discrimineer jij nu?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:42 schreef sp3c het volgende:
laten we die idiote kerstman er ff buiten houden zeg
Wat is "de kop intrappen"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, ik beroep me enkel op m'n recht om ze lekker te negeren.
En ik blijf hopen dat meer dat gaan doen, en ze dat gezeik eindelijk eens een keer de kop intrappen.
Mee eens. We moeten wat te zeuren hebben voor na 6 decemberquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:42 schreef sp3c het volgende:
laten we die idiote kerstman er ff buiten houden zeg
Nog 1 postquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:45 schreef sp3c het volgende:
nee want we gaan het er dus niet over hebben
hier posten is al heel veelquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:48 schreef sp3c het volgende:
ja das ook mooi, Voorschrift gaat het negeren maar hij hoopt wel dat anderen dat gezeik eens een keer de kop intrappen
je zou zelf ook eens wat doen
Ik opper slechts een mogelijkheid van slavernij ende discriminatie. Die Kerstman is in mijn optiek gewoon een volgevreten, rijke slavendrijver, terwijl die elven mensen met flaporen symboliseren, hah.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:45 schreef sp3c het volgende:
en het zou duidelijk Jian zijn schuld zijn
Nou, lees eens een paar van die Minstrel-gags (hier bijvoorbeeld). Die stereotype blackface-karakters die daarin zitten, zoals "Bones", dat zijn oerdomme Goofy's, duidelijk bedoeld om zwarten voor schut te zetten. Het laatste wat je als (blank, Amerikaans) publiek zou doen is je met die karakters identificeren. Voor de Zwarte Pieten geldt, zeker tegenwoordig, eerder het omgekeerde: die zijn voor kinderen juist veel menselijker en beter "invoelbaar" dan de saaie, afstandelijke autoriteitsfiguur Sinterklaas.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:27 schreef De_Coulance het volgende:
Los daarvan ziet Zwarte Piet er wel heel erg uit als het 'Blackface' stereotype uit de 19de eeuw. Wat op zich al vrij fout is.
hij gaat het juist negerenquote:
Nee, maar verbaal geweld richting jou lijkt me nog niet zo verkeerd.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is "de kop intrappen"
Je suggereert iets gewelddadigs.
Of je wilt een orgie van verbaal geweld richting bepaalde mensen ?
Dat hoor ik ook vaker. Slaven op de plantages hadden vroeger gouden sieraden in hun oren of zoiets. Een nogal wazig verhaal.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:00 schreef sp3c het volgende:
wat oorbellen zijn nu ook iets racistisch????
Ik was al blij .quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:
wat maken jullie het allemaal toch ingewikkeld. fuck die regenboog pieten, dat slaat nergens op.
neem gewoon pieten van welk 'ras' dan ook, en geeft ze roetvegen op hun gezicht, hou de kleren maar weg met de rode lippen en oorbellen;
klaar, opgelost. kunnen we alle liedjes gewoon blijven zingen, de kinderen vertellen dat het roet van de schoorsteen komt, en is iedereen blij.
en als je bang bent dat oom henk herkent wordt, dan gaat hij maar bij de buren en de buurman bij jullie. of je lult er een punt aan dat oom henk in zn vrije tijd piet is.
als ze sinterklaas maar niet herkennen.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik was al blij .
Van al dit gezanik word ik daarentegen
daarom hebben die rappers natuurlijk allemaal van die bling bling!!!!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook vaker. Slaven op de plantages hadden vroeger gouden sieraden in hun oren of zoiets. Een nogal wazig verhaal.
Zie 'm zielig doen dan.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarom hebben die rappers natuurlijk allemaal van die bling bling!!!!
stiekem gewoon heimwee naar die tijd net als Voorschrift
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |