Gewoon politiek correcte handen af van Sinterklaas.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:18 schreef Ulx het volgende:
Om nou maar te beweren dat witte mensen de boel altijd maar tillen door deze symboliek vind ik ook vrij ver gaan. Negers belazeren de kluit tenslotte ook met enige regelmaat.

Dat doen we hier toch ook?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
Zeiken doet men maar op de plek waar het hoort.

Nee hoor. Helemaal geen probleem met Zwarte Piet en Sinterklaas. Hoop dat deze leuke traditie niet om zeep geholpen wordt.quote:

Liever de Zwitserse dan. Schmutzli.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:42 schreef Karina het volgende:
Anders doen we het zoals in Oostenrijk, geen zwarte pieten maar Krampus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]

Of we houden onze traditie gewoon in ere. Net zoals Zwitserland en Oostenrijk dat doen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Liever de Zwitserse dan. Schmutzli.
Wel de echte, met het zwarte gezicht.
[ afbeelding ]
Alleen vind ik zijn kleding wat lullig. Misschien een combinatie doen. Het gezicht laten we Zwitsers. De Kleding volgens de Nederlandse traditie. En zijn baard mag ook weg.

eigenlijk zegt Ulx dat ook hequote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of we houden onze traditie gewoon in ere. Net zoals Zwitserland en Oostenrijk dat doen.

Ja, ik zie het nuquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
eigenlijk zegt Ulx dat ook he
maar dan op slinkse wijze

volgens mij snap jij niet wat een burgerrecht is...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als jij denkt dat mensen worden veroordeeld op basis van grondwetten dan snap je de grondwet totaal niet. Het enige wat hieruit voortkomt is dat het wellicht acceptabel is voor de overheid om anti-discriminatie wetgeving strafrechtelijk uit te werken vanuit een grondwettelijke steuning. Voor alsnog is discriminatie (op straat tussen mensen) niet tegen de wet. Mensen worden veroordeeld op bedreiging en wetten van doen met iemand op straat volgen.

er zijn hier geen burgerrechten in het gedrangquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:31 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgens mij snap jij niet wat een burgerrecht is...

discriminatie. mag niet in nederland. zij ervaren het als discriminerend.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
er zijn hier geen burgerrechten in het gedrang
je hebt het recht op gelijke behandeling, daar heeft het sinterklaasfeest niets mee te maken zolang je niet mensen gaat verbieden het te vieren omdat ze een ander kleurtje hebben
niemand claimt dat uberhaupt, er zijn een stel zeurpieten die het racistisch vinden, niet dat ze het ongrondwettelijk vinden

Jij discrimineert tegen mensen die van zwarte piet houden. Ik heb je IP doorgestuurd naar de AIVD en de fok! knokploeg. Ik weet niet welke jou eerder te grazen gaan nemen maar ik zou alvast oefenen om gewaterboard te worden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
discriminatie. mag niet in nederland. zij ervaren het als discriminerend.

Ah daar ben je! Had je al verwacht.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:31 schreef anonymoussie het volgende:
Waarom zou je de blackface karikatuur uit die tijd in stand willen houden? Het is eerder al veranderd. Sint had niet eens zwarte Piet.

Je hebt me gemist hèquote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah daar ben je! Had je al verwacht.

Wat is er voor een kind belangrijker dan Zwarte Piet en Sinterklaas ?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Misschien moeten mensen zich eens druk gaan maken om belangrijkere zaken!

De Sint kon niet door de schoorsteen, dan vloog zijn baard in de fik.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:31 schreef anonymoussie het volgende:
Waarom zou je de blackface karikatuur uit die tijd in stand willen houden? Het is eerder al veranderd. Sint had niet eens zwarte Piet.

Gratis lessen bij Santaquote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Sint kon niet door de schoorsteen, dan vloog zijn baard in de fik.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |