.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_132155213
Weet je, ik kom al jaren in dat gebied, en ik heb die heuvel nog nooit gezien... Ik ga mij eens enorm schamen hier hahaha! Reden temeer om eens te gaan kijken dit weekend!
pi_132156928
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:29 schreef Dissectienaald het volgende:
Weet je, ik kom al jaren in dat gebied, en ik heb die heuvel nog nooit gezien... Ik ga mij eens enorm schamen hier hahaha! Reden temeer om eens te gaan kijken dit weekend!
het is een mooi gebied: http://www.panoramio.com/photo/46921428

met die hunneschansjes wordt idd deze heuvelrug bedoelt.

Uit de tijd van het schrijven van dit boekje, komen ook de eerste verhalen over de mythstee. je ziet dat de "kenners" toendertijd een erg ruim kader hadden.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132157410
Met name de archeologie heeft veel van die denkbeelden herzien. Vanuit een geschiedkundig standpunt is het overigens nog steeds heel interessant om te lezen.
pi_132159245
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 06:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Frank, Willem en Constance kochten alle drie ook grond op eigen titel. Waar jij aan refereert is dat bepaalde gronden nog in het bezit zijn van nakomelingen van Frank en Constance (Hoophuizen, Saxenheim, Nieuw Groeneveld).
Hoophuizen is pas enkele jaren geleden verkocht door de nazaten, heb al eens gemeld dat er toch nog een stukje prive is van hun:

http://droomparken.nl/bad(...)rk_Badhoophuizen.pdf

nummer 8, het ronde huis.. Ton B. heeft een keer een foto op z'n FB gezet.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132159606
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:41 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Hoophuizen is pas enkele jaren geleden verkocht door de nazaten, heb al eens gemeld dat er toch nog een stukje prive is van hun:

http://droomparken.nl/bad(...)rk_Badhoophuizen.pdf

nummer 8, het ronde huis.. Ton B. heeft een keer een foto op z'n FB gezet.
Ton Biesemaat. Ook uit zijn hoek hoor je niets meer.
Zou hij nog bezig zijn met een boek?
pi_132165086
Wat ik heb begrepen is Ton helemaal klaar met het Ronde Huis. Heeft vooral te maken met het feit dat Schalkwijk zijn getuigen niet wilde prijsgeven, met name de getuige die Prins Hendrik op het Ronde Huis kon plaatsen.
pi_132166088
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:41 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Hoophuizen is pas enkele jaren geleden verkocht door de nazaten, heb al eens gemeld dat er toch nog een stukje prive is van hun:

http://droomparken.nl/bad(...)rk_Badhoophuizen.pdf

nummer 8, het ronde huis.. Ton B. heeft een keer een foto op z'n FB gezet.
Ook op dat terrein aan de Varelseweg de Marinahoeve. Ook ooit van Frank van Vloten geweest.
pi_132166942
https://www.facebook.com/(...)04362&type=3&theater

Eerste steen gelegd door Alexandra Benine Steenbergen - Van Vloten. Dochter van Gerard van Vloten, achterkleindochter van Frank.
pi_132172854
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:41 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat ik heb begrepen is Ton helemaal klaar met het Ronde Huis. Heeft vooral te maken met het feit dat Schalkwijk zijn getuigen niet wilde prijsgeven, met name de getuige die Prins Hendrik op het Ronde Huis kon plaatsen.
Zou Schalkwijk getuigen hebben?
Wellicht beschermt hij zijn getuigen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 14-10-2013 23:05:15 ]
pi_132179964
Laten we het erop houden dat als je voornemens bent om samen een boek te schrijven over het Ronde Huis, dat je dan het volledige verhaal op tafel legt, en niet gaat handelen zoals de meeste proponenten op dit forum: ga het lekker zelf uitzoeken.
pi_132190966
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 06:29 schreef Dissectienaald het volgende:
Laten we het erop houden dat als je voornemens bent om samen een boek te schrijven over het Ronde Huis, dat je dan het volledige verhaal op tafel legt, en niet gaat handelen zoals de meeste proponenten op dit forum: ga het lekker zelf uitzoeken.
Komt bij dat het meteen een veel spannender boek wordt als er geen dingen achtergehouden worden.
pi_132191654
Dat is gelijk ook het zwaktebod van de boek van de Werkgroep HRH: de echt belastende verklaringen zijn gelijk van anonieme getuigen. Dat doet de geloofwaardigheid weinig goed. Om nog maar te zwijgen van de Wodan-geoglief.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:20:39 #64
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132192785
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:41 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat is gelijk ook het zwaktebod van de boek van de Werkgroep HRH: de echt belastende verklaringen zijn gelijk van anonieme getuigen. Dat doet de geloofwaardigheid weinig goed. Om nog maar te zwijgen van de Wodan-geoglief
Maar zonder belastende verklaringen en Wodan-figuur had het een saai boek geworden, en was het waarschijnlijk slecht verkocht.
Dat is ook waar ik bang voor ben met jou boek.
het zal feitelijk gerust goed in elkaar steken, maar is het nog wel leesbaar?
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:23:08 #65
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132192837
IK heb net met de post het boek "de gezusters van vloten "binnen gekregen.
Ben vooral benieuwd naar de jeugd van de gezusters.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132192860
@lavenderr:
het andere boek zal veel spannender zijn als dat van DN, alleen gebaseerd op feiten gevonden in "gesaniteerde" archiven, en ook de niet bewijbare feiten zal weglaten.
Veel zeer interessante zaken, zoals wat op het RH terrein gevonden werd in 1982, identificatie en
het vervolg onderzoek dat naar Duitsland leidde, zullen de lezers hier helaas niet vinden.
Zelf lees ik liever een boek geschreven door personen die het RH terrein wel op hun duimpje kennen
vele jaren terug gaand, en wel tussen de regels door kunnen lezen.
Ik zie graag alle feiten op tafel, bewijsbaar of niet, en kan zelf dan wel uitmaken wat wel of niet
geloofwaardig is.
Schalkwijks boek wordt verweten van het ontbreken van zijn bronnen; velen waren nog steeds te
bang om hun namen genoemd te zien. Maar tenminste de interviews worden hier vermeld, anders
zouden die voorgoed verloren gegaan zijn. Oude Nunspeters weten echt wel wie hier aan het woord waren en dat de opmerkingen wel degelijk waar zijn. Schalkwijk bedankt hiervoor dat ze de lezers niet onthouden werden!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:33:51 #67
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132193151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
de niet bewijbare feiten
Niet bewijsbare feiten bestaan niet, dat zijn namelijk geen feiten.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:37:41 #68
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132193268
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
Ik zie graag alle feiten op tafel, bewijsbaar of niet, en kan zelf dan wel uitmaken wat wel of nietgeloofwaardig is.
Dan is het boek van de Gebr. Grimm wel een goed boek voor je!!!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132193530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr:
het andere boek zal veel spannender zijn als dat van DN, alleen gebaseerd op feiten gevonden in "gesaniteerde" archiven, en ook de niet bewijbare feiten zal weglaten.
Veel zeer interessante zaken, zoals wat op het RH terrein gevonden werd in 1982, identificatie en
het vervolg onderzoek dat naar Duitsland leidde, zullen de lezers hier helaas niet vinden.
Zelf lees ik liever een boek geschreven door personen die het RH terrein wel op hun duimpje kennen
vele jaren terug gaand, en wel tussen de regels door kunnen lezen.
Ik zie graag alle feiten op tafel, bewijsbaar of niet, en kan zelf dan wel uitmaken wat wel of niet
geloofwaardig is.
Schalkwijks boek wordt verweten van het ontbreken van zijn bronnen; velen waren nog steeds te
bang om hun namen genoemd te zien
. Maar tenminste de interviews worden hier vermeld, anders
zouden die voorgoed verloren gegaan zijn. Oude Nunspeters weten echt wel wie hier aan het woord waren en dat de opmerkingen wel degelijk waar zijn. Schalkwijk bedankt hiervoor dat ze de lezers niet onthouden werden!
Dus Schalkwijk kon niet anders dan dit respecteren. Logisch.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:02:06 #70
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132197561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
Zelf lees ik liever een boek geschreven door personen die het RH terrein wel op hun duimpje kennen
Het lijkt er op dat het strijdtoneel zich verplaatst van voor of tegen de v Vloten mythe , naar ingezetenen of niet ingezetenen.

Ik begrijp wel dat het niet leuk is om als inwoner van Nunspeet een boek te lezen van een Zaankanter over je eigen dorp. Maar kom op nou .. geef hem een kans!!!!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132198643
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr:
het andere boek zal veel spannender zijn als dat van DN, alleen gebaseerd op feiten gevonden in "gesaniteerde" archiven, en ook de niet bewijbare feiten zal weglaten.
Veel zeer interessante zaken, zoals wat op het RH terrein gevonden werd in 1982, identificatie en
het vervolg onderzoek dat naar Duitsland leidde, zullen de lezers hier helaas niet vinden.
Zelf lees ik liever een boek geschreven door personen die het RH terrein wel op hun duimpje kennen
vele jaren terug gaand, en wel tussen de regels door kunnen lezen.
Ik zie graag alle feiten op tafel, bewijsbaar of niet, en kan zelf dan wel uitmaken wat wel of niet
geloofwaardig is.
Schalkwijks boek wordt verweten van het ontbreken van zijn bronnen; velen waren nog steeds te
bang om hun namen genoemd te zien. Maar tenminste de interviews worden hier vermeld, anders
zouden die voorgoed verloren gegaan zijn. Oude Nunspeters weten echt wel wie hier aan het woord waren en dat de opmerkingen wel degelijk waar zijn. Schalkwijk bedankt hiervoor dat ze de lezers niet onthouden werden!
Ik denk dat het wel zo is dat DN qua terreinkennis niet zoveel kennis heeft als de diverse werkgroepen. Maar DN is in het archief meer op zijn plek dat die leden. Dus de uitkomst is zo-en-zo anders..

Wanneer komt nu de publicatie van werkgroep 2, en wat zal de insteek zijn van hun onderzoek?

En dat van die nunspeters; ik kende via via welhgeteld 1 bejaarde die vond dat dat boek echt niet mocht uitkomen.
Mijn boek heb ik aan diverse oudere familieleden uitgeleend en een enkele heeft hem uitgelezen. De rest vond het maar bijster onintressant...
En hoe komt het dat er zo weinig "echte" nunspeters meewerken bij de werkgroepen? Angst? Of kan het ze niks schelen..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132199151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
Schalkwijks boek wordt verweten van het ontbreken van zijn bronnen; velen waren nog steeds te
bang om hun namen genoemd te zien. Maar tenminste de interviews worden hier vermeld, anders
zouden die voorgoed verloren gegaan zijn. Oude Nunspeters weten echt wel wie hier aan het woord waren en dat de opmerkingen wel degelijk waar zijn. Schalkwijk bedankt hiervoor dat ze de lezers niet onthouden werden!
Oude nunspeters die deze mensen kennen zijn vermoedelijk al lang en breed ter ziele.. Om dan te kunnen weten of de verhalen waar zijn, ik weet het niet. Let wel: Van Vloten is nu zo'n 83 jaar dood en zo'n 90 jaar uit Nunspeet vertrokken.

Iemand die tijdens het leven FvV persoonlijk in Nunspeet heeft gekend moet uiterlijk in 1902 geboren zijn, anders was hij nog onvolwassen en niet in staat op basis van eigen waarneming objectief over de man te kunnen oordelen. Ik ben een Nunspeter van 50, toen ik 21 was het 1985. Iemand uit 1902 was toen 83 jaar oud. Het kan allemaal, maar sterke verhalen van oude mensen... Ik wil DN hier niet te veel napraten, maar mijn ervaring is dat die steeds sterker kunnen worden.

Veel relevanter vind ik de angst omtrent de bedreigingen, want die zouden in de jaren 70 of later spelen. Maar behalve de Renault 4 van jou zijn de meeste verhalen verstomd. Ik ben ooit geïnteresseerd geraakt in dit forum vanwege verontwaardiging over de AIVD-verhalen, maar inmiddels weet ik niet meer wat ik daar van moet geloven. Het schiet ook niet op dat we daarover nog steeds niets meer te weten zijn komen, anders dan raadseltjes en insinuaties.
pi_132199362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr:
het andere boek zal veel spannender zijn als dat van DN, alleen gebaseerd op feiten gevonden in "gesaniteerde" archiven, en ook de niet bewijbare feiten zal weglaten.
Veel zeer interessante zaken, zoals wat op het RH terrein gevonden werd in 1982, identificatie en
het vervolg onderzoek dat naar Duitsland leidde, zullen de lezers hier helaas niet vinden.
Zelf lees ik liever een boek geschreven door personen die het RH terrein wel op hun duimpje kennen
vele jaren terug gaand, en wel tussen de regels door kunnen lezen.
Ik zie graag alle feiten op tafel, bewijsbaar of niet, en kan zelf dan wel uitmaken wat wel of niet
geloofwaardig is.
Schalkwijks boek wordt verweten van het ontbreken van zijn bronnen; velen waren nog steeds te
bang om hun namen genoemd te zien. Maar tenminste de interviews worden hier vermeld, anders
zouden die voorgoed verloren gegaan zijn. Oude Nunspeters weten echt wel wie hier aan het woord waren en dat de opmerkingen wel degelijk waar zijn. Schalkwijk bedankt hiervoor dat ze de lezers niet onthouden werden!
Wat ik merkwaardig vind, is dat er allerlei 'feiten' worden genoemd die niet in het boek van Schalkwijk staan, maar wel rond de tijd van zijn 'onderzoek' zijn opgedoken. Zoals het vermeende skelet uit 1982. Nu gaat er weer een 'spoor' naar Duitsland. Daar hoor je Schalkwijk niet over in zijn boek. Tot op heden heb ik nog steeds geen argumenten gehoord met betrekking tot mijn kritiek op de Wodanfiguur. Ik zal je nog een kritiek erbij geven: als de 'Keltische put' een ornament is op de helm van Wodan, hoe groot is zijn hoofd dan? Of moet dat compenseren voor dat kleine lulletje van hem?

Maar goed, maak lekker antireclame voor mijn boek. Ik ga ervan uit dat de gemiddelde lezer in staat zal zijn om zelf te oordelen welk boek het dichtst bij de 'waarheid' staat.
pi_132199805
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:42 schreef gerhardius het volgende:

[..]

Oude nunspeters die deze mensen kennen zijn vermoedelijk al lang en breed ter ziele.. Om dan te kunnen weten of de verhalen waar zijn, ik weet het niet. Let wel: Van Vloten is nu zo'n 83 jaar dood en zo'n 90 jaar uit Nunspeet vertrokken.

Iemand die tijdens het leven FvV persoonlijk in Nunspeet heeft gekend moet uiterlijk in 1902 geboren zijn, anders was hij nog onvolwassen en niet in staat op basis van eigen waarneming objectief over de man te kunnen oordelen. Ik ben een Nunspeter van 50, toen ik 21 was het 1985. Iemand uit 1902 was toen 83 jaar oud. Het kan allemaal, maar sterke verhalen van oude mensen... Ik wil DN hier niet te veel napraten, maar mijn ervaring is dat die steeds sterker kunnen worden.

Veel relevanter vind ik de angst omtrent de bedreigingen, want die zouden in de jaren 70 of later spelen. Maar behalve de Renault 4 van jou zijn de meeste verhalen verstomd. Ik ben ooit geïnteresseerd geraakt in dit forum vanwege verontwaardiging over de AIVD-verhalen, maar inmiddels weet ik niet meer wat ik daar van moet geloven. Het schiet ook niet op dat we daarover nog steeds niets meer te weten zijn komen, anders dan raadseltjes en insinuaties.
De publicatie van het boek van Schalkwijk spreekt dat allemaal tegen. Als 'men' gewild had dat het boek niet zou uitkomen, dan had ik het nu niet in de kast staan. Ik ben nog nooit, werkelijk nog nooit door de AIVD, door vreemde heren met dunne snorren en zware stemmen aangesproken mbt mijn interesse voor het RH. De heren proponenten kunnen dat wijten aan het gegeven dat ik 'sceptisch' ben, juist dan moeten ze bang voor mij zijn. Ik hoef maar één aanwijzing te vinden dat het verhaal van het RH wel waar is, en dan gaat de onderste steen boven. Er is niets te vinden simpelweg omdat het nooit heeft plaatsgevonden. Het zijn verschillende verhalen die zich door de jaren heen, met elkaar zijn gaan verweven. Het enige wat ik bepaalde proponenten hier heb zien doen is roepen dat ze 'het allemaal al weten'. Ik heb een archief ontdekt waarvan ik zeker weet dat zij die hebben gemist. Zoals ik ook andere zaken heb ontdekt, waar ze ook niet blij van gaan worden. Met name waarom het boek pas in 2012 is uitgegeven.
pi_132200200
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:47 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Wat ik merkwaardig vind, is dat er allerlei 'feiten' worden genoemd die niet in het boek van Schalkwijk staan, maar wel rond de tijd van zijn 'onderzoek' zijn opgedoken. Zoals het vermeende skelet uit 1982. Nu gaat er weer een 'spoor' naar Duitsland. Daar hoor je Schalkwijk niet over in zijn boek. Tot op heden heb ik nog steeds geen argumenten gehoord met betrekking tot mijn kritiek op de Wodanfiguur. Ik zal je nog een kritiek erbij geven: als de 'Keltische put' een ornament is op de helm van Wodan, hoe groot is zijn hoofd dan? Of moet dat compenseren voor dat kleine lulletje van hem?

Maar goed, maak lekker antireclame voor mijn boek. Ik ga ervan uit dat de gemiddelde lezer in staat zal zijn om zelf te oordelen welk boek het dichtst bij de 'waarheid' staat.
Jij bent vooral bezig met Wodan he? Valt me op.
pi_132200378
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus Schalkwijk kon niet anders dan dit respecteren. Logisch.
Zo logisch vind ik dat anders niet. Geschiedschrijving draait op transparantie, het anoniem houden van bronnen werkt daar niet aan mee. Daarnaast: degenen voor wie zij verborgen willen blijven kunnen het boek ook kopen, en aan de hand van de 'gelekte' gegevens kunnen ze ook achterhalen wie zijn mond voorbij heeft gepraat. Voor de 'elite' bestaat geen anonimiteit.
pi_132200529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij bent vooral bezig met Wodan he? Valt me op.
Wodan is de enige 'bewijsvoering' voor de zogenaamde occulte rituelen. En zelfs die klopt niet. En ik hoor alleen maar smoezen, nieuwe verdachtmakerij en geen enkel argument dat aantoont dat die Wodanfiguur er werkelijk moet liggen. Zelfs de proponenten zijn het er niet over eens, getuige de tweede Wodan die laatst op dit forum geplaatst werd en de Wodanfiguur van Lxhkrd. Vertel het mij maar...
pi_132200608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:09 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Zo logisch vind ik dat anders niet. Geschiedschrijving draait op transparantie, het anoniem houden van bronnen werkt daar niet aan mee. Daarnaast: degenen voor wie zij verborgen willen blijven kunnen het boek ook kopen, en aan de hand van de 'gelekte' gegevens kunnen ze ook achterhalen wie zijn mond voorbij heeft gepraat. Voor de 'elite' bestaat geen anonimiteit.
Als er geen naam bijstaat kan dat niet. Dan blijft het gissen.
Als men dingen vertelt aan Schalkwijk en men vertelt dat onder voorwaarde dat hun naam niet gepubliceerd wordt heeft hij zich daar maar aan te houden.
pi_132200761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:02 schreef interbellum het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat het strijdtoneel zich verplaatst van voor of tegen de v Vloten mythe , naar ingezetenen of niet ingezetenen.

Dan zouden heel veel Nederlanders een probleem moeten hebben met bijvoorbeeld Simon Schama of Gary Schwartz... Buitenlanders die meer over onze vaderlandse geschiedenis weten dan de gemiddelde Nederlander...
pi_132201342
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als er geen naam bijstaat kan dat niet. Dan blijft het gissen.
Als men dingen vertelt aan Schalkwijk en men vertelt dat onder voorwaarde dat hun naam niet gepubliceerd wordt heeft hij zich daar maar aan te houden.
Schalkwijk had die informatie überhaupt niet moeten gebruiken. Als je een getuige niet mag citeren met vermelding van naam, dan zorg je ervoor dat je jezelf in een wespennest steekt. Nogmaals: uit de gegeven informatie kun je de informant afleiden. Dat is een reden waarom ik bepaalde toegespeelde informatie niet in mijn boek gebruik. Ik kan het niet verantwoorden. Vaak probeer ik om deze informatie heen te spelen en te zoeken naar alternatieven via welke ik het zelf zou kunnen achterhalen. Soms lukt dat, en in een aantal gevallen niet. Dat is dan 'jammer maar helaas'.

Maar goed: nog even geduld. Vrijdag weet ik meer...
pi_132201463
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:57 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

De publicatie van het boek van Schalkwijk spreekt dat allemaal tegen. Als 'men' gewild had dat het boek niet zou uitkomen, dan had ik het nu niet in de kast staan. Ik ben nog nooit, werkelijk nog nooit door de AIVD, door vreemde heren met dunne snorren en zware stemmen aangesproken mbt mijn interesse voor het RH. De heren proponenten kunnen dat wijten aan het gegeven dat ik 'sceptisch' ben, juist dan moeten ze bang voor mij zijn. Ik hoef maar één aanwijzing te vinden dat het verhaal van het RH wel waar is, en dan gaat de onderste steen boven.
precies, daarom is het ook zo moeilijk te geloven. Ook al begrijp ik dat Dirk het voorval met zijn remmen wel als zodanig heeft ervaren. Maar persoonlijk kan ik dat voorval geenszins plaatsen.
pi_132201711
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:24 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Schalkwijk had die informatie überhaupt niet moeten gebruiken. Als je een getuige niet mag citeren met vermelding van naam, dan zorg je ervoor dat je jezelf in een wespennest steekt. Nogmaals: uit de gegeven informatie kun je de informant afleiden. Dat is een reden waarom ik bepaalde toegespeelde informatie niet in mijn boek gebruik. Ik kan het niet verantwoorden. Vaak probeer ik om deze informatie heen te spelen en te zoeken naar alternatieven via welke ik het zelf zou kunnen achterhalen. Soms lukt dat, en in een aantal gevallen niet. Dat is dan 'jammer maar helaas'.

Maar goed: nog even geduld. Vrijdag weet ik meer...
kan ik ook al ergens bestellen?
pi_132201786
Mechanisch falen is mogelijk, Dirk had toen een wereldbeeld waarin een moordaanslag geloofwaardig was. Dat wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk een aanslag op hem is gepleegd. Waarvoor? Een stukje in een lokaal krantje? En nu komt er een boek uit die het hele verhaal in geuren en kleuren verteld? En zo zijn er meer losse eindjes die alle logica tarten.
pi_132201802
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:31 schreef gerhardius het volgende:

[..]

kan ik ook al ergens bestellen?
Ook dat weet ik pas vrijdag...
pi_132202128
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Montenberg kwam al in 1974 met dit verhaal. Hij schreef een artikel dat hij als boekje heeft uitgegeven en in eigen beheer heeft verkocht: Het wonderbaarlijke verhaal van de pony- en motortram van Joppe. Dit boekje heeft als inspiratie gediend voor Dirk Septer. Hij heeft er in ieder geval één en ander uit overgenomen.
is dat boekje nog ergens te lezen? Ik dacht dat dit alleen over het trammetje ging, maar blijkbaar ook over HRH ... Als het niet meer te koop is, kan niemand het dan ff scannen?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:44:04 #86
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132214697
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:57 schreef Dissectienaald het volgende:
Er is niets te vinden simpelweg omdat het nooit heeft plaatsgevonden.
Je gebruikt dezelfde redenering als je tegenstanders.
ook jij kan niet bewijzen dat die dingen NIET hebben plaats gevonden.
Dat is ook het probleem voor jou, omgekeerde bewijslast valt niet te bewijzen.
Zij kunnen van alles roepen zonder bewijs ,maar jij kan dat niet weerleggen er is geen tegen bewijs van iets wat niet gebeurt is.
Maar ze lokken jou iedere keer weer in die val.
Je moet niet steeds reageren, laat ze eerst maar met bewijzen komen van hun beweringen.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:46:40 #87
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132214756
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:39 schreef gerhardius het volgende:
is dat boekje nog ergens te lezen? Ik dacht dat dit alleen over het trammetje ging, maar blijkbaar ook over HRH ... Als het niet meer te koop is, kan niemand het dan ff scannen
IK heb al gezocht op internet het boekje is momenteel nergens te koop
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132216394
Verifiëren kun je het niet. Je kunt het echter wel falsifiëren...
  woensdag 16 oktober 2013 @ 06:23:39 #89
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132216397
vrijwel iedere ochtend wordt dit topic rond dezelfde tijd ff gekickt. Opmerkelijk wel :D
pi_132216405
Als het goed is alleen tussen maandag en vrijdag. In het weekend slaap ik uit.
pi_132216580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:44 schreef interbellum het volgende:

[..]
Zij kunnen van alles roepen zonder bewijs
dat doen ze inderdaad, maar moet je daar altijd maar genoegen mee blijven nemen?

Het is een beetje hetzelfde als Greet Wilders, die roept maar wat, zijn opponenten weten daar in feite ook geen raad mee...

Ik begrijp zowel IB als DN, maar weet niet welke aanpak het beste werkt. Tot nog toe geen van beide. Er is volgens mij 1 oplossing: een ontmoeting, zodat alles uit de anonimiteit van midden in de nacht (0:44) of voor dag en dauw (6:22) achter je pc wat reacties op een forum zetten....
pi_132216824
Het is niet zozeer dat ik mij er geen raad mee weet, maar als ik nu het achterste van mijn tong laat zien, dan hoef ik dat boek ook niet meer uit te brengen. Zoals ik al zei: er zijn flink wat zaken te falsifiëren. Maar ook een aantal verificaties hebben uitgewezen dat de Werkgroep niet altijd even zorgvuldig met bronnenmateriaal is omgegaan. En iedereen walst maar een beetje over Paijmans' bevinding dat slechts één pagina over de pangermaanse beweging in Duitsland een beetje mager is, en dat de 'zeer in het occulte geïnteresseerde' Erich Ludendorff het liefst alle occulte gezelschappen over de kling had gejaagd. Zijn conclusie dat de Werkgroep nooit enige studie over pangermaans occultisme heeft opengeslagen, is eentje die ik ondersteun. Zeker als je begrijpt dat niet één van die clubs ooit aan 'mensenoffers' heeft gedaan.

Met betrekking tot elkaar ontmoeten: jullie weten nu wel hoe ik erin sta. Het hangt af van de bereidwilligheid van anderen.
pi_132222290
Ondanks een positieve beoordeling van mijn manuscript, heeft uitgever twee toch afgezien van publicatie van mijn boek. Ze zijn bang voor juridische stappen door de Werkgroep Het Ronde Huis. Tja, ik pak ze ook wel aan... Voordeel is dat ze mijn onderzoek goed dichtgetimmerd vonden. Ik laat mij echter niet uit het veld slaan: er zijn nog ruim elf uitgevers die nog een reactie moeten geven. Dat boek komt er, hoe dan ook.
pi_132223138
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Ondanks een positieve beoordeling van mijn manuscript, heeft uitgever twee toch afgezien van publicatie van mijn boek. Ze zijn bang voor juridische stappen door de Werkgroep Het Ronde Huis. Tja, ik pak ze ook wel aan... Voordeel is dat ze mijn onderzoek goed dichtgetimmerd vonden. Ik laat mij echter niet uit het veld slaan: er zijn nog ruim elf uitgevers die nog een reactie moeten geven. Dat boek komt er, hoe dan ook.
Ach, dat is een tegenvaller DN.
pi_132224402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat boek komt er, hoe dan ook.
yeahhhhhhhhhhhhhhhh for DN
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_132225922
Ik neem het positieve uit de beoordeling mee, er zijn er al twee geweest die het wilden overwegen, dus een derde zal gerust nog wel volgen. Drie maal is scheepsrecht.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:43:12 #97
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_132226577
Jammer DN, maar als laatste redmiddel kun je ook nog via Amazon jezelf uitgeven, gemakkelijkste als e-book, maar ook als gedrukt boek. Dan wordt het letterlijk geprint voor elke afzonderlijke bestelling. Ik wil zo langzamerhand erg graag jouw verhaal eens lezen, heb nu het gevoel dat ik al jaren door droeftoeters en alu hoedjes aan het lijntje wordt gehouden met vage verhalen, en wilde beweringen. Een grondig geresearched verhaal, met bewijzen ed, is erg welkom!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_132227545
Er hangen nog zoveel ijzers in het vuur... Met twee die interesse hebben (gehad) denk ik dat er gerust ook nog een derde tevoorschijn zal komen.
pi_132232962
De aanhouder wint
pi_132233026
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Ondanks een positieve beoordeling van mijn manuscript, heeft uitgever twee toch afgezien van publicatie van mijn boek. Ze zijn bang voor juridische stappen door de Werkgroep Het Ronde Huis. Tja, ik pak ze ook wel aan... Voordeel is dat ze mijn onderzoek goed dichtgetimmerd vonden. Ik laat mij echter niet uit het veld slaan: er zijn nog ruim elf uitgevers die nog een reactie moeten geven. Dat boek komt er, hoe dan ook.
Zou juist publiciteit opleveren... Maar goed, zonde dus.
I´m back.
pi_132236144
En soms kom je nog eens wat tegen!!

DN zal ze alwel gelezen hebben, maar ik wil het de rest niet onthouden; brieven over Frank en zijn belgische medewerkers..

https://picasaweb.google.com/vluchtoord2/22CorrVVloten#
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:29:58 #102
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132238265
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Ze zijn bang voor juridische stappen door de Werkgroep Het Ronde Huis. Tja, ik pak ze ook wel aan...
Kun je dit uitleggen? want ik snap niet waarom je uitgever bang zou moeten zijn voor juridische stappen van werkgroep 1 zij hebben namelijk niet 1 echt bewijs voor hun beweringen.
Dus je mag ze van alle kanten aanvallen want ze kunnen niets doen.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132250106
Ik snap er ook weinig van. Degene die het manuscript heeft beoordeeld was erg positief, heeft ook een positief advies afgegeven. Het is degene boven haar die besloten heeft er niet mee verder te gaan, uit 'angst' voor juridische stappen 'van de Werkgroep'. Een rechtszaak die ze nooit kunnen winnen, ik heb zowat alles onderbouwd, er zit een notenapparaat in van bijna tien pagina's... En wat Ryan zegt: een beetje controverse is de beste reclame die je soms kunt hebben.

Maar het duurt nog wel even voordat ik bij de pakken ga neerzitten. Vrienden hebben andere alternatieven aangereikt, en die zijn zeker de moeite waard om ook eens te bekijken.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 06:24:20 #104
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132250109
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 06:23 schreef hugecooll het volgende:
vrijwel iedere ochtend wordt dit topic rond dezelfde tijd ff gekickt. Opmerkelijk wel :D
het scheelde luttele seconden :D
pi_132250122
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:45 schreef lxhkrd het volgende:
En soms kom je nog eens wat tegen!!

DN zal ze alwel gelezen hebben, maar ik wil het de rest niet onthouden; brieven over Frank en zijn belgische medewerkers..

https://picasaweb.google.com/vluchtoord2/22CorrVVloten#
Het kost je wat tijd, maar lees het even door van begin tot eind. Mocht je hulp nodig hebben met de brieven van Van Vloten, dan geef je maar een gil (die man heeft een doktershandschrift). En lees alles, niet alleen de laatste getypte brief van de Regeeringscommissaris zoals de Werkgroep heeft gedaan.
pi_132250123
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 06:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

het scheelde luttele seconden :D
Ik hou van punctualiteit. Heb een jaar in Duitsland gewoond.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 06:34:21 #107
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132250134
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 06:31 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Ik hou van punctualiteit. Heb een jaar in Duitsland gewoond.
Bewonderenswaardig
pi_132251280
Wat, de punctualiteit of dat jaar in Duitsland?
pi_132251761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 06:30 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Het kost je wat tijd, maar lees het even door van begin tot eind. Mocht je hulp nodig hebben met de brieven van Van Vloten, dan geef je maar een gil (die man heeft een doktershandschrift). En lees alles, niet alleen de laatste getypte brief van de Regeeringscommissaris zoals de Werkgroep heeft gedaan.
Dat is eigenlijk ook wel een sneertje he . Laten we dat nou niet doen. Samenwerken lijkt mij constructiever.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 09:50:04 #110
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132252026
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:14 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat, de punctualiteit of dat jaar in Duitsland?
Het eerste :P
pi_132252485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook wel een sneertje he . Laten we dat nou niet doen. Samenwerken lijkt mij constructiever.
Het komt er rottig uit, maar dat is precies wat er gebeurd is. Lees voor de grap dat hoofdstuk over het Belgenkamp, en ga dan dit archief eens doorspitten. Ik durf te wedden dat je een heel ander verhaal ontdekt.
pi_132252960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:11 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Het komt er rottig uit, maar dat is precies wat er gebeurd is. Lees voor de grap dat hoofdstuk over het Belgenkamp, en ga dan dit archief eens doorspitten. Ik durf te wedden dat je een heel ander verhaal ontdekt.
Zal ik doen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:09:42 #113
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132254160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:11 schreef Dissectienaald het volgende:
Het komt er rottig uit, maar dat is precies wat er gebeurd is. Lees voor de grap dat hoofdstuk over het Belgenkamp, en ga dan dit archief eens doorspitten. Ik durf te wedden dat je een heel ander verhaal ontdekt.
Je zal gerust gelijk hebben wat betreft de feiten, maar wat lavenderr bedoeld is laat die sneer naar de werkgroep gewoon achterwegen.
hier krijg je weer een reactie van de werkgroep op.
En we kunnen beter streven naar samenwerking en dan werkt die laatste opmerking niet constructief.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132254656
Ik hoop juist op een reactie. En dit keer eentje met argumenten, zodat we eens een inhoudelijk debat kunnen voeren. Want DAAR ontbreekt het aan. Samenwerken doen ze niet. Dat verwijt krijg ik naar mijn hoofd, maar ik heb voldoende ondernomen om die samenwerking tot stand te krijgen. In plaats van over 'zijn schaduw heen te stappen', zoals Gerhardius dat mooi zei, zit ik nog steeds te wachten op antwoord van Nuwenspete om elkaar eens persoonlijk te ontmoeten. Als je dit forum eens goed gaat doorspitten, zul je posts van mij vinden waarin ik letterlijk zeg dat je niet iemand moet beoordelen op wat hij of zij hier schrijft. Dat was ook de insteek van de excursie van 4 mei: om elkaar eens aan te kijken, en misschien met een kop koffie erbij eens over de zaak te spreken. Dat komt heel anders over dan dat je met virtueel geslepen messen op een forum zit te bakkeleien.

Aan mij heeft het niet gelegen, aan mij zal het ook niet liggen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:44:30 #115
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132277511
Ik krijg een beetje een Don Quichot idee van je.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132277968
Sorry
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:14:25 #117
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132283276
Vechten tegen windmolens.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132283518
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:14 schreef interbellum het volgende:
Vechten tegen windmolens.
??? Wie zijn die windmolens?
pi_132285035


Die windmolens, denk ik...
pi_132285458
Toch jammer, die drukletters.
pi_132286496
Heb je in de Duitse versie ook.

Even on topic: er worden nu verscheidene pogingen gedaan om eens bij elkaar te komen. Morgen kan ik helaas niet, maar misschien moeten we een aantal data prikken en kijken of we dan elkaar eens kunnen aankijken over de rand van een kop koffie. Aankomende week heb ik de auto niet, dus dan is 's avonds ook geen optie. Volgend weekend moet ik even met de agenda overleggen, maar volgens mij heb ik het eerste weekend van november niets staan.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:53:23 #122
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132300882
-weg-

[ Bericht 50% gewijzigd door Lavenderr op 18-10-2013 18:18:06 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:01:37 #123
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132301039
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:25 schreef Dissectienaald het volgende:
Even on topic: er worden nu verscheidene pogingen gedaan om eens bij elkaar te komen. Morgen kan ik helaas niet, maar misschien moeten we een aantal data prikken en kijken of we dan elkaar eens kunnen aankijken over de rand van een kop koffie. Aankomende week heb ik de auto niet, dus dan is 's avonds ook geen optie. Volgend weekend moet ik even met de agenda overleggen, maar volgens mij heb ik het eerste weekend van november niets staan.
Denk je dat je ook de leden van de werkgroepen zo ver kan krijgen om eens over hun schaduw heen
te stappen?
Dan word het wel interessant om een keer met elkaar af te spreken.
Anders heeft het weinig zin.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:28:40 #124
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132303327
kan iemand zich nog herinneren wanneer hier voor het laatst een nieuwtje over het ronde huis is gepost???????????????????????????????????????
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:40:50 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_132303772
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:28 schreef interbellum het volgende:
kan iemand zich nog herinneren wanneer hier voor het laatst een nieuwtje over het ronde huis is gepost???????????????????????????????????????
Ja. Deze bijvoorbeeld:

En soms kom je nog eens wat tegen!!

DN zal ze alwel gelezen hebben, maar ik wil het de rest niet onthouden; brieven over Frank en zijn belgische medewerkers..

https://picasaweb.google.com/vluchtoord2/22CorrVVloten#
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:17:45 #126
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132310766
oud nieuws

Zijn al bekend
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:44:06 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_132311922
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:17 schreef interbellum het volgende:
oud nieuws

Zijn al bekend
Nou, niet bij iedereen blijkbaar.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:48:05 #128
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132314079
waaruit blijkbaar?????
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132314225
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:48 schreef interbellum het volgende:
waaruit blijkbaar?????
niet bekend bij iedereen.
maar jij weet meer dan je laat zien
je moet dus een kast met nieuwtjes hebben voor de lezers.
breng ze maar
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:29:06 #130
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132315261
Ben weer even naar mijn "Secondo-Plazza" tot maandag.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 14:06:26 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_132357058
Soms kom je nog weleens wat leuks tegen:

Sehr umfangreiche Materialsammlung zu sexual-magischem und sado-erotischem Kultus, alles in feiner, fast kalligraphischer Handschrift. Eldermans war für das niederländische Justizministerium tätig und wandte sich schon früh der "Mysteria Mystica Maxima" (M:.M:.M:.) und dem "OTO" (Ordo Templi Orientis) zu, der von dem Wiener Industriellen Carl Kellner, Heinrich Klein und dem Theosophen und Freimaurer Dr. Franz Hartmann 1903 gegründet worden war. 1915 wurden die Rituale von Aleister Crowley komplett neu überarbeitet, allerdings wurde Crowley nach sexuellen Skandalen um seine Abtei "Thelema" aus der OTO ausgeschlossen. Offenbar war Eldermans (1904-1985) auf die sexual-magischen Riten aufmerksam geworden und übernahm zahlreiche Elemente in seine "Societeit Ars Amatoria", durchgehend finden sich aber auch Querverweise zu Theodor Reuss und zahlreichen weiteren Logenmitgliedern. Zu Eldermans selbst scheint wenig Information vorhanden zu sein. Die broschierten Manuskripte mit holländischem Text enthalten Anweisungen für Adepten der "Magia Amatoria" zum "Ritus ruthenicus" sowie zur "Methode Rueff", davon eines mit verschiedenen Parallelabschriften der "Dressuur bij Kaarslicht - Als de Kaars Brandt - The light of Egypt III"; eines betitelt "Magie: Schetsboek 1945", "J.H.W. Eldermans, M10 Magister". Die überaus zahlreichen, äußerst detailliert ausgeführten Zeichnungen (tlw. monogrammiert TB?), meist mit bibliographischen Angaben oder Quellenangaben, illustrieren sado-erotisches Zubehör, magische Werkzeuge und satanisches Zubehör, Fetische und Talismane, Accessoires zur sexuellen Dominanz aus allen Zeiten und aus allen Kulturkreisen, magische Symbole und dergleichen mehr. Die Ringordner (überwiegend in deutscher Sprache) mit ausführlichen Anmerkungen zu Aphrodisiaka, Liebestränken, Anmerkungen zur Geschichte der Sexualmagie, Autoren, Excerpte aus Schriften anderer Autoren etc. sowie ein Ringordner zur Geschichte des Hexenwesen, der Magie und Dämonologie unter Angabe zahlreicher Autoren und Werken wie Molitors "Hexenhammer", de Haens "De Magia Liber", Geiler von Kaysersberg u. a. Es scheinen noch weitere dieser Hefte zu existieren, vorliegende sind nummeriert 4-5 und 7-8, einige sind wohl im Bestand des Museums of Witchcraft in Boscastle, Cornwall, dem die Hinterlassenschaft von Bob Richel, dem Schwiegersohn Eldermans, im Jahre 2000 anvertraut wurde. Auf dem Innendeckel der 4 Broschuren jeweils das geklebte Exlibris von Eldermans. - Beiliegend: 1 gerahmte sado-erotische Farbzeichnung (betitelt: "Societeit A.A.") sowie 2 gerahmte satanisch-erotische Farbzeichnungen (signiert B. Richel 1957). - Sehr gut erhaltene Sammlung dieser in ihrer Abstrusität wohl einzigartigen Kompilation sexual-magischen Inhalts.

http://www.americanaexchange.com/auction_lot_books/1955909














  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 14:17:27 #132
249559 crew  Lavenderr
pi_132357445
Ook leuk om 'ons' ergens anders te zien staan

http://boardreader.com/tp/Ars%20Amatoria.html
pi_132383993
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:06 schreef Lavenderr het volgende:
Soms kom je nog weleens wat leuks tegen:

Sehr umfangreiche Materialsammlung zu sexual-magischem und sado-erotischem Kultus, alles in feiner, fast kalligraphischer Handschrift. Eldermans war für das niederländische Justizministerium tätig und wandte sich schon früh der "Mysteria Mystica Maxima" (M:.M:.M:.) und dem "OTO" (Ordo Templi Orientis) zu, der von dem Wiener Industriellen Carl Kellner, Heinrich Klein und dem Theosophen und Freimaurer Dr. Franz Hartmann 1903 gegründet worden war. 1915 wurden die Rituale von Aleister Crowley komplett neu überarbeitet, allerdings wurde Crowley nach sexuellen Skandalen um seine Abtei "Thelema" aus der OTO ausgeschlossen. Offenbar war Eldermans (1904-1985) auf die sexual-magischen Riten aufmerksam geworden und übernahm zahlreiche Elemente in seine "Societeit Ars Amatoria", durchgehend finden sich aber auch Querverweise zu Theodor Reuss und zahlreichen weiteren Logenmitgliedern. Zu Eldermans selbst scheint wenig Information vorhanden zu sein. Die broschierten Manuskripte mit holländischem Text enthalten Anweisungen für Adepten der "Magia Amatoria" zum "Ritus ruthenicus" sowie zur "Methode Rueff", davon eines mit verschiedenen Parallelabschriften der "Dressuur bij Kaarslicht - Als de Kaars Brandt - The light of Egypt III"; eines betitelt "Magie: Schetsboek 1945", "J.H.W. Eldermans, M10 Magister". Die überaus zahlreichen, äußerst detailliert ausgeführten Zeichnungen (tlw. monogrammiert TB?), meist mit bibliographischen Angaben oder Quellenangaben, illustrieren sado-erotisches Zubehör, magische Werkzeuge und satanisches Zubehör, Fetische und Talismane, Accessoires zur sexuellen Dominanz aus allen Zeiten und aus allen Kulturkreisen, magische Symbole und dergleichen mehr. Die Ringordner (überwiegend in deutscher Sprache) mit ausführlichen Anmerkungen zu Aphrodisiaka, Liebestränken, Anmerkungen zur Geschichte der Sexualmagie, Autoren, Excerpte aus Schriften anderer Autoren etc. sowie ein Ringordner zur Geschichte des Hexenwesen, der Magie und Dämonologie unter Angabe zahlreicher Autoren und Werken wie Molitors "Hexenhammer", de Haens "De Magia Liber", Geiler von Kaysersberg u. a. Es scheinen noch weitere dieser Hefte zu existieren, vorliegende sind nummeriert 4-5 und 7-8, einige sind wohl im Bestand des Museums of Witchcraft in Boscastle, Cornwall, dem die Hinterlassenschaft von Bob Richel, dem Schwiegersohn Eldermans, im Jahre 2000 anvertraut wurde. Auf dem Innendeckel der 4 Broschuren jeweils das geklebte Exlibris von Eldermans. - Beiliegend: 1 gerahmte sado-erotische Farbzeichnung (betitelt: "Societeit A.A.") sowie 2 gerahmte satanisch-erotische Farbzeichnungen (signiert B. Richel 1957). - Sehr gut erhaltene Sammlung dieser in ihrer Abstrusität wohl einzigartigen Kompilation sexual-magischen Inhalts.

http://www.americanaexchange.com/auction_lot_books/1955909














Ehm... Deze heb ik ook een tijdje geleden als link hier geplaatst...
pi_132383998
Is er al iets uit de analyse van de botten gekomen?
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 10:50:48 #135
249559 crew  Lavenderr
pi_132386715
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 06:15 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Ehm... Deze heb ik ook een tijdje geleden als link hier geplaatst...
Klopt, ik heb in het begin ook weleens wat over Eldermans en zijn schoonzoon Richel geplaatst, maar dat lijkt me voor degenen die hier inhaken leuk om dat nog eens te herhalen.
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:06:10 #136
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132401537
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 06:23 schreef Dissectienaald het volgende:
Is er al iets uit de analyse van de botten gekomen?
Jazeker, volgens een boswachter van het bezoekerscentrum in Nunspeet is het de achterpoot van een Keiler (zwijn)
Dus de verhalen over menselijke resten in de omgeving Ronde huis kunnen worden af geserveerd als" Bullshit".
Ik vond het grappig dat je met die strip van Astrix kwam, volgens mij was jij de enige die begreep dat het als grap bedoeld was.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:10:35 #137
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132401664
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 06:15 schreef Dissectienaald het volgende:
Ehm... Deze heb ik ook een tijdje geleden als link hier geplaatst...
Ik was al bang dat ik de enige was die dat opviel.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132403334
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:06 schreef interbellum het volgende:

[..]

Jazeker, volgens een boswachter van het bezoekerscentrum in Nunspeet is het de achterpoot van een Keiler (zwijn). Dus de verhalen over menselijke resten in de omgeving Ronde huis kunnen worden af geserveerd als" Bullshit".
daarmee trek je wat mij betreft ook wel heel snel een conclusie. Het zou al bijzonder zijn als het menselijke botten zouden zijn die daar rondslingeren. Maar om nou op basis van dit ene feit een conclusie te trekken...? Let wel, ik geloof er ook nog niets van dat er allerlei jonge meisjes in kalkvorm in het bos zouden liggen, maar we nemen anderen kwalijk dat ze te snel conclusies trekken, en nu ga jij daar ook al aan meedoen?
pi_132404734
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:01 schreef gerhardius het volgende:

[..]

daarmee trek je wat mij betreft ook wel heel snel een conclusie. Het zou al bijzonder zijn als het menselijke botten zouden zijn die daar rondslingeren. Maar om nou op basis van dit ene feit een conclusie te trekken...? Let wel, ik geloof er ook nog niets van dat er allerlei jonge meisjes in kalkvorm in het bos zouden liggen, maar we nemen anderen kwalijk dat ze te snel conclusies trekken, en nu ga jij daar ook al aan meedoen?
Nou, dat lijkt me niet dat iemand snel een conclusie trekt.
Volgens mij moet iemand die dat in twijfel trekt ook bewijzen dat het niet waar is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 21 oktober 2013 @ 19:35:46 #140
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132404735
Ik begrijp je reactie maar ik baseer mijn mening niet alleen op de uitkomst van deze botten.
Maar ook omdat niemand op dit forum of daarbuiten enig bewijs heeft geleverd omtrent gevonden menselijke resten in de directe omgeving van HRH.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  maandag 21 oktober 2013 @ 19:42:33 #141
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132405024
Het word tijd dat we alle vraagstukken omtrent HRH eens bekijken op feiten en bewijzen.
Dit is wat ik de afgelopen weken heb gedaan.
De uitkomst laat zich al raden.
de meeste verhalen en beweringen zijn niet te bewijzen en/of niet op feiten gebaseerd.
Een spannend verhaal voor bij de openhaard meer niet.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  maandag 21 oktober 2013 @ 19:50:29 #142
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132405370
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:35 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij moet iemand die dat in twijfel trekt ook bewijzen dat het niet waar is.
IK heb dit al eerder gezegd ; dat is omgekeerde bewijslast.
Als ik jou zou beschuldigen van moord moet ik dat bewijzen. zo niet dan ben jij onschuldig
jij hoeft je onschuld niet te bewijzen.
Alleen de belasting dienst werkt met omgekeerde bewijslast dan mag jij bewijzen dat een belastingaanslag onterecht is.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132405615
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:50 schreef interbellum het volgende:

[..]

IK heb dit al eerder gezegd ; dat is omgekeerde bewijslast.
Als ik jou zou beschuldigen van moord moet ik dat bewijzen. zo niet dan ben jij onschuldig
jij hoeft je onschuld niet te bewijzen.
Alleen de belasting dienst werkt met omgekeerde bewijslast dan mag jij bewijzen dat een belastingaanslag onterecht is.
Ik ben het dus met je eens. Dat verhaal over die botten is niet te bewijzen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:50:49 #144
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132415471
Als we alle beweringen nog een maal doorlopen en wie bewijzen heeft , voor of tegen.. brengt dat naar voren , dan houden we vanzelf over wat wel bewezen is.

Ik stel voor om met het huis te beginnen.

Zijn er bewijzen dat er verborgen gangen onder het huis of op het terrein waren of niet.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132416008
Volgens mij hebben de gravers uiteindelijk niets gevonden wat als GANG door zou kunnen gaan. Of de grondradar iets heeft opgeleverd is mij onbekend. Misschien iemand anders?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:39:01 #146
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132420119
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:02 schreef gerhardius het volgende:
Volgens mij hebben de gravers uiteindelijk niets gevonden wat als GANG door zou kunnen gaan. Of de grondradar iets heeft opgeleverd is mij onbekend. Misschien iemand anders?
Dank voor je reactie
Ik hoop op nog meer reacties
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132422320
De gangen bestaan voornamelijk in de fantasie van bepaalde kinderen. Daarvan zijn overigens de namen doorgestreept op een document van Dirk Septer dat ooit eens door Aos en Zonnestraal hier op het forum is geplaatst. Over de gruwelkelder onder het Ronde Huis zijn slechts twee bronnen bekend Henk Bons en Johan Montenberg. Bons heeft alleen aangegeven dat er plekken waren waar veel zand in gestort is, maar vanwege zijn onervarenheid als sloper heeft hij niet op specifieke zaken gelet. Johan Montenberg... Montenberg blijft een verhaal apart.

Er is overigens een poging gedaan om deze kelder bloot te leggen, maar volgens mij zijn de fundamenten van het huis volgestort met puin. Daarnaast lijkt het mij verstandig om het onderzoek af te wachten naar asbestresten.
pi_132422324
Het onderzoek naar asbestresten wat overigens door proponenten weer uitgelegd kan worden als het verduisteren van mogelijke resten die door gravers in de overblijfselen van het RH gevonden konden worden!
pi_132425155
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 06:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Daarvan zijn overigens de namen doorgestreept op een document van Dirk Septer dat ooit eens door Aos en Zonnestraal hier op het forum is geplaatst.
Correctie: Deze is door mij geplaatst (i.o.v. Aos), en ik heb deze namen doorgestreept. Ook hun adres/ telefoongegevens stonden hierop, leek me niet zo fair om het zo op een forum te zetten.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132425532
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:29 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Correctie: Deze is door mij geplaatst (i.o.v. Aos), en ik heb deze namen doorgestreept. Ook hun adres/ telefoongegevens stonden hierop, leek me niet zo fair om het zo op een forum te zetten.
Excuses. Ik was in de veronderstelling dat Zonnestraal hem nog een keertje op het forum heeft geplaatst.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:12:36 #151
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132426077
De grondradar geeft ook niet echt uitsluitsel

In 1992 heeft een Duits bedrijf metingen gedaan op de plaats waar HRH heeft gestaan. (zie boek blz. 200-201).

Er worden op een diepte van 4 tot 6 meter fragmenten gevonden van wat sommige hier gangen noemen.

Dat dit echter ook werkelijk gangen zijn geweest is tot nog toe niet bewezen .

Dit is een voorbeeld van iets wat nog onderzocht kan worden.

Even een "Dinky-Digger" huren en na twee uur weet je wat er onder het zand verborgen ligt.

Ik moet daar wel bij vertellen dat het verboden is om daar te graven.

Maar misschien is de techniek zo ver verbeterd dat het mogelijk is om met de huidige radar een exact beeld te krijgen van eventuele gangen of kelders.

Ik weet niet wie de vorige radarmeting betaald heeft maar misschien wil diegene dat nogmaals organiseren. het zou een stukje duidelijkheid geven en er hoeft geen natuurschoon vernietigt te worden.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:29:17 #152
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132426593
Weet iemand waar het verhaal van het Jachthuis van Dhr W.J. Lagerwey vandaan komt.
Dit zou omstreeks 1890 zijn Gebouwd ongeveer op de plek van HRH.

er is niets van te vinden bij het kadaster of archieven.

Als dat in 1890 gebouwd zou zijn dan was het maar 16 jaar oud toen het RH gebouwd werd.
Dan had iemand van die tijd dat toch moeten weten. Maar daar word in het boek niet verder op door gegaan.
Zoals zo veel veronderstellingen die nooit bewezen zijn.

Het is eigenlijk wel makkelijk om een boek te maken, je schrijft wat op en zegt dan "Maar meer wil en kan ik er niet over vertellen" en degene die mij dat verteld heeft wil niet vermeld worden.
en dan kan je schrijven wat je maar wilt.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:47:46 #153
249559 crew  Lavenderr
pi_132427154
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:29 schreef interbellum het volgende:
Weet iemand waar het verhaal van het Jachthuis van Dhr W.J. Lagerwey vandaan komt.
Dit zou omstreeks 1890 zijn Gebouwd ongeveer op de plek van HRH.

er is niets van te vinden bij het kadaster of archieven.

Als dat in 1890 gebouwd zou zijn dan was het maar 16 jaar oud toen het RH gebouwd werd.
Dan had iemand van die tijd dat toch moeten weten. Maar daar word in het boek niet verder op door gegaan.
Zoals zo veel veronderstellingen die nooit bewezen zijn.

Het is eigenlijk wel makkelijk om een boek te maken, je schrijft wat op en zegt dan "Maar meer wil en kan ik er niet over vertellen" en degene die mij dat verteld heeft wil niet vermeld worden.
en dan kan je schrijven wat je maar wilt.

Vandaar dus: fictie of feit.
pi_132428693
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:29 schreef interbellum het volgende:
Weet iemand waar het verhaal van het Jachthuis van Dhr W.J. Lagerwey vandaan komt.
Dit zou omstreeks 1890 zijn Gebouwd ongeveer op de plek van HRH.

er is niets van te vinden bij het kadaster of archieven.

Als dat in 1890 gebouwd zou zijn dan was het maar 16 jaar oud toen het RH gebouwd werd.
Dan had iemand van die tijd dat toch moeten weten. Maar daar word in het boek niet verder op door gegaan.
Zoals zo veel veronderstellingen die nooit bewezen zijn.

Het is eigenlijk wel makkelijk om een boek te maken, je schrijft wat op en zegt dan "Maar meer wil en kan ik er niet over vertellen" en degene die mij dat verteld heeft wil niet vermeld worden.
en dan kan je schrijven wat je maar wilt.
Waarschijnlijk een aanname, omdat Lagerwey zelf een buitenstaander is die flink wat grond op de Veluwe heeft gekocht in 1875. De meesten onder hen bouwden daar een jachtchalet of vakantiehuis op, de verwachting zou dan zijn dat Lagerwey ook zoiets heeft gedaan. Ik heb verder ook niets gevonden in de notariële archieven. Het Ronde Huis lijkt vooralsnog het eerste stuk vastgoed wat daar gebouwd is.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:16:16 #155
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132431792
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:40 schreef Dissectienaald het volgende:
Waarschijnlijk een aanname, omdat Lagerwey zelf een buitenstaander is die flink wat grond op de Veluwe heeft gekocht in 1875. De meesten onder hen bouwden daar een jachtchalet of vakantiehuis op, de verwachting zou dan zijn dat Lagerwey ook zoiets heeft gedaan. Ik heb verder ook niets gevonden in de notariële archieven. Het Ronde Huis lijkt vooralsnog het eerste stuk vastgoed wat daar gebouwd is.
Kunnen we het jachthuis hiermee naar het land der fabelen verwijzen?, of zijn er nog mensen die kunnen aantonen dat het wel heeft bestaan.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132433469
Ik heb mij niet zo verdiept in de bedrijfsactiviteiten van Lagerwey, ik weet dus niet of hij dit gebied heeft gekocht voor eigen recreatieve doeleinden of dat hij net als Van Vloten en anderen in de omgeving profijt wilde trekken van de gronden en de vruchten ervan. Frank heeft het pas kunnen aankopen na het overlijden van Lagerwey.
pi_132434257
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:16 schreef interbellum het volgende:

[..]

Kunnen we het jachthuis hiermee naar het land der fabelen verwijzen?, of zijn er nog mensen die kunnen aantonen dat het wel heeft bestaan.
je bent wel heel snel zo... Is het überhaupt al wel onderzocht door iemand?
pi_132434936
Dan zou je de notariële archieven in moeten duiken. Dat is de beste kans om er iets over te vinden. Welke notaris deze specifieke akte heeft opgesteld, is dan nog maar de vraag... ALS het al bestaan heeft...
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:52:10 #159
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132439717
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef gerhardius het volgende:
je bent wel heel snel zo... Is het überhaupt al wel onderzocht door iemand?
Snel?? jullie debatteren al anderhalf jaar over HRH
en zijn niet verder gekomen dan modder naar elkaar te gooien.
Als er iemand is die zegt dat hij of zij bewijzen kan dat het jachthuis heeft bestaan.. Prima
maar als niemand dat kan kunnen we beter doorgaan naar de volgende vraagstelling.
De vraag over de gangen of kelders onder HRH blijft open staan omdat het nog altijd kan dat er met een grondradar iets gevonden word.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132442428
Wacht even, bij post 152 (11:29) stel je de vraag, post 153 gaat over wat anders, bij post 154 stelt DN dat hij het ook niet weet en bij post 155 (14:16) trek jij de conclusie dat het "hiermee" naar het rijk der fabelen kan. Ik wil best meedenken maar ik hoop dat je met me eens bent dat dit redelijk kordaat is....
pi_132442989
Er is WEL een document dat uitsluitsel kan geven... Frank koopt het gebied aan op 1 maart 1902 blijkens notariële akte 4793. Er staan alleen percelen Dennebosch, heide en zand op vermeld. Een stuk vastgoed als een jachtchalet, zou apart vermeld staan. Dit is echter niet het geval. We kunnen dus veilig aannemen dat het jachtchalet van Lagerwey niet heeft bestaan. Dat wil niet zeggen dat er vóór 1875 niets gebouwd kan zijn. Het zegt wel dat in de tijd van Lagerwey het gebouw al verwijderd was.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:42:34 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_132443829
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:52 schreef interbellum het volgende:

[..]

Snel?? jullie debatteren al anderhalf jaar over HRH
en zijn niet verder gekomen dan modder naar elkaar te gooien.
Als er iemand is die zegt dat hij of zij bewijzen kan dat het jachthuis heeft bestaan.. Prima
maar als niemand dat kan kunnen we beter doorgaan naar de volgende vraagstelling.
De vraag over de gangen of kelders onder HRH blijft open staan omdat het nog altijd kan dat er met een grondradar iets gevonden word.
Ho even. Niet iedereen hier was aan het modder gooien.
pi_132446827
ik heb een aantal oude kaarten bekeken van 1872 tot 1916 maar ik zie alleen bekende gebouwen


1872


1890


1900


1916

Bron: http://www.watwaswaar.nl
pi_132447073
overigens heeft de preut bij de witte klap in 1916 ook geen dammetje op dit kaartje...

En de raven zijn hier gewoon akkertjes...

[ Bericht 23% gewijzigd door gerhardius op 22-10-2013 20:44:21 ]
pi_132447158
interbellum, wat mij betreft mag je de volgende vraag vast stellen.
Ik geloof niet dat er een jachthuis heeft gestaan. Bedoel je niet de Margaritahut?

Vergeef mijn onnozelheid, maar hoe kom je er overigens bij dat dit wel het geval zou zijn?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:44:49 #166
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132447623
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:28 schreef Dissectienaald het volgende:
Er is WEL een document dat uitsluitsel kan geven... Frank koopt het gebied aan op 1 maart 1902 blijkens notariële akte 4793. Er staan alleen percelen Dennebosch, heide en zand op vermeld. Een stuk vastgoed als een jachtchalet, zou apart vermeld staan. Dit is echter niet het geval. We kunnen dus veilig aannemen dat het jachtchalet van Lagerwey niet heeft bestaan. Dat wil niet zeggen dat er vóór 1875 niets gebouwd kan zijn. Het zegt wel dat in de tijd van Lagerwey het gebouw al verwijderd was.
Dank je DN.
Voor mij is dit overtuigend genoeg.
Als er nog iemand is die hier niet van overtuigd is hoor ik het graag.
Hoor ik niets gaan we morgen voor de volgende vraag.
Als we een beetje tempo houden zijn we klaar als het boek van DN uitkomt.
Dan kunnen we daar onze aandacht aan schenken.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:46:36 #167
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132447748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:36 schreef gerhardius het volgende:
overigens heeft de preut bij de witte klap in 1916 ook geen dammetje op dit kaartje...
De preut?
Klinkt leuker als vennetje
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:50:57 #168
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132448001
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:37 schreef gerhardius het volgende:
interbellum, wat mij betreft mag je de volgende vraag vast stellen.Ik geloof niet dat er een jachthuis heeft gestaan. Bedoel je niet de Margaritahut?Vergeef mijn onnozelheid, maar hoe kom je er overigens bij dat dit wel het geval zou zijn?
Ik bedoel niet de Margaritahut (die stond meer noordelijker in het Zandebos)

Hoe ik erbij kom dat er een jachthuis stond? staat in het boek v/d werkgroep Blz. 202
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132449520
Oh ja. Dat was een hypothese dat de fundamenten eventueel van een ouder jachthuis zou zijn geweest, maar in het boek staat al dat zij er niets over hebben kunnen terugvinden. Dat zou nmm betekenen dat de fundamenten inclusief kelder/gewelven voor HRH zijn aangelegd.

Ik heb verder ook nog nooit iets over een ouder jachthuis op die plek gehoord, dus volgens mij moeten we dat maar vergeten. Daarmee komen we niet verder overigens.
pi_132453603
Dat jachthuis of jachtchalet was niets meer dan een houten hutje, een soort schuilkeet waar de mannen na de al dan niet geslaagde jacht nog even vlug een slokje uit hun heupflessen konden
nemen voor dat je terug moesten naar moeders; of konden schuilen tijdens de regen.
Het had ws niet eens een echte fundering; misschien alleen maar een laagje bakstenen en stond
niet op de plaats waar later het RH gebouwd werd, maar dichter bij het meertje met de rodondendrons.
Zal dus ook wel nergens kadastraal vermeld gestaan hebben.

Overigens, gerhardius, kaarten, hoe mooi ook, liegen vaak of zijn jarenlang achter en onjuist;
luchtfotos liegen niet.
pi_132454678
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:08 schreef Walpurgis het volgende:
Overigens, gerhardius, kaarten, hoe mooi ook, liegen vaak of zijn jarenlang achter en onjuist;
luchtfotos liegen niet.
mee eens... En zeker op zo'n afgelegen plek in het bos zijn oude kaarten onbetrouwbaar.
Maar dat van het dammetje en de raaf viel me op toen ik naar de kaart uit 1916 keek..

Ik ben wel benieuwd als jij een luchtfoto uit die tijd hebt, zou je die hier kunnen plaatsen?
pi_132463572
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:08 schreef Walpurgis het volgende:

Overigens, gerhardius, kaarten, hoe mooi ook, liegen vaak of zijn jarenlang achter en onjuist;
luchtfotos liegen niet.
Nee, de mensen die deze foto's interpreteren daarentegen zijn daar wel toe in staat.
pi_132464620
Daarnaast: kaarten liegen niet. De mensen die deze kaarten maken, kunnen hier en daar een fout maken. Het verklaart nog steeds niet dat op de kaart van 1916 de akkerlandjes die de 'ravenvleugels' moeten voorstellen wel te zien zijn, maar de Wodanfiguur niet is benadrukt in het padennetwerk met behulp van kalk, zoals de WGRH in hun boek suggereert. En dat is niet omdat de cartografen 'liegen'.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:29:20 #174
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132469682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:15 schreef Dissectienaald het volgende:
Daarnaast: kaarten liegen niet. De mensen die deze kaarten maken, kunnen hier en daar een fout maken. Het verklaart nog steeds niet dat op de kaart van 1916 de akkerlandjes die de 'ravenvleugels' moeten voorstellen wel te zien zijn, maar de Wodanfiguur niet is benadrukt in het padennetwerk met behulp van kalk, zoals de WGRH in hun boek suggereert. En dat is niet omdat de cartografen 'liegen'.
Goed uitgangspunt voor de volgende kwestie "Wodan"
wat weten we van die bewering?
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:39:42 #175
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132470040
Ik heb deze zomer de ravenvleugels eens goed bekeken , en het enige wat ik vreemd vind is dat
ze gelijk beginnen maar ongelijk eindigen.
de opvolgende geul is 2 meter langer als de vorige .( of korter hangt er vanaf welke kant je oploopt.)
Dat wil niet zeggen dat ik een "Wodan" believer ben, maar ik kan geen reden verzinnen waarom het zo gemaakt is.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132477596
Even een tussentijdse update: ik ben momenteel in gesprek met twee uitgevers.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:27:22 #177
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132478361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:09 schreef Dissectienaald het volgende:
Even een tussentijdse update: ik ben momenteel in gesprek met twee uitgevers.
Dat is mooi.
Duimen dat een van de twee het wil uitgeven.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132483650
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:39 schreef interbellum het volgende:
Ik heb deze zomer de ravenvleugels eens goed bekeken , en het enige wat ik vreemd vind is dat
ze gelijk beginnen maar ongelijk eindigen. de opvolgende geul is 2 meter langer als de vorige .( of korter hangt er vanaf welke kant je oploopt.)
omdat het perceel er zo uitziet? Kijk maar naar de situatie 1900 hoe de bomen staan ingetekend. De uitgraving was voorheen onbegroeid lijkt het...
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:03:39 #179
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_132483794
Inmiddels is de eigenaar van de Mythstee overleden ,mochten er nog plannen bestaan om deze te onderzoeken ? Zou ik deze of gene aanraden hier haast mee te maken .
pi_132484273
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef eculipta het volgende:
Inmiddels is de eigenaar van de Mythstee overleden ,mochten er nog plannen bestaan om deze te onderzoeken ? Zou ik deze of gene aanraden hier haast mee te maken .
Waarom die haast dan?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:27:00 #181
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_132484793
Haast is geboden om de simpele reden dat de toekomst van de Mythstee nu niet meer zeker is men kan besluiten het bos plat te gooien en er een andere bestemming aan te geven .
Dan zou er geen onderzoek meer plaats kunnen vinden naar het urnenveld , de offerplaats en andere interessante vondsten .
pi_132484858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:08 schreef Walpurgis het volgende:
Dat jachthuis of jachtchalet was niets meer dan een houten hutje, een soort schuilkeet waar de mannen na de al dan niet geslaagde jacht nog even vlug een slokje uit hun heupflessen konden
nemen voor dat je terug moesten naar moeders; of konden schuilen tijdens de regen.
Het had ws niet eens een echte fundering; misschien alleen maar een laagje bakstenen en stond
niet op de plaats waar later het RH gebouwd werd, maar dichter bij het meertje met de rodondendrons.
Zal dus ook wel nergens kadastraal vermeld gestaan hebben.

Overigens, gerhardius, kaarten, hoe mooi ook, liegen vaak of zijn jarenlang achter en onjuist;
luchtfotos liegen niet.
Er heeft inderdaad een soort hut gestaan, aan de rand van het water.
De fundering ligt er namelijk nog steeds onder.
pi_132485079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:27 schreef eculipta het volgende:
Haast is geboden om de simpele reden dat de toekomst van de Mythstee nu niet meer zeker is men kan besluiten het bos plat te gooien en er een andere bestemming aan te geven .
Dan zou er geen onderzoek meer plaats kunnen vinden naar het urnenveld , de offerplaats en andere interessante vondsten .
Heb begrepen dat het terrein aan een bepaalde stichting gedoneerd gaat worden, hoe of wat precies weet ik ook niet. Maar bovenstaande heb ik ergens een keer opgevangen in een gesprek.
Laten we dan bij deze dus hopen dat het niet SBB is, zou wel betekenen dat het hek eruit gaat.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:40:24 #184
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132485477
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:27 schreef eculipta het volgende:
Haast is geboden om de simpele reden dat de toekomst van de Mythstee nu niet meer zeker is men kan besluiten het bos plat te gooien en er een andere bestemming aan te geven .Dan zou er geen onderzoek meer plaats kunnen vinden naar het urnenveld , de offerplaats en andere interessante vondsten .
Het lijkt mij sterk dat Gem. Nunspeet toestemming verleend om een bos te kappen!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:44:08 #185
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132485647
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:28 schreef RHSEARCHER het volgende:
Er heeft inderdaad een soort hut gestaan, aan de rand van het water. De fundering ligt er namelijk nog steeds onder.
Jij bedoeld de hut van F v Vloten aan de eendenvijver.
Dat is niet het jachthuis wat ik bedoelde, deze zou namelijk op de plaats van HRH gestaan hebben.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:48:02 #186
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132485871
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:00 schreef gerhardius het volgende:
omdat het perceel er zo uitziet? Kijk maar naar de situatie 1900 hoe de bomen staan ingetekend. De uitgraving was voorheen onbegroeid lijkt het...
Heeft bij de "ravenvleugel" een stenen gebouw gestaan?
Ik vond namelijk opvallend veel rode bakstenen daar.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132486182
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:28 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

Er heeft inderdaad een soort hut gestaan, aan de rand van het water.
De fundering ligt er namelijk nog steeds onder.
staat ook op het betreffende kaartje uit 1916
pi_132486422
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef eculipta het volgende:
Inmiddels is de eigenaar van de Mythstee overleden ,mochten er nog plannen bestaan om deze te onderzoeken ? Zou ik deze of gene aanraden hier haast mee te maken .
ik kan me voorstellen dat de nabestaanden op dit moment niet direct zin hebben in allemaal gedoe over het terrein, maar als er iemand hen kent is het misschien goed ze van onze belangstelling in kennis te brengen. Kent iemand deze mensen misschien? Anders over een paar weken namens de formumleden eens een briefje sturen.

[ Bericht 2% gewijzigd door gerhardius op 23-10-2013 20:04:51 ]
pi_132486740
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:48 schreef interbellum het volgende:

[..]

Heeft bij de "ravenvleugel" een stenen gebouw gestaan?
Ik vond namelijk opvallend veel rode bakstenen daar.
heb ik ook gezien: zal het het riool zijn wat erachterlangs loopt..

http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:04:34 #190
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132486784
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:00 schreef gerhardius het volgende:
omdat het perceel er zo uitziet? Kijk maar naar de situatie 1900 hoe de bomen staan ingetekend. De uitgraving was voorheen onbegroeid lijkt het...
Ik heb je kaarten nog een keer bekeken, maar op de kaart van 1916 is het perceel pas omringt met paden.
Dat doet mij toch twijfelen of dat de reden is om die geulen ongelijk te laten eindigen.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132487056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:04 schreef interbellum het volgende:

[..]

Ik heb je kaarten nog een keer bekeken, maar op de kaart van 1916 is het perceel pas omringt met paden.
Dat doet mij toch twijfelen of dat de reden is om die geulen ongelijk te laten eindigen.
Het ligt klem tussen twee wegen, volgt deze vorm.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:09:13 #192
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132487085
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:53 schreef gerhardius het volgende:
staat ook op het betreffende kaartje uit 1916
Bedoel jij ook de hut bij de eendenvijver?
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132487145
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef eculipta het volgende:
Inmiddels is de eigenaar van de Mythstee overleden ,mochten er nog plannen bestaan om deze te onderzoeken ? Zou ik deze of gene aanraden hier haast mee te maken .
Bron van overlijden: Hoe heette hij? Denk niet dat het "platgegooid" gaat worden, situatie zal wel zo blijven.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:12:49 #194
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132487283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:08 schreef lxhkrd het volgende:
Het ligt klem tussen twee wegen, volgt deze vorm.
op de kaart van 1916 zie ik dat ook, maar op de overige oudere kaarten staan die paden niet .
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132487433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef eculipta het volgende:
Inmiddels is de eigenaar van de Mythstee overleden ,mochten er nog plannen bestaan om deze te onderzoeken ? Zou ik deze of gene aanraden hier haast mee te maken .
bedoel je overigens meneer of mevrouw ST? Meneer ST is 5 juni 2013 overleden, zijn vrouw leefde op dat moment nog, in de rouwadvertentie staat gewoon het huidige adres.

http://www.mensenlinq.nl/(...)simon-thomas-5117335
pi_132487604
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:12 schreef interbellum het volgende:

[..]

op de kaart van 1916 zie ik dat ook, maar op de overige oudere kaarten staan die paden niet .
de paden inderdaad niet. De andere grenzen wel. Zou het iets met de bodemgesteldheid of reliëf te maken kunnen hebben?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:34:58 #197
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132491852
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:18 schreef gerhardius het volgende:
de paden inderdaad niet. De andere grenzen wel. Zou het iets met de bodemgesteldheid of reliëf te maken kunnen hebben?
Dat zou best zo kunnen zijn.
Dan kan je het beste de legenda van de kaarten raadplegen of daar iets op te vinden is over bodemgesteldheid.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132492254
De Mythstee wordt anders nog steeds onderhouden. Tijdens de excursie in mei zagen we dat er bomen zijn gekapt en de paden vrijgehouden worden. Toen hebben wij daar geen vreemde zaken gezien die wijzen op ritueel gebruik.
pi_132492315
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef interbellum het volgende:

[..]

Dat is mooi.
Duimen dat een van de twee het wil uitgeven.
Één van hen wil het uitgeven. Ik krijg binnenkort de auteursovereenkomst opgestuurd.
pi_132493022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Één van hen wil het uitgeven. Ik krijg binnenkort de auteursovereenkomst opgestuurd.
kan ik je dan nu feliciteren? Als eerste?
pi_132493124
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:41 schreef Dissectienaald het volgende:
De Mythstee wordt anders nog steeds onderhouden. Tijdens de excursie in mei zagen we dat er bomen zijn gekapt en de paden vrijgehouden worden. Toen hebben wij daar geen vreemde zaken gezien die wijzen op ritueel gebruik.
wat bedoel je met ritueel gebruik? Ik zie de relatie met het overlijden van de heer ST niet..
Hij was overigens in mei nog niet overleden.
pi_132493333
Dat mag, maar ik ben een vervelende zeurpiet met contracten ;-)
pi_132493505
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:54 schreef gerhardius het volgende:

[..]

wat bedoel je met ritueel gebruik? Ik zie de relatie met het overlijden van de heer ST niet..
Hij was overigens in mei nog niet overleden.
Volgens de post van Eculipta is er een offertafel op de Mythstee geweest. Toen wij er waren hebben we geen asresten gezien van een vuur dat gemaakt zou zijn bij het ritueel. Het zag er zelfs behoorlijk onverstoord uit in de kom van de Mythstee. Zeker als je nagaat dat volgens sommigen de troonswisseling van 30 april aanleiding zou zijn voor een dergelijk ritueel. Dat hebben we ook niet gezien bij Witte Klap. En bij de fallus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk vanwege de nabijheid van camping Samoza. Daarnaast ben ik niet overtuigd van een 'sekte'. Sluitend bewijs zou wenselijk zijn.
pi_132495108
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:00 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Volgens de post van Eculipta is er een offertafel op de Mythstee geweest. Toen wij er waren hebben we geen asresten gezien van een vuur dat gemaakt zou zijn bij het ritueel. Het zag er zelfs behoorlijk onverstoord uit in de kom van de Mythstee. Zeker als je nagaat dat volgens sommigen de troonswisseling van 30 april aanleiding zou zijn voor een dergelijk ritueel. Dat hebben we ook niet gezien bij Witte Klap. En bij de fallus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk vanwege de nabijheid van camping Samoza. Daarnaast ben ik niet overtuigd van een 'sekte'. Sluitend bewijs zou wenselijk zijn.
met offerplaats bedoelt hij waarschijnlijk de mythstee zelf, deze aardburcht zou in een grijs verleden zijn gebruikt als Romeinse offerplaats. Tijdens het onderzoek in 1938 door prof Bursch en in 1944 zouden er onder de paalkrans asresten zijn gevonden, helaas is daarvan alleen nog het beknopte verslag van RMO.
De Mythstee is later nog wel door archeologen onderzocht, maar zij hebben geen nieuwe feiten aan het licht hebben gebracht.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:35:11 #205
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132495657
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:
Één van hen wil het uitgeven. Ik krijg binnenkort de auteursovereenkomst opgestuurd.
Veel succes.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132496112
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Één van hen wil het uitgeven. Ik krijg binnenkort de auteursovereenkomst opgestuurd.
Gefeliciteerd ^O^
pi_132503410
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:25 schreef gerhardius het volgende:

[..]

met offerplaats bedoelt hij waarschijnlijk de mythstee zelf, deze aardburcht zou in een grijs verleden zijn gebruikt als Romeinse offerplaats. Tijdens het onderzoek in 1938 door prof Bursch en in 1944 zouden er onder de paalkrans asresten zijn gevonden, helaas is daarvan alleen nog het beknopte verslag van RMO.
De Mythstee is later nog wel door archeologen onderzocht, maar zij hebben geen nieuwe feiten aan het licht hebben gebracht.
Een Germaanse dingplaats, is de officiële lezing. Bursch in 1938, Van Giffen in 1944 en de Mythstee heeft een tijd op de lijst van Archeologische aandachtspunten gestaan. In 1997 is er een laatste onderzoek uitgevoerd en daaruit is gebleken dat het om een natuurlijk verschijnsel gaat.
pi_132503412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ^O^
Thanks!
pi_132504246
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 06:19 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Een Germaanse dingplaats, is de officiële lezing. Bursch in 1938, Van Giffen in 1944 en de Mythstee heeft een tijd op de lijst van Archeologische aandachtspunten gestaan. In 1997 is er een laatste onderzoek uitgevoerd en daaruit is gebleken dat het om een natuurlijk verschijnsel gaat.
bij het maken van de wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Mythstee over dit onderwerp heb ik er heel wat over gelezen, maar het woord "dingplaats" kan ik me daarbij niet herinneren. Een dingplaats is een plaats waar recht werd gesproken, dus de term past wel bij de heersende mening van destijds.
pi_132504712
Dingplaats en offerplaats zijn de meest gehoorde verbanden die met de Mythstee zijn gelegd.

Als er al een urnenveld zou zijn op de Mythstee, dan was deze niet van de lijst afgevoerd in 1997, dus ik heb daar mijn bedenkingen bij. Nogmaals: hard bewijs zou welkom zijn.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:24:06 #211
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_132504763
gefeli DN!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_132504801
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
gefeli DN!
Thanks! Meer details als alles in kannen en kruiken is.
pi_132505944
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Één van hen wil het uitgeven. Ik krijg binnenkort de auteursovereenkomst opgestuurd.
Hé, tof. Gefeliciteerd! ;)
★★★
  donderdag 24 oktober 2013 @ 12:12:46 #214
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132508827
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:58 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat mag, maar ik ben een vervelende zeurpiet met contracten ;-)
"Zeurpiet" pas maar op met dat woord, je word zomaar beschuldigd van discriminatie.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132508924
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:12 schreef interbellum het volgende:

[..]

"Zeurpiet" pas maar op met dat woord, je word zomaar beschuldigd van discriminatie.
Hier moest ik dan wel weer om lachen, want ja, dat zou zomaar kunnen :D .
pi_132510567
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:12 schreef interbellum het volgende:

[..]

"Zeurpiet" pas maar op met dat woord, je word zomaar beschuldigd van discriminatie.
Dan zal ik maar verzwijgen dat ik tussen 1996 en 2003 jaarlijks heb geassisteerd bij de intocht van Sinterklaas in Zaandam...
  donderdag 24 oktober 2013 @ 17:31:28 #217
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132518886
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:16 schreef Dissectienaald het volgende:
Dan zal ik maar verzwijgen dat ik tussen 1996 en 2003 jaarlijks heb geassisteerd bij de intocht van Sinterklaas in Zaandam...
Je moet inderdaad heel voorzichtig wezen met die informatie.
Als je niet oppast worden je remleidingen doorgesneden
groetjes Fok Piet
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132521833
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:16 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Dan zal ik maar verzwijgen dat ik tussen 1996 en 2003 jaarlijks heb geassisteerd bij de intocht van Sinterklaas in Zaandam...
Lou Reed, I Wanna Be Black?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sorry...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132521902
Er staat weer een asbestsanerings-medewerkersschoonmaak-aanhanger op het parkeerplaats naast HRH..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132523535
@interbellum:

jouw opmerking omtrent doorgesneden remleidingen is echt niet grappig, kinderlijk en ongepast.

als jou dat overkomen zou zijn, zou je wel anders piepen, hoor!

een onderzoeker overleefde het gelukkig, die andere kwam er helaas bij om het leven.
pi_132526540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:45 schreef Walpurgis het volgende:

een onderzoeker overleefde het gelukkig, die andere kwam er helaas bij om het leven.
Dit is geheel nieuwe informatie !
Er zat nog iemand bij Septer in de auto? En die heeft het niet overleefd?
Schalkwijk zei toch ooit dat hij niet geloofde dat dit remfalen een bewuste aanslag was nav rondehuisonderzoek
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:34:27 #222
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132528843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:45 schreef Walpurgis het volgende:
@interbellum:jouw opmerking omtrent doorgesneden remleidingen is echt niet grappig, kinderlijk en ongepast.als jou dat overkomen zou zijn, zou je wel anders piepen, hoor!een onderzoeker overleefde het gelukkig, die andere kwam er helaas bij om het leven.
is nooit bewezen!! dus niet zeuren of bewijs leveren
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:36:09 #223
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132528929
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
Dit is geheel nieuwe informatie !Er zat nog iemand bij Septer in de auto? En die heeft het niet overleefd?Schalkwijk zei toch ooit dat hij niet geloofde dat dit remfalen een bewuste aanslag was nav rondehuisonderzoek
Is niet nieuw
Is allemaal "bullshit"
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132529014
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:36 schreef interbellum het volgende:

[..]

Is niet nieuw
Is allemaal "bullshit"
Is wel nieuw.
Dit heb ik nooit gelezen in deze topicserie.
Wat is het verhaal over die dode ?
En waarom is het niet waar?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:39:43 #225
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132529113
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
Is wel nieuw.Dit heb ik nooit gelezen in deze topicserie.Wat is het verhaal over die dode ?En waarom is het niet waar?
Dan doe je er goed aan om de serie even terug te lezen want ik weet zeker dat het al eerder ter sprake is gekomen.
doet niets aan het feit af dat het leugens zijn.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132529350
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:34 schreef interbellum het volgende:

[..]

is nooit bewezen!! dus niet zeuren of bewijs leveren
Ik heb dat ook nog nooit eerder gelezen dat er iemand bij dat ongeluk om het leven zou zijn gekomen.
pi_132529540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:39 schreef interbellum het volgende:

[..]

Dan doe je er goed aan om de serie even terug te lezen want ik weet zeker dat het al eerder ter sprake is gekomen.
doet niets aan het feit af dat het leugens zijn.
Leg het verhaal dan uit...
En waarom zijn het leugens, van wie en hoe weet je dat ?
pi_132529550
Ik heb het wel een keer gelezen dat er een vermeend slachtoffer zou zijn. Ik zeg vermeend omdat er voor deze beweringen geen bewijs is geleverd. Dhr Septer verwees ons naar de ANWB, die hebben geen gegevens meer van 1976. Tenzij die natuurlijk in 'het complot' zitten.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:49:46 #229
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132529604
Wanneer is dit gebeurd (datum)
welk weg nummer of straatnaam en plaats
proces verbaal nummer?

IK weet nu het antwoord al (dat kan ik niet zeggen moeilijk, moeilijk)

gewoon Bullshit dus
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132529630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:03 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Lou Reed, I Wanna Be Black?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sorry...
Black zijn is niet zo slecht. Behalve dat kwastje in mijn oor en neus. Dat kon mij gestolen worden.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:52:59 #231
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132529768
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
Leg het verhaal dan uit... En waarom zijn het leugens, van wie en hoe weet je dat ?
Hoe zou je willen dat ik een verhaal uitleg wat nooit heeft plaats gevonden???????????
Of moet ik soms bewijzen dat het niet heeft plaats gevonden.
Jullie snappen echt niets van bewijsvoering.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132529826
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:49 schreef interbellum het volgende:
Wanneer is dit gebeurd (datum)
welk weg nummer of straatnaam en plaats
proces verbaal nummer?

IK weet nu het antwoord al (dat kan ik niet zeggen moeilijk, moeilijk)

gewoon Bullshit dus
Doorsnijden van remleidingen is meer Hollywood. Als ze in Nederland iemand het zwijgen willen opleggen, waarom dan een methode kiezen die a) aandacht trekt en b) eventueel onschuldige voorbijgangers kan treffen en dus nog meer aandacht genereert. Dan ben je als geheime elitaire organisatie zo lang bezig jezelf verborgen te houden, en dan ga je ineens de aandacht op jezelf richten?
pi_132530020
@interbellum:

wat de boer niet kent, vreet 'ie niet....

kennelijk ben je nieuw hier op dit forum; moet je maar eens terug lezen;

een plaatselijke journalist heeft het ongevraagd en onafhankelijk hier
eerder gemeld.

en nee, er zat niemand anders bij Septer in de auto; het gebeurde later
in een andere poging.

natuurlijk ontkende Schalkwijk alle belastende feiten en liet uit angst
alle bronvermeldingen weg om maar niet in problemen te komen en tevens
de zege van de van Vlotens te krijgen. Overigens een leuke geschiedenis,
maar alle interessante feiten weggelaten.

en ik ga overigens geen 25 euros uitgeven voor dat boek van DN, als dat nog
ooit uit zal komen;
toegegeven, ik weet niet wat daar in zal staan, maar weet wel wat er NIET
in zal staan; ik wacht liever op dat volgende boek geschreven door
onderzoekers die het terrein op hun duimpje kennen, teruggaand meer
dan 50 jaar, Montenberg en Eldermans kenden en toegang hebben tot
hun archieven en jarenlange correspondentie.

DN kent het terrein niet historisch gezien en baseert zijn boek alleen
maar op archief materiaal toegankelijk voor iedereen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:00:47 #234
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132530131
Hebben jullie enig idee wat er gebeurd als je iemand zijn remleidingen door snijd.
hij rijd weg en de eerste bocht trap hij op zijn rem en deze doet niets meer dus rij je met een gangetje van 10 a 20 km/u tegen iets op.
nou ik kan je verzekeren daar ga je niet dood van.
Maar het verhaal is wel een stuk saaier en niet geheimzinnig.
Word toch eens volwassen hier.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:02:07 #235
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132530189
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
een plaatselijke journalist heeft het ongevraagd en onafhankelijk hiereerder gemeld.
Naam wil je zeker niet noemen he!!!!!!!!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:04:41 #236
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132530304
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
en ik ga overigens geen 25 euros uitgeven voor dat boek van DN, als dat nogooit uit zal komen
Dit is wel het toppunt van zielig doen.
Dit zijn mijn woorden niet die van DN
IK denk dat ik je zijn boek ga schenken, kan je eens een boek lezen wat wel onderbouwd is.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:07:15 #237
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132530437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
natuurlijk ontkende Schalkwijk alle belastende feiten en liet uit angstalle bronvermeldingen weg om maar niet in problemen te komen
Ook de politie niet ingeschakeld natuurlijk
De meeste hier zijn volwassen mensen hoor die geloven niet in sprookjes.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:09:35 #238
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132530563
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
toegegeven, ik weet niet wat daar in zal staan, maar weet wel wat er NIETin zal staan; ik wacht liever op dat volgende boek geschreven door
Je weet helemaal niets
of ben jij soms zijn nieuwe uitgever?
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:12:09 #239
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132530664
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:50 schreef Dissectienaald het volgende:
Black zijn is niet zo slecht. Behalve dat kwastje in mijn oor en neus. Dat kon mij gestolen worden.
BLack en gestolen in 1 zin ... je vraagt om problemen!!!!!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132533648
kijk maar eens in deel 6, rond september 11, 2012
pi_132533960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:00 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]
Volgens de post van Eculipta is er een offertafel op de Mythstee geweest.
Nog even over deze offertafel: is daar nog iets over bekend?
Hoe zou zo'n offertafel er uit hebben gezien, zo'n beetje als een molensteen?
pi_132534725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:16 schreef Walpurgis het volgende:
kijk maar eens in deel 6, rond september 11, 2012
Nunspeet1953 om precies te zijn: zondag 11 november 2012 @ 22:50:25 #8

quote:
teruglezend hebben we nog steeds niet door de Nunspeetse journalist Rein Tuininga bevestigd gezien zijn reactie op die doorgesneden remleidingen waarbij een RH onderzoeker onder "verdachte omstandigheden' om het leven kwam.
Ook niet van de Nunspeetse politie agent die n.a.v. vragen omtrent het stoffelijk overschot gevonden in 1982 herhaal in 1982, (ik zal deze agent alleen maar aanduiden met de initialen WM) Rein vroeg 'Ben je levensmoe? Er zijn wel meer moorden geweest.' en 'Dat de schrijver uit '76 (Septer?) is bedreigd.... Dat denk ik wel.'
pi_132539272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:
@interbellum:

natuurlijk ontkende Schalkwijk alle belastende feiten en liet uit angst
alle bronvermeldingen weg om maar niet in problemen te komen en tevens
de zege van de van Vlotens te krijgen. en ik ga overigens geen 25 euros uitgeven voor dat boek van DN, als dat nog
ooit uit zal komen;

toegegeven, ik weet niet wat daar in zal staan, maar weet wel wat er NIET
in zal staan; ik wacht liever op dat volgende boek geschreven door
onderzoekers die het terrein op hun duimpje kennen, teruggaand meer
dan 50 jaar, Montenberg en Eldermans kenden en toegang hebben tot
hun archieven en jarenlange correspondentie.

DN kent het terrein niet historisch gezien en baseert zijn boek alleen
maar op archief materiaal toegankelijk voor iedereen.
Even wat cursiefjes geplaatst. Met betrekking tot de zegeN van de Van Vlotens: ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Schalkwijk weinig zegen heeft gekregen van de familie.

Met betrekking tot mijn boek: de vraag is niet ALS het er zal komen, maar WANNEER...

Met betrekking tot de archieven van Montenberg en Eldermans: Montenberg heeft zich meerdere malen een fantast getoond. Eldermans, voor dat stukje archief wat nog over is en in het bezit van zijn kleindochter... Moet je wel een stuk voor rijden.
pi_132539273
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Walpurgis het volgende:

DN kent het terrein niet historisch gezien en baseert zijn boek alleen
maar op archief materiaal toegankelijk voor iedereen.
Dat is een veronderstelling. 'Historisch gezien' ken jij ook heel veel niet. Ik refereer even aan een teruggeroepen ambassadeur. Dat was toch wel een blunder van de bovenste plank.
pi_132539589
@ Walpurgis: een andere vraag. Wat vind jij van het paranormaal onderzoek zoals dat in april 2013 is verricht in het RH-gebied en de 'resultaten' die zij daaruit hebben verkregen?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:02:55 #246
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_132551540
Inmiddels zijn beiden overleden Mvr en Dhr ST, de Mythstee en Huize de Vennen behoren idd aan de erfgenamen die deze in een stichting hebben ondergebracht , dat is gunstiger voor de belasting als erfgenaam betaal je je anders scheel De eigenaren van het naast de Mythstee gelegen Landgoed ( voorheen eigendom van de familie Droste Hebben al jaren belangstelling deze aan te kopen en te cultiveren Men heeft ooit geopperd de Mythstee tot cultureel erfgoed te benoemen maar dit wilde Dhr ST pertinent niet .Vandaar dat er na verkoop mee gedaan mag worden wat men wenst er mag alleen niet op gebouwd worden .Het onderhoud aan de Mythstee is minimaal word af en toe eens een boom gekapt om paden en hekken vrij te houden verder niets
pi_132557562
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:02 schreef eculipta het volgende:
Het onderhoud aan de Mythstee is minimaal word af en toe eens een boom gekapt om paden en hekken vrij te houden verder niets
Je bent goed ingelicht over deze familie..

Toch klopt het niet helemaal: Bijvoorbeeld de laan van rode beuken tussen het middenpunt van de ster (bij de Mythstee) en Eibertjespad/ Landgoed de Vennen wordt toch netjes bijgehouden. En dat minimale onderhoud: De vennen ziet er zo-en-zo een beetje rommelig uit als je over het eibertjespad fietst.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132567933
@ interbellum, # 236:

Leuk van je om me een boek van DN ( WANNEER en niet ALS) dat tzt uitkomt,
toe te sturen! Alvast bedankt.
Ik zal voor je hier dan op dit forum precies vertellen wat ik daar wel van vind!
pi_132577605
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:02 schreef eculipta het volgende:
Inmiddels zijn beiden overleden Mvr en Dhr ST, de Mythstee en Huize de Vennen behoren idd aan de erfgenamen die deze in een stichting hebben ondergebracht , dat is gunstiger voor de belasting als erfgenaam betaal je je anders scheel De eigenaren van het naast de Mythstee gelegen Landgoed ( voorheen eigendom van de familie Droste Hebben al jaren belangstelling deze aan te kopen en te cultiveren Men heeft ooit geopperd de Mythstee tot cultureel erfgoed te benoemen maar dit wilde Dhr ST pertinent niet .Vandaar dat er na verkoop mee gedaan mag worden wat men wenst er mag alleen niet op gebouwd worden .Het onderhoud aan de Mythstee is minimaal word af en toe eens een boom gekapt om paden en hekken vrij te houden verder niets
cultureel erfgoed geeft ook beperkingen, dat lijkt me inderdaad een bezwaar. Ik zou ervoor willen pleiten in elk geval de ware feiten te (laten) onderzoeken. Als er nog dingen over bijvoorbeeld de offerplaats teruggevonden worden zou dat helemaal geweldig zijn. Misschien wil DN er wel een boek over maken, anders wil ik daar wel aan meewerken. Als de feiten duidelijk zijn en er is een bewezen historische kant aan de Mythstee met artefacten, dan moet dit gebied eigenlijk open gesteld worden. En dan samen met HRH-ruïne en het trammetje wordt het een geweldige attractie voor de gemeente Nunspeet!
pi_132588820
@lavenderr #226 en Gerhardius #242:

Nee; RT heeft het hier op dit forum zelf verteld ( later aangehaald door Nuspeet53)

staat op deel 6, maar steeds waneer ik deel 6 wil openen, krijg ik een "error # 52"

proberen jullie het zelf maar eens!
pi_132589068
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:04 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr #226 en Gerhardius #242:

Nee; RT heeft het hier op dit forum zelf verteld ( later aangehaald door Nuspeet53)

staat op deel 6, maar steeds waneer ik deel 6 wil openen, krijg ik een "error # 52"

proberen jullie het zelf maar eens!
Probeer het nog eens
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.6
pi_132619004
@lavenderr: gaat nog steeds niet; krijg nog steeds die error # 52
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 15:23:14 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_132619058
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:21 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr: gaat nog steeds niet; krijg nog steeds die error # 52
Wat raar Walpurgis.
Ik krijg gewoon het topic.
Weet je nog ongeveer welke post het was? Kan ik even voor je zoeken.
pi_132619105
@DN: geen flauw idee; ben niet bekend met dat paranormaal onderzoek van april 2013
en de resultaten hiervan.
Ben zeker bereid hier naar te kijken en je mijn mening hierover te geven;
ook kan ik een vriend vragen om de resultaten te vergelijken met die van Delius Pit in
de begin jaren '80.
pi_132628943
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:21 schreef Walpurgis het volgende:
@lavenderr: gaat nog steeds niet; krijg nog steeds die error # 52
Je bent niet de enige, ik krijg ook deze melding!
Kan één van de moderatoren hier misschien iets aan doen?

Oh ja, ik gebruik Firefox 24.0

[ Bericht 3% gewijzigd door Toppie_ op 27-10-2013 19:55:16 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_132629019
Apart, ik kom er wel gewoon in. Probeer het eens met een andere browser, misschien dat het dan werkt? Of via mobiel / tablet...
★★★
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 19:40:12 #257
249559 crew  Lavenderr
pi_132629052
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:37 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Je bent niet de enige, ik krijg ook deze melding!
Kan één van de moderatoren hier misschien iets aan doen?
Ik zal eens 'achter' vragen of hier iets aan te doen is.
Misschien weet BUG wel raad hiermee.

Wat vreemd dat ik hem wel gewoon kan zien.
Kunnen degenen die hem wel zonder problemen kunnen openen dat even hier zeggen, kunnen we zien hoeveel mensen hier last van hebben.
pi_132629104
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Één van hen wil het uitgeven. Ik krijg binnenkort de auteursovereenkomst opgestuurd.
Ook vanuit het "dorp in de vier bossen" gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Ik ben erg benieuwd naar jouw kant van het hele verhaal.

Enig idee wanneer we het ongeveer kunnen verwachten?
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_132629279
Hier ook error # 52. Zowel in Firefox 24.0, IE10, Opera 12.14 en Chrome 30.0.1599.101.
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 19:47:16 #260
249559 crew  Lavenderr
pi_132629393
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:44 schreef Ponytram het volgende:
Hier ook error # 52. Zowel in Firefox 24.0, IE10, Opera 12.14 en Chrome 30.0.1599.101.
Heb het gevraagd. Dus even afwachten maar :)
pi_132630403
ws geblokkeerd door NSA en/of AIVD..... ha ha
pi_132631502
Zijn jullie ingelogd als jullie dl6 willen bezoeken? Als ik uitlog en ik open deel 6, dan krijg ik dat namelijk ook.



Ingelogd heb ik nergens last van.
★★★
pi_132632972
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:41 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Ook vanuit het "dorp in de vier bossen" gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Ik ben erg benieuwd naar jouw kant van het hele verhaal.

Enig idee wanneer we het ongeveer kunnen verwachten?
Nee, die planning heb ik nog niet gekregen. Ik weet wel dat ik het manuscript 'drukklaar' moet afleveren binnen vier weken. Van de andere uitgever weet ik nog niets, maar als zij interesse hebben ben ik zeker benieuwd wat zij te bieden hebben. Voorlopig voldoet de uitgever die mij een contract gestuurd heeft aan mijn belangrijkste eis: het werk blijft mijn intellectueel eigendom.
pi_132633200
Ik krijg topic 6 ook gewoon open.

@Walpurgis: iemand heeft het artikel op het forum gezet. Ik ben mijn exemplaar van Paravisie even kwijt. Is meegekomen vanaf ons zomerverblijf in één van de vele tassen van mijn vrouw, maar kennelijk is die nog steeds niet uitgepakt...
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 21:06:42 #265
249559 crew  Lavenderr
pi_132633714
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:58 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik krijg topic 6 ook gewoon open.

@Walpurgis: iemand heeft het artikel op het forum gezet. Ik ben mijn exemplaar van Paravisie even kwijt. Is meegekomen vanaf ons zomerverblijf in één van de vele tassen van mijn vrouw, maar kennelijk is die nog steeds niet uitgepakt...
Wat klinkt dat chic O+
Maar jij kan dl.6 dus wél lezen. Dan zou het de anderen ook moeten lukken, mits ingelogd.
pi_132635917
Het is *maar* een stacaravan...
pi_132636414
nao problema in Explorer (ingelogd)
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 21:47:43 #268
249559 crew  Lavenderr
pi_132636439
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:37 schreef Dissectienaald het volgende:
Het is *maar* een stacaravan...
Maakt niet uit. Klinkt als iets van Tsjechov ;)
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 21:48:09 #269
249559 crew  Lavenderr
pi_132636461
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:47 schreef gerhardius het volgende:
nao problema in Explorer (ingelogd)
Ah top.
pi_132636536
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:55 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Nee, die planning heb ik nog niet gekregen. Ik weet wel dat ik het manuscript 'drukklaar' moet afleveren binnen vier weken. Van de andere uitgever weet ik nog niets, maar als zij interesse hebben ben ik zeker benieuwd wat zij te bieden hebben. Voorlopig voldoet de uitgever die mij een contract gestuurd heeft aan mijn belangrijkste eis: het werk blijft mijn intellectueel eigendom.
Weet je wat er met drukklaar bedoeld wordt? Daar moet je dan nog wel mee aan de slag, denk ik, tenzij het boek alleen platte tekst bevat.

4 weken is niets...
pi_132644200
Nee, zeker niet als je leest wat er allemaal kan gebeuren als de 'auteur in gebreke' blijft. Het wordt gewoon nog even hard werken.
pi_132659401
Copy paste deze links in je browser, en je krijgt het Paravisie-artikel.

quote:
Ik zat maar te wachten totdat iemand het paravisie-artikel post.
Niks hoor...
Voor het eerst sinds 20 jaar kocht ik maar zelf de laatste editie

1 http://imageshack.us/photo/my-images/825/cdt2.jpg (copy/paste deze link)
2 http://img13.imageshack.us/img13/9249/2vov.jpg (copy/paste deze link)
3 http://img837.imageshack.us/img837/1132/zubg.jpg (copy/paste deze link)

Enfin..... dat heet nou demonisering
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 20:04:20 #273
249559 crew  Lavenderr
pi_132669358
quote:
die is leuk, haha
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 20:34:25 #275
249559 crew  Lavenderr
pi_132669913
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:23 schreef gerhardius het volgende:

[..]

die is leuk, haha
Ja prachtig he? augustus, september heeft hij beloofd, dus hij is aan de late kant :P
pi_132672921
Wij, de geheimzinnige club van sceptici, zijn niet voor deze docu benaderd...
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 23:05:56 #277
249559 crew  Lavenderr
pi_132677959
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Wij, de geheimzinnige club van sceptici, zijn niet voor deze docu benaderd...
Ik ook niet. Vond hem toevallig toen ik een beetje op internet zat te lezen over Het Ronde Huis.
pi_132681740
Ik geloof dat ik die trailer voor het eerst ergens in juli zag via het FB-account van de maker, die weer iets gepost had op het FB-account van Het Ronde Huis. Ze waren toen nog onderzoek aan het doen in het RH-gebied. Daar die paranormale teams met een camerateam in het RH-gebied rondliepen, vraag ik mij af of het deze persoon is geweest. Als het hem gaat om de 'occulte' zijde van het verhaal, dan wordt dit een eenzijdige docu...
  Moderator dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:11:10 #279
249559 crew  Lavenderr
pi_132682974
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 06:09 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik geloof dat ik die trailer voor het eerst ergens in juli zag via het FB-account van de maker, die weer iets gepost had op het FB-account van Het Ronde Huis. Ze waren toen nog onderzoek aan het doen in het RH-gebied. Daar die paranormale teams met een camerateam in het RH-gebied rondliepen, vraag ik mij af of het deze persoon is geweest. Als het hem gaat om de 'occulte' zijde van het verhaal, dan wordt dit een eenzijdige docu...
Dat zien we dan wel weer. Lijkt me leuk om eens een documentaire te zien over Het Ronde Huis.
Kom maar op zou ik zeggen O+
pi_132683599
ALS we het gaan zien. Zoals je zelf zei: augustus/September. En die radio-documentaire over het RH van Jeroen de Jager is ook nog steeds niet gemaakt...
  Moderator dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:17:11 #281
249559 crew  Lavenderr
pi_132693225
Erg leuk om deze berichtjes nog eens te lezen:

http://snv.courant.nu/ind(...)¶graaf=154&y=949
pi_132715071
Goed, ik heb dus een uitgever. Deze heeft een paar eisen alvorens ze aan de productie van het boek gaan beginnen. Ik moet de uitgever voorzien van vijftig e-mail adressen, van mensen die het ook goedgekeurd hebben dat ik deze adressen aan de uitgever geef. Deze e-mail adressen worden niet gebruikt voor spamactiviteiten. Het enige wat zij ermee doen is jou een mail sturen als het boek op het punt staat om gepubliceerd te worden. De uitgever wil op deze manier 15 betaalde bestellingen krijgen zodat ze een garantie hebben dat het boek ook verkoopt.

Als je mij via een privéberichtje even je mail adres doorstuurt, dan zorg ik ervoor dat de uitgever ze krijgt. Als je het mailtje ontvangt, staan er ook instructies in hoe het boek besteld kan worden. Ikzelf heb nog een optie gekozen dat het boek gedurende de drie jaar dat het contract loopt, via Centraal Boekhuis verkrijgbaar zal zijn. Dat heeft als voordeel dat elke boekhandel mijn boek kan bestellen via het ISBN en dat het boek ook verkrijgbaar zal zijn bij online boekhandels.

Oh ja, het boek wordt gepubliceerd door Free Musketeers.
pi_132715078
Oeps, foutje...
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 09:04:07 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132715384
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Goed, ik heb dus een uitgever. Deze heeft een paar eisen alvorens ze aan de productie van het boek gaan beginnen. Ik moet de uitgever voorzien van vijftig e-mail adressen, van mensen die het ook goedgekeurd hebben dat ik deze adressen aan de uitgever geef. Deze e-mail adressen worden niet gebruikt voor spamactiviteiten. Het enige wat zij ermee doen is jou een mail sturen als het boek op het punt staat om gepubliceerd te worden. De uitgever wil op deze manier 15 betaalde bestellingen krijgen zodat ze een garantie hebben dat het boek ook verkoopt.

Als je mij via een privéberichtje even je mail adres doorstuurt, dan zorg ik ervoor dat de uitgever ze krijgt. Als je het mailtje ontvangt, staan er ook instructies in hoe het boek besteld kan worden. Ikzelf heb nog een optie gekozen dat het boek gedurende de drie jaar dat het contract loopt, via Centraal Boekhuis verkrijgbaar zal zijn. Dat heeft als voordeel dat elke boekhandel mijn boek kan bestellen via het ISBN en dat het boek ook verkrijgbaar zal zijn bij online boekhandels.

Oh ja, het boek wordt gepubliceerd door Free Musketeers.
Je hebt een PM :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132719200
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je hebt een PM :)
:Y
pi_132721845
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Als je mij via een privéberichtje even je mail adres doorstuurt, dan zorg ik ervoor dat de uitgever ze krijgt.
Zie je PM.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_132722188
Geldt voor iedereen: ik ben overeengekomen dat de mailadressen alleen voor een mailing over mijn boek worden gebruikt. Mocht dit niet zo zijn, laat het mij even weten. Verwacht het mailtje overigens ergens in maart...
pi_132736232
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:20 schreef Dissectienaald het volgende:
Verwacht het mailtje overigens ergens in maart...
Dat wordt wachten!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132761246
Misschien toch niet zo lang. Vandaag alle instructies binnengekregen, en het meeste heb ik al klaar...
pi_132763084
@Lavenderr 24 okt #226: 'ik heb dat ook nooit eerder gelezen dat er iemand bij dat ongeluk om het leven zou zijn gekomen.'
@Gehardius #242: slechts door Nunspeet1953 verwezen naar de originele post van Rein Tuininga
(die overigens nog steeds zonder werk schijnt te zitten en op zoek is naar een nieuwe baan)!

Wat ik ook doe, maar ik krijg nog steeds die 'error #55' wanneer ik deel 6 probeer te openen:

Maar voor de duidelijkheid: op 21 okt 2012 schreef Rein:

'Kan je een verhaal vertellen van een mevrouw die te maken heeft gehad met het Ronde Huis. Ik vertelniet op welke wijze. een familielid is onder 'verdachte omstandigheden' om het leven gekomen.
Remleidingen van de auto bleken doorgesneden.
Maar goed, de dag voor ik haar zou spreken heeft ze 'uit angst' het gesprek afgezegd.
Dat de schrijver uit '76 is bedreigd... Dat denk ik wel!'
pi_132763403
Ik heb die entry ook gelezen. Misschien is dat dezelfde mevrouw die Koos Vogels heeft verteld dat onderzoek doen naar het RH slecht is voor je carrière. Vooralsnog blijf ik bij gebrek aan bewijs, sceptisch. Complottheorieën doen nu eenmaal vaag over dit soort zaken. Er is geen tijdsbeeld waaraan we dit kunnen toetsen, de 'mevrouw' heeft een vage relatie met het RH (laat dus alle ruimte open voor speculatie) en het gesprek 'uit angst' afzeggen, ruim honderd jaar na dato?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:12:15 #292
415161 in-between
ik ben wel dom maar niet slim
pi_132765153
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw, en nog druk bezig alle voorgaande delen te lezen.

verwacht van mij nog niet veel ik wil mij pas mengen in de :W :W :W discussie als ik alles gelezen heb.

Wel heb ik het boek van de eerste werkgroep gelezen en ben aardig bekend met het terrein.

Ik heb begrepen dat er nog een boek uitkomt en een documentaire.

Ben benieuwd.

Ik ga gauw verder lezen tot later.
"God is dood"...Nietzsche ---------"Nietzsche is dood"...God
pi_132770194
de handen van de BVD/AIVD, Staat en KH strekken wel heel verder dan men denkt.

Persvrijheid? Kom nou! Waarom denken jullie dat de Nederlanse Regering na de
Tweede Wereld Oorlog de vertalingsrechten van Adolf Hitler's boek Mein Kampf
opeiste?
Waarom is er nu meer dan 65 jaar later nog steeds een publicatie verbod, in welke
taal dan ook, hiervan? Is dit persvrijheid?

Er worden wel meer andere zaken zorgvuldig onderdrukt. Soms is het maar beter
om toch maar NIET te weten wat er allemaal voor onze goedgelovende burgers
verborgen wordt gehouden. Dan kunnen we allemaal rustig gaan slapen!
pi_132770363
quote:
12s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef in-between het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw, en nog druk bezig alle voorgaande delen te lezen.

verwacht van mij nog niet veel ik wil mij pas mengen in de :W :W :W discussie als ik alles gelezen heb.

Wel heb ik het boek van de eerste werkgroep gelezen en ben aardig bekend met het terrein.

Ik heb begrepen dat er nog een boek uitkomt en een documentaire.

Ben benieuwd.

Ik ga gauw verder lezen tot later.
Welkom, en veel (lees) plezier. ;)
★★★
pi_132770446
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:46 schreef Walpurgis het volgende:
de handen van de BVD/AIVD, Staat en KH strekken wel heel verder dan men denkt.

Persvrijheid? Kom nou! Waarom denken jullie dat de Nederlanse Regering na de
Tweede Wereld Oorlog de vertalingsrechten van Adolf Hitler's boek Mein Kampf
opeiste?
Waarom is er nu meer dan 65 jaar later nog steeds een publicatie verbod, in welke
taal dan ook, hiervan? Is dit persvrijheid?

Het is een smerig boek wat opriep tot jodenhaat. Dat is de reden van het verbod.
Verder is er heel veel niet verboden.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:30:42 #296
415161 in-between
ik ben wel dom maar niet slim
pi_132771920
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:53 schreef Bluesdude het volgende:
Het is een smerig boek wat opriep tot jodenhaat. Dat is de reden van het verbod.Verder is er heel veel niet verboden.
sluit ik mij bij aan
"God is dood"...Nietzsche ---------"Nietzsche is dood"...God
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:02:06 #297
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_132779431
Zo jongens en meisjes,
Na een poosje het topic niet gevolgd te hebben ben ik weer helemaal up to date, na het lezen van diverse topics.. Allereerst gaan mijn complimenten uit naar Dissectienaald voor het behalen van een overeenkomst met een uitgever. Ik ben ben benieuwd naar je boek! Ook vind ik het leuk te zien dat nog steeds het vaste clubje mensen zich hier laat zien en het misschien best leuk zou zijn om een meet te doen op het " verboden" terrein van Fam Simon Thomas aangezien er nu niemand meer woonachtig is ;)

Dissectienaald: jij hebt mijn e-mail adres en kunt deze gewoon gebruiken
pi_132785308
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:46 schreef Walpurgis het volgende:
de handen van de BVD/AIVD, Staat en KH strekken wel heel verder dan men denkt.

Persvrijheid? Kom nou! Waarom denken jullie dat de Nederlanse Regering na de
Tweede Wereld Oorlog de vertalingsrechten van Adolf Hitler's boek Mein Kampf
opeiste?
Waarom is er nu meer dan 65 jaar later nog steeds een publicatie verbod, in welke
taal dan ook, hiervan? Is dit persvrijheid?

Er worden wel meer andere zaken zorgvuldig onderdrukt. Soms is het maar beter
om toch maar NIET te weten wat er allemaal voor onze goedgelovende burgers
verborgen wordt gehouden. Dan kunnen we allemaal rustig gaan slapen!
Ik zou zeggen: lees het eens in het Duits, dan begrijp je waarom er geen Nederlandse vertaling van mag komen. Alsof dat wat uitmaakt, want binnen drie klikken heb jij het PDF van dit boek op je computer. Ik sluit mij aan bij Bluesdude: je bent zo gefixeerd op wat niet mag, dat je niet meer ziet wat wel mag. Mocht het je niet aanstaan, kun je nog altijd naar Noord-Korea verhuizen.
pi_132785314
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:02 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Zo jongens en meisjes,
Na een poosje het topic niet gevolgd te hebben ben ik weer helemaal up to date, na het lezen van diverse topics.. Allereerst gaan mijn complimenten uit naar Dissectienaald voor het behalen van een overeenkomst met een uitgever. Ik ben ben benieuwd naar je boek! Ook vind ik het leuk te zien dat nog steeds het vaste clubje mensen zich hier laat zien en het misschien best leuk zou zijn om een meet te doen op het " verboden" terrein van Fam Simon Thomas aangezien er nu niemand meer woonachtig is ;)

Dissectienaald: jij hebt mijn e-mail adres en kunt deze gewoon gebruiken
Thanks! En welkom terug! Wanneer gaan we over het hek?
pi_132802249
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:30 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Thanks! En welkom terug! Wanneer gaan we over het hek?
Zegt u het maar en ik ga mee ;)
pi_132810847
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:34 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

Zegt u het maar en ik ga mee ;)
me too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')