Prima, nobel en daar moet je enige kennis van hebben en trainingen volgen. Dan zit je er ook niet op te wachten dat onervaren mensen je kritiek geven toch? Zo lijkt het mij ook met het reizigersbelang in het OV. Mensen met ervaring in het vertegenwoordigen er van zitten vast ook niet te wachten op mensen zonder die ervaring om vanaf de wal te roepen wat er goed gaat en wat niet (vooral dat laatste). Voor elke vrijwilliger geldt dat het vervelend is om negatief commentaar te krijgen op iets wat je belangeloos doet. En wat win je met dat negatieve commentaar? m.i. maar bijster weinig. Ja dat je niet meer serieus genomen wordt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik red mensen uit de zee bij mooi weer als ze gaan zwemmen, als je het graag wilt weten.
Insinueer jij dat ik geen ervaring heb in danwel het spoor danwel het vertegenwoordigen van reizigers?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Prima, nobel en daar moet je enige kennis van hebben en trainingen volgen. Dan zit je er ook niet op te wachten dat onervaren mensen je kritiek geven toch? Zo lijkt het mij ook met het reizigersbelang in het OV. Mensen met ervaring in het vertegenwoordigen er van zitten vast ook niet te wachten op mensen zonder die ervaring om vanaf de wal te roepen wat er goed gaat en wat niet (vooral dat laatste). Voor elke vrijwilliger geldt dat het vervelend is om negatief commentaar te krijgen op iets wat je belangeloos doet. En wat win je met dat negatieve commentaar? m.i. maar bijster weinig. Ja dat je niet meer serieus genomen wordt.
Maargoed, daar gaat dit topic niet over.
True true, maar het is ook niet verwonderlijk dat de concessie-eisen soft zijn, want ze weten gewoon niet welke eisen ze moeten stellen. Maar wat weet de overheid van de materie? In de loop der jaren komen ze er langzaam achter. Over 140 jaar zullen de eisen vast verbeterd zijnquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die concessie-eisen zijn, dankzij de tandeloosheid van I&M, zo soft dat ze alleen maar per ongeluk worden nageleefd. Het binnenharken van geld heb je uiteraard 100% gelijk in.
Ja dat doe ik, ik heb namelijk nergens iets gezien wat er op wijst dat je die ervaring wel hebt. En de manier van zeiken hier geeft ook geen blijk van het ervaren zijn in feedback geven. Althans niet constructief. Maar hey, dat is een mening en ik denk niet dat wij over dat of over de MBOV op 1 lijn komen te zitten. m.i. heeft een verdere discussie dan ook geen enkel doel, behoudens amusementswaarde.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Insinueer jij dat ik geen ervaring heb in danwel het spoor danwel het vertegenwoordigen van reizigers?
Het is volgens mij nog meer onwil (vanuit MinFin) dan onkunde. En de onkunde was al wel genoegquote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
True true, maar het is ook niet verwonderlijk dat de concessie-eisen soft zijn, want ze weten gewoon niet welke eisen ze moeten stellen. Maar wat weet de overheid van de materie? In de loop der jaren komen ze er langzaam achter. Over 140 jaar zullen de eisen vast verbeterd zijn
En dat maakt het weer leuk voor de rest. Game on, zou ik zeggen.quote:
Als je die brochure bekijkt over de Coradia, lijkt het op dat liggende eerste vel net alsof de trein halteert te Utrecht Centraal. Ziet er geinig uit!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:56 schreef James1988 het volgende:
Hier nog een interieurplaatje van de nieuwe Franse intercity, de Coradia Liner:
[ afbeelding ]
Er passen 267 reizigers in één Liner.
Als ik in die trein op de stoel zou zitten dan zou ik me er toch niet erg prettig bij voelen...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zoekt een spooraannemer uit NL nog een klusje?
Als je voor een reisoplossing zorgt dan moet je tenminste zorgen dat het een aantrekkelijk alternatief is en dat is dit zeker. Helemaal omdat dit met alle partijen goed afgestemd is.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Laat me niet lachen.
Mensen worden dan ook naar de bestemming gebracht, namelijk Amersfoort. NS zet hier in de middagspits een extra trein voor in tussen Amsterdam en Amersfoort. Als ik NS was zou ik die gewoon lekker verbussen, wat Arriva kan kan ik ook.
Wat lijkt dat krap!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:56 schreef James1988 het volgende:
Hier nog een interieurplaatje van de nieuwe Franse intercity, de Coradia Liner:
[ afbeelding ]
Er passen 267 reizigers in één Liner.
beetje uitdeuken en hier en daar wat bijspuiten, moet lukken toch?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:11 schreef greavy het volgende:
Deed ff iets fout :p Omdat m'n PC ging trippen.
[ afbeelding ]
Als het zelfs van een viaduct naar beneden komt...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh daar heb ik van gehoord ja, dat moet een bende geweest zijn zegIemand pics?
Foto's Maarten Schoubben (CrossRail-machinist die later het "restant" van de trein moest afslepen):quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh daar heb ik van gehoord ja, dat moet een bende geweest zijn zegIemand pics?
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Nog meer Italiaanse rommel op het spoor...
wehehehequote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
"Aangedragen oplossing fileprobleem verplaatst alleen maar de rijen stilstaand blik"
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zoekt een spooraannemer uit NL nog een klusje?
Dan is de ander dus door rood gegaan. Bij een normaal en werkend beveiligingssysteem tenminste.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Trein is op een trein die voor hem stilstond gereden, maar de machinist verklaart stellig door groen licht gereden te zijn.
Een beveiligingsysteem hoort fail-safe te zijn. Niet werkend => Rood.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan is de ander dus door rood gegaan. Bij een normaal en werkend beveiligingssysteem tenminste.
Ja, maar je weet toch dat je in België gewoon straffeloos ende plankgas door rood kunt rijden?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een beveiligingsysteem hoort fail-safe te zijn. Niet werkend => Rood.
tenzij er bij de aanleg iets niet goed is gegaan, zoals in Engeland, waarbij een bedradingsfout voor een ravage zorgdequote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een beveiligingsysteem hoort fail-safe te zijn. Niet werkend => Rood.
Dat is niet de essentie van Fail-safe. Een veelvoorkomend misverstand.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je weet toch dat je in België gewoon straffeloos ende plankgas door rood kunt rijden?
Ja jouw misverstand ja. Als je "safe" definieert als "het sein is toch op rood gegaan".quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is niet de essentie van Fail-safe. Een veelvoorkomend misverstand.
Het gaat erom.. Dat als het systeem (beveiligingsysteem) faalt, dus niet doet wat is gespecificeerd, dat systeem terug valt op een stand die minstens even veilig is als de stand die er zou zijn zonder storing. Dat wil niet zeggen dat daarmee een fout van een machinist wordt gecorrigeerd als die een fout maakt. Dat wil zeggen dat als niet gecontroleerd kan worden of een wissel goed ligt de rijweg er overheen niet vrijgegeven wordt om overheen te rijden door dat systeem. Het sein blijft dan op rood staan.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja jouw misverstand ja. Als je "safe" definieert als "het sein is toch op rood gegaan".
Ja, en puur binnen het systeem zelf bekeken heet dat dan "de minst onveilige situatie" oftewel "veilig". Maar zelfs al verwaarlozen we dat die laatste conclusie naturlijk veel te kort door de bocht is, is het natuurlijk nog lang niet wat je in de alledaagse praktijk onder "veilig" verstaat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat erom.. Dat als het systeem (beveiligingsysteem) faalt, dus niet doet wat is gespecificeerd, dat systeem terug valt op een stand die minstens even veilig is als de stand die er zou zijn zonder storing. Dat wil niet zeggen dat daarmee een fout van een machinist wordt gecorrigeerd als die een fout maakt. Dat wil zeggen dat als niet gecontroleerd kan worden of een wissel goed ligt de rijweg er overheen niet vrijgegeven wordt om overheen te rijden door dat systeem. Het sein blijft dan op rood staan.
Het gaat gewoon om het uitvoeringsprincipe van het systeem. Het hoort fail-safe te zijn. Dan kan je dus niet een groen sein tegenkomen bij bezet spoor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en puur binnen het systeem zelf bekeken heet dat dan "de minst onveilige situatie" oftewel "veilig". Maar zelfs al verwaarlozen we dat die laatste conclusie naturlijk veel te kort door de bocht is, is het natuurlijk nog lang niet wat je in de alledaagse praktijk onder "veilig" verstaat.
En ik denk dat de betreffende systemen ook daaraan nog wel een bijdrage zouden kunnen en dus moeten leveren. Een grotere bijdrage dan ze nu doen. Maar het zal ongetwijfeld weer op de doekoes hangen
Als je het sein passeert voordat het spoor wordt bezet door een roodrijder, kan het natuurlijk wel.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat gewoon om het uitvoeringsprincipe van het systeem. Het hoort fail-safe te zijn. Dan kan je dus niet een groen sein tegenkomen bij bezet spoor.
goh, dat wisten we nog niet. Het was een van de redenen om de stellen aan de kant te zetten, want door de herhaaldelijke foutmeldingen kon je niet zien wanneer er echt iets aan de hand was, zoals de loszittende bodemplaat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ken-nekten-fyra.html
AB had veel eerder een Fyra 2.0 moeten maken. De meeste problemen waren ook al wel duidelijk toen de eerste 2/3 treinen getest werden. Als ze daar direct op ingespeeld hadden met een herontwerp, hadden ze nu niet met 9 onverkoopbare barrels gezeten (maar slechts 2/3).quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles kan opgelost worden, maar Ansaldo heeft op zijn zachtst gezegd de reputatie niet echt mee
En de managementsamenvatting van het rapport:quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ken-nekten-fyra.html
zeker, want in de basis is de V250 geen slechte trein. Alleen ze hebben het zover laten komen dat nu het contract opgezegd is en dat er juridische procedures volgen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
AB had veel eerder een Fyra 2.0 moeten maken. De meeste problemen waren ook al wel duidelijk toen de eerste 2/3 treinen getest werden. Als ze daar direct op ingespeeld hadden met een herontwerp, hadden ze nu niet met 9 onverkoopbare barrels gezeten (maar slechts 2/3).
-edit- en belangrijker natuurlijk: Hadden ze hun contract misschien kunnen behouden.
Daarom zeg ik: kijk of het mogelijk is om een retrofit door NedTrain te laten leiden, welliswaar door AB uitgevoerd en bekostigd.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
Het probleem is ook niet de problemen die zijn gevonden, het probleem is dat er geen vertrouwen in AB meer is.
Ze gaan hoe dan ook geld verliezen. Of het contract blijft opgezegd, en ze moeten het geld terugbetalen, of ze zorgen ervoor dat de treinen kunnen rijden. Met het laatste beperken ze in ieder geval verdere imagoschade.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
dat laatste is sowieso een probleem, want veel geld is er niet bij de Italianen
na de problemen met de Denen en de problemen hier is er denk ik geen ruimte meer voor Ansaldo als zelfstandig treinenbouwer. Hooguit in constructies zoals met Bombardier en Stadler, waarbij ze slechts bepaalde delen van de treinen seriematig bouwen (met een goed voorbeeld erbij dus)quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ze gaan hoe dan ook geld verliezen. Of het contract blijft opgezegd, en ze moeten het geld terugbetalen, of ze zorgen ervoor dat de treinen kunnen rijden. Met het laatste beperken ze in ieder geval verdere imagoschade.
De accu's komen er iig belabberd vanaf en vooral ook de afwerking krijgt er van langs. De reden voor de slechte afwerking is dat de werknemers niet voldoende aangestuurd worden door bijvoorbeeld tekeningen en ja, dan gaan ze maar wat aanklooien, hoewel ze de beste bedoelingen hebben. Hierdoor krijg je negentien treinstellen die onderling nogal van elkaar verschillen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:09 schreef WhiteJoker het volgende:
Als je de samenvatting leest blijkt dat alleen kleine problemen (secondary in nature) zijn aangetroffen, maar dat het kabelwerk niet correct is. Ze zeggen bijvoorbeeld dat de problemen met de deuren correct zijn onderzocht, en dat oplossingen getest worden. Aan de andere kant zeggen ze weer dat in het kabelwerk problemen vaak provisorisch worden opgelost (een stukje rubber toevoegen).
Lijkt mij dat er best wel door kan worden gegaan met het project, maar dat AB met een goed plan moet komen (sound retrofit) die mogelijk door NedTrain wordt aangestuurd.
Lijkt me i.c.m. de andere geconstateerde problemen ook een goede reden voor NS om ermee te stoppen. Voor iedere trein een apart onderhoudsboekje is gewoon niet te doen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De accu's komen er iig belabberd vanaf en vooral ook de afwerking krijgt er van langs. De reden voor de slechte afwerking is dat de werknemers niet voldoende aangestuurd worden door bijvoorbeeld tekeningen en ja, dan gaan ze maar wat aanklooien, hoewel ze de beste bedoelingen hebben. Hierdoor krijg je negentien treinstellen die onderling nogal van elkaar verschillen.
Overigens is zo'n actie na levering van een treinserie vrij normaal: tijdens de bouw van die locs loop je tegen onhandigheden aan e.d. Voor de 1700'en heette dat ALI: Alle Locs Identiek.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
een programma om ze technisch gelijk te maken moet je dan ook opzetten, alleen is er weinig vertrouwen in AnsaldoTilburg dat dit voldoende goed van de grond zal komen.
klopt. Gebeurt bij alle treinseries, al hou je af en toe uitzonderingen, zoals ICMm 4044 die een andere tussenbak heeft.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overigens is zo'n actie na levering van een treinserie vrij normaal: tijdens de bouw van die locs loop je tegen onhandigheden aan e.d. Voor de 1700'en heette dat ALI: Alle Locs Identiek.
Over de constructie van de kopbakken was MM ook niet echt te spreken zo te zienquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De accu's komen er iig belabberd vanaf en vooral ook de afwerking krijgt er van langs. De reden voor de slechte afwerking is dat de werknemers niet voldoende aangestuurd worden door bijvoorbeeld tekeningen en ja, dan gaan ze maar wat aanklooien, hoewel ze de beste bedoelingen hebben. Hierdoor krijg je negentien treinstellen die onderling nogal van elkaar verschillen.
Ze reden allebei op hetzelfde spoor en in dezelfde richting. De stilstaande trein van B-Logistics waar CrossRail op is geknald, had een rood sein. Door werkzaamheden werd er over één spoor gereden in etappes: Een paar uur één kant op, en daarna een paar uur de andere kant op. Geen uitzonderingen, vaste uurschema's.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je het sein passeert voordat het spoor wordt bezet door een roodrijder, kan het natuurlijk wel.
Wat bedoel je hier mee, als ik mag vragen?quote:Er is nu een V250 van de Watergraafsmeer afgehaald en tussen de hekken van Dijksgracht gezet. Denk dat het niet lang kan duren voor het laatste ICRm de omgekeerde weg bewandelt
Maar hoe kan die CrossRail-trein dan groen hebben gehad?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze reden allebei op hetzelfde spoor en in dezelfde richting. De stilstaande trein van B-Logistics waar CrossRail op is geknald, had een rood sein. Door werkzaamheden werd er over één spoor gereden in etappes: Een paar uur één kant op, en daarna een paar uur de andere kant op. Geen uitzonderingen, vaste uurschema's.
Ik vroeg me nog af hequote:
Ik kan maar 2 dingen bedenken:quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar hoe kan die CrossRail-trein dan groen hebben gehad?
Het voorkomen van Rail Contact Fatique, zoals squats en head checks.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:04 schreef Adrie072 het volgende:
Net het filmpje gekeken over de Loram onderhoudstrein, mooi commentaar van die opa erbij.
Slijpen van de rails, wat is eigenlijk de specifieke gedachte erachter?
P-sein?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Hoe? Mij een raadsel. Wel heel apart is dat de machinist zonder tussenkomen van de TRDL een rood sein mag passeren, als hij buiten zijn cabine bij het kassie naast het sein een Overschrijdingsbevel invult en deze meeneemt.
er staat nog wat ICRm stil op Dijksgracht zag ik afgelopen zaterdag. Het zal zo langzamerhand wel weer klaargemaakt moeten worden voor de dienst, omdat de Benelux wat vaker gaat rijden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:50 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier mee, als ik mag vragen?
Ah, ik ben wel blij dat ik geen Belgische regelgeving hebquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:10 schreef James1988 het volgende:
P-seinen kennen ze in België ook, maar die heten dan 'onbediende seinen' of zoiets.
Wat is die Berghuis verzuurd zeg. Maar ook logisch, hij spreekt voor eigen parochie en die is goed, de rest is fout. Laat de echte concurrentie maar komen, dus meerdere maatschappijen per traject. Geen concessie-eisen maar vraag en aanbod aan de markt overlaten. Als er een maatschappij is die alleen staanplaatsen wil aanbieden voor een lager tarief prima, dan stap ik daarin. Wil ik meer comfort dan wacht ik een kwartier op de volgende trein van een andere maatschappij die iets meer kost maar wel zitplaatsgarantie heeft. Ik ben het ook eens met één van de reacties:quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De Volkskrant heeft het door mij namens MVBOV geschreven weerwoord op dat schotschrift van Roel Berghuis geplaatst.
http://www.volkskrant.nl/(...)-schaapskleren.dhtml
Als je privatiseert, dan ook meteen goed doen. Dus zonder overheidssteun.quote:Ik kan de voorkeur van de heer Spithorst alleen maar onderstrepen, namelijk dat het uitstekend is om het spoorverkeer volledig te liberaliseren, de NS de deur te wijzen en de spoorreiziger voor de afwisseling eens volledig zelf zijn vervoer te laten betalen.
T'is wat..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel goed raak zeg rond Weesp. Vorig weekend werkzaamheden tussen Weesp en Amsterdam, dit weekend aan de Almeerse kant en in het weekend van 12 en 13 oktober weer tussen Amsterdam en Weesp.
En dan staan het verplaatsen van de wissels ivm ruimte voor extra rijstroken A9/A1 nog op het programma ...
Nee, ik heb jouw telefoonnummer dan niet. Ik doe dan een algemene oproep, of ik achterhaal bij de ASL je 06-nummer.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik vroeg me nog af he
Vanmiddag had ik je aan de lijn voor een rijweg van ncbg naar 3-4a meen ik.
Toen stond ik voor seintje 140 te wachten omdat ik ruim op tijd was.
Ik had geen treinnummer had ingevoerd (rangeerbeweging). Stel nou dat sein 140 in de storing ligt en je me een aanwijzing sts moet geven, heb je dan het telefoonnummer van mijn werktelefoon dan automatisch omdat ik belde met dat nummer, voor die specifieke treinbeweging?
Of moet je dan een algemene oproep uitvoeren om mij te contacteren ?
Jup. Maar inmiddels zijn de stakers weer verder gegaan met hun werkzaamhedenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:47 schreef ReisT het volgende:
Ah, dat verklaart die +146 die ik net in de reisplanner zag staan voor de IC van Charleroi richting Essen.
staken die lui al als de koffie op is of zo?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. Maar inmiddels zijn de stakers weer verder gegaan met hun werkzaamheden
Geen combinatie helaas: de verlengde sprinter Utrecht-Weesp-Amsterdam C stopt niet te Muiderpoort, SciencePark en Diemen...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:16 schreef Ajaxfan het volgende:
-SPR Zwolle-Amsterdam Centraal is opgeheven tussen Almere Oostvaarders en Weesp
-SPR Utrecht-Almere Oostvaarders is opgeheven Naarden=Bussum en Almere Oostvaarders, rijdt na Naarden=Bussum door naar Amsterdam Centraal en stopt extra te Weesp.
Deze 2 worden dus eigenlijk een 1 combinatie trein lijkt mij?
Roerstaafjes..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
staken die lui al als de koffie op is of zo?
Dat is ook handig van ze. Je krijgt op dat pad dan dus een trein extra lijkt mij? Want die sprinter Zwolle > Amsterdam Centraal word dan Weesp > Amsterdam Centraal denk ik?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:26 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Geen combinatie helaas: de verlengde sprinter Utrecht-Weesp-Amsterdam C stopt niet te Muiderpoort, SciencePark en Diemen...
Geen extra, Sprinter Zwolle-Amsterdam is dan volledig opgeheven.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:36 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat is ook handig van ze. Je krijgt op dat pad dan dus een trein extra lijkt mij? Want die sprinter Zwolle > Amsterdam Centraal word dan Weesp > Amsterdam Centraal denk ik?
Zal wel aan mij liggen dat het dan onlogisch is om die sprinters Utrecht > Weesp > Amsterdam niet ook in Diemen - Sciencepark > Muiderpoort te laten stoppen. Er valt toch een gaat doordat die sprinter Zwolle > Amsterdam er niet is. Misschien zit ik er technisch helemaal naast.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Geen extra, Sprinter Zwolle-Amsterdam is dan volledig opgeheven.
Dus Weesp > Amsterdam Centraal elk uur 2x stop + 2x sneltrein.
valt geen gat, omdat die sprinter gewoon in Weesp keert. Geen idee of dat op zichzelf is of op de sprinter naar Hoofddorpquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:53 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen dat het dan onlogisch is om die sprinters Utrecht > Weesp > Amsterdam niet ook in Diemen - Sciencepark > Muiderpoort te laten stoppen. Er valt toch een gaat doordat die sprinter Zwolle > Amsterdam er niet is. Misschien zit ik er technisch helemaal naast.
Amai, had ik vanochtend ook twee uur mogen staken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
staken die lui al als de koffie op is of zo?
De sprinter Utrecht-Almere Oostvaarders gaat na Naarden-Bussum door naar Weesp en Amsterdam Centraal. Stopt niet te Diemen, Sciencepark en Muiderpoort.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt geen gat, omdat die sprinter gewoon in Weesp keert. Geen idee of dat op zichzelf is of op de sprinter naar Hoofddorp
Die 3 stations gaan dus van een kwartiersdienst naar half uurs dienst zonder aanvullend busvervoer.quote:
Een bus inzetten heeft niet veel zin als die onderweg wordt ingehaald door de volgende sprinter. Het is alleen wel te hopen dat die treinen verlengd worden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:59 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die 3 stations gaan dus van een kwartiersdienst naar half uurs dienst zonder aanvullend busvervoer.
Ah daar heb je een punt inderdaad. Die bus moet ook een tamelijke omweg maken ook. Wat betreft dat laatste staat de NS nou niet echt bekend om het voorkomen van veevervoer he.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een bus inzetten heeft niet veel zin als die onderweg wordt ingehaald door de volgende sprinter. Het is alleen wel te hopen dat die treinen verlengd worden.
Werkzaamheden denk ik?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:54 schreef Gezicht het volgende:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid:
Ik kom regelmatig door de tunnel bij Best. De ene keer zijn in de tunnel oranje zwaailichten aan en de andere keer weer niet. Waar zijn die zwaailichten eigenlijk voor?
Waarschuwingssysteem dat baanwerkers laat zien dat er een trein aan komt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:54 schreef Gezicht het volgende:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid:
Ik kom regelmatig door de tunnel bij Best. De ene keer zijn in de tunnel oranje zwaailichten aan en de andere keer weer niet. Waar zijn die zwaailichten eigenlijk voor?
Dat is wel verdomd interessantquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren iets wat ik nog nooit eerder gezien had. On static display vlakbij het station van Wijhe staat een zogenaamde Machinistenbunker uit WO2. Enfin: Kijk zelf maar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weer wat geleerd
Het is erg krap van binnen jaquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:18 schreef V2 het volgende:
Ziet er nogal ... knusjes uitMaar, beter knus dan dood
Soms zijn die lichten wel aan, en de andere keer weer niet...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:54 schreef b2py het volgende:
Wordt in de praktijk alleen nooit gebruikt.
Ik heb als kind toch wel meerdere malen in/rond dit bunkertje gespeeldquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is erg krap van binnen jaMaar het beton is toch gauw een centimeter of 15 dik en dat houdt best wel wat tegen natuurlijk
Ze worden niet gebruikt voor het doel waarvoor ze dienen althans.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:20 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Soms zijn die lichten wel aan, en de andere keer weer niet...
Gaat echt goed zo.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:53 schreef James1988 het volgende:
Weer een locomotief die het rookverbod negeert: locomotief 1742 (met aan de haak de IC naar Den Haag) staat stil tussen Gilze-Rijen en Breda met brand in de loc.
Gaat hard de laatste dagen, tijd om ze allemaal aan de kant te trappelen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:53 schreef James1988 het volgende:
Weer een locomotief die het rookverbod negeert: locomotief 1742 (met aan de haak de IC naar Den Haag) staat stil tussen Gilze-Rijen en Breda met brand in de loc.
Die locs zijn nog geen 25 jaar oud, die moeten nog minstens 10 jaar mee kunnen. Dat er de laatste 3 weken in totaal 5 stuk zijn gegaan is wel iets om je zorgen over te maken...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaat hard de laatste dagen, tijd om ze allemaal aan de kant te trappelen?
Serieus? DIt is pas de tweede brand toch? In Delft was vaste remmen bij de stuurstand?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die locs zijn nog geen 25 jaar oud, die moeten nog minstens 10 jaar mee kunnen. Dat er de laatste 3 weken in totaal 5 stuk zijn gegaan is wel iets om je zorgen over te maken...
mja, dat konden er wel eens wat minder gaan worden als de plannen om enkele terzijde staande rijtuigen weer in dienst te nemen doorgaan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Serieus? DIt is pas de tweede brand toch? In Delft was vaste remmen bij de stuurstand?
En ik geloof best dat ze niet meer op-en-top onderhouden worden, aangezien er toch nog minstens 30 rijvaardig op reserve staan.
Ik bedoelde ook voor een preventieve inspectie, net als toen met DDZ toen die losbrak bij Sassenheim. Niet om ze volledig aan de kant te zetten..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die locs zijn nog geen 25 jaar oud, die moeten nog minstens 10 jaar mee kunnen. Dat er de laatste 3 weken in totaal 5 stuk zijn gegaan is wel iets om je zorgen over te maken...
Wat willen ze weer in dienst nemen? DDM1? Alleen de tijger heeft 9 levens hè.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat konden er wel eens wat minder gaan worden als de plannen om enkele terzijde staande rijtuigen weer in dienst te nemen doorgaan.
Kansen zijn boven de 80% gestegen dat die weer terug komen ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat willen ze weer in dienst nemen? DDM1? Alleen de tijger heeft 9 levens hè.
Het wordt voorzichtig gefluisterd, al heb ik het nog nergens bevestigd gekregen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat willen ze weer in dienst nemen? DDM1? Alleen de tijger heeft 9 levens hè.
Ah. Daarom staat er hier een badslippertrein de overweg dicht te houden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:53 schreef James1988 het volgende:
Lastige aan het rest DDAR is dat het vooral losse rijtuigen zijn met volgens mij of teveel 1e of teveel 2e klas. Geen knappe trein van te bouwen iig..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:27 schreef Duvel het volgende:
Als ze nou nog eens wat zinnigs gingen doen met het deelpark DDAR dat aan de kant staat, dat is toch wat minder verrot dan DDM1. Hoewel vanuit hobbyperspectief die DDM1-soap wel tof is!
Vandaar die enorme scheur in het plafondquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb als kind toch wel meerdere malen in/rond dit bunkertje gespeeld. Wist bij het zien van alleen foto 4 al, dat je in mijn geboorteplaats stond
.
Dat heeft ze in het verleden ook niet tegengehouden: 1 eraf krabben, 2 er op en klaar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Lastige aan het rest DDAR is dat het vooral losse rijtuigen zijn met volgens mij of teveel 1e of teveel 2e klas. Geen knappe trein van te bouwen iig..
Dat zijn ook maar gewoon houten planken met linoleum...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
de vloeren zijn het grootste probleem bij DDM-1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |