amsterdam wil het dus mischien gaan veranderen, past dan toch helemaal binnen jouw verwachtingen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon doen als er animo voor is
de klagers staan vrij om er niet aan mee te doen of zelfs een zwarte sint met witte pieten in te zetten ... raar dat het niet gebeurt
mijn verwachting is dat ze niets gaan veranderenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
amsterdam wil het dus mischien gaan veranderen, past dan toch helemaal binnen jouw verwachtingen?
de grap was de eerste keer al niet goedquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:53 schreef Rickario het volgende:
Dwyane Wade die zich liet schminken als Justin Timberlake. Dat kan natuurlijk niet!
[ afbeelding ]
nee je zei, als er genoeg animo voor is. en dat het iedereen vrij staat witte pieten te doen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
mijn verwachting is dat ze niets gaan veranderen
3 maal is scheepsrechtquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
de grap was de eerste keer al niet goed
maar dat heeft met mijn verwachtingen toch niets te makenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:53 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee je zei, als er genoeg animo voor is. en dat het iedereen vrij staat witte pieten te doen.
bij deze, gaan ze dat dus misschien doen.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:55 schreef Ulx het volgende:
Ik ben om trouwens. Het racistisch.
Slegs vir Blanke Pieten zou het moeten worden. Veel minder beladen.
een hele troep mimespelers geleid door een zwarte katholieke baardmans ... dank je feestelijkquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:55 schreef Ulx het volgende:
Ik ben om trouwens. Het racistisch.
Slegs vir Blanke Pieten zou het moeten worden. Veel minder beladen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grondwetquote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:02 schreef SpecialK het volgende:
Wat ik nog interessanter vind is dat er dus blijkbaar een heel segment van de bevolking is die denkt dat de grondwet regels bevat, niet voor de overheid maar voor burgers. En die dus vanuit die grondwet denken anderen de mond te kunnen snoeren.
Terwijl de grondwet een paal en perk document is om de overheid aan banden te leggen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Grondwetquote:Ze erkennen meestal ook een aantal fundamentele rechten en vrijheden van burgers, de zogenaamde grondrechten.
Het gelijkheidsbeginsel (artikel 1)quote:De Grondwet kent de volgende hoofdstukken:
[quote]
Hoofdstuk 1 - Grondrechten
we zullen zien..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat heeft met mijn verwachtingen toch niets te maken
ik verwacht dat er niet genoeg animo voor is en dat ze niets gaan veranderen
21 toch?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:55 schreef Luigi het volgende:
Maar nog ff he. De hele gemeente Amsterdam, hoeveel mensen wonen daar? En dan 20 bezwaarschriften? En dan wordt je gelijk getrakteerd op een openbare hoorzitting?! Normaal krijg je geen fuck gedaan met z'n 20en en nu dit...?
[/quote]quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:23 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grondwet
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Grondwet
[..]
Het gelijkheidsbeginsel (artikel 1)
Artikel 1 betreft een voor Nederland fundamenteel beginsel, het luidt:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
De eerste zin geeft het gelijkheidsbeginsel of beginsel van gelijke behandeling; de tweede zin het verbod van discriminatie.
Het beginsel van gelijke behandeling geldt alleen in de verhouding tussen overheid en burger (de zogenaamde verticale werking); het discriminatieverbod is zo fundamenteel dat het ook geldt tussen burgers onderling (horizontale werking).
Eigenlijk zeg je daarmee dat de witte de zaak tilt.quote:
Dat klopt. De schimmel zeult de Sint mee.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je daarmee dat de witte de zaak tilt.
Gewoon politiek correcte handen af van Sinterklaas.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:18 schreef Ulx het volgende:
Om nou maar te beweren dat witte mensen de boel altijd maar tillen door deze symboliek vind ik ook vrij ver gaan. Negers belazeren de kluit tenslotte ook met enige regelmaat.
Dat doen we hier toch ook?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
Zeiken doet men maar op de plek waar het hoort.
Nee hoor. Helemaal geen probleem met Zwarte Piet en Sinterklaas. Hoop dat deze leuke traditie niet om zeep geholpen wordt.quote:
Liever de Zwitserse dan. Schmutzli.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:42 schreef Karina het volgende:
Anders doen we het zoals in Oostenrijk, geen zwarte pieten maar Krampus![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Of we houden onze traditie gewoon in ere. Net zoals Zwitserland en Oostenrijk dat doen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Liever de Zwitserse dan. Schmutzli.
Wel de echte, met het zwarte gezicht.
[ afbeelding ]
Alleen vind ik zijn kleding wat lullig. Misschien een combinatie doen. Het gezicht laten we Zwitsers. De Kleding volgens de Nederlandse traditie. En zijn baard mag ook weg.
eigenlijk zegt Ulx dat ook hequote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of we houden onze traditie gewoon in ere. Net zoals Zwitserland en Oostenrijk dat doen.
Ja, ik zie het nuquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
eigenlijk zegt Ulx dat ook he
maar dan op slinkse wijze
volgens mij snap jij niet wat een burgerrecht is...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als jij denkt dat mensen worden veroordeeld op basis van grondwetten dan snap je de grondwet totaal niet. Het enige wat hieruit voortkomt is dat het wellicht acceptabel is voor de overheid om anti-discriminatie wetgeving strafrechtelijk uit te werken vanuit een grondwettelijke steuning. Voor alsnog is discriminatie (op straat tussen mensen) niet tegen de wet. Mensen worden veroordeeld op bedreiging en wetten van doen met iemand op straat volgen.
er zijn hier geen burgerrechten in het gedrangquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:31 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgens mij snap jij niet wat een burgerrecht is...
discriminatie. mag niet in nederland. zij ervaren het als discriminerend.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
er zijn hier geen burgerrechten in het gedrang
je hebt het recht op gelijke behandeling, daar heeft het sinterklaasfeest niets mee te maken zolang je niet mensen gaat verbieden het te vieren omdat ze een ander kleurtje hebben
niemand claimt dat uberhaupt, er zijn een stel zeurpieten die het racistisch vinden, niet dat ze het ongrondwettelijk vinden
Jij discrimineert tegen mensen die van zwarte piet houden. Ik heb je IP doorgestuurd naar de AIVD en de fok! knokploeg. Ik weet niet welke jou eerder te grazen gaan nemen maar ik zou alvast oefenen om gewaterboard te worden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
discriminatie. mag niet in nederland. zij ervaren het als discriminerend.
Ah daar ben je! Had je al verwacht.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:31 schreef anonymoussie het volgende:
Waarom zou je de blackface karikatuur uit die tijd in stand willen houden? Het is eerder al veranderd. Sint had niet eens zwarte Piet.
Je hebt me gemist hèquote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah daar ben je! Had je al verwacht.
Wat is er voor een kind belangrijker dan Zwarte Piet en Sinterklaas ?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Misschien moeten mensen zich eens druk gaan maken om belangrijkere zaken!
De Sint kon niet door de schoorsteen, dan vloog zijn baard in de fik.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:31 schreef anonymoussie het volgende:
Waarom zou je de blackface karikatuur uit die tijd in stand willen houden? Het is eerder al veranderd. Sint had niet eens zwarte Piet.
Gratis lessen bij Santaquote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Sint kon niet door de schoorsteen, dan vloog zijn baard in de fik.
Pun intended, neem ik aan? Goeiequote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand claimt dat uberhaupt, er zijn een stel zeurpieten die het racistisch vinden, niet dat ze het ongrondwettelijk vinden
De herhaal Pietquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:15 schreef matthijst het volgende:
Mag deze nog een keer dan
[ afbeelding ]
hahahaquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:21 schreef TLC het volgende:
Komen er eens snachts zwarte mensen in je huis om wat achter te laten ipv iets mee te nemen is het weer niet goed
dat een handvol mensen het als discriminerend ervaren maakt het nog geen discriminatiequote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
discriminatie. mag niet in nederland. zij ervaren het als discriminerend.
je bent de derde die die grap maakt geloof ikquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:21 schreef TLC het volgende:
Komen er eens snachts zwarte mensen in je huis om wat achter te laten ipv iets mee te nemen is het weer niet goed
Ok, ik probeer volgend jaar de eerste te zijn danquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
je bent de derde die die grap maakt geloof ik
dit jaar
Zwarte Piet is een verloste slaaf die vrijwillig zijn redder dient.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:45 schreef matthijst het volgende:
'T is wel populair bij allochtonen merk ik, die zpir actie. En dan maakt het weinig uit of ze zelf donker getint zijn; schijnbaar is zwarte piet een of ander symbool waar ze nu al hun opgekropte racisme ervaringen op kwijt kunnen.
Aangehouden op het station? --> zwarte piet is racisme
Gevolgd in de winkel? --> zwarte piet is racisme
Relatief veel allochtonen bij opsporing verzocht --> zwarte piet is racisme
joh?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:45 schreef matthijst het volgende:
'T is wel populair bij allochtonen merk ik, die zpir actie.
Precies.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:54 schreef sp3c het volgende:
zo werkt een discussieforum nu eenmaal
bovendien is het niet 1 iemand, dit verhaal/topic komt al jarenlang terug rond deze tijd, volgend jaar gaat er weer een andere 'activist' mee aan de haal en dan doen we het gewoon dunnetjes over
ja die verklaring kregen wij ook, dude is gewoon zwart omdat hij door de schoorsteen naar beneden moet met al de kadootjesquote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Precies.
Elk jaar hetzelfde gezever, met voornamelijk heel veel onwetendheid.
Bijvoorbeeld over Hadji Firoez in Iran, een zwarte man met een rood gewaad en een rode puntmuts met witte helpers. Hij leest gedichten voor en geeft cadeautjes. Allemaal op 21 maart, het begin van het nieuwe jaar: Nowroez.
En Sinterklazen of soortgelijke figuren, met hun helpers, komen in heel Europa voor.
Het leukste vind in de volgende verklaring voor de zwarte Pieten: het zijn duiveltjes uit de hel die voor straf goede daden moeten doen! Dat moet voor een duivel toch wel heel pijnlijk zijn: iets goed moeten doen.
Overigens kreeg ik in mijn jeugd de verklaring, dat hij zwart was vanwege de schoorsteen. Terwijl we tegelijk zilverpapier spaarden voor de arme negertjes in Afrika. Dus geen enkele link tussen zwarte Piet en negers en ook niet tussen negers en slavernij. (Immers: negers in Afrika zijn niet gevangen als slaven.)
Maar goed: volgend jaar verder opnieuw.
Een soort mijnwerker schoorsteenveger, dus.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja die verklaring kregen wij ook, dude is gewoon zwart omdat hij door de schoorsteen naar beneden moet met al de kadootjes
made sense to me
zie niet in waarom je het veel ingewikkelder dan dat zou moeten maken
je kunt het proberen te editten maar het internet en dus de NSA heeft het al gezienquote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een soort mijnwerker, dus.
Oeps! Volgend jaar gaan de Limburgse (nazaten van) mijnwerkers protesteren tegen discriminerende zwarte Pieten.![]()
Kan ik dit bericht nog intrekken??
Bovendien; tevens geen burger <-> overheid interactiequote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:39 schreef sp3c het volgende:
dat een handvol mensen het als discriminerend ervaren maakt het nog geen discriminatie
voor de wet is die term nogal helder dichtgespijkerd en van een ongelijke behandeling van wie dan ook vanwege zijn of haar afkomst of wat dan ook is simpelweg geen sprake
Ik vond hem nog vervelender dan Raymann.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:15 schreef matthijst het volgende:
Mag deze nog een keer dan
[ afbeelding ]
zeker allemaal verkleed als zwarte pieten. want dat vind je extra eng, negers.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij discrimineert tegen mensen die van zwarte piet houden. Ik heb je IP doorgestuurd naar de AIVD en de fok! knokploeg. Ik weet niet welke jou eerder te grazen gaan nemen maar ik zou alvast oefenen om gewaterboard te worden.
tuurlijk wel.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat een handvol mensen het als discriminerend ervaren maakt het nog geen discriminatie
voor de wet is die term nogal helder dichtgespijkerd en van een ongelijke behandeling van wie dan ook vanwege zijn of haar afkomst of wat dan ook is simpelweg geen sprake
een godwin joh???quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:22 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tuurlijk wel.
als we alle pieten grote jodenneuzen op zouden doen, en een ster op hun pakje, dan vond je het vast wel discriminerend..
nou dan kunnen we die rode lippen, kroeshaar en oorbellen gewoon weglaten, toch? beetje slorig vegen over zon gezicht en je hebt je schoorsteen piet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Precies.
Elk jaar hetzelfde gezever, met voornamelijk heel veel onwetendheid.
Bijvoorbeeld over Hadji Firoez in Iran, een zwarte man met een rood gewaad en een rode puntmuts met witte helpers. Hij leest gedichten voor en geeft cadeautjes. Allemaal op 21 maart, het begin van het nieuwe jaar: Nowroez.
En Sinterklazen of soortgelijke figuren, met hun helpers, komen in heel Europa voor.
Het leukste vind in de volgende verklaring voor de zwarte Pieten: het zijn duiveltjes uit de hel die voor straf goede daden moeten doen! Dat moet voor een duivel toch wel heel pijnlijk zijn: iets goed moeten doen.
Overigens kreeg ik in mijn jeugd de verklaring, dat hij zwart was vanwege de schoorsteen. Terwijl we tegelijk zilverpapier spaarden voor de arme negertjes in Afrika. Dus geen enkele link tussen zwarte Piet en negers en ook niet tussen negers en slavernij. (Immers: negers in Afrika zijn niet gevangen als slaven.)
Maar goed: volgend jaar verder opnieuw.
je geeft geen antwoord, dat zegt genoeg.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
een godwin joh???
hier??
rly?
laat maar dude
en terecht! Zwarte Piet is al veel veranderd de afgelopen jaren. Van suffe roedrager naar kindervriend.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
mijn verwachting is dat ze niets gaan veranderen
Suikerfeest is een nationaal feest?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 07:18 schreef fokky100 het volgende:
Gaan we ook stoppen met het suikerfeest.
Het is racistische voor diabetespatiënten.
Alsof ze dat vroeger in blackface voorstellingen wel droegenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 06:27 schreef matthijst het volgende:
Simpel figuur.
Als we ze jodensterren zouden opplakken zou er standaard drama zijn. Maar goed; das vergelijkbaar met een paar kettingen om de voeten van de huidige pieten. Die zijn er niet.
Zoals ze er nu uit zien ziet geen hond een slaaf in zwarte piet.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 07:52 schreef anonymoussie het volgende:
Alsof ze dat vroeger in blackface voorstellingen wel droegen
immers een diabeet mag geen suiker...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 07:18 schreef fokky100 het volgende:
Gaan we ook stoppen met het suikerfeest.
Het is racistische voor diabetespatiënten.
Leuk hoor. Allemaal dingen die je er zelf bij verzint. Ik snap werkelijk waar die ZP fans zich zo druk om maken. Ik vind hun argument: "ZP is een racistische karikatuur van een neger/slaaf" vrij overtuigend en kloppend (nota bene het Sinterklaasmuseum bevestigd die lezing), en ik vind het ook best logisch dat bepaalde groepen zich gekwetst voelen en dat andere groepen zich mogelijk ongemakkelijk voelen, daarnaast zie ik het probleem niet om die volledige schminkt, kroeshaar en creooloorbellen weg te laten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:45 schreef matthijst het volgende:
'T is wel populair bij allochtonen merk ik, die zpir actie. En dan maakt het weinig uit of ze zelf donker getint zijn; schijnbaar is zwarte piet een of ander symbool waar ze nu al hun opgekropte racisme ervaringen op kwijt kunnen.
Aangehouden op het station? --> zwarte piet is racisme
Gevolgd in de winkel? --> zwarte piet is racisme
Relatief veel allochtonen bij opsporing verzocht --> zwarte piet is racisme
Ik zei blackfacequote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zoals ze er nu uit zien ziet geen hond een slaaf in zwarte piet.
Op een paar janknegers na.
Handen af van Zwarte Pietquote:
Die al helemaal niet, want itt neger-groupies weet volgens mij geen hond wat blackface is.quote:
Zwarte piet is geen blackface? Yep hier wordt het feest gevierd met het idee dat zwarte Piet zwart is van roet. Prima idee, nu alleen nog wat kleine aanpassingen aanbrengen en er valt niets tegenin te brengen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die al helemaal niet, want itt neger-groupies weet volgens mij geen hond wat blackface is.
We wonen in Nederland heh.
Echt waar.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:11 schreef Re het volgende:
[..]
immers een diabeet mag geen suiker...
okee, geen ster dan. grote neus en pijpenkrullen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 06:27 schreef matthijst het volgende:
Simpel figuur.
Als we ze jodensterren zouden opplakken zou er standaard drama zijn. Maar goed; das vergelijkbaar met een paar kettingen om de voeten van de huidige pieten. Die zijn er niet.
Dan gaan ze weer zeiken dat de schoorsteenveger vaker langs moet komen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:10 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Zwarte piet is geen blackface? Yep hier wordt het feest gevierd met het idee dat zwarte Piet zwart is van roet. Prima idee, nu alleen nog wat kleine aanpassingen aanbrengen en er valt niets tegenin te brengen.
echt joh, dus dan zou het geen probleem zijn voor jou?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zoals ze er nu uit zien ziet geen hond een slaaf in zwarte piet.
Op een paar janknegers na.
Pieten met alleen een grote neus zonder ster zou niemand een Jood van maken, op een paar jankjoden na
hoogstens dat we niet echt meer aan schoorstenen doen tegen woordig...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:18 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dan gaan ze weer zeiken dat de schoorsteenveger vaker langs moet komen.
Nah. De meesten denken nu toch ook dat hij zwart is van roet en zeiken daar toch ook niet over. Die kleine aanpassingen zullen daar niets aan veranderen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:18 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dan gaan ze weer zeiken dat de schoorsteenveger vaker langs moet komen.
Die gast heeft toch geen werk, die heeft de hele dag niets beters te doenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:31 schreef Scorpie het volgende:
Je zou bijna denken dat de crisis voorbij is, al dat gezeik over Zwarte Piet. Je ziet wel weer waar de prioriteiten liggen.
Ik zie voor me hoe het UWV de man dwingt Piet te worden of zijn uitkering kwijt te rakenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die gast heeft toch geen werk, die heeft de hele dag niets beters te doen.
Verrassend.
quote:Laatste nieuws: De landelijke Intocht Sinterklaas 2013 is dit jaar in Groningen. Het stoomschip van Sinterklaas meert op zaterdag 16 november 2013 in de stad aan. Dit is tijdens een persconferentie door burgemeester Rehwinkel bekend gemaakt.
Ah, das mooi, daar wonen toch geen negersquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:56 schreef paddy het volgende:
http://www.intochtsinterklaas2013.nl/
[..]
Kijk eens om je heen. Maar ik denk dat ook zij daar te nuchter voor zijn. Ik begrijp alleen niet dat een enkeling het kan verpesten voor de rest.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, das mooi, daar wonen toch geen negers.
Eeehm, nee. Groningen is voor rust en leegte. Als je drukte wil ga je maar naar de randstad.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:15 schreef paddy het volgende:
Zou het wel fijn vinden wanneer er wat meer belangrijke dingen naar Groningen gaan. Meer werkgelegenheid die kant op dus ben eigenlijk helemaal voor. Negeer dat Amsterdam a.u.b met belangrijke dingen.
Dorpen lopen leeg. Nee, negeer dat Amsterdam en verdeel het werk over de steden waar men niet doorlopend loopt te janken over discriminatie. Groningen in dit geval. Enschede heb je die drama ook niet. Nooit meegemaakt. Daar viert men feest ongeacht afkomst. Gewoon lekker samen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Grouch het volgende:
[..]
Eeehm, nee. Groningen is voor rust en leegte. Als je drukte wil ga je maar naar de randstad.
En nu wil jij dus dat alles hetzelfde wordt als Amsterdam. Druk, vol met zeikerds. Allemaal voor "de werkgelegenheid".quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Dorpen lopen leeg. Nee, negeer dat Amsterdam en verdeel het werk over de steden waar men niet doorlopend loopt te janken over discriminatie. Groningen in dit geval. Enschede heb je die drama ook niet. Nooit meegemaakt. Daar viert men feest ongeacht afkomst. Gewoon lekker samen.
Verdelen over steden zodat omliggende dorpen minder last krijgen van de vergrijzing omdat jeugd gaat wonen waar werk te vinden isquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:38 schreef Grouch het volgende:
[..]
En nu wil jij dus dat alles hetzelfde wordt als Amsterdam. Druk, vol met zeikerds. Allemaal voor "de werkgelegenheid".
Nee. Laat die maar lekker op kluitjes blijven zitten en zich niet verspreiden.
Ik vind het fijn wonen in Groningen. Moet maar geen tweede Amsterdam worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:38 schreef Grouch het volgende:
[..]
En nu wil jij dus dat alles hetzelfde wordt als Amsterdam. Druk, vol met zeikerds. Allemaal voor "de werkgelegenheid".
Nee. Laat die maar lekker op kluitjes blijven zitten en zich niet verspreiden.
Ach, deze zwartepietendiscussie bestaat al 50 jaar. Er is tot dusver niets nieuws in dit topic gezegdquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:45 schreef paddy het volgende:
Volgens mij is het mijn schuld dat we nu offtopic gaan
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het fijn wonen in Groningen. Moet maar geen tweede Amsterdam worden.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Verdelen over steden zodat omliggende dorpen minder last krijgen van de vergrijzing omdat jeugd gaat wonen waar werk te vinden is
Volgens mij is het mijn schuld dat we nu offtopic gaan
Ik begrijp je wel, er zou hier best meer werkgelegenheid mogen zijn en de randstad zou wel een beetje ontlast mogen worden (files). Maar mensen willen gewoon niet hierheen, getuige ook het fiasco van de PTT destijds. Dik duur gebouw maar men wil er niet in.quote:
moeten nog welquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
Negers moeten maar gewoon een keer accepteren dat ze hier niet in Afrika zijn, en lekker onze tradities maar moeten ondergaan.
Zoals blanken in Afrika zich maar moeten schikken aan de tradities daar?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
Negers moeten maar gewoon een keer accepteren dat ze hier niet in Afrika zijn, en lekker onze tradities maar moeten ondergaan. De rest van de zeikende Nederlanders die zogenaamd politiek correct willen zijn moeten maar eens ten rade gaan waarom of alles en iedereen moet wijken voor hun mening altijd.
Als je geen intocht wilt zien dan ga je toch lekker niet, en als je je ergert aan zwarte piet dan zet je de tv maar niet aan of je zapt weg. Stel idioten.
Jij ook toch ? Iedereeenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
Negers moeten maar gewoon een keer accepteren dat ze hier niet in Afrika zijn,
In deze zin zeg je dat Nederlandse negers niet tot de groep "onze" hoort.quote:en lekker onze tradities maar moeten ondergaan.
Je zit te liegen.? Of je denkt echt zo verwrongen?quote:De rest van de zeikende Nederlanders die zogenaamd politiek correct willen zijn moeten maar eens ten rade gaan waarom of alles en iedereen moet wijken voor hun mening altijd.
Zo is het.... Niet kijken als je het niet leuk vindt. Of niet dit topic lezen als je het zo ergerlijk vindquote:Als je geen intocht wilt zien dan ga je toch lekker niet, en als je je ergert aan zwarte piet dan zet je de tv maar niet aan of je zapt weg. Stel idioten.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Dorpen lopen leeg. Nee, negeer dat Amsterdam en verdeel het werk over de steden waar men niet doorlopend loopt te janken over discriminatie. Groningen in dit geval. Enschede heb je die drama ook niet. Nooit meegemaakt. Daar viert men feest ongeacht afkomst. Gewoon lekker samen.
Yip...... de felle reacties zijn dubieus. Kennelijk wordt elk jaar een zenuw geraakt .quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:50 schreef sp3c het volgende:
nu blijf ik erbij dat er niets racistisch aan is maar het valt wel op dat de raarste racisten iedere keer komen bovendrijven als dit soort topics maar lang genoeg duren ...
Doe eens gewoon. Ik erger me kapot aan dat kliekje, maar in Groningen wonen genoeg nuchtere negers. Nu ben je net zo aan het generaliseren als dat kliekjequote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
Negers moeten maar gewoon een keer accepteren dat ze hier niet in Afrika zijn, en lekker onze tradities maar moeten ondergaan. De rest van de zeikende Nederlanders die zogenaamd politiek correct willen zijn moeten maar eens ten rade gaan waarom of alles en iedereen moet wijken voor hun mening altijd.
Als je geen intocht wilt zien dan ga je toch lekker niet, en als je je ergert aan zwarte piet dan zet je de tv maar niet aan of je zapt weg. Stel idioten.
Ik had het niet tegen jou. Doe toch niet altijd zo stekelig.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb ik het niet over. Wat begrijp je niet aan "verdelen"? Jullie kunnen het allemaal wel lekker vinden, maar dorpen lopen leeg. Steeds meer jongelui verhuizen naar het midden of westen. Ik heb nergens gezegd dat het een tweede Amsterdam moet worden. Zal ook niet gebeuren want je kan niet zomaar verhuizen naar een andere stad
Dit was een oude reactie. de nieuwe had je al op gereageerdquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen jou. Doe toch niet altijd zo stekelig.
Mijn schuld denk ikquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:59 schreef sp3c het volgende:
ik raak in de war, ik zat net ook in een ander topic dat hetzelfde was maar nog wel over zwarte piet enzo ging en nu zit ik weer hier en gaat het over werk verdelen in Amsterdam aan de waddenzee
Oke, om de reactie van mij of van VS? Want las in het vorige topic wel ergerquote:
Waar menig kind jaloers was op die taakquote:
Dat weet ik zo net nog niet....quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, das mooi, daar wonen toch geen negers.
Nee, zo denk ik er gewoon over, als ze zich ergeren aan onze tradities dan slikken ze het lekker maar.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij ook toch ? Iedereeen
[..]
In deze zin zeg je dat Nederlandse negers niet tot de groep "onze" hoort.
Dat kon je 100 jaar terug zeggen, maar nu allang niet meer.
Wat mij lijkt, tradities zijn er voor om afgeschaft te worden ooit.
Maar je ontzegt mensen op basis van hun ras bepaalde rechten ?
Apartheid van Zuid-Afrika is nog steeds je ideaal ?
.
[..]
Je zit te liegen.? Of je denkt echt zo verwrongen?
[..]
Zo is het.... Niet kijken als je het niet leuk vindt. Of niet dit topic lezen als je het zo ergerlijk vind
Nou dat zijn dan de goede.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Doe eens gewoon. Ik erger me kapot aan dat kliekje, maar in Groningen wonen genoeg nuchtere negers. Nu ben je net zo aan het generaliseren als dat kliekje
Nee, ze zijn zwart omdat in de tijd dat die goede man leefde de negers gewoon slaven waren en dus ook helpers. Al dat gezeik eromheen is onzin, ze representeren gewoon slaven, klaar.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:15 schreef De_Coulance het volgende:
Interessante schoorstenen wel in Nederland. Je krijgt er grote rode lippen en kroeshaar van begrijp ik
zwarte piet is er bij verzonnen op een moment dat de slavernij al was afgeschaftquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ze zijn zwart omdat in de tijd dat die goede man leefde de negers gewoon slaven waren en dus ook helpers. Al dat gezeik eromheen is onzin, ze representeren gewoon slaven, klaar.
Moeilijk doen, we zijn toch volwassen of niet?
Volgens mij is zwarte piet nog maar sinds 1850 in Nederland geïntroduceerd. Als knecht met een pagepak.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:15 schreef De_Coulance het volgende:
Interessante schoorstenen wel in Nederland. Je krijgt er grote rode lippen en kroeshaar van begrijp ik
Hebben we het wel over Nederland dus. Eerst was die zwarte piet er nog niet in Nederland.quote:Deze functie was meestal gereserveerd voor afstammelingen van adellijke families.
Precies wat jij zegt, ze represnteren zwarte slaven, dus het is racistisch.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ze zijn zwart omdat in de tijd dat die goede man leefde de negers gewoon slaven waren en dus ook helpers. Al dat gezeik eromheen is onzin, ze representeren gewoon slaven, klaar.
Moeilijk doen, we zijn toch volwassen of niet?
Ik kan posten wat ik wil he. Neeee, het is niet opgezet als slaaf van sint.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:24 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Precies wat jij zegt, ze represnteren zwarte slaven, dus het is racistisch.
Echter wil ik ook niet degene zijn die kinderen hun feestje ontneemt of tradities verpesten. Ik hecht er zelf ook nostalgische waarde aan. De NTR had wel een goede oplossing met regenboogpieten. De samenvatting is dat de vorm en naam van Piet moet veranderen.
En het is sowieso kinderachtig en een fantasie allemaal. Er bestaat geen onsterfelijke man die met de boot cadeautjes brengt uit Spanje. Er was ooit een bisschop in Myra. De rest is er bijverzonnen en heel vaak aangepast. Het zal ook geen kwaad doen om Piet een beetje aan te passen. Het enige wat het doet is dat het aan de eigendunk en het ego komt van bepaalde mensen die zich superieur willen voelen. De rest zal met ratio wel begrijpen dat niemand Sinterklaas kapot wil maken, nee, we willen het juist duurzaam maken, geschikt voor de nieuwe normen en waarden.
Piet verzonnen: 1850.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwarte piet is er bij verzonnen op een moment dat de slavernij al was afgeschaft
ik snap dat jij het graag zo ziet maar van alle mogelijke verklaringen is dat slaven verhaal wel de minst plausibele
Ik was al bezig met deze post voordat ik jouw post zag.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan posten wat ik wil he. Neeee, het is niet opgezet als slaaf van sint.
close enough, het is niet alsof zwarte piet vanaf 1850 ineens gemeengoed was ofzoquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Piet verzonnen: 1850.
Slavernij afgeschaft: 1860 in Indonesie. 1910 in Sumbawa
Helaas.
Omdat het dom is.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:26 schreef De_Coulance het volgende:
Hm oke paddy en spec, dat wist ik niet. Maar dan is er toch uberhaupt geen bezwaar meer om het uiterlijk van Piet een beetje aan te passen? Dus niet allemaal kroeshaar en zwart, maar gewoon allemaal een gek kleurtje en gek haar. Waarom werd iedereen zo boos op het mooie verhaal van NTR, waar de Stoomboot door een regenboog valt?
Jij hoeft niks te slikken ?Want je ergert je de kolere dat mensen "jouw traditie" niet leuk vinden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, zo denk ik er gewoon over, als ze zich ergeren aan onze tradities dan slikken ze het lekker maar.
Wat is er dom aan? Het hele concept is voor kinderen en vaak aangepast.quote:
Weg met ons!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:32 schreef sp3c het volgende:
ik ben eerder bang dat je dan binnen 5 jaar van heel het sinterklaasfeest afbent
Omdat er een paar blauw en groene Pieten rondlopen?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:32 schreef sp3c het volgende:
ik ben eerder bang dat je dan binnen 5 jaar van heel het sinterklaasfeest afbent
weg met jou misschien maar dat moet je zelf wetenquote:
ja groene en blauwe pieten gaan kindertjes niet vrolijk van worden denk ikquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:33 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Omdat er een paar blauw en groene Pieten rondlopen?
van groene en blauwe clowns wel....quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja groene en blauwe pieten gaan kindertjes niet vrolijk van worden denk ik
Ach, dat maakt opzich natuurlijk ook weer geen moer uit voor die koters, die weten toch niet beter.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat zeg ik: het gezeik begint ieder jaar eerder.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, dat maakt opzich natuurlijk ook weer geen moer uit voor die koters, die weten toch niet beter.
het gaat er gewoon voornamelijk om dat een klein groepje jankerds weer zo serieus behandeld worden, kamervragen zullen niet uitblijven.
Waarom niet gewoon de Sunderums van de waddeneilanden overnemen ? Dat is tenminste een oorspronkelijke traditie.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:26 schreef De_Coulance het volgende:
Hm oke paddy en spec, dat wist ik niet. Maar dan is er toch uberhaupt geen bezwaar meer om het uiterlijk van Piet een beetje aan te passen? Dus niet allemaal kroeshaar en zwart, maar gewoon allemaal een gek kleurtje en gek haar. Waarom werd iedereen zo boos op het mooie verhaal van NTR, waar de Stoomboot door een regenboog valt?
de doelgroep zou het nog leuker vinden als iedereen gewoon heel de dag gratis ijsjes kon eten zonder reden gok ik zomaarquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
van groene en blauwe clowns wel....
dus...... pieten afschaffen ... de doelgroep vindt clowns leuker
Het drammen doet men al sinds de jaren 60 - en is dus ook al een traditiequote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zeg ik: het gezeik begint ieder jaar eerder.
En het wordt vervelend![]()
En straks een traditie van jaren om zeep dankzij die idiote drammers.
gewoon laten wat het isquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:38 schreef Grouch het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon de Sunderums van de waddeneilanden overnemen ? Dat is tenminste een oorspronkelijke traditie.
Of leentjebuur spelen bij de buren. Ik heb de seksdemonen uit Oostenrijk al een paar keer genoemd & ben nog steeds fanAls Hollandse twist maken we er dan succubi van.
De eerste keer dat ik zwarte piet zag begon ik ook te huilen volgens mijn ouders, dus het zal wel meevallen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
*kuch*mietje*kuch*quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:39 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik zwarte piet zag begon ik ook te huilen volgens mijn ouders, dus het zal wel meevallen.
Dat is ontraditioneel. Het sinterklaasfeest hoort om de paar decennia te veranderen. Dat is al eeuwen zoquote:
Tradities en Pieten, black or white, all creatures great and small..quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
de doelgroep zou het nog leuker vinden als iedereen gewoon heel de dag gratis ijsjes kon eten zonder reden gok ik zomaar
das het punt niet helemaal
Ik weet niet hoor, maar die regenboogpieten zijn echt fucking creapy:quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:39 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik zwarte piet zag begon ik ook te huilen volgens mijn ouders, dus het zal wel meevallen.
Ach, we zijn een internationaal georienteerd land dat erg afhankelijk is van het buitenland.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zeg ik: het gezeik begint ieder jaar eerder.
En het wordt vervelend![]()
En straks een traditie van jaren om zeep dankzij die idiote drammers.
Ja... dat zijn die jankerds van de PVV die met Kamervragen de boel opfokken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, dat maakt opzich natuurlijk ook weer geen moer uit voor die koters, die weten toch niet beter.
het gaat er gewoon voornamelijk om dat een klein groepje jankerds weer zo serieus behandeld worden, kamervragen zullen niet uitblijven.
Dat is Zwarte Piet ook, maar je bent het gewend.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar die regenboogpieten zijn echt fucking creapy:
[ afbeelding ]
Waarom ook al weer is een witte piet ook creapy ?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dat is Zwarte Piet ook, maar je bent het gewend.
Misschien wel. Maar zo een blauwe kop vind ik zelf wel enger dan de zwarte piet. En ik was vroeger overigens niet bangquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dat is Zwarte Piet ook, maar je bent het gewend.
Mensen hier hebben geen respect voor de traditie van verandering!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:40 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat is ontraditioneel. Het sinterklaasfeest hoort om de paar decennia te veranderen. Dat is al eeuwen zo
Hmm, waarom ?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:46 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ach, we zijn een internationaal georienteerd land dat erg afhankelijk is van het buitenland.
Ik krijg het met alle liefde niet uitgelegd aan mijn internationale studiegenoten dat Zwarte Piet (die bijna regelrecht voldoet aan de Blackface typering) niet racistisch.
Juist om het toch wel leuke feest te redden mag je best een kleine aanpassing aan het uiterlijk van Piet doen. Het feest en het uiterlijk zijn al zo vaak aangepast. Zie het als renoveren!
Clowns zijn ook eng. Het komt door de overdreven schmink, kleur maakt niet zoveel uit.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom ook al weer is een witte piet ook creapy ?
Goed dat je beseft dat je doordraait. ! Tres bienquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:49 schreef paddy het volgende:
En het hoeft niet te blijven zoals het is, maar dat een groep racisten de dienst uit gaat maken irriteert mij wel. Nog even en ze janken over de reclameborden waar een neger op staat want doet ze denken aan de slavernij.
Ja, ik draaf ook door nu
Zwarte mensen zag je hier bijna niet, en dat kwam mede doordat slavenhouders uit de koloniën hun slaven liever daar hielden dan ze naar Nederland te sturen, waar ze het risico liepen ze kwijt te raken. Slavernij was hier namelijk officieel verboden. Voor de gemiddelde Nederlander uit die tijd zal een man met een zwarte bediende dus vooral een heel exotische aanblik hebben geboden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Piet verzonnen: 1850.
Slavernij afgeschaft: 1859 in Indonesie, 1863 Suriname & Antillen, 1910 in Sumbawa
Helaas.
Wanneer er niet gejankt gaat worden door stokeraars die in alles discriminatie zien zonder ook maar een beetje uit te zoeken, komen die vragen ook niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... dat zijn die jankerds van de PVV die met Kamervragen de boel opfokken.
Nieuwe traditie instellen: niet meer zo overdreven schminken in het sinterklaasgebeuren.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:50 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Clowns zijn ook eng. Het komt door de overdreven schmink, kleur maakt niet zoveel uit.
Daar heb je ook een punt. Negers en kip is vaak ook vergezocht. En ik weet ook heel zeker dat bijna iedereen in Nederland die Sinterklaas viert er geen racistische associatie bij heeft, daarom is het ook zo ongelukkig dat de geschiedenis ervoor heeft gezorgd dat het uiterlijk zo op het wereldwijde stereotype 'Blackface' is gaan lijken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:50 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hmm, waarom ?
Een paar jaar terug was er ook een rel in de VS omdat KFC in Australië een reclame met een neger en kip had vertoond - wat in de VS als een racistisch beeld wordt gezien.
In Australië bestaat deze associatie echter niet .
Waarom zou men dingen moeten aanpassen omdat andere landen er racistische associaties bij hebben ? Als ze niet snappen dat dat in andere landen anders kan zijn zijn het nutteloze imbecielen met wie je niet om wil gaan
Nou,hebben je ouders en grootouders geen traditie in feesten?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:49 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Mensen hier hebben geen respect voor de traditie van verandering!
Heb het niet over iedereen. Heb het over deze kliekquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:55 schreef De_Coulance het volgende:
Wie zet het blanke ras als drscriminerend weg paddy? Het gaat om het concept Zwarte Piet. Niet om 'het blanke ras'. Tevens zijn het niet alleen blanken die het vieren.
zie hier , hoe meer kleuren de piet krijgt hoe groter de discriminatie en racistischer het wordquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar die regenboogpieten zijn echt fucking creapy:
[ afbeelding ]
Overdrijf niet zo... Discriminatie is een feit in elke samenleving. Naar ras, naar etniciteit, naar geloof.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer er niet gejankt gaat worden door stokeraars die in alles discriminatie zien zonder ook maar een beetje uit te zoeken, komen die vragen ook niet.
Precies... maar je kunt niet het recht tot Kamervragen op dit punt beperken.quote:Wat mij betreft zou zoiets trouwens de tweede kamer niet eens moeten bereiken.
Tjaaaa... de PVV en sympathisanten zijjn idd niet goed in geschiedenis. Nederland en discriminerendheid weten ze te weinig vanquote:De jankerds gewoon een geschiedenislesje geven is genoeg. Ben alleen bang dat hun hersenen dat niet op gaan slaan
Weet je zeker dat jij niet zelf discriminerend bezig bent zo ?quote:en ze volgend jaar gewoon opnieuw op de barricaden staan om het blanke ras als discriminerend weg te zetten.
En dat moet ik maar gewoon vinden?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo... Discriminatie is een feit in elke samenleving. Naar ras, naar etniciteit, naar geloof.
Zoiets zou niet eens in de tweede Kamer besproken moeten worden. Zonde geldquote:De PVV is daar slim in. Ze weten dat redelijk netjes te brengen.
Nee, de kliek was niet rustig hun mening aan het verkondigen. Ze dreigen met hun mening de kinderen hun feest te ontzeggen met hun barricaderen op het feest. Onrust te stoken. Dat ze naar de rechter stappen heb ik geen problemen mee. Misschien een geschiedenislesje gratisquote:Zo is het ook normaal dat mensen in een democratie hun mening uiten dat iets niet leuk is, kwetsend, discriminerend.
Daar was dus van de week een Amsterdammer die de publiciteit wist te halen.
Je kan deze reactie wel op verschillende plekken in je post herhalen, maar de reactie blijft hetzelfde. Welke partij het ook naar voren brengt. Of dit nu d66 op de PVV is met hun benoemen van achtergronden. Dit hoort niet in de Tweede Kamer. Laat ze daar eindelijk eens bezighouden waar elke Nederlander wat aan heeft.quote:En de PVV en veel mensen doen alsof het land bedreigd wordt .
Nou, daar denk ik dan iet anders over. Al die tijd kost geld. Geld wat de regering zegt niet te hebben.quote:Precies... maar je kunt niet het recht tot Kamervragen op dit punt beperken.
En weer opnieuw op een andere manier hetzelfde zeggen. Zie vorige antwoordenquote:Tjaaaa... de PVV en sympathisanten zijjn idd niet goed in geschiedenis. Nederland en discriminerendheid weten ze te weinig van
Maar ik ken er wel een die Willie Overtoom heet.quote:
Jij ziet geen discriminatie in de samenleving? Wil je het soms niet zien.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Vertel. Waar zie jij discriminatie. itt tot jou heb ik het over een kliek, niet over een hele bevolkingsgroep
nee dat blijkt nergens uit, het evolueert zich geleidelijk en dat doet het nog steedsquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:40 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat is ontraditioneel. Het sinterklaasfeest hoort om de paar decennia te veranderen. Dat is al eeuwen zo
Ach man, ga janken in een hoek ofzo. Welke idioot associeert tegenwoordig nog zwarte piet met slavernij?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:24 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Echter wil ik ook niet degene zijn die kinderen hun feestje ontneemt of tradities verpesten. Ik hecht er zelf ook nostalgische waarde aan. De NTR had wel een goede oplossing met regenboogpieten. De samenvatting is dat de vorm en naam van Piet moet veranderen.
En het is sowieso kinderachtig en een fantasie allemaal. Er bestaat geen onsterfelijke man die met de boot cadeautjes brengt uit Spanje. Er was ooit een bisschop in Myra. De rest is er bijverzonnen en heel vaak aangepast. Het zal ook geen kwaad doen om Piet een beetje aan te passen. Het enige wat het doet is dat het aan de eigendunk en het ego komt van bepaalde mensen die zich superieur willen voelen. De rest zal met ratio wel begrijpen dat niemand Sinterklaas kapot wil maken, nee, we willen het juist duurzaam maken, geschikt voor de nieuwe normen en waarden.
jij toch?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach man, ga janken in een hoek ofzo. Welke idioot associeert tegenwoordig nog zwarte piet met slavernij?
Nee de correlatie zwarte hulpjes/knechten en een blanke weldoener, verzonnen in een tijd dat we nog met de zweep over gekleurde mensen gingen is inderdaad ver te zoeken. Sorry, mea culpa.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
hou dan nog maar eens vol dat het slaven zijn zoals Voorschrift graag wil zien
Nee, ik zeg dat het zo ontstaan is, de mensen die er nu nog een racistisch iets inzien hebben gewoon een minderwaardigheidscomplex.quote:
jij dusquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het zo ontstaan is, de mensen die er nu nog een racistisch iets inzien hebben gewoon een minderwaardigheidscomplex.
Hoogstens een meerwaardigheidscomplex.quote:
Jij denkt goed te zijn in woorden verdraaien.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij ziet geen discriminatie in de samenleving? Wil je het soms niet zien.
Net zoals je niet zag dat islamietenhaat spuien een traditie op Fok is ?
Met "kliek" bedoel je bijv die kerel die laatst bij Pauw en Witteman zat ?
Hij scheen bezwaar gemaakt te hebben tegen een sintintochtvergunning te Amsterdam.
Zover ik het begreep heeft hij nergens het hele blanke ras discriminerend genoemd.
Ik weet dat er discriminatie is in alle landen op deze aardkloot. En geen enkele bevolkingsgroep uitgesloten. En daar is best wat aan te doen door iedereen als gelijk te benoemen. geen voordeeltjes of nadeeltjes op achtergondquote:Vertel. Waar zie jij discriminatie in mijn posts
same differencequote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoogstens een meerwaardigheidscomplex.
Wat jij wilt, ik vind gewoon dat mensen zich niet moeten aanstellen. Net als het ergeren aan getekende varkens aan de muur, of negerzoenen willen hernoemen en dat soort onzin. Laat ze eens iets nuttigs doen met hun leven. Ik ken persoonlijk geen enkele allochtoon die zich ergert aan sinterklaas en alles wat er bij komt kijken, het zijn altijd dezelfde jankballen op het journaal die gezocht worden in de diepe krochten van Rotterdam Zuid of de Bijlmer die wat te kankeren hebben erover, en ik ben er gewoon voor die mensen te negeren.quote:
ja dat vind ik ook maar als jij mensen het recht om zich aan te stellen wil ontzeggen omdat ze er anders uit zien dan jou dan bij jij een stuk achterlijker bezig dan die Quincy Wawoequote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat jij wilt, ik vind gewoon dat mensen zich niet moeten aanstellen. Net als het ergeren aan getekende varkens aan de muur, of negerzoenen willen hernoemen en dat soort onzin. Laat ze eens iets nuttigs doen met hun leven. Ik ken persoonlijk geen enkele allochtoon die zich ergert aan sinterklaas en alles wat er bij komt kijken, het zijn altijd dezelfde jankballen op het journaal die gezocht worden in de diepe krochten van Rotterdam Zuid of de Bijlmer die wat te kankeren hebben erover, en ik ben er gewoon voor die mensen te negeren.
Je doet maar, als je liever aan een tafel vol zure zeikerds zit dan be my guest.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat vind ik ook maar als jij mensen het recht om zich aan te stellen wil ontzeggen omdat ze er anders uit zien dan jou dan bij jij een stuk achterlijker bezig dan die Quincy Wawoe
als jij zegt dat dit jouw traditie is omdat jij blank bent en ik mij daar maar aan moet conformeren omdat ik dat niet bent dan ben jij een smerig racistisch rotventje en dan zit ik liever bij de aanstellers aan tafel
jij bent de zure zeikerd dudequote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je doet maar, als je liever aan een tafel vol zure zeikerds zit dan be my guest.
Omdat ik een traditie bestaansrecht gun zonder het te verkrachten met regenboog gelul?quote:
nee omdat jij een traditie opeist vanwege je huidskleurquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat ik een traditie bestaansrecht gun zonder het te verkrachten met regenboog gelul?
Vanwege m'n huidskleur?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee omdat jij een traditie opeist vanwege je huidskleur
je bent feitelijk net zo erg als die Quincy alleen is hij niet openlijk racistisch
dat staat er jaquote:
Nee, er staat gewoon "onze traditie".quote:
jij vind dat negers hier niets over te zeggen hebben omdat het niet hun tradities zijn, dan doel je op de huidskleurquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, er staat gewoon "onze traditie".
Dat jij dat meteen associeert met alles blank, ook goed. Zegt meer over jou dan over mij.
Waarom?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:30 schreef sp3c het volgende:
shit is ook gewoon mijn traditie en ik wil het ook niet veranderen maar als je roept dat negers zich er gewoon niet mee moeten bemoeien omdat ze niet meer in Afrika zitten dan zit er echt wel een steekje los ergens bij je
de meeste negers zijn ook niet voor regenboogpieten of reclamestuntjes van de negerzoenenfabrikant maar ze heben net zoveel recht van spreken als jou en als ze willen klagen en procederen tot ze een ons wegen dan kunnen ze dat gewoon doen net als iedereenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom?
Als ze iets racistisch vinden wat wij al eeuwen doen en ze hebben er problemen mee dan vieren ze het maar gewoon niet, of ze verbieden het maar lekker waar ze het zelf voor het zeggen hebben. De wet der meerderheid telt hier normaliter, en volgens mij zijn de meeste Nederlanders helemaal niet 'in favor' van regenboogpieten of het afschaffen van negerzoenen of het weghalen van varkens in de publieke sector. Met andere woorden, ze slikken het maar lekker.
Prima, ik beroep me enkel op m'n recht om ze lekker te negeren.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
de meeste negers zijn ook niet voor regenboogpieten of reclamestuntjes van de negerzoenenfabrikant maar ze heben net zoveel recht van spreken als jou en als ze willen klagen en procederen tot ze een ons wegen dan kunnen ze dat gewoon doen net als iedereen
dat zul jij moeten slikken want in zo'n land leven we nu eenmaal wel
Wanneer het racistisch zou zijn is het gewoon strafbaar, dus zou er best iets aan gedaan mogen worden. Niet meer en niet minder. In dit geval is het dus niet racistisch bedoeld in Nederlandquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom?
Als ze iets racistisch vinden wat wij al eeuwen doen en ze hebben er problemen mee dan vieren ze het maar gewoon niet, of ze verbieden het maar lekker waar ze het zelf voor het zeggen hebben. De wet der meerderheid telt hier normaliter, en volgens mij zijn de meeste Nederlanders helemaal niet 'in favor' van regenboogpieten of het afschaffen van negerzoenen of het weghalen van varkens in de publieke sector. Met andere woorden, ze slikken het maar lekker.
hoezo meer, dacht je dat je de eerste was ofzo?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, ik beroep me enkel op m'n recht om ze lekker te negeren.
En ik blijf hopen dat meer dat gaan doen, en ze dat gezeik eindelijk eens een keer de kop intrappen.
inderdaad...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer het racistisch zou zijn is het gewoon strafbaar, dus zou er best iets aan gedaan mogen worden. Niet meer en niet minder. In dit geval is het dus niet racistisch bedoeld in Nederland
Hoe verklaar je dan de roe van zwarte piet. Een zwarte slaaf die een blank kind* slaat, nee dat loopt goed af voor de slaafquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:24 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Leg dat even uit aan de populatie van de Bijlmer en Rotjeknor Zuid.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer het racistisch zou zijn is het gewoon strafbaar, dus zou er best iets aan gedaan mogen worden. Niet meer en niet minder. In dit geval is het dus niet racistisch bedoeld in Nederland
En dan moeten de elven ook nog op de noordpool werken onder barre omstandighedenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:42 schreef Jian het volgende:
Wat dokt die Kerstman die elven eigenlijk om het hele jaar lang dat klote speelgoed te maken?
discrimineer jij nu?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:42 schreef sp3c het volgende:
laten we die idiote kerstman er ff buiten houden zeg
Wat is "de kop intrappen"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, ik beroep me enkel op m'n recht om ze lekker te negeren.
En ik blijf hopen dat meer dat gaan doen, en ze dat gezeik eindelijk eens een keer de kop intrappen.
Mee eens. We moeten wat te zeuren hebben voor na 6 decemberquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:42 schreef sp3c het volgende:
laten we die idiote kerstman er ff buiten houden zeg
Nog 1 postquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:45 schreef sp3c het volgende:
nee want we gaan het er dus niet over hebben
hier posten is al heel veelquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:48 schreef sp3c het volgende:
ja das ook mooi, Voorschrift gaat het negeren maar hij hoopt wel dat anderen dat gezeik eens een keer de kop intrappen
je zou zelf ook eens wat doen
Ik opper slechts een mogelijkheid van slavernij ende discriminatie. Die Kerstman is in mijn optiek gewoon een volgevreten, rijke slavendrijver, terwijl die elven mensen met flaporen symboliseren, hah.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:45 schreef sp3c het volgende:
en het zou duidelijk Jian zijn schuld zijn
Nou, lees eens een paar van die Minstrel-gags (hier bijvoorbeeld). Die stereotype blackface-karakters die daarin zitten, zoals "Bones", dat zijn oerdomme Goofy's, duidelijk bedoeld om zwarten voor schut te zetten. Het laatste wat je als (blank, Amerikaans) publiek zou doen is je met die karakters identificeren. Voor de Zwarte Pieten geldt, zeker tegenwoordig, eerder het omgekeerde: die zijn voor kinderen juist veel menselijker en beter "invoelbaar" dan de saaie, afstandelijke autoriteitsfiguur Sinterklaas.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:27 schreef De_Coulance het volgende:
Los daarvan ziet Zwarte Piet er wel heel erg uit als het 'Blackface' stereotype uit de 19de eeuw. Wat op zich al vrij fout is.
hij gaat het juist negerenquote:
Nee, maar verbaal geweld richting jou lijkt me nog niet zo verkeerd.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is "de kop intrappen"
Je suggereert iets gewelddadigs.
Of je wilt een orgie van verbaal geweld richting bepaalde mensen ?
Dat hoor ik ook vaker. Slaven op de plantages hadden vroeger gouden sieraden in hun oren of zoiets. Een nogal wazig verhaal.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:00 schreef sp3c het volgende:
wat oorbellen zijn nu ook iets racistisch????
Ik was al blij .quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:
wat maken jullie het allemaal toch ingewikkeld. fuck die regenboog pieten, dat slaat nergens op.
neem gewoon pieten van welk 'ras' dan ook, en geeft ze roetvegen op hun gezicht, hou de kleren maar weg met de rode lippen en oorbellen;
klaar, opgelost. kunnen we alle liedjes gewoon blijven zingen, de kinderen vertellen dat het roet van de schoorsteen komt, en is iedereen blij.
en als je bang bent dat oom henk herkent wordt, dan gaat hij maar bij de buren en de buurman bij jullie. of je lult er een punt aan dat oom henk in zn vrije tijd piet is.
als ze sinterklaas maar niet herkennen.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik was al blij .
Van al dit gezanik word ik daarentegen
daarom hebben die rappers natuurlijk allemaal van die bling bling!!!!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook vaker. Slaven op de plantages hadden vroeger gouden sieraden in hun oren of zoiets. Een nogal wazig verhaal.
Zie 'm zielig doen dan.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarom hebben die rappers natuurlijk allemaal van die bling bling!!!!
stiekem gewoon heimwee naar die tijd net als Voorschrift
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:10 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]![]()
voor jouw om je op te vrolijken![]()
Amen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:21 schreef sp3c het volgende:
Voorschrift en de zijnen moeten gewoon niet zo zeuren
Zwarte Piet blijft gewoon Zwarte Piet, we maken er geen slaven van want itt wat meneer V. lijkt te denken is slavernij niet leuk, we maken er ook geen gele kanaries van want er zit weer een groot voetbaltoernooi aan te komen en dat maakt de dingen ingewikkeld dus laten we het gewoon laten wat het is
if it ain't broke, don't fix it
wanneer zag jij voor het laatst een neger op een paard?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:20 schreef Jian het volgende:
Gewoon 1 Piet op een zwart paard en honderd witte Sinterklazen als knechten, als genoegdoening voor die periode, ik ben voor!
Neuh, negers kunnen ook niet schaatsen eigenlijk, maar ja ........quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
wanneer zag jij voor het laatst een neger op een paard?
wij kunnen dat helemaal niet dude
ssssstquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Neuh, negers kunnen ook niet schaatsen eigenlijk, maar ja ........
Lastdieren op rijdieren, dat kan ook niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:24 schreef sp3c het volgende:
sterker nog Voorschrift zou een hartaanval krijgen als hij ons op hun nobele rijdieren bezig zag
of het moet in de slagerij zijn
Spreek lekker voor jezelf met je "wij"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
wanneer zag jij voor het laatst een neger op een paard?
wij kunnen dat helemaal niet dude
negers werden vroeger op plaatjes vaak met overdreven lippen en gouden oorbellen en neusbotjes afgebeeld. precies zoals zwarte piet erbij loopt.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:00 schreef sp3c het volgende:
wat oorbellen zijn nu ook iets racistisch????
ja dat is idd precies hoe zwarte piet erbij loopt jaquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
negers werden vroeger op plaatjes vaak met overdreven lippen en gouden oorbellen en neusbotjes afgebeeld. precies zoals zwarte piet erbij loopt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dit doet mij aan borat denken. Die dacht dat joden zich vermomd hadden als gewone oude mensenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
negers werden vroeger op plaatjes vaak met overdreven lippen en gouden oorbellen en neusbotjes afgebeeld. precies zoals zwarte piet erbij loopt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de Golden Earring zit geen enkele negerquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom ?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar verbaal geweld richting jou lijkt me nog niet zo verkeerd.
wat vertel jij een kind als ie vraagt waarom zwarte piet zo zwart is?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:21 schreef sp3c het volgende:
Voorschrift en de zijnen moeten gewoon niet zo zeuren
Zwarte Piet blijft gewoon Zwarte Piet, we maken er geen slaven van want itt wat meneer V. lijkt te denken is slavernij niet leuk, we maken er ook geen gele kanaries van want er zit weer een groot voetbaltoernooi aan te komen en dat maakt de dingen ingewikkeld dus laten we het gewoon laten wat het is
if it ain't broke, don't fix it
je ziet niet wat ik bedoel? lolquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is idd precies hoe zwarte piet erbij loopt ja
sprekend
zwart als roet, komt van de schoorsteenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat vertel jij een kind als ie vraagt waarom zwarte piet zo zwart is?
bedenk voor je antwoord, dat het schoorsteen verhaal een betrekkelijk recent fenomeen is.
ja ze zijn beiden zwart ja, precies hetzelfde iddquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je ziet niet wat ik bedoel? lol
als zwarte piet in een jungle pakje rondhuppelde, dan moest dat pakje natuurlijk ook weg. maar dat doen we gelukkig niet.
i see what you did there!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:38 schreef sp3c het volgende:
ik vind het toch een tikje vergezocht allemaal hoor
prima dat figuren als Voorschrift er een soort eerbetoon aan ons slavernijverleden van willen maken hoor maar van mij en van de meeste normale mensen hoeft het niet dus laten we het gewoon keihard negeren zodat iemand anders het eindelijk eens de kop in kan drukken enzo ofzo
kon beter hoor, ik geef mezelf een 7 voor de moeitequote:
Dat wil ik helemaal niet, ik geef gewoon aan waar het vandaan komt. Maar als je werkelijk denkt dat het komt door schoorstenen dan prima hoor. Mij maakt het in ieder geval geen reet uit.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:38 schreef sp3c het volgende:
ik vind het toch een tikje vergezocht allemaal hoor
prima dat figuren als Voorschrift er een soort eerbetoon aan ons slavernijverleden van willen maken hoor maar van mij en van de meeste normale mensen hoeft het niet dus laten we het gewoon keihard negeren zodat iemand anders het eindelijk eens de kop in kan drukken enzo ofzo
euh .... hij is niet echt he?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet, ik geef gewoon aan waar het vandaan komt. Maar als je werkelijk denkt dat het komt door schoorstenen dan prima hoor. Mij maakt het in ieder geval geen reet uit.
Die oorringen zijn volgens mij nooit denigrerend bedoeld geweest, maar zijn onderdeel van de "Moorse" outfit (zie bijvoorbeeld http://www.denachtuil.eu/clipart6/Driekoningen.png en http://www.heiligen.net/h(...)koningen_0.php?JPG=4). Maar dat geldt eigenlijk voor het hele kostuum. Waarom zou een schoorsteenveger zich kleden als een 16e-eeuwse aristocraat?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat vertel jij een kind als ie vraagt waarom zwarte piet zo zwart is?
bedenk voor je antwoord, dat het schoorsteen verhaal een betrekkelijk recent fenomeen is.
waarom moet zwarte piet er dan bijven uitzien als een stereotype neger uit vroegere tijden? zo klopt het verhaaltje gewoon niet. geef hem dan ook echt een schoorsteen uiterlijk.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwart als roet, komt van de schoorsteen
quote:ja ze zijn beiden zwart ja, precies hetzelfde idd
hehehequote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:58 schreef Ulx het volgende:
Zijn negers op straat trouwens geen duidelijker teken van het slavernijverleden in de west? Moet men daar niet wat aan doen?
Allemaal wit schminkenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:58 schreef Ulx het volgende:
Zijn negers op straat trouwens geen duidelijker teken van het slavernijverleden in de west? Moet men daar niet wat aan doen?
Wut?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
euh .... hij is niet echt he?
eigenlijk komt het gewoon van de schoensmeer enzo
gewoon afblijven van sint en piet, geen regenboogonzin en al helemaal geen slavernijmonument, ga maar een ander feest kapen met je rariteiten
lekker belangrijkquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:59 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waarom moet zwarte piet er dan bijven uitzien als een stereotype neger uit vroegere tijden? zo klopt het verhaaltje gewoon niet. geef hem dan ook echt een schoorsteen uiterlijk.
[..]
Joh!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
lekker belangrijk
toen ik 5 was vond ik het logisch, daarna vond ik dat hele verhaal van een oude grijsaard die met zijn paard op het dak stond te wachten terwijl piet mijn nieuwe helm schaatsjes door de CV heen kon trekken sowieso wat onwaarschijnlijk
En dat de Sint hondermiljoenmiljard euro had om al die kadootjes te betalen vond je ook heel gewoon hequote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
lekker belangrijk
toen ik 5 was vond ik het logisch, daarna vond ik dat hele verhaal van een oude grijsaard die met zijn paard op het dak stond te wachten terwijl piet mijn nieuwe helm schaatsjes door de CV heen kon trekken sowieso wat onwaarschijnlijk
nee dude, sinterklaas gaat echt niet over slaven en dat gaat hem ook niet worden, hoe graag je dat ook zou willenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wut?
Hoe kom je er toch bij dat ik het een verering acht, ik benoem enkel de herkomst. Als ik zeg dat een koeienvlaai uit de reet van de koe komt betekent dat nog niet dat ik de koe aanbid.
Bekijk het positief, 1 keer per jaar geven ze wat terug in plaats van dat ze 't afnemen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:02 schreef Godtje het volgende:
Ik kreek een NES van die piet! Toffe neger Piet is dat!
Wat een racistische opmerking. Een neger heeft mij nog nooit wat afgepakt.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bekijk het positief, 1 keer per jaar geven ze wat terug in plaats van dat ze 't afnemen.
Zucht, zwarte pieten als hulpjes die van overzees komen in een tijd dat we nog kolonies en slaven hadden is wat dan precies? Het feest draait niet om slavernij nee, maar je kan moeilijk ontkennen dat dat de herkomst is van het fenomeen "zwarte piet".quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dude, sinterklaas gaat echt niet over slaven en dat gaat hem ook niet worden, hoe graag je dat ook zou willen
voel je vrij om er zelf thuis een of andere bizarre draai aan te geven maar kom ons niet vertellen hoe ons feestje zou moeten werken zeg
Joh, humor is ook ver te zoeken zeker.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat een racistische opmerking. Een neger heeft mij nog nooit wat afgepakt.
De Nazi's wel
En die kabouters van de kerstman komen van de pygmeeën?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zucht, zwarte pieten als hulpjes die van overzees komen in een tijd dat we nog kolonies en slaven hadden is wat dan precies? Het feest draait niet om slavernij nee, maar je kan moeilijk ontkennen dat dat de herkomst is van het fenomeen "zwarte piet".
nee dat zit je er zelf bij te verzinnenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zucht, zwarte pieten als hulpjes die van overzees komen in een tijd dat we nog kolonies en slaven hadden is wat dan precies?
natuurlijk kan ik dat wel, sterker nog jij bent de enige die gelijk 'jay sslavenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het feest draait niet om slavernij nee, maar je kan moeilijk ontkennen dat dat de herkomst is van het fenomeen "zwarte piet".
sinterklaas is ouder dan 1850quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
Moren die Spanje veroverden in 1850?
Goh.
De pieten niet.quote:
nou en?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |